Постанова
від 26.01.2017 по справі 804/7496/16
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

копія ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 січня 2017 р. Справа № 804/7496/16 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Олійника В. М. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпро адміністративну справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області до товариства з обмеженою відповідальністю "Мираж Маркет Плюс" про застосування заходів реагування, -

ВСТАНОВИВ :

04 листопада 2016 року Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області звернулося до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю Мираж Маркет Плюс , в якому просить застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об'єкта, а саме: двоповерхової нежитлової будівлі торгівельного комплексу за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, Старовокзальна (Урицького), 5 ТОВ "Мираж Маркет Плюс" (код ЄДРПОУ - 31735790), до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації та зобов'язання зупинити експлуатацією вищезазначеного об'єкта.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що в період з 21.10.2016 по 28.10.2016 було проведено планову перевірку ТОВ Мираж Маркет Плюс за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул Старовокзальна (Урицького), 5.

Вказаною перевіркою встановлено безліч порушень відповідачем норм чинного законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту зокрема Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні, Державних будівельних норм України, Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях та ін.

Позивач стверджує, що подальша експлуатація об'єкта ТОВ Мираж Маркет Плюс із порушеннями пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей, що й стало підставою для звернення до суду.

Ухвалою суду від 19 грудня 2016 року відкрито провадження у справі та призначено судове засідання.

В судове засідання 26 січня 2017 року прибув представник позивача.

На адресу відповідача направлялася ухвала про відкриття провадження у справі та копія позовної заяви з повісткою. Однак конверт повернувся на адресу суду з відміткою відділення Укрпошти "За закінченням терміну зберігання".

Згідно зі ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України відповідач є належно повідомлений про розгляд справи Дніпропетровським окружним адміністративним судом.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час і місце його проведення був повідомлений належним чином. Письмових заперечень до суду не надіслав.

Відповідно до ч.6 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Враховуючи вищевказане, суд ухвалив розглянути справу в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши чинне законодавство, суд встановив наступні обставини.

Відповідно до підп. 39 п. 4 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 року № 1052 на ДСНС України покладено завдання організовувати і здійснювати державний нагляд (контроль) за додержанням вимог законів та інших нормативно - правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, місцевими держадміністраціями, іншими державними органами та органами місцевого самоврядування, суб'єктами господарювання.

Згідно пп. 27, 35 п. 4 Положення про Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Дніпропетровській області затвердженого наказом ДСНС України № 175 від 13.04.2016 року Головне управління відповідно до покладених на нього завдань організовує і здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи державний нагляд (контроль) за додержанням і виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та суб'єктами господарювання; складає акти перевірок, видає приписи, постанови, розпорядження про усунення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки, а в разі встановлення порушень, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, звертається до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної та техногенної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, окремих приміщень, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту.

У період з 21.10.2016 по 28.10.2016 відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, статті 5 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності було проведено планову перевірку товариства з обмеженою відповідальністю Мираж Маркет Плюс - відповідача за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, Старовокзальна (Урицького), 5.

За результатами перевірки складено акт №95/10 від 28.10.2016 року щодо додержання (виконання) вимог законодавства у сферах пожежної та техногенної безпеки, цивільного захисту, відповідно до якого встановлені порушення відповідачем Кодексу цивільного захисту України № 5403-VI; Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697; Державних будівельних норм України Системи протипожежного захисту , затверджених наказом Мінрегіону України від 13.11.2014 №312; Державних будівельних норм України Захист від пожежі. Пожежна безпека об'єктів будівництва , затверджених наказом Держбуду України від 03.12.2002 № 88; Національного стандарту України Улаштування блисковкозахисту будівель і споруд , затвердженого наказом Мінрегіонбуду України від 27.06.2008 № 269; Правил техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях, затверджених наказом МНС України від 15.08.2007 р. № 557, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 03.09.2007 за № 1006/14273; Постанови Кабінету Міністрів України від 19.08.2002 р. № 1200 Про затвердження Порядку забезпечення населення і працівників формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладами радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю ; Постанови Кабінету Міністрів України від 11.07.2002 р. № 956 Порядок ідентифікації та обліку об'єктів підвищеної небезпеки ; Наказу МНС України від 23.02.2006 № 98, зареєстрований у Мін'юсті України 20.03.2006 за № 286/12160 Методика ідентифікації потенційно небезпечних об'єктів ; Постанови Кабінету Міністрів України від 23.10.2013 №819 Порядок проведення навчання керівного складу та фахівців, діяльність яких пов'язана з організацією і здійсненням заходів з питань цивільного захисту ; Постанови Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 р. №444 Порядок здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях .

Перевіркою встановлені наступні порушення на різних об'єктах, а саме магазин Євро-Комп ;

допущено розміщення вогнегасників у важкодоступних місцях, а не шляхом навішування на вертикальні конструкції;

не проведено заміри опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;

не виконано технічне обслуговування наявних вогнегасників;

у приміщенні відсутні інструкції про заходи пожежної безпеки, які мають бути розроблені та затверджені керівником об'єкта;

монтаж, введення до експлуатування і технічне обслуговування СПЗ не проводиться відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , а саме: система пожежної сигналізації утримується в несправному стані, що унеможливлює її спрацюванню цілодобово та не передає тривожні сповіщення до пристроїв пожежної тривоги, що негативно впливає на нормальну роботу;

монтаж, введення до експлуатування і технічне обслуговування СПЗ не проводиться відповідно до вимог ДБН 13.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , а саме: не проводиться технічне обслуговування системи пожежної сигналізації відповідно до затверджених регламентів робіт із технічного обслуговування та технічної документації підприємств-виробників на обладнання, що використовується.

У магазині Холодильник встановлені наступні порушення:

допущено розміщення вогнегасників у важкодоступних місцях, а не шляхом навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника;

не виконано технічне обслуговування наявних вогнегасників;

у приміщенні відсутні інструкції про заходи пожежної безпеки які мають бути розроблені та затверджені керівником об'єкта;

не проведено заміри опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;

допущено зменшення ширини проходів між прилавками і обладнанням за прилавком;

тип заповнення прорізів у протипожежних перешкодах не відповідає вимогам ДБН В. 1.1-7- 2002 Пожежна безпека об'єктів будівництва , а саме: підсобне приміщення не відокремлено від торгівельної зали протипожежними дверима, вікнами з нормованою межею вогнестійкості;

монтаж, введення до експлуатування і технічне обслуговування СПЗ не проводиться відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , а саме система пожежної сигналізації утримується в несправному стані, що унеможливлює її спрацюванню цілодобово та не передає тривожні сповіщення до пристроїв пожежної тривоги, що негативно впливає на нормальну роботу;

Монтаж, введення до експлуатування і технічне обслуговування СПЗ не проводиться відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , а саме: не проводиться технічне обслуговування системи пожежної сигналізації відповідно до затверджених регламентів робіт із технічного обслуговування та технічної документації підприємств-виробників на обладнання, що використовується.

У магазині Сварка перевіряючими виявлені наступні порушення:

в приміщенні не розроблено та не затверджено інструкцію про заходи пожежної безпеки;

не проведено заміри опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;

допущено експлуатацію світильника який підвішений безпосередньо на струмопровідні проводи у приміщенні;

монтаж, введення до експлуатування і технічне обслуговування СПЗ не проводиться відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , а саме система пожежної сигналізації утримується в несправному стані, що унеможливлює її спрацюванню цілодобово та не передає тривожні сповіщення до пристроїв пожежної тривоги, що негативно впливає на нормальну роботу;

монтаж, введення до експлуатування і технічне обслуговування СПЗ не проводиться відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , а саме: не проводиться технічне обслуговування системи пожежної сигналізації відповідно до затверджених регламентів робіт із технічного обслуговування та технічної документації підприємств-виробників на обладнання, що використовується.

У магазині Карась встановлені наступні порушення:

в приміщенні не розроблено та не затверджено інструкцію про заходи пожежної безпеки;

не проведено заміри опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;

тип заповнення прорізів у протипожежних перешкодах не відповідає вимогам ДБН В. 1.1-7- 2002 Пожежна безпека об'єктів будівництва , а саме: підсобне приміщення не відокремлено від торгівельної зали протипожежними дверима, вікнами з нормованою межею вогнестійкості;

монтаж, введення до експлуатування і технічне обслуговування СПЗ не проводиться відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , а саме: система пожежної сигналізації утримується в несправному стані, що унеможливлює її спрацювання цілодобово та не передає тривожні сповіщення до пристроїв пожежної тривоги, що негативно впливає на нормальну роботу;

монтаж, введення до експлуатування і технічне обслуговування СПЗ не проводиться відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , а саме: не проводиться технічне обслуговування системи пожежної сигналізації відповідно до затверджених регламентів робіт із технічного обслуговування та технічної документації підприємств-виробників на обладнання, що використовується.

У магазині Одежки для ножки встановлені наступні порушення:

не проведено заміри опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;

монтаж, введення до експлуатування і технічне обслуговування СПЗ не проводиться відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , а саме: система пожежної сигналізації утримується в несправному стані, що унеможливлює її спрацювання цілодобово та не передає тривожні сповіщення до пристроїв пожежної тривоги, що негативно впливає на нормальну роботу;

монтаж, введення до експлуатування і технічне обслуговування СПЗ не проводиться відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , а саме: не проводиться технічне обслуговування системи пожежної сигналізації відповідно до затверджених регламентів робіт із технічного обслуговування та технічної документації підприємств-виробників на обладнання, що використовується.

У магазині Зона Сизона встановлені такі порушення;

в приміщенні не розроблено та не затверджено інструкцію про заходи пожежної безпеки;

не проведено заміри опору ізоляції і перевірка спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання;

допущено розміщення вогнегасників у важкодоступних місцях, а не шляхом навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника;

монтаж, введення до експлуатування і технічне обслуговування СПЗ не проводиться відповідно до вимог ДБН 13.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , а саме система пожежної сигналізації утримується в несправному стані, що унеможливлює її спрацюванню цілодобово та не передає тривожні сповіщення до пристроїв пожежної тривоги, що негативно впливає на нормальну роботу;

монтаж, введення до експлуатування і технічне обслуговування СПЗ не проводиться відповідно до вимог ДБН 13.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , а саме: не проводиться технічне обслуговування системи пожежної сигналізації відповідно до затверджених регламентів робіт із технічного обслуговування та технічної документації підприємств-виробників на обладнання, що використовується;

керівником об'єкту не визначено відповідними документами (наказами, інструкціями, тощо) протипожежний режим на об'єкті;

для працівників охорони (сторожів, вартових) не розроблено інструкцію, в якій визначено їхні обов'язки щодо контролю за додержанням протипожежного режиму, огляду території і приміщень, порядок дій в разі виявлення пожежі, спрацювання систем протипожежного захисту;

відповідальна особа не пройшла навчання з питань пожежної безпеки та пожежно- технічного мінімуму у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях ;

з тильної сторони торгівельного комплексу, приміщення складського призначення не визначено категорію щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки згідно Норми визначення категорій приміщень, будинків та зовнішніх установок за вибухопожежною та пожежною небезпекою , а також клас зони за Правилами будови електроустановок. Електрообладнання спеціальних установок ;

на вогнегасниках, які експлуатуються, відсутні облікові (інвентарні) номери за прийнятою на об'єкті системою нумерації, відсутній журнал обліку вогнегасників;

монтаж, введення до експлуатування і технічне обслуговування СПЗ не проводиться відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , а саме: не організовано підтримання експлуатаційної придатності систем протипожежного захисту організаціями, які мають відповідну ліцензію;

відсутній акт про відповідність системи протипожежного захисту (система пожежної сигналізації, системи оповіщення про пожежу та управлінням евакуюванням людей);

монтаж, введення до експлуатування і технічне обслуговування СПЗ не проводиться відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , а саме: не створений наказ про призначення особи відповідальної за експлуатацію установки; оперативного (чергового) персоналу для контролю за працездатним станом установки;

на 2-му поверсі в приміщенні електрощитової тип заповнення прорізу у протипожежній перешкоді не відповідає ДБН В. 1.1-7-2002 Пожежна безпека об'єктів будівництва , а саме для перегородки 1-го типу, тип заповнення прорізів, не нижче 2-го типу, тобто відсутні протипожежні двері з мінімальною межею вогнестійкості - ЕІ 30;

допущено експлуатацію світильників зі знятими ковпаками (розсіювачами) у приміщені електрощитової;

захист будівлі від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, а також їх перевірку не виконується відповідно до вимог ДСТУ Б В.2.5- 38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд , а саме: не надано комплект експлуатаційно-технічної документації на систему блискавкозахисту складу. Комплект експлуатаційно-технічної документації блискавкозахисту повинен містити:пояснювальну записку, схеми зон захисту блискавковідводів, робочі креслення конструкцій блискавковідводів (будівельна частина), конструктивних елементів захисту від вторинних проявів блискавки, від занесень високих потенціалів через наземні і підземні металеві комунікації, приймальну документацію (акти прийняття в експлуатацію пристроїв блискавкозахисту разом з додатками: актами на приховані роботи і актами випробувань пристроїв блискавкозахисту і захисту від вторинних проявів блискавки і занесення високих потенціалів);

монтаж, введення до експлуатування і технічне обслуговування СПЗ не проводиться відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту , а саме: на об'єкті відсутній резервний запас пожежних сповіщувачів (димових, теплових, ручних, тощо) який повинен становити не менше 10% від загальної кількості їх в системі протипожежного захисту змонтованої на об'єкті;

допущено з'єднання жил проводів (кабелів) шляхом скруток без опресування, зварювання, паяння або затискачів на відкритій території торгівельного майданчику;

біля місць розташування пожежних гідрантів, водойм не встановлені покажчики (об'ємні зі світильником або плоскі із застосуванням світловідбивних покриттів) з нанесеними на них літерним індексом ПГ, цифровими значеннями відстані в метрах від покажчика до гідранта, внутрішнього діаметра трубопроводу в міліметрах, зазначенням виду водопровідної мережі (тупикова чи кільцева);

не проведено випробування на тиск та витрату води мережі систем зовнішнього протипожежного водопроводу для контролю працездатності (1 раз на рік) з оформленням акта;

на об'єкті не встановлено спеціальний пожежний щит (стенд) з нанесенням літерного індексу ПЩ , порядкового номеру та номеру телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів, на я кому повинно буди розміщено: вогнегасники - 3шт., ящик з піском - 1шт., покривало з негорючого теплоізоляційного матеріалу або повсті розміром 2x2м - 1шт., гаки - 3шт., лопати - 2шт., ломи - 2шт., сокири - 2шт.

Що стосується техногенної безпеки, то підприємством не забезпечено працівників торгівельного комплексу засобами радіаційного та хімічного захисту згідно норм належності;

не проведено ідентифікацію об'єкта господарської діяльності.

При не проведенні замірів опору ізоляції силової та освітлювальної електромережі унеможливлюється визначення можливості застосування освітлювальної та силової електромережі для безаварійної роботи або роботи в режимі короткого замкнення, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), що створює загрозу життю та/або здоров'ю людей.

При відсутності перевірки (огляду) пристроїв захисту будівлі від прямих ударів блискавки та захисту від вторинних дій блискавки у випадку удару блискавки в будівельні конструкції виникає небезпечне іскріння, полум'я та електричний струм, що виник у результаті виносу високої напруги на струмопровідні частини конструкцій, апаратів, агрегатів, сприяє виникненню пожежі з її небезпечними факторами та розповсюдженням їх до шляхів евакуації та місць перебування людей, та створює загрозу життю та/або здоров'ю людей.

При порушенні виконання монтажу проводів і кабелів, тобто не за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (гвинтових, болтових тощо), призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), та створює загрозу життю та/або здоров'ю людей.

При порушенні виконання монтажу світильників та їх не відповідність, тобто зменшення ступеня захисту світильника, призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), та створює загрозу життю та/або здоров'ю людей.

При підвішуванні світильників з лампою розжарювання безпосередньо на струмопровідних проводах, призводить до аварійної експлуатації освітлювальної та силової електромережі та зниження її технічних характеристик, яке призводить до виникнення пожежі та впливу небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур) на людей та створить загрозу життю та/або здоров'ю людей.

При оздобленні стін, стелі, підлоги на шляху евакуації матеріалами з вищою пожежною небезпекою ніж нормовані може призвести до легкого займання, швидкого горіння, з високою димоутворювальною здатністю та за токсичністю продуктів горіння - надзвичайно небезпечними, що в свою чергу перешкоджає евакуації людей, сприяє затору людського потоку та збільшення часу евакуації, збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров'ю людей в будівлі.

При недотриманні вимог до шляхів евакуації та евакуаційних виходів може призвести до перешкоджання евакуації людей, затору людського потоку та збільшення часу евакуації, що в свою чергу збільшує час впливу небезпечних факторів пожежі на людину та створює загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Відсутність навчання по програмі пожежно-технічного мінімуму призведе до паніки та невірним діям персоналу при виникненні пожежі, що в свою чергу сприяє розвитку пожежі, перешкоджає евакуації людей в окремих випадках при незнанні небезпечних чинників у технологічному процесі та його порушення може призвести до виникнення пожежі або вибуху.

При відсутності протипожежних дверей (люків, клапанів, вікон) з нормованою межею вогнестійкості або їх не відповідності можливі втрата цілісності та втрата теплоізолювальної спроможності даної перешкоди, що підвищує вплив небезпечних факторів пожежі (продуктів горіння, чадного газу та підвищених температур), унеможливлює евакуацію людей з будівлі та послідуючим отруєнням чадним газом та продуктами горіння та створює загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Не належне утримання автоматичної системи пожежогасіння та автоматичної пожежної сигналізації призведе до пізнього виявлення пожежі, в зв'язку з чим первинні засоби пожежогасіння будуть не ефективними, не відбудеться оповіщення людей, які перебувають у приміщеннях, в зв'язку з чим продукти горіння та чадний газ унеможливить своєчасну та безпечну евакуацію з приміщень та може призвести до отруєння людей що перебуватимуть у ній, гасіння пожежі здійсниться лише після прибуття пожежних підрозділів з необхідними засобами гасіння.

Не відповідність технічного стану пожежних кранів та гідрантів, водойм призводить до унеможливлених гасіння пожежі, допускає розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, та збільшення продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур, що в свою чергу створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей унеможливлюючи евакуацію людей з будівлі.

Відсутність покажчиків пожежних гідрантів (пожежних водойм) призводить до унеможливлення оперативного використання протипожежного водопостачання, гасіння пожежі, допускає збільшення часу розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, та збільшення продуктів горіння, чадного газу та впливу підвищених температур, що в свою чергу створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей унеможливлюючи евакуацію людей з будівлі.

Відсутність первинних засобів пожежогасіння та не відповідність їхнього технічного стану унеможливить гасіння пожежі на ранній стадії розвитку, сприяє беззахисності людини перед факторами пожежі та призводить до безперешкодного розповсюдження пожежі по будівельним конструкціям, їх руйнації, що в свою чергу створює загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Не проведення ідентифікації об'єкта господарської діяльності для встановлення наявності або відсутності джерел небезпеки, які можуть ініціювати виникнення надзвичайних ситуацій, унеможливлює визначення рівнів можливих надзвичайних ситуацій.

Відсутність засобів індивідуального захисту призведе до ураження органів дихання працюючого персоналу, що може збільшити кількість летальних випадків.

У відповідності до підп. 12 п. 1 ст. 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Підпунктами 1, 4, 6, 8 пункту 1 ст. 70 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:

недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;

нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;

невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;

відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що дійсно подальша експлуатація торгівельного комплексу за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, Старовокзальна 5, що належить ТОВ "Мираж Маркет Плюс", із вищевказаними порушеннями створює загрозу життю та/або здоров'ю працівників, а тому адміністративний позов підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити.

Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об'єкта, а саме: двоповерхової нежитлової будівлі торгівельного комплексу за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, Старовокзальна (Урицького), 5 товариства з обмеженою відповідальністю "Мираж Маркет Плюс" (код ЄДРПОУ - 31735790), до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації та зобов'язання зупинити експлуатацію вищезазначеного об'єкта.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 КАС України та може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені ст. 186 КАС України, до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд.

Суддя (підпис) Постанова не набрала законної сили 26 січня 2017 року. Суддя З оригіналом згідно. Суддя В.М. Олійник В.М. Олійник В.М. Олійник

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.01.2017
Оприлюднено05.04.2017
Номер документу65653018
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/7496/16

Ухвала від 24.07.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Постанова від 26.01.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 19.12.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 28.11.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 07.11.2016

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні