ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"31" березня 2017 р. Справа № 809/421/17
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Суддя Остап'юк С.В.,
за участю секретаря Котик Д.М.,
представника позивача Греська В.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області до Калуського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області про визнання дій неправомірними та скасування повідомлення від 13.02.2017, -
ВСТАНОВИВ :
14.03.2017 Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області (надалі позивач) звернулося в суду з адміністративним позовом до Калуського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області (далі відповідач) про визнання протиправним та скасування повідомлення старшого державного виконавця Калуського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області про повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття до виконання від 13.02.2017 щодо примусового виконання виконавчого листа за №809/931/16 від 08.11.2016.
Позовні вимоги мотивовано тим, що державний виконавець протиправно, в порушення Закону України Про виконавче провадження , за відсутності на те правових підстав та невірного висновку про, те що виконавчий лист не підлягає виконанню органами державної виконавчої служби, повідомленням від 13.02.2017 повернув виконавчий документ - виконавчий лист за №809/931/16 від 08.11.2016 стягувачу без прийняття його до виконання. Вважає оскаржуване повідомлення протиправним та таким, що підлягає скасуванню.
Представник позивача в судовому засідання позовні вимоги підтримав, з мотивів викладених у позовній заяві. Просив позов задовольнити в повному обсязі.
Відповідач в судове засідання не з'явився, без поважних причин та без повідомлення про причини неприбуття хоча, про дату, час та місце судового розгляду справи був належним чином повідомлений, а тому, у відповідності до положення частини 4 статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України, справу вирішено за відсутності відповідача на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши докази, суд встановив наступне.
08.11.2016, за наслідками розгляду адміністративної справи №809/931/16 за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області до Приватного підприємства "Науково-виробниче приватне підприємство "Комбі" про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), Івано-Франківський окружний адміністративний суд видав Управлінню Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області виконавчий лист за №809/931/16 про застосування заходів реагування у вигляді зупинення та заборони експлуатації будівель, споруд, приміщень Приватного підприємства "Науково-виробниче приватне підприємство "Комбі" (код ЄДРПОУ: 22174539), розташованого за адресою: вул. Богдана Хмельницького, 109А, м. Калуш, Івано-Франківська область, шляхом опечатування вхідних дверей, окрім виконання робіт пов'язаних з усуненням порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки до моменту усунення допущених порушень.
01.02.2017 Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області звернулося до Калуського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області із заявою про прийняття до виконання виконавчого листа за №809/931/16 від 08.11.2016.
13.02.2017 старшим державним виконавцем Калуського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області Манелюк Наталією Ярославівною, на підставі пункту 9 частини 4 статті 4 Закону України Про виконавче провадження , направлено позивачу повідомлення про повернення виконавчого документу - виконавчого листа за №809/931/16 від 08.11.2016 стягувачу без прийняття до виконання.
Підставою для направлення позивачу повідомлення про повернення виконавчого документу від 13.02.2017 слугував висновок державного виконавця про те, що виконавчий документ - виконавчий лист за №809/931/16 від 08.11.2016 не підлягає виконанню органами державної виконавчої служби.
Відповідно до статті 124 Конституції України судові рішення ухвалюються судами іменем України і є обов'язковими до виконання на всій території України.
Частинами 2 та 3 статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України. Невиконання судових рішень тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Відповідно частини 2 статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно, є підставою для його виконання.
Згідно частини 1 статті 258 Кодексу адміністративного судочинства України за судовим рішенням, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно та яке підлягає примусовому виконанню в порядку, передбаченому Законом України Про виконавче провадження , за заявою осіб, на користь яких воно ухвалено, чи прокурора, який здійснював у цій справі представництво інтересів громадянина або держави в суді, видається один виконавчий лист.
Відповідно частини 1 статті 259 Кодексу адміністративного судочинства України виконавчий лист має відповідати вимогам до виконавчого документа, встановленим Законом України Про виконавче провадження .
Частиною 4 статті 257 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що примусове виконання судових рішень в адміністративних справах здійснюється в порядку, встановленому Законом України Про виконавче провадження .
Відповідно до статті 1 Закону України Про виконавче провадження (далі Закон) виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Частини 1 - 3 статті 4 Закону України Про виконавче провадження встановлюють вимоги до виконавчого документа.
Згідно частини 4 статті 4 Закону виконавчий документ повертається стягувачу органом державної виконавчої служби, приватним виконавцем без прийняття до виконання протягом трьох робочих днів з дня його пред'явлення, якщо: рішення, на підставі якого видано виконавчий документ, не набрало законної сили (крім випадків, коли рішення у встановленому законом порядку допущено до негайного виконання); пропущено встановлений законом строк пред'явлення виконавчого документа до виконання; боржника визнано банкрутом; Національним банком України прийнято рішення про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію банку-боржника; юридичну особу - боржника припинено; виконавчий документ не відповідає вимогам, передбаченим цією статтею, або якщо стягувач не подав заяву про примусове виконання рішення відповідно до статті 26 цього Закону; виконання рішення не передбачає застосування заходів примусового виконання рішень; стягувач не надав підтвердження сплати авансового внеску, якщо авансування є обов'язковим; виконавчий документ не підлягає виконанню органами державної виконавчої служби, приватним виконавцем; виконавчий документ пред'явлено не за місцем виконання або не за підвідомчістю.
Частиною 1 статті 5 Закону України Про виконавче провадження встановлено, що примусове виконання рішень покладається на органи державної виконавчої служби (державних виконавців) та у передбачених цим Законом випадках на приватних виконавців, правовий статус та організація діяльності яких встановлюються Законом України Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів .
Згідно пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України Про виконавче провадження відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню рішення на підставі виконавчих документів: виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень, рішень третейського суду, рішень міжнародного комерційного арбітражу, рішень іноземних судів та на інших підставах, визначених законом або міжнародним договором України.
Як встановив суд, підставою для повідомлення позивача про повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття до виконання від 13.02.2017 слугував висновок державного виконавця про те, що виконавчий документ - виконавчий лист за №809/931/16 від 08.11.2016 не підлягає виконанню органами державної виконавчої служби.
Суд зазначає, що згідно Кодексу адміністративного судочинства України за судовим рішенням, яке набрало законної сили або яке належить виконати негайно видається виконавчий лист. Виконавчий лист є виконавчим документом, який підлягає примусовому виконанню органом державної виконавчої служби в порядку, передбаченому Законом України Про виконавче провадження .
Таким чином, оскільки виконавчий лист є виконавчим документом та підлягає примусовому виконанню органом державної виконавчої служби, то старшим державним виконавцем Калуського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області Манелюк Наталією Ярославівною, безпідставно направлено позивачу повідомлення про повернення виконавчого документу - виконавчого листа за №809/931/16 від 08.11.2016 стягувачу без прийняття до виконання.
Як наслідок, є протиправним та підлягає скасуванню повідомлення старшого державного виконавця Калуського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області про повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття до виконання від 13.02.2017 щодо примусового виконання виконавчого листа за №809/931/16 від 08.11.2016.
Враховуючи вищевикладене, суд робить висновок про обґрунтованість заявлених позовних вимоги, а даний адміністративний позов таким, що підлягає до задоволення.
Частиною 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа, визначеного статтею 181 Кодексу адміністративного судочинства України.
Враховуючи, що заявлені позовні вимоги підлягають до задоволення, позивач платіжним дорученням за №55 від 09.03.2017 на суму 1 600 гривень підтверджено сплату судового збору за подання даного адміністративного позову, суд робить висновок про стягнення на користь Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області за рахунок бюджетних асигнувань Калуського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області сплачений судовий збір в розмірі 1 600 гривень.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати повідомлення старшого державного виконавця Калуського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області про повернення виконавчого документу стягувачу без прийняття до виконання від 13.02.2017 щодо примусового виконання виконавчого листа за №809/931/16 від 08.11.2016.
Стягнути на користь Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 38555228) за рахунок бюджетних асигнувань Калуського міськрайонного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ 38472755) сплачений судовий збір в розмірі 1 600 (одна тисяча шістсот) гривень.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя Остап'юк С.В.
Постанова складена в повному обсязі 05.04.2017.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 31.03.2017 |
Оприлюднено | 12.04.2017 |
Номер документу | 65811468 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Старунський Дмитро Миколайович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Остап'юк С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні