ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
11 квітня 2017 р. м. Чернівці Справа № 824/219/17-а
Суддя Чернівецького окружного адміністративного суду Лелюк О.П., розглянувши адміністративний позов приватного підприємства "Колос" до Міністерства аграрної політики та продовольства України, департаменту агропромислового розвитку Чернівецької обласної державної адміністрації про зобов'язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В:
Приватне підприємство "Колос" звернулось до суду з позовом до Міністерства аграрної політики та продовольства України, департаменту агропромислового розвитку Чернівецької обласної державної адміністрації про зобов'язання вчинити дії.
Так, позивач просить суд:
-зобов'язати Міністерство аграрної політики та продовольства України (код ЄДРПОУ 37471967,01001, м. Київ, вул. Хрещатик, 24) вчинити передбачені законодавством дії щодо погашення приватному підприємству "Колос" (ідентифікаційний код 14257808, адреса: 58002, м. Чернівці, пл. Театральна, 6) суми бюджетного відшкодування у розмірі 2476425,00 грн;
-зобов'язати департамент агропромислового розвитку Чернівецької обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 38536252, 58000, м. Чернівці, вул. Грушевського, 1) вчинити передбачені законодавством дії щодо виплати приватному підприємству "Колос" (код ЄДРПОУ 14257808, 58002, м. Чернівці, пл. Театральна, 6, р/р №26009402168 в АТ "Райффайзен банк Аваль" у м. Києві, МФО 380805) суми бюджетного відшкодування у розмірі 2476425,00 грн в якості часткової компенсації відсоткової ставки за залученими кредитами.
Частиною першою статті 107 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, зокрема, чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтею 106 цього Кодексу.
Розглянувши позовну заяву та додані до неї матеріали, суд дійшов висновку, що вона не відповідає вимогам, встановленим статтею 106 Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до пункту 4 частини першої статті 106 Кодексу адміністративного судочинства України у позовній заяві зазначається зміст позовних вимог згідно з частинами четвертою і п'ятою статті 105 цього Кодексу і виклад обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги, а в разі подання позову до декількох відповідачів, - зміст позовних вимог щодо кожного з відповідачів.
Під змістом позовних вимог розуміється визначення способу захисту свого права, свободи чи інтересу згідно з частиною четвертою статті 105 Кодексу адміністративного судочинства України.
Згідно частини четвертої статті 105 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративний позов може містити вимоги про: скасування або визнання нечинним рішення відповідача - суб'єкта владних повноважень повністю чи окремих його положень; зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважень прийняти рішення або вчинити певні дії; зобов'язання відповідача - суб'єкта владних повноважень утриматися від вчинення певних дій; стягнення з відповідача - суб'єкта владних повноважень коштів на відшкодування шкоди, завданої його незаконним рішенням, дією або бездіяльністю; виконання зупиненої чи невчиненої дії; встановлення наявності чи відсутності компетенції (повноважень) суб'єкта владних повноважень; примусове відчуження земельної ділянки, інших об'єктів нерухомого майна, що на ній розміщені, з мотивів суспільної необхідності.
Відповідно до частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України до адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
Частиною першою статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
Проте, всупереч зазначеним процесуальним нормам, приватним підприємством "Колос" у змісті позовних вимог не зазначено із якими рішеннями, дією чи бездіяльністю Міністерства аграрної політики та продовольства України і департаменту агропромислового розвитку Чернівецької обласної державної адміністрації воно не погоджується, внаслідок чого звертається до адміністративного суду з цим позовом.
Крім цього, позивачем не вказано коли конкретно йому стало відомо про порушення його прав, свобод або інтересів відповідачами, за захистом яких приватне підприємство "Колос" звертається до суду з даним позовом.
Зазначене, в тому числі, унеможливлює перевірку судом дотримання позивачем встановленого статтею 99 Кодексу адміністративного судочинства України строку звернення до суду із даною позовною заявою, в той час як відповідно до пункту 5 частини першої статті 107 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з'ясовує, чи подано адміністративний позов у строк, установлений законом (якщо адміністративний позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними).
Частиною третьою статті 106 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що до позовної заяви додається також документ про сплату судового збору, крім випадків, коли його не належить сплачувати.
Правові засади справляння судового збору, платників, об'єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначає Закон України "Про судовий збір" від 08 липня 2011 року № 3674-VI.
Розміри ставок судового збору встановлені статтею 4 Закону України "Про судовий збір". Зокрема, за подання до адміністративного суду адміністративного позову немайнового характеру, який подано суб'єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою-підприємцем ставка судового збору становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб. За подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано суб'єктом владних повноважень, юридичною особою ставка судового збору становить 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Згідно із Законом України "Про Державний бюджет України на 2017 рік" прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2017 року становить 1600 гривень.
Як вбачається з позовної заяви та доданих до неї матеріалів, зміст та характер заявлених вимог майновий, оскільки вирішення судом цього спору стосується зобов'язань відповідачів, що виражені в грошовому еквіваленті, має очевидний економічний характер, а результат розгляду справи може призвести до збільшення активів позивача.
Зважаючи на те, що 1,5 відсотки розміру майнових вимог даного спору становить 37146, 38 грн ((2476425,00)*1,5/100), тобто не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що складає 1600,00 грн (1600,00*1), то розмір судового збору за подачу позову до суду становитиме 37146, 38 грн.
Тому при подачі цього позову до суду позивачу необхідно було сплатити судовий збір у розмірі 37146, 38 грн.
Натомість позивачем сплачено судовий збір лише у розмірі 1600,00 грн, що підтверджується квитанцією №661 від 10 березня 2017 року.
Відтак, недоплата розміру судового збору складає 35546, 38 грн (37146, 38-1600,00).
Таким чином, позивачу відповідно до частини третьої статті 106 Кодексу адміністративного судочинства України необхідно додати документ про сплату судового збору у розмірі 35546, 38 грн.
Відповідно до частини першої статті 108 Кодексу адміністративного судочинства України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтею 106 цього Кодексу, постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху, у якій зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб їх усунення і встановлюється строк, достатній для усунення недоліків.
З огляду на викладене, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для залишення даної позовної заяви без руху.
Керуючись статтями 108, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України,
У Х В А Л И В:
1. Позовну заяву приватного підприємства "Колос" до Міністерства аграрної політики та продовольства України, департаменту агропромислового розвитку Чернівецької обласної державної адміністрації про зобов'язання вчинити дії залишити без руху.
2. Встановити позивачу строк для усунення недоліків протягом п'яти днів з моменту отримання даної ухвали шляхом подання позовної заяви у відповідності до вимог, встановлених статтею 106 Кодексу адміністративного судочинства України.
В разі невиконання вимог ухвали і не усунення недоліків у вказаний строк позовна заява буде вважатися неподаною і буде повернута особі, яка її подала на підставі пункту 1 частини третьої статті 108 Кодексу адміністративного судочинства України.
Ухвала набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційну скаргу на цю ухвалу може бути подано до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Чернівецький окружний адміністративний суд протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.
Суддя О.П. Лелюк
Суд | Чернівецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2017 |
Оприлюднено | 14.04.2017 |
Номер документу | 65904416 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Лелюк Олександр Петрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Лелюк Олександр Петрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні