Постанова
від 05.04.2017 по справі 821/407/17
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 квітня 2017 р.м. ХерсонСправа № 821/407/17

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бездрабка О.І.,

при секретарі - Вітічак О.Р.,

за участю:

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача - ОСОБА_2,

представника третьої особи - ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_4 до державного реєстратора прав на нерухоме майно та їх обтяжень відділу державної реєстрації Новозбур'ївської сільської ради Голопристанського району Херсонської області ОСОБА_5, третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "Сільськогосподарське підприємство "БАСМАТІ" про визнання протиправним та скасування рішення, скасування державної реєстрації права оренди земельної ділянки,

встановив:

ОСОБА_4 (далі - позивач) звернулась з адміністративним позовом до державного реєстратора Новозбур'ївської сільської ради Голопристанського району Херсонської області ОСОБА_5 (далі - відповідач), третя особа: Товариство з обмеженою відповідальністю "Сільськогосподарське підприємство "Басматі", в якому просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 31695017 від 04.10.2016 р., на підставі якого здійснена державна реєстрація права оренди земельної ділянки, кадастровий номер 6522380500:05:132:0002, за договором оренди земельної ділянки між ОСОБА_4 та ТОВ "СП "Басматі" (код ЄДРПОУ 35869851);

- скасувати державну реєстрацію права оренди земельної ділянки площею 3,4705 га, кадастровий номер 6522380500:05:132:0002, за договором оренди земельної ділянки між ОСОБА_4 та ТОВ "СП "Басматі" (код ЄДРПОУ 35869851);

- визнати протиправним та скасувати рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 31694827 від 04.10.2016 р., на підставі якого здійснена державна реєстрація права оренди земельної ділянки, кадастровий номер 6522380500:05:132:0003, за договором оренди земельної ділянки між ОСОБА_4 та ТОВ "СП "Басматі" (код ЄДРПОУ 35869851);

- скасувати державну реєстрацію права оренди земельної ділянки площею 1,3600 га, кадастровий номер 6522380500:05:132:0003, за договором оренди земельної ділянки між ОСОБА_4 та ТОВ "СП "Басматі" (код ЄДРПОУ 35869851).

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що на момент прийняття відповідачем спірних рішень та здійснення державної реєстрації за третьою особою вже було зареєстровано право користування земельними ділянками з кадастровими номерами 6522380500:05:132:0002 та 6522380500:05:132:0003 загальною площею 4,8305 га, і таке право оренди не припинялось. До кола повноважень державного реєстратора входить дослідження документів на предмет їх відповідність вимогам законодавства, визначення факту виникнення в заявника речового права на нерухоме майно або ж його обтяження, а також встановлення відсутності суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно. Державним реєстратором всупереч вимогам Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" не перевірено інформацію про наявність або відсутність вже зареєстрованих речових прав з метою недопущення одночасного існування їх подвійної державної реєстрації, в результаті чого здійснено реєстрацію одних і тих же земельних ділянок двічі.

В судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги з підстав, викладених у позові. Додатково вказала на те, що на адвокатський запит отримала лист відділу у Голопристанському районі Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області від 30.03.2017 р. № 456/2-17, яким повідомлено про відсутність інформації щодо звернення державного реєстратора ОСОБА_5 із запитом у вересні-жовтні 2016 року щодо зареєстрованого права оренди на земельні ділянки ОСОБА_4, кадастрові номери 6522380500:05:132:0002 та 6522380500:05:132:0003, загальною площею 4,8305 га., що свідчить про порушення передбаченої законом процедури здійснення державної реєстрації права оренди та незаконність оскаржуваних рішень відповідача. Просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Представник відповідача заперечувала проти задоволення позовних вимог. Зазначила, що позивачем не наведено які саме його права, свободи та інтереси порушені вказаними рішеннями державного реєстратора. Порушення речового права за цими правовідносинами стосується лише права набувача та жодним чином не порушує прав власника земельної ділянки, а подвійна реєстрація речового права оренди землі стосується саме реєстрації прав різними правонабувачами, як вбачається з листа Державної реєстраційної служби України від 06.08.2013 р. № 2951/05-15-13. Станом на 01.09.2016 р. за ТОВ "СП "Басматі" було зареєстровано не право оренди землі, а договір оренди, що не відповідало вимогам діючого законодавства. Оскаржувані рішення прийняті на підставі поданих ТОВ "СП "Басматі" документів, які перевірено державним реєстратором на відповідність чинному законодавству, в т.ч. вимогам Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" та Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженим Постановою КМУ від 25.12.2015 р. № 1127. Крім того, встановлено відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами та їх обтяженнями, а саме - з Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, з реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна та з витягів з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 18.09.2016 р. № НВ-6502059902016 та № НВ-6502059922016 не вбачається зареєстрованих речових прав та їх обтяжень щодо земельних ділянок площами 1,36 га та 3,4705 га, які належать ОСОБА_4 Надання жодних інших запитів щодо встановлення будь-яких обмежень у реєстрації, до повноважень реєстратора не входить. Просить відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.

Представник третьої особи позовні вимоги не визнала. Пояснила, що договори оренди землі, укладені між ОСОБА_4 та ТОВ "СП "Басматі" від 22.09.2016 р. в судовому порядку не визнані недійсними. Таким чином, з огляду на ст.125 Земельного кодексу України, відповідно до якої право оренди земельної ділянки виникає з моменту державної реєстрації цих прав, державний реєстратор ОСОБА_5 виконала всі дії, передбачені законодавством, та законно здійснила державну реєстрацію іншого речового права - права оренди земельних ділянок згідно укладених договорів від 22.09.2016 р. Інформацію, викладену в листі відділу у Голопристанському районі Головного управління Держгеокадастру у Херсонській області від 02.03.2017 р. № 346/2-17 не спростовує, проте зазначає, що зазначені відомості жодним чином не підтверджують протиправності дій державного реєстратора ОСОБА_5 та не є підставою для скасування оскаржуваних рішень. Вважає звернення ОСОБА_4 до суду безпідставним, адже позивач не надає жодних пояснень щодо того, в чому полягає порушення її прав. Розцінює таке звернення до суду як небажання виконувати взяті на себе за договорами оренди зобов'язання та спробу уникнути встановленої за це відповідальності. Просить відмовити в задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши наявні у справі докази, суд приходить до висновку про часткове задоволення позовних вимог виходячи з наступного.

Судом встановлено, що 01.09.2011 р. між ОСОБА_4 (орендодавець) та ТОВ "СП "Басматі" (орендар) укладено договір оренди земельної ділянки б/н, за умовами якого орендодавець передає, а орендар приймає в тимчасове користування на умовах оренди земельну ділянку сільськогосподарського призначення із земель приватної власності, яка знаходиться в адміністративних межах Бехтерської сільської ради Голопристанського району Херсонської області, загальною площею 4,83 га.

Відповідно до п.6 договору ОСОБА_4 володіє земельною ділянкою на підставі державних актів на право власності на земельну ділянку серії ЯИ № 281769 від 15.04.2011 р., серії ЯИ № 281770 від 15.04.2011 р.

За умовами п.7 договору останній укладено строком на 5 років, починаючи з дати його реєстрації, але не раніше закінчення сільськогосподарського року та закінчення збору врожаю на орендованій земельній ділянці.

Договір зареєстровано у відділі Держкомзему у Голопристанському районі Херсонської області від 15.03.2012 р. за № 652230004000599-600.

Орендована земельна ділянка загальною площею 4,83 га включає дві земельні ділянки площами 1,36 га та 3,47 га, яким згідно державних актів на право власності на земельну ділянку серії ЯИ № 281769 від 15.04.2011 р. та серії ЯИ № 281770 від 15.04.2011 р. присвоєні кадастрові номери 6522380500:05:132:0003 і 6522380500:05:132:0002.

22.09.2016 р. між ОСОБА_4 (орендодавець) та ТОВ "СП "Басматі" (орендар) укладено два договори оренди земельних ділянок площами 1,36 га (кадастровий номер 6522380500:05:132:0003) і 3,47 га (кадастровий номер 6522380500:05:132:0002) за умовами яких орендодавець передає, а орендар приймає в тимчасове користування на умовах оренди відповідну земельну ділянку сільськогосподарського призначення із земель приватної власності, яка знаходиться в адміністративних межах Бехтерської сільської ради Голопристанського району Херсонської області.

Договори укладено строком на 10 років, починаючи з дати їх реєстрації, але не раніше закінчення сільськогосподарського року та закінчення збору врожаю на орендованій земельній ділянці.

На виконання умов договору сторони підписали акти прийому-передачі земельних ділянок в натурі площею 1,36 га та 3,47 га від 22.09.2016 р.

29.09.2016 р. ТОВ "СП "Басматі" звернулося до державного реєстратора Новозбур'ївської сільської ради Голопристанського району Херсонської області ОСОБА_5 із заявами, зареєстрованими за № 18811684 (щодо земельної ділянки з кадастровим номером 6522380500:05:132:0003), за № 18811376 (щодо земельної ділянки з кадастровим номером 6522380500:05:132:0002), про державну реєстрацію прав та їх обтяжень на реєстрацію права оренди земельної ділянки з визначеними законом документами.

04.10.2016 р. державний реєстратор Новозбур'ївської сільської ради Голопристанського району Херсонської області ОСОБА_5, розглянувши заяви та документи, подані для проведення державної реєстрації прав, прийняла рішення індексний номер 31694827 та індексний номер 31695017 про проведення державної реєстрації прав оренди земельних ділянок, що розташовані в Херсонській області, Голопристанський район, с/рада Бехтерська, кадастрові номери земельних ділянок площею 3,4705 га - 6522380500:05:132:0002, площею 1,36 га - 6522380500:05:132:0003, за суб'єктом: ТОВ "СП "Басматі".

Вважаючи державну реєстрацію права оренди земельних ділянок подвійною, а як наслідок незаконною, позивач, як особа, якій на праві власності належать вказані земельні ділянки, звернулась до суду з даним адміністративним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним відносинам суд виходить з наступного.

Відповідно до ч.4 ст.124 Земельного кодексу України передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб, здійснюється за договором оренди між власником земельної ділянки і орендарем.

Згідно ст.1 Закону України "Про оренду землі" від 06.10.1998 р. № 161-XIV (далі - Закон № 161-XIV) оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства (ст.13 Закону № 161-XIV).

Статтею 125 Земельного кодексу України передбачено, що право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав.

Право оренди земельної ділянки підлягає державній реєстрації відповідно до закону (ст.6 Закон № 161-XIV).

Згідно ст.2 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" від 01.07.2004 р. № 1952-IV (далі - Закон № 1952-IV) державна реєстрація речових прав на нерухоме майно - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Державний реєстр речових прав на нерухоме майно - єдина державна інформаційна система, що містить відомості про права на нерухоме майно, їх обтяження, а також про об'єкти та суб'єктів цих прав.

З 01.01.2013 державну реєстрацію прав на земельні ділянки та ведення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно здійснює Державна реєстраційна служба України, повноваження якої визначені в Положенні, затвердженому Указом Президента України від 06.04.2011 р. за № 401/2011.

Відповідно до ч.3 ст.10 Закону № 1952-IV (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) державний реєстратор, зокрема:

1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема, відповідність обов'язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення (у випадках, встановлених законом); відповідність повноважень особи, яка подає документи на державну реєстрацію прав та їх обтяжень; відповідність відомостей про нерухоме майно, наявних у Державному реєстрі прав та поданих документах; наявність обтяжень прав на нерухоме майно, зареєстрованих відповідно до вимог цього Закону; наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або договір (угода) пов'язує можливість проведення державної реєстрації виникнення, переходу, припинення прав на нерухоме майно або обтяження таких прав;

2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, зупинення державної реєстрації прав, відмови в державній реєстрації прав та приймає відповідні рішення;

3) під час проведення державної реєстрації прав, що виникли в установленому законодавством порядку до 1 січня 2013 року, запитує від органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав, інформацію (довідки, копії документів тощо), необхідну для такої реєстрації, у разі відсутності доступу до відповідних інформаційних систем, документів та/або у разі, якщо відповідні документи не були подані заявником. Органи державної влади, підприємства, установи та організації зобов'язані безоплатно протягом трьох робочих днів з моменту отримання запиту надати державному реєстратору запитувану інформацію в паперовій та (за можливості) в електронній формі.

Кабінетом Міністрів України прийнято постанову "Про інформаційну взаємодію органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, та органу державної реєстрації прав" від 22.02.2012 р. № 118, якою затверджено Порядок надання інформації про зареєстровані земельні ділянки органу державної реєстрації прав та про зареєстровані речові права на земельні ділянки органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, та Порядок надання органом, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, органу державної реєстрації прав доступу до перегляду кадастрових карт (планів).

Державний реєстратор самостійно приймає рішення за результатом розгляду заяв про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (ч.1 ст.11 Закону № 1952-IV).

Статтею 18 Закону № 1952-IV (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) визначено, що державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться в такому порядку: 1) формування та реєстрація заяви в базі даних заяв; 2) прийняття документів, що подаються разом із заявою про державну реєстрацію прав, виготовлення їх електронних копій шляхом сканування (у разі подання документів у паперовій формі) та розміщення їх у Державному реєстрі прав; 3) встановлення черговості розгляду заяв про державну реєстрацію прав, що надійшли на розгляд; 4) перевірка документів на наявність підстав для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав, зупинення державної реєстрації прав та прийняття відповідних рішень; 5) прийняття рішення про державну реєстрацію прав або про відмову в такій реєстрації; 6) відкриття (закриття) розділу в Державному реєстрі прав та/або внесення до Державного реєстру прав відомостей про речові права на нерухоме майно та їх обтяження, про об'єкти та суб'єктів цих прав; 7) формування інформації з Державного реєстру прав для подальшого використання заявником; 8) видача документів за результатом розгляду заяв у сфері державної реєстрації прав.

Згідно ч.4 ст.18 Закону № 1952-IV (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин) державній реєстрації підлягають виключно заявлені права та їх обтяження за умови їх відповідності законодавству і поданим документам.

У державній реєстрації прав та їх обтяжень може бути відмовлено, зокрема, у разі, якщо наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями (п.5 ч.1 ст.24 Закону № 1952-IV).

З даних правових норм слідує, що державний реєстратор під час прийняття рішення про проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно зобов'язаний перевірити інформацію про наявність або відсутність вже зареєстрованих речових прав з метою недопущення одночасного існування їх подвійної державної реєстрації.

Вказана правова позиція викладена в постанові Верховного Суду України від 29.09.2015 р. по справі № 802/37191

Статтею 31 Закону № 161-XIV передбачено, що договір оренди землі припиняється в разі: закінчення строку, на який його було укладено; викупу земельної ділянки для суспільних потреб та примусового відчуження земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законом; поєднання в одній особі власника земельної ділянки та орендаря; смерті фізичної особи - орендаря, засудження його до позбавлення волі та відмови осіб, зазначених у статті 7 цього Закону, від виконання укладеного договору оренди земельної ділянки; ліквідації юридичної особи - орендаря; відчуження права оренди земельної ділянки заставодержателем; набуття права власності на житловий будинок, будівлю або споруду, що розташовані на орендованій іншою особою земельній ділянці; припинення дії договору, укладеного в рамках державно-приватного партнерства (щодо договорів оренди землі, укладених у рамках такого партнерства. Договір оренди землі припиняється також в інших випадках, передбачених законом. Договір оренди землі може бути розірваний за згодою сторін. На вимогу однієї із сторін договір оренди може бути достроково розірваний за рішенням суду в порядку, встановленому законом. Розірвання договору оренди землі в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачено законом або цим договором.

З матеріалів справи вбачається, що договори оренди земельних ділянок від 22.09.2016 р. укладені у період, коли строк дії договору оренди цих же земельних ділянок від 01.09.2011 р. ще не закінчився (договір оренди земельних ділянок від 01.09.2011 р. зареєстровано 15.03.2012 р., а тому дійсний до 15.03.2017 р.).

Відповідно до листа відділу у Голопристанському районі ГУ Держгеокадастру у Херсонській області від 02.03.2017 р. № 346/2-17 відсутня інформація про припинення договору оренди земельної ділянки від 01.09.2011 р. до 2013 року, що був укладений між ОСОБА_4 та ТОВ "СП "Басматі".

Суд зазначає, що реєстрація договорів оренди землі на підставі нового договору можлива лише після реєстрації угоди про розірвання попереднього. Матеріали справи не містять доказів наявності та відповідної реєстрації угод про розірвання договору оренди від 01.09.2011 р. чи рішень судів щодо його розірвання в судовому порядку.

Як встановлено судом договір оренди земельної ділянки від 01.09.2011 р. зареєстрований у відділі Держкомзему у Голопристанському районі Херсонської області за № 652230004000599-600 від 15.03.2012 р., та був чинний на час укладення договорів від 22.09.2016 р. Даний факт унеможливлював здійснення державної реєстрації договорів оренди земельної ділянки від 22.09.2016 р. до закінчення строку дії попереднього договору.

Враховуючи вищенаведене, суд приходить до висновку, що 29.09.2016 р. відповідачем проведено державну реєстрацію прав оренди земельних ділянок площею 3,4705 га, кадастровий номер 6522380500:05:132:0002 та площею 1,36 га - 6522380500:05:132:0003, за суб'єктом: ТОВ "СП "Басматі" вдруге, а отже допущено їх подвійну реєстрацію.

Також в судовому засіданні встановлено, що під час розгляду заяв ТОВ "СП "Басматі" від 29.09.2016 р. № 18811684 та № 18811376 про державну реєстрацію прав оренди земельних ділянок, кадастрові номери 6522380500:05:132:0003 і 6522380500:05:132:0002, державним реєстратором, в порушення вимог ст.10 Закону України "Про державну реєстрацію речових прав та їх обтяжень" та постанови "Про інформаційну взаємодію органу, що здійснює ведення Державного земельного кадастру, та органу державної реєстрації прав" не здійснено відповідних запитів до органів влади, підприємств, установ та організацій, які відповідно до законодавства проводили оформлення та/або реєстрацію прав до 01.01.2013 р., щодо отримання інформації (довідок, копій документів тощо), необхідної для прийняття рішення про проведення державної реєстрації.

Зокрема, зі змісту листа відділу у Голопристанському районі ГУ Держгеокадастру у Херсонській області від 30.03.2017 р. № 456/2-17 слідує, що відсутня інформація щодо звернення державного реєстратора ОСОБА_5 із запитом у вересні-жовтні 2016 року про надання інформації щодо зареєстрованого права оренди земельних ділянок, які належать на праві власності ОСОБА_4 загальною площею 4,8305 га., що знаходяться в межах території Бехтерської сільської ради Голопристанського району Херсонської області (кадастрові номери земельних ділянок: площею 3,4705 га - 6522380500:05:132:0002, площею 1,36 га - 6522380500:05:132:0003).

Аналіз наведених норм та встановлених у судовому засіданні фактичних обставин дає підстави вважати, що державний реєстратор під час прийняття рішення про проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно зобов'язаний був перевірити інформацію про наявність або відсутність вже зареєстрованих речових прав на дані земельні ділянки з метою недопущення одночасного існування їх подвійної державної реєстрації, чого відповідачем зроблено не було.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до ч.1 ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Між тим, відповідачем належними та допустимими доказами не доведено правомірності рішень від 04.10.2017 р. індексний номер 31694827 та індексний номер 31695017 про проведення державної реєстрації прав оренди земельних ділянок, що розташовані в Херсонській області, Голопристанський район, с/рада Бехтерська, за договорами оренди земельних ділянок від 22.09.2016 р., кадастрові номери 6522380500:05:132:0002 та 6522380500:05:132:0003, за суб'єктом: ТОВ "СП "Басматі", а тому вони підлягають скасуванню.

В той же час позовні вимоги ОСОБА_4 в частині скасування державної реєстрації прав оренди вищевказаних земельних ділянок задоволенню не підлягають, оскільки судом визнано протиправними та скасовано рішення державного реєстратора від 04.10.2016 р. індексні номери 31695017, 31694827 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, згідно яких проведено державну реєстрацію права оренди земельних ділянок, що розташовані Херсонська область, Голопристанський район, с/рада Бахтерська, кадастрові номери: 6522380500:05:132:0003, 6522380500:05:132:0002 за ТОВ "СП "Басматі". Саме рішення державного реєстратора є підставою для внесення записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно стосовно виникнення права оренди земельних ділянок.

Таким чином, позовні вимоги ОСОБА_4 підлягають частковому задоволенню.

Керуючись ст.ст.8, 9, 11, 71, 158-163, 167 КАС України, суд -

постановив :

Позов задовольнити частково.

Визнати протиправним та скасувати рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 04.10.2016 р. індексний номер 31695017 державного реєстратора прав на нерухоме майно Новозбур"ївської сільської ради Голопристанського району Херсонської області ОСОБА_5.

Визнати протиправним та скасувати рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень від 04.10.2016 р. індексний номер 31694827 державного реєстратора прав на нерухоме майно Новозбур"ївської сільської ради Голопристанського району Херсонської області ОСОБА_5.

В решті позовних вимог відмовити.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст.160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 10 квітня 2017 р.

Суддя Бездрабко О.І.

кат. 6.3

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.04.2017
Оприлюднено14.04.2017
Номер документу65904225
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/407/17

Ухвала від 23.09.2019

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Пекний А.С.

Ухвала від 21.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Постанова від 22.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 23.07.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 19.08.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Смокович М.І.

Ухвала від 22.06.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 22.06.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 28.04.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Ухвала від 28.04.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Димерлій О.О.

Постанова від 05.04.2017

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Бездрабко О.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні