Постанова
від 01.09.2016 по справі 804/3650/16
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 вересня 2016 р.Справа № 804/3650/16 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Турової О.М.

за участю секретаря судового засідання: Бузякова М.Р.,

прокурора: Шайтанової М.Г.,

представника податкової інспекції: ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Дніпро адміністративну справу

за позовом в.о. керівника Дніпродзержинської місцевої прокуратури Прокуратури Дніпропетровської області в інтересах держави в особі Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області

до Комунального підприємства Дніпродзержинський спецкомбінат

про стягнення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ:

Виконуючий обов'язки керівника Дніпродзержинської місцевої прокуратури Прокуратури Дніпропетровської області в інтересах держави в особі Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Комунального підприємства Дніпродзержинський спецкомбінат , в якому просив стягнути з рахунків Комунального підприємства Дніпродзержинський спецкомбінат (код ЄДРПОУ 03341753) у банках, обслуговуючих цього платника податків, кошти в рахунок погашення податкового боргу з:

- податку на додану вартість у сумі 408042,13грн. (чотириста вісім тисяч сорок дві гривні 13 копійок) на користь бюджету шляхом зарахування на р\р31110029700013, код платежу 14010100, одержувач: відділення Державного казначейства в м. Дніпродзержинську, код ЄДРПОУ 38028588, назва банку: УДК у Дніпропетровській області, МФО 805012;

- податку на доходи фізичних осіб у сумі 1489310,35грн. (один мільйон чотириста вісімдесят дев'ять тисяч триста десять гривень 91 копійка) на користь бюджету шляхом зарахування на р/р33110340700013, код платежу 11010100, одержувач: відділення Державного казначейства в м. Дніпродзержинську, код ЄДРПОУ 38028588, назва банку: УДК у Дніпропетровській області, МФО 805012;

- військового збору у сумі 51215,54грн. (п'ятдесят одна тисяча двісті п'ятнадцять гривень 54 копійки) на користь бюджету шляхом зарахування на р/р31110063700013, код платежу 11011000, одержувач: відділення Державного казначейства в м. Дніпродзержинську, код ЄДРПОУ 38028588, назва банку: УДК у Дніпропетровській області, МФО 805012.

В обґрунтування позовних вимог зазначалося, що у відповідача наявний податковий борг, що утворився через несплату останнім у встановлені чинним законодавством строки сум узгоджених податкових зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору, а також через неутримання і не перерахування підприємством податку на доходи фізичних осіб на загальну суму 1095,00грн. у ІV кварталі 2013 року та у ІV кварталі 2014 року при виплаті фізичним особам доходів у вигляді моральної шкоди. Означені порушення відповідача встановлені та зафіксовані в акті №14/1/04-03-17-02/03341753 від 11.01.2016р. планової виїзної перевірки фінансово-господарської діяльності відповідача за період з 01.10.2012р. по 30.06.2015р. У зв'язку із виявленими порушеннями до відповідача застосовано штрафні санкції відповідно до податкових повідомлень-рішень №0000401702 від 22.01.2016р. та №0000411702 від 22.01.2016р., а також нараховано пеню згідно з ст.129 Податкового кодексу України. Крім того, у відповідача наявний податковий борг з податку на додану вартість, що виник через несплату сум узгоджених грошових зобов'язань з цього податку відповідно до податкових декларацій за період червень-серпень 2015 року, грудень 2015 року, січень-березень 2016 року, а також відповідно до податкових повідомлень-рішень №0006221501 від 22.05.2015р, №0014561501 від 22.12.2015р., №0001991201 від 15.04.2016р. та №0002031201 від 15.04.2016р., якими до підприємства застосовані штрафні санкції на підставі ст.ст.120,126 Податкового кодексу України за виявлені в ході проведених камеральних перевірок порушень податкового законодавства у вигляді несвоєчасного подання податкової звітності з податку на додану вартість та несвоєчасної сплати самостійно задекларованих грошових зобов'язань з цього податку. На виконання вимог ст.59 Податкового кодексу України контролюючим органом сформовано податкову вимогу від 05.03.2015р. форми Ю №654-23 на суму наявного на той час у відповідача податкового боргу у розмірі 23045,75грн., яка отримана підприємством 10.03.2015р. З того часу існуючий податковий борг не погашався, а лише нарощувався, чим завдається шкода бюджету та порушуються інтереси держави. Оскільки у податкового органу відсутнє фінансування на сплату судового збору, що унеможливлює його самостійне звернення до суду з відповідним позовом, прокурором прийнято рішення про наявність підстав для представництва інтересів держави в особі контролюючого органу в суді шляхом подання цього адміністративного позову.

Прокурор у судовому засіданні підтримав поданий адміністративний позов та, посилаючись на викладені у ньому доводи, просив його задовольнити.

Дніпродзержинська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Дніпропетровській області зі свого боку подала письмові пояснення щодо позову та розрахунки позовних вимог, в яких підтвердила заявлену до стягнення суму податкового боргу відповідача та просила позов задовольнити.

Представник Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області у судовому засіданні також підтримав позов та просив його задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час, дату та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надав клопотання про відкладення розгляду справи, яке після обговорення у судовому засіданні усною ухвалою суду залишено без задоволення через ненадання відповідачем до нього будь-яких доказів на підтвердження поважності причини неявки до судового засідання.

Заперечень на позовну заяву відповідач не надав.

Заслухавши пояснення прокурора та представника контролюючого органу, дослідивши матеріали справи та наявні в них докази, а також проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, що регулюють спірні правовідносини, суд приходить до висновку про задоволення позовних вимог, з огляду на наступне.

Судом встановлено, що Комунальне підприємство Дніпродзержинський спецкомбінат (далі - КП Дніпродзержинський спецкомбінат ) (код ЄДРПОУ 03341753) (код ЄДРПОУ 03341753) перебуває на обліку в Дніпродзержинській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі - Дніпродзержинська ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області) як платник податків.

Відповідно до плану-графіка проведення планових документальних виїзних перевірок суб'єктів господарювання - юридичних осіб на ІV квартал 2015 року та наказів Дніпродзержинської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області від 13.11.2015р. №1065, від 23.12.2015р. №1113 фахівцями вказаного контролюючого органу проведено планову виїзну перевірку КП Дніпродзержинський спецкомбінат з питань правильності обчислення, повноти і своєчасності сплати податку на доходи фізичних осіб, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, військового збору за період з 01.10.2012р. по 30.06.2015р., за результатами якої складено акт №14/1/04-03-17-02/03341753 від 11.01.2016р. з додатками (а.с.20-41).

Означеним актом зафіксовано встановлені перевіркою порушення Комунальним підприємством Дніпродзержинський спецкомбінат норм чинного податкового законодавства, а саме: п.п.168.1.2, п.п.168.1.5 п.168.1 ст.168, п.п.129.1.1 п.129.1 ст.129, п.п.164.2.14 п.164.2 ст.164, п.16-1 підрозділу 10 Розділу ХХ Податкового кодексу України (далі - ПК України), що виявилося у неперерахуванні підприємством узгоджених сум податку на доходи фізичних осіб, які були самостійно нараховані відповідачем, але не сплачені станом на 30.06.2015р. у розмірі 596250,50грн.; неутриманні і не перерахуванні підприємством податку на доходи фізичних осіб на загальну суму 1095,00грн. у ІV кварталі 2013 року та у ІV кварталі 2014 року при виплаті фізичним особам ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 доходів у вигляді моральної шкоди; несвоєчасному перерахуванні військового збору до бюджету у сумі 26735,16грн.

Так, п.54.2 ст.54 ПК України встановлено, що грошове зобов'язання щодо суми податкових зобов'язань з податку, що підлягає утриманню та сплаті (перерахуванню) до бюджету в разі нарахування/виплати доходу на користь платника податку - фізичної особи, вважається узгодженим податковим агентом або платником податку, який отримує доходи не від податкового агента, в момент виникнення податкового зобов'язання, який визначається за календарною датою, встановленою розділом IV цього Кодексу для граничного строку сплати податку до відповідного бюджету.

Відповідно до п.16-1 підрозділу 10 Розділу ХХ ПК України тимчасово, до набрання чинності рішенням Верховної Ради України про завершення реформи Збройних Сил України, встановлюється військовий збір. Платниками збору є особи, визначені пунктом 162.1 статті 162 цього Кодексу. Об'єктом оподаткування збором є доходи, визначені статтею 163 цього Кодексу. Ставка збору становить 1,5 відсотка від об'єкта оподаткування, визначеного підпунктом 1.2 цього пункту. Нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому статтею 168 цього Кодексу, за ставкою, визначеною підпунктом 1.3 цього пункту. Відповідальними за утримання (нарахування) та сплату (перерахування) збору до бюджету є особи, визначені у статті 171 цього Кодексу. Платники збору зобов'язані забезпечувати виконання податкових зобов'язань у формі та спосіб, визначені статтею 176 цього Кодексу.

За несвоєчасне перерахування відповідачем податку на доходи фізичних осіб відповідно до п.п.129.1.1 п.129.1, п.129.4 ст.129 ПК України нарахована пеня у сумі 204126,13грн.

За несвоєчасне перерахування відповідачем військового збору до бюджету відповідно до п.п.129.1.1 п.129.1, п.129.4 ст.129 ПК України нарахована пеня у сумі 3663,04грн.

Розрахунок вищевказаних сум пені є додатком №3.1.2 до акта перевірки №14/1/04-03-17-02/03341753 від 11.01.2016р.

Так, відповідно до п.129.1 ст.129 ПК України пеня нараховується: після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня. Нарахування пені розпочинається: а) при самостійному нарахуванні суми грошового зобов'язання платником податків - після спливу 90 днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного цим Кодексом; б) при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом; у день настання строку погашення податкового зобов'язання, нарахованого контролюючим органом або платником податків у разі виявлення його заниження на суму такого заниження та за весь період заниження (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження); у день настання строку погашення податкового зобов'язання, визначеного податковим агентом при виплаті (нарахуванні) доходів на користь платників податків - фізичних осіб, та/або контролюючим органом під час перевірки такого податкового агента.

Згідно з п.129.4 ст.129 ПК України пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті. Пеня, визначена підпунктом 129.1.2 пункту 129.1 цієї статті, нараховується із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день заниження.

Пеня, визначена підпунктом 129.1.3 пункту 129.1 цієї статті, нараховується із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виплати (нарахування) доходів на користь платників податків - фізичних осіб.

При цьому п.127.1 ст.127 ПК України встановлено, що ненарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету. Ті самі дії, вчинені повторно протягом 1095 днів, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 50 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету. Дії, передбачені абзацом першим цього пункту, вчинені протягом 1095 днів втретє та більше, - тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 75 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету. Відповідальність за погашення суми податкового зобов'язання або податкового боргу, що виникає внаслідок вчинення таких дій, та обов'язок щодо погашення такого податкового боргу покладається на особу, визначену цим Кодексом, у тому числі на податкового агента. При цьому платник податку - отримувач таких доходів звільняється від обов'язків погашення такої суми податкових зобов'язань або податкового боргу, крім випадків, встановлених розділом IV цього Кодексу.

Згідно з ст.115 ПК України у разі вчинення платником податків двох або більше порушень законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, штрафні (фінансові) санкції (штрафи) застосовуються за кожне вчинене разове та триваюче порушення окремо.

З огляду на вищевказані норми, Дніпродзержинською ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області здійснено нарахування відповідачу штрафних санкцій у сумі 821,25грн. за неутримання і не перерахування підприємством податку на доходи фізичних осіб на загальну суму 1095,00грн. у ІV кварталі 2013 року та у ІV кварталі 2014 року при виплаті фізичним особам ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6 доходів у вигляді моральної шкоди; а також штрафних санкцій у сумі 687017,47грн. за несвоєчасну сплату узгоджених сум податку на доходи фізичних осіб, які були самостійно нараховані відповідачем, але не сплачені станом на 30.06.2015р. у розмірі 596250,50грн.

З урахуванням суми несплачених податкових зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб та застосованих за це штрафних санкцій контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення №0000401702 від 22.01.2016р., яке отримане відповідачем відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення 28.01.2016р. (а.с.18).

Крім того, відповідно до ст. ст. 115, 127 ПК України Дніпродзержинською ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області здійснено нарахування відповідачу штрафних санкцій у сумі 20817,34грн. за несвоєчасне перерахування військового збору до бюджету у сумі 26735,16грн.

З урахуванням суми несплачених податкових зобов'язань з військового збору та застосованих за це штрафних санкцій контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення №0000411702 від 22.01.2016р., яке отримане відповідачем відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення 28.01.2016р. (а.с.19).

Згідно з п.54.3 ст.54 ПК України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об'єктів оподаткування, наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу та наявності діючих (у тому числі призупинених) ліцензій на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством; дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов'язань, суми бюджетного відшкодування та/або від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках; 54.3.3. згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган; 54.3.5. дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом; 54.3.6. результати митного контролю, отримані після закінчення процедури митного оформлення та випуску товарів, свідчать про заниження або завищення податкових зобов'язань, визначених платником податків у митних деклараціях.

Відповідно до п.57.3 ст.57 ПК України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Доказів оскарження відповідачем податкових повідомлень-рішень Дніпродзержинської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області №0000401702 від 22.01.2016р. та №0000411702 від 22.01.2016р., отже, станом на час розгляду справи визначені ними грошові зобов'язання є узгодженими.

Доказів сплати вищевказаних узгоджених грошових зобов'язань з податку на доходи фізичних осіб та військового збору відповідачем також не надано.

Згідно з п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Таким чином, станом на теперішній час у КП Дніпродзержинський спецкомбінат наявний податковий борг з податку на доходи фізичних осіб у загальній сумі 1489310,35грн. (596250,50+1095,00+204126,13+821,25+687017,47) та з військового збору у загальній сумі 51215,54грн. (26735,16+3663,04+20817,34), який не погашений і не списаний.

Крім того, судом встановлено, що у відповідача також наявний податковий борг з податку на додану вартість (далі - ПДВ) у загальній сумі 408042,13грн., який утворився внаслідок наступного.

30.04.2015р. Дніпродзержинською ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з ПДВ відповідача за жовтень 2013 року, за результатами якої складено Акт №1095/04-03-15-01-3341753 (а.с.44).

Відповідно до вказаного акта перевірки встановлено, що підприємством в порушення вимог п.п.49.18.1 п.49.18 ст.49, п.203.1 ст.203 ПК України несвоєчасно подано податкову звітність з податку на додану вартість за жовтень 2013 року.

У зв'язку із цим до підприємства на підставі п.120.1 ст.120 ПК України застосовано штрафну санкцію у розмірі 1020,00грн. відповідно до податкового повідомлення-рішення №0006221501 від 22.05.2015р., яке отримане відповідачем відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення 13.05.2015р. (а.с.43).

Так, відповідно до п.120.1 ст.120 ПК України неподання або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов'язаними нараховувати та сплачувати податки, збори податкових декларацій (розрахунків), - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 170 гривень, за кожне таке неподання або несвоєчасне подання. Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке порушення, - тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.

05.11.2015р. Дніпродзержинською ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку з питання своєчасності сплати КП Дніпродзержинський спецкомбінат узгодженої суми податкових зобов'язань з ПДВ за податкові періоди з січня 2013 року по січень 2015 року, за результатами якої складено акт №2550/04-03-15-01-3341753 (а.с.50-51).

Означеним актом зафіксовано встановлене під час перевірки порушення підприємством вимог п.57.1 ст.57 ПК України через допущення затримки сплати узгодженої суми податкового зобов'язання з ПДВ за періоди з січня 2013 року по січень 2015 року.

У зв'язку із цим до КП Дніпродзержинський спецкомбінат на підставі п.126.1 ст.126 ПК України застосовано штрафні санкції згідно з податковими повідомленнями-рішеннями №0014561501 від 22.12.2015р. на суму 45348,18грн. та №0014551501 від 22.12.2015р. на суму 6586,16грн., які отримані відповідачем відповідно до рекомендованих повідомлень про вручення поштових відправлень 12.11.2015р. та 25.12.2015р. (а.с.48-49).

Відповідно до п.126.1 ст.126 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.

30.03.2016р. Дніпродзержинською ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у податковій звітності з ПДВ відповідача за лютий 2016 року, за результатами якої складено акт №643/114/04-03-16-33-03341753 (а.с.58-59).

Відповідно до вказаного акта встановлено, що КП Дніпродзержинський спецкомбінат в порушення вимог п.п.49.18.1 п.49.18 ст.49, п.203.1 ст.203 ПК України несвоєчасно подано звітність з податку на додану вартість за лютий 2016 року.

У зв'язку із цим до підприємства на підставі п.120.1 ст.120 ПК України застосовано штрафну санкцію у розмірі 1020,00грн. відповідно до податкового повідомлення-рішення №0001991201 від 15.04.2016р., яке отримане відповідачем відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення 22.04.2016р. (а.с.56-57).

31.03.2015р. Дніпродзержинською ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку з питання своєчасності сплати КП Дніпродзержинський спецкомбінат узгодженої суми податкових зобов'язань з податку на додану вартість за податкові періоди з січня 2015 року по червень 2015 року, за результатами якої складено акт №651/115/04-03-16-33/03341753 (а.с.61-62).

Як слідує зі змісту вказаного акта, підприємством в порушення вимог п.57.1 ст.57 ПК України допущено затримку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання з ПДВ за періоди з січня 2015 року по червень 2015 року.

У зв'язку із цим до КП Дніпродзержинський спецкомбінат на підставі п.126.1 ст.126 ПК України застосовано штрафні санкції у сумі 44394,10грн. згідно з податковим повідомленням-рішенням №0002031201 від 15.04.2016р., яке отримане відповідачем відповідно до рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення 22.04.2016р. (а.с.60).

З вищенаведеного слідує, що всі податкові повідомлення-рішення про застосування до КП Дніпродзержинський спецкомбінат штрафних санкцій останнім були отримані.

Доказів їх оскарження суду не надано.

Також відповідачем не надано доказів щодо сплати штрафних санкцій, визначених цими податковими повідомленнями-рішеннями, у строки, встановлені п.57.3 ст.57 ПК України, у зв'язку із чим ці податкові зобов'язання набули статусу податкового боргу у загальному розмірі 98368,44грн.

Крім того, судом встановлено, що КП Дніпродзержинський спецкомбінат самостійно задекларовано податкові зобов'язання з податку на додану вартість шляхом подання наступної податкової звітності:

- податкова декларація з ПДВ №9153574044 від 20.07.2015р. за червень 2015 року, термін сплати 30.07.2015р., сума боргу 32847 ,00грн.;

- податкова декларація з ПДВ №9175977650 від 20.08.2015р. за липень 2015 року, термін сплати 30.08.2015р., сума боргу 25765,00грн.;

- податкова декларація з ПДВ №9195311270 від 21.09.2015р. за серпень 2015 року, термін сплати 30.09.2015р., сума боргу 26225,00грн.;

- податкова декларація з ПДВ №9273953759 від 20.01.2016р. за грудень 2015 року, термін сплати 30.01.2016р., сума боргу 16145,00грн.;

- податкова декларація з ПДВ №9022232727 від 22.02.2016р. за січень 2016 року,термін сплати 01.03.2016р., сума боргу 13357,00грн.;

- податкова декларація з ПДВ №9061193686 від 20.04.2016р. за лютий 2016 року, термін сплати 21.04.2016р., сума боргу 77466,00грн.;

- податкова декларація з ПДВ №9061191045 від 20.04.2016р. за березень 2015 року, термін сплати 30.04.2015р., сума боргу 73666,00грн. (а.с.45-47,52-55).

Згідно з п.п.16.1.3, п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів, а також сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до п.п.36.1-36.3 ст.36 Податкового кодексу України , податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором. Податковий обов'язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов'язків платника податків, крім випадків, передбачених законом.

Пунктом 54.1 статті 54 Податкового кодексу України визначено, що, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.

З огляду на приписи п.54.1 ст.54 Податкового кодексу України вищеозначені самостійно задекларовані відповідачем грошові зобов'язання з податку на додану вартість є узгодженими.

Згідно зі ст.57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

При цьому п.49.18-п.49.19 ст.49 Податкового кодексу України встановлено, що податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року; календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розділом IV цього Кодексу; календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року. Якщо податкова декларація за квартал, півріччя, три квартали або рік розраховується наростаючим підсумком на підставі показників базових податкових періодів, з яких складаються такі квартал, півріччя, три квартали або рік (без урахування авансових внесків), згідно з відповідним розділом цього Кодексу, зазначена податкова декларація подається у строки, визначені пунктом 49.18 цієї статті для такого базового звітного (податкового) періоду. Для цілей цього Кодексу під терміном "базовий звітний (податковий) період" слід розуміти перший звітний (податковий) період року, визначений відповідним розділом цього Кодексу.

Через несплату КП Дніпродзержинський спецкомбінат у встановлені чинним законодавством строки сум вищевказаних самостійно задекларованих грошових зобов'язань з ПДВ у останнього виник податковий борг на загальну суму 265471,00грн.

Судом встановлено, що контролюючим органом відповідно до п.129.1 ст.129 ПК України на суму боргу відповідача з ПДВ нараховано пеню у загальному розмірі 44202,69грн., розрахунок якої надано додатковими поясненнями прокуратури та Дніпродзержинської ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області (а.с.84-90).

Таким чином, загальна сума податкового боргу відповідача з ПДВ становить 408042,13грн. (98368,44+265471+44202,69грн.).

Відповідно до п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Згідно з п.59.3 ст.59 цього Кодексу податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Приписами п.59.5 ст. 59 Податкового кодексу України встановлено, що у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

Як свідчать матеріали справи, на виконання вимог ст.59 Податкового кодексу України Дніпродзержинською ОДПІ ГУ ДФС у Дніпропетровській області 05.03.2015р. сформовано податкову вимогу форми Ю №654-23 про сплату відповідачем наявного у нього на той час податкового боргу у сумі 24045,75грн., яка отримана в. о. головного бухгалтера підприємства 10.03.2015р.

Станом на час розгляду справи доказів погашення відповідачем податкового боргу суду не надано.

Відповідно до ст.67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно з п.п.20.1.18 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Пунктом 95.2 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання такому платнику податкової вимоги.

Згідно з п.95.3 цієї статті стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Зважаючи на наведене, суд приходить до висновку про те, що позивачем - суб'єктом владних повноважень, було доведено правомірність своїх вимог щодо стягнення з відповідача наявної у нього заборгованості по узгодженим грошовим зобов'язанням за рахунок коштів з рахунків у банках, що обслуговують це підприємство, натомість відповідачем не було надано суду жодних доказів сплати податкового боргу у встановлені законодавством строки, а також доказів оскарження податкових повідомлень-рішень, якими відповідачу нараховано штрафні санкції.

Таким чином, позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд виходить із того, що відповідно до ч.4 ст.94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, у яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 122, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов в.о. керівника Дніпродзержинської місцевої прокуратури Прокуратури Дніпропетровської області в інтересах держави в особі Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області до Комунального підприємства Дніпродзержинський спецкомбінат про стягнення податкового боргу - задовольнити.

Стягнути з рахунків Комунального підприємства Дніпродзержинський спецкомбінат (код ЄДРПОУ 03341753, вул. Тритузна, 69А, м. Кам'янське, Дніпропетровська область, 51919) у банках, обслуговуючих цього платника податків, кошти в рахунок погашення податкового боргу з:

- податку на додану вартість у сумі 408042,13грн. (чотириста вісім тисяч сорок дві гривні 13 копійок) на користь бюджету шляхом зарахування на р\р31110029700013, код платежу 14010100, одержувач: відділення Державного казначейства в м. Дніпродзержинську, код ЄДРПОУ 38028588, назва банку: УДК у Дніпропетровській області, МФО 805012;

- податку на доходи фізичних осіб у сумі 1489310,35грн. (один мільйон чотириста вісімдесят дев'ять тисяч триста десять гривень 91 копійка) на користь бюджету шляхом зарахування на р/р33110340700013, код платежу 11010100, одержувач: відділення Державного казначейства в м. Дніпродзержинську, код ЄДРПОУ 38028588, назва банку: УДК у Дніпропетровській області, МФО 805012;

- військового збору у сумі 51215,54грн. (п'ятдесят одна тисяча двісті п'ятнадцять гривень 54 копійки) на користь бюджету шляхом зарахування на р/р31110063700013, код платежу 11011000, одержувач: відділення Державного казначейства в м. Дніпродзержинську, код ЄДРПОУ 38028588, назва банку: УДК у Дніпропетровській області, МФО 805012.

Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст. 186 цього Кодексу до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Суддя ОСОБА_7

Дата ухвалення рішення01.09.2016
Оприлюднено03.04.2017
Номер документу65621160
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/3650/16

Постанова від 01.09.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 16.03.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 13.01.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 17.01.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 30.11.2016

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Чепурнов Д.В.

Ухвала від 09.08.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 11.07.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

Ухвала від 15.06.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Турова Олена Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні