Постанова
від 16.11.2011 по справі 2-а-9901/11
ТАЛЬНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Тальнівський районний суд Черкаської області

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16.11.2011 р. Справа № 2-а-9901/11 м.Тальне

Суддя Тальнівського районного суду Черкаської області Фролов О. Л. розглянувши в порядку скороченого провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до управління Пенсійного фонду України в Тальнівському районі Черкаської області про визнання протиправними дій та бездіяльності Управління Пенсійного Фонду України в Тальнівському районі, донарахування сум підвищення до пенсій особам постраждалим внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС та стягнення недоотриманої суми , -

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з даним позовом просить визнати протиправним рішення відповідача - управління Пенсійного фонду України в Тальнівському районі Черкаської області щодо відмови здійснити перерахунок і виплату належних йому щомісячної доплати за проживання в зоні посиленого радіологічного контролю та додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, як особі, що віднесена до 4-ї категорії осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, згідно положень ст. ст. 39, 51, 67 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" з 01.01.2010 року по дату набрання сили постановою суду.

Відповідач у поданих до суду запереченнях позов не визнав та просив застосувати вимоги ст.ст. 99, 100 КАС України.

Розгляд справи проведено у порядку скороченого провадження у відповідності із ст. 183-2 КАС України без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.

Позов підлягає задоволенню частково з наступних підстав.

Позивач має статус потерпілого від наслідків аварії на Чорнобильській АЕС категорії 4 , що підтверджується копією відповідного посвідчення, не працює, перебуває на обліку в управлінні Пенсійного фонду України в Тальнівському районі, одержує пенсію за віком та постійно проживає в ІНФОРМАЦІЯ_1, яке відповідно до Постанови Кабінету Міністрів Української PCP від 23.07.1991 року № 106 віднесено до зони посиленого радіоекологічного контролю.

Відповідно до статті 51 вказаного Закону особам віднесеним до категорії 4 призначається щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю у розмірі 15 відсотків мінімальної пенсії за віком. Виплата додаткової пенсії відповідно до статті 53 зазначеного Закону здійснюється повністю незалежно від заробітку, пенсії чи іншого доходу.

З аналізу статті 39 вищезазначеного Закону вбачається, що пенсії непрацюючим пенсіонерам, які проживають на території посиленого радіоекологічного контролю, підвищується у розмірі однієї мінімальної заробітної плати.

Відповідач не нараховує додаткової пенсії та доплати до пенсії у вказаному розмірі, не приймає до уваги рішення Конституційного Суду України від 22.05.2008 року № 10-рп/2008, з часу прийняття якого у позивача відновилось право на отримання додаткової пенсії в розмірі 15 відсотків мінімальної пенсії за віком та доплати до пенсії у розмірі однієї мінімальної заробітної плати.

Законами України «Про Державний бюджет України на 2009 рік » , «Про Державний бюджет на 2010 рік » та «Про Державний бюджет на 2011 рік » дії норм Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" не зупинялись, зміни до вказаних норм не вносились. Норми вказаного закону діють на час розгляду справи, оскільки іншим законодавчим актом не зупинені та не змінені.

Відповідач, ігноруючи зазначені норми матеріального права, не здійснив нарахування додаткової пенсії та доплати до пенсії, відмовив у перерахунку після письмового звернення, чим порушив указане право позивача. Вказані обставини свідчать про протиправність дій відповідача.

При розрахунку додаткової пенсії, передбаченої ст. 51 вищевказаного Закону, застосуванню підлягає розмір прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, встановлений в законі про Державний бюджет України на відповідний рік, із якого визначається мінімальний розмір пенсії за віком. Нарахуванню підлягає додаткова пенсія в розмірі 15 % мінімальної пенсії за віком, з відрахуванням розміру додаткової пенсії, одержаного позивачкою за вказаний період. Доплата до пенсії підлягає нарахуванню в розмірі мінімальної заробітної плати з відрахуванням виплат, одержаних позивачкою за вказаний період.

Відповідно до частини 2 статті 99 КАС України для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.

В силу частини 1 статті 100 КАС України адміністративний позов, поданий після закінчення строків, установлених законом, залишається без розгляду, якщо суд за заявою особи, яка його подала, не знайде підстав для поновлення строку.

Загальне поняття пенсії визначено в ст. 1 ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» , відповідно до якого пенсія -щомісячна пенсійна виплата в солідарній системі загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, яку отримує застрахована особа в разі досягнення нею передбаченого цим Законом пенсійного віку чи визнання її інвалідом.

Отже, суд приходить до висновку, що законом не встановлюється ані строковість, ані обмеженість у часі цих видів виплат. З самого визначення поняття пенсії випливає, що ці виплати здійснюються на постійній основі, один раз на місяць протягом невизначеного періоду часу. Цей вид виплат не є строковим, а тому не може бути призначений на якийсь строк. В цьому випадку визначається лише дата, з якої особа має право на отримання пенсії (чи її перерахунок). Кінцевий термін, або строк, на який призначається пенсія не може встановлюватись, оскільки це суперечить самому визначенню та суті пенсії.

Відтак, виплату пенсії позивачу не може бути обмежено будь-яким кінцевим терміном або строком, оскільки це б обмежувало право позивача на отримання державної пенсії та щомісячної додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, яка повинна виплачуватись постійно, один раз на місяць протягом невизначеного часу та без встановлення будь-якого терміну або строку виплати пенсії. Отже, позивач має право на отримання вказаних видів пенсії без встановлення будь-якого обмеження кінцевим терміном або строком, на який призначається пенсія.

Згідно вказаних положень та враховуючи ту обставину, що позивач звернувся до суду 01.09.2011 року, та не заявляв клопотання про поновлення строку та просить суд винести рішення по дату набрання сили постановою суду, враховуючи можливість оскаржування постанови суду, в зв'язку з тим дату набрання постановою законної сили встановити не можливо, суд вважає за необхіде позов задовільнити частково з урахуванням меж строку звернення до адміністративного суду та в межах заявлених позовних вимог, тобто з 01.03.2011 року .

Сторони підлягають звільненню від сплати судового збору (державного мита) на підставі ст. 4 п. 18, 34 Декрету Кабінету Міністрів України «Про державне мито" від 30.04.1993 року з послідуючими змінами.

На підставі викладеного, ст.ст. 6, 19, 22, 46, 68, 152 Конституції України, ст.ст. 39, 51, 67, 71 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" в редакції від 28.02.1991 року, рішення Конституційного Суду України від 22.05.2008 року № 10-рп/ 2008, керуючись ст.ст. 17, 18, 99, 100, 183-2, 256 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Позов ОСОБА_1 задовольнити частково.

Визнати рішення управління Пенсійного фонду України в Тальнівському районі Черкаської області у відмові в нарахуванні та виплаті позивачу додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, як особі, віднесеній до категорії 4 та щомісячної доплати до пенсії, як непрацюючому пенсіонеру, що проживає на території зони посиленого радіоекологічного контролю, згідно положень ст.ст. 39, 51, 67 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" протиправним.

Зобов'язати управління Пенсійного фонду України в Тальнівському районі Черкаської області провести перерахунок та виплату ОСОБА_1 як непрацюючому пенсіонеру, що проживає на території зони посиленого радіоекологічного контролю щомісячної доплати до пенсії відповідно до статті 39, 67 Закону України «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" з 01.03.2011 року із розрахунку однієї мінімальної заробітної плати, встановленої Законом України "Про Державний бюджет України" на відповідний рік та з урахуванням фактично виплачених сум.

Зобов'язати управління Пенсійного фонду України в Тальнівському районі Черкаської області провести перерахунок та виплату ОСОБА_1 щомісячної додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, як особі, віднесеній до категорії 4, відповідно до статті 51, 67 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи" у розмірі 15% мінімальної пенсії за віком, яка визначається в розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, з 01.03.2011 року, з урахуванням фактично виплачених сум.

В решті частині позову відмовити.

Сторони звільнити від сплати судового збору (державного мита).

Постанова підлягає негайному виконанню.

Постанова може бути оскаржена сторонами в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду протягом 10 днів з моменту отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку на апеляційне оскарження, а в разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя О. Л. Фролов

СудТальнівський районний суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення16.11.2011
Оприлюднено06.04.2017
Номер документу65691651
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-9901/11

Ухвала від 17.11.2011

Адміністративне

Іванківський районний суд Київської області

Слободян Н. П.

Ухвала від 17.11.2011

Адміністративне

Іванківський районний суд Київської області

Слободян Н. П.

Постанова від 25.07.2011

Адміністративне

Кагарлицький районний суд Київської області

Закаблук О. В.

Ухвала від 20.12.2011

Адміністративне

Краснолиманський міський суд Донецької області

Ткачов О. М.

Постанова від 16.11.2011

Адміністративне

Тальнівський районний суд Черкаської області

Фролов О. Л.

Ухвала від 02.09.2011

Адміністративне

Тальнівський районний суд Черкаської області

Фролов О. Л.

Ухвала від 28.04.2011

Адміністративне

Чортківський районний суд Тернопільської області

Парфенюк В. І.

Ухвала від 01.11.2011

Адміністративне

Луцький міськрайонний суд Волинської області

Лівандовська-Кочура Т. В.

Постанова від 12.08.2011

Адміністративне

Чернігівський районний суд Чернігівської області

Хоменко Л. В.

Ухвала від 27.03.2012

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Євпак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні