Постанова
від 28.03.2017 по справі 802/2326/16-а
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 802/2326/16-а

Головуючий у 1-й інстанції:Крапівницька Н. Л.

Суддя-доповідач: ОСОБА_1

28 березня 2017 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Ватаманюка Р.В.

суддів: Сторчака В. Ю. Мельник-Томенко Ж. М.

за участю:

секретаря судового засідання: Мирошниченко С.О.,

представника позивача: ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу ОСОБА_3 на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 17 січня 2017 року у справі за адміністративним позовом ОСОБА_3 (далі - позивач) до державного кадастрового реєстратора відділу Держгеокадастру у Немирівському районі Вінницької області ОСОБА_4, державного кадастрового реєстратора відділу Держгеокадастру у Немирівському районі Вінницької області ОСОБА_5 (далі - відповідач 1, 2), треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору - Немирівська районна державна адміністрація, Головне управління Держгеокадастру у Вінницькій області (далі - третя особа 1, 2) про визнання протиправними рішень та зобов'язання вчинити дії,

В С Т А Н О В И В :

Позивач в грудні 2016 року звернувся до Вінницького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом в якому просив:

- визнати рішення №№ РВ-0500233572016, РВ-0500233592016 від 13.12.2016 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру - протиправними та скасувати їх.

- зобов'язати державного кадастрового реєстратора відділу Держгеокадастру у Немирівському районі Вінницької області ОСОБА_4 та ОСОБА_6 Ю повторно розглянути заяви ОСОБА_3 щодо внесення відомостей до державного земельного кадастру на підставі Технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості гр. ОСОБА_3 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд та для ведення особистого селянського господарства на території Никифорівецької сільської раді Немирівського району Вінницької області інвентарний № 03-00053 від 18.11.2016.

Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 17.01.2017 у задоволенні адміністративного позову відмовлено повністю.

Не погоджуючись із рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить суд скасувати вказане рішення та прийняти нове, яким позовні вимоги задовольнити повністю.

Представник позивача в судовому засіданні вимоги апеляційної скарги підтримав у повному обсязі та просив колегію суддів її задовольнити.

Перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, заслухавши пояснення представника позивача, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно задовольнити, а рішення суду першої інстанції скасувати з таких підстав.

Відповідно до ч. 1 ст. 195 КАС України, суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги.

Судом першої інстанції встановлено, що згідно рішення Немирівського районного суду Вінницької області від 25.03.2011 у справі №2-225/2011, яке набрало законної сили, позов ОСОБА_3 задоволено та визнано за ОСОБА_3 право власності на земельні ділянки: площею 0,2500 га. для обслуговування житлового будинку та земельну ділянку площею 0.2800 га. для ведення особистого селянського господарства, що розташовані по вул. Садова, 12-А, в с. Никифорівці, Немирівського району, Вінницької області.

Позивачем в установленому законом порядку замовлено, а приватним підприємством "Земельно-кадастрове бюро" розроблено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) ОСОБА_3 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд та для ведення особистого селянського господарства на території Никифорівецької сільської ради Немирівського району Вінницької області інвентарний №03-00053 від 18.11.2016. В подальшому, вказану технічну документацію подано державному кадастровому реєстратору відділу Держгеокадастру у Немирівському районі Вінницької області.

З метою державної реєстрації вищевказаних земельних ділянок позивачем подано відповідачу для державної реєстрації технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості).

За результатами розгляду заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 01.12.2016 (реєстраційний номер ЗВ-0506238652016) разом з доданими до неї документами та відповідно до Порядку ведення Державного земельного кадастру, державним кадастровим реєстратором відділу Держгеокадастру у Немирівському районі Вінницької області ОСОБА_4 прийнято рішення № РВ-0500233592016 від 13.12.2016 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру, мотивоване тим, що встановлена невідповідність електронного документа установленим вимогам. А саме, перетин ділянок з ділянкою 0523085900:01:001:0628. Площа співпадає на 100% (накладка) із землями сільськогосподарського призначення державної власності, що розташовані за межами населеного пункту, які проінвентаризовані 21.11.2013 площею 2,5513 га за рахунок коштів державного бюджету. Земельна ділянка знаходиться за межами населеного пункту. Відповідно до ст. 38 Земельного кодексу України для розміщення житлової забудови використовуються земельні ділянки в межах населеного пункту. Знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.

За результатами розгляду заяви про внесення відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру від 01.12.2016 (реєстраційний номер ЗВ-0506238762016) разом з доданими до неї документами та відповідно до Порядку ведення Державного земельного кадастру державним кадастровим реєстратором відділу Держгеокадастру у Немирівському районі Вінницької області ОСОБА_6 прийнято рішення № РВ-0500233572016 від 13.12.2016 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до державного земельного кадастру, мотивоване тим, що встановлена невідповідність електронного документа установленим вимогам, а саме наявні зауваження щодо невідповідності електронного документу. Перетин ділянок з ділянкою 0523085900:01:001:0628. Площа співпадає на 100% (накладка) із землями сільськогосподарського призначення державної власності, що розташовані за межами населеного пункту, які проінвентаризовані 21.11.2013 площею 2,5513 га за рахунок коштів державного бюджету. Земельна ділянка знаходиться за межами населеного пункту та відноситься до земель державної власності сільськогосподарського призначення. Знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.

Не погоджуючись з такими рішеннями позивач звернувся до суду з даним позовом.

Приймаючи оскаржуване рішення суд першої інстанції виходив з того, що відповідачами було вчинено усі необхідні дії визначені нормами чинного законодавства, тому суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову

Колегія суддів не погоджується з висновком суду першої інстанції, з таких підстав.

Статтею 1 Закону України "Про Державний земельний кадастр" від 07.07.2011 № 3613-VI (далі - Закон № 3613-VI) визначено, що Державний земельний кадастр - це єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками та користувачами, а державна реєстрація земельної ділянки - це внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим законом відомостей про формування земельної ділянки та присвоєння їй кадастрового номеру.

Частиною 2 ст. 20 Закону № 3613-VI встановлено, що внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру є обов'язковим.

Статтею 79-1 Земельного кодексу України від 25.10.2001 №2768-III (далі - ЗК України) вказано, що формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об'єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Відповідно до ч. 1 ст. 21 Закону № 3613-VI відомості про межі земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру: на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) - у разі встановлення (відновлення) меж земельної ділянки за її фактичним використанням відповідно до статті 107 Земельного кодексу України та у разі зміни меж суміжних земельних ділянок їх власниками.

Відповідно до п. 9 ч. 1 ст. 27 Закону № 3613-VI державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться на підставі: рішення суду, що набрало законної сили, щодо права власності та інших речових прав на нерухоме майно.

Частинами 3 та 4 ст. 24 Закону № 3613-VI визначено, що державна реєстрація земельних ділянок здійснюється за заявою:

- особи, якій за рішенням органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування надано дозвіл на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для формування земельної ділянки при передачі її у власність чи користування із земель державної чи комунальної власності, або уповноваженої нею особи;

- власника земельної ділянки, користувача земельної ділянки державної чи комунальної власності (у разі поділу чи об'єднання раніше сформованих земельних ділянок) або уповноваженої ними особи;

- органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування (у разі формування земельних ділянок відповідно державної чи комунальної власності).

Для державної реєстрації земельної ділянки Державному кадастровому реєстратору, який здійснює таку реєстрацію, подаються:

- заява за формою, встановленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері земельних відносин;

- оригінал документації із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки;

- документація із землеустрою, яка є підставою для формування земельної ділянки у формі електронного документа.

Згідно абз. 2 ч. 1 ст. 21 Закону № 3613-VI відомості про межі земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру: на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) - у разі встановлення (відновлення) меж земельної ділянки за її фактичним використанням відповідно до статті 107 Земельного кодексу України.

Частиною 1 ст. 11 Закону № 3613-VI вказано, що відомості про об'єкти Державного земельного кадастру під час внесення їх до Державного земельного кадастру мають відповідати існуючим характеристикам об'єктів у натурі (на місцевості), визначеним з точністю відповідно до державних стандартів, норм та правил, технічних регламентів.

Стаття 173 ЗК України визначає, що межа району, села, селища, міста, району у місті - це умовна замкнена лінія на поверхні землі, що відокремлює територію району, села, селища, міста, району у місті від інших територій. Межі району, села, селища, міста, району у місті встановлюються і змінюються за проектами землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць. Проекти землеустрою щодо зміни меж населених пунктів розробляються з урахуванням генеральних планів населених пунктів.

Включення земельних ділянок у межі району, села, селища, міста, району у місті не тягне за собою припинення права власності і права користування цими ділянками, крім земельних ділянок, визначених частиною четвертою цієї статті, згідно якої землі та земельні ділянки державної власності, включені в межі населеного пункту (крім земель, які не можуть передаватися у комунальну власність), переходять у власність територіальної громади. Рішення про встановлення меж населеного пункту та витяги з Державного земельного кадастру про межу відповідної адміністративно-територіальної одиниці та про відповідні земельні ділянки, право власності на які переходить до територіальної громади, є підставою для державної реєстрації права комунальної власності на такі земельні ділянки.

Положенням ч. 4 ст. 53 Закону України "Про землеустрій" від 22.05.2003 № 858-IV встановлено, що проекти землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів підлягають погодженню в порядку погодження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та затверджуються сільськими, селищними, міськими радами. Земельні ділянки державної власності, включені в межі населеного пункту (крім земель, які не можуть передаватися в комунальну власність), переходять у власність територіальної громади за проектами землеустрою щодо встановлення (зміни) меж населених пунктів, які розробляються з урахуванням генеральних планів населених пунктів та затверджуються сільськими, селищними, міськими радами. Генеральний план населеного пункту розробляється та затверджується в інтересах відповідної територіальної громади з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів. Рішення про розроблення генерального плану приймає відповідна сільська, селищна міська рада.

Згідно п. 2.1 Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 18.05.2010 №376 (надалі - Інструкція) встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється на підставі розробленої та затвердженої технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості), технічної документації із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок або проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Матеріалами справи підтверджується, що 18.11.2016 Никифоровецькою сільською радою сформовано акт прийому - передачі межових знаків на зберігання земельної ділянки №1 , згідно якого слідує, що закріплено в натурі (на місцевості) межові знаки у кількості 13 шт. щодо земельної ділянки за кадастровим номером 0523085900:01:001: яка знаходиться: Вінницька область, Немирівський район, Никифоровецька сільська рада загальною площею 0,2500 громадянина ОСОБА_3 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд.

Також, актом прийому - передачі межових знаків на зберігання земельна ділянка №2 від 18.11.2016, яким Никифоровецька сільська рада визначила межі земельної ділянки за кадастровим номером 0523085900:01:001: яка знаходиться: Вінницька область Немирівський район, Никифоровецька сільська рада загальною площею 0,2800 га громадянину ОСОБА_3 для ведення особистого селянського господарства закріплені в натурі (на місцевості) межовими знаками у кількості 4 шт.

Разом з тим, в даних актах вказано, що власником цих земельних ділянок є ОСОБА_3

Таким чином, враховуючи вищевикладені обставини справи, а також те, що рішенням Немирівського районного суду Вінницької області від 25.03.2011 (набрало законної сили 05.04.2011) по справі №2-225/2011 за ОСОБА_3 визнано право власності на земельну ділянку площею 0,2500 га для обслуговування житлового будинку та земельну ділянку площею 0,2800 га для ведення особистого селянського господарства, що розташовані за адресою вул. Садова, 12А, в с. Никифорівці, Немирівського району, Вінницької області, приватним підприємством "Земельно-кадастрове бюро" розроблено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) ОСОБА_3 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд та для ведення особистого селянського господарства на території Никифорівецької сільської ради Немирівського району Вінницької області інвентарний №03-00053 від 18.11.2016, а Никифоровецькою сільською радою сформовано акт прийому - передачі межових знаків на зберігання вищевказаних земельних ділянок, апеляційний суд дійшов висновку, що рішення державних кадастрових реєстраторів відділу Держгеокадастру у Немирівському районі Вінницької області за №РВ-0500233502016 та №РВ-0500233572016 від 13.12.2016 про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру є протиправними, а тому підлягають скасуванню.

З огляду на зазначене, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги дають підстави для висновку про порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, які призвели до неправильного вирішення питання, тобто прийнята постанова не відповідає матеріалам справи та вимогам закону, і підлягає скасуванню з постановленням нової про задоволення адміністративного позову.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 198 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати її та прийняти нову постанову суду.

Підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 202 КАС України є порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання, а так само розгляд і вирішення справи неповноважним судом.

Вирішуючи питання розподілу судових витрат, апеляційний суд виходить з такого.

Згідно ч.1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

За таких обставин, відповідно до ст. 94 КАС України, підлягає стягненню з суб'єкта владних повноважень на користь ОСОБА_3 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) 2 315, 04 грн. (дві тисячі триста п'ятнадцять грн. 04 коп.) сплаченого судового збору (згідно квитанції 0.0.677844627.1 від 27.12.2016 на суму 1102,40 грн. та квитанції №0.0.706290405.1 від 15.02.2017 на суму 1212,64 грн.) за рахунок бюджетних асигнувань Відділу держгеокадастру у Немирівському районі (код ЄДРПОУ 39812128).

Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 202, 205, 207, 212, 254 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

апеляційну скаргу ОСОБА_3 задовольнити повністю.

Постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 17 січня 2017 року -скасувати та прийняти нову.

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення №РВ-0500233572016, №РВ-0500233592016 від 13 грудня 2016 року про відмову у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру.

Зобов'язати державного кадастрового реєстратора відділу Держгеокадастру у Немирівському районі Вінницької області ОСОБА_4 та ОСОБА_6 повторно розглянути заяви ОСОБА_3 щодо внесення відомостей до державного земельного кадастру на підставі Технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) гр. ОСОБА_3 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд та для ведення особистого селянського господарства на території Никифорівецької сільської раді Немирівського району Вінницької області інвентарний № 03-00053 від 18 листопада 2016 року.

Стягнути на користь ОСОБА_3 (реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1) судовий збір у розмірі 2315,04 грн. (дві тисячі триста п'ятнадцять грн. 04 коп.) згідно квитанції 0.0.677844627.1 від 27.12.2016 на суму 1102,40 грн. та квитанції №0.0.706290405.1 від 15.02.2017 на суму 1212,64 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Відділу держгеокадастру у Немирівському районі (код ЄДРПОУ 39812128).

Постанова суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст. 212 КАС України.

Постанова суду складена в повному обсязі 04 квітня 2017 року.

Головуючий ОСОБА_1 Судді ОСОБА_7 ОСОБА_8

Дата ухвалення рішення28.03.2017
Оприлюднено07.04.2017
Номер документу65742203
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/2326/16-а

Ухвала від 20.03.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 05.03.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 18.01.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 11.01.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Постанова від 28.03.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 22.02.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Ухвала від 22.02.2017

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Ватаманюк Р.В.

Постанова від 17.01.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

Ухвала від 29.12.2016

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні