Справа № 815/447/17
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 квітня 2017 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Глуханчука О.В.,
секретар судового засідання - Мураховська А.І.
за участю сторін: представника позивача - Подорожнього А.С. (за довіреністю)
представника відповідача - Орловської В.В. (за довіреністю)
розглянувши у відкритому судовому засіданні cправу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю ІМПЕКС-Ель до Іллічівської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю ІМПЕКС-Ель звернулось до суду з адміністративним позовом до Іллічівської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 11 листопада 2016 року №0002664001.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що за результатами фактичної перевірки ТОВ ІМПЕКС-Ель з питань дотримання вимог діючого законодавства у сфері обігу підакцизних товарів (палива), порядком здійснення готівкових розрахунків, ведення обліку товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв за період з 01.01.2015 року по 27.07.2016 року відповідачем зроблено помилковий висновок про порушення позивачем п. 231.1, п. 231.4 ст. 231 Податкового кодексу України, внаслідок реалізації пального без реєстрації платником акцизного податку. Вказані висновки акту перевірки стали підставою прийняття відповідачем спірного податкового повідомлення-рішення від 11 листопада 2016 року №0002664001 про застосування штрафних санкцій.
Позивач не погоджується із зазначеним податковим повідомленням-рішенням, прийнятим на підставі акту перевірки висновки якого, на його думку, ґрунтуються на припущеннях перевіряючих, які спростовуються наступним. Так, позивач вказує, що 02 березня 2016 року ТОВ ІМПЕКС-Ель передало на відповідальне зберігання ПрАТ ІЗТ-Авто дизельне паливо у кількості 14955 л, відповідно до укладеної між підприємствами додаткової угоди від 02 березня 2016 року. 23 березня 2016 року ТОВ ІМПЕКС-Ель було зареєстроване платником акцизного податку. Реалізація палива відбулась 28 березня 2016 року, в цей же день зареєстрована акцизна накладна, отже, на переконання позивача, підстави для притягнення ТОВ ІМПЕКС-Ель до відповідальності за реалізацію пального без реєстрації платником акцизного податку відсутні.
У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі та просив їх задовольнити.
Представник відповідача у судовому засіданні позов не визнав, надав заперечення відповідно до яких зазначив, що за результатами фактичної перевірки встановлено порушення позивачем п. 231.1, п. 231.4 ст. 231 Податкового кодексу України, внаслідок реалізації пального без реєстрації платником акцизного податку. За таких обставин, податкове повідомлення-рішення від 11 листопада 2016 року №0002664001 відповідач вважає обґрунтованим, прийнятим відповідно до положень чинного законодавства, а також, встановлених за результатами перевірки порушень, у зв'язку із чим підстави для задоволення позову відсутні.
Вислухавши сторін, дослідивши матеріали справи та надані докази, судом встановлено наступні обставини та факти.
У період з 19 по 27 липня 2016 року на підставі наказу Головного управління ДФС в Одеській області від 14 липня 2016 року №1096, направлень від 18 липня 2016 року №402, №403 та відповідно до пп. 80.2.5 п. 80.2 ст. 80 Податкового кодексу України посадовими особами Головного управління ДФС в Одеській області проведено фактичну перевірку товариства з обмеженою відповідальністю ІМПЕКС-Ель з питань дотримання вимог діючого законодавства у сфері обігу підакцизних товарів (палива), порядком здійснення готівкових розрахунків, ведення обліку товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв за період з 01.01.2015 року по 27.07.2016 року.
З направленнями на перевірку ознайомлено та копію наказу вручено під розписку директору ТОВ ІМПЕКС-Ель , у присутності та з відома якого проведено перевірку.
За результатами перевірки відповідачем складено Акт від 28 липня 2016 року №196/15-32-40-01/32004933 Про результати фактичної перевірки ТОВ ІМПЕКС-Ель (код ЄДРПОУ 32004933) з питань дотримання вимог діючого законодавства у сфері обігу підакцизних товарів (палива), порядком здійснення готівкових розрахунків, ведення обліку товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв за період з 01.01.2015 року по 27.07.2016 року (а.с. 13-15, 76-78).
Відповідно до висновків акту, перевіркою встановлено порушення ТОВ ІМПЕКС-Ель п. 231.1, п. 231.4 ст. 231 Податкового кодексу України, за що п. 117.3 ст. 117 кодексу передбачені фінансові санкції.
Директор ТОВ ІМПЕКС-Ель від ознайомлення та підписання акту перевірки відмовився, про що посадовими особами Головного управління ДФС в Одеській області складено акт відмови від 28 липня 2016 року №108/15-32-40-03 (а.с. 79).
У зв'язку з відмовою від підписання матеріалів перевірки Головним управлінням ДФС в Одеській області на адресу директора ТОВ ІМПЕКС-Ель направлено лист від 01 серпня 2016 року, яким повідомлено про встановлені за результатами перевірки порушення та про необхідність з'явитись для ознайомлення з матеріалами перевірки до Іллічівської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області. Також підприємству направлено другий примірник акту перевірки від 28 липня 2016 року №196/15-32-40-01/32004933 (а.с. 12).
На підставі акту перевірки від 28 липня 2016 року №196/15-32-40-01/32004933, а також згідно з п. 54.3 ст. 54, п. 117.3 ст. 117 Податкового кодексу України, Іллічівською об'єднаною Державною податковою інспекцією Головного управління ДФС в Одеській області прийнято податкове повідомлення-рішення №0002664001 від 11 листопада 2016 року, яким до ТОВ ІМПЕКС-Ель застосовані штрафні (фінансові) санкції у розмірі 198 902, 70 грн. (а.с. 11).
Не погоджуючись із зазначеним податковим повідомленням-рішенням, позивач звернувся до суду з вимогами про його скасування з підстав наведених в адміністративному позові.
Вирішуючи спірні правовідносини, судом встановлено, що підставою прийняття відповідачем податкового повідомлення-рішення №0002664001 від 11 листопада 2016 року про застосування до ТОВ ІМПЕКС-Ель штрафних (фінансових) санкцій у розмірі 198 902, 70 грн. стали висновки в акті перевірки про порушення ТОВ ІМПЕКС-Ель вимог п. 231.1, п. 231.4 ст. 231 Податкового кодексу України. Вказані порушення встановлені за наступних обставин. Так, в акті фактичної перевірки зазначено, що 23 березня 2016 року ТОВ ІМПЕКС-Ель зареєструвалось платником акцизного податку, набувши з 26 березня 2016 року право на реалізацію пального. Однак, перевіркою встановлено, що 02 березня 2016 року підприємством реалізовано дизельне паливо у кількості 14 955 л на суму 198 902, 70 грн. ПрАТ ІЗТ-Авто . Зазначена операція підтверджена при проведенні перевірки ПрАТ ІЗТ-Авто , копією платіжного доручення №1760 від 02 березня 2016 року, копією товарно-транспортної накладної від 02 березня 2016 року №112.
Позивач же стверджує, що реалізація палива відбулась 28 березня 2016 року, а 02 березня 2016 року ТОВ ІМПЕКС-Ель передало на відповідальне зберігання ПрАТ ІЗТ-Авто дизельне паливо у кількості 14955 л, відповідно до укладеної між підприємствами додаткової угоди №1 від 02 березня 2016 року до договору поставки від 28 квітня 2014 року. Також 28 березня 2016 року була зареєстрована акцизна накладна.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.
Відповідно до пп. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 ПК України, особа, яка реалізує пальне є платником акцизного податку. Пальне належить до підакцизних товарів (п. 215.1 ст. 215).
Згідно вимог пп. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212 ПК України, особи, які здійснюватимуть реалізацію пального, підлягають обов'язковій реєстрації як платники податку контролюючими органами за місцезнаходженням юридичних осіб, місцем проживання фізичних осіб - підприємців до початку здійснення реалізації пального.
Реєстрація платника податку здійснюється на підставі подання особою не пізніше ніж за три робочі дні до початку здійснення реалізації пального заяви, форма якої затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, веде реєстр платників акцизного податку з реалізації пального, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками акцизного податку.
Відповідно до п. 231.1 ст. 231 ПК України, платник податку при реалізації пального зобов'язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.
Право на складання акцизних накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники акцизного податку в порядку, передбаченому статтею 212 цього Кодексу (п. 231.4 ст. 231 ПК України).
При цьому, пунктом 117.3 статті 117 ПК України передбачена відповідальність за здійснення суб'єктами господарювання операцій з реалізації пального без реєстрації таких суб'єктів платниками акцизного податку у порядку, передбаченому цим Кодексом, у вигляді накладення штрафу на юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців у розмірі 100 відсотків вартості реалізованого пального.
З матеріалів справи, судом встановлено, що 28 липня 2014 року між ТОВ ІМПЕКС-Ель (Постачальник) та ПрАТ ІЗТ-Авто (Покупець) укладено Договір №280701 про поставку товару: паливно-мастильних матеріалів (а.с. 21-23).
02 березня 2016 року сторонами Договору №280701 від 28 липня 2014 року укладено додаткову угоду №1, згідно якої Постачальник 02 березня 2016 року передає, а Покупець приймає на відповідальне зберігання дизельне паливо у кількості 14955 л. Покупець зобов'язується до 31 березня 2016 року повідомити про те, що подальше зберігання товару є неможливим та постачальник має вивести товар, або про згоду прийняти та оплатити товар за ціною 13, 30 грн. за літр (з ПДВ) (а.с. 20).
Про передачу дизельного палива у кількості 14955 л ПрАТ ІЗТ-Авто , сторони договору склали акт приймання-передачі ТМЦ на відповідальне зберігання від 02 березня 2016 року (а.с. 19).
02 березня 2016 року ТОВ ІМПЕКС-Ель складено рахунок-фактуру №3021 на оплату ПрАТ ІЗТ-Авто дизельного палива у кількості 14955 л за ціною 11, 08 без ПДВ за 1/л, усього на суму 198 902, 70 грн. (з ПДВ) (а.с. 94).
За вказаним рахунком-фактурою №3021 від 02 березня 2016 року, ПрАТ ІЗТ-Авто здійснено оплату у розмірі 198 902, 70 грн., що підтверджується платіжним дорученням від 02 березня 2016 року №1760 та випискою по рахунку щодо надходження коштів на рахунок ТОВ ІМПЕКС-Ель від ПрАТ ІЗТ-Авто (а.с. 95, 99).
Відповідно до товарно-транспортної накладної №30201, транспортування товару на адресу ПрАТ ІЗТ-Авто здійснено 02 березня 2016 року (а.с 100).
Також судом встановлено, що 18 травня 2016 року ГУ ДФС в Одеській області проведено фактичну перевірку ПрАТ ІЗТ-Авто , якою встановлено, що ПрАТ ІЗТ-Авто здійснює закупівлю дизельного палива для власних виробничих потреб у підприємств України. Відповідно до наданих до перевірки документів встановлено, що 02 березня 2016 року ТОВ ІМПЕКС-Ель здійснило поставку дизельного палива у кількості 14955 л на суму 198 902, 70 грн. (а.с. 97-98).
Отже, з вищевказаних документів вбачається, що фактична передача дизельного палива від ТОВ ІМПЕКС-Ель до ПрАТ ІЗТ-Авто та повна оплата за передане паливо здійснені 02 березня 2016 року.
Однак, як встановлено судом та підтверджується сторонами, товариство з обмеженою відповідальністю ІМПЕКС-Ель зареєстровано платником акцизного податку 23 березня 2016 року, відтак, згідно приписів п. 231.4 ст. 231, пп. 212.3.4 п. 212.1 ст. 212 ПК України, набуло право на складання акцизних накладних, відповідно й на реалізацію пального, не раніше ніж через три робочі дні від проведення реєстрації, тобто з 26 березня 2016 року.
Позивач стверджує, що 02 березня 2016 року ТОВ ІМПЕКС-Ель передало ПрАТ ІЗТ-Авто паливо на відповідальне зберігання, реалізація палива відбулась 28 березня 2016 року, що підтверджується видатковою накладною №РН-3283 від 28 березня 2016 року (а.с. 18), актом приймання-передачі ТМЦ від 28 березня 2016 року (а.с. 24), акцизною накладною від 28 березня 2016 року №15 (а.с. 40), розрахунком коригування кількісних та вартісних показників до податкової накладної від 09 березня 2016 року №6 (а.с. 42).
Однак, суд вважає сумнівним та недоведеними обставини щодо реалізації ТОВ ІМПЕКС-Ель підакцизного товару 28 березня 2016 року, оскільки як підтверджується матеріалами справи передача товару в натурі та повна сплата за поставлений на користь ПрАТ ІЗТ-Авто товар відбулись 02 березня 2016 року.
Крім того, суд враховує, що 02 березня 2016 року ТОВ ІМПЕКС-Ель було складено податкову накладну №3021 за операцією з поставки пального ПрАТ ІЗТ-Авто у кількості 14955 л на загальну суму 198 902, 70 грн. (а.с. 44).
При цьому, пунктом 198.2 ст. 198 ПК України визначено, що датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг.
У даному випадку по взаємовідносинам позивача з ПрАТ ІЗТ-Авто 02 березня 2016 року відбулось одразу дві події: і списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату пального, і отримання платником податку товару.
На підставі викладено, суд дійшов висновку про те, що ТОВ ІМПЕКС-Ель в порушення вимог пп. 212.3.4 п. 212.3 ст. 212, п. 231.1, п. 231.4 ст. 231 Податкового кодексу України здійснило реалізацію підакцизного товару (дизельне паливо) без реєстрації платником акцизного податку, тобто без права на здійснення таких операцій.
Згідно ст. 69 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
У відповідності з ч. 4 ст. 70 КАС України, обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування, крім випадків, коли щодо таких обставин не виникає спору.
Відповідно до чч. 1, 2 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що при виявлені факту здійснення ТОВ ІМПЕКС-Ель операцій з реалізації пального без реєстрації платником акцизного податку, відповідачем правомірно, на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, накладено на позивача штраф у розмірі 100 відсотків вартості реалізованого пального.
Згідно з ч. 1 ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Таким чином, враховуючи те, що твердження позивача щодо порушення його прав та інтересів з боку відповідача є необґрунтованими, суд вважає, що у задоволенні адміністративного позову належить відмовити.
У зв'язку з відмовою у задоволенні адміністративного позову розподіл судових витрат не здійснюється.
Керуючись ст. ст. 2, 6-9, 11, 69-71, 86, 94, 122, 158-163, 254 КАС України, Податковим кодексом України від 02.12.2010 року № 2755-VI, суд
ПОСТАНОВИВ:
У задоволенні адміністративного позову товариства з обмеженою відповідальністю ІМПЕКС-Ель до Іллічівської об'єднаної Державної податкової інспекції Головного управління ДФС в Одеській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити повністю.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано у строк, встановлений статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання її копії. Апеляційна скарга подається до Одеського окружного адміністративного суду, та одночасно її копія до Одеського апеляційного адміністративного суду.
Повний текст постанови складено та підписано судом 10 квітня 2017 року.
Суддя О.В. Глуханчук
10 квітня 2017 року.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.04.2017 |
Оприлюднено | 18.04.2017 |
Номер документу | 65936477 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Глуханчук О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні