Рішення
від 22.03.2017 по справі 910/2707/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22.03.2017Справа №910/2707/17

За позовомДочірнього підприємства "Албіон Гроуп" Товариства з обмеженою відповідальністю "Албіон Гроуп" доЗакарпатської обласної державної адміністрації провизнання протиправною бездіяльності та зобов'язання вчинити дії Суддя Смирнова Ю.М.

Представники:

від позивачаБучок А.О. - представник від відповідачаГутич С.Ю. - представник

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Дочірнє підприємство "Албіон Гроуп" Товариства з обмеженою відповідальністю "Албіон Гроуп" звернулося до Господарського суду міста Києва з позовом до Закарпатської обласної державної адміністрації про визнання незаконною бездіяльності відповідача по розгляду заяви Дочірнього підприємства "Албіон Гроуп" Товариства з обмеженою відповідальністю "Албіон Гроуп" за вих. №юр-2/16 від 08.12.2016 щодо продажу позивачу орендованої ним земельної ділянки, площею 1,1101 га, кадастровий номер 2125383600:02:006:0005 для обслуговування належної позивачу на праві власності будівлі цеху, яка знаходиться в с. Іза по вул. Центральній, 252 та про зобов'язання Закарпатської обласної державної адміністрації розглянути заяву Дочірнього підприємства "Албіон Гроуп" Товариства з обмеженою відповідальністю "Албіон Гроуп" за №юр-2/16 від 08.12.2016 у визначеному законодавством порядку, а саме: видати розпорядження про продаж земельної ділянки площею 1,1101 га, кадастровий номер 2125383600:02:006:0005, яка знаходиться в с.Іза по вул.Центральній, 252 та розпорядження про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 1,1101 га, кадастровий номер 2125383600:02:006:0005, яка знаходиться в с.Іза по вул. Центральній, 252, або розпорядження про відмову в продажу земельної ділянки площею 1,1101 га, кадастровий номер 2125383600:02:006:0005, яка знаходиться в с.Іза по вул. Центральній, 252.

Обґрунтовуючи заявлені позовні вимоги позивач зазначає, що неприйняття відповідачем жодного з передбачених ч.ч. 3, 6 ст. 127 Земельного кодексу України рішень стосовно продажу позивачу земельної ділянки під власним приміщенням цеху (про продаж земельної ділянки та про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки, або про відмову в продажу), позбавляє позивача можливості скористатися своїм правом, передбаченим ч. 10 ст. 128 Земельного кодексу України стосовно оскарження рішення про відмову у суді або вчинення інших дій для подальшої купівлі земельної ділянки, а лист - відповідь в.о. начальника Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській обл. за вих. №13-7-0.4-11407/2-16 від 28.12.2016 не є актом індивідуальної дії, оскільки не спрямований на встановлення (обмеження) певних прав та обов'язків, у зв'язку з чим його оскарження не призведене до відновленню порушених прав позивача.

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 23.02.2017 за вказаним позовом порушено провадження у справі №910/2707/17 та призначено розгляд справи на 22.03.2017.

Представник позивача в судове засідання 22.03.2016 з'явився, позовні вимоги підтримав в повному обсязі.

Представник відповідача у судове засідання 22.03.2017 з'явився, надав суду відзив на позов, в якому проти заявлених позовних вимог заперечив, посилаючись на те, що продаж земельної ділянки належить до компетенції того ж органу, який відповідно до ст. 122 Земельного кодексу України уповноважений передавати її у користування, а отже, з урахуванням того, що договір оренди землі від 15.11.2004 укладений між позивачем та Хустською райдержадміністрацією Закарпатської області, Закарпатська обласна державна адміністрація не є стороною у правовідносинах оренди зазначеної земельної ділянки та не має законних підстав для прийняття рішення про продаж земельної ділянки позивачу чи про відмову у продажі, оскільки не приймала рішення про надання вказаної земельної ділянки в оренду. Крім цього, як зазначає відповідач, згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань засновником, власником істотної участі юридичної особи та кінцевим бенефіціарним власником (контролером) позивача є Товариство з обмеженою відповідальністю "Албіон Гроуп", Прага, Чеська Республіка, у зв'язку з чим, на думку відповідача, підлягають застосуванню норми ч. 1 ст. 129 Земельного кодексу України, відповідно до якої продаж земельних ділянок, що перебувають у власності держави, крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, іноземним державам та іноземним юридичним особам здійснюється Кабінетом Міністрів України за погодженням з Верховною Радою України. Щодо твердження позивача про необхідність підготовки Закарпатською обласною державною адміністрацією акта індивідуальної дії (розпорядження) про продаж земельної ділянки площею 1,1101 га, кадастровий номер 2125383600:02:006:0005, яка знаходиться в с.Іза по вул.Центральній, 252 та розпорядження про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 1,1101 га, кадастровий номер 2125383600:02:006:0005, яка знаходиться в с.Іза по вул. Центральній, 252, або розпорядження про відмову в продажу земельної ділянки площею 1,1101 га, кадастровий номер 2125383600:02:006:0005, яка знаходиться в с.Іза по вул. Центральній, 252, то відповідач зазначив про відсутність підстав для відмови у продажі земельної ділянки, які визначені ч. 5 ст. 128 Земельного кодексу України, у зв'язку з чим позивачу було роз'яснено, що Закарпатська обласна державна адміністрація не уповноважена на прийняття відповідного рішення.

В судовому засіданні 22.03.2017 судом оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, Господарський суд міста Києва, -

ВСТАНОВИВ:

15.11.2004 між Хустською райдержадміністрацією Закарпатської області (орендодавець) та Дочірнім підприємством "Албіон Гроуп" Товариства з обмеженою відповідальністю "Албіон Гроуп" (орендар, позивач) був укладений договір оренди землі (договір) відповідно до умов якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове, платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення - господарський двір - для обслуговування господарських будівель, комерційних послуг та оптової торгівлі, яка знаходиться по вул. Леніна № 252 на території Ізянської сільської ради (п.1), в оренду передається земельна ділянка загальною площею 1,1101 га у тому числі під будівлями і двором - 1,1101 га (п.2), на земельній ділянці знаходяться об'єкти нерухомого майна - корівник, навіс для сіна, сторожка, картоплесховище, прохідна будка, які належать ДП "Албіон Гроуп" на праві власності, а також інші об'єкти інфраструктури - каналізаційні споруди, асфальтова дорога, лінія електропередач, лінія електрозв'язку, які перебувають у хорошому стані (п.3), земельна ділянка передається в оренду разом з об'єктами інфраструктури (п.4), договір укладено на 49 років. Після закінчення строку договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його (п.8), земельна ділянка передається в оренду для обслуговування господарських будівель, комерційних послуг та оптової торгівлі (п.15), цільове призначення земельної ділянки для здійснення несільськогосподарської підприємницької діяльності (п.16).

Відповідно до інформації Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку, земельна ділянка із кадастровим номером 2125383600:02:006:005, цільове призначення 11.02 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, площа земельної ділянки 0,9999 га, місце розташування: Закарпатська область, Хустський район, с.Іза, вул.Леніна, 252 знаходиться в користуванні ДП "Албіон Гроуп".

В публічній кадастровій карті Державного агентства земельних ресурсів України, яка є загальнодоступним та загальновідомим ресурсом, станом на 18.01.2017 зазначено, що земельна ділянка з кадастровим номером 2125383600:02:006:0005 перебуває у державній власності, цільове призначення вищевказаної земельної ділянки: для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, площа 0,9999 га.

Приміщення цеху по збиранню пластикових басейнів, що розташоване на вищевказаній земельній ділянці, перебуває у власності ДП "Албіон Гроуп", що підтверджується свідоцтвом про право власності на нерухоме майно від 09.09.2008.

05.10.2016 позивач звернувся до голови Хустської районної державної адміністрації з клопотанням за №юр-2/16 від 05.10.2016 щодо передачі у власність шляхом викупу земельної ділянки, загальною площею 1,1101 га, несільськогосподарського призначення - для обслуговування цеху по збиранню пластикових басейнів, яка знаходиться за адресою: Закарпатська область, Хустський район, с.Іза, вул. Центральна (колишня вул. Леніна), 252.

Відповідно до листа голови Хустської районної державної адміністрації за вих. № 125/з від 10.11.2016 на лист позивача за вих.№юр-2/16 від 05.10.2016 зазначена земельна ділянка розташована на території Ізянської сільської ради за межами населеного пункту, у зв'язку з чим відповідно до ст.122 Земельного кодексу України позивачу рекомендовано звернутись до Закарпатської обласної державної адміністрації.

08.12.2016 позивач звернувся до голови Закарпатської обласної державної адміністрації з клопотанням за №юр-2/16 від 08.12.2016 щодо передачі у власність шляхом викупу земельної ділянки, загальною площею 1,1101 га, несільськогосподарського призначення - для обслуговування цеху по збиранню пластикових басейнів, яка знаходиться за адресою: Закарпатська область, Хустський район, с.Іза, вул. Центральна (колишня вул. Леніна), 252. Вказане клопотання отримано представником Закарпатської обласної державної адміністрації 12.12.2016, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення №9040007533742.

28.12.2016 у відповідь на клопотання позивача за вих.№юр-2/16 від 08.12.2016 на виконання доручення заступника голови облдержадміністрації від 14.12.2016, в.о. начальника Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області листом за вих.№13-7-0.4-11407/2-16 повідомив позивача про те, що задовольнити порушені у клопотанні питання у встановленому порядку неможливо з огляду на те, що обладміністрація не є орендодавцем спірної земельної ділянки, а особливості продажу земельних ділянок іноземним юридичним особам визначено ст.129 Земельного кодексу України, а саме: Кабінетом Міністрів України за погодженням з Верховною Радою України.

Як зазначив позивач у позові, станом на 13.02.2017 на офіційному веб-сайті Закарпатської обласної державної адміністрації (http://www.carpathia.gov.ua) не опубліковано розпорядження Закарпатської обласної державної адміністрації прийнятого за результатами розгляду клопотання позивача за №юр-2/16 від 08.12.2016, а отже відповідачем не прийнято жодного рішення щодо продажу або відмови у продажу позивачу земельної ділянки з кадастровим номером 2125383600:02:006:0005, у зв'язку з чим позивач вважає таку бездіяльність відповідача щодо розгляду вищевказаного клопотання незаконною та просить суд зобов'язати Закарпатську обласну державну адміністрацію розглянути заяву Дочірнього підприємства "Албіон Гроуп" Товариства з обмеженою відповідальністю "Албіон Гроуп" за №юр-2/16 від 08.12.2016 у визначеному законодавством порядку, а саме: видати розпорядження про продаж земельної ділянки площею 1,1101 га, кадастровий номер 2125383600:02:006:0005, яка знаходиться в с.Іза по вул.Центральній, 252 та розпорядження про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 1,1101 га, кадастровий номер 2125383600:02:006:0005, яка знаходиться в с.Іза по вул. Центральній, 252, або розпорядження про відмову в продажу земельної ділянки площею 1,1101 га, кадастровий номер 2125383600:02:006:0005, яка знаходиться в с.Іза по вул. Центральній, 252.

Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді у судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, та враховуючи, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень, суд вважає, що вимоги позивача не підлягають задоволенню з наступних підстав.

Так, Конституція України (ст.ст. 13, 14) визначає, що земля є об'єктом права власності Українського народу, від імені якого права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією. Земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

За правилами статей 4, 5 Земельного кодексу України (тут і далі в редакції станом на дату звернення позивача із клопотанням про викуп земельної ділянки) завданням земельного законодавства, яке включає в себе цей Кодекс та інші нормативно-правові акти у галузі земельних відносин, є регулювання земельних відносин з метою забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель, а основними принципами земельного законодавства є, зокрема, поєднання особливостей використання землі як територіального базису, природного ресурсу і основного засобу виробництва; забезпечення рівності права власності на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави; невтручання держави в здійснення громадянами, юридичними особами та територіальними громадами своїх прав щодо володіння, користування і розпорядження землею, крім випадків, передбачених законом.

Стаття 80 Земельного кодексу України закріплює суб'єктний склад власників землі, визначаючи, що громадяни та юридичні особи є суб'єктами права власності на землі приватної власності, територіальні громади є суб'єктами права власності на землі комунальної власності та реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування, держава, реалізуючи право власності через відповідні органи державної влади, є суб'єктом права власності на землі державної власності.

Статтею 122 Земельного кодексу України визначені повноваження органів виконавчої влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування відповідно із земель державної та комунальної власності.

Так, ч.8 названої статті Земельного кодексу України передбачено, що Кабінет Міністрів України передає земельні ділянки із земель державної власності у власність або у користування у випадках, визначених статтею 149 цього Кодексу, та земельні ділянки дна територіального моря, а також у користування земельні ділянки зони відчуження та зони безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Судом встановлено, що земельна ділянка несільськогосподарського призначення площею 1,1101 га з кадастровим номером 2125383600:02:006:0005, що розташована в с.Іза по вул. Центральній, 252, знаходиться у користуванні позивача строком на 49 років відповідно до умов договору оренди землі від 15.11.2004, укладеним між Хустською райдержадміністрацією Закарпатської області, як орендодавцем та Дочірнім підприємством "Албіон Гроуп" Товариства з обмеженою відповідальністю "Албіон Гроуп", як орендарем. Спірна земельна ділянка є державною власністю.

Відповідно до ч. 2 ст. 63 Господарського кодексу України підприємство, в статутному капіталі якого іноземна інвестиція становить сто відсотків, вважається іноземним підприємством.

Статтею 117 Господарського кодексу України передбачено, що іноземним підприємством є унітарне або корпоративне підприємство, створене за законодавством України, що діє виключно на основі власності іноземців або іноземних юридичних осіб, або діюче підприємство, придбане повністю у власність цих осіб.

Частинами 2, 3 ст.82 Земельного кодексу України визначає, що іноземні юридичні особи можуть набувати право власності на земельні ділянки несільськогосподарського призначення: а) у межах населених пунктів у разі придбання об'єктів нерухомого майна та для спорудження об'єктів, пов'язаних із здійсненням підприємницької діяльності в Україні; б) за межами населених пунктів у разі придбання об'єктів нерухомого майна. Спільні підприємства, засновані за участю іноземних юридичних і фізичних осіб, можуть набувати право власності на земельні ділянки несільськогосподарського призначення у випадках, визначених частинами першою та другою цієї статті, та в порядку, встановленому цим Кодексом для іноземних юридичних осіб.

Відповідно до ч. 5 ст. 122 Земельного кодексу України обласні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами третьою, четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки, що не входять до складу певного району, або у випадках, коли районна державна адміністрація не утворена, для всіх потреб.

Частиною 1 ст. 127 Земельного кодексу України визначено, що органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу, здійснюють продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) громадянам, юридичним особам та іноземним державам на підставах та в порядку, встановлених цим Кодексом.

За змістом ст. 128 Земельного кодексу України встановлено, що продаж громадянам і юридичним особам земельних ділянок державної (крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації) та комунальної власності для потреб, визначених цим Кодексом, провадиться місцевими державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим або органами місцевого самоврядування в межах їх повноважень. Громадяни та юридичні особи, зацікавлені у придбанні земельних ділянок у власність, подають заяву (клопотання) до відповідного органу виконавчої влади або сільської, селищної, міської ради чи державного органу приватизації. У заяві (клопотанні) зазначаються місце розташування земельної ділянки, її цільове призначення, розміри та площа, а також згода на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки. До заяви (клопотання) додаються: а) документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою (у разі його наявності), та документи, що посвідчують право власності на нерухоме майно (будівлі та споруди), розташоване на цій земельній ділянці (у разі наявності на земельній ділянці будівель, споруд); б) копія установчих документів для юридичної особи, а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу. Орган державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим або орган місцевого самоврядування у місячний строк розглядає заяву (клопотання) і приймає рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (якщо такий проект відсутній) та/або про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки (крім земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд) чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови. Підставою для відмови в продажу земельної ділянки є: а) неподання документів, необхідних для прийняття рішення щодо продажу такої земельної ділянки; б) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах; в) якщо щодо суб'єкта підприємницької діяльності порушена справа про банкрутство або припинення його діяльності; г) встановлена цим Кодексом заборона на передачу земельної ділянки у приватну власність; ґ) відмова від укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки. Рішення про відмову продажу земельної ділянки може бути оскаржено в суді.

Відповідно до ст. 129 Земельного кодексу України продаж земельних ділянок, що перебувають у власності держави, крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, іноземним державам та іноземним юридичним особам здійснюється Кабінетом Міністрів України за погодженням з Верховною Радою України.

Як вбачається з витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань за №1002270874 від 03.03.2017 засновником, власником істотної участі юридичної особи (100%) та кінцевим бенефіціарним власником (контролером) позивача є Товариство з обмеженою відповідальністю "Албіон Гроуп", Прага, Чеська Республіка. Тобто позивач в силу положень ст. 63, ст. 117 Господарського кодексу України є іноземним підприємством, а отже, процедура продажу позивачу земельної ділянки, має відбуватися із дотриманням вимог ч.1 ст.129 Земельного кодексу України, тобто в порядку, встановленому цим Кодексом для іноземних юридичних осіб.

Доказів наявності передбаченого ст. 129 Земельного кодексу України погодження на продаж земельної ділянки позивач суду не надав.

При цьому, як встановлено судом, відповідачем було надано позивачу відповідь на його клопотання, у зв'язку з чим твердження позивача про незаконну бездіяльность відповідача щодо розгляду заяви Дочірнього підприємства "Албіон Гроуп" Товариства з обмеженою відповідальністю "Албіон Гроуп" за вих. №юр-2/16 від 08.12.2016 про продаж позивачу орендованої ним земельної ділянки, площею 1,1101 га, кадастровий номер 2125383600:02:006:0005 для обслуговування належної позивачу на праві власності будівлі цеху, яка знаходиться в с. Іза по вул. Центральній, 252 суд вважає безпідставним.

За таких обставин позов в частині визнання незаконною бездіяльності відповідача по розгляду заяви Дочірнього підприємства "Албіон Гроуп" Товариства з обмеженою відповідальністю "Албіон Гроуп" за вих. №юр-2/16 від 08.12.2016 щодо продажу позивачу орендованої ним земельної ділянки, площею 1,1101 га, кадастровий номер 2125383600:02:006:0005 для обслуговування належної позивачу на праві власності будівлі цеху, яка знаходиться в с. Іза по вул. Центральній, 252 задоволенню не підлягає.

Також не підлягають задоволенню і вимоги позивача щодо зобов'язання відповідача прийняти розпорядження, оскільки за наслідками розгляду справ за позовами до органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування щодо оскарження (визнання незаконними) прийнятих ними актів з питань, пов'язаних з наданням земельних ділянок у власність чи в користування суб'єктам господарської діяльності (про відмову у передачі земельної ділянки у власність чи в користування, у продажу земельної ділянки, у наданні дозволу і вимог на розроблення проекту відведення земельної ділянки тощо) господарський суд залежно від характеру спору може зобов'язати названі органи виконати певні дії, як цього вимагають приписи чинного законодавства, зокрема розглянути в установленому для даного органу порядку питання, яке стосується предмета спору.

Водночас суд не вправі приймати рішення з питань, віднесених до виключної компетенції цих органів, наприклад, про надання земельних ділянок у власність або в користування, укладення договорів купівлі-продажу або оренди земельних ділянок, а також зазначати, яке конкретно рішення повинно бути прийнято (п. 2.14 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011 №6 Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин ).

Враховуючи наведене, позовні вимоги позивача задоволенню не підлягають.

Згідно ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, судовий збір, у випадку відмови у позові, покладається на позивача.

Керуючись ст.ст. 33, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

1. У позові відмовити повністю.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повне рішення складено 06.04.2017

Суддя Ю.М.Смирнова

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення22.03.2017
Оприлюднено11.04.2017
Номер документу65814166
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/2707/17

Постанова від 31.10.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Рогач Л.I.

Ухвала від 11.10.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Рогач Л.I.

Постанова від 11.07.2017

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Руденко М.А.

Ухвала від 11.07.2017

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Руденко М.А.

Ухвала від 12.05.2017

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Руденко М.А.

Рішення від 22.03.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Смирнова Ю.М.

Ухвала від 23.02.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Смирнова Ю.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні