Головуючий у 1 інстанції - Кошкош О.О.
ОСОБА_1 - ОСОБА_2
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 квітня 2017 року справа №805/4196/16-а
приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15
Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
судді-доповідача ОСОБА_2, суддів Гаврищук Т.Г., Ястребової Л.В.,
секретар судового засідання Терзі Д.А.,
за участю представника позивача ОСОБА_3,
представника відповідача ОСОБА_4,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 10 січня 2017 року у справі №805/4196/16-а за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Славтрейд Браво до Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області, Державної фіскальної служби України про визнання дій протиправними, зобов'язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
Позивач просив визнати протиправними дії Слов'янської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області щодо неприйняття уточнюючого розрахунку з податку на додану вартість за серпень 2016 року №9191795636, уточнюючого розрахунку з податку на додану вартість за серпень 2016 року №9190195275; зобов'язати відповідача відобразити показники уточнюючих розрахунків з податку на додану вартість за серпень 2016 року №9191795636 та №9190195275 в картці особового рахунку та у системі електронного адміністрування податку на додану вартість; вважати уточнюючі розрахунки з податку на додану вартість за серпень 2016 року №9191795636 та №9190195275 поданими в жовтні 2016 року.
В обґрунтування зазначив, що декларації подані з дотриманням норм чинного законодавства та згідно квитанцій прийняті у встановлені строки. Тому дії податкового органу щодо неприйняття декларацій є протиправними.
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 10 січня 2017 року позов задоволено.
Визнано протиправними дії Слов'янської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області щодо неприйняття уточнюючого розрахунку з податку на додану вартість за серпень 2016 року №9191795636, уточнюючого розрахунку з податку на додану вартість за серпень 2016 року №9190195275.
Зобов'язано Слов'янську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Донецькій області прийняти уточнюючі розрахунки з податку на додану вартість за серпень 2016 року №9191795636 та №9190195275 датою її фактичного подання ТОВ Славтрейд Браво 13 жовтня 2016 року та 12 жовтня 2016 року відповідно.
Зобов'язано Слов'янську ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області відобразити показники уточнюючих розрахунків з податку на додану вартість за серпень 2016 року №9191795636 та №9190195275 в картці особового рахунку та у системі електронного адміністрування податку на додану вартість.
Не погодившись з судовим рішенням, відповідач звернувся з апеляційною скаргою, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просив скасувати постанову, прийняти нову, якою в задоволенні позову відмовити у повному обсязі.
В обґрунтування доводів апеляційної скарги апелянт зазначає, що підприємство, в порушення приписів п.48.3 ст.48 Податкового кодексу Україну, невірно зазначив адресу в податковій звітності. В рішенні податкового органу про відмову в прийнятті уточнюючих розрахунків до декларації з ПДВ за жовтень 2016 року від 19.10.2016 року зазначені конкретні причини відмови в прийнятті звітності та порушення позивачем, тому рішення є обґрунтованим.
Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, пояснення учасників судового засідання, перевіривши доводи апеляційної скарги за матеріалами справи, розглядаючи справу в межах доводів апеляційної скарги, встановила наступне.
Товариство з обмеженою відповідальністю Славтрейд Браво (ідентифікаційний код юридичної особи 33705255, 84100, АДРЕСА_1) зареєстроване у якості юридичної особи, про що у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань зроблено запис, взято на податковий облік у Слов'янській ОДПІ. (а.с.9-10)
12 жовтня 2016 року позивачем надіслано відповідачу в електронному вигляді уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість за жовтень 2016 року. (а.с.17-19)
Слов'янською ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області зазначений розрахунок прийнято 13.10.2016 року реєстраційний номер №9190195275, про що свідчить квитанція №2. На момент прийняття декларації Sнакл складає 224755,16 грн. (а.с.11)
13 жовтня 2016 року позивачем надіслано відповідачу в електронному вигляді уточнюючий розрахунок податкових зобов'язань з податку на додану вартість за жовтень 2016 року. (а.с.12-13)
Слов'янською ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області зазначений розрахунок прийнято 13.10.2016 року реєстраційний номер №9191795636, про що свідчить квитанція №2. На момент прийняття декларації Sнакл складає 227765,90 грн. (а.с.14)
19 жовтня 2016 року Слов'янською ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області на адресу ТОВ Славтрейд Браво надіслано повідомлення № 19305/7/05-22-12-01-13-2 про відмову у прийнятті уточнюючих розрахунків з податку на додану вартість за серпень 2016 року №9191795636 та №9190195275, яким надано статус не визнана, як податкова звітність , причина відмови - порушення вимог п. 48.3. ст.48 ПК України. (а.с.25)
При цьому в зазначеному повідомленні податкового органу не наведені конкретні порушення підприємством при поданні звітності та не вказана конкретна причина відмови.
На підставі п.п.16.1.3. п.16.1 ст.16 ПК України платники податків зобов'язані подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Згідно з п.46.1. ст.46 ПК України податкова декларація, розрахунок (далі - податкова декларація) - документ, що подається платником податків (у тому числі відокремленим підрозділом у випадках, визначених цим Кодексом) контролюючому органу у строки, встановлені законом, на підставі якого здійснюється нарахування та/або сплата податкового зобов'язання, чи документ, що свідчить про суми доходу, нарахованого (виплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, суми утриманого та/або сплаченого податку.
Як зазначено в п.48.1 ст.48 ПК України податкова декларація складається за формою, затвердженою в порядку, визначеному положеннями пункту 46.5 статті 46 цього Кодексу та чинному на час її подання.
Форма податкової декларації повинна містити необхідні обов'язкові реквізити і відповідати нормам та змісту відповідних податку та збору.
Відповідно до п. 48.2. ст.48 ПК України обов'язкові реквізити - це інформація, яку повинна містити форма податкової декларації та за відсутності якої документ втрачає визначений цим Кодексом статус із настанням передбачених законом юридичних наслідків.
На підставі п.48.3. ст.48 ПК України податкова декларація повинна містити такі обов'язкові реквізити: тип документа (звітний, уточнюючий, звітний новий); звітний (податковий) період, за який подається податкова декларація; звітний (податковий) період, що уточнюється (для уточнюючого розрахунку); повне найменування (прізвище, ім'я, по батькові) платника податків згідно з реєстраційними документами; код платника податків згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України або податковий номер; реєстраційний номер облікової картки платника податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку у паспорті); місцезнаходження (місце проживання) платника податків; найменування органу державної податкової служби, до якого подається звітність; дата подання звіту (або дата заповнення - залежно від форми); ініціали, прізвища та реєстраційні номери облікових карток або інші відомості, визначені в абзаці сьомому цього пункту, посадових осіб платника податків; підписи платника податку - фізичної особи та/або посадових осіб платника податку, визначених цим Кодексом, засвідчені печаткою платника податку (за наявності).
Як зазначено п.45.2. ст.45 ПК України податковою адресою юридичної особи (відокремленого підрозділу юридичної особи) є місцезнаходження такої юридичної особи, відомості про що містяться у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Як вбачається з ЄДР місцезнаходження ТОВ Славтрейд Браво зазначено за адресою: 84100, Донецька область, м. Слов янськ, АДРЕСА_2 (а.с.9)
В спірних уточнюючих розрахунках зазначена податкова адреса підприємства: 84100, Донецька область, м. Слов янськ, АДРЕСА_2.
Тобто, адреса, зазначена в уточнюючих розрахунках та в ЄДР збігається повністю.
Таким чином, судова колегія не приймає доводи апелянта, що підприємством невірно зазначено адресу в податковій звітності.
Згідно п.49.8 ст.49 ПК України прийняття податкової декларації є обов'язком контролюючого органу.
Імперативний характер наведеної норми означає, що контролюючий орган не має права не прийняти фактично отриману податкову декларацію, подану платником податків в один із способів, передбачених пунктом 49.3 статті 49 ПК України (особисто або через представника, поштою чи засобами електронного зв'язку).
На підставі п. 49.9 ст. 49 ПК України, за умови дотримання платником податків вимог цієї статті посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана зареєструвати податкову декларацію платника датою її фактичного отримання контролюючим органом.
Згідно з пунктом 49.8 статті 49 ПК України під час прийняття податкової декларації уповноважена посадова особа контролюючого органу, в якому перебуває на обліку платник податків, зобов'язана перевірити наявність та достовірність заповнення всіх обов'язкових реквізитів, передбачених пунктами 48.3 та 48.4 статті 48 цього Кодексу. Інші показники, зазначені в податковій декларації платника податків, до її прийняття перевірці не підлягають.
Як встановлено пунктом 49.10 статті 49 ПК України, відмова посадової особи контролюючого органу прийняти податкову декларацію з будь-яких причин, не визначених цією статтею, у тому числі висунення будь-яких не визначених цією статтею передумов щодо такого прийняття (включаючи зміну показників такої податкової декларації, зменшення або скасування від'ємного значення об'єктів оподаткування, сум бюджетних відшкодувань, незаконного збільшення податкових зобов'язань тощо), забороняється.
Згідно п.49.13 ст.49 ПК України у раз,і якщо в установленому законодавством порядку буде встановлено факт неправомірної відмови контролюючим органом (посадовою особою) у прийнятті податкової декларації, остання вважається прийнятою у день її фактичного отримання контролюючим органом.
Як правильно зазначив суд першої інстанції, рішення Слов'янської ОДПІ № 19305/7/05-22-12-01-13-2 від 19.10.2016 року, яким відмовлено позивачу у прийнятті уточнюючих розрахунків до декларацій з ПДВ за жовтень 2016 року, крім загальних посилань на зміст положень ПК України, не містить визначення конкретних причин відмови у прийнятті звітності та конкретних порушень, вчинених на думку контролюючого органу позивачем, тому спірне рішення не може вважатися обґрунтованим та такими, що відповідає вимогам ПК України.
Відповідно до ч.2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності субєкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Заперечуючи проти позову відповідач не довів правомірність прийнятого рішення.
Враховуючи викладене, розглядаючи справу в межах доводів апеляційної скарги, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, постанова прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування постанови суду не вбачається.
Керуючись статтями 195, 196, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 10 січня 2017 року у справі №805/4196/16-а - залишити без задоволення.
Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 10 січня 2017 року у справі №805/4196/16-а - залишити без змін.
Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення і може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складання у повному обсязі.
У повному обсязі ухвала складена 11 квітня 2017 року.
ОСОБА_1 ОСОБА_2
Судді Т.Г. Гаврищук
ОСОБА_5
Суд | Донецький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2017 |
Оприлюднено | 14.04.2017 |
Номер документу | 65904789 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Компанієць Ірина Дмитрівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Адміністративне
Донецький апеляційний адміністративний суд
Міронова Галина Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні