Постанова
від 10.04.2017 по справі 815/857/17
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/857/17

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03 квітня 2017 року м.Одеса

Одеський окружний адміністративний суд колегією в складі:

головуючого судді - Бойко О.Я.,

судді Танцюри К.О.,

судді Гусева О.Г.

за участі:

секретаря судового засідання - Белінського Г.В.;

представника позивача - ОСОБА_1 за довіреністю,

представника відповідачів - ОСОБА_2С , за довіреністю,

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю ОСОБА_3 ЕКО ГРУП до ОСОБА_4 об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС в Одеській області, Державної фіскальної служби України про визнання протиправними дії щодо розірвання договору про визнання електронних документів та визнання протиправною відмову щодо неприйняття до реєстрації податкових накладних, декларації та звітів, -

СУТЬ СПОРУ:

Товариство з обмеженою відповідальністю ОСОБА_3 ЕКО ГРУП звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовом до ОСОБА_4 об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС в Одеській області, Державної фіскальної служби України, в якому з урахуванням уточнення позовних вимог позивач просило:

- визнати протиправними дії ОСОБА_4 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області щодо розірвання договору про визнання електронних документів № 130420161 від 19.04.2016 року в односторонньому порядку;

- визнати протиправною відмову ДФС України щодо неприйняття до реєстрації податкових накладних ТОВ ОСОБА_3 ЕКО ГРУП (ідентифікаційний код 39552207), а податкові накладні: №2 від 21.11.2016 р., №4 від 23.11.2016 р., №1 від 23.11.2016 р., №3 від 24.11.2016 р., №3 від 23.12.2016 р., №1 від 15.12.2016 р., №5 від 29.12.2016 р., №4 від 27.12.2016 р., №5 від 29.12.2016 р. визнати прийнятими та зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних видані ТОВ ОСОБА_3 ЕКО ГРУП (ідентифікаційний код 39552207) за датою їх фактичного отримання;

- визнати протиправною відмову ДФС України щодо неприйняття податкової декларації з податку на додану вартість ТОВ ОСОБА_3 ЕКО ГРУП (ідентифікаційний код 39552207) за листопад 2016 року та грудень 2016 року з додатками та реєстром виданих та отриманих податкових накладних, а податкові декларації з податку на додану вартість ТОВ ОСОБА_3 ЕКО ГРУП (ідентифікаційний код 39552207) за листопад 2016 року та грудень 2016 року визнати прийнятими та зареєстрованими за датою їх фактичного отримання;

- визнати протиправною відмову ДФС України прийняти звіти про суми нарахованої плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів ТОВ ОСОБА_3 ЕКО ГРУП (ідентифікаційний код 39552207) за листопад 2016 року та грудень 2016 року, а звіти про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів ТОВ ОСОБА_3 ЕКО ГРУП (ідентифікаційний код 39552207) за листопад 2016 року та грудень 2016 року визнати прийнятими та зареєстрованими за датою їх фактичного отримання.

В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що ТОВ ОСОБА_3 ЕКО ГРУП стало відомо, що ДФС України відмовилась реєструвати податкову звітність позивача (податкові декларації з податку на додану вартість та звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів, та податкові накладні позивача в Єдиному реєстрі податкових накладних, що направляються засобами електронного зв'язку.

Так, між позивачем та ОСОБА_4 об'єднаною державною податковою інспекцією ГУ ДФС в Одеській області укладений договір про визнання електронних документів № 130420161 від 19.04.2016 року.

Під час дії договору станом на момент виникнення спору сертифікати відкритого ключа були чинними.

Враховуючи вказану обставину, позивач направив в електронному вигляді для реєстрації в Єдиному реєстрі податкові накладні та отримав квитанції № 1. Однак, згідно з квитанціями податкові накладні не доставлені до центрального рівня ДПСУ та не прийняті у зв'язку з тим, що можливо розірваний договір про визнання електронної звітності.

З метою прискорення направлення та реєстрації електронних документів позивач намагався укласти новий договір про визнання електронних документів.

Для укладання та реєстрації позивач направив договір про визнання електронних документів № 161220161 від 16.12.2016 року.

Однак, згідно з квитанцією №1 вказаний документ не прийнятий у зв'язку з наявністю діючого договору про визнання електронних документів № 130420161 від 19.04.2016 року.

Враховуючи вказану обставину, позивач направив для реєстрації податкові накладні, податкову декларацію з податку на додану вартість, звіт про суми нарахованої заробітної плати, але згідно з квитанцією №1 документи не прийняті у зв'язку з можливим розірванням договору про визнання електронної звітності.

30.12.2016 року позивач повторно направив для укладання договір про визнання електронних документів №161220161 від 16.12.2016 року (згідно з квитанцією № 1 вказаний документ не прийнятий у зв'язку з наявністю діючого договору № 130420161 від 19.04.2016 року).

17.01.2017 року позивач направив податкові накладні, декларації, звіт про суми нарахованої заробітної плати, але отримав квитанцію №1 вказані документи не прийняті у зв'язку з можливим припиненням дії договору про визнання електронної звітності.

Позивач на адресу відповідача ОСОБА_4 об'єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС в Одеській області направив адвокатський запит з проханням повідомити про причини відмови в реєстрації податкових накладних ТОВ ОСОБА_3 ЕКО ГРУП в електронному вигляді Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідач повідомив позивача, про те що під час відвідування ТОВ ОСОБА_3 ЕКО ГРУП за податковою адресою встановлено відсутність посадових осіб, відповідальних за ведення діяльності підприємства та здійснення бухгалтерського податкового обліку. В результаті здійснення заходів був складений акт від 24.11.2016 року № 435 про встановлення місцезнаходження платника податків та направлено запит від 24.11.2016 року №9207/8/15-17-12-01-20 до УО Іллічівської ОДПІ в Одеській області для встановлення місце знаходження платника.

ОУ Іллічівська ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області надала відповідь , в якій повідомлено про невідповідність податкової адреси ТОВ ОСОБА_3 ЕКО ГРУП Одеська область, Лиманський район, с. Крижанівка, вул. Рибача буд.44-А.

На підставі вищезазначеного робочою групою Комінтернівської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області прийнято рішення щодо розірвання договору подання електронної звітності до податкової служби.

Позивач вважає, що розірвання договору про визнання електронних документів № 130420161 від 19.04.2016 року в односторонньому порядку з боку контролюючого органу є протиправним.

Представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав викладених у позовній заяві та просив задовольнити у повному обсязі.

Представник відповідачів проти задоволення позовних вимог заперечував з підстав викладених у запереченні на позов.

В обґрунтування заперечення зазначив, що між позивачем та ОСОБА_4 об'єднаною державною податковою інспекцією ГУ ДФС в Одеській області укладений договір № 130420161 від 19.04.2016 року про визнання електронних документів з метою спрощення надання податкової звітності з використанням телекомунікаційних каналів зв'язку.

На підставі вищезазначеного договору ТОВ ОСОБА_3 ЕКО ГРУП засобами електронного зв'язку направило контролюючому органу для реєстрації податкові накладні №2 від 21.11.2016 року, №4 від 23.11.2016 року, №1 від 23.11.2016 року, №3 від 23.12.2016 року №1 від 15.12.2016 року, №5 від 29.12.2016 року, №4 від 27.12.2016 року, № 5 від 29.12.2016 року, податкові декларації за листопад та грудень 2016 року, звіти про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів за листопад та грудень 2016 року.

Згідно з квитанціями №1 вказані документи доставлені до центрального рівня ДФС України, але не прийняті. Виявлені помилки: порушено вимоги Інструкції №233, а саме - для платника ЄДРПОУ 39552207 можливо розірвано договір про визнання електронної звітності.

В свою чергу з метою недопущення втрат бюджету та негайного реагування по відпрацюванню ризикових підприємств керівнику ТОВ ОСОБА_3 ЕКО ГРУП складений запит про надання пояснень та їх документального підтвердження. З метою вручення запиту, здійснений вихід за податковою адресою та встановлено відсутність посадових осіб підприємства за податковою адресою, про що складений акт від 24.11.2016 року № 435/15-17-12-01-19-39552207.

Також представник відповідачів зазначив, що виходячи з умов договору № 130420161 від 19.04.2016 року про визнання електронних документів відповідач має право розірвати договір в односторонньому порядку виключно у двох випадках: 1) не надання позивачем нового посиленого сертифіката (сертифікатів) відкритого ключа замість скасованих; 2)зміна позивачем місця реєстрації.

Таким чином, як зазначив представник відповідача, з боку відповідачів відсутня протиправність щодо неприйняття податкових накладних та податкової звітності ТОВ ОСОБА_3 ЕКО ГРУП .

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши надані письмові докази, перевіривши матеріали справи, а також проаналізувавши законодавство, яке регулює спірні правовідносини, суд дійшов висновку, що адміністративний позов належить до задоволення. Свій висновок суд вмотивовує наступним чином. Так, суд, -

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю ОСОБА_3 ЕКО ГРУП перебуває на обліку в ОСОБА_4 об'єднаній державній податковій інспекції ГУ ДФС в Одеській області та знаходиться за адресою: 67562, Одеська область, Комінтернівський район, с. Крижанівка, вул. Рибача, буд.44.

19.04.2016 року позивач з відповідачем ОСОБА_4 об'єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС в Одеській області уклав договір № 130420161 про визнання електронних документів (а.с.27-29).

Відповідно до пп.1.2 п.1 ч.3 договору № 130420161 зазначено, що для накладання ЕЦП на податкові документи в електронному вигляді при їх передачі до органів ДФС використовувати особистий ключ, відповідно кому посилений сертифікат відкритого ключа надано платником податків до органу ДФС разом із цим договором.

Позивач направив в електронному вигляді для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних наступні податкові накладні:

-15.12.2016 року - №2 від 21.11.2016 року, №4 від 23.11.2016 року, №1 від 23.11.2016 року;

-16.12.2016 року - №3 від 24.11.2016 року.

Позивач отримав квитанції №1 про те, що документ доставлено до центрального рівня Державної податкової служби України, але документ не прийнято, виявлені помилки: Порушено вимоги Інструкції з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку, затвердженої наказом ДПА України від 10.04.2008 а саме - ЄДРПОУ 39552207 можливо розірвано договір про визнання електронної звітності . Відправник: автоматизована система Єдине вікно подання електронної звітності ДФС України (а.с.32,34,36).

Суд встановив, що позивач з метою прискорення направлення та реєстрації електронних документів намагався укласти новий договір про визнання електронних документів.

30.12.2016 року для укладання та реєстрації позивач направив договір про визнання електронних документів № 161220161 від 16.12.2016 року (а.с.24-26).

Однак згідно з квитанцією № 1 договір про визнання електронних документів не прийнято у зв'язку з діючим договором від 19.04.2016 року № 130420161 (а.с.22).

Враховуючи вказану обставину, позивач направив для реєстрації та прийняття наступні електронні документи:

-19.12.2016 року - повторна спроба зареєструвати податкову накладну №2 від 21.11.2016 року (згідно з квитанції №1 вказаний документ не прийнято у зв'язку із можливим розірванням договору про визнання електронної звітності);

-20.12.2016 року направлено податкову декларацію з податку на додану вартість за листопад 2016 року та звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів за листопад 2016 року (згідно з квитанції №1 вказані документи не прийняті у зв'язку із можливим розірванням договору про визнання електронної звітності);

-30.12.2016 року повторно направлено для укладання договір про визнання електронних документів №161220161 від 16.12.2016 року (згідно з квитанції №1 вказаний документ не було прийнято у зв'язку з наявністю діючого договору - договору про визнання електронних документів №130420161 від 19.04.2016 р.);

-17.01.2017 року направлено для реєстрації податкову накладну №4 від 23.11.2016 р. (згідно з квитанції №1 вказаний документ не прийнято у зв'язку із можливим припиненням дії договору про визнання електронної звітності);

-18.01.2017 року направлено звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів за грудень 2016 року (згідно з квитанції №1 вказаний документ не прийнято у зв'язку із можливим припиненням дії договору про визнання електронної звітності);

-20.01.2017 року направлено податкову декларацію з податку на додану вартість за грудень 2016 р. (згідно з квитанції №1 вказаний документ не прийнято у зв'язку із можливим припиненням дії договору про визнання електронної звітності);

-20.01.2017 року повторно направлено звіт про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів за грудень 2016 року (згідно з квитанції №1 вказаний документ не прийнято у зв'язку із можливим припиненням дії договору про визнання електронної звітності);

-20.01.2017 року направлено для реєстрації податкові накладні №3 від 23.12.2016 року та №1 від 15.12.2016 року (згідно з квитанції №1 вказані документи не прийнято із можливим припиненням дії договору про визнання електронної звітності);

-25.01.2017 року направлено для реєстрації податкові накладні №5 від 29.12.2016 року, №4 від 27.12.2016 року, №5 від 29.12.2016 року (згідно з квитанцій №1 вказані документи не прийняті у зв'язку із можливим припиненням дії договору про визнання електронної звітності).

Суд встановив, що відповідач ОСОБА_4 об'єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС в Одеській області під час відвідування ТОВ ОСОБА_3 ЕКО ГРУП за податковою адресою встановила відсутність посадових осіб, відповідальних за ведення діяльності підприємства та здійснення бухгалтерського та податкового обліку.

Надаючи належну правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Згідно з пп. 16.1.3. п. 16.1 ст. 16 ПК України визначено, що платник податків, зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.

Відповідно до п. 46.1 ст.46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.

Згідно з п.49.3 ст. 49 ПК України податкова декларація подається за вибором платника податків, якщо інше не передбачено цим Кодексом, в один із таких способів: а) особисто платником податків або уповноваженою на це особою; б) надсилається поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення; в) засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством .

Єдиною підставою для відмови у прийнятті податкової декларації засобами електронного зв'язку в електронній формі є недійсність електронного цифрового підпису такого платника податків, у тому числі у зв'язку із закінченням строку дії сертифіката відкритого ключа, за умови що така податкова декларація відповідає всім вимогам електронного документа і надана у форматі, доступному для її технічної обробки.

Відповідно до п.49.4 ст. 49 ПК України платники податків, що належать до великих та середніх підприємств, подають податкові декларації до контролюючого органу в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.

Згідно з п.49.10 ст.49 ПК України відмова посадової особи контролюючого органу прийняти податкову декларацію з будь-яких причин, не визначених цією статтею, у тому числі висунення будь-яких не визначених цією статтею передумов щодо такого прийняття (включаючи зміну показників такої податкової декларації, зменшення або скасування від'ємного значення об'єктів оподаткування, сум бюджетних відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов'язань тощо) забороняється.

Відповідно до пп.14.1.60 п.14.1 ст.14 ПК України, Єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами

Згідно з п.201.10 ПУ України при здійсненні операцій з постачання товарів /послуг платник податку - продавець товарів /послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї (далі - податкова накладна та/або розрахунок коригування), до Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Реєстр) платників податку на додану вартість - продавців товарів (послуг), звіряння даних, що містяться у виданих платникам такого податку - покупцям товарів (послуг) податковій накладній та розрахунку коригування з відомостями, які містяться у Реєстрі визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 p. № 1246 (далі-Порядок).

Згідно з п.2 Порядку, внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру (далі - реєстрація) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі Державній податковій службі з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.

Для підтвердження прийняття податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації продавцю видається квитанція в електронній формі у текстовому форматі, у якій зазначаються реквізити зазначених документів, відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому Державною податковою службою, результати перевірки електронного цифрового підпису, інформація про продавця, дата та час прийняття, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова накладна та/або розрахунок коригування. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис Державної податкової служби, підлягає шифруванню та надсилається продавцеві засобами телекомунікаційного зв'язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в Державній податковій службі (п.8 Порядку).

Відповідно до пп. 1 п.9 Порядку причинами відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є, зокрема, наявність помилок.

Основні організаційно-правові засади електронного документообігу, використання електронних документів, правовий статус електронного цифрового підпису регулюються Законом України "Про електронні документи та електронний документообіг".

Згідно з ч.1 ст. 14, ч. 1 ст. 15 Закону України "Про електронні документи та електронний документообіг", електронний документообіг здійснюється відповідно до законодавства України або на підставі договорів, що визначають взаємовідносини суб'єктів електронного документообігу.

Суб'єкти електронного документообігу, які здійснюють його на договірних засадах, самостійно визначають режим доступу до електронних документів, що містять конфіденційну інформацію, та встановлюють для них систему (способи) захисту.

Наказом Державної податкової адміністрації України від 10.04.2008 року №233 затверджено Інструкцію з підготовки і подання податкових документів в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв'язку (далі - Інструкція №233), яка визначає загальні принципи організації інформаційного обміну під час подання платниками податків податкової звітності до органів державної податкової служби України в електронній формі із використанням електронного цифрового підпису.

Згідно з п. 1 розділу ІІ вказаної Інструкції, платник податків здійснює формування та подання податкових документів в електронному вигляді відповідно до законодавства із застосуванням спеціалізованого програмного забезпечення формування податкових документів, засобу КЗІ, керуючись цією Інструкцією та договором.

Відповідно до положень розділу ІІІ Інструкції №233, для подання засобами телекомунікаційного зв'язку електронних податкових документів платник податків має попередньо укласти з органом ДПС за місцем реєстрації договір про визнання електронної звітності (за затвердженими формою та змістом - Додаток 1 до Інструкції) та отримати спеціальне програмне забезпечення.

Зокрема, пунктом 5 розділу ІІІ Інструкції №233 встановлено, що платник податків:

- отримує в будь-якому включеному до системи подання податкових документів в електронному вигляді акредитованому центрі сертифікації ключів посилені сертифікати відкритих ключів посадових осіб юридичної особи, що мають право підпису (керівника, бухгалтера), та печатку юридичної особи. Платник податків фізична особа - суб'єкт підприємницької діяльності може обмежитись одним ключем ЕЦП. Особисті ключі знаходяться на ключових (електронних) носіях, що зберігаються в таємниці;

- отримує в органі ДПС за місцем реєстрації або на WEB-сайті ДПА чи регіональної ДПА текст примірного договору про визнання електронних документів (додаток 1), безкоштовне спеціалізоване програмне забезпечення формування та подання до органів ДПС податкових документів в електронному вигляді;

- ознайомившись з редакцією договору, заповнює необхідні реквізити, у тому числі вписує свою електронну адресу, підписує та скріплює печаткою два примірники договору (для фізичної особи суб'єкта підприємницької діяльності за наявності печатки);

- надає до органу ДПС за місцем реєстрації підписані та скріплені печаткою два примірники договору та посилені сертифікати відкритих ключів на електронному носії;

- після підписання договору в органі ДПС за місцем реєстрації отримує один примірник договору. При цьому ставить підпис у журналі обліку договорів про визнання електронних документів (додаток 2) для засвідчення того, що платнику податків було повернуто його примірник договору.

В свою чергу, згідно із пунктом 6 розділу ІІІ Інструкції №233 орган ДПС, де зареєстрований платник податків, на його запит: - видає два примірники договору; - записує на електронний носій платника податків безкоштовне спеціалізоване програмне забезпечення формування та подання до органів ДПС податкових документів в електронному вигляді; - приймає від платника податків підписані та скріплені печаткою (для фізичної особи суб'єкта підприємницької діяльності за наявності печатки) два примірники договору та електронний носій з посиленими сертифікатами відкритих ключів; - звіряє реквізити, вказані у договорі, з реєстраційними даними платника податків в органах ДПС. У разі невідповідності реквізитів повертає платнику податків його електронний носій та надані примірники договору; - після підписання договору вносить відповідний запис до журналу обліку договорів про визнання електронних документів з платниками податків та видає платнику податків один примірник договору .

Відповідно до пункту 7 розділу ІІІ Інструкції №233, при поданні податкових документів в електронній формі телекомунікаційними каналами зв'язку платник податків та органи ДПС повинні додержуватися такого порядку:

- платник податків створює податковий документ в електронному вигляді відповідно до затвердженого формату (стандарту) за допомогою спеціалізованого програмного забезпечення. Після підготовки платником податків податкового документа в електронному вигляді на нього накладаються ЕЦП посадових осіб платника податків у такому порядку: першим - ЕЦП головного бухгалтера (бухгалтера), другим - ЕЦП керівника, третім - ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків. За відсутності у платника податків посади бухгалтера електронні цифрові підписи посадових осіб платника податків накладаються у такому порядку: першим - ЕЦП керівника, другим - ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків. Платником податків фізичною особою - суб'єктом підприємницької діяльності електронні цифрові підписи накладаються у такому порядку: першим - ЕЦП платника податків - фізичної особи, другим - ЕЦП, що є аналогом відбитка печатки платника податків (за наявності);

- після накладання ЕЦП платник податків здійснює шифрування податкового документа в електронному вигляді та направляє його до органів ДПС через телекомунікаційні канали зв'язку. Другий примірник податкового документа в електронному вигляді зберігається у платника податків;

- після одержання від платника податків податкового документа в електронному вигляді органи ДПС проводять його розшифрування, перевірку ЕЦП, перевірку відповідності електронного документа затвердженому формату (стандарту);

- перша квитанція є підтвердженням платнику податків передачі його податкових документів в електронному вигляді до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку. Ця квитанція надсилається органами ДПС на електронну адресу платника податків, з якої було надіслано податкову звітність. Другий примірник першої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС. Якщо на електронну адресу платника податків не надійшла перша квитанція, то податковий документ вважається неодержаним;

- підтвердженням платнику податків прийняття його податкових документів до бази даних ДПС є друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, в якій визначаються реквізити прийнятого податкового документа в електронній формі, відповідність податкового документа в електронній формі затвердженому формату (стандарту) електронного документа, результати перевірки ЕЦП, інформація про платника податків, дата та час приймання, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова звітність, та дані про відправника квитанції. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційнго зв'язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС;

- якщо надіслані податкові документи сформовано з помилкою, то платнику податків надсилається друга квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття податкових документів в електронному вигляді із зазначенням причин. На цю квитанцію накладається ЕЦП органу ДПС, здійснюється її шифрування та надсилання платнику податків засобами телекомунікаційного зв'язку. Другий примірник другої квитанції в електронному вигляді зберігається в органі ДПС;

- датою та часом надання податкового документа в електронному вигляді до органів ДПС є дата та час, зафіксовані у першій квитанції.

Із сукупного аналізу зазначених вище норм права, суд робить висновок, що підставами у відмові прийняття податкової звітності є:

-недійсність електронного цифрового підпису;

-закінчення строку дії сертифіката відкритого ключа;

-наявність помилок у податковій накладній та у розрахунку до неї.

Крім того, відповідно до п.4 розділу 6 Договору про визнання електронних документів № 130420161 від 19.04.2016 року, відповідач має право розірвати договір в односторонньому порядку виключно у двох випадках: 1) не надання позивачем нового посиленого сертифіката відкритого ключа замість скасованих; 2) зміна позивачем місця реєстрації.

Впродовж судового розгляду справи відповідач не довів жодної з вищевказаних підстав для розірвання договору. Його посилання на зміну позивачем місця реєстрації суд не бере до уваги, оскільки відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 16.12.2016 року платник знаходиться за адресою: 67562, Одеська область, Комінтернівський район, село Крижанівка, вул. Рибача, будинок 44-А (а.с.23-28).

Ніяких змін місця реєстрації у позивача не відбулося. Таким чином, суд робить висновок про недобросовісність дій з боку відповідача при розірванні договору про визнання електронних документів № 130420161 від 19.04.2016 року.

Складений ним акт № 435/15-17-12-01-19-39552207 від 24.11.2016 року про відсутність посадових осіб відповідальних за ведення діяльності та здійснення бухгалтерського та податкового обліку ТОВ ОСОБА_3 ЕКО ГРУП не доводить зміну місця реєстрації позивача. Адже відповідно до п.45.2 ст. 45 ПК України податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про яку містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.

Отже, відповідач ОСОБА_4 об'єднана державна податкова інспекція ГУ ДФС в Одеській області безпідставно прийняв рішення щодо розірвання договору № 130420161 від 19.04.2016 року, та протиправно відмовив позивачу у прийнятті податкової звітності.

З аналізу викладених законодавчих норм та обставин справи, суд робить висновок, що позов належить до задоволення.

Згідно з ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.2 ст.72 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

У процесі розгляду справи не встановлено інших фактичних обставин, що мають суттєве значення для правильного вирішення спору, і доказів на підтвердження цих обставин.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 7, 69-71, 159-163 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1.Адміністративний позов задовольнити .

2.Визнати протиправними дії ОСОБА_4 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області щодо розірвання договору про визнання електронних документів № 130420161 від 19.04.2016 року в односторонньому порядку;

3.Визнати протиправною відмову ДФС України щодо неприйняття до реєстрації податкових накладних ТОВ ОСОБА_3 ЕКО ГРУП (ідентифікаційний код 39552207), а податкові накладні: №2 від 21.11.2016 р., №4 від 23.11.2016 р., №1 від 23.11.2016 р., №3 від 24.11.2016 р., №3 від 23.12.2016 р., №1 від 15.12.2016 р., №5 від 29.12.2016 р., №4 від 27.12.2016 р., №5 від 29.12.2016 р. визнати прийнятими та зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних видані ТОВ ОСОБА_3 ЕКО ГРУП (ідентифікаційний код 39552207) за датою їх фактичного отримання;

4.Визнати протиправною відмову ДФС України щодо неприйняття податкової декларації з податку на додану вартість ТОВ ОСОБА_3 ЕКО ГРУП (ідентифікаційний код 39552207) за листопад 2016 року та грудень 2016 року з додатками та реєстром виданих та отриманих податкових накладних, а податкові декларації з податку на додану вартість ТОВ ОСОБА_3 ЕКО ГРУП (ідентифікаційний код 39552207) за листопад 2016 року та грудень 2016 року визнати прийнятими та зареєстрованими за датою їх фактичного отримання;

5.Визнати протиправною відмову ДФС України прийняти звіти про суми нарахованої плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів ТОВ ОСОБА_3 ЕКО ГРУП (ідентифікаційний код 39552207) за листопад 2016 року та грудень 2016 року, а звіти про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів ТОВ ОСОБА_3 ЕКО ГРУП (ідентифікаційний код 39552207) за листопад 2016 року та грудень 2016 року визнати прийнятими та зареєстрованими за датою їх фактичного отримання.

Порядок і строки оскарження постанови визначаються ст.ст. 185, 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова суду першої інстанції, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Відповідно до частини першої статті 185, частини першої-другої, четвертої статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, сторони які беруть участь у справі, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси чи обов'язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку дану постанову повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Апеляційна скарга на постанову суду подається до Одеського апеляційного адміністративного суду через адміністративний суд першої інстанції, який ухвалив судове рішення.

Повний текст постанови складений 10.04.2017 року.

Головуючий суддя О.Я. Бойко

Суддя К.О. Танцюра

Суддя О.Г. Гусев

.

Дата ухвалення рішення10.04.2017
Оприлюднено13.04.2017
Номер документу65879084
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/857/17

Постанова від 15.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 10.05.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Хохуляк В.В.

Ухвала від 01.12.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 28.11.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 13.11.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 19.09.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 19.09.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 13.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 13.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 13.07.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні