Постанова
від 29.03.2017 по справі 806/760/17
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 березня 2017 року Житомир справа № 806/760/17

категорія 5.1.1

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Капинос О.В.,

розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом

Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві до Державного реєстратора Романівської районної державної адміністрації Житомирської області ОСОБА_1, третьої особи без самостійних вимог на стороні відповідача - ліквідатора Товариства з обмеженою відповідальністю "Ладодєя" ОСОБА_2 про визнання протиправним та скасування реєстраційного запису,

встановив:

Державна податкова інспекція у Печерському районі Головного управління ДФС у м.Києві звернулася до суду з позовом до Державного реєстратора Романівської районної державної адміністрації Житомирської області ОСОБА_1 з позовом, в якому просить визнати протиправним та скасувати реєстраційний запис від 13.09.2016 №10701110007056378 про державну реєстрацію припинення юридичної особи ТОВ "Ладодєя" (інд.код 39561206) в результаті ліквідації.

Вважає спірний запис протиправним та таким, що підлягає скасуванню, оскільки державним реєстратором не було враховано заперечень позивача щодо припинення ТОВ "Ладодєя", оформлених повідомленням за формою №27-ОПП від 28.07.2016 №1626552703824, у яких було викладено причини щодо неможливості проведення такої реєстраційної дії. Зазначає, що таке повідомлення відповідачем було незаконно проігноровано. Тому, просить скасувати реєстраційний запис.

Представник позивача в судове засідання не з'явився, подав заяву про розгляд справи без участі представника в порядку письмового провадження.

Представник відповідача в судове засідання не з"явився, надіслав до суду клопотання про розгляд справи без його участі. Згідно поданих письмових заперечень, просив у позові відмовити. Зокрема зазначив, що спірний реєстраційний запис є правомірний, оскільки при його вчиненні державний реєстратор діяв у межах та у спосіб визначений Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців".

Судом, у відповідності до ст.53 Кодексу адміністративного судочинства України, за клопотанням ліквідатора ТОВ "Ладодєя" ОСОБА_2, останню залучено до участі у розгляді справи в якості третьої особи без самостійних вимог на стороні відповідача.

Третя особа в судове засідання не з'явилася, згідно поданої заяви просить справу слухати без її участі. Подала до суду письмові заперечення, в яких просить в позові відмовити, оскільки, ліквідатором в повній мірі дотримано порядок припинення юридичної особи шляхом ліквідації, а реєстраційний запис відповідачем внесено у відповідності до вимог чинного законодавства України.

У відповідності до ст.128 КАС України суд вважає за можливе справу розглянути у порядку письмового провадження, на підставі наявних доказів.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позов задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Судом встановлено, що загальними зборами учасників ТОВ "Ладодєя" від 16.06.2016 було прийнято рішення про припинення товариства шляхом його ліквідації.

На наступний день вказане рішення було оприлюднене на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців з визначенням строку пред'явлення кредиторами своїх вимог до 24.08.2016.

13.09.2016 державним реєстратором Романівської районної державної адміністрації Житомирської області ОСОБА_1 внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис № 10701110007056378 про державну реєстрацію припинення ТОВ "Ладодєя" в результаті ліквідації.

Позивач, вважаючи таку реєстраційну дію незаконною, звернувся до суду.

Надаючи правову оцінку обставинам справи, суд звертає увагу на наступне.

Відносини щодо державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань регулюються Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" від 15 травня 2003 р. № 755-IV (надалі за текстом - Закон №755-IV) (в редакції на час здійснення реєстраційної дії щодо припинення юридичної особи в результаті ліквідації).

Відповідно до п.9 ст.17 Закону №755-IV для державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи, прийнятого її учасниками або відповідним органом юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - відповідним державним органом, подаються такі документи:

1) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення учасників юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідного державного органу, про припинення юридичної особи;

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) документа, яким затверджено персональний склад комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) або ліквідатора, реєстраційні номери облікових карток платників податків (або відомості про серію та номер паспорта - для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), строк заявлення кредиторами своїх вимог, - у разі відсутності зазначених відомостей у рішенні учасників юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - у рішенні відповідного державного органу, про припинення юридичної особи.

Згідно п.12 ст.17 Закону №755-IV для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов'язаного з її банкрутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи: заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Як вбачається з матеріалів справи загальними зборами учасників ТОВ "Ладодєя" від 16.06.2016 було прийнято рішення про припинення товариства шляхом його ліквідації та строк для пред'явлення кредиторами своїх вимог визначено до 24.08.2016.

На підставі такого рішення, 13.09.2016 державним реєстратором Романівської районної державної адміністрації Житомирської області ОСОБА_1 внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запис № 10701110007056378 про державну реєстрацію припинення ТОВ "Ладодєя" в результаті ліквідації.

Відповідно до ч.1 ст.25 Закону №755-IV державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації.

Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає: 1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); 2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; 3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; 5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; 7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання; 8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів юридичної особи.

Підпунктом 11 ч. 1 ст. 28 Закону №755-IV визначено виключний перелік підстав за яких державний реєстратор має право відмовити у державній реєстрації припинення юридичної особи, якщо документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані:

раніше строку, встановленого цим Законом;

щодо юридичної особи, що припиняється в результаті її ліквідації та є засновником (учасником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи;

в Єдиному державному реєстрі відсутній запис про державну реєстрацію юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення; щодо акціонерного товариства, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованої реєстрації випуску акцій;

щодо юридичної особи - емітента цінних паперів, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованих випусків цінних паперів;

щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування;

щодо юридичної особи, що реорганізується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та відсутній узгоджений план реорганізації юридичної особи;

щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування;

щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про відкрите виконавче провадження;

щодо юридичної особи, стосовно якої відкрито провадження у справі про банкрутство.

Повідомлення про відмову у проведенні державної реєстрації повинно містити посилання на конкретну норму (пункт, статтю) законодавства із зазначенням, що саме порушено під час оформлення та подання документів, а також повинно бути зазначено, який саме пункт чи стаття поданого заявником документа (статуту, протоколу тощо) не відповідає нормам законодавства.

Відмова у державній реєстрації з підстав, не передбачених цією статтею, а також відмова у державній реєстрації (легалізації) професійної спілки, її організації або об'єднання не допускається.

Отже законом визначено вичерпний перелік підстав для відмови у державній реєстрації припинення юридичної особи.

Судом встановлено, що для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи головою ліквідаційної комісії були надані усі необхідні документи, передбачені ст.17 Закону.

При цьому, суд зауважує, що такі документи було подано ліквідатором після закінчення строку, передбаченого для заявлення вимог кредиторів.

На час вчинення спірної реєстраційної дії щодо юридичної особи, що ліквідується до державного реєстратора не надходили відомості щодо наявності заборгованості із сплати податків і зборів та/або із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, так як того вимагав законом. Так само, були відсутні відомості щодо ТОВ "Ладодєя" про відкриті виконавчі провадження.

Отже, у державного реєстратора були відсутні підстави для відмови у державній реєстрації припинення юридичної особи ТОВ "Ладодєя".

Що стосується неврахування державним реєстратором повідомлення Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ "Ладодєя", суд зазначає наступне.

З матеріалів справи вбачається, що 28.07.2016 року Державною податковою інспекцією у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві було надіслано до державного реєстратора повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи ТОВ "Ладодєя" №1626552703824 за формою №27-ОПП.

У зазначених запереченнях були вказані такі причини: неподання юридичною особою копії ліквідаційного балансу, передавального акту або розподільчого балансу, складеного комісією з припинення (ліквідаційною комісією. ліквідатором); відсутність повідомлень від фінансових установ про закриття всіх рахунків такого платника податків, у тому числі відкритих через відокремлені підрозділи.

Пунктом 2 Наказу Міністерства юстиції України № 759/5/371 від 18.03.2016 року (далі- Наказ) "Про затвердження Порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - Реєстр) й інформаційними системами Державної фіскальної служби України" передбачено, що до запровадження обміну документами в електронній формі між Реєстром та інформаційними системами ДФС України щодо подання запитів державними реєстраторами юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань і передачі до Реєстру відомостей про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів, про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, такі відомості передаються Державною фіскальною службою України до Реєстру з урахуванням технічних можливостей Реєстру та інформаційних систем Державної фіскальної служби України, а саме: про наявність заборгованості зі сплати податків і зборів - шляхом надсилання повідомлень про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 27-ОПП або повідомлень про наявність податкового боргу та неможливість проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 23-ОПП.

Таким чином, Наказом визначено, що повідомлення про наявність заперечень проти проведення державної реєстрації припинення юридичної особи за формою № 27-ОПП надсилається із зазначенням відповідних причин, зокрема, наявності податкового боргу, грошових зобов'язань, щодо яких проводиться адміністративне або судове оскарження, грошових зобов'язань та податкового боргу та несплати податку з доходів фізичних осіб із сум доходів, нарахованих (виплачених) найманим працівникам.

При цьому, суд звертає увагу на те, що відповідно до п.п.11 ч.1 ст.28 Закону державний реєстратор відмовляє у державній реєстрації припинення юридичної особи, зокрема, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

Водночас у наданому позивачем повідомленні відсутні будь-які відомості про наявність у товариства податкового боргу, а з наданої до матеріалів справи довідки від 10.02.2017 №563/9/26-55-17-01 вбачається про наявність станом на 31.12.2016 податкового боргу, однак не вказано зі сплати яких саме податків рахується така заборгованість та в який період та на підставі чого утворився такий борг.

З огляду на викладене, суд вважає, що повідомлення, яке було надіслане позивачем за формою № 27-ОПП, не містить причин, які визначені Закон №755-IV та Наказом та не могло бути підставою для відмови у державній реєстрації припинення юридичної особи.

Також, суд звертає увагу, що Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" не передбачений обов'язок державного реєстратора під час вчинення реєстраційної дії припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, перевіряти завершення розрахунків з кредиторами юридичної особи, яка припиняється.

При тому, що законом кредиторам до моменту припинення юридичної особи, надається строк для пред"явлення своїх вимог.

Крім того, суд зазначає, що Наказом Міністерства фінансів України № 375 від 18 березня 2016 року повідомлення за формою № 27-ОПП виключено з Порядку обліку платників податків і зборів та на момент внесення запису, використання цієї форми не передбачено законодавством.

Натомість п.п.11.4 розділу 11 Наказу встановлено, що до завершення строку, визначеного для заявлення кредиторами своїх вимог, а також у день отримання запиту від суб'єкта державної реєстрації контролюючий орган передає до Єдиного державного реєстру у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу відомості: про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-ОПП (додаток 15)

Тобто, визначено, що підтвердженням заборгованості із сплати податків і зборів є саме відомості про відсутність (наявність) заборгованості зі сплати податків і зборів за формою № 30-0ПП.

Крім того, суд не приймає до уваги посилання позивача на норми спільного Наказу Міністерства фінансів України та Міністерства юстиції України від 09.10.2015 №1918/5/869 "Про інформаційну взаємодію між Єдиним державним реєстром юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та інформаційними системами Державної фіскальної служби України, обмін документами в електронній формі", оскільки такий Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства юстиції України №759/5/371 від 18.03.2016.

Також, з матеріалів справи вбачається, що 06.10.2016 позивачем було подано скаргу до Міністерства юстиції України щодо припинення товариства ТОВ "Ладодєя", однак наказом від 22.12.2016 №1814/7 Міністерством було відмовлено у задоволенні вказаної скарги, у зв'язку з відсутністю обставин, якими скаржник обґрунтовує свої вимоги (а.с.18).

Отже, суд вважає, що державний реєстратор під час здійснення державної реєстрації припинення ТОВ "Ладодєя" та внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про безпідставність позовних вимог, а тому відмовляє у задоволенні позову у повному обсязі.

Керуючись статтями 86,94,128, 160-162,186,254 Кодексу адміністративного судочинства України,

постановив:

В задоволенні позову відмовити.

Постанова суду першої інстанції, якщо інше не встановлено Кодексом адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.

Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя О.В. Капинос

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.03.2017
Оприлюднено03.04.2017
Номер документу65621582
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —806/760/17

Постанова від 08.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 07.06.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 01.08.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Донець О.Є.

Ухвала від 17.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кравцов О.В.

Ухвала від 22.06.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Кравцов О.В.

Ухвала від 07.06.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 07.06.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 15.05.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 25.04.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Постанова від 29.03.2017

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні