Постанова
від 29.03.2017 по справі 914/2507/16
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

79010, м.Львів, вул.Личаківська,81


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"29" березня 2017 р. Справа № 914/2507/16

Львівський апеляційний господарський суд в складі колегії:

Головуючий суддя: Бойко С.М.,

Суддів: Бонк Т.Б.,

ОСОБА_1,

при секретарі судового засідання Фака С.,

за участі представників сторін:

від позивача: - ОСОБА_2 - представник (довіреність № 4-31-23 від 06.01.2017р.);

від відповідача - ОСОБА_3 - представник (довіреність № 01-19/08-2016 від 19.08.2016р.);

розглянув апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Винарня рум , вих.. 01-17/01-2017 від 17.01.2017

на рішення господарського суду Львівської області від 11.01.2017

у справі № 914/2507/16, (головуючий-суддя: Долінська О.З., судді: Яворський Б.І., Запотічняк О.Д.)

за позовом Галицької районної адміністрації Львівської міської ради, м. Львів

до відповідача товариства з обмеженою відповідальністю Винарня рум , м. Львів

про демонтаж самочинно встановленого літнього майданчика,

ВСТАНОВИВ:

рішенням господарського суду Львівської області від 11.01.2017 задоволено позов Галицької районної адміністрації Львівської міської ради до товариства з обмеженою відповідальністю Винарня рум про демонтаж самочинно встановленого літнього майданчика за адресою: м. Львів, вул. Лесі Українки, 18.

Зобов'язано товариство з обмеженою відповідальністю Винарня рум демонтувати самовільно встановлений літній майданчик за адресою: м. Львів, вул. Л.Українки,18.

Вказане рішення суду першої інстанції мотивоване тим, що Управлінням архітектури Департаменту містобудування Львівської міської ради 22.08.2016 року скасовано паспорт №43-2016 від 11.04.2016 року на розміщення відкритого літнього майданчика на вул. Л. Українки, 18 у м.Львові ТзОВ Винарня рум . Відкритий літній майданчик ТзОВ Винарня рум за адресою: м. Львів, вул. Л.Українки,18 підлягає демонтажу в судовому порядку, оскільки відповідачем не виконано вимогу позивача про демонтаж літнього майданчика в добровільному порядку.

В апеляційній скарзі ТзОВ Винарня рум (відповідач) просить скасувати рішення господарського суду Львівської області від 11.01.2017 та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.

В обґрунтування доводів апеляційної скарги вказує на те, що судом першої інстанції не з'ясовано наявності станом на 01.09.2016 факту самочинного встановлення відповідачем відкритого літнього майданчика за адресою: м. Львів, вул. Л. Українки, 18.

Зазначає, що маркіза з тентовим накриттям була передбачена архітектурно-художніми вимогами, які втратили чинність в 2014 році та не була частиною літнього майданчика в 2016 році, а отже не стосується предмету спору.

Акти проведення обстеження від 01.09.2016, від 05.12.2016, від 13.12.2016, від 10.01.2017, були складені в односторонньому порядку, без участі апелянта, а тому не є належними доказами в підтвердження позовних вимог, що задоволені судом.

В судовому засіданні представник відповідача підтримав доводи апеляційної скарги, просив скасувати рішення господарського суду Львівської області від 11.01.2017 та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позовних вимог.

Представник позивача в судовому засіданні 29.03.2017 заперечив проти доводів апеляційної скарги та просив залишити рішення господарського суду Львівської області від 11.01.2017 без змін, а апеляційну скаргу відповідача без задоволення.

Розглянувши наявні в справі матеріали, давши оцінку доводам та запереченням, які містяться в апеляційній скарзі, заслухавши пояснення представників сторін в судовому засіданні, апеляційний господарський суд дійшов висновку про залишення рішення господарського суду Львівської області від 11.01.2017 без змін, а апеляційної скарги відповідача - без задоволення, з огляду на наступне.

Судами встановлено, що між управлінням комунальної власності Департаменту економічної політики Львівської міської ради (орендодавець) (далі Управління) та ТОВ Винарня рум (орендар) укладено договір № Г-43-2016(П) від 12.05.2016 (а.с.35-36, т.1), згідно п. 1 якого, предметом вказаного договору є надання орендареві права на тимчасове користування окремими конструктивними елементами благоустрою комунальної власності для розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення на умовах оренди на термін відповідно до виданого паспорту на розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення у межах м. Львова. Невід'ємною частиною цього договору є паспорт на розміщення об'єктів соціально-культурного, торговельного та іншого призначення, розмір орендованої площі.

Згідно п. 2.1.1. договору № Г-43-2016(П) від 12.05.2016, орендодавець зобов'язується надати у тимчасову оренду відповідачу конструктивний елемент благоустрою комунальної власності та розміщення відкритого літнього майданчика площею 12,0 кв. м (тротуар, газон, тощо) за адресою м. Львів, вул. Л. Українки, 18.

У відповідності до вищенаведеного п. 1 договору № Г-43-2016(П) від 12.05.2016 управлінням архітектури Департаменту містобудування Львівської міської ради видано ТОВ Винарня рум паспорт №43-2016 від 11.04.2016 (а.с.34, т.1) на відкритий літній майданчик площею 12,0 кв. м за адресою м. Львів, вул. Л. Українки, 18.

Вищенаведеним паспортом №43-2016 від 11.04.2016 визначено, що затверджений проект літнього майданчика є невід'ємною частиною цього паспорта. Після закінчення сезонного періоду суб'єкт підприємницької діяльності зобов'язаний забезпечити демонтаж літнього майданчика.

Відповідно до архітектурно-художніх вимог (АХВ) на розробку проекту влаштування літніх майданчиків та благоустрою прилеглої території №102 (а.с.191, т.1) (виданий до паспорту №43-2016 від 11.04.2016), які затверджені заступником начальника управління архітектури ОСОБА_4, погоджено, що товариством з обмеженою відповідальністю Винарня рум (відповідач) за адресою: м. Львів, вул. Л. Українки, 18, розміщено літній майданчик площею 6,65 кв. м, складовим елементом якого є сонцезахисні елементи - парасолі з тентовим накриттям, без використання фірмових брендів.

Згідно вказаних архітектурно-художніх вимог (АХВ) на розробку проекту влаштування літніх майданчиків та благоустрою прилеглої території №102, які видані до паспорту №43-2016 від 11.04.2016, сонцезахисний тент (маркіза) не значиться складовим елементом літнього майданчика за адресою: м. Львів, вул. Л. Українки, 18.

Відповідно до статті 1 Закону України Про благоустрій населених пунктів благоустрій населених пунктів - це комплекс робіт з інженерного захисту, розчищення, осушення та озеленення території, а також соціально-економічних, організаційно-правових та екологічних заходів з покращення мікроклімату, санітарного очищення, зниження рівня шуму та інше, що здійснюються на території населеного пункту з метою її раціонального використання, належного утримання та охорони, створення умов щодо захисту і відновлення сприятливого для життєдіяльності людини довкілля.

За частинами 1 та 4 статті 20 Закону України Про благоустрій населених пунктів організацію благоустрою населених пунктів забезпечують місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування відповідно до повноважень, установлених законом; рішення місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо благоустрою території певного населеного пункту є обов'язковим для виконання розміщеними на цій території підприємствами, установами, організаціями та громадянами, які на ній проживають.

Також згідно із частиною 1 статті 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні " акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті ради, прийняті в межах своїх повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Порядок отримання дозволів (паспортів) на встановлення відкритих літніх майданчиків у м. Львові об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності, затверджений ухвалою міської ради №2452 від 05.03.2009 року з наступними змінами і доповненнями (далі - Порядок), розроблений відповідно до вимог чинного законодавства та регламентує набуття паспортів на розміщення літніх майданчиків біля стаціонарних закладів ресторанного господарства.

Відповідно до п.4.1 зазначеного Порядку, контроль за його дотриманням здійснюють районні адміністрації за місцем знаходження літнього майданчика.

Згідно п. 4.2.1 та п. 4.2.2. Порядку, районні адміністрації здійснюють контроль відповідності фактично встановлених літніх майданчиків погодженим проектам. Також, районні адміністрації звертаються до суб'єктів підприємницької діяльності з вимого щодо усунення порушень у визначений термін.

Пунктом 4.2.4. зазначеного Порядку, передбачено, що всі приписи і повідомлення про усунення порушення цього Порядку направляються суб'єктам підприємницької діяльності у письмовій формі поштою або подаються уповноваженим представником особисто і реєструються у відповідному журналі.

Отже, Галицька районна адміністрація Львівської міської ради є належним позивачем в цьому спорі.

Судами встановлено, що листом управляння архітектури Департаменту містобудуванням Львівської міської ради №2401-325 від 26.08.2016 (а.с.10,т.1) позивача повідомлено, що паспорт №43-2016 від 11.04.2016 року виданий ТОВ Винарня рум на розміщення відкритого літнього майданчика за адресою м. Львів, вул. Л. Українки, 18 рішенням від 22.08.2016 скасовано.

Постановою Галицького районного суду м. Львова від 20.10.2016 в справі №461/5932/16-а, яке залишене без змін ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 09.03.2017 у справі № 876/8853/16, відмовлено в задоволенні позову ТОВ Винарня рум до Управління архітектури Департаменту містобудування Львівської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення комісії зі встановлення відкритих літніх майданчиків у м. Львові від 22.08.2016, яке оформлене протоколом №28 та яким скасовано паспорт №43-2016 від 11.04.2016.

В результаті проведеного обстеження 01.09.2016 працівниками відділу соціально-економічного розвитку Галицької районної адміністрації зафіксовано факт функціонування відкритого літнього майданчика за адресою м. Львів, вул. Л. Українки, 18, без відповідного паспорта, який підлягає демонтажу, як самочинно встановлений.

02.09.2016 позивач скерував припис відповідачу з вимогою демонтувати відкритий літній майданчик до 05.09.2016 року.

Згідно актів обстеження від 06.09.2016 (а.с.13, т.1), від 05.12.2016 (а.с.134, т.1), від 13.12.2016 (а.с.144, т.1), від 10.01.2017 (а.с.194, т.1), що містяться в матеріалах справи, зафіксовано, що самовільно встановлений майданчик за адресою: м. Львів, вул. Л. Українки, 18, ТОВ Винарня рум не демонтовано, а саме не демонтовано сонцезахисний елемент-маркіза з тентовим накриттям без використання фірмових брендів.

Вказані акти складені у відповідності до вимог Порядку отримання дозволів (паспортів) на встановлення відкритих літніх майданчиків у м. Львові об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності, затверджений ухвалою міської ради №2452 від 05.03.2009, а тому є належними доказами по справі та спростовують доводи апелянта про їх неналежність.

Таким чином, предметом позову є вимога Галицької районної адміністрації Львівської міської ради до товариства з обмеженою відповідальністю Винарня рум про демонтаж самочинно встановленого літнього майданчика за адресою: м. Львів, вул. Лесі Українки, 18, а саме в частині сонцезахисного елементу-маркізи з тентовим накриттям.

Відповідно до п. 1.2. Порядку, відкритий літній майданчик - стаціонарний або тимчасовий (щоденного демонтажу) пункт ресторанного господарства, який розташовується виключно біля стаціонарного закладу (ресторану, кафе, їдальні) у теплий період року з 1 квітня по 1 листопада і не має закритого приміщення для тимчасового перебування людей.

Відповідно до п. 1.3. Порядку, дозволи на встановлення відкритих літніх майданчиків видає управління архітектури департаменту містобудування на підставі позитивних висновків комісії з видачі дозволів на встановлення відкритих літніх майданчиків, склад якої затверджується ухвалою міської ради.

Згідно з пунктом 1.10 Правил благоустрою м. Львова, які затверджені Ухвалою Львівської міської ради від 21.04.2011 №376 самочинне встановлення (малої архітектурної форми, відкритого літнього майданчика, засобу зовнішньої реклами) - це встановлення малої архітектурної форми, відкритого літнього майданчика, засобу зовнішньої реклами, дозвіл на встановлення яких не видавався або закінчився і не був продовжений у передбачені терміни або був скасований у встановленому порядку.

Згідно до п. 10 ст. 10 Закону України Про благоустрій населених пунктів та п. 1.3. Порядку отримання дозволів на встановлення відкритих літніх майданчиків у м. Львові біля об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності, затвердженого ухвалою Львівської міської ради №2452 від 05.03.2009 р., дозволи на встановлення літніх майданчиків видає управління архітектури департаменту містобудування (Львівської міської ради) на підставі позитивних висновків комісії з видачі дозволів на встановлення відкритих літніх майданчиків.

Пунктом 3.4 Порядку передбачено, що після закінчення сезонного періоду суб'єкт підприємницької діяльності зобов'язаний забезпечити демонтаж літнього майданчика власними силами та за власний рахунок.

Як визначено, п.2.2.5 договору № Г-43-2016(П) від 12.05.2016, орендар (ТОВ Винарня рум , відповідач у справі) зобов'язується демонтувати об'єкти соціально-культурного, торговельного та іншого призначення при скасуванні паспорта або цього договору, а також у разі виникнення потреби для реконструкції, ремонту чи будівництва на місці розташування об'єктів соціально - культурного, торговельного та іншого призначення.

Згідно до пункту 4.2.3 Порядку, районні адміністрації забезпечують демонтаж літніх майданчиків на підставі рішення суду.

Згідно п. 6.1. та 6.2 Порядку, якщо суб'єкт підприємницької діяльності зазначений у приписі районної адміністрації у термін усунув виявлені порушення Порядку, останній повідомив про це письмово районну адміністрацію. У разі невиконання у зазначений термін вимог припису про усунення виявлених порушень Порядку районні адміністрації звертаються до суду.

Відповідно до пп.6.4.1 Порядку отримання дозволів на встановлення відкритих літніх майданчиків у м. Львові біля об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності, самочинно встановлені літні майданчики підлягають демонтажу.

В доводах апеляційної скарги та наданих суду поясненнях, представник відповідача не заперечив про наявність сонцезахисного елементу-маркізи з тентовим накриттям, проте зазначив, що дана обставина не стосується предмету спору, оскільки маркіза з тентовим накриттям не зазначена в архітектурно-художніх вимогах (АХВ) №102 (які видані до паспорту №43-2016 від 11.04.2016) на розробку проекту влаштування літнього майданчика та благоустрою прилеглої території, а тому скасування паспорту за №43-2016 від 11.04.2016 на відкритий літній майданчик площею 12,0 кв. м за адресою м. Львів, вул. Л. Українки, 18, не тягне за собою її демонтажу.

Проте ці доводи не знайшли підтвердження в судовому засіданні, оскільки відсутність спірної маркізи в архітектурно-художніх вимогах (АХВ) на розробку проекту влаштування літнього майданчика та благоустрою прилеглої території не спростовує висновок суду першої інстанції про необхідність дотримання відповідачем встановленої процедури передбаченої вимогами п. 1.3. та інших вимог Порядку отримання дозволів (паспортів) на встановлення відкритих літніх майданчиків у м. Львові об'єктів ресторанного господарства для здійснення підприємницької діяльності, затверджений ухвалою міської ради №2452 від 05.03.2009 та вимог п. 10 ч. 1 ст. 10 Закону України Про благоустрій населених пунктів . Той факт, що маркіза з тентовим накриттям за адресою: м. Львів, вул. Л. Українки, 18 була складовим елементом архітектурно-художніх вимог (АХВ) №93, які видані до попереднього паспорту та які втратили чинність й не є складовим елементом архітектурно-художніх вимогах (АХВ) №102 (які видані до паспорту №43-2016 від 11.04.2016) не спростовує факту приналежності вказаної спірної маркізи з тентовим накриттям до відкритого літнього майданчику площею 12,0 кв. м за адресою м. Львів, вул. Л. Українки, 18.

Таким чином, оскільки відповідач не демонтував відкритий літній майданчик, а саме його елемент- маркізу з тентовим накриттям за адресою: м. Львів, вул. Л. Українки, 18 після скасування паспорта, а тому вимоги позивача про його демонтаж є обґрунтованими, а висновки суду першої інстанції про задоволення позову правильними.

Інші доводи апелянта, в тому числі щодо порушення форми та процедури складення актів без участі представників відповідача, не спростовують їх змісту щодо відсутності дозвільної документації на встановлення елементу літнього майданчика за адресою: м. Львів, вул. Л. Українки, 18. З другого боку акти обстеження від 06.09.2016 (а.с.13, т.1), від 05.12.2016 (а.с.134, т.1), від 13.12.2016 (а.с.144, т.1), від 10.01.2017 (а.с.194, т.1) направлялися на адресу відповідача, останній викликався для складення вказаних актів, а тому позивачем дотримано вимоги п. 4.2.4. Порядку, згідно якого передбачено, що всі приписи і повідомлення про усунення порушення цього Порядку направляються суб'єктам підприємницької діяльності у письмовій формі поштою або подаються уповноваженим представником особисто і реєструються у відповідному журналі. Враховуючи вищенаведене вказані акти обстеження є належними доказами, а тому доводи апелянта про їх неналежність є безпідставними.

Відповідно до статті 33 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

Відповідно до статті 34 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Відповідно до статті 43 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Отже, враховуючи вищенаведене апеляційний господарський суд прийшов до висновку про необґрунтованість апеляційної скарги ТОВ Винарня рум , а тому рішення господарського суду Львівської області від 11.01.2017 слід залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.

Відповідно до ч. 4 ст. 49 ГПК України, стороні, на користь якої відбулося рішення, господарський суд відшкодовує судовий збір за рахунок другої сторони і в тому разі, коли друга сторона звільнена від сплати судового збору.

Таким чином, з урахуванням вищенаведеного, апеляційний господарський суд прийшов до висновку про залишення сплати судового збору за подання апеляційної скарги за апелянтом (відповідач).

Керуючись ст. ст. 99, 101, 103, 105 ГПК України, Львівський апеляційний господарський суд, -

ПОСТАНОВИВ:

рішення господарського суду Львівської області від 11.01.2017 в справі №914/2507/16 - залишити без змін.

Апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю «Винарня рум» , Вих 01-17/01-2017 від 17.01.2017 залишити без задоволення.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку.

Справу скерувати на адресу місцевого господарського суду.

Головуючий суддя: С.М. Бойко

Судді: Т.Б. Бонк

ОСОБА_1

Повний текст постанови виготовлено 30.03.2017

СудЛьвівський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення29.03.2017
Оприлюднено06.04.2017
Номер документу65706150
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —914/2507/16

Постанова від 29.03.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Бойко С.М.

Ухвала від 01.02.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Бойко С.М.

Рішення від 11.01.2017

Господарське

Господарський суд Львівської області

Долінська О.З.

Ухвала від 11.01.2017

Господарське

Господарський суд Львівської області

Долінська О.З.

Ухвала від 15.12.2016

Господарське

Господарський суд Львівської області

Долінська О.З.

Ухвала від 19.12.2016

Господарське

Господарський суд Львівської області

Долінська О.З.

Ухвала від 29.11.2016

Господарське

Господарський суд Львівської області

Долінська О.З.

Ухвала від 22.11.2016

Господарське

Господарський суд Львівської області

Долінська О.З.

Ухвала від 07.11.2016

Господарське

Господарський суд Львівської області

Долінська О.З.

Ухвала від 11.10.2016

Господарське

Господарський суд Львівської області

Долінська О.З.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні