Справа № 379/752/16-к
1-кс/379/160/17
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07.04.2017 року м.Тараща
Слідчий суддя Таращанського районного суду Київської області ОСОБА_1 при секретарі ОСОБА_2 , за участю старшого слідчого Таращанського ВП Миронівського відділу ГУНП в Київській області капітана поліції ОСОБА_3 , розглянувши його клопотання, поданого за матеріалами досудового розслідування № 12016110290000250, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 16.06.2016 року за ознаками злочинів, передбачених ст. 240 та ч. 1 ст.239-1 КК України, про надання дозволу на проведення позапланової перевірки,-
ВСТАНОВИВ:
До Таращанського районного суду Київської області надійшло дане клопотання, в якому слідчим зазначено, що 15.06.2016 року в м. Тараща Київської області по пров. Польовому, в напрямку с. Лісовичі Таращанського району Київської області, неподалік розташованого цегельного заводу, на території, що належить ТОВ «ПП Маргус» (юридична адреса: вул. Липнева, 28, м. Тараща Київської області; р/р НОМЕР_1 ПрАТ «Райфайзен Банк Аваль» м. Київ, МФО 380805, Код ЄДРПОУ 30229881, Інд. Под. №302298810228, свідоцтво №200091481), директором якого являється ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , жителька АДРЕСА_1 , здійснюється незаконне видобування корисних копалин загальнодержавного значення, а саме - глини.
15.06.2016 року у ході проведення огляду місця події, а саме території цегельного заводу ТОВ «ПП Маргус» та прилеглої до нього території, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 , виявлено кар`єр та розроблену територію для видобутку глини.
В своїх пояснення директор ТОВ ПП «Маргус» ОСОБА_4 повідомила, що земельна ділянка, на якій розташований цегельний завод, а також прилегла до нього територія, на загальній площі 9,5 га, знаходиться в користуванні ТОВ ПП «Маргус» на підставі укладених договорів оренди із Таращанською РДА, починаючи з 01.06.2009 року, та відповідно до розпорядження голови Таращанської райдержадміністрації від 27.04.2004 року №158 «Про дозвіл на розробку технічної документації з укладенням договору земельної ділянки СП «Маргус» для виробництва сільськогосподарської продукції в адміністративних межах Лісовицької сільської ради Таращанського району».
07.02.2017 року ухвалою слідчого судді Таращанського районного суду Київської області ОСОБА_1 в справі № 379/752/16-к 1-кс/379/35/17 надано дозвіл на проведення позапланової перевірки, яку доручено Державній екологічній інспекції у Київській області. Вказана ухвалу слідчого судді не була виконаною, оскільки стороною обвинувачення пропущено строк подачі ухвали до Державної екологічної інспекції у Київській області, що зазначено в листі вказаної установи від 09.03.2017 року № 02-08-27/391.
Невиконання даної ухвали не дає можливості прийняти законне та обгрунтоване рішення, а тому сторона обвинувачення змушена повторно звертатися з клопотанням про проведенян позапланової перевірки.
Відповідно до ч. 1 ст. 20 Земельного кодексу України: «Віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень. Зміна цільового призначення земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо їх відведення» та згідно ст. 21 вищевказаного кодексу: «Порушення порядку встановлення та зміни цільового призначення земель є підставою для: а) визнання недійсними рішень органів державної влади, Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування про надання (передачу) земельних ділянок громадянам та юридичним особам; б) визнання недійсними угод щодо земельних ділянок; в) відмови в державній реєстрації земельних ділянок або визнання реєстрації недійсною; г) притягнення до відповідальності відповідно до закону громадян та юридичних осіб, винних у порушенні порядку встановлення та зміни цільового призначення земель».
Відповідно до ст. 1 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» виконанням вимог щодо використання земель за цільовим призначенням є невикористання земельної ділянки, крім реалізації науково обґрунтованих проектних рішень, або фактичне використання земельної ділянки, яке не відповідає її цільовому призначенню, встановленому при передачі земельної ділянки у власність чи наданні в користування, в тому числі в оренду, а також недодержання режиму використання земельної ділянки або її частини в разі встановлення обмежень.
Згідно ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
Згідно ч. 1 ст. 94 КПК України слідчий, прокурор, слідчий суддя, суд за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінюють кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення.
Так, розрахунок розміру шкоди, заподіяної державі, територіальним громадам використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, відповідно до постанови КМУ «Про затвердження Методики визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу» від 25.07.2007 №963, проводиться Держекоінспекцією та її територіальними органами.
З урахуванням положень п. 4 ч.2 ст. 99 та ст. 84 КПК України лише акт перевірки вимог природоохоронного законодавства, складений посадовою особою Держекоінспекції за результатами її проведення, є належним доказом заподіяних державі збитків.
Під час розгляду даного клопотання старший слідчий його підтримав та просить задовольнити.
Вивчивши матеріали клопотання суд приходить до висновку, що воно підлягає задоволенню .
Відповідно доПостанови Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 №408 "Питання запровадження обмежень на проведення перевірок держаними інспекціями та іншими контролюючими органами", дозвіл на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбачених Кримінальним процесуальним кодексом України.
Додатком до вищевказаної постанови став Перелік державних інспекцій та інших контролюючих органів, яким надаватиметься дозвіл КМУ на проведення перевірок. В даному переліку також зазначено Держекоінспекцію.
Відповідно до ст. 20-2 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» та Положення про Державну екологічну інспекцію, затвердженого Указом Президента України від 13.04.2011 року, центральним органом виконавчої влади, який утворюється для забезпечення реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього середовища,раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, є Державна екологічна інспекція, яка в межах своїх повноважень здійснює нагляд (контроль) за дотриманням законодавства про використання та охорону земель щодо: виконання екологічних вимог при наданні у власність і користування, в тому числі у оренду, земельних ділянок, додержання екологічних нормативів з питань використання та охорони земель та інше.
Відповідно до п.п. 5, 12 ст. 6 Положення про Державну екологічну інспекцію, Держекоінспекція України для виконання покладених на неї знань має право проводити перевірки з питань, що належать до її компетенції, розраховувати розмір збитків, заподіяних державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства.
Слідчий суддя погоджується з доводами слідчого, що для забезпечення всебічного, повного і неупередженого дослідження всіх обставин кримінального провадження, для отримання відомостей щодо спростування або підтвердження факту незаконного видобування корисних копалин загальнодержавного значення необхідно провести позапланову перевірку інспекторами Державної екологічної інспекції України в Київській області щодо законності видобування корисних копалин загальнодержавного значення, а саме глини, на території, що належить ТОВ «ПП Маргус» (юридична адреса: вул. Липнева, 28, м. Тараща Київської області; р/р НОМЕР_1 ПрАТ «Райфайзен Банк Аваль» м. Київ, МФО 380805, Код ЄДРПОУ 30229881, Інд. Под. №302298810228, свідоцтво №200091481), директором якого являється ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , жителька АДРЕСА_1 .
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.3,26 КПК України,постановою КМ України від 13.08.2014 №408 "Питання запровадження обмежень на проведення перевірок держаними інспекціями та іншими контролюючими органами", слідчий суддя,-
УХВАЛИВ:
Клопотання старшого слідчого Таращанського ВП Миронівського відділу ГУНП в Київській області капітана поліції ОСОБА_3 поданого за матеріалами досудового розслідування № 12016110290000250, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 16.06.2016 року за ознаками злочинів, передбачених ст. 240 та ч. 1 ст.239-1 КК України, про надання дозволу на проведення позапланової перевірки задовольнити.
Надати дозвіл на проведення у кримінальному провадженні за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ст. 240 та ч. 1 ст. 239-1 КК України, відомості про вчинення яких внесено 16.06.2016 до ЄРДР за №12016110290000250, перевірки дотримання вимог законодавства з використання та охорони земель в господарській діяльності ТОВ «ПП Маргус» (юридична адреса: вул. Липнева, 28, м. Тараща Київської області; р/р НОМЕР_1 ПрАТ «Райфайзен Банк Аваль» м. Київ, МФО 380805, Код ЄДРПОУ 30229881, Інд. Под. №302298810228, свідоцтво №200091481).
Проведення позапланової перевірки доручити Державній екологічній інспекції у Київській області (юридична адреса: 03040, м. Київ-40, вул. Васильківська, 3).
На вирішення Державної екологічної інспекції у Київській області поставити наступні питання:
- Яке цільове призначення земельної ділянки, що знаходиться в адміністративних межах Лісовицької сільської ради, на які розміщений цегельний завод ТОВ «ПП Маргус» із адресою м. Тараща пров. Польовий, 8, Київської області та чи використовується вказана земельна ділянка за цільовим призначенням?;
- Якщо вищевказана земельна ділянка використовується не за цільовим призначенням, то як на даний час використовується земельна ділянка?;
- Яка сума матеріальних збитків завдана державі використанням земельної ділянки нецільовим призначенням та чиїми діями?;
- Чи наявний у ТОВ «ПП Маргус» (юридична адреса: вул. Липнева, 28, м. Тараща Київської області; Код ЄДРПОУ 30229881, Інд. Под. №302298810228, свідоцтво № НОМЕР_2 ) дозвіл на видобування корисних копалин (глини)?;
- Чи здійснювалося на земельній ділянці, що знаходиться в адміністративних межах Лісовицької сільської ради, на які розміщений цегельний завод ТОВ «ПП Маргус» із адресою м. Тараща пров. Польовий, 8, Київської області видобування корисних копалин (глини)?
- Яка сума матеріальних збитків завдана державі незаконним видобуванням корисних копалин та чиїми діями?;
- Чи наявний у ТОВ «ПП Маргус» (юридична адреса: вул. Липнева, 28, м. Тараща Київської області; Код ЄДРПОУ 30229881, Інд. Под. №302298810228, свідоцтво № НОМЕР_2 ) дозвіл на зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) на земельній ділянці, що знаходиться в адміністративних межах Лісовицької сільської ради, на які розміщений цегельний завод ТОВ «ПП Маргус» із адресою м. Тараща пров. Польовий, 8, Київської області.?;
- Чи здійснено, на земельній ділянці, що знаходиться в адміністративних межах Лісовицької сільської ради, на які розміщений цегельний завод ТОВ «ПП Маргус» із адресою м. Тараща пров. Польовий, 8, Київської області, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу?;
- Якщо так, то яка сума матеріальних збитків завдана державі та чиїми діями?;
- чи знищений родючий шар ґрунту на орендованих землях ТОВ «ПП Маргус», на земельній ділянці, що знаходиться в адміністративних межах Лісовицької сільської ради, на які розміщений цегельний завод ТОВ «ПП Маргус» із адресою м. Тараща пров. Польовий, 8, Київської області, якщо так, то якою площею та яка сума матеріальних збитків завдана державі та чиїми діями?;
Матеріали перевірки (в оригіналах) направити до слідчого відділення Таращанського ВП Миронівського ВП ГУНП в Київській області для долучення до матеріалів кримінального провадження №12016110290000250.
Строк проведення перевірки визначити терміном в десять днів з моменту надходження даної ухвали слідчого судді до Державної екологічної інспекції у Київській області.
Зобов`язати посадових осіб ТОВ «ПП Маргус» (юридична адреса: вул. Липнева, 28, м. Тараща Київської області; Код ЄДРПОУ 30229881, Інд. Под. №302298810228, свідоцтво № НОМЕР_2 ) забезпечити допуск до перевірки працівникам Державної екологічної інспекції у Київській області та надати всі необхідні документи для проведення позапланової перевірки.
Ухвала суду оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя:ОСОБА_1
Суд | Таращанський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 07.04.2017 |
Оприлюднено | 02.03.2023 |
Номер документу | 65832875 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Таращанський районний суд Київської області
Василенко О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні