Постанова
від 11.07.2017 по справі 910/2707/17
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

04116 м.Київ, вул. Шолуденка, 1 (044) 230-06-58

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"11" липня 2017 р. Справа№ 910/2707/17

Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: Руденко М.А.

суддів: Смірнової Л.Г.

Дідиченко М.А.

при секретарі: Верьовкін С.С.

за участю представників сторін:

від позивача: Бучок А.О. (дов. № 1 від 01.06.2017 р.);

від відповідача: не з'явився;

розглянувши апеляційну скаргу дочірнього підприємства "Албіон Гроуп" товариства з обмеженою відповідальністю "Албіон Гроуп"

на рішення господарського суду міста Києва від 22.03.2017р.

по справі № 910/2707/17 (суддя Смирнова Ю.М.)

за позовом дочірнього підприємства "Албіон Гроуп" товариства з обмеженою відповідальністю "Албіон Гроуп"

до Закарпатської обласної державної адміністрації

про визнання протиправною бездіяльність та зобов'язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

У лютому 2017 року дочірнє підприємство "Албіон Гроуп" товариства з обмеженою відповідальністю "Албіон Гроуп" звернулось до господарського суду міста Києва з позовною заявою до Закарпатської обласної державної адміністрації про визнання незаконною бездіяльності відповідача по розгляду заяви Дочірнього підприємства "Албіон Гроуп" товариства з обмеженою відповідальністю "Албіон Гроуп" за вих. №юр-2/16 від 08.12.2016 р. щодо продажу позивачу орендованої ним земельної ділянки, площею 1,1101 га, кадастровий номер 2125383600:02:006:0005 для обслуговування належної позивачу на праві власності будівлі цеху, яка знаходиться в с. Іза по вул. Центральній, 252 та про зобов'язання Закарпатської обласної державної адміністрації розглянути заяву Дочірнього підприємства "Албіон Гроуп" Товариства з обмеженою відповідальністю "Албіон Гроуп" за №юр-2/16 від 08.12.2016 у визначеному законодавством порядку, а саме: видати розпорядження про продаж земельної ділянки площею 1,1101 га, кадастровий номер 2125383600:02:006:0005, яка знаходиться в с. Іза по вул.Центральній, 252 та розпорядження про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 1,1101 га, кадастровий номер 2125383600:02:006:0005, яка знаходиться в с. Іза по вул. Центральній, 252, або розпорядження про відмову в продажу земельної ділянки площею 1,1101 га, кадастровий номер 2125383600:02:006:0005, яка знаходиться в с.Іза по вул. Центральній, 252.

Рішенням господарського суду міста Києва від 22.03.2017 р. по справі № 910/2707/17 у позові дочірнього підприємства "Албіон Гроуп" товариства з обмеженою відповідальністю "Албіон Гроуп" відмовлено повністю.

Мотивуючи рішення, суд першої інстанції зазначив, що засновником, власником істотної участі юридичної особи (100%) та кінцевим бенефіціарним власником (контролером) позивача є товариство з обмеженою відповідальністю "Албіон Гроуп", Прага, Чеська Республіка. Тобто, позивач в силу положень ст. 63, ст. 117 Господарського кодексу України є іноземним підприємством, а отже, процедура продажу позивачу земельної ділянки, має відбуватися із дотриманням вимог ч.1 ст.129 Земельного кодексу України, тобто в порядку, встановленому цим Кодексом для іноземних юридичних осіб. При цьому, судом першої інстанції також зазначено, що відповідачем було надано позивачу відповідь на його клопотання, у зв'язку з чим твердження позивача про незаконну бездіяльність відповідача щодо розгляду заяви Дочірнього підприємства "Албіон Гроуп" Товариства з обмеженою відповідальністю "Албіон Гроуп" за вих. №юр-2/16 від 08.12.2016 р. про продаж позивачу орендованої ним земельної ділянки, площею 1,1101 га, кадастровий номер 2125383600:02:006:0005 для обслуговування належної позивачу на праві власності будівлі цеху, яка знаходиться в с. Іза по вул. Центральній, 252 є безпідставним.

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, дочірнє підприємство "Албіон Гроуп" товариства з обмеженою відповідальністю "Албіон Гроуп" звернулось з апеляційною скаргою до Київського апеляційного господарського суду, в якій просить рішення господарського суду міста Києва від 22.03.2017 р. у справі № 910/2707/17 скасувати та прийняти нове рішення, яким в задоволені позову відмовити.

В обґрунтування вимог апеляційної скарги апелянт вказав на те, що судом першої інстанції невірно зроблено висновок щодо понять іноземна юридична особа та іноземне підприємство . Крім того вказав, що відповідно до Закону України Про місцеві державні адміністрації акти місцевих державних адміністрацій приймаються у формі розпоряджень голови місцевої державної адміністрації, а тому за результатами розгляду заяви про продаж земельної ділянки має бути прийнято розпорядження голови обласної державної адміністрації, що і буде розглядом в установленому для даного органу порядку питання, яке стосується предмета спору.

Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 12.05.2017 р. апеляційну скаргу дочірнього підприємства "Албіон Гроуп" товариства з обмеженою відповідальністю "Албіон Гроуп" прийнято до розгляду та порушено апеляційне провадження у справі № 910/2707/17.

06.06.2017 р. через відділ документального забезпечення суду від відповідача надійшов відзив на апеляційну скаргу, в якому останній просить суд апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 06.06.2017 р. розгляд справи було відкладено на 11.07.2017 р.

26.06.2017 р. через відділ документального забезпечення суду від відповідача надійшло клопотання, в якому останній просить суд розглядати дану справу без участі представника відповідача.

Представник відповідача у судове засідання 11.07.2017 р. не з'явився, як свідчать матеріали справи, про час та місце розгляду справи всі представники були повідомлені належним чином.

Особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце її розгляду судом, якщо ухвалу про порушення провадження у справі надіслано за поштовою адресою, зазначеною в позовній заяві (Інформаційний лист Вищого господарського суду від 13.08.2008 р. № 01-8/482 із змінами станом на 29.06.2010 року „Про деякі питання застосування норми Господарського процесуального кодексу України").

Відповідно до п. 3.9 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України № 18 від 26.12.2011 "Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції" у випадку нез'явлення в засідання господарського суду представників обох сторін або однієї з них справа може бути розглянута без їх участі, якщо неявка таких представників не перешкоджає вирішенню спору.

Враховуючи те, що матеріали справи містять докази повідомлення всіх учасників судового процесу про дату, час та місце судового засідання, судова колегія вважає можливим розглянути справу у відсутності представника відповідача, за наявними у справі доказами.

В судовому засіданні 11.07.2017 року представник позивача підтримав вимоги апеляційної скарги, просив її задовольнити, рішення суду першої інстанції скасувати.

Заслухавши пояснення представника позивача, вивчивши матеріали справи, розглянувши доводи апеляційної скарги, дослідивши письмові докази, долучені до матеріалів справи, виходячи з вимог чинного законодавства, апеляційний суд дійшов висновку, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Згідно ст. 101 Господарського процесуального кодексу апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду в повному обсязі. В апеляційній інстанції не приймаються і не розглядаються вимоги, що не були предметом розгляду в суді першої інстанції.

Як встановлено судом першої інстанції та підтверджується матеріалами справи, 15.11.2004 р. між Хустською райдержадміністрацією Закарпатської області (орендодавець) та дочірнім підприємством "Албіон Гроуп" товариства з обмеженою відповідальністю "Албіон Гроуп" (орендар, позивач) був укладений договір оренди землі (договір) відповідно до умов якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове, платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення - господарський двір - для обслуговування господарських будівель, комерційних послуг та оптової торгівлі, яка знаходиться по вул. Леніна № 252 на території Ізянської сільської ради (п. 1 договору, а.с. 13)

Відповідно до п. 2. договору в оренду передається земельна ділянка загальною площею 1,1101 га у тому числі під будівлями і двором - 1,1101 га.

Згідно з п. 3. договору на земельній ділянці знаходяться об'єкти нерухомого майна - корівник, навіс для сіна, сторожка, картоплесховище, прохідна будка, які належать ДП "Албіон Гроуп" на праві власності, а також інші об'єкти інфраструктури - каналізаційні споруди, асфальтова дорога, лінія електропередач, лінія електрозв'язку, які перебувають у хорошому стані.

Відповідно до п. 4 договору земельна ділянка передається в оренду разом з об'єктами інфраструктури.

Договір укладено на 49 років. Після закінчення строку договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його. (п.8 договору)

Пунктами 15, 16 вищевказаного договору передбачено, що земельна ділянка передається в оренду для обслуговування господарських будівель, комерційних послуг та оптової торгівлі, цільове призначення земельної ділянки - для здійснення несільськогосподарської підприємницької діяльності.

Також, згідно з інформацією з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку, земельна ділянка із кадастровим номером 2125383600:02:006:0005, цільове призначення 11.02 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, площа земельної ділянки 0,9999 га, місце розташування: Закарпатська область, Хустський район, с. Іза, вул. Леніна, 252 знаходиться в користуванні ДП "Албіон Гроуп". (а.с. 26)

В публічній кадастровій карті Державного агентства земельних ресурсів України, яка є загальнодоступним та загальновідомим ресурсом, станом на 09.02.2017 р. зазначено, що земельна ділянка з кадастровим номером 2125383600:02:006:0005 перебуває у державній власності, цільове призначення вищевказаної земельної ділянки: для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, площа 0,9999 га. (а.с. 20)

Приміщення цеху по збиранню пластикових басейнів, що розташоване на вищевказаній земельній ділянці, перебуває у власності ДП "Албіон Гроуп", що підтверджується свідоцтвом про право власності на нерухоме майно від 09.09.2008 р. (а.с. 16)

Як вказує позивач, 05.10.2016 р. ДП "Албіон Гроуп" звернулось до голови Хустської районної державної адміністрації з клопотанням за №юр-2/16 від 05.10.2016 р. про передачу у власність шляхом викупу земельної ділянки, загальною площею 1,1101 га, несільськогосподарського призначення - для обслуговування цеху по збиранню пластикових басейнів.

10.11.2016 р. голова Хустської районної державної адміністрації надав відповідь на звернення позивача за вих. №юр-2/16 від 05.10.2016 р., відповідно до якого вказав, що земельна ділянка загальною площею 1,1101 га., яка розташована на території Ізянської сільської ради за межами населеного пункту та перебуває на праві користування згідно договору оренди землі, зареєстрованого у Закарпатській регіональній філії за № 04:04:0711:00012 від 15.11.2004 р., відноситься до категорії земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, у зв'язку з чим відповідно до ст.122 Земельного кодексу України позивачу рекомендовано звернутись до Закарпатської обласної державної адміністрації. (а.с. 12)

08.12.2016 р. позивач звернувся до голови Закарпатської обласної державної адміністрації з клопотанням за № юр-2/16 від 08.12.2016 р. щодо передачі у власність шляхом викупу земельної ділянки, загальною площею 1,1101 га, несільськогосподарського призначення - для обслуговування цеху по збиранню пластикових басейнів, яка знаходиться за адресою: Закарпатська область, Хустський район, с. Іза, вул. Центральна (колишня вул. Леніна), 252. (а.с. 8-9)

Вказане клопотання отримано відповідачем 12.12.2016 р., що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення № 9040007533742. (а.с. 10)

28.12.2016 р. у відповідь на клопотання позивача за вих. № юр-2/16 від 08.12.2016 р. на виконання доручення заступника голови облдержадміністрації від 14.12.2016 р., в.о. начальника Головного управління Держгеокадастру у Закарпатській області листом за вих. № 13-7-0.4-11407/2-16 повідомив позивача про те, що задовольнити порушені у клопотанні питання у встановленому порядку неможливо з огляду на те, що обладміністрація не є орендодавцем спірної земельної ділянки, а особливості продажу земельних ділянок іноземним юридичним особам визначено ст.129 Земельного кодексу України, а саме: Кабінетом Міністрів України за погодженням з Верховною Радою України. (а.с. 18-19)

Позивач, звертаючись до господарського суду міста Києва з позовом до Закарпатської обласної державної адміністрації зазначав, що станом на 13.02.2017 р. на офіційному веб-сайті Закарпатської обласної державної адміністрації (http://www.carpathia.gov.ua) не опубліковано розпорядження Закарпатської обласної державної адміністрації, прийнятого за результатами розгляду клопотання позивача за № юр-2/16 від 08.12.2016 р., а отже відповідачем не прийнято жодного рішення щодо продажу або відмови у продажу позивачу земельної ділянки з кадастровим номером 2125383600:02:006:0005, у зв'язку з чим позивач вважає таку бездіяльність відповідача щодо розгляду вищевказаного клопотання незаконною та просить суд зобов'язати Закарпатську обласну державну адміністрацію розглянути заяву Дочірнього підприємства "Албіон Гроуп" товариства з обмеженою відповідальністю "Албіон Гроуп" за №юр-2/16 від 08.12.2016 р. у визначеному законодавством порядку, а саме: видати розпорядження про продаж земельної ділянки площею 1,1101 га, кадастровий номер 2125383600:02:006:0005, яка знаходиться в с.Іза по вул.Центральній, 252 та розпорядження про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 1,1101 га, кадастровий номер 2125383600:02:006:0005, яка знаходиться в с.Іза по вул. Центральній, 252, або розпорядження про відмову в продажу земельної ділянки площею 1,1101 га, кадастровий номер 2125383600:02:006:0005, яка знаходиться в с.Іза по вул. Центральній, 252.

Відмовляючи в задоволені позовних вимог, суд першої інстанції прийшов до висновку про те, що засновником, власником істотної участі юридичної особи (100%) та кінцевим бенефіціарним власником (контролером) позивача є товариство з обмеженою відповідальністю "Албіон Гроуп", Прага, Чеська Республіка. Тобто позивач в силу положень ст. 63, ст. 117 Господарського кодексу України є іноземним підприємством, а отже, процедура продажу позивачу земельної ділянки, має відбуватися із дотриманням вимог ч.1 ст.129 Земельного кодексу України, тобто в порядку, встановленому цим Кодексом для іноземних юридичних осіб, проте доказів наявності передбаченого ст. 129 Земельного кодексу України погодження на продаж земельної ділянки позивач суду першої інстанції не надав. При цьому, судом першої інстанції також зазначено, що відповідачем було надано позивачу відповідь на його клопотання, у зв'язку з чим твердження позивача про незаконну бездіяльність відповідача щодо розгляду заяви дочірнього підприємства "Албіон Гроуп" товариства з обмеженою відповідальністю "Албіон Гроуп" за вих. №юр-2/16 від 08.12.2016 р. про продаж позивачу орендованої ним земельної ділянки, площею 1,1101 га, кадастровий номер 2125383600:02:006:0005 для обслуговування належної позивачу на праві власності будівлі цеху, яка знаходиться в с. Іза по вул. Центральній, 252 є безпідставним.

Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Відповідно до ст.ст. 13, 14 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, які знаходяться в межах території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією. Земля є основним національним багатством, що перебуває під особливою охороною держави. Право власності на землю набувається і реалізується громадянами, юридичними особами та державою виключно відповідно до закону.

Згідно з ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

За правилами статей 4, 5 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на дату звернення позивача із клопотанням про викуп земельної ділянки) завданням земельного законодавства, яке включає в себе цей Кодекс та інші нормативно-правові акти у галузі земельних відносин, є регулювання земельних відносин з метою забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель. Земельне законодавство базується на таких принципах: поєднання особливостей використання землі як територіального базису, природного ресурсу і основного засобу виробництва; забезпечення рівності права власності на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави; невтручання держави в здійснення громадянами, юридичними особами та територіальними громадами своїх прав щодо володіння, користування і розпорядження землею, крім випадків, передбачених законом; забезпечення раціонального використання та охорони земель; забезпечення гарантій прав на землю; пріоритету вимог екологічної безпеки.

Стаття 80 Земельного кодексу України закріплює суб'єктний склад власників землі, визначаючи, що громадяни та юридичні особи є суб'єктами права власності на землі приватної власності, територіальні громади є суб'єктами права власності на землі комунальної власності та реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування, держава, реалізуючи право власності через відповідні органи державної влади, є суб'єктом права власності на землі державної власності.

Положеннями ст. 9 Закону України Про оренду землі передбачено, що орендар, який відповідно до закону може мати у власності орендовану земельну ділянку, має переважне право на придбання її у власність у разі продажу цієї земельної ділянки, за умови, що він сплачує ціну, за якою вона продається

Як вірно встановлено судом першої інстанції, земельна ділянка площею 1,1101 га з кадастровим номером 2125383600:02:006:0005, що розташована в с. Іза по вул. Центральній, 252, знаходиться у користуванні позивача строком на 49 років відповідно до умов договору оренди землі від 15.11.2004 р., укладеним між Хустською райдержадміністрацією Закарпатської області, як орендодавцем та Дочірнім підприємством "Албіон Гроуп" Товариства з обмеженою відповідальністю "Албіон Гроуп", як орендарем. Спірна земельна ділянка є державною власністю.

Відповідно до ч. 2 ст. 63 Господарського кодексу України у разі якщо в статутному капіталі підприємства іноземна інвестиція становить не менш як десять відсотків, воно визнається підприємством з іноземними інвестиціями. Підприємство, в статутному капіталі якого іноземна інвестиція становить сто відсотків, вважається іноземним підприємством.

Статтею 117 Господарського кодексу України передбачено, що іноземним підприємством є унітарне або корпоративне підприємство, створене за законодавством України, що діє виключно на основі власності іноземців або іноземних юридичних осіб, або діюче підприємство, придбане повністю у власність цих осіб.

Як вбачається з витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань за №1002270874 від 03.03.2017 р. (а.с. 35) засновником, власником істотної участі юридичної особи (100%) та кінцевим бенефіціарним власником (контролером) позивача є товариство з обмеженою відповідальністю "Албіон Гроуп", Прага, Чеська Республіка.

Крім того, як вбачається з п.п. 1.1., 1.2. статуту дочірнього підприємства Альбіон Гроуп товариства з обмеженою відповідальністю Альбіон гроуп останнє засноване та функціонує у відповідності з Господарським кодексом України, Цивільним кодексом України, Законом України Про іноземні інвестиції та іншими законодавчими актами України. Засновником підприємства виступає чеська фірма Albion Group , яка знаходиться за адресою: Чехія, м. Прага-4, вул. Мечиславова, 11/414.

Управління підприємством здійснюється засновником на основі права власності на майно підприємства згідно з діючим законодавством та цим статутом. (п. 9.1. статуту дочірнього підприємства Альбіон Гроуп товариства з обмеженою відповідальністю Альбіон гроуп )

Таким чином, що позивач в силу положень ст. 63, ст. 117 Господарського кодексу України є іноземним підприємством.

Відповідно до ч. 2, 3 ст. 82 Земельного кодексу України іноземні юридичні особи можуть набувати право власності на земельні ділянки несільськогосподарського призначення: а) у межах населених пунктів у разі придбання об'єктів нерухомого майна та для спорудження об'єктів, пов'язаних із здійсненням підприємницької діяльності в Україні; б) за межами населених пунктів у разі придбання об'єктів нерухомого майна. Спільні підприємства, засновані за участю іноземних юридичних і фізичних осіб, можуть набувати право власності на земельні ділянки несільськогосподарського призначення у випадках, визначених частинами першою та другою цієї статті, та в порядку, встановленому цим Кодексом для іноземних юридичних осіб.

Статтею 122 Земельного кодексу України визначені повноваження органів виконавчої влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування щодо передачі земельних ділянок у власність або у користування відповідно із земель державної та комунальної власності.

Чатиною 5 ст. 122 Земельного кодексу України передбачено, що обласні державні адміністрації на їхній території передають земельні ділянки із земель державної власності, крім випадків, визначених частинами третьою, четвертою і восьмою цієї статті, у власність або у користування у межах міст обласного значення та за межами населених пунктів, а також земельні ділянки, що не входять до складу певного району, або у випадках, коли районна державна адміністрація не утворена, для всіх потреб.

Як передбачено частиною 8 вищевказаної статті Закону - Кабінет Міністрів України передає земельні ділянки із земель державної власності у власність або у користування у випадках, визначених статтею 149 цього Кодексу, та земельні ділянки дна територіального моря, а також у користування земельні ділянки зони відчуження та зони безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Частиною 1 ст. 127 Земельного кодексу України визначено, що органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим та органи місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу, здійснюють продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) громадянам, юридичним особам та іноземним державам на підставах та в порядку, встановлених цим Кодексом.

За змістом ст. 128 Земельного кодексу України унормовано, що продаж громадянам і юридичним особам земельних ділянок державної (крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації) та комунальної власності для потреб, визначених цим Кодексом, провадиться місцевими державними адміністраціями, Радою міністрів Автономної Республіки Крим або органами місцевого самоврядування в межах їх повноважень. Громадяни та юридичні особи, зацікавлені у придбанні земельних ділянок у власність, подають заяву (клопотання) до відповідного органу виконавчої влади або сільської, селищної, міської ради чи державного органу приватизації. У заяві (клопотанні) зазначаються місце розташування земельної ділянки, її цільове призначення, розміри та площа, а також згода на укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки. До заяви (клопотання) додаються: а) документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою (у разі його наявності), та документи, що посвідчують право власності на нерухоме майно (будівлі та споруди), розташоване на цій земельній ділянці (у разі наявності на земельній ділянці будівель, споруд); б) копія установчих документів для юридичної особи, а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу. Орган державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим або орган місцевого самоврядування у місячний строк розглядає заяву (клопотання) і приймає рішення про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (якщо такий проект відсутній) та/або про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки (крім земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд) чи про відмову в продажу із зазначенням обґрунтованих причин відмови. Підставою для відмови в продажу земельної ділянки є: а) неподання документів, необхідних для прийняття рішення щодо продажу такої земельної ділянки; б) виявлення недостовірних відомостей у поданих документах; в) якщо щодо суб'єкта підприємницької діяльності порушена справа про банкрутство або припинення його діяльності; г) встановлена цим Кодексом заборона на передачу земельної ділянки у приватну власність; ґ) відмова від укладення договору про оплату авансового внеску в рахунок оплати ціни земельної ділянки. Рішення про відмову продажу земельної ділянки може бути оскаржено в суді.

Відповідно до ст. 129 Земельного кодексу України продаж земельних ділянок, що перебувають у власності держави, крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, іноземним державам та іноземним юридичним особам здійснюється Кабінетом Міністрів України за погодженням з Верховною Радою України.

Аналізуючи зазначене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що оскільки позивач в силу положень ст. 63, ст. 117 Господарського кодексу України є іноземним підприємством, а отже, процедура продажу позивачу земельної ділянки, має відбуватися із дотриманням вимог ч.1 ст.129 Земельного кодексу України, тобто в порядку, встановленому цим Кодексом для іноземних юридичних осіб.

Проте, матеріали справи не містять доказів наявності передбаченого ст. 129 Земельного кодексу України погодження на продаж земельної ділянки.

При цьому, як вірно встановлено судом першої інстанції, відповідач листом за вих. № 13-7-0.4-11407/2-16 від 28.12.2016 р. було надано позивачу відповідь на його клопотання, у зв'язку з чим твердження позивача про незаконну бездіяльність відповідача щодо розгляду заяви Дочірнього підприємства "Албіон Гроуп" Товариства з обмеженою відповідальністю "Албіон Гроуп" за вих. №юр-2/16 від 08.12.2016 р. про продаж позивачу орендованої ним земельної ділянки, площею 1,1101 га, кадастровий номер 2125383600:02:006:0005 для обслуговування належної позивачу на праві власності будівлі цеху, яка знаходиться в с. Іза по вул. Центральній, 252, є безпідставними.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що позов в частині визнання незаконною бездіяльності відповідача по розгляду заяви Дочірнього підприємства "Албіон Гроуп" Товариства з обмеженою відповідальністю "Албіон Гроуп" за вих. №юр-2/16 від 08.12.2016 р. щодо продажу позивачу орендованої ним земельної ділянки, площею 1,1101 га, кадастровий номер 2125383600:02:006:0005 для обслуговування належної позивачу на праві власності будівлі цеху, яка знаходиться в с. Іза по вул. Центральній, 252 задоволенню не підлягає.

Також не підлягають задоволенню і вимоги позивача щодо зобов'язання відповідача прийняти розпорядження про продаж земельної ділянки площею 1,1101 га, кадастровий номер 2125383600:02:006:0005, яка знаходиться в с. Іза по вул.Центральній, 252 та розпорядження про проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки площею 1,1101 га, кадастровий номер 2125383600:02:006:0005, яка знаходиться в с. Іза по вул. Центральній, 252, або розпорядження про відмову в продажу земельної ділянки площею 1,1101 га, кадастровий номер 2125383600:02:006:0005, яка знаходиться в с.Іза по вул. Центральній, 252, оскільки за наслідками розгляду справ за позовами до органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування щодо оскарження (визнання незаконними) прийнятих ними актів з питань, пов'язаних з наданням земельних ділянок у власність чи в користування суб'єктам господарської діяльності (про відмову у передачі земельної ділянки у власність чи в користування, у продажу земельної ділянки, у наданні дозволу і вимог на розроблення проекту відведення земельної ділянки тощо) господарський суд залежно від характеру спору може зобов'язати названі органи виконати певні дії, як цього вимагають приписи чинного законодавства, зокрема розглянути в установленому для даного органу порядку питання, яке стосується предмета спору.

Водночас, суд не вправі приймати рішення з питань, віднесених до виключної компетенції цих органів, наприклад, про надання земельних ділянок у власність або в користування, укладення договорів купівлі-продажу або оренди земельних ділянок, а також зазначати, яке конкретно рішення повинно бути прийнято (п. 2.14 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011 №6 "Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин").

Відповідно до ст. ст. 43, 33, 34 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності, сторони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовують свої вимоги і заперечення поданими суду доказами. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Доводи апеляційної скарги не спростовують висновку місцевого господарського суду з огляду на вищевикладене.

Дослідивши матеріали, наявні у справі, апеляційний суд робить висновок, що суд першої інстанції дав належну оцінку доказам по справі та виніс законне обґрунтоване рішення, яке відповідає чинному законодавству, фактичним обставинам і матеріалам справи.

Виходячи з вищевикладеного, колегія суддів вважає, що скаржник не довів обґрунтованість своєї апеляційної скарги, докази на підтвердження своїх вимог суду не надав, апеляційний суд погоджується із рішенням господарського суду міста Києва від 22.03.2017 року у справі № 910/2707/17, отже підстав для його скасування або зміни не вбачається.

Керуючись ст. ст. 99, 101, 103, 105 Господарського процесуального кодексу України суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу дочірнього підприємства "Албіон Гроуп" товариства з обмеженою відповідальністю "Албіон Гроуп" на рішення господарського суду міста Києва від 22.03.2017 року у справі № 910/2707/17 залишити без задоволення.

Рішення господарського суду міста Києва від 22.03.2017 року у справі № 910/2707/17 залишити без змін.

Матеріали справи № 910/2707/17 повернути до місцевого господарського суду.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку до Вищого господарського суду України через суд апеляційної інстанції протягом двадцяти днів.

Головуючий суддя М.А. Руденко

Судді Л.Г. Смірнова

М.А. Дідиченко

СудКиївський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення11.07.2017
Оприлюднено26.07.2017
Номер документу67917007
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/2707/17

Постанова від 31.10.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Рогач Л.I.

Ухвала від 11.10.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Рогач Л.I.

Постанова від 11.07.2017

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Руденко М.А.

Ухвала від 11.07.2017

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Руденко М.А.

Ухвала від 12.05.2017

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Руденко М.А.

Рішення від 22.03.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Смирнова Ю.М.

Ухвала від 23.02.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Смирнова Ю.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні