Постанова
від 05.04.2017 по справі 806/866/17
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05 квітня 2017 року Житомир справа № 806/866/17

категорія 6.2

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Шимоновича Р.М.,

розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з додатковою відповідальністю "Житомирське АТП 0661" до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області про визнання дій незаконними та зобов'язання вчинити дії,-

встановив:

Товариство з додатковою відповідальністю "Житомирське АТП 0661" звернулось до суду з позовом, у якому просить:

- визнати незаконними дії відповідача щодо неврахування п. 4 рішення Житомирської міської ради від 10.06.2015 № 931 при наданні витягу із нормативної грошової оцінки земельних ділянок:

площею 1,7098 га, кадастровий номер земельної ділянки 1810136300:04:017:0087, яка розташована за адресою: м. Житомир, вул. Тараса Бульби-Боровця, 42,

площею 1,5943 га, кадастровий номер земельної ділянки 1810136300:04:030:0010, яка розташована за адресою: м. Житомир, вул. Тараса Бульби-Боровця, 29-а, а саме: незастосування при такому розрахунку нормативної грошової оцінки даних земельних ділянок коефіцієнта Км2 з максимальним значенням 0,306;

- зобов'язати відповідача при розрахунку нормативної грошової оцінки земельних ділянок:

площею 1,7098 га, кадастровий номер земельної ділянки 1810136300:04:017:0087, яка розташована за адресою: м. Житомир, вул. Тараса Бульби-Боровця, 42,

площею 1,5943 га, кадастровий номер земельної ділянки 1810136300:04:030:0010, яка розташована за адресою: м. Житомир, вул. Тараса Бульби-Боровця, 29-а, застосувати коефіцієнт Км2 з максимальним значенням 0,306, передбачений п. 4 рішення Житомирської міської ради від 10.06.2015 № 931.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, що звернувся до відповідача з приводу отримання ОСОБА_1 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок з кадастровими номерами 1810136300:04:017:0087 та 1810136300:04:030:0010. Отримавши витяги, позивач встановив, що коефіцієнт Км2 розрахований відповідачем без урахування пункту 4 рішення Житомирської міської ради від 10.06.2015 № 931, яким обмежено застосування коефіцієнту Км2 максимальним значенням 0,306.

Представник позивача у судове засідання не прибув, через канцелярію суду подав клопотання, у якому просить розглянути справу без його участі.

Представник відповідача подав заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження. Також надав письмові заперечення проти позову, за змістом яких проси відмовити у задоволенні позовних вимог.

Справа розглядається в порядку письмового провадження, відповідно до частини шостої статті 128 Кодексу адміністративного судочинства України.

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог, з огляду на наступне.

Встановлено, що відповідно до договорів оренди землі від 15.04.2016, Товариство з додатковою відповідальністю "Житомирське АТП 0661" орендує у Житомирської міської ради земельні ділянки:

площею 1,7098 га, кадастровий номер земельної ділянки 1810136300:04:017:0087, яка розташована за адресою: м. Житомир, вул. Тараса Бульби-Боровця, 42,

площею 1,5943 га, кадастровий номер земельної ділянки 1810136300:04:030:0010, яка розташована за адресою: м. Житомир, вул. Тараса Бульби-Боровця, 29-а.

13.03.2017 позивач отримав Витяги з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельних ділянок з кадастровими номерами 1810136300:04:017:0087 та 1810136300:04:030:0010.

ОСОБА_1 вбачається, що по земельній ділянці з кадастровим номером 1810136300:04:017:0087 коефіцієнт Км2 становить 1,141, по земельній ділянці з кадастровим номером з кадастровим номером - 0,804.

На переконання позивача, відповідач при наданні витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок протиправно не застосував пункт 4 рішення Житомирської міської ради від 10.06.2015 № 931, що стало підставою для звернення до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку оспорюваним діям відповідача, суд виходить з наступних мотивів.

Відповідно до пункту 289.1 статті 289 Податкового кодексу України, для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин, здійснює управління у сфері оцінки земель та земельних ділянок.

За визначенням статті 1 Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

Відповідно до статті 201 Земельного кодексу України, нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель тощо.

Згідно пункту 2 Методики грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 року № 213, інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення є матеріали державного земельного кадастру (кількісна і якісна характеристика земель, бонітування грунтів, економічна оцінка земель), матеріали внутрігосподарського землевпорядкування, а земель населених пунктів - їх генеральні плани та проекти планування і забудови населених пунктів, матеріали економічної оцінки території.

Відповідно до розділу "III Нормативна грошова оцінка земель населених пунктів" Методики нормативної грошової оцінки земель сільськогосподарського призначення та населених пунктів, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 23 березня 1995 року N213, нормативна грошова оцінка земель населених пунктів визначається за відповідною формулою з урахуванням окрім інших величин, величин зазначених коефіцієнтів Км2 і Км3.

Дана норма кореспондується з пунктом 3.6. Порядку, яким передбачено, що Коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки (Км), обумовлюється трьома групами рентоутворювальних факторів регіонального, зонального та локального характеру і обчислюється за формулою: Км = Км1 х Км2 х Км3, де Км1 - регіональний коефіцієнт, який характеризує залежність рентного доходу від місцеположення населеного пункту у загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва і розселення; Км2 - зональний коефіцієнт, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони); Км3 - локальний коефіцієнт, який враховує місце розташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони.

Згідно пункту 3.10 Порядку, для обчислення Км3 слід враховувати локальні фактори, наведені в додатку 1, табл. 3.7, при цьому добуток пофакторних оцінок не повинен бути нижче 0,50 і вище 1,50.

Отже, при визначенні нормативної грошової оцінки окремої земельної ділянки, розташованої в межах населеного пункту, враховуються, окрім інших, відповідні показники коефіцієнту Км2 (коефіцієнт, який характеризує зональні фактори місцеположення земельної ділянки в межах населених пунктів) та коефіцієнту Км3 (коефіцієнт, який характеризує локальні фактори місцеположення земельної ділянки за територіально-планувальними, інженерно-геологічними, історико-культурними, природно-ландшафтними, санітарно-гігієнічними умовами та рівнем облаштування території).

При цьому, Таблиця 1.6 до вказаного Порядку містить граничні (максимальні і мінімальні) значення коефіцієнтів, які враховують ступінь містобудівної цінності території в межах населених пунктів (Км2). В даній таблиці зазначено, що для населених пунктів з чисельністю населення від 250 до 500 (тис. чол.), до яких відноситься місто Житомир, максимальні значення коефіцієнту Км2 визначено в межах 3,0 - 3,5, а мінімальне значення цього ж коефіцієнту Км2 визначено 0,30.

Відповідно до частин першої, другої статті 20 Закону України "Про оцінку земель", за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт. Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Згідно зі частиною першою статті 23 Закону України "Про оцінку земель", технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок у межах населених пунктів затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою.

Частиною третьою статті 23 Закону України "Про оцінку земель" встановлено, що витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Встановлено, що 10.06.2015 сорок сьомою сесією шостого скликання Житомирської міської ради прийнято рішення №931 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Житомира та введення в дію нових розмірів плати за земельні ділянки у м.Житомирі".

Пунктами першим - третім указаного рішення затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Житомира згідно з додатком. Затверджено середню базову вартість одного квадратного метра земель у місті Житомирі 249 грн. 80 коп. Введено в дію нові розміри плати за землю для всіх суб'єктів господарювання та громадян з 01.01.2016.

Відповідно до пункту 4 рішення від 10.06.2015 № 931, умовою введення в дію нових розмірів плати за землю є обмеження значення коефіцієнтів, які застосовуються при розрахунку визначення нормативної грошової оцінки земельних ділянок в м. Житомирі, а саме: обмежити застосування коефіцієнту Км2 максимальним значенням 0,306; обмежити застосування загального коефіцієнту Км3, що є добутком значень локальних факторів, у діапазоні від 0,5 до 1. При цьому "1" - це максимальне значення коефіцієнту, яке може застосовуватись при розрахунку визначення нормативної грошової оцінці земельних ділянок м. Житомира.

Користувачам та власникам земельних ділянок, незалежно від форм власності та підпорядкування, отримати витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Житомира для перерахунку розміру плати за землю та при подачі усіх видів звітності застосовувати нормативну грошову оцінку земельної ділянки, розмір якої визначений з 01.01.2016 (пункт 6 рішення від 10.06.2015 № 931).

Пунктом 10 рішення від 10.06.2015 № 931 зобов'язано управління Держземагентства у Житомирському районі Житомирської області забезпечити оформлення та видачу витягів з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Житомира користувачам або власникам земельних ділянок.

Проте, як встановлено судом, відповідачем при наданні витягів позивачеві проігноровано пункт 4 рішення Житомирської міської ради від 10.06.2015 № 931, а саме: при визначенні нормативної грошової оцінки земельних ділянок не застосовано коефіцієнт Км2 з максимальним значенням 0,306.

При цьому, стверджуючи про правомірність своїх дій представник відповідача у письмових запереченнях посилається на те, що видача витягів належить виключно до повноважень Держгеокадастру, які надаються з технічної документації про нормативну грошову оцінку на території м. Житомира, розробленої у відповідності з вимогами чинного законодавства. Відтак, застосування при цьому будь-яких інших нормативних чи ненормативних актів не передбачено.

Наведені доводи відповідача спростовуються наступним.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі статтею 144 Конституції України, органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.

Частиною першою статті 12 Земельного кодексу України регламентовано, що до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, зокрема, розпорядження землями територіальних громад.

Відповідно до частини першої статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень.

Частиною першою статті 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Отже, рішення сорок сьомої сесії шостого скликання Житомирської міської ради від 10.06.2015 №931 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Житомира та введення в дію нових розмірів плати за земельні ділянки у м.Житомирі", в силу наведених положень, є нормативно-правовим актом, обов'язковим для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, а також підприємствами, установами і організаціями.

Крім того, суд зазначає, що правова оцінка рішення Житомирської міської ради від 10.06.2015 №931 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Житомира та введення в дію нових розмірів плати за земельні ділянки у м.Житомирі" була надана Корольовським районним судом м.Житомира та Житомирським апеляційним адміністративним судом при розгляді адміністративної справи №296/7456/15-а.

Так, постановою Корольовського районного суду м. Житомира від 25.01.2016 в адміністративній справі №296/7456/15-а, залишеною без змін ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 11.04.2016 підтверджено правомірність п. 4, 4.1, 4.2 рішення 47 сесії 6 скликання Житомирської міської ради № 931 від 10.06.2015 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м.Житомира та введення в дію нових розмірів плати за земельні ділянки у м. Житомирі".

Судами першої та апеляційної інстанції у справі №296/7456/15-а встановлено, що рішення Житомирської міської ради було прийнято відповідно до норм чинного законодавства, в межах наданих законом повноважень, з метою стабільного надходження коштів до місцевого бюджету.

Відповідно до положень статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України, постанова або ухвала суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.

Обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.

З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку, що невиконання відповідачем пункту 4 рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015 при наданні Товариству з додатковою відповідальністю "Житомирське АТП 0661" витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок з кадастровими номерами 1810136300:04:017:0087 та 1810136300:04:030:0010 суперечить вищевказаним вимогам законодавства, а тому такі дії слід визнати протиправними.

З огляду на встановлені обставини, та з метою повного захисту порушеного права позивача, суд дійшов висновку про необхідність зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області при розрахунку нормативної грошової оцінки земельних ділянок з кадастровими номерами 1810136300:04:017:0087 та 1810136300:04:030:0010 застосувати коефіцієнт Км2 з максимальним значенням 0,306, який передбачений пунктом 4 рішення Житомирської міської ради від 10.06.2015 №931.

Відповідно до частин першої та другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач, який є суб'єктом владних повноважень, суду не надав.

З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.

Керуючись статтями 86, 128, 158-163, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України,

постановив:

Адміністративний позов задовольнити.

Визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області щодо неврахування пункту 4 рішення Житомирської міської ради від 10.06.2015 № 931 при наданні Товариству з додатковою відповідальністю "Житомирське АТП 0661" витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок з кадастровими номерами 1810136300:04:017:0087 та 1810136300:04:030:0010, а саме: не застосування при визначенні нормативної грошової оцінки земельних ділянок коефіцієнта Км2 з максимальним значенням 0,306.

Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області при розрахунку нормативної грошової оцінки земельних ділянок з кадастровими номерами 1810136300:04:017:0087 та 1810136300:04:030:0010 застосувати коефіцієнт Км2 з максимальним значенням 0,306, який передбачений пунктом 4 рішення Житомирської міської ради від 10.06.2015 №931.

Постанова набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України, і може бути оскаржена до Житомирського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції у порядку, визначеному статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Р.М.Шимонович

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.04.2017
Оприлюднено19.04.2017
Номер документу65965196
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —806/866/17

Ухвала від 09.01.2018

Адміністративне

Верховний Суд

Гриців М.І.

Ухвала від 09.11.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Мороз Л.Л.

Ухвала від 02.10.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 02.10.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 23.05.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Котік Т.С.

Ухвала від 23.05.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Котік Т.С.

Ухвала від 10.05.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Котік Т.С.

Постанова від 05.04.2017

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Шимонович Роман Миколайович

Ухвала від 17.03.2017

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Шимонович Роман Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні