Постанова
від 30.03.2017 по справі 815/4244/16
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/4244/16

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 березня 2017 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді Андрухіва В.В., судді Бжассо Н.В., судді Глуханчука О.В., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Державної служби України з безпеки на транспорті, треті особи - Товариство з обмеженою відповідальністю "БЄЛ-ТРАНС", Товариство з обмеженою відповідальністю "БЄЛТРАНС", про скасування постанов про застосування адміністративно-господарського штрафу,-

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшов адміністративний позов фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Державної служби України з безпеки на транспорті, в якому позивач з урахуванням уточнень від 23.03.2017 року просить про скасування постанов про застосування адміністративно-господарського штрафу від 12.07.2016 року № 029979, № 029980.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 04.06.2016 року та 05.06.2016 року автомобілі, що перебувають у власності позивача та які орендує ТОВ БЄЛ-ТРАНС на підставі договору оренди майна № 15/09/2015-К від 15 вересня 2015 року, а саме: вантажний сідловий тягач - Е, марки DAF, модель 95XF, реєстраційний номер НОМЕР_1 та сідловий тягач - Е, марки DAF, модель FT95, реєстраційний номер НОМЕР_2, шасі (кузов, рама) НОМЕР_9, колір - білий, 2000 року випуску, - були зупинені інспекторами Управління Укртрансбезпеки в Одеській області для перевірки докуменів. 15.06.2016 року на адресу фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 надійшли запрошення на розгляд справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт та/або порушення Кодексу України про адміністративні правопорушення, а також акти проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом № 073999 від 04.06.2016 р., № 081769 від 05.06.2016 р. 29.06.2016 р. в Управлінні Укртрансбезпеки в Одеській області представник позивача ознайомився із матеріалами адміністративної справи, в яких було зафіксоване порушення п. 3 ст. 60 Закону України Про автомобільний транспорт . За даним фактом представник пояснив, що транспортні засоби дійсно належать позивачу на праві приватної власності, що підтверджується копіями свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, але позивач не є автомобільним перевізником. Як зазначив позивач, ТОВ БЄЛ-ТРАНС орендує транспортні засоби позивача на підставі договорів оренди і посадовій особі, яка розглядала справу, було роз'яснено, що адміністративно-господарські штрафи застосовуються виключно до автомобільних перевізників. 25.07.2016 р. позивачем отримано постанови Управління Укртрансбезпеки в Одеській області № 029980 від 12 липня 2016 р., № 029979 від 12 липня 2016 р., про застосування адміністративно-господарського штрафу, якими на позивача накладено адміністративно-господарський штраф за допущення порушення вимог ч. 3 ст.60 Закону України Про автомобільний транспорт . Позивач не погоджується з винесеними постановами та вважає, що вони підлягають скасуванню з огляду на те, що відповідно до ч. 1 ст. 60 Закону України Про автомобільний транспорт адміністративно-господарські штрафи застосовуються виключно до автомобільних перевізників.

Ухвалами суду від 07.12.2016 року та від 01.03.2017 року суд залучив до участі у справі в якості третіх осіб ТОВ "БЄЛ-ТРАНС" (код ЄДРПОУ 37136296) та ТОВ "БЄЛТРАНС" (код ЄДРПОУ 37260797), відповідно.

Представник позивача, який також є представником третьої особи ТОВ "БЄЛ-ТРАНС" (код ЄДРПОУ 37136296), та представник відповідача в судовому засіданні проти розгляду справи в письмовому провадженні не заперечували.

Повідомлена у встановленому законом порядку про дату, час та місце розгляду справи третя особа ТОВ БЄЛТРАНС (код ЄДРПОУ 37260797) в судове засідання явку представника не забезпечила без поважних причин.

Керуючись ч.6 ст.128 КАС України, оскільки до суду з'явилися не всі особи, які беруть участь у справі, та враховуючи відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд ухвалив про розгляд справи у письмовому провадженні.

Судом встановлено, що 04.06.2016 року посадовими особами Управління Укртрансбезпеки в Одеській області проведено перевірку додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом транспортного засобу марки DAF, номерний знак НОМЕР_1, серія і номер свідоцтва про реєстрацію НОМЕР_10, та причеп марки ЕХ0, номерний знак НОМЕР_3, серія і номер свідоцтва про реєстрацію НОМЕР_11, що належать ОСОБА_1. Водій - ОСОБА_2.

За результатами проведеної перевірки посадовими особами Управління Укртрансбезпеки в Одеській області складено акт № 073999 від 04.06.2016 року, в якому зафіксовано порушення, передбачене абз.3 ч.1 ст. 60 Закону України Про автомобільний транспорт - надання послуг з перевезення вантажу без оформлення документів, перелік яких визначений ст.48 цього Закону, а саме: відсутній дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами у разі перевищення вагових обмежень.

На підставі акту № 073999 від 04.06.2016 року Управлінням Укртрансбезпеки в Одеській області прийнято постанову № 029979 від 12.07.2016 року про застосування адміністративно-господарського штрафу до ОСОБА_1 у розмірі 1700 грн. за порушення вимог абз.3 ч.1 ст.60 Закону України Про автомобільний транспорт .

Також 05.06.2016 року посадовими особами Управління Укртрансбезпеки в Одеській області проведено перевірку додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом транспортного засобу марки DAF FT95, номерний знак НОМЕР_2, серія і номер свідоцтва про реєстрацію НОМЕР_12, та причеп, номерний знак НОМЕР_4, серія і номер свідоцтва про реєстрацію НОМЕР_13, що належать ОСОБА_1. Водій - ОСОБА_3.

За результатами проведеної перевірки посадовими особами Управління Укртрансбезпеки в Одеській області складено акт № 081769 від 05.06.2016 року, в якому зафіксовано порушення, передбачене абз.3 ч.1 ст. 60 Закону України Про автомобільний транспорт - надання послуг з перевезення вантажу без оформлення документів, перелік яких визначений ст.48 цього Закону, а саме: відсутній дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами у разі перевищення вагових обмежень.

На підставі акту № 081769 від 05.06.2016 року Управлінням Укртрансбезпеки в Одеській області прийнято постанову № 029980 від 12.07.2016 року про застосування адміністративно-господарського штрафу до ОСОБА_1 у розмірі 1700 грн. за порушення вимог абз.3 ч.1 ст.60 Закону України Про автомобільний транспорт .

Відповідно до ст.3 Закону України Про автомобільний транспорт (далі за текстом - Закон), цей Закон регулює відносини між автомобільними перевізниками, замовниками транспортних послуг, органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, пасажирами, власниками транспортних засобів, а також їх відносини з юридичними та фізичними особами - суб'єктами підприємницької діяльності, які забезпечують діяльність автомобільного транспорту та безпеку перевезень.

Положеннями ст.6 Закону встановлено, зокрема, що центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, здійснює державний нагляд і контроль за дотриманням автомобільними перевізниками вимог законодавства, норм та стандартів на автомобільному транспорті.

На території України центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, у сфері міжнародних автомобільних перевезень здійснює: контроль наявності, видачу дозвільних документів на виконання перевезень та контроль відповідності виду перевезення, що фактично виконується; перевірку транспортно-експедиційної документації на здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом; контроль наявності дозвільних документів на виконання перевезень; габаритно-ваговий контроль транспортних засобів.

Державному контролю підлягають усі транспортні засоби українських та іноземних перевізників, що здійснюють автомобільні перевезення пасажирів і вантажів на території України.

Державний контроль автомобільних перевізників на території України здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок (перевірок на дорозі).

Рейдові перевірки дотримання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом здійснюються шляхом зупинки транспортного засобу або без такої зупинки посадовими особами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, та його територіальних органів, які мають право зупиняти транспортний засіб у форменому одязі за допомогою сигнального диска (жезла) відповідно до порядку, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до вимог ст.34 Закону, автомобільний перевізник повинен забезпечувати, зокрема, безпеку дорожнього руху; забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.

Згідно приписів ст.48 Закону, автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.

Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

У разі перевезення небезпечних вантажів крім документів, передбачених частиною другою цієї статті, обов'язковими документами також є:для автомобільного перевізника - ліцензія на надання відповідних послуг; для водія - свідоцтво про допущення транспортного засобу до перевезення певних небезпечних вантажів, свідоцтво про підготовку водіїв транспортних засобів, що перевозять небезпечні вантажі, письмові інструкції на випадок аварії або надзвичайної ситуації.

У разі перевезення вантажів з перевищенням габаритних або вагових обмежень обов'язковим документом також є дозвіл, який дає право на рух автомобільними дорогами України, виданий компетентними уповноваженими органами, або документ про внесення плати за проїзд великовагових (великогабаритних) транспортних засобів, якщо перевищення вагових або габаритних обмежень над визначеними законодавством становить менше семи відсотків.

Відповідно до абз.3 ч.1 ст.60 Закону, за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

На підтвердження своїх доводів про те, що ТОВ БЄЛ-ТРАНС (код ЄДРПОУ 37136296) орендує у ФОП ОСОБА_1 транспортні засоби, які перевірялися посадовими особами Управління Укртрансбезпеки в Одеській області, позивачем надано до суду копію договору оренди № 15/09/2015-к від 15.09.2015 року.

Згідно з п. 1 договору оренди № 15/09/2015-к від 15.09.2015 року Орендар приймає, а Орендодавець передає за плату в користування на встановлений цим договором термін транспортні засоби та напівпричепи-цестерни згідно актів прийому-передачі транспортних засобів.

На підтвердження виконання умов вказаного договору позивачем надано до суду акт прийому-передачі згідно Договору оренди майна № 15/09/2015-К від 15.09.2015 року, згідно якого Орендодавець передає, а Орендар приймає в користування наступні транспортні засоби:

- вантажний сідловий тягач-Е, реєстраційний номер НОМЕР_5, шасі (кузов, рама) НОМЕР_14, колір - білий, 2002 року випуску;

- вантажний сідловий тягач-Е, марки DAF, модель FT95, реєстраційний номер НОМЕР_2, шасі (кузов, рама) НОМЕР_15, колір - білий, 2000 року випуску;

- вантажний сідловий тягач-Е, марки DAF, модель FT95XF430, реєстраційний номер НОМЕР_6, шасі (кузов, рама) НОМЕР_15, колір - синій, 2000 року випуску;

- вантажний сідловий тягач-Е, марки DAF, модель 95XF 480, реєстраційний номер НОМЕР_7, шасі (кузов, рама) НОМЕР_16, колір - чорний, 1999 року випуску;

- вантажний сідловий тягач-Е, марки DAF, модель 95XF, реєстраційний номер НОМЕР_8, шасі (кузов, рама) НОМЕР_17, колір - білий, 1997 року випуску;

- вантажний сідловий тягач-Е, марки DAF, модель 95XF, реєстраційний номер НОМЕР_1, шасі (кузов, рама) НОМЕР_18, колір - білий, 1997 року випуску.

При цьому, відповідачем також надано до суду копію договору, який надавався водієм ОСОБА_3 до Управління Укртрансбезпеки в Одеській області під час складання акта від 05.06.2016 року № 055 на підтвердження того, що транспортний засіб марки DAF, модель FT95, реєстраційний номер НОМЕР_2, який належить позивачу, перебуває у користуванні іншої особи.

Згідно наданого відповідачем примірнику договору оренди № 055 від 02.10.2013 року, укладеного ФО ОСОБА_1 (Орендодавець) та ТОВ БЕЛТРАНС (код ЄДРПОУ 37260797), ТОВ БЕЛТРАНС приймає, а ФО ОСОБА_1 передає за плату у користування на встановлений цим договором термін: DAF, випуску 2000 року, шасі (рама) № НОМЕР_15, тип вантажний сідловий тягач-Е, реєстраційний номер НОМЕР_2, виданого РЕВ-1 при УДАІ ГУ МВС України в Одеській області 07.11.2011 року.

До того ж на договорі № 055 орендарем ТОВ "БЕЛТРАНС" поставлена печатка іншого підприємства - ТОВ "БЄЛТРАНС".

Суд звертає увагу на те, що ТОВ "БЄЛ-ТРАНС" (код ЄДРПОУ 37136296) та ТОВ БЄЛТРАНС (код ЄДРПОУ 37260797) є різними юридичними особами, заснованими однією особою - ОСОБА_4, а ТОВ "БЕЛТРАНС" (код ЄДРПОУ 32959664) з кодом, відмінним від того, що зазначено в договорі № 055, взагалі зареєстроване в м. Києві. Вказана інформація підтверджується даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, яка є загальнодоступною.

Отже, на підтвердження відсутності у своєму користуванні на момент складання акту від 05.06.2016 року транспортного засобу марки DAF, модель FT95, реєстраційний номер НОМЕР_2, позивачем було надано до Управління Укртрансбезпеки в Одеській області та до суду різні договори оренди, укладені з різними юридичними особами.

Також відповідачем надано до суду ТТН № 0000510 від 03.06.2016 року, згідно якої перевезення вантажу автомобілем DAF, державний номер НОМЕР_1, здійснювалося автомобільним перевізником ТОВ "Бел-Транс", а не ТОВ "БЄЛ-ТРАНС", як зазначає у позові ОСОБА_1 Відомості про подання до перевірки саме цієї ТТН вказані в акті перевірки від 04.06.2016 року № 073999.

Суд також звертає увагу на те, що підставою даного позову є притягнення відповідачем до відповідальності неналежної особи, тобто замість ТОВ БЄЛ-ТРАНС (код ЄДРПОУ 37136296) оскаржуваними постановами було накладено адміністративно - господарські санкції на ФОП ОСОБА_1

Слід зазначити, що протягом розгляду справи представництво інтересів позивача та ТОВ "БЄЛ-ТРАНС" здійснювали одні й ті самі особи, формально виступаючи на стороні позивача, хоча в разі задоволення позову, до відповідальності за встановлені відповідачем порушення могло бути притягнуто саме третю особу - ТОВ "БЄЛ-ТРАНС".

Такі дії представників та маніпулювання позивачем первинними документами щодо надання транспортних засобів в оренду, на думку суду, спрямовані на ухилення позивача від відповідальності за вчинені порушення, а тому наданий позивачем договір оренди № 15/09/2015-К від 15.09.2015 року не може бути прийнятий судом до уваги як належний доказ передання у користування іншій особі транспортних засобів.

З цих же підстав суд не бере до уваги надані ТОВ "БЄЛ-ТРАНС" документи про перебування водіїв ОСОБА_2 та ОСОБА_3 у трудових відносинах з цим підприємством.

Крім того, відсутність у водіїв позивача документів, передбачених ст.48 Закону під час проведення перевірки 04.06.2016 року та 05.06.2016 року, які водії позивача згідно законодавства обов'язково повинні були мати при собі та пред'являти посадовим особам Укртрансбезпеки під час проведення перевірки, позивачем не оспорювалася, та підтверджується актами перевірки від 04.06.2016 року та від 05.06.2016 року, а також оскаржуваними постановами від 12.07.2016 року № 029979, № 029980.

Згідно з положеннями ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно з вимогами ст. 86 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про правомірність прийняття Управлінням Укртрансбезпеки в Одеській області, яке є територіальним органом Державної служби України з безпеки на транспорті, постанов про застосування адміністративно-господарського штрафу від 12.07.2016 року № 029979, № 029980 саме у відношенні позивача.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 2, 7-9, 11, 71, 86, ч.6 ст.128, 159-163 КАС України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 - відмовити повністю.

Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана протягом 10 днів з дня отримання копії постанови до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції з одночасним надісланням її копії до суду апеляційної інстанції.

Постанова суду набирає законної сили у разі неподання апеляційної скарги у 10-денний строк з дня отримання копії постанови. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Головуючий суддя В.В. Андрухів

Суддя Н.В. Бжассо

Суддя О.В. Глуханчук

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.03.2017
Оприлюднено04.04.2017
Номер документу65653909
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/4244/16

Ухвала від 30.05.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 13.05.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 13.05.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Семенюк Г.В.

Ухвала від 24.04.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Милосердний М.М.

Постанова від 30.03.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 01.03.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 01.03.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 24.01.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 24.01.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 07.12.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні