ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
06 квітня 2017 р. Справа № 802/36/17-а
Вінницький окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Слободонюка М.В.,
за участю:
секретаря судового засідання: Волощук А.М.
представника позивача: ОСОБА_1
представників відповідача: ОСОБА_2, ОСОБА_3
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу
до: Приватного орендного підприємства "Поліс"
про: стягнення штрафних (фінансових) санкцій
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду надійшли матеріали позовної заяви Державного підприємства "Національна енергетична компанія "Укренерго" в особі Інспекції Держенергонагляду у Південно-Західному регіоні Відокремленого підрозділу "Державна інспекція енергетичного нагляду України" (далі - позивач) до Приватного орендного підприємства "Поліс" (далі - ПОП "Поліс", відповідач) про стягнення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику та сфері теплопостачання в загальній сумі 37570,00 грн., який був застосований до відповідача на підставі постанови №06/10-03-15-ПШ від 12.07.2016 року на суму 18700 грн. та постанови №06/10-02-39-ПШ від 10.11.2016 року на суму 18870 грн.
У судовому засіданні представник позивача підтримав заявлені позовні вимоги та надав пояснення згідно з обґрунтуваннями, наведеними у позовній заяві. Просить суд адміністративний позов задовольнити.
Присутні у судовому засіданні представники відповідача проти позову заперечили з підстав, що викладенні у наданих суду письмових запереченнях за вх. №1711 від 19.01.2017 року. Зокрема вказали на відсутність обставин, що стали підставою для накладення штрафу, оскільки 01.06.2016 року ПОП "Поліс" уклало із ПАТ "Вінницяобленерго" СО" Оратівські ЕМ" договір на експлуатаційне, технічне обслуговування електрообладнання, наявність якого, на думку відповідача, свідчить про відсутність з боку ПОП "Поліс" будь-яких порушень законодавства про електроенергетику.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, вивчивши матеріали справи та оцінивши наявні у ній докази в їх сукупності встановив, що 26.02.2016 року державним інспектором з енергетичного нагляду у відповідності із Законом України "Про електроенергетику", Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" та Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженого постановою КМУ № 929 від 07.08.1996 року, був виданий припис №06/10-20-1-ПР від 26.02.2016 року, з вимогою усунення порушень законодавства про електроенергетику та сфері теплопостачання, кінцевим терміном виконання якого визначено 25.03.2016 року (обов'язок повідомлення про виконання до 28.03.2016р.) Вказаний припис був направлений відповідачу поштою 26.02.2016 року.
З метою контролю виконання даного припису державний інспектор з енергетичного нагляду з 29.06.2016 року по 30.06.2016 року здійснив перевірку виконання припису та встановив його не виконання, про що був складений акт перевірки (протокол) №06/10-20-2-АП від 30.06.2016 року, який отриманий відповідачем, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а. с. 8 на звороті).
У відповідності до ст. 27 Закону України "Про електроенергетику" суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері нагляду (контролю) в галузі електроенергетики та порушення умов ліцензій - штраф у розмірі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
За ухилення від вимог виконання припису 12.07.2016 року старшим державним інспектором з енергетичного нагляду інспекції Держенергонагляду у Вінницькій області винесено постанову №06/10-03-15-ПШ про накладення на ПОП "Поліс" штрафу за порушення законодавства про електроенергетику та сфері теплопостачання в сумі 18700 грн. Вказана постанова отримана відповідачем 19.07.2016 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 10 на звороті).
Крім того встановлено, що на підставі вищезазначеного акту перевірки №06/10-20-2-АП, 30.06.2016 року позивачем в адресу ПОП "Поліс" видано розпорядження №06/10-01-6-РП про усунення порушень законодавства у сфері енергетики в термін до 01.08.2016 року, з визначенням обов'язку повідомлення про його виконання в цілому до 03.08.2016 року. Дане розпорядження також направлено ПОП "Поліс" поштою 30.06.2016 року.
У період з 27.10.2016 року по 28.10.2016 року державним інспектором з енергетичного нагляду здійснено контроль за виконанням розпорядження №06/10-01-6-РП від 30.06.2016 року та встановлено, що останнє залишилось невиконаним, про що був складений акт перевірки (протокол) №06/10-20-6-АП від 28.10.2016 року, який вручено відповідачу під розпис та скріплено печаткою підприємства.
10.11.2016 року за ухилення від виконання вимог розпорядження №06/10-01-6-РП від 30.06.2016 року старшим державним інспектором з енергетичного нагляду винесено постанову №06/10-02-39-ПШ про накладення на ПОП "Поліс" штрафу за порушення законодавства про електроенергетику та сфері теплопостачання в сумі 18870 грн. Вказана постанова отримана відповідачем 18.11.2016 року, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення (а.с. 15 на звороті).
Відповідно до п. 10 Положення про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1312 від 21.07.1999 року, суб'єкт господарювання сплачує штраф за порушення законодавства в галузі електроенергетики протягом 30 днів з дня прийняття постанови (розпорядження) про його накладення.
Рішення про накладення на суб'єктів господарювання штрафів може бути оскаржене в установленому законом порядку (п. 11 цього Положення).
Встановлено, що вищезазначені постанови №06/10-03-15-ПШ від 12.07.2016 року та №06/10-02-39-ПШ від 10.11.2016 року були оскарженні відповідачем до Вінницького окружного адміністративного суду (справа № 802/146/17-а), однак ухвалою від 01.02.2017 року, яка набрала законної сили згідно ухвали Вінницького апеляційного адміністративного суду від 27.03.2017 року, позовну заяву ПОП "Поліс" було залишено без розгляду.
Таким чином, станом на дату розгляду даної справи постанови №06/10-03-15-ПШ від 12.07.2016 року та №06/10-02-39-ПШ від 10.11.2016 року є чинними, у зв'язку з чим у відповідача наявний обов'язок їх виконання та сплати визначеної суми штрафу.
Що ж до доводів представників відповідача про відсутність умов для притягнення підприємства до відповідальності та невчинення ним інкримінованих порушень у зв'язку з наявністю укладеного 01.06.2016 року із ПАТ "Вінницяобленерго" СО" Оратівські ЕМ" договору на експлуатаційне, технічне обслуговування електрообладнання, то суд зазначає наступне.
По перше, обставини допущення порушення ПОП "Поліс" законодавства про електроенергетику, підстави притягнення останнього до відповідальності не є предметом судового розгляду даної справи, в межах якої суд констатує лише наявність чинних рішень суб'єкта владних повноважень на підставі яких ним заявлено вимогу про стягнення грошових коштів.
По друге, пунктом 1.10 Правил технічної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених Наказом Міністерства палива та енергетики №258 від 25.07.2006 року (у редакції наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості №91 від 13.02.2012 року) передбачено, що для виконання робіт в діючих електроустановках (які відносяться до об'єктів підвищеної небезпеки) або для їх обслуговування споживач має право залучати спеціалізовану організацію. Експлуатація електроустановок споживачів спеціалізованою організацією повинна бути забезпечена відповідно до вимог цих Правил.
Із наведеного слідує, що Правилами технічної експлуатації електроустановок споживачів дійсно передбачено право споживача, яким в даному випадку є ПОП "Поліс", залучати спеціалізовану організацію для обслуговування та виконання робіт в діючих електроустановках, однак реалізація такого права жодним чином не звільняє споживача від відповідальності за порушення ним законодавства про електроенергетику.
Крім того, штрафні санкції, які є предметом розгляду в межах даної справи застосовані до відповідача саме за не виконання ним вимог припису №06/10-20-1-ПР від 26.02.2016 року та розпорядження №06/10-01-6-РП від 30.06.2016 року, а тому відповідні посилання на договір від 01.06.2016 року, як на доказ відсутності з боку відповідача будь-яких порушень законодавства в сфері електроенергетики, на переконання суду, є необґрунтованими.
Відтак, беручи до уваги те, що штрафні санкції в розмірі 37570,00 грн. відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, а рішення на підставі яких вони накладенні є чинними, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Відповідно до положень частини 4 статті 94 КАС України судові витрати стягненню не підлягають.
Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити.
Стягнути з Приватного орендного підприємства "Поліс" (22636, Вінницька обл., Оратівський район, село Мервин, вул. Зелена, 35, ідентифікаційний код 02128974) до Державного бюджету України (р/р 31119106700424, ГУДКСУ у Вінницькій області, МФО 802015, код ЄДРПОУ 38055454, код платежу 21081100) несплачений штраф в сумі 37570 (тридцять сім тисяч п'ятсот сімдесят) гривень.
Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.
Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Слободонюк Михайло Васильович
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.04.2017 |
Оприлюднено | 14.04.2017 |
Номер документу | 65902955 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Слободонюк Михайло Васильович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Слободонюк Михайло Васильович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Слободонюк Михайло Васильович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Слободонюк Михайло Васильович
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Слободонюк Михайло Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні