Постанова
від 11.04.2017 по справі 805/1077/17-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

11 квітня 2017 р. Справа №805/1077/17-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

час прийняття постанови: 11:50

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Голошивця І.О., при секретарі Шташаліс О.О., розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Донбастехелектро до Мар'їнської об'єднаної державної податкової інспекції ОСОБА_1 управління Державної фіскальної служби у Донецькій області, ОСОБА_1 управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про визнання неправомірною та скасування вимоги в частині, -

за участю:

представника позивача - ОСОБА_2 - директор,

представник відповідача 1 - не з'явився,

представника відповідача 2 - ОСОБА_3 - за довіреністю.

Товариство з обмеженою відповідальністю Донбастехелектро звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Мар'їнської об'єднаної державної податкової інспекції ОСОБА_1 управління Державної фіскальної служби у Донецькій області, ОСОБА_1 управління Державної фіскальної служби у Донецькій області, в якому просило суд:

- визнати неправомірною та скасувати вимогу Мар'їнської об'єднаної державної податкової інспекції від 07 листопада 2016 року № Ю-1-23 станом на 31 жовтня 2016 року щодо сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у сумі 396 521,67 грн., в частині вимоги щодо сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у сумі 296 719,89 грн. за звітні періоди травень 2014 року - жовтень 2015 року;

- визнати протиправним та скасувати рішення ОСОБА_1 управління Державної фіскальної служби у Донецькій області в частині вимоги щодо сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у сумі 296 719,89 грн. за вимогою Мар'їнської об'єднаної державної податкової інспекції від 07 листопада 2016 року № Ю-1-23 станом на 31 жовтня 2016 року.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 11 квітня 2017 року позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю Донбастехелектро до ОСОБА_1 управління Державної фіскальної служби у Донецькій області в частині визнання протиправним та скасування рішення ОСОБА_1 управління Державної фіскальної служби у Донецькій області в частині вимоги щодо сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у сумі 296 719,89 грн. за вимогою Мар'їнської об'єднаної державної податкової інспекції від 07 листопада 2016 року № Ю-1-23 станом на 31 жовтня 2016 року залишено без розгляду.

В обґрунтування заявлених вимог позивачем зазначено, що відповідачем 07 листопада 2016 року виставлено вимогу про сплату боргу (недоїмки) № Ю-1-23, відповідно до якої станом на 31 жовтня 2016 року за позивачем обліковується заборгованість зі сплати єдиного внеску, штрафні санкції та пеня на загальну суму 396 521,67 грн., до складу якої входить сума недоїмки зі сплати єдиного внеску за період з травня 2014 року по жовтень 2015 року у розмірі 296 719,89 грн. Позивач вважає вимогу в частині сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у сумі 296 719,89 грн. неправомірною, та такою, що порушує права позивача, оскільки не відповідає вимогам пунктів 9-3 та 9-4 розділу VIII Прикінцевих та Перехідних положень Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , відповідно до яких платники єдиного внеску звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених статтею 6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.

Позивач у судовому засіданні підтримав заявлені позовні вимоги та просив суд задовольнити їх у повному обсязі.

Відповідач 1 через відділ документообігу та архівної роботи суду надав заперечення на позовну заяву, в обґрунтування яких зазначив, що посилання ТОВ Донбастехелектро на Закон України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції та Закон України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування є безпідставним. Відповідно до положень вищезазначених законів підставою для звільнення платника єдиного внеску від виконання своїх обов'язків щодо сплати податків та зборів є подання до податкового органу доходів і зборів заяви про відповідне звільнення та сертифікату Торгово - промислової палати України. Відповідач зазначив, що позивачем не надано до Мар'їнської ОДПІ ані заяви щодо звільнення від виконання обов'язків щодо сплати єдиного внеску, ані сертифікату Торгово - промислової палати України. Також, позивач посилається на те, що відповідно до абз. 1, 2, 4 п. 9-4 розділу VIII Прикінцевих та перехідних положень Закону № 2464 і статті 101 Податкового кодексу України вбачається, що у разі нарахування платником суми єдиного внеску до сплати, його право на звільнення від обов'язку сплатити нараховану самим платником суми єдиного внеску, яка є недоїмкою, може бути реалізоване шляхом списання такої недоїмки у встановленому законодавством порядку. Крім того, відповідач звернув увагу на те, що законодавством не передбачено автоматичне списання недоїмки, яка виникла на підставі звітності платника єдиного внеску, лише за фактом перебування на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подалання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014.

На підставі вищевикладеного відповідач 1 просив суд відмовити у задоволенні позовних вимог.

Представник відповідача 2 у судовому засіданні надав заперечення, аналогічні запереченням, викладеним відповідачем 1.

Перевіривши матеріали справи, вирішивши питання, чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, та якими доказами вони підтверджуються, чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, яку правову норму належить застосувати до цих правовідносин, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Донбастехелектро зареєстровано в якості юридичної особи 27 грудня 1994 року за № 1 244 105 0001 000136, включене до ЄДРПОУ за номером 20398816, юридична адреса: 85612, АДРЕСА_1, та перебуває на обліку у Мар'їнській об'єднаній державній податковій інспекції ОСОБА_1 управління ДФС у Донецькій області (т. 1, а.с. 22, 23-24).

З матеріалів справи встановлено, що позивачем до контролюючого органу були подані звіти про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період: з травня по грудень 2014 року, з січня по жовтень 2015 року. Відповідно до яких позивачем самостійно визначені зобов'язання зі сплати страхових внесків за травень 2014 року у розмірі 8 164,68 грн., червень 2014 року - 13201,72 грн., липень 2014 року - 7 728,77 грн., за серпень 2014 року - 5 842,15 грн., вересень 2014 року - 8 903,79 грн., жовтень 2014 року - 6 352,64 грн., листопад 2014 року - 5 436,17 грн., грудень 2014 року - 5 175,99 грн., січень 2015 року - 21 541,59 грн., лютий 2015 року - 23 616,94 грн., березень 2015 року - 23 755,68 грн., квітень 2015 року - 22 300,57 грн., травень 2015 року - 22 850,07 грн., червень 2015 року - 30 081,09 грн., липень 2015 року - 27 562,95 грн., серпень 2015 року - 27 211,68 грн., вересень 2015 року - 27 101,21 грн., жовтень 2015 року - 12 402,46 грн., відповідно (т. 1, а.с. 55-230).

У зв'язку з несплатою єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування Мар'їнською ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області 07 листопада 2016 року, позивачу виставлено вимогу № Ю-1-23 про сплату боргу (недоїмки) в сумі 396 521,67 грн., з якої недоїмка в сумі 396 521,67 грн., штраф в сумі 318 737,30 грн., пеня в сумі 45 308,86 грн., відповідно до складу якої входить сума недоїмки зі сплати єдиного внеску у розмірі 296 719,89 грн., за період: з травня 2014 року по листопад 2015 року (т. 1, а.с. 7).

Не погодившись з винесеною вимогою № Ю-1-53 від 07 листопада 2016 року позивач звернувся зі скаргою до ОСОБА_1 управління Державної фіскальної служби у Донецькій області.

За результатами розгляду скарги позивача ОСОБА_1 управління Державної фіскальної служби у Донецькій області прийнято рішення від 21 грудня 2016 року № 7368/10/05-99-10-01-12-1, відповідно до якого скарга позивача залишена без задоволення, а оскаржувана вимога без змін (т. 1, а.с. 8-12).

Суд зазначає, що позивач не згоден з вимогою відповідача про сплату боргу (недоїмки) зі сплати єдиного внеску в сумі 396 521,67 грн., в частині сплати єдиного внеску за період з травня 2014 року по жовтень 2015 року в розмірі 296 719,89 грн., оскільки відповідно до положень Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції позивач звільнений від виконання обов'язків, щодо сплати єдиного внеску, отже, саме ця обставина стала підставою для звернення до суду з даним адміністративним позовом.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем не сплачено єдиний внесок за період: з травень 2014 року по жовтень 2015 року, зазначені обставини склалися внаслідок проведення на території Донецької області антитерористичної операції.

До матеріалів справи долучений сертифікат (висновок) Торгово-промислової палати України від 30 липня 2014 року (вих. № 2060/05-4) про форс-мажорні обставини, виданий Товариству з обмеженою відповідальністю Донбастехелектро , та яким засвідчено настання обставин непереборної сили з 14 травня 2014 року (т. 2, а.с. 6-7).

Також позивачем до суду наданий лист Донецької Торгово-промислової палати від 30 березня 2017 року за вих. № 287/12.1-18-03, відповідно до якого зазначено, що положеннями п. 9-4 розділу VIII Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування не містять обмеження у вигляді обов'язкової наявності сертифікату Торгово - промислової палати, для надання звільнення від відповідальності, штрафних та фінансових санкцій за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції (т. 2, а.с. 8-9).

Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи від 04 липня 2013 року № 406-VII до Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та Податкового кодексу України внесено зміни, відповідно до яких право адміністрування єдиного внеску, яке раніше було у органів Пенсійного фонду України передано органам доходів і зборів.

Відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України податковий контроль - система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування № 2464-VI від 8 липня 2010 року (далі за текстом - Закон № 2464) визначено правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 1 Закону № 2464, єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Згідно приписів пункту 6 частини 1 статті 1 Закону № 2464 недоїмка - сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом.

Пунктом 10 зазначеної норми Закону визначено, що страхувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону зобов'язані сплачувати єдиний внесок.

Згідно абз. 1 п. 1 ч. 1 ст. 4 зазначеного Закону, платниками єдиного внеску є роботодавці - підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Тобто, позивач в розумінні зазначених норм Закону є страхувальником та на нього покладений обов'язок нараховувати та сплачувати єдиний внесок на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Пунктами 1, 4 частини 2 статті 6 Закону № 2464 встановлено, що платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; подавати звітність до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Статтею 9 Закону № 2464 визначені порядок обчислення і сплати єдиного внеску, зокрема, сплата єдиного внеску здійснюється у національній валюті шляхом внесення відповідних сум єдиного внеску на рахунки органів доходів і зборів, відкриті в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, для його зарахування.

Частиною 8 статті 9 Закону № 2464 передбачено, що платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини першої статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця.

Згідно з п. 12 ст. 9 Закону № 2464 єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов'язаннями із сплати єдиного внеску зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу).

Відповідно до ч. 4 ст. 25 Закону № 2464 орган доходів і зборів у порядку, за формою та у строки, встановлені центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, надсилає платникам єдиного внеску, які мають недоїмку, вимогу про її сплату.

Вимога про сплату недоїмки є виконавчим документом.

Платник єдиного внеску зобов'язаний протягом десяти календарних днів з дня надходження вимоги про сплату недоїмки сплатити суми недоїмки та штрафів разом з нарахованою пенею.

Спірним питанням даної справи є не виникнення податкового боргу, а прийняття та виставлення контролюючим органом позивачу, який здійснює діяльність в зоні проведення антитерористичної операції, податкової вимоги.

Спеціальним законодавством стосовно справляння податків, зборів та єдиного внеску на час проведення АТО встановлено, що позивач, який зареєстрований в зоні проведення АТО, звільнений від сплати поточних зобов'язань зі сплати єдиного внеску виходячи з наступного.

Указом Президента України від 14 квітня 2014 року № 405/2014 введено в дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України та розпочато проведення антитерористичної операції на території Донецької та Луганської областей.

Тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, та осіб, які проживають у зоні проведення антитерористичної операції або переселилися з неї під час її проведення визначає Закон України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції від 02 вересня 2014 року № 1669-VІІ (далі по тексту - Закон № 1669).

Законом України № 1669-VІІ внесено зміни до Закону України Про збір та обік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , зокрема, розділ VIII Прикінцеві та перехідні положення доповнено пунктами 9-3 та 9-4 такого змісту:

Тимчасово на період дії особливого правового режиму, визначеного Законом України Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України , зупиняється застосування до платників єдиного внеску із місцезнаходженням (місцем проживання) на тимчасово окупованій території України норм статей 25 і 26 цього Закону.

Податкова інформація про суми недоїмки платників єдиного внеску, визначених абзацом першим цього пункту, зберігається та опрацьовується в інформаційних базах контролюючих органів в окремому (позабалансовому) порядку.

Платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України "Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції", де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.

Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції.

Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.

Недоїмка, що виникла у платників єдиного внеску, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України "Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року "Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України" від 14 квітня 2014 року № 405/2014, визнається безнадійною та підлягає списанню в порядку, передбаченому Податковим кодексом України для списання безнадійного податкового боргу.

Таким чином, пункт 9-4 Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464 є умовною нормою, оскільки звільняє платників єдиного внеску від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану, крім іншого, за умови надання заяви платником єдиного внеску про звільнення від сплати єдиного внеску до контролюючого органу.

Вимогою Мар'їнської ОДПІ ГУ ДФУ у Донецькій області від 07 листопада 2016 року № Ю-1-23 про сплату боргу (недоїмки) зобов'язано позивача сплату суму недоїмки у розмірі 296 719,89 грн., яка виникла в зв'язку з несплатою єдиного внеску за період з травня 2014 року по жовтень 2015 року.

Сертифікатом (висновком) Торгово-промислової палати України від 30 липня 2014 року (вих. № 2060/05-4) про форс-мажорні обставини, Товариству з обмеженою відповідальністю Донбастехелектро засвідчено настання обставин непереборної сили з 14 травня 2014 року (т. 2, а.с. 6-7).

Відповідно до листа Донецької Торгово-промислової палати від 30 березня 2017 року за вих. № 287/12.1-18-03 зазначено, що положеннями п. 9-4 розділу VIII Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування не містять обмеження у вигляді обов'язкової наявності сертифікату Торгово - промислової палати, для надання звільнення від відповідальності, штрафних та фінансових санкцій за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції (т. 2, а.с. 8-9).

Крім того, суд звертає увагу, що заява платника єдиного внеску щодо звільнення від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції, тому строки звернення із відповідною заявою позивачем не пропущено.

Також, суд зазначає, що абзацом 2 статті 1 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції визначено, що територія проведення антитерористичної операції - територія України, на якій розташовані населені пункти, визначені у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014.

Розпорядженням від 02 грудня 2015 року № 1275-р Кабінет Міністрів України затвердив перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція. Підпунктами 10 пункту 2 додатку до вказаного розпорядження м. Курахове (Мар'їнський район), віднесено до переліку населених пунктів, на території яких проводилася антитерористична операція.

Як вбачається з витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Товариство з обмеженою відповідальністю Донбастехелектро було зареєстровано за адресою: 85612, АДРЕСА_1, відповідно до пп. 10 п. 2 Розпорядження Кабінету Міністрів України № 1275-р м. Курахове (Мар'їнський район) входять до зазначеного переліку.

З викладених підстав, внесені Законом України № 1669 зміни до Закону № 2464 звільняють від сплати єдиного внеску суб'єктів господарювання, які здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, оскільки на час розгляду даної справи Президентом України не приймався указ про завершення проведення антитерористичної операції, тобто період проведення АТО триває. Крім того, відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.

Статтею 10 цього Закону встановлено, що протягом терміну дії цього Закону єдиним належним та достатнім документом, що підтверджує настання обставин непереборної сили (форс-мажору), що мали місце на території проведення антитерористичної операції, як підстави для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежного виконання) зобов'язань, є сертифікат Торгово-промислової палати України.

Тобто, наявність сертифікату (висновку) Торгово-промислової палати України, незалежно від напрямку його видачі є доказом настання саме обставин непереборної сили (форс-мажору) та є підставою для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежного виконання) зобов'язань щодо сплати штрафних санкцій та пені за несплату позивачем єдиного соціального внеску.

В матеріалах справи наявний Сертифікатом (висновок) Торгово-промислової палати України від 30 липня 2014 року (вих. № 2060/05-4) про форс-мажорні обставини, а також лист Донецької Торгово-промислової палати від 30 березня 2017 року за вих. № 287/12.1-18-03 відповідно до якого зазначено, що положеннями п. 9-4 розділу VIII Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування не містять обмеження у вигляді обов'язкової наявності сертифікату Торгово - промислової палати, для надання звільнення від відповідальності, штрафних та фінансових санкцій за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції. Тобто на думку суду, наявність форс-мажорних обставин позивачем підтверджено.

Суд зазначає, що позивач діяв в межах Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , яким відповідно до пунктів 9-3 та 9-4 розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464 позивач звільняється від виконання своїх обов'язків визначених статтею 6 на період проведення антитерористичної операції.

Згідно ч. 1, 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем не надано суду жодного доказу правомірності нарахування штрафних санкцій та пені відповідно до оскаржуваного рішення відповідача.

Суд зазначає, що матеріалами справи не підтверджується правомірність винесення Мар'їнською об'єднаною державною податковою інспекцією ОСОБА_1 управління Державної фіскальної служби у Донецькій області вимоги про сплату боргу (недоїмки) № Ю-1-23 від 07 листопада 2016 року про сплату Товариством з обмеженою відповідальністю Донбастехелектро недоїмки за період з травня 2014 року по жовтень 2015 року в сумі 296 719,89 грн.

За таких обставин, суд приходить висновку, що вимога Мар'їнської ОДПІ ГУ ДФС у Донецькій області про сплату боргу (недоїмки) від 07 листопада 2016 року № Ю-1-23 в частині сплати недоїмки за період з травня 2014 року по жовтень 2015 року у розмірі 296 719,89 грн., є протиправною та такою, що не відповідає критеріям правомірності, які ставляться до рішень суб'єктів владних повноважень відповідно до ч. 3 ст. 2 КАС України, а тому підлягає скасуванню.

За приписами ч. 1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивач за звернення до суду з даним адміністративним позовом сплатив судовий збір у сумі 4455,00 грн., що підтверджується відповідною квитанцією № 165 від 21 січня 2017 року, наявною в матеріалах справи (т.1, а.с. 3), тому на користь позивача, за рахунок бюджетних асигнувань Мар'їнської об'єднаної державної податкової інспекції ОСОБА_1 управління Державної фіскальної служби у Донецькій області, підлягає стягненню сума сплаченого судового збору в розмірі 4 455,00 грн.

Повний текст постанови складений 13 квітня 2016 року.

Керуючись ст. ст. 2, 7-11, 17-20, 69-72, 86, 94, 122-124, 126-128, 130, 133-135, 138-140, 143, 150- 154, 158-163, 167, 185, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Донбастехелектро до Мар'їнської об'єднаної державної податкової інспекції ОСОБА_1 управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про визнання неправомірною та скасування вимоги в частині - задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправною та скасувати податкову вимогу Мар'їнської об'єднаної державної податкової інспекції ОСОБА_1 управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про сплату боргу (недоїмки) від 07 листопада 2016 року № Ю-1-23 в частині стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю Донбастехелектро недоїмки в сумі 296 719,89 грн. за період з травня 2014 року по жовтень 2015 року.

Стягнути з Мар'їнської об'єднаної державної податкової інспекції ОСОБА_1 управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (код ЄДРПОУ 39887366, юридична адреса: 85612, Донецька область, м. Курахове, вул. Енергетиків, буд. 2А) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Донбастехелектро (код ЄДРПОУ 20398816, юридична адреса: 85612, АДРЕСА_1) судовий збір у розмірі 4 455 (чотири тисячі чотириста п'ятдесят п'ять) гривень 00 копійок.

Вступна та резолютивна частини постанови проголошені у судовому засіданні 11 квітня 2017 року за участю позивача та представника відповідача.

Повний текст постанови складається у відповідності до ст. 160 КАС України.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд в порядку, визначеному ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, складеної в повному обсязі.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо воно не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Суддя Голошивець І.О.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.04.2017
Оприлюднено19.04.2017
Номер документу65999447
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/1077/17-а

Постанова від 21.06.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва Ірина Анатоліївна

Постанова від 21.06.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва Ірина Анатоліївна

Ухвала від 29.05.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва Ірина Анатоліївна

Ухвала від 29.05.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Васильєва Ірина Анатоліївна

Постанова від 11.04.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голошивець І.О.

Ухвала від 11.04.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голошивець І.О.

Ухвала від 20.03.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голошивець І.О.

Ухвала від 20.02.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голошивець І.О.

Ухвала від 06.02.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голошивець І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні