Суддя-доповідач - ОСОБА_1
Головуючий у 1 інстанції - Жук Р.В.
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
і м е н е м У к р а ї н и
19 квітня 2017 рокусправа № П/811/1715/16 Приміщення суду за адресою: м. Дніпро, пр.Слобожанський, 29
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Білак С.В., суддів: Шальєвої В.А. Олефіренко Н.А. , розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Олександрійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області на постанову Кіровоградського окружного адміністративного суду від 27 лютого 2017 року у справі №П/811/1715/16 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Експогаз" до Олександрійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Експогаз» (далі - позивач, ТОВ «Експогаз» ) звернулось до Кіровоградського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Олександрійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Кіровоградській області (далі - відповідач), в якому просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення від 08.11.2016 року №0002894000, яким збільшено грошове зобов'язання за платежем акцизний податок з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів в сумі 16891,71 грн. (за основним платежем - 13513,37 грн., за штрафними (фінансовими) санкціями - 3378,34 грн.).
В обґрунтування позовних вимог зазначив, що відповідно до абз.2 пп.14.1.212 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України не вважаються реалізацією пального операції з передачі (відпуску, відвантаження) пального на території України на підставі договорів зберігання. Відповідачем помилково і упереджено застосовано норми матеріального права при визначенні поняття роздрібного продажу, не встановлено та не підтверджено відповідними доказами фактів здійснення позивачем роздрібного продажу підакцизних товарів, зокрема СВГ, що і призвело до необґрунтованих висновків Акту і, як наслідок, до прийняття протиправного податкового повідомлення - рішення від 08.11.2016 року №0002894000.
Постановою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 27 лютого 2017 року позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Експогаз» задоволено.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення - рішення від 08.11.2016 року №0002894000, яким визначено грошове зобов'язання за платежем акцизний податок з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів в сумі 16891,71 грн., в тому числі за основним платежем - 13513,37 грн. та 3378,34 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями.
Стягнуто на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Експогаз» за рахунок бюджетних асигнувань Олександрійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області суму судового збору в розмірі 1378 гривень.
Не погодившись з постановою суду першої інстанції, відповідач звернувся до суду з апеляційною скаргою, в якій посилаючись на помилковість висновків суду першої інстанції, просить постанову суду першої інстанції скасувати та постановити нове рішення, яким відмовити у повному обсязі у задоволенні позовних вимог.
В обґрунтування апеляційної скарги зазначив, що перевіркою встановлено заниження позивачем за березень-серпень 2016 року суми акцизного податку, що підлягає нарахуванню і сплаті в бюджет на загальну суму 13513,37 грн.
ТОВ «Експогаз» при здійсненні роздрібного продажу пального (скрапленого газу) мало об'єкт оподаткування відповідно до ст.213 Податкового кодексу України, але в порушення п.216.9 ст.216 та п.217.1 ст.217 Податкового кодексу України не виконано обов'язок з перерахування до бюджету суми коштів у розмірі акцизного податку за відповідний обсяг реалізованого пального, самостійно розрахованого за ставками, передбаченими пп.215.3.4 п.215.3 ст.215 Податкового кодексу України.
Таким чином, оскаржуване податкове повідомлення-рішення є обґрунтованим та таким, що повністю відповідає вимогам податкового законодавства України, а позовні вимоги ТОВ «Експогаз» не підлягають задоволенню.
Особи, які беруть участь у справі, у судове засідання не прибули, належним чином були повідомлені про дату, час і місце судового засідання. Відповідно до п.п.1-2 ч.1 ст.197 КАС України, суд апеляційної інстанції розглядає справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, колегія суддів дійшла до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, а рішення суду першої інстанції необхідно залишити без змін з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та судом апеляційної інстанції підтверджено, на підставі наказу Олександрійської ОДПІ ГУ ДФС у Кіровоградській області від 12.09.2016 року №532 посадовими особами контролюючого органу проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «Експогаз» (код ЄДРПОУ - 31678884) щодо достовірності, повноти нарахування та своєчасності сплати акцизного податку за період з 01.03.2016 року по 31.08.2016 року за результатами якої складено акт №276/11-27-40-00/31678884 від 12.10.2016 року (а.с.21-31).
В акті перевірки відповідачем зроблено висновки про порушення позивачем:
- п.216.9 ст.216, ст.216, п.217.1, п.217.3 ст.217 Податкового кодексу України, а саме: не виконано обов'язок в частині перерахування до бюджету суми коштів у розмірі акцизного податку за відповідний обсяг реалізованого пального, за наявності об'єкта оподаткування, визначеного п.п. 213.1.9, п.231.1 ст.213 ПК України та порушено порядок заповнення та подання декларації акцизного податку затвердженого наказом МФУ №14 від 23.01.2015 року внаслідок чого збільшено суму податкового зобов'язання з акцизного податку;
- п.п.213.1.9 п.213.1 ст.213 та п.п. 214.1.4 п.214 ст.214 ПК України чим занижено базу оподаткування акцизним податком з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.
На підставі висновків викладених в акті перевірки №276/11-27-40-00/31678884 від 12.10.2016 року відповідачем прийнято податкове повідомлення - рішення, яким позивачу збільшено суму грошового зобов'язання з акцизного податку з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів у розмірі 73894,71,00 грн. за основним платежем та у розмірі 36947,36 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) (а.с.20).
В акті перевірки зазначено, що ТОВ «Експогаз» здійснюється фактичний відпуск скрапленого газу через автомобільну газозаправочну станцію кінцевому споживачеві, що є об'єктом оподаткування акцизним податком відповідно до пп. 213.1.9 п. 213.1 ст. 213 ПК України.
Висновки відповідача ґрунтуються на тому, що продаж підакцизних товарів - скрапленого газу через АГЗС безпосередньо споживачам є об'єктом оподаткування акцизним податком незалежно від умов продажу скрапленого газу та форми розрахунків (готівковий чи безготівковий) під час здійснення розрахункових операцій.
В процесі розгляду справи судами встановлено, що позивачем до контролюючого органу подано декларації акцизного податку за березень - серпень 2016 року, відповідно до яких відсутні нарахування податкових зобов'язань з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.
Додаток 9 «податкові зобов'язання з реалізації суб'єктів господарювання торгівлі підакцизними товарами» до декларації акцизного податку не подавався (а.с.29).
Відповідно до пп. 212.1.11 п. 212.1 ст. 212, пп. 213.1.9 п. 213.1 ст. 213, п. 215.1 ст.215, п. 217.1 ст. 217 ПК України, платниками податку є: особа - суб'єкт господарювання роздрібної торгівлі, яка здійснює реалізацію підакцизних товарів.
Об'єктами оподаткування є операції з: реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.
До підакцизних товарів належать: спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво; тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну; пальне; автомобілі легкові, кузови до них, причепи та напівпричепи, мотоцикли, транспортні засоби, призначені для перевезення 10 осіб і більше, транспортні засоби для перевезення вантажів; електрична енергія.
Суми податку, що підлягають сплаті, з підакцизних товарів (продукції), вироблених на митній території України, а також реалізованих суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі, визначаються платником податку самостійно, виходячи з об'єктів оподаткування, бази оподаткування та ставок цього податку, що діють на дату виникнення податкових зобов'язань.
Згідно з пп. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14, пп. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 ПК України, реалізація суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів - продаж пива, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюну та промислових замінників тютюну безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків, у тому числі на розлив у ресторанах, кафе, барах, інших об'єктах громадського харчування, а також фізичний відпуск з автозаправної станції та/або автомобільної газозаправної станції товарів, зазначених у пп. 215.3.4 п. 215.3 ст.215 цього Кодексу, незалежно від форми розрахунків.
Податок справляється з таких товарів та обчислюється за такими ставками: нафтопродукти, скраплений газ, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, паливо моторне альтернативне.
З аналізу викладених норм вбачається, що основною ознакою реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, у тому числі скрапленого газу, є продаж таких товарів безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків.
Відповідно до п. 216.9 ст. 216 ПК України, датою виникнення податкових зобов'язань щодо реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів є дата здійснення розрахункової операції відповідно до Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", а у разі реалізації товарів фізичними особами - підприємцями, які сплачують єдиний податок, - є дата надходження оплати за проданий товар.
З аналізу ст. 3 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг", п. 2.3. Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року №37, ч. 1 ст. 205, ч. 2 ст. 206 ЦК України, п. 201.1 ст. 201 ПК України, вбачається, що при реалізації скрапленого газу юридичним особам через мережу АГЗС за усними або письмовими договорами (крім договорів роздрібної купівлі-продажу) відбувається відвантаження (продаж) газу представникам юридичних осіб, для подальшого використання таких нафтопродуктів для комерційної діяльності юридичних осіб.
За таких умов, реалізація підакцизних товарів не відбувається, оскільки газ не придбавається з метою його використання громадянами або іншими кінцевими споживачами в особистих некомерційних цілях, а придбавається з метою його використання саме у комерційній діяльності юридичної особи.
З матеріалів справи вбачається, що між Товариством з обмеженою відповідальністю «Експогаз» та Фермерським господарством «Колос» , Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_2, Комунальним підприємством «Житлосвіт 2012» , Комунальним підприємством «Житлосервіс 2012» та Фермерським господарством «Сербин» укладено договори №07/7-16 від 07.07.2016 року, №07/7-16-ВЗ відповідального зберігання від 07.07.2016 року, №15/2-16 від 15.02.2016 року, №15/2-16-ВЗ відповідального зберігання від 15.02.2016 року, №04/4-16 від 04.04.2016 року, №04/4-16ВЗ відповідального зберігання від 04.04.2016 року, №20/5-16 від 20.052016 року, №20/5-16ВЗ відповідального зберігання від 20.05.2016 року, №20/7-16 від 20.07.2016 року, №20/7-16-ВЗ відповідального зберігання від 20.07.2016 року (а.с.8-17).
Згідно п.1.1 зазначених Договорів ТОВ «Експогаз» - Постачальник зобов'язується закупити на замовлення Покупця та поставити Покупцеві товар - скраплений вуглеводний газ, а Покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму згідно з умовами цього Договору.
Розділом 3 Договорів визначені умови передачі товару, момент переходу права власності на поставлений товар та умови відповідального зберігання товару ТОВ «Експогаз» , в зв'язку з неможливістю його зберігання в закуплених обсягах Покупцями.
Відповідно до п.3.1 Договорів в зв'язку з неможливістю Покупця зберігати всю партію поставленого товару на своєму складі, одночасно з поставкою товару Покупець одразу передає товар на відповідальне зберігання Постачальнику для подальшого відпуску товару за зберігання за договором зберігання.
Згідно п.3.3 Договорів, право власності на товар переходить від Постачальника до Покупця в момент поставки відповідно до видаткової накладної.
Відповідно до п.2.5 Договорів, оплата за товар проводиться в безготівковій формі.
На підтвердження оплати за виконання вищевказаних договорів позивачем до матеріалів справи долучено копії платіжних доручень та журнал - ордер по рахунку 361 (а.с.42-69).
Такі елементи правового механізму регулювання податків і зборів, як об'єкт оподаткування та база оподаткування визначаються виключно нормами ПК України визначаються.
При цьому, виходячи з наведених вище норм ПК України, однією з обов'язкових умов для виникнення у відповідного суб'єкта обов'язку щодо нарахування та сплати акцизного податку, передумовою віднесення певної операції до об'єкту оподаткування, є реалізація вищезгаданих підакцизних товарів для некомерційного використання.
У свою чергу, формою податковою декларації (додатку № 6) передбачено декларування вартості реалізації товарів для комерційного використання.
Порядок здійснення господарської комерційної діяльності (підприємництва) регламентується главою 4 Господарського кодексу України (далі - ГК України).
Відповідно до ст. 42 ГК України, підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.
З аналізу викладеного вбачається, що під комерційним використанням слід розуміти не тільки придбання певною особою підакцизних товарів (за переліком пп. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 ПК України) з метою подальшої реалізації, тобто з комерційною метою отримання прибутку, але й придбання для використання у власній господарській діяльності підприємця (господарського товариства, приватного підприємця) з метою, крім іншого, отримання прибутку, що є загальною метою підприємництва (господарської комерційної діяльності).
Відповідачем не доведено належними та допустимими доказами обставини реалізації позивачем товарів для некомерційного використання. Доводи відповідача щодо зворотного ґрунтуються на припущеннях та недоведених обставинах, на положеннях актів, які не є законами з питань оподаткування акцизним податком.
У той же час, із договорів укладених між позивачем, як постачальником, та Фермерським господарством «Колос» , Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_2, Комунальним підприємством «Житлосвіт 2012» , Комунальним підприємством «Житлосервіс 2012» та Фермерським господарством «Сербин» , як покупцями, а також з журналу - ордеру по рахунку 361 за березень - вересень 2016 року вбачається, що обсяги газу відпускались Фермерському господарству «Колос» , Фізичній особі-підприємцю ОСОБА_2, Комунальному підприємству «Житлосвіт 2012» , Комунальному підприємству «Житлосервіс 2012» , Фермерському господарству «Сербин» для комерційного використання.
Враховуючи те, що спірні суми грошових зобов'язань донараховані на обсяги скрапленого газу, який відпущений комерційними підприємствами для їх використання у господарській діяльності, вчинення якої зумовлено статутом та метою діяльності господарських товариств, висновки відповідача є такими, що не ґрунтуються на нормах законодавства, так як відсутній об'єкт та база оподаткування акцизним податком.
Відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідачем, як суб'єктом владних повноважень, не доведено правомірність прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, а тому колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції щодо обґрунтованості позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Експогаз» та його задоволення в повному обсязі.
Відповідно до вимог Кодексу адміністративного судочинства України підставами для скасування рішення є порушення судом норм матеріального чи процесуального права.
Доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку про те, що при розгляді справи судом першої інстанції було допущено неправильне застосування норм матеріального чи процесуального права.
Судова колегія дійшла висновку про те, що підстави для скасування рішення суду першої інстанції відсутні, а тому відхиляє апеляційну скаргу і залишає судове рішення без змін.
Ухвалою Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 27.03.2017 року сплату судового збору було відстрочено до ухвалення рішення по справі, а тому на користь спеціального фонду Державного бюджету України підлягає стягненню судовий збір у розмірі 1515,80 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Олександрійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області.
На підставі вищевикладеного, керуючись ст.ст. 88, 94, 167, 184, 195, 197, 198, 200, 205, 206, 211, 212, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Олександрійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області - залишити без задоволення.
Постанову Кіровоградського окружного адміністративного суду від 27 лютого 2017 року у справі №П/811/1715/16 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Експогаз" до Олександрійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - залишити без змін.
Стягнути на користь спеціального фонду Державного бюджету України за рахунок бюджетних асигнувань Олександрійської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ 39481571) судовий збір у розмірі 1515 (одна тисяча п'ятсот п'ятнадцять) грн. 80 коп.
Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь в справі, та може бути оскаржена безпосередньо до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів після набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Головуючий суддя С.В. Білак
Судді Н.А.Олефіренко
ОСОБА_3
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.04.2017 |
Оприлюднено | 25.04.2017 |
Номер документу | 66105673 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Васильєва І.А.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Білак С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні