ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 квітня 2017 р.м. ХерсонСправа № 821/452/17
Херсонський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Бездрабка О.І.,
при секретарі - Вітічак О.Р.,
за участю:
представників позивача - ОСОБА_1, ОСОБА_2,
представника відповідача - ОСОБА_3,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Агропромислова фірма "Югагросервіс" до Головного управління ДФС у Херсонській області про визнання протиправним рішення про відмову в підтвердженні статусу платника єдиного податку четвертої групи на 2017 рік,
встановив:
Товариство з обмеженою відповідальністю Агропромислова фірма "Югагросервіс" (далі - позивач, ТОВ АПФ "Югагросервіс") звернулося з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області (далі - відповідач, ГУ ДФС у Херсонській області), в якому з урахуванням заяви про зміну позовних вимог від 05.04.2017 р. просить визнати протиправним та скасувати рішення (відмову) щодо не підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи на 2017 рік, зобов'язати відповідача підтвердити ТОВ АПФ "Югагросервіс" статус платника єдиного податку четвертої групи на 2017 рік, зобов'язати внести до Єдиного державного реєстру платників єдиного податку відомості стосовно позивача як платника єдиного податку четвертої групи на 2017 рік та надати позивачу витяг з Єдиного державного реєстру платників єдиного податку.
Свої вимоги мотивує протиправністю рішення ГУ ДФС у Херсонській області, викладеному у листі від 16.03.2017 р. № 853/10/21-22-12-03-12, стосовно не підтвердження ТОВ АПФ "Югагросервіс" статусу платника єдиного податку четвертої групи на 2017 рік, оскільки зазначені у ньому підстави не відповідають дійсності.
У судовому засіданні представники позивача підтримали позовні вимоги та просили їх задовольнити. Зазначили, що підставою для не підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи відповідач вказав на наявність станом на 01.01.2017 р. податкового боргу по надходженню від викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення у розмірі 147,73 грн. Однак підприємство сплатило ці кошти у 2016 році в повному обсязі і станом на 31.12.2016 р. не мало боргу, що підтверджується актами звірки з контролюючими органами.
Представник відповідача заперечувала проти задоволення позовних вимог, оскільки ТОВ АПФ "Югагросервіс" станом на 01.01.2017 р. мало податковий борг по надходженню від викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення у розмірі 147,73 грн., у зв'язку з чим відповідно до пп.291.5-1.3 п.291.5-1 ст.291 ПК України ГУ ДФС у Херсонській області правомірно не підтверджено позивачу статус платника єдиного податку четвертої групи. Просить відмовити в задоволенні позову.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши наявні у справі докази, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.
Судом встановлено, що ТОВ АПФ "Югагросервіс" у 2016 році було платником єдиного податку четвертої групи.
У лютому 2017 року для підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи позивачем до контролюючого органу було подано відповідних пакет документів.
06.03.2017 р. ТОВ АПФ "Югагросервіс" направлено запит про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку.
Листом від 16.03.2017 р. № 853/10/21-22-12-03-12 ГУ ДФС у Херсонській області було повідомлено ТОВ АПФ "Югагросервіс" про не підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи на 2017 рік через наявність станом на 01.01.2017 р. податкового боргу по надходженню від викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення в сумі 147,73 грн.
Не погоджуючись з таким рішенням відповідача, позивач звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить із наступного.
Відповідно до абз.4 п.291.4 ст.291 ПК України платниками єдиного податку четвертої групи є сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.
Згідно пп.14.1.235 п.14.1 ст.14 ПК України сільськогосподарський товаровиробник - юридична особа незалежно від організаційно-правової форми, яка займається виробництвом сільськогосподарської продукції та/або розведенням, вирощуванням та виловом риби у внутрішніх водоймах (озерах, ставках та водосховищах) та її переробкою на власних чи орендованих потужностях, у тому числі власновиробленої сировини на давальницьких умовах, та здійснює операції з її постачання.
Приписами п.298.8 ст.298 ПК України передбачено, що порядок обрання або переходу на спрощену систему оподаткування платниками єдиного податку четвертої групи здійснюється відповідно до підпунктів 298.8.1 - 298.8.4 цієї статті.
Відповідно до пп.298.8.1 п.298.8 ст.298 ПК України сільськогосподарські товаровиробники для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку подають до 20 лютого поточного року:
загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), - контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку);
звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки - контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки;
розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику;
відомості (довідку) про наявність земельних ділянок - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок.
У відомостях (довідці) про наявність земельних ділянок зазначаються дані про кожний документ, що встановлює право власності та/або користування земельними ділянками, у тому числі про кожний договір оренди земельної частки (паю).
З метою щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи ТОВ АПФ "Югагросервіс" подано:
- до Херсонської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області 14.02.2017 р. загальну податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи на 2017 рік за номером 90179465746, розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва за номером НОМЕР_1, відомості про наявність земельних ділянок на території Голопристанського району Чорноморської сільської ради від 31.01.2017 р., відомості про нормативну грошову оцінку одного гектара ріллі від Відділу Держгеокадастру у Голопристанському районі від 02.02.2016 р. № 27-2111-0.3-202/2-16;
- до Голопристанського відділення Херсонської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області 13.02.2017 р. звітну податкову декларацію платника єдиного податку четвертої групи на 2017 рік за номером НОМЕР_2 та розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва за номером НОМЕР_3, відомості про наявність земельних ділянок на території Голопристанського району Чорноморської сільської ради від 31.01.2017 р., відомості про нормативну грошову оцінку одного гектара ріллі від Відділу Держгеокадастру у Голопристанському районі від 02.02.2016 р. № 27-2111-0.3-202/2-16.
ГУ ДФС у Херсонській області листом від 16.03.2017 р. № 853/10/21-22-12-03-12 повідомило позивача, що ТОВ АПФ "Югагросервіс" не може бути підтверджено статус платника єдиного податку четвертої групи на 2017 рік у зв'язку з наявністю станом на 01.01.2017 року податкового боргу по надходженню від викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення у сумі 147,73 грн. з посиланням на пп.291.5-1.3 п.291.5-1 ст.295 ПК України.
Між тим суд вважає необґрунтованою підставу для відмови позивачу у підтвердженні статусу платника єдиного податку четвертої групи з огляду на наступне.
Відповідно до пп.291.5-1.3 п.291.5-1 ст.291 ПК України не може бути платником єдиного податку четвертої групи суб'єкт господарювання, який станом на 1 січня базового (звітного) року має податковий борг, за винятком безнадійного податкового боргу, який виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).
Наявність у ТОВ АПФ "Югагросервіс" податкового боргу по надходженню від викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення у сумі 147,73 грн., на думку відповідача, слугує підставою для відмови позивачу у підтвердженні статусу платника єдиного податку четвертої групи на 2017 рік.
З матеріалів справи слідує, що згідно поданих ТОВ АПФ "Югагросервіс" декларацій по екологічному податку за І, ІІ квартали 2016 року нараховано до сплати 227,73 грн., які сплачено позивачем у повному обсязі, що підтверджується платіжними дорученнями від 19.05.2016 р. № 998 на суму 147,84 грн., від 19.08.2016 р. № 1282 на суму 80 грн.
Відповідно до акту звіряння з Цюрупинською ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області (Голопристанське відділення) станом на 30.11.2016 р. податковий борг відсутній.
25.01.2017 р. Голопристанським відділенням Херсонської ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області видано довідку № 9/10/21-11-17-016 про відсутність станом на 26.01.2017 р. заборгованості зі сплати податків, борів, платежів, а 01.02.2017 р. - Херсонською ОДПІ ГУ ДФС у Херсонській області про відсутність станом на 01.02.2017 р. заборгованості зі сплати податків, зборів, платежів.
Пунктом 38.1 статті 38 ПК України встановлено, що виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.
У судовому засіданні представник відповідача пояснив, що позивачем здійснено помилку під час перерахування суми грошового зобов'язання у розмірі 147,84 грн. до місцевого бюджету, внаслідок чого сплачена у травні 2016 року сума екологічного податку у розмірі 147,84 грн. не була відображена в особовій картці платника податку.
Однак суд критично оцінює дані твердження представника відповідача, оскільки, по-перше, відповідачем не вказано яку саме помилку було допущено позивачем при перерахуванні коштів до місцевого бюджету і яким чином вона впливає на виконання ТОВ АПФ "Югагросервіс" обов'язку зі сплати екологічного податку, враховуючи те, що в подальшому контролюючий орган самостійно відобразив суму сплати у розмірі 147,84 грн. в особовій картці позивача і станом на 03.01.2017 р. ця заборгованість вже була відсутня; по-друге, якщо таку помилку і було допущено, то її не можна розцінювати як бездіяльність платника податків при сплаті узгодженої суми грошового зобов'язання до бюджету.
Окрім цього суд звертає увагу на те, що до моменту визначення права на продовження використання статусу платника єдиного податку четвертої групи, контролюючий орган 03.01.2017 р. самостійно усунув вказану відповідачем підставу відмови у підтвердженні статусу платника єдиного податку четвертої групи.
Також суд зазначає, що відповідно до пп.299.1, 299.2 ст.299 ПК України реєстрація суб'єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку. Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, веде реєстр платників єдиного податку, в якому міститься інформація про осіб, зареєстрованих платниками єдиного податку.
Згідно п.299.7 ст.299 ПК України до реєстру платників єдиного податку вносяться такі відомості про платника єдиного податку: 1) найменування суб'єкта господарювання, код згідно з ЄДРПОУ (для юридичної особи) або прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - підприємця, реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання в установленому порядку відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків і мають відповідну відмітку у паспорті); 2) податкова адреса суб'єкта господарювання; 3) місце провадження господарської діяльності; 4) обрані фізичною особою - підприємцем першої та другої груп види господарської діяльності; 5) ставка єдиного податку та група платника податку; 6) дата (період) обрання або переходу на спрощену систему оподаткування; 7) дата реєстрації; 8) види господарської діяльності; 9) дата анулювання реєстрації.
Пунктом 299.6 статті 299 ПК України встановлено, що підставами для прийняття контролюючим органом рішення про відмову у реєстрації суб'єкта господарювання як платника єдиного податку є виключно: 1) невідповідність такого суб'єкта вимогам, встановленим статтею 291 цього Кодексу; 2) наявність у суб'єкта господарювання, який утворюється у результаті реорганізації (крім перетворення) будь-якого платника податку, непогашених податкових зобов'язань чи податкового боргу, що виникли до такої реорганізації; 3) недотримання таким суб'єктом вимог, встановлених підпунктом 298.1.4. пункту 298.1. статті 298 цього Кодексу.
Відповідно до п.299.10 ст.299 ПК України реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу.
Згідно п.299.11 ст.299 ПК України у разі виявлення відповідним контролюючим органом під час проведення виїзних документальних перевірок платника єдиного податку четвертої групи невідповідності вимогам підпункту 4 пункту 291.4 та пункту 291.5-1 статті 291 цього Кодексу у податковому (звітному) році або у попередніх періодах, такому платнику за такі періоди нараховуються податки та збори, від сплати яких він звільнявся як платник єдиного податку четвертої групи, та штрафні (фінансові) санкції (штрафи), передбачені главою 11 розділу II цього Кодексу. Такий платник податку зобов'язаний перейти до сплати податків за загальною системою оподаткування, починаючи з наступного місяця після місяця, у якому встановлено таке порушення.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що відповідач лише під час проведення документальної перевірки позивача, встановивши обставини, за яких платник податків не може перебувати на спрощеній системі оподаткування (бути платником єдиного податку), повинен прийняти рішення про анулювання реєстрації платником єдиного податку шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку.
Проте як встановлено судом, відповідачем не проводилась документальна перевірка позивача, а також не приймалося рішення про анулювання реєстрації ТОВ АПФ "Югагросервіс" платником єдиного податку.
На підставі вищенаведеного, суд вважає, що позовні вимоги ТОВ АПФ "Югагросервіс" про визнання протиправним та скасування рішення (відмови) щодо не підтвердження статусу платника єдиного податку четвертої групи на 2017 рік, зобов'язання відповідача підтвердити позивачу статус платника єдиного податку четвертої групи на 2017 рік, зобов'язання відповідача внести до Єдиного державного реєстру платників єдиного податку відомості щодо позивача як платника єдиного податку четвертої групи на 2017 рік є обґрунтованими, та такими, що підлягають задоволенню.
Положеннями п.299.9 ст.299 ПК України передбачено, що за бажанням зареєстрований платник єдиного податку може безоплатно та безумовно отримати витяг з реєстру платників єдиного податку. Строк надання витягу не повинен перевищувати одного робочого дня з дня надходження запиту. Витяг діє до внесення змін до реєстру.
З матеріалів справи слідує, що ТОВ АПФ "Югагросервіс" 06.03.2017 р. було направлено контролюючому органу запит про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку, однак в порушення встановленого п.299.9 ст.299 ПК України строку витяг позивачу не надано.
Таким чином позовні вимоги ТОВ АПФ "Югагросервіс" в частині зобов'язання відповідача надати витяг з Єдиного державного реєстру платників єдиного податку також підлягають задоволенню.
Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.1 ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку про обґрунтованість та доведеність вимог позивача, тому даний адміністративний позов підлягає задоволенню у повному обсязі.
Положеннями ч.1 ст.94 КАС України передбачено, що якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Тому сплачений ТОВ АПФ "Югагросервіс" судовий збір у сумі 1600 грн. підлягає стягненню з ГУ ДФС у Херсонській області за рахунок його бюджетних асигнувань.
Керуючись ст.ст.8, 9, 11, 71, 158-163, 167 КАС України, суд -
постановив :
Позов задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДФС у Херсонській області щодо не підтвердження Товариству з обмеженою відповідальністю Агропромислова фірма "Югагросервіс" статусу платника єдиного податку четвертої групи на 2017 рік.
Зобов'язати Головне управління ДФС у Херсонській області підтвердити Товариству з обмеженою відповідальністю Агропромислова фірма "Югагросервіс" статус платника єдиного податку четвертої групи на 2017 рік.
Зобов'язати Головне управління ДФС у Херсонській області внести до Єдиного державного реєстру платників єдиного податку відомості стосовно Товариства з обмеженою відповідальністю Агропромислова фірма "Югагросервіс" як платника єдиного податку четвертої групи на 2017 рік.
Зобов'язати Головне управління ДФС у Херсонській області надати Товариству з обмеженою відповідальністю Агропромислова фірма "Югагросервіс" витяг з Єдиного державного реєстру платників єдиного податку.
Стягнути з Головного управління ДФС у Херсонській області за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Агропромислова фірма "Югагросервіс" (код ЄДРПОУ 22745858) судовий збір у сумі 1600 (одна тисяча шістсот) грн.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст.160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 13 квітня 2017 р.
Суддя Бездрабко О.І.
кат. 8
Суд | Херсонський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2017 |
Оприлюднено | 19.04.2017 |
Номер документу | 65965623 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Херсонський окружний адміністративний суд
Бездрабко О.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні