Справа № 461/4381/13-а
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11.04.2017 року м.Львів
Галицький районний суд м. Львова
в складі: головуючого судді - Мисько Х.М.
з участю: секретаря судового засідання - Коружинець Н.В.
представника позивача (приватного підприємства Лорелея ) - Кондрашова Д.І.
представника відповідачів - Гордєєвої О.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові в залі суду справу за адміністративним позовом приватного підприємства Лорелея до Львівської міської ради, міського голови міста Львова Садового Андрія Івановича про визнання протиправною бездіяльності та зобов'язання до вчинення дій,-
в с т а н о в и в:
позивач, приватне підприємство Лорелея , 23.05.2007 року звернулося до Господарського суду Львівської області з позовом до Львівської міської ради про визнання рішення органу місцевого самоврядування незаконним та спонукання до укладення угоди. Ухвалою від 31.05.2007 року Господарським судом Львівської області відкрито провадження у справі. Справа розглядалася судами неодноразово. Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 16.06.2009 року справу було направлено на новий розгляд до суду першої інстанції. Відповідно до розділу VII Прикінцеві та перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства (КАС) України, а також з врахуванням п.1 ч.1 ст.18 КАС України, Господарським судом Львівської області дану справу було надіслано до Галицького районного суду м. Львова.
Позовні вимоги, підстави позову та суб'єктний склад у справі неодноразово уточнювалися. В останнє, заявою від 23.09.2013 року позивач просив суд: визнати протиправною бездіяльність міського голови міста Львова Садового Андрія Івановича та Львівської міської ради в частині невчинення дій, спрямованих на продовження договору оренди (нова редакція) земельної ділянки площею 92,0 кв.м. за адресою: м. Львів, пл. Підкови, 3, укладеного 24.05.2002 року між Приватним підприємством Лорелея та Львівською міською радою, договору оренди (нова редакція) земельної ділянки площею 99,0 кв.м. за адресою: м. Львів, пр-т Шевченка, 7-9, вчиненого 24.05.2002 року між Приватним підприємством Лорелея та Львівською міською радою; а також зобов'язати міського голову міста Львова Садового Андрія Івановича винести на порядок денний сесії Львівської міської ради питання про продовження: договору оренди (нова редакція) земельної ділянки площею 92,0 кв.м. за адресою: м. Львів, пл. Підкови, 3, укладеного 24.05.2002 року між Приватним підприємством Лорелея та Львівською міською радою, договору оренди (нова редакція) земельної ділянки площею 99,0 кв.м. за адресою: м. Львів, пр-т Шевченка, 7-9, вчиненого 24.05.2002 року між Приватним підприємством Лорелея та Львівською міською радою.
В обґрунтування поданого позову ПП Лорелея покликається на те, що ним як орендарем було укладено із Львівською міською радою як орендодавцем договори оренди двох земельних ділянок - на пл. Підкови у м. Львові (на сьогодні - пл. Підкови 3) та на пр. Шевченка 7-9 у м. Львові (на сьогодні - пр. Шевченка 7а), зі змінами та доповненнями. ПП Лорелея 12.09.2007 року звернулося із заявою на ім'я міського голови А. Садового, в якій просило продовжити укладені договори оренди земельних ділянок. Листом від 24.10.2007 року № 2-12697/2403 Департамент містобудування Львівської міської ради повідомив ПП Лорелея , що питання продовження договорів оренди не може бути вирішено позитивно, оскільки скасовано наказ директора департаменту землеустрою та планування забудови міста від 10.10.2000р. № 1610/242-07, розпорядження голови Галицької районної адміністрації від 27.02.2006р. № 227 та від 16.03.2006р. № 320.
Відтак, позивач стверджує, що у продовженні договорів оренди йому було відмовлено з підстав, не передбачених Земельним кодексом (ЗК) України та законом України Про оренду землі , більше того - неповноважним органом. Окрім цього стверджує, що як станом на 12.09.2007 року, так і станом на даний час не існувало та не існує передбачених законодавством підстав для відмови у продовженні договорів оренди, проте, питання про їх продовження на порядок денний сесії Львівської міської ради не виносилося та не вирішувалося.
У судовому засіданні представник позивача позов підтримав із підстав, викладених у позовній заяві, та з урахуванням подальших уточнень позовних вимог та письмових поясненнях, просив позов задовольнити повністю.
Представник Львівської міської ради та міського голови міста Львова Гордєєва О.В. проти задоволення позовних вимог заперечила з підстав, викладених у відзиві на позов, а також наданих письмових запереченнях у судовому засіданні 11.04.2017 р.. Просила суд відмовити у задоволенні позову.
Заслухавши пояснення осіб, які беруть участь у справі, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, оглянувши матеріали справи №1304/5026/12, суд приходить до наступного висновку.
Згідно з ч.1 ст.6 КАС України кожному гарантується право на захист його прав, свобод та інтересів незалежним і неупередженим судом.
Частиною 1 статті 11 КАС України передбачено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Суд встановив, що 02.02.1998 року між Львівською міською радою та ПП Лорелея укладено Договір на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди) згідно якого надавалась ділянка для обслуговування літнього майданчика на пл.Підкови площею 57 м.кв. терміном на 10 років. Крім цього, 02.02.1998 року між Львівською міською радою та ПП Лорелея було також укладено Договір на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди), площею 42 м.кв. для обслуговування павільйону на пл. Підкови. 26.06.2000 року Львівською міською радою та ПП Лорелея укладено Договір оренди земельної ділянки в новій редакції (посвідчено приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу, реєстровий № 2205 та зареєстровано у Львівській міській раді 29.06.2000 року за № 292), згідно якого Орендодавець на підставі ухвали 9-ої сесії 2-го скликання Львівської міської ради № 949 від 24.11.1997 року надав орендарю (ПП Лорелея ) земельну ділянку загальною площею 50,0 м.кв. Земельна ділянка надавалася в оренду з метою обслуговування літнього майданчика за адресою м. Львів, пл. Підкови. Строк дії договору - до 02.02.2008 року.
26.06.2000 року Львівською міською радою та ПП Лорелея укладено Договір оренди земельної ділянки в новій редакції (посвідчено приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу, реєстровий № 2208 та зареєстровано у Львівській міській раді 29.06.2000 року за № 297), згідно якого Орендодавець на підставі ухвали 9-ої сесії 2-го скликання Львівської міської ради № 949 від 24.11.1997 року надав орендарю (ПП Лорелея ) земельну ділянку загальною площею 42,0 м.кв. з метою обслуговування павільйону за адресою м. Львів, пл. Підкови. Строк дії договору - до 02.02.2008 року
24.05.2002 року Львівською міською радою та ПП Лорелея укладено Договір оренди земельної ділянки у новій редакції, за умовами якого Львівська міська рада як Орендодавець надавала на підставі ухвали № 949 від 20.11.1997 року в оренду ПП Лорелея земельну ділянку загальною площею 92,0 м.кв. з метою влаштування та обслуговування павільйонів і літніх майданчиків за адресою м. Львів, пл. Підкови (на сьогодні - пл. Підкови 3). Договір укладено на термін до 20.11.2007 року. Договір посвідчено приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу, реєстровий № 2584 та зареєстровано у Львівській міській раді 30.05.2002 року на № 709.
Встановлено, що 02.02.1998 року між Львівською міською радою та ПП Лорелея укладено Договір на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди), згідно якого ПП Лорелея прийнято у тимчасове користування земельну ділянку загальною площею 42 м.кв. для обслуговування павільйону на пр. Шевченка 7-9 терміном на 10 років. 02.02.1998 року між Львівською міською радою та ПП Лорелея було також укладено Договір на право тимчасового користування землею (в тому числі на умовах оренди), згідно якого ПП Лорелея прийняло в тимчасове користування земельну ділянку площею 57 м.кв. для обслуговування літнього майданчика на пр. Шевченка 7-9 терміном на 10 років.
26.06.2000 року Львівською міською радою та ПП Лорелея укладено договір оренди земельної ділянки в новій реакції (посвідчений приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу, реєстровий № 2206 та зареєстровано у Львівській міській раді 29.06.2000 року за № 299), згідно якого Орендодавець на підставі ухвали 9-ої сесії 2-го скликання Львівської міської ради № 949 від 20.11.1997 року надав Орендарю ПП Лорелея земельну ділянку загальною площею 42,0 м.кв. Земельна ділянка надавалася в оренду з метою обслуговування павільйону за адресою м. Львів, пр. Шевченка 7-9. Строк дії договору складав до 02.02.2008 року.
26.06.2000 року Львівською міською радою та ПП Лорелея укладено Договір оренди земельної ділянки в новій редакції (посвідчений приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу, реєстровий № 2207 та зареєстровано у Львівській міській раді 29.06.2000 року за № 298), згідно якого Орендодавець на підставі ухвали 9-ої сесії 2-го скликання Львівської міської ради № 949 від 24.11.1997 року надав орендарю (ПП Лорелея ) земельну ділянку загальною площею 57,0 м.кв. з метою обслуговування літнього майданчика за адресою м. Львів, пр. Шевченка 7-9. Строк дії договору - до 02.02.2008 року.
24.05.2002 року Львівською міською радою та ПП Лорелея укладено Договір оренди земельної ділянки у новій редакції, за умовами якого Львівська міська рада як Орендодавець надавала на підставі ухвали № 949 від 20.11.1997 року в оренду ПП Лорелея земельну ділянку загальною площею 99,0 м.кв. з метою влаштування та обслуговування павільйонів і літніх майданчиків за адресою м. Львів, пр. Шевченка 7-9 (на сьогодні - пр. Шевченка 7а). Договір укладено терміном до 20.11.2007 року. Договір посвідчений приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу, реєстровий № 2585 та зареєстровано у Львівській міській раді 30.05.2002 року на № 708.
Як вбачається із п.2.2 Договору оренди земельної ділянки (нова редакція) від 24.05.2002 року укладеного між Львівською міською радою (орендодавець) та ПП Лорелея (орендар), посвідченого приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу Корпало Г.В. та зареєстрований у реєстрі за № 2584 та п. 2.2 Договору оренди земельної ділянки (нова редакція) від 24.05.2002 року укладеного між Львівською міською радою (орендодавець) та ПП Лорелея (орендар), посвідченого приватним нотаріусом Львівського міського нотаріального округу Корпало Г.В. та зареєстрованого у реєстрі за №2585, по закінченні терміну договору орендар має переважне право на поновлення договору на новий термін. У цьому разі зацікавлена сторона повинна повідомити письмово другу сторону про бажання щодо продовження дій договору на новий термін не пізніше, ніж за два місяці до його закінчення.
На виконання п.2.2 обох згаданих вище договорів, ПП Лорелея 12.09.2007 року через відділ адміністративних послуг Львівської міської ради звернулася із заявою на ім'я міського голови А. Садового. У вказаній заяві підприємство просило розглянути додані до заяви документи та продовжити укладені з ПП Лорелея договори оренди земельних ділянок загальною площею 92,0 м.кв. за адресою м. Львів, пл. Підкови 3 та загальною площею 99,0 м.кв. за адресою м. Львів, пр. Шевченка 7а. Подання означеної заяви підтверджується копією довідки про прийом документів відділу адміністративних послуг Львівської міської ради, реєстраційний № 2-12697 та відбитком печатки відділу адміністративних послуг Львівської міської ради на тексті самої заяви.
Відповідно до ст.10 - 11 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні (в редакції, чинній станом на 12.09.2007 року), сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами. Виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.
Відповідно до ст.12 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні (в редакції, чинній станом на 12.09.2007 року), сільський, селищний, міський голова є головною посадовою особою територіальної громади відповідно села (добровільного об'єднання в одну територіальну громаду жителів кількох сіл), селища, міста. Сільський, селищний, міський голова очолює виконавчий комітет відповідної сільської, селищної, міської ради, головує на її засіданнях, представляє територіальну громаду, раду та її виконавчий комітет у відносинах з державними органами, іншими органами місцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадянами.
Враховуючи вищенаведені норми, суд приймає до уваги як належні та допустимі покликання сторони позивача на те, що шляхом звернення із згаданою вище заявою, ПП Лорелея належним чином та у встановлені договорами строки повідомило орендодавця про своє бажання продовжити дію договорів оренди.
Листом від 24.10.2007 року № 2-12697/2403 Департамент містобудування Львівської міської ради повідомив ПП Лорелея , що питання продовження договорів оренди не може буди вирішено позитивно, оскільки: рішенням виконавчого комітету від 25.05.2007 р. № 327 Про скасування наказу директора департаменту землеустрою та планування забудови міста від 10.10.2000 р. №1610/242-07 та розпорядження голови Галицької районної адміністрації від 27.02.2006 р. №227 і від 16.03.2006 р. №320 скасовано наказ директора департаменту землеустрою та планування забудови міста від 10.10.2000р. № 1610/242-07 Про затвердження акта державної технічної комісії про готовність до експлуатації для прийняття в експлуатацію павільйонів і літніх майданчиків на площі Підкови і пр. Шевченка 7-9; розпорядження голови Галицької районної адміністрації від 27.02.2006р. № 227 Про присвоєння будинкових номерів будівлі та павільйону ПП Лорелея на площі І.Підкови та проспекті Т.Шевченка ; розпорядження голови Галицької районної адміністрації від 16.03.2006р. № 320 Про оформлення ПП Лорелея права власності на будівлі № 3 на площі І.Підкови та № 7-а на проспекті Шевченка .
Відомостей про будь - які інші дії стосовно розгляду питання продовження договорів оренди відповідачами не повідомлено, належних та допустимих доказів їх вчинення до матеріалів справи не долучено.
Суд приходить до висновку, що зі сторони Львівської міської ради має місце протиправна бездіяльність, виходячи із наступних підстав.
Згідно ч.2 ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ст.12 ЗК України, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить: розпорядження землями територіальних громад; надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу; організація землеустрою; координація діяльності місцевих органів земельних ресурсів.
Відповідно до п.34 ч.1 ст.26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні (в редакції, чинній станом на 12.09.2007 року), виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються, зокрема, питання вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Дослівно аналогічне положення міститься вказаний закон і в його чинній редакції. При цьому, розпорядження землями територіальних громад (в тому числі - шляхом укладення, продовження чи відмови у продовженні договорів оренди землі) не було віднесено до повноважень виконавчих органів місцевих рад реакцією закону України Про місцеве самоврядування , чинною станом на 12.09.2007 року. До делегованих повноважень виконавчих органів вказаним законом було віднесено лише і виключно підготовку висновків щодо надання або вилучення в установленому законом порядку земельних ділянок, що проводиться органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.
Також відповідно до розділу Х Положення про розмежування повноважень між виконавчими органами Львівської міської ради, затвердженого ухвалою Львівської міської ради № 219 від 19.10.2006 року (чинна станом на 24.10.2007 року), за департаментом містобудування Львівської міської ради закріплено лише і виключно повноваження на підготовку проектів рішень ради щодо передачі у приватну власність земельних ділянок, надання у користування земельних ділянок та укладення договорів купівлі-продажу земельних ділянок, договорів оренди. Повноважень щодо прийняття рішення про укладення будь - яких договорів оренди, їх продовження чи відмову в продовженні зазначеним положенням Департаменту містобудування не надавалося.
У відповідності до ч.1 -2 ст.59 закону України Про місцеве самоврядування в Україні (в редакції, чинній станом на 12.09.2007 року), рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос.
Відповідно до ст.123 ЗК України, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.
З наведеного, в силу приписів ст.26 Закону України Про місцеве самоврядування та ст. 123 ЗКУ (як в редакціях, чинних на 24.10.2007, так і в поточній їх редакції), вбачається, що питання розпорядження землями, що перебувають у власності Львівської міської ради (в тому числі - і шляхом продовження договорів оренди конкретних земельних ділянок чи відмови у їх продовженні) може вирішуватися виключно шляхом прийняття Львівською міською радою відповідних рішень на її пленарному засіданні.
В свою чергу, відповідно до п.п.8, 14 ч.3 ст.42 Закону України Про місцеве самоврядування , (в редакції, чинній станом на 24.10.2007 року), сільський, селищний, міський голова скликає сесії ради, вносить пропозиції та формує порядок денний сесій ради і головує на пленарних засіданнях ради, представляє територіальну громаду, раду та її виконавчий комітет у відносинах з державними органами, іншими органами місцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадянами.
Дослівно аналогічне положення міститься у вказаному законі та в його чинній редакції.
Отже, за наслідками подання заяви ПП Лорелея від 12.09.2007 року Львівська міська рада повинна була розглянути зазначене питання та винести із цього приводу рішення. Лише і виключно зазначеним рішенням могла бути оформлена відмова у продовженні договорів оренди (із зазначенням підстав) чи надання згоди на їх продовження (із визначенням нового терміну дії). Втім, означеного питання на порядок денний чергової сесії Львівської міської ради винесено не було (доказів такого винесення відповідачами не надано) і відповідного рішення не приймалося.
Із урахуванням наведеного, лист Департаменту містобудування Львівської міської ради від 24.10.2007 року № 2-12697/2403 є таким, що його вчинено із перевищенням встановленої законодавством компетенції (оскільки питання розпорядження земельними ділянками вирішують лише і виключно місцеві ради, а не їх виконавчі органи) та таким не являється ані запереченням щодо поновлення договорів оренди (у розумінні ст.33 Закону України Про оренду землі ), ані рішенням про їх продовження чи відмову у їх продовженні. Надання такої відмови у продовженні договорів оренди, без належних повноважень та поза межами компетенції, є протиправним.
Суд не приймає до уваги покликання представника позивача про те, що міський голова міста Львова, як посадова особа органу місцевого самоврядування, до законних повноважень якої належить формування порядку денного сесій ради не вчинив жодних дій з приводу поданої позивачем заяви щодо продовження укладених договорів оренди, оскільки Львівська міська рада, як орган місцевого самоврядування, до законних повноважень якого належить розпорядження землями територіальних громад, передача земельних ділянок комунальної власності у користування, не прийняла жодного рішення із цього питання.
В процесі розгляду справи, суд встановив, що Департаментом містобудування Львівської міської ради на той час не було підготовлено проект рішення у формі ухвали щодо надання ПП Лорелея у користування земельних ділянок відповідно до позовної позивачем заяви, тому не підлягає до задоволення позовна вимога щодо зобов'язання міського голови Садового Андрія Івановича винести на порядок денний сесії Львівської міської ради питання про продовження Договорів оренди укладених між ПП Лорелея та Львівською міською радою, оскільки відповідно до положення Департаменту містобудування Львівської міської ради саме цей орган готує відповідну ухвалу, після чого міський голова її виносить на пленарне засідання Львівської міської ради.
Водночас, суд погоджується із доводами позивача щодо відсутності правових підстав для відмови у продовженні укладених із ПП Лорелея договорів оренди.
Як вбачається із листа Департаменту містобудування Львівської міської ради від 24.10.2007 року № 2-12697/2403, єдиною підставою для відмови у продовженні договорів оренди виступило прийняття виконавчим комітетом Львівської міської ради рішення від 25.05.2007 р. № 327 Про скасування наказу директора департаменту землеустрою та планування забудови міста від 10.10.2000р. № 1610/242-07 та розпорядження голови Галицької районної адміністрації від 27.02.2006р. № 227 і від 16.03.2006р. № 320 . Про те, відповідно до ст.33 Закону України Про оренду землі (в редакції, чинній станом на 24.10.2007 року), після закінчення строку, на який було укладено договір оренди землі, орендар, який належно виконував обов'язки відповідно до умов договору, має за інших рівних умов переважне право на поновлення договору.
Таким чином, норма вказаної статті не містила вимоги надання будь - яких документів для продовження договору оренди.
Аналогічно, відповідно до п.8 розділу 19 Положення про організацію, проведення та оформлення купівлі-продажу у власність або надання в оренду земельних ділянок несільськогосподарського призначення у м. Львові, затвердженого ухвалою Львівської міської ради від 07.06.2007 року № 899 (була чинною станом на 24.10.2007 року), орендар, який добросовісно користувався земельною ділянкою, має переважне право на продовження договору оренди після закінчення терміну його дії.
Ані цитованими нормами, ані нормами ЗК України (в редакції, чинній станом на момент виникнення спірних правовідносин) не встановлено жодних вимог щодо комплекту документів, які зобов'язаний подати орендар для продовження договору оренди, чи вимог щодо скасування (або залишення в силі) будь - яких попередніх актів органу місцевого самоврядування.
Отже, єдиною передумовою для продовження договору оренди законодавство, чинне станом на момент виникнення спірних правовідносин, визначало виконання орендарем обов'язків за договором оренди (добросовісність користування). Відповідачами у справі не доведено жодними належними та допустимими доказами факту будь - яких порушень зі сторони ПП Лорелея умов укладених договорів оренди чи інших фактів недобросовісності користування наданими земельними ділянками.
Відтак, обставини, викладені в листі Департаменту містобудування Львівської міської ради від 24.10.2007 року № 2-12697/2403 не є передбаченими законодавством підставами для відмови у продовженні договорів оренди.
Більше того, 30.03.2016 року Галицьким районним судом м. Львова було винесено постанову у справі № 1304/5026/12 за позовом приватного підприємства Лорелея до виконавчого комітету Львівської міської ради, за участю третіх осіб Галицької районної адміністрації Львівської міської ради, Департаменту містобудування Львівської міської ради про визнання недійсним рішення №327 виконавчого комітету Львівської міської ради від 25.05.2007 року. Ухвалою Львівського апеляційного адміністративного суду від 28.09.2016 року зазначену постанову було залишено без змін.
Постановою у справі № 1304/5026/12 Галицьким районним судом м. Львова було визнано протиправним та скасовано рішення виконавчого комітету Львівської міської ради №327 від 25.05.2007 року Про скасування наказу директору департаменту землеустрою та планування забудови міста від 10.10.2000 року №1610/424-07 та розпорядження голови Галицької районної адміністрації Львівської міської ради від 27.02.2006 року №227 і від 16 березня 2006 року №320 .
Більше того, в рамках справи № 1304/5026/12 судом також було встановлено що ПП Лорелея було належним чином зареєстровано та оформлено право приватної власності на будівлю загальною площею 48,3 м.кв. за адресою м. Львів, пл. Підкови 3 та будівлю загальною площею 15,7 м.кв. за адресою м. Львів, пр. Шевченка 7а. Також, із цієї постанови вбачається, що рішенням господарського суду Львівської області від 25.02.2005 р. у справі № 1/2948-12/362 було визнано право власності ПП Лорелея на нерухоме майно, розташоване за адресою: м. Львів, пл. Підкови, загальною площею 48,3 м2, а рішенням господарського суду Львівської області від 28.02.2005 р. у справі № 1/862-26/394 визнано право власності Приватного підприємства Лорелея на нерухоме майно - павільйон, який розташований на проспекті Шевченка, 7-9 у м. Львові з моменту його державної реєстрації.
Відповідно до ч.1 ст.72 КАС України, обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.
Постанова у справі № 1304/5026/12 станом на даний час не скасована та набрала законної сили, тому обставини, що нею встановлено, не підлягають доказуванню у рамках даної справи відповідно до ст. 72 КАС України.
Із урахуванням наведеного, єдина обставина, на яку посилався Департамент містобудування Львівської міської ради у своєму листі від 24.10.2007 року № 2-12697/2403 станом на даний час визнана протиправною у судовому порядку.
Отже, як станом на момент звернення ПП Лорелея із відповідною заявою, так і станом на даний час, відсутні будь - які підстави для відмови у продовженні договору оренди (нова редакція) земельної ділянки площею 92,0 кв.м. за адресою: м. Львів, пл. Підкови, 3, укладеного 24.05.2002 року між Приватним підприємством Лорелея та Львівською міською радою та договору оренди (нова редакція) земельної ділянки площею 99,0 кв.м. за адресою: м. Львів, пр-т Шевченка, 7-9, вчиненого 24.05.2002 року між Приватним підприємством Лорелея та Львівською міською радою.
У відповідності до ст.11 КАС України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого суб'єкти владних повноважень зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Частиною 3 статті 2 КАС України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'зані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до вимог п.1 ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких грунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.
Згідно з ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій, бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій, бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Окрім цього, відповідно до ч.1 ст.2 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб.
Відповідно до ч.2 ст.162 КАС України, у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти постанову про визнання протиправними бездіяльності суб'єкта владних повноважень, зобов'язання відповідача вчинити певні дії.
Частиною 2 статті 11 КАС України передбачено, що суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, і не може виходити за межі позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог тільки в разі, якщо це необхідно для повного захисту прав, свобод та інтересів сторін чи третіх осіб, про захист яких вони просять.
Відтак на думку суду, належним способом захисту порушених прав ПП Лорелея , буде визнання протиправною бездіяльності Львівської міської ради з одночасним зобов'язанням належним чином розглянути питання щодо продовження дії договорів оренди земельних ділянок на пл.Підкови, 3 та пр. Шевченка, 7а, для влаштування та обслуговування павільйонів і літніх майданчиків укладених між ПП Лорелея та Львівською міською радою, та винести вказане питання на черговому пленарному засіданні Львівської міської ради.
Відповідно до ч.ч.1, 3 ст.94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа. Якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.
На підставі викладеного, відповідно до ст. 12, 123 Земельного кодексу України, ст. 10, 11, 12, 26, 42, 59 закону України Про місцеве самоврядування , ст. 33 закону України Про оренду землі , керуючись ст.ст. 6, 7, 8, 9, 10, 11, 14, 71, 72, 159-163,167, 186, ч. ч. 1, 3 ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
п о с т а н о в и в:
Адміністративний позов задоволити частково.
Визнати протиправною бездіяльність Львівської міської ради в частині невчинення дій, спрямованих на продовження:
- договору оренди (нова редакція) земельної ділянки площею 92,0 кв.м. за адресою: м. Львів, пл. Підкови, 3, укладеного 24.05.2002 року між Приватним підприємством Лорелея (79014, м. Львів, вул. Мучна, 35, кв. 3; код ЄДРПОУ: 20857101) та Львівською міською радою (79006, м. Львів, пл. Ринок, 1; код ЄДРПОУ: 04055896);
- договору оренди (нова редакція) земельної ділянки площею 99,0 кв.м. за адресою: м. Львів, пр-т Шевченка, 7-9, вчиненого 24.05.2002 року між Приватним підприємством Лорелея (79014, м. Львів, вул. Мучна, 35, кв. 3; код ЄДРПОУ: 20857101) та Львівською міською радою (79006, м. Львів, пл. Ринок, 1; код ЄДРПОУ: 04055896).
Зобов'язати Львівську міську раду підготувати проект рішення щодо продовження:
- договору оренди (нова редакція) земельної ділянки площею 92,0 кв.м. за адресою: м. Львів, пл. Підкови, 3, укладеного 24.05.2002 року між Приватним підприємством Лорелея (79014, м. Львів, вул. Мучна, 35, кв. 3; код ЄДРПОУ: 20857101) та Львівською міською радою (79006, м. Львів, пл. Ринок, 1; код ЄДРПОУ: 04055896);
- договору оренди (нова редакція) земельної ділянки площею 99,0 кв.м. за адресою: м. Львів, пр-т Шевченка, 7-9, вчиненого 24.05.2002 року між Приватним підприємством Лорелея (79014, м. Львів, вул. Мучна, 35, кв. 3; код ЄДРПОУ: 20857101) та Львівською міською радою (79006, м. Львів, пл. Ринок, 1; код ЄДРПОУ: 04055896) та винести таке для розгляду на черговому пленарному засіданні сесії Львівської міської ради.
Стягнути з Львівської міської ради (79006, м. Львів, пл. Ринок, 1; код ЄДРПОУ: 04055896) на користь Приватного підприємства Лорелея (79014, м. Львів, вул. Мучна, 35, кв. 3; код ЄДРПОУ: 20857101) за рахунок бюджетних асигнувань судові витрати у сумі 3,40 грн.
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Апеляційного адміністративного суду Львівської області через Галицький районний суд м.Львова протягом десяти днів з дня його оголошення. Особи, які брали участь у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення судового рішення, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання копії цього рішення.
Головуючий суддя Мисько Х.М.
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2017 |
Оприлюднено | 20.04.2017 |
Номер документу | 66019262 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Галицький районний суд м.Львова
Мисько Х. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні