ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"24" березня 2017 р. Справа № 809/31/17
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Суддя Остап'юк С.В.,
за участю секретаря Котик Д.М.,
представника позивача Чехи М.В.,
представника відповідача Кічури Г.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Славута" до Державної податкової інспекції у місті Івано-Франківську Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області про скасування податкового повідомлення-рішення №0000511203 від 27.10.2016 та визнання дій протиправними,-
ВСТАНОВИВ :
03.01.2017 Приватне підприємство "Славута" (надалі - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Державної податкової інспекції у місті Івано-Франківську Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області (далі - відповідач) про скасування податкового повідомлення-рішення №0000511203 від 27.10.2016 та визнання дій протиправними.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач протиправно, в порушення строків для застосування штрафних санкцій, встановлених Податковим кодексом України застосував штраф в розмірі 31 846, 02 гривень та всупереч статті 129 Податкового кодексу України безпідставно нарахував пеню в розмірі 168 071, 24 гривень. Вважає протиправним та таким, що підлягає скасуванню податкове повідомлення-рішення за №229580-13 від 30.06.2016 про за №0000511203 від 27.10.2016 про застосування штрафу в розмірі 31 846, 02 гривень та просить визнати протиправними дії щодо нарахування пені за несвоєчасну сплату по додаткового зобов'язання з сплати орендної плати за землю з юридичних осіб за період з 22.07.2009 до 13.10.2016.
Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, з мотивів викладених в позовній заяві. Просив позов задовольнити повністю.
Представник відповідача в судовому засіданні позовних вимог не визнала, з мотивів викладених в письмовому запереченні, обґрунтованого тим, що за наслідками камеральної перевірки позивача відповідач встановив порушення термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з сплати орендної плати за землю з юридичних осіб, тому відповідач оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням правомірно застосував штраф. На суму існуючого, у позивача, податкового боргу відповідач нарахував пеню. Просила в задоволенні позову відмовити.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши докази, суд встановив наступне.
Суд встановив, що Приватне підприємство "Славута" зареєстроване як юридична особа. Відповідач перебуває на податковому обліку в Державній податковій інспекції у місті Івано-Франківську Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області, є платником плати за землю.
27.10.2016 відповідач провів камеральну перевірку позивача за звітний податковий період з 01.01.2009 - 27.10.2016 щодо подання податкових декларацій з плати за землю за 2008 рік №249599 від 21.07.2009, за 2009 рік №109481 від 21.07.2009, за 2010 рік №45610 від 24.04.2010, за наслідками якої складено Акт камеральної перевірки про порушення правил плати (перерахування) податків за №4252/1203/25069918 від 27.10.2016.
Перевіркою встановлено, порушення термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з сплати орендної плати за землю з юридичних осіб, а саме: самостійно визначене позивачем грошове зобов'язання - 46 820, 15 гривень, граничний термін сплати - 21.07.2009, дата сплати - 13.10.2016, кількість днів затримки сплати - 2641, сума сплаченого податкового борг - 17 581, 10 гривень; самостійно визначене позивачем грошове зобов'язання - 46 820, 15 гривень, граничний термін сплати - 21.07.2009, дата сплати - 13.10.2016, кількість днів затримки сплати - 2641, сума сплаченого податкового борг - 15 736, 05 гривень; самостійно визначене позивачем грошове зобов'язання - 24 927, 40 гривень, граничний термін сплати - 21.07.2009, дата сплати - 13.10.2016, кількість днів затримки сплати - 2641, сума сплаченого податкового борг - 25 367, 65 гривень; самостійно визначене позивачем грошове зобов'язання - 24 927, 40 гривень, граничний термін сплати - 21.07.2009, дата сплати - 13.10.2016, кількість днів затримки сплати - 2641, сума сплаченого податкового борг - 9 191, 35 гривень; самостійно визначене позивачем грошове зобов'язання - 9 364, 03 гривень, граничний термін сплати - 30.07.2009, дата сплати - 13.10.2016, кількість днів затримки сплати - 2632, сума сплаченого податкового борг - 9 364, 05 гривень; самостійно визначене позивачем грошове зобов'язання - 9 364, 03 гривень, граничний термін сплати - 30.08.2009, дата сплати - 13.10.2016, кількість днів затримки сплати - 2600, сума сплаченого податкового борг - 7 691, 65 гривень; самостійно визначене позивачем грошове зобов'язання - 9 364, 03 гривень, граничний термін сплати - 30.08.2009, дата сплати - 13.10.2016, кількість днів затримки сплати - 2600, сума сплаченого податкового борг - 1 672, 40 гривень; самостійно визначене позивачем грошове зобов'язання - 9 364, 03 гривень, граничний термін сплати - 30.09.2009, дата сплати - 13.10.2016, кількість днів затримки сплати - 2570, сума сплаченого податкового борг - 9 364, 05 гривень; самостійно визначене позивачем грошове зобов'язання - 9 364, 03 гривень, граничний термін сплати - 30.10.2009, дата сплати - 13.10.2016, кількість днів затримки сплати - 2540, сума сплаченого податкового борг - 9 364, 05 гривень; самостійно визначене позивачем грошове зобов'язання - 9 364, 03 гривень, граничний термін сплати - 30.11.2009, дата сплати - 13.10.2016, кількість днів затримки сплати - 2509, сума сплаченого податкового борг - 352, 80 гривень; самостійно визначене позивачем грошове зобов'язання - 9 364, 03 гривень, граничний термін сплати - 30.11.2009, дата сплати - 13.10.2016, кількість днів затримки сплати - 2509, сума сплаченого податкового борг - 9 011, 25 гривень; самостійно визначене позивачем грошове зобов'язання - 9 364, 03 гривень, граничний термін сплати - 30.12.2009, дата сплати - 13.10.2016, кількість днів затримки сплати - 2479, сума сплаченого податкового борг - 9 364, 05 гривень; самостійно визначене позивачем грошове зобов'язання - 9 364, 05 гривень, граничний термін сплати - 01.02.2010, дата сплати - 13.10.2016, кількість днів затримки сплати - 2446, сума сплаченого податкового борг - 9 364, 05 гривень; самостійно визначене позивачем грошове зобов'язання - 19 833, 02 гривень, граничний термін сплати - 27.04.2010, дата сплати - 13.10.2016, кількість днів затримки сплати - 2361, сума сплаченого податкового борг - 19 833 гривні; самостійно визначене позивачем грошове зобов'язання - 6 397, 75 гривень, граничний термін сплати - 30.04.2010, дата сплати - 13.10.2016, кількість днів затримки сплати - 2358, сума сплаченого податкового борг - 5972, 60 гривень.
Відповідач, на підставі Акта камеральної перевірки про порушення правил плати (перерахування) податків за №4252/1203/25069918 від 27.10.2016 податковим повідомленням-рішенням за№0000511203 від 27.10.2016, застосував до позивача штраф в розмірі 31 846, 02 гривень.
Відповідач визначив позивачу пеню в розмірі 168 071, 24 гривень.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів регулює Податковий кодекс України, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
Відповідно пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом.
Згідно підпункту 75.1.1 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.
Стаття 113 Податкового кодексу України визначає штрафні (фінансові) санкції (штрафи).
Згідно пункту 113.1 статті 113 даного Кодексу строки застосування, сплата, стягнення та оскарження сум штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) здійснюються у порядку, визначеному цим Кодексом для сплати, стягнення та оскарження сум грошових зобов'язань.
Відповідно пункту 113.3 статті 113 Податкового кодексу України штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за порушення норм законів з питань оподаткування або іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються у порядку та у розмірах, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
У відповідності до пункту 114.1 статті 114 Податкового кодексу України граничні строки застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) до платників податків відповідають строкам давності для нарахування податкових зобов'язань, визначеним статтею 102 цього Кодексу.
Пунктом 102.1 статті 102 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
У разі подання платником податку уточнюючого розрахунку до податкової декларації контролюючий орган має право визначити суму податкових зобов'язань за такою податковою декларацією протягом 1095 днів з дня подання уточнюючого розрахунку.
Таким чином, у відповідності до статтей 113, 114, 102 Податкового кодексу України останнім граничним строком застосування контролюючим органом штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) до платників податків, є настання 1095 дня, за останнім днем граничного строку подання податкової декларації. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання, а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.
Як встановив суд, останнім граничним терміном сплати грошового зобов'язання, встановленим контролюючим органом в Акті камеральної перевірки про порушення правил плати (перерахування) податків за №4252/1203/25069918 від 27.10.2016, є 30.04.2010, відповідно до податкової декларації за 2010 рік №45610 від 24.04.2010. Суд не встановив, а відповідач не довів, подання позивачем іншої податкової звітності.
Як наслідок, суд встановив, що відповідач провів перевірку за межами строку визначеного 1095 днів, з моменту подання позивачем останньої декларації з орендної плати за землю з юридичних осіб, відтак проведення перевірки за межами строку 1095 днів та застосування штрафних санкцій за неподання податкової звітності за межами строку 1095 днів, є протиправними.
За таких обставин, є протиправним застосування до позивача штрафу в розмірі 31 846, 02 гривень, застосованого на підставі Акту камеральної перевірки про порушення правил плати (перерахування) податків за №4252/1203/25069918 від 27.10.2016, а податкове повідомлення-рішення відповідача №0000511203 від 27.10.2016 таким, що підлягає скасуванню.
Суд встановив, що податкові зобов'язання позивача з сплати орендної плати за землі виникли за 2008 - 2010 роки, то строк нарахування, контролюючим органом, пені повинен був розпочатися з момент завершення граничного терміну сплати грошового зобов'язання з вказаного податку.
В період 2008 - 2010 років діяв Закон України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами .
Відповідно підпункт 16.1.1 пункту 16.1 статті 16 Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами (в редакції Закону, чинній на момент виникнення даних правовідносин) після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Згідно підпункту 16.1.2 пункту 16.1 статті 16 вказаного Закону нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми податкового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні згідно з нормами цього Закону.
Таким чином, нарахування пені повинно було обліковуватися у відповідності до Закону України Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами , з момент завершення граничного терміну сплати позивачем грошового зобов'язання з вказаного податку.
З 01.01.2011 набрав чинності Податковий кодексу України.
Відповідно пункту 129.1 статті 129 Податкового кодексу України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Нарахування пені розпочинається при нарахуванні суми грошового зобов'язання контролюючими органами - від першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати грошового зобов'язання, визначеного у податковому повідомленні - рішенні згідно із цим Кодексом.
Згідно пункту 129.4 статті 129 Податкового кодексу України пеня, визначена підпунктом 129.1.1 пункту 129.1 цієї статті, нараховується на суму податкового боргу (включаючи суму штрафних санкцій за їх наявності та без урахування суми пені) із розрахунку 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого податкового боргу або на день його (його частини) погашення, залежно від того, яка з величин таких ставок є більшою, за кожний календарний день прострочення у його сплаті.
Таким чином, нарахування пені, у відповідності до норм Податкового кодексу України, повинно було здійснюватися з моменту набрання чинності Податковим кодексом України.
Суд встановив, що суму пені в розмірі 168 071, 24 гривень визначено відповідачем за різні періоди за невиконання позивачем одних і тих самих грошових зобов'язань, за різну кількість днів несплати грошових зобов'язань. Відповідач нарахував пеню на підставі нормативно правового акту не чинного щодо частини спірних правовідносин, а також, не вказав період на суму яких зобов'язань нарахована пеня та чи до таких зобов'язань включено застосований оскаржуваним податковим-повідомленням рішенням штраф.
Згідно частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Таким чином, нарахування пені, є таким що вчинене не у спосіб і порядок встановлений Податковим кодексом України.
Як наслідок, є протиправними дії Державної податкової інспекції у місті Івано-Франківську Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області щодо нарахування Приватному підприємству "Славута" у невстановлених Подаковим кодексом України порядку та випадках суми коштів у вигляді відсотків, на суми грошових зобов'язань з орендної плати з юридичних осіб, не сплачених у встановлені законодавством строки.
Враховуючи вищевикладене, суд вважає заявлений адміністративний позов обґрунтованим, та таким, що підлягає до задоволення.
Частиною 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа, визначеного статтею 181 Кодексу адміністративного судочинства України.
Таким чином, враховуючи, що заявлені позовні вимоги підлягають до задоволення, позивачем квитанцією за №N1BEF40652 від 29.12.2016 на суму 2 756 гривень підтверджено сплату судового збору за подання даного адміністративного позову, суд робить висновок про стягнення на користь Приватного підприємства "Славута" за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у місті Івано-Франківську Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області сплачений судовий збір в розмірі 2 756 гривень.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Скасувати податкове повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у місті Івано-Франківську Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області №0000511203 від 27.10.2016 про застосування до Приватного підприємства "Славута"штрафу в розмірі 31 846,02 гривень.
Визнати протиправними дії Державної податкової інспекції у місті Івано-Франківську Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області щодо нарахування Приватному підприємству "Славута" у невстановлених Подаковим кодексом України порядку та випадках суми коштів у вигляді відсотків, на суми грошових зобов'язань з орендної плати з юридичних осіб, не сплачених у встановлені законодавством строки.
Стягнути на користь Приватного підприємства (вулиця Г. Мазепи 183/115, місто Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 25069918) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової інспекції у місті Івано-Франківську Головного управління Державної фіскальної служби в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 39508514, вулиця Незалежності 20, місто Івано-Франківськ) сплачений судовий збір в розмірі 2 756 (дві тисячі сімсот п'ятдесят шість) гривень.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Остап'юк С.В.
Постанова складена в повному обсязі 29.03.2017.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.03.2017 |
Оприлюднено | 04.04.2017 |
Номер документу | 65653265 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Гончарова І.А.
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Сапіга Віталій Петрович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Сапіга Віталій Петрович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Сапіга Віталій Петрович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Сапіга Віталій Петрович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні