Ухвала
від 12.04.2017 по справі 804/12881/14
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 квітня 2017 року м. Київ К/800/23683/15

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі Приходько І.В. Бухтіярової І.О . Маринчак Н.Є.

розглянувши в попередньому судовому засіданні

касаційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Контер

на постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.09.2014р.

та постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 12.03.2015 р.

у справі № 804/12881/14

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Контер

до Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області

про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И Л А:

У серпні 2014 року товариство з обмеженою відповідальністю Контер (далі - позивач, ТОВ Контер ) звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Державної податкової інспекції у Кіровському районі м. Дніпропетровська Головного управління Міндоходів у Дніпропетровській області (далі - відповідач, ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська), в якому просило суд: - визнати протиправними дії ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська щодо проведення зустрічної звірки ТОВ Контер (код за ЄДРПОУ 37374068, попереднє найменування ТОВ Євроконтракт-ЛТД ), за результатами якої було складено Акт від 23.06.2014 р. №106/04-65-22-03/37374068 Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ Євроконтакт-ЛТД (код за ЄДРПОУ 37374068) з питання дотримання вимог податкового законодавства по податковій декларації з податку на додану вартість за період березень 2014 року ; - визнати протиправними дії ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська щодо коригування показників податкової звітності додатку № 5 до декларації з податку на додану вартість звірки ТОВ Контер (код за ЄДРПОУ 37374068), попереднє найменування ТОВ Євроконтакт-ЛТД ) у інформаційній базі даних АІС Податковий блок , що було здійснено на підставі акту від 23.06.2014 р. № 106/04-65-22-03/37374068; - зобов'язати ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська відновити показники податкової звітності додатку № 5 щодо декларації з податку на додану вартість ТОВ Контер (код за ЄДРПОУ 37374068, попереднє найменування ТОВ Євроконтакт-ЛТД ) у інформаційній базі даних АІС Податковий блок , що було здійснено на підставі акту від 23.06.2014 р. № 106/04-65-22-03/37374068.

Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.09.2014 р. адміністративний позов задоволено частково: визнано протиправними дії ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська, щодо коригування показників податкової звітності додатку № 5 до декларації з податку на додану вартість звірки ТОВ Контер (код за ЄДРПОУ 37374068), попереднє найменування ТОВ Євроконтакт-ЛТД ) у інформаційній базі даних АІС Податковий блок , що було здійснено на підставі акту від 23.06.2014 р. № 106/04-65-22-03/37374068; зобов'язано ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська відновити показники податкової звітності додатку № 5 щодо декларації з податку на додану вартість ТОВ Контер (код за ЄДРПОУ 37374068, попереднє найменування ТОВ Євроконтако-ЛТД ) у інформаційній базі даних АІС Податковий блок , що було здійснено на підставі акту від 23.06.2014 р. № 106/04-65-22-03/37374068; в решті позовних вимог відмовлено.

Постановою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 12.03.2015 р. постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.09.2014 р. - скасовано в частині задоволених позовних вимог. У задоволенні вимог: - про визнання протиправними дій ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська щодо коригування показників податкової звітності додатку № 5 до декларації з податку на додану вартість звірки ТОВ Контер (код за ЄДРПОУ 37374068), попереднє найменування ТОВ Євроконтакт-ЛТД ) у інформаційній базі даних АІС Податковий блок , що було здійснено на підставі акту від 23.06.2014 р. № 106/04-65-22-03/37374068; - про зобов'язання ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська відновити показники податкової звітності додатку № 5 до декларації з податку на додану вартість ТОВ Контер (код за ЄДРПОУ 37374068, попереднє найменування ТОВ Євроконтако-ЛТД ) у інформаційній базі даних АІС Податковий блок , що було здійснено на підставі акту від 23.06.2014 р. № 106/04-65-22-03/37374068 - відмовлено. В решті постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.09.2014 р. - залишено без змін.

Не погоджуючись із прийнятими рішеннями судів попередніх інстанцій, позивач звернувся до Вищого адміністративного суду України з касаційною скаргою, в якій, з посиланням на порушення судами норм матеріального та процесуального права, просив скасувати постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 26.09.2014 р. в частині відмови у задоволенні позовних вимог та скасувати повністю постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 12.03.2015 р. і прийняти рішення, яким позовні вимоги задовольнити у повному обсязі.

Відповідач письмових заперечень на касаційну скаргу не надав.

Заслухавши доповідь судді-доповідача, дослідивши матеріали справи та доводи касаційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що посадовою особою ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська, згідно пункту 73.5 статті 73 Податкового кодексу України здійснено заходи з метою проведення зустрічної звірки ТОВ Контер з питань дотримання вимог податкового законодавства по податковій декларації з податку на додану вартість за період березень 2014 року. За результатами таких заходів складений акт від 23.06.2014 р. № 106/04-65-22-03/37374068 Про неможливість проведення зустрічної звірки ТОВ Євроконтакт-ЛТД (код за ЄДРПОУ 37374068) з питань дотримання вимог податкового законодавства по податковій декларації з податку на додану вартість за період березень 2014 року .

За даними вказаного акту 23.06.2014 р. посадовими особами ДПІ у Кіровському районі м. Дніпропетровська з метою вручення наказу ТОВ Євроконтакт-ЛТД (код за ЄДПРОУ 37374068) щодо дотримання вимог податкового законодавства по податковій декларації з податку на додану вартість за період березень 2014 року здійснено вихід за податковою адресою платника податків. Посадових осіб ТОВ Євроконтакт-ЛТД не встановлено. Враховуючи викладене, посадовими особами податкового органу складено акт від 23.06.2014 р. № 5/04-65-22-03/37374068 про незнаходження посадових осіб ТОВ Євроконтакт-ЛТД за податковою адресою та до ГОВ ДПІ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська направлено запит на становлення місцезнаходження за № 5 від 23.06.2014 р.

Висновки, викладені в акті від 23.06.2014 р. № 106/04-65-22-03/37374068, були відображені відповідачем в електронній базі даних - в системі автоматизованого співставлення податкових зобов'язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів на рівні ДПА України.

Вказані обставини слугували підставою для звернення ТОВ Контер з позовом до суду у даній справі.

Суд першої інстанції частково задовольняючи позовні вимоги виходив з того, що дії податкового органу по самостійному коригуванню в електронних базах даних автоматизованої інформаційної системи Податковий блок є такими, що не відповідають вимогам законодавства.

Суд апеляційної інстанції постанову окружного адміністративного суду в частині задоволених позовних вимог скасував та прийняв нову постанову про відмову у задоволенні позову повністю, виходив з того, що здійснення заходів для проведення зустрічної звірки позивача, було здійснено податковим органом з дотриманням вимог чинного законодавства, а включення до бази даних інформації про результати такої звірки не створює жодних перешкод для діяльності платника податків.

Колегія суддів касаційної інстанції погоджується з такою позицією суду апеляційної інстанції виходячи з наступного.

Відповідно до пункту 73.5 статті 73 Податкового кодексу України, з метою отримання податкової інформації контролюючі органи мають право проводити зустрічні звірки даних суб'єктів господарювання щодо платника податків.

Зустрічною звіркою вважається співставлення даних первинних бухгалтерських та інших документів суб'єкта господарювання, що здійснюється контролюючими органами з метою документального підтвердження господарських відносин з платником податків та зборів, а також підтвердження відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, що здійснювалися між ними, для з'ясування їх реальності та повноти відображення в обліку платника податків.

Зустрічні звірки не є перевірками і проводяться в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

За результатами зустрічних звірок складається довідка, яка надається суб'єкту господарювання у десятиденний термін.

Пунктом 3 Порядку проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 р. № 1232, передбачено, що з метою проведення зустрічної звірки орган державної податкової служби (ініціатор) надсилає органу державної податкової служби (виконавцю), на обліку в якому перебуває суб'єкт господарювання, запит про проведення зустрічної звірки для підтвердження отриманих від платника податків та зборів даних. Зустрічна звірка може бути проведена органом державної податкової служби (ініціатором) самостійно у разі, коли суб'єкт господарювання перебуває на обліку в тому ж органі державної податкової служби, в якому перебуває платник податків, або в межах одного населеного пункту.

Згідно пункту 4 зазначеного Порядку № 1232, орган державної податкової служби (виконавець), який проводить зустрічну звірку, складає довідку за наявності інформації, для отримання якої надіслано запит органом державної податкової служби (ініціатором), та її документального підтвердження. У разі відсутності запитуваної органом державної податкової служби (ініціатором) інформації орган державної податкової служби (виконавець) надсилає завірений печаткою запит про подання інформації та її документального підтвердження суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом з повідомленням про вручення чи особисто вручає суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку.

Пунктами 6, 7 Порядку № 1232 передбачено, що у разі отримання від суб'єкта господарювання інформації, визначеної у запиті, та її документального підтвердження (протягом одного місяця з дня, що настає за днем надходження суб'єкту господарювання запиту) орган державної податкової служби проводить зустрічну звірку. За результатами проведеної зустрічної звірки складається довідка, яка підписується суб'єктом господарювання (законним чи уповноваженим представником) і посадовими особами органу державної податкової служби та особисто вручається суб'єкту господарювання або його законному чи уповноваженому представникові під розписку або надсилається суб'єкту господарювання за його адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) рекомендованим листом із повідомленням про вручення.

Відповідно до пункту 4.4 розділу 4 Методичних рекомендацій щодо організації та проведення органами державної податкової служби зустрічних звірок, затверджених наказом ДПА України № 236 від 22.04.2011 р., у разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), відповідальний підрозділ не пізніше двох робочих днів від дати надходження запиту складає Акт про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, реєструє його у Журналі реєстрації довідок про результати проведення зустрічної звірки (актів про неможливість проведення зустрічної звірки суб'єкта господарювання, неявки для підписання, відмови від писання Довідки про результати проведення зустрічної звірки) та вживає відповідних заходів, передбачених актами ДПС України.

Отже, податковому органу надано право на складання актів про неможливість проведення зустрічних звірок в разі встановлення фактів, що не дають змогу провести зустрічну звірку суб'єкта господарювання, зокрема, у зв'язку із зняттям з обліку, встановленням відсутності суб'єкта господарювання та/або його посадових осіб за місцезнаходженням (податковою адресою), в решті випадків податковим законодавством передбачено складання довідок.

Форма акту про неможливість проведення зустрічної звірки затверджена Додатком № 3 до згаданих Методичних рекомендацій. Відповідна форма, серед іншого, передбачає внесення до акту про неможливість окремих відомостей, що стосуються суб'єкта проведення звірки.

Відповідні дії не призводять до виникнення будь-якого правового результату, оскільки звірка як юридичний факт у цьому разі не є проведеною. Отже, жодних правових наслідків, які могли би порушувати права платника податків (позивача у справі) та бути предметом оскарження, в розглядуваному випадку не виникає.

Проведення зустрічної звірки може розглядатися як юридичний факт, який впливає на законні інтереси платника податків виключно у випадку коли дані, отримані за результатами проведення зустрічних звірок, можуть бути використані контролюючим органом як інформація про можливі порушення платником податків вимог податкового законодавства. Відповідна обставина, у свою чергу, згідно з підпунктом 78.1.1 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України є підставою для призначення податкової перевірки.

Відповідно, позовні вимоги, спрямовані на оскарження дій посадових осіб контролюючих органів із проведення зустрічної звірки та складення акту про неможливість проведення зустрічної звірки, задоволенню не підлягають.

Крім того, у пункті 61.1 статті 61 Податкового кодексу України визначено, що податковий контроль - це система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Способом здійснення такого контролю, згідно підпункту 62.1.2 пункту 62.1 статті 62 Податкового кодексу України, є, зокрема, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів.

Відповідно до статті 71 Податкового кодексу України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - це комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.

Згідно з приписами підпункту 72.1.1 пункту 72.1 статті 72 Податкового кодексу України для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу використовується інформація, що надійшла, зокрема: від платників податків та податкових агентів, що міститься в податкових деклараціях, розрахунках, інших звітних документах; що міститься у наданих великими платниками податків в електронній формі копіях документів з обліку доходів, витрат та інших показників, пов'язаних із визначенням об'єктів оподаткування (податкових зобов'язань), первинних документах, які ведуться в електронній формі, регістрах бухгалтерського обліку, фінансовій звітності, інших документах, пов'язаних з обчисленням та сплатою податків і зборів; про фінансово-господарські операції платників податків.

Відповідно до пунктів 74.1, 74.2 статті 74 Податкового кодексу України податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, може зберігатися та опрацьовуватися в інформаційних базах контролюючих органів або безпосередньо посадовими (службовими) особами контролюючих органів.

Перелік інформаційних баз, а також форми і методи опрацювання інформації визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань.

За змістом вказаних правових норм дії контролюючого органу щодо внесення до електронної бази даних інформації, отриманої внаслідок здійснення заходів податкового контролю, є лише службовою діяльністю працівників податкового органу на виконання своїх професійних обов'язків по збиранню доказової інформації щодо наявності чи відсутності документального підтвердження даних податкового обліку платників податків, які не створюють для платника податків самостійного юридичного наслідку. Інформація, отримана податковим органом за результатами податкового контролю, використовується для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючого органу. Це в однаковій мірі стосується і дій податкового органу щодо внесення такої інформації до існуючих інформаційних систем.

Виходячи з вищезазначеного та з урахуванням вимог частини третьої статті 2, частини другої статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів касаційної інстанції погоджується з висновками суду апеляційної інстанції щодо відсутності підстав для задоволення позовних вимог.

Відповідно до частини третьої статті 220 1 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції відхиляє касаційну скаргу і залишає рішення без змін, якщо відсутні підстави для скасування судового рішення.

В свою чергу, доводи касаційної скарги не знайшли свого підтвердження та не дають підстав вважати, що при прийнятті оскаржуваного рішення, судом апеляційної інстанції було порушено норми матеріального та процесуального права.

Враховуючи викладене, постанова суду апеляційної інстанції підлягає залишенню без змін.

На підставі викладеного, керуючись статтями 220, 220 1 , 223, 224, 230, 231, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Касаційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю Контер - відхилити.

Постанову Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 12.03.2015 р. у справі № 804/12881/14 - залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення. Заява про перегляд судового рішення в адміністративній справі Верховним Судом України може бути подана з підстав, в порядку та у строки, що встановлені статтями 236-238 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя (підпис) І.В. Приходько Судді: (підпис) І.О. Бухтіярова (підпис) Н.Є. Маринчак

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення12.04.2017
Оприлюднено14.04.2017
Номер документу65968212
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/12881/14

Ухвала від 12.04.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 05.04.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Приходько І.В.

Ухвала від 12.09.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 10.11.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Туркіна Л.П.

Ухвала від 24.11.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Туркіна Л.П.

Ухвала від 17.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Туркіна Л.П.

Ухвала від 17.10.2014

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Туркіна Л.П.

Постанова від 12.03.2015

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Туркіна Л.П.

Постанова від 26.09.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 01.09.2014

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні