Рішення
від 14.04.2017 по справі 916/255/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"14" квітня 2017 р.Справа № 916/255/17

Господарський суд Одеської області у складі судді Бездолі Ю.С.

при секретарі судового засідання: Горнович Л.О.

за участю представників сторін:

від позивача: ОСОБА_1, голова

від відповідача: ОСОБА_2, довіреність від 07.10.2016р.

розглянувши у відкритому судовому засіданні позовну заяву: Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку РАДУЖНИЙ 11 (65125, Одеська обл., Овідіопольський р-н, с. Лиманка, ж/м Ульянівка, масив Радужний, буд. 11, код ЄДРПОУ 40456077)

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИЙ СЕРВІС (юридична адреса: 65037, Одеська обл., Овідіопольський р-н, с. Лиманка, ж/м Ульянівка, масив Радужний, буд. 7-А, код ЄДРПОУ 35999605; адреса, вказана позивачем: 65037, Одеська обл., Овідіопольський р-н, с. Лиманка, ж/м Ульянівка, масив Радужний, буд. 7-А, оф. 1)

про: зобов'язання вчинити дії, -

Суть спору: Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку РАДУЖНИЙ 11 звернулось до господарського суду Одеської області з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИЙ СЕРВІС про зобов'язання відповідача передати позивачу примірник документації будинку №11, що розташований по масиву Радужний ж/м Ульянівка в с. Лиманка Овідіопольського району Одеської області, за наступним списком:

- план земельної ділянки з усіма будинками та спорудами, що на ній розташовані, виготовлений відповідно до вимог Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), затвердженої наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09.04.1998, № 56 (z0393-98), зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 23.06.1998р. за №393/2833;

- паспорт об'єкта та земельної ділянки;

- проектно-кошторисну документацію та виконавчі креслення на кожний будинок та споруду об'єкта;

- акт технічного стану об'єкта на момент приймання-передачі;

- схеми внутрішньобудинкових мереж централізованого постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізованого опалення тощо;

- виконавчі креслення контурів заземлення (для споруд, які мають заземлення);

- паспорти котельного господарства, котлові книги;

- паспорти ліфтового господарства;

- кошториси, описи робіт з поточного та капітального ремонту;

- акти технічного огляду;

- журнали заявок мешканців об'єкта;

- протоколи виміру опору ізоляції електромереж;

- протоколи огляду системи вентиляції;

- щодо бухгалтерського обліку та передбаченої законодавством звітності за об'єктом; обліку мешканців об'єкта, а також власників, співвласників окремих приміщень об'єкта, які у ньому не мешкають; правовідносин попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, з юридичними або фізичними особами у сфері надання та оплати житлово-комунальних послуг, найму, оренди та користування приміщеннями об'єкта; планових заходів за попередній та на поточний роки, необхідних для утримання об'єкта відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил та для збереження належного технічного стану будівельних елементів, конструкцій та мереж об'єкта.

Позовні вимоги мотивовані порушенням відповідачем вимог Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку в частині забезпечення передачі у тримісячний строк з дня державної реєстрації об'єднання примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 03.02.2017р. порушено провадження у справі та прийнято позовну заяву до розгляду; розгляд справи призначено на 01.03.2017р. об 11:30; витребувано додаткові документи.

27.02.2017р. за вх.№4844/17 до суду від позивача надійшли додаткові документи, які залучено судом до матеріалів справи.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 01.03.2017р. відкладено розгляд справи на 15.03.2017р. о 12:30; витребувано додаткові документи.

15.03.2017р. за вх.№6092/17 до суду від відповідача надійшов відзив на позовну заяву та додаткові документи, які судом залучено до матеріалів справи. У відзиві відповідач заперечив проти задоволення позовних вимог в повному обсязі з підстав ненадання позивачем доказів на підтвердження відмови відповідача у передачі документації на будинок або доказів ухилення відповідача від вчинення зазначених дій; невідповідності визначеного позивачем переліку документації тому переліку, який передбачений Правилами утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затвердженими наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005р. №7; відсутністю рішення позивача про передачу йому функцій з управління будинком.

У судовому засіданні 15.03.2017р. оголошувалась перерва до 22.03.2017р. о 15:30.

17.03.2017р. за вх. №6315/17 до суду від позивача надійшли письмові пояснення. У письмових поясненнях позивач вказав на те, що законом не встановлено обов'язку звернення до відповідача про передачу вказаних документів; управління будинком - це реалізація права спільної власності на спільне майно, передача функцій з управління будинком не потребує прийняття позивачем додаткових рішень; відповідач був призначений рішенням селищної ради балансоутримувачем новозбудованих багатоквартирних житлових будинків до прийняття їх на баланс об'єднання співвласників багатоквартирного будинку.

22.03.2017р. за вх.№2-1620/17 до суду від відповідача надійшло клопотання про зупинення провадження у справі №916/255/17 до вирішення пов'язаної з нею іншої справи №509/519/17, що знаходиться в провадженні Овідіопольського районного суду Одеської області, а також додаткові документи, які судом залучено до матеріалів справи.

22.03.2017р. за вх№6760/17 до суду від відповідача надійшли додаткові документи, які судом залучено до матеріалів справи.

У судовому засіданні 22.03.2017р. оголошувалась перерва до 28.03.2017р. о 12:30.

28.03.2017р. за вх.№2-1719/17 до суду від позивача надійшло клопотання про продовження строку розгляду справи на 15 днів у зв'язку зі складністю справи.

28.03.2017р. за вх.№7225/17 до суду від позивача надійшли заперечення на клопотання про зупинення провадження у справі №916/255/17, а також додаткові документи, які судом залучено до матеріалів справи.

Ухвалою господарського суду Одеської області від 28.03.2017р. задоволено клопотання позивача і продовжено строк розгляду справи №916/255/17 до 15.04.2017р.

У судовому засіданні 28.03.2017р. оголошувалась перерва до 10.04.2017р. о 12:00.

10.04.2017р. за вх.№8373/17 до суду від позивача надійшли додаткові документи, які залучено судом до матеріалів справи.

10.04.2017 за вх.№8374/17 до суду від відповідача надійшли додаткові документи, які залучено судом до матеріалів справи.

У судовому засіданні 10.04.2017р. оголошувалась перерва до 14.04.2017р. о 14:30.

14.04.2017р. за вх.№8931/17 до суду від відповідача надійшли додаткові документи, які залучено судом до матеріалів справи.

Представник відповідача у судовому засіданні підтримав подане ним за вх.№2-1620/17 від 22.03.2017р. клопотання про зупинення провадження у справі №916/255/17 до вирішення справи №509/519/17, обґрунтовуючи його тим, що господарським судом у даній справі повинна надаватись правова оцінка на предмет дійсності установчих документів позивача, на підставі яких позивача уповноважено здійснювати свою діяльність з управління будинком, а розгляд справи №509/519/17 ставить під сумнів дійсність створення позивача.

У судовому засіданні представник позивача заперечив проти задоволення клопотання відповідача про зупинення провадження у справі.

Розглянувши клопотання відповідача за вх.№2-1620/17 від 22.03.2017р. про зупинення провадження у справі, господарський суд дійшов наступних висновків.

Відповідно до ст. 79 ГПК України господарський суд зупиняє провадження у справі, зокрема, у разі неможливості розгляду даної справи до вирішення пов'язаної з нею іншої справи, що розглядається іншим судом.

При цьому пов'язаною з даною справою є така інша справа, у якій інший суд встановлює обставини, що впливають чи можуть вплинути на подання і оцінку доказів у даній справі ; в тому числі йдеться про факти, які мають преюдиціальне значення (частини третя і четверта статті 35 ГПК).

Під неможливістю розгляду даної справи слід розуміти неможливість для даного господарського суду самостійно встановити обставини, які встановлюються іншим судом в іншій справі, - у зв'язку з непідвідомчістю або непідсудністю іншої справи даному господарському суду, одночасністю розгляду двох пов'язаних між собою справ різними судами або з інших причин.

Іншим судом, про який йдеться у частині першій статті 79 ГПК, є будь-який орган, що входить до складу судової системи України згідно з статтею 3 та частиною другою статті 17 Закону України Про судоустрій і статус суддів ; іншим судом може вважатися й інший склад суду (одноособовий чи колегіальний) в тому ж самому судовому органі, в якому працює суддя (судді), що вирішує (вирішують) питання про зупинення провадження у справі.

Така ж правова позиція викладена і у п.3.16 постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011р. №18 Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції (з наступними змінами і доповненнями).

Предметом спору у справі Овідіопольського районного суду Одеської області №509/519/17 є визнання недійсним рішення, прийнятого на установчих зборах ОСББ Радужний 11 , що оформлені протоколом установчих зборів ОСББ Радужний 11 від 28.02.2016р.; визнання недійсним рішення, прийнятого на установчих зборах ОСББ Радужний 11 , що оформлені протоколом установчих зборів ОСББ Радужний 11 від 10.04.2016р.; скасування державної реєстрації ОСББ Радужний 11 , про що в Єдиний державний реєстр юридичних, фізичних осіб підприємців та громадських формувань внесено реєстраційний запис № 15431020000003829.

Згідно зі ст. 10 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою. Якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними. Якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, не внесені до нього, вони не можуть бути використані у спорі з третьою особою, крім випадків, коли третя особа знала або могла знати ці відомості. Відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, використовуються для ідентифікації юридичної особи або її відокремленого підрозділу, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, фізичної особи - підприємця, у тому числі під час провадження ними господарської діяльності та відкриття рахунків у банках та інших фінансових установах.

Станом на даний час відомості стосовно позивача внесені до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та вважаються достовірними. До того ж, ухвалою Овідіопольського районного суду Одеської області від 31.03.2017р. у справі №509/519/17 відмовлено у задоволенні заяви про забезпечення позову у цивільній справі.

За таких обставин, суд дійшов висновку про пов'язаність справ №916/255/17 та №509/519/17, натомість про відсутність перепон (неможливості) для розгляду даної справи №916/255/17 до вирішення справи №509/519/17, з огляду на що у задоволенні клопотання відповідача за вх.№2-1620/17 від 22.03.2017р. про зупинення провадження у справі судом відмовлено.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги в повному обсязі, просив суд їх задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні заперечив проти задоволення позову в повному обсязі з підстав, викладених у відзиві на позовну заяву, просив суд відмовити у його задоволенні.

Відповідно до вимог ст. 85 ГПК України в судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін, господарський суд встановив:

Рішенням Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області від 30.10.2013р. №748-VI Про призначення ТОВ Житлово-комунальний сервіс балансоутримувачем житлових будинків №11, №11/1, №11/2, розташованих на території Таїровської селищної ради, масив Радужний Овідіопольського району Одеської області вирішено призначити Товариство з обмеженою відповідальністю ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИЙ СЕРВІС балансоутримувачем новозбудованих багатоквартирних житлових будинків №11, №11/1, №11/2, розташованих на території Таїровської селищної ради, с. Мізікевича, ж/м Ульянівка, масив Радужний Овідіопольського району Одеської області, яке здійснюватиме повноваження по забезпеченню управління вказаними будинками до прийняття будинків на баланс об'єднанням співвласників багатоквартирних будинків, створеним власниками квартир у цих житлових будинках у відповідності до чинного законодавства.

28.04.2016р. в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за №15431020000003829 зареєстровано юридичну особу Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку РАДУЖНИЙ 11 .

Зі Статуту позивача, затвердженого протоколом установчих зборів позивача від 28.02.2016р., вбачається, що Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку РАДУЖНИЙ 11 створено власниками квартир та нежитлових приміщень (співвласниками) багатоквартирного будинку, що розташований за адресою: Одеська обл., Овідіопольський р-н, с. Мізікевича, ж/м Ульянівка, масив Радужний, буд. 11. Метою створення об'єднання є забезпечення і захист прав співвласників, дотримання ними своїх обов'язків, належне утримання та використання спільного майна будинку, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та Статутом. Об'єднання є неприбутковою організацією і не має на меті одержання прибутку для його розподілу між співвласниками. Господарче забезпечення діяльності об'єднання може здійснюватися власними силами об'єднання (шляхом самозабезпечення).

Листом від 05.05.2016р. за вх.№44-2016 позивач звернувся до відповідача та просив з метою підготовки для складання акту приймання-передачі будинку в управління позивача, в п'ятиденний термін надати пропозиції для включення представників відповідача до складу комісії з технічного огляду та інвентаризації будинку; в п'ятнадцятиденний термін надати в оригіналі для ознайомлення наявну технічну та іншу передбачувану законодавством документацію на будинок, а також документ, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічний паспорт і плани інженерних мереж; надати документи на підставі яких введені чинні на 01.05.2016р. тарифи, а також калькуляції та розрахунки тарифів на утримання будинку та прибудинкової території (УБПТ), опалення 1 кв.м. площі та 1 Гкал, підігріву 1 куб.м. води; надати фінансовий звіт відповідача за 2015 рік; надати перелік чинних договорів, які були укладені відповідачем для належного виконання покладених законом обов'язків з утримання будинку та прибудинкової території, із зазначення контрагента, номеру, дати їх укладання та строку дії; забезпечити передачу примірника технічної та іншої передбачуваної документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнятий в експлуатацію, технічного паспорту і планів інженерних мереж у встановлений законом строк.

Відповідач у листі від 03.06.2016р. №225-2016 вказав на ненадання позивачем протоколу загальних зборів позивача про прийняття рішення про прийняття на баланс позивача житлового будинку за адресою: Одеська обл., Овідіопольський р-н, с. Мізікевича, ж/м Ульянівка, масив Радужний, буд. 11, та доказів наявності повноважень у голови позивача на відповідне звернення від імені позивача.

Листом від 17.06.2016р. за вх.№55-2016 позивач просив відповідача передати йому документацію щодо будинку згідно переліку.

Відповідач у листі від 14.07.2016р. №326-2016 залишив вимогу позивача без задоволення із посиланням на ухвалу суду про заборону ОСББ РАДУЖНИЙ 11 вчиняти будь-які дії, направлені на реалізацію своїх повноважень щодо управління будинком.

Ухвалою Апеляційного суду Одеської області від 09.11.2016р. у проваджені №22-ц/785/6959/16 апеляційну скаргу Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку РАДУЖНИЙ 11 в особі голови правління ОСОБА_1 задоволено, ухвалу Овідіопольського районного суду Одеської області від 22.06.22016р. скасовано; постановлено нову ухвалу, якою відмовлено у задоволенні клопотання про забезпечення позову в повному обсязі.

Порушення відповідачем вимог Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку в частині забезпечення передачі у тримісячний строк з дня державної реєстрації об'єднання примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж стало підставою для звернення позивача до господарського суду з відповідним позовом.

Проаналізувавши наявні у справі докази та надавши їм правову оцінку, суд дійшов висновку про задоволення позову в повному обсязі, виходячи з наступного.

Відповідно до ч.1 ст. 319 ЦК України власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд.

Згідно з ч.ч. 1, 2 ст. 369 ЦК України спільна власність двох або більше осіб без визначення часток кожного з них у праві власності є спільною сумісною власністю. Суб'єктами права спільної сумісної власності можуть бути фізичні особи, юридичні особи, а також держава, територіальні громади, якщо інше не встановлено законом.

Статтею 382 ЦК України передбачено, що квартирою є ізольоване помешкання в житловому будинку, призначене та придатне для постійного у ньому проживання. Усі власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку. Спільним майном багатоквартирного будинку є приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб усіх співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташований багатоквартирний будинок та його прибудинкова територія, у разі державної реєстрації таких прав.

Відповідно до ст. 385 ЦК України власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (будинках) для забезпечення експлуатації такого будинку (будинків), користування квартирами та нежитловими приміщеннями та управління, утримання і використання спільного майна багатоквартирного будинку (будинків) можуть створювати об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (будинків). Таке об'єднання є юридичною особою, що створюється та діє відповідно до закону та статуту.

За ст. 1 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку багатоквартирний будинок - житловий будинок, в якому розташовано три чи більше квартири. У багатоквартирному будинку можуть також бути розташовані нежитлові приміщення, які є самостійними об'єктами нерухомого майна; нежитлове приміщення - ізольоване приміщення в багатоквартирному будинку, що не належить до житлового фонду і є самостійним об'єктом нерухомого майна; співвласник багатоквартирного будинку (далі - співвласник) - власник квартири або нежитлового приміщення у багатоквартирному будинку; спільне майно багатоквартирного будинку - приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташовані багатоквартирний будинок і належні до нього будівлі та споруди і його прибудинкова територія; управитель багатоквартирного будинку (далі - управитель) - фізична особа - підприємець або юридична особа - суб'єкт підприємницької діяльності, яка за договором із співвласниками забезпечує належне утримання та ремонт спільного майна багатоквартирного будинку і прибудинкової території та належні умови проживання і задоволення господарсько-побутових потреб; управління багатоквартирним будинком - вчинення співвласниками багатоквартирного будинку дій щодо реалізації прав та виконання обов'язків співвласників, пов'язаних з володінням, користуванням і розпорядженням спільним майном багатоквартирного будинку.

Згідно зі ст. 9 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками. За рішенням співвласників усі або частина функцій з управління багатоквартирним будинком можуть передаватися управителю або всі функції - об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку (асоціації об'єднань співвласників багатоквартирного будинку). Наймачі, орендарі та інші користувачі квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку можуть брати участь в управлінні багатоквартирним будинком виключно за дорученням власників таких квартир та приміщень.

Відповідно до ч.1 ст. 10 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку співвласники приймають рішення щодо управління багатоквартирним будинком на зборах у порядку, передбаченому цією статтею. Якщо у багатоквартирному будинку в установленому законом порядку утворено об'єднання співвласників, проведення зборів співвласників та прийняття відповідних рішень здійснюється згідно із законом, що регулює діяльність об'єднань співвласників багатоквартирних будинків.

Частинами 5, 6 ст. 5 Закону України Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку встановлено, що замовник будівництва або попередній власник будинку зобов'язаний передати один примірник технічної документації на будинок згідно з переліком, визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства, співвласникам в особі їх об'єднання або особі, уповноваженій співвласниками у передбаченому цим Законом порядку. У разі якщо об'єднання співвласників багатоквартирного будинку не створено та уповноважену особу не визначено, примірник технічної документації на будинок передається управителю, якщо його обрано відповідно до закону. У разі зміни форми управління багатоквартирним будинком особа, яка здійснювала управління, повинна передати наявну в неї технічну та іншу передбачену законодавством документацію на будинок особі, визначеній співвласниками такого будинку. У разі зміни управителя попередній управитель повинен передати наявну в нього технічну та іншу передбачену законодавством документацію на будинок новому управителю.

Відповідно до ст. 1 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - об'єднання) - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.

Статтею 4 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку визначено, що об'єднання створюється для забезпечення і захисту прав співвласників та дотримання їхніх обов'язків, належного утримання та використання спільного майна, забезпечення своєчасного надходження коштів для сплати всіх платежів, передбачених законодавством та статутними документами. Об'єднання створюється як непідприємницьке товариство для здійснення функцій, визначених законом. Порядок надходження і використання коштів об'єднання визначається цим Законом та іншими законами України.

Згідно з ч.14 ст. 6 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку державна реєстрація об'єднання (асоціації) проводиться у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб. Об'єднання (асоціація) вважається утвореним з дня його державної реєстрації.

У відповідності до ч.ч. 18, 19 ст. 6 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об'єднання, у тримісячний строк з дня державної реєстрації об'єднання забезпечує передачу йому примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж. У разі відсутності документації на багатоквартирний будинок колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об'єднання, протягом півроку з дня державної реєстрації об'єднання відновлює її за власний рахунок.

Згідно зі ст. 12 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку управління багатоквартирним будинком здійснює об'єднання через свої органи управління. За рішенням загальних зборів функції з управління багатоквартирним будинком можуть бути передані (всі або частково) управителю або асоціації. Об'єднання самостійно визначає порядок управління багатоквартирним будинком та може змінити його у порядку, встановленому цим Законом та статутом об'єднання.

Пунктами 1.3, 1.4 Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009р. №13, встановлено, що управління будинком передбачає виконання таких функцій: планування заходів щодо збереження та сталого функціонування об'єкта, наданого в управління, та організацію забезпечення потреб мешканців об'єкта в отриманні житлово-комунальних послуг відповідно до вимог пункту 3.3 цих Правил; ведення передбаченої законодавством звітності, а також технічної документації щодо стану, утримання та експлуатації об'єкта відповідно до вимог пункту 3.6 цих Правил; організацію належної експлуатації та утримання об'єкта відповідно до його цільового призначення згідно з вимогами пунктів 3.7, 3.8 цих Правил; організацію забезпечення потреб мешканців об'єкта в житлово-комунальних послугах відповідно до встановлених нормативів, норм, стандартів, порядків і правил згідно з вимогами пунктів 3.9 - 3.11 цих Правил; організацію роботи з мешканцями об'єкта згідно з вимогами пунктів 3.12, 3.13 цих Правил; проведення заходів щодо енергозбереження. Особою, що здійснює управління будинком, є: - у разі самоуправління будинком - власники, співвласники будинку, створені ними органи, організації та об'єднання або балансоутримувач чи будь-яка інша особа, яка уповноважена від імені власників, співвласників будинку виконувати функції з управління будинком; - у разі здійснення управління будинком відповідно до договору із власниками, співвласниками усіх житлових і нежитлових приміщень об'єкта або за їх дорученням із балансоутримувачем (далі - замовник) - управитель. Управитель визначається власниками, співвласниками або за їх дорученням балансоутримувачем у встановленому законодавством порядку. Якщо об'єкт перебуває у спільній власності кількох співвласників, вони відповідно до своєї частки у праві спільної власності беруть участь у витратах на управління, утримання та збереження спільного майна. Рішення щодо надання певній особі повноважень на укладення та виконання договору управління таким об'єктом приймається за згодою співвласників відповідно до законодавства. Управитель відповідає за стале функціонування і збереження споживчих властивостей об'єкта, наданого в його управління, відповідно до його цільового призначення, а також за організацію забезпечення потреби мешканців об'єкта в отриманні житлово-комунальних послуг відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил.

У відповідності до п.2.2 Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009р. №13, при передачі об'єкта в управління попередній балансоутримувач чи особа, що здійснювала управління будинком, надає замовнику, а замовник передає особі, що буде здійснювати управління будинком, оригінали або належним чином завірені копії документів (у разі зберігання оригіналів документів у місцевих архівах): щодо технічного стану об'єкта, у тому числі: план земельної ділянки з усіма будинками та спорудами, що на ній розташовані, виготовлений відповідно до вимог Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), затвердженої наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09.04.1998 N 56, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 23.06.1998 за N 393/2833; паспорт об'єкта та земельної ділянки; проектно-кошторисну документацію та виконавчі креслення на кожний будинок та споруду об'єкта; акт технічного стану об'єкта на момент приймання-передачі; схеми внутрішньобудинкових мереж централізованого постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізованого опалення тощо; виконавчі креслення контурів заземлення (для споруд, які мають заземлення); паспорти котельного господарства, котлові книги; паспорти ліфтового господарства; кошториси, описи робіт з поточного та капітального ремонту; акти технічного огляду; журнали заявок мешканців об'єкта; протоколи виміру опору ізоляції електромереж; протоколи огляду системи вентиляції; щодо бухгалтерського обліку та передбаченої законодавством звітності за об'єктом; обліку мешканців об'єкта, а також власників, співвласників окремих приміщень об'єкта, які у ньому не мешкають; правовідносин попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, з юридичними або фізичними особами у сфері надання та оплати житлово-комунальних послуг, найму, оренди та користування приміщеннями об'єкта; планових заходів за попередній та на поточний роки, необхідних для утримання об'єкта відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил та для збереження належного технічного стану будівельних елементів, конструкцій та мереж об'єкта.

Згідно з п.2.3 Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009р. №13, у разі відсутності документів, передбачених цим пунктом, відмітка про це робиться у акті приймання-передачі об'єкта. Відсутні документи виготовляються чи відновлюються за рахунок попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, протягом одного місяця з моменту складення акта приймання-передачі об'єкта та передаються ним особі, що буде здійснювати управління будинком, з оформленням додатка до акта приймання-передачі.

Відповідно до п.п. 1.2, 1.2.1, 1.2.2 Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005р. №76, до складу технічної документації постійного зберігання включаються: - технічний паспорт на квартирний (багатоповерховий) житловий будинок; - проектно-кошторисна документація зі схемами влаштування внутрішньобудинкових мереж водопостачання, каналізації, центрального опалення, тепло-, газо-, електропостачання тощо; - акти державної комісії про приймання жилого будинку в експлуатацію; - паспорти котельного господарства, котлові книги, у разі наявності вбудованих та прибудованих котелень; - паспорти ліфтового господарства; - акти приймання-передачі жилого будинку у разі зміни його власника чи балансоутримувача. Технічна документація коректується в міру зміни технічного стану будинку, переоцінки основних фондів, проведення його капітального ремонту або реконструкції, переобладнання, перепланування та зміни цільового призначення будинку, квартири (кімнати). До складу документації, яка ведеться виконавцями послуг, входять: - кошториси, описи робіт на поточний і капітальний ремонт; - акти технічних оглядів;- журнали заявок жителів;- протоколи вимірювань опору електромереж (за наявності); - протоколи вимірювань вентиляції.

Рішенням Таїровської селищної ради Овідіопольського району Одеської області від 30.10.2013р. №748-VI призначено Товариство з обмеженою відповідальністю ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИЙ СЕРВІС балансоутримувачем багатоквартирного будинку за адресою: Одеська обл., Овідіопольський р-н, с. Мізікевича, ж/м Ульянівка, масив Радужний, буд. 11, яке здійснюватиме повноваження по забезпеченню управління вказаними будинками до прийняття будинків на баланс обєднанням співвласників багатоквартирних будинків, створеним власниками квартир у цих житлових будинках у відповідності до чинного законодавства.

28.04.2016р. в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за №15431020000003829 зареєстровано юридичну особу Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку РАДУЖНИЙ 11 .

Отже, виходячи з вимог ч.18 ст. 6 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку у відповідача виник обов'язок передачі об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж в строк до 28.07.2016р.

Водночас виходячи з наявних матеріалів справи відповідач і до даного часу не здійснив передачу позивачу визначеної документації на будинок.

Посилання відповідача на невідповідність визначеного позивачем переліку документації тому переліку, який передбачений Правилами утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затвердженими наказом Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства від 17.05.2005р. №7, судом до уваги не приймаються, оскільки даними правилами визначений перелік документів, які входять до складу технічної документації постійного зберігання та до складу документації, яка ведеться виконавцями послуг. Натомість перелік документів, які передаються при передачі об'єкта в управління попереднім балансоутримувачем чи особою, що здійснювала управління будинком, визначений п.2.2 Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009р. №13.

Посилання відповідача на відсутність рішення позивача про передачу йому функцій з управління будинком судом також не приймаються до уваги, оскільки ч.18 ст. 6 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку передбачений обов'язок колишнього балансоутримувача багатоквартирного будинку або особи, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об'єднання, у тримісячний строк з дня державної реєстрації об'єднання забезпечити передачу йому примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж. Будь-яких додаткових вимог для передачі даної документації від попереднього балансоутримувача Законом України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку не визначено.

Водночас судом беруться до уваги вимоги ч.19 ст. 6 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку , п.2.3 Правил управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, затверджених наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009р. №13, в частині обов'язку відповідача відновити передбачену документацію у разі повної або часткової її втрати.

Відповідно до ст. 32 ГПК України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору. Ці дані встановлюються такими засобами: письмовими і речовими доказами, висновками судових експертів; поясненнями представників сторін та інших осіб, які беруть участь в судовому процесі. В необхідних випадках на вимогу судді пояснення представників сторін та інших осіб, які беруть участь в судовому процесі, мають бути викладені письмово.

Згідно з вимогами ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

Статтею 34 ГПК України передбачено, що господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Враховуючи вищевикладене, господарський суд вважає доведеними та підставними позовні вимоги Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку РАДУЖНИЙ 11 , у зв'язку з чим позов підлягає задоволенню в повному обсязі.

Іншого відповідачем не доведено.

Інші наявні в матеріалах справи документи вищевикладених висновків суду не спростовують.

Відповідно до ст.ст. 44, 49 ГПК України судовий збір покладається на відповідача.

Керуючись ст.ст. 32-34, 43, 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -

В И Р І Ш И В:

1. Позов Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку РАДУЖНИЙ 11 задовольнити повністю.

2. Зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИЙ СЕРВІС (65037, Одеська обл., Овідіопольський р-н, с. Лиманка, ж/м Ульянівка, масив Радужний, буд. 7-А, код ЄДРПОУ 35999605) передати Об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку РАДУЖНИЙ 11 (65125, Одеська обл., Овідіопольський р-н, с. Лиманка, ж/м Ульянівка, масив Радужний, буд. 11, код ЄДРПОУ 40456077) примірник документації будинку №11, що розташований по масиву Радужний ж/м Ульянівка в с. Лиманка Овідіопольського району Одеської області, за наступним списком:

- план земельної ділянки з усіма будинками та спорудами, що на ній розташовані, виготовлений відповідно до вимог Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), затвердженої наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09.04.1998, № 56 (z0393-98), зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 23.06.1998р. за №393/2833;

- паспорт об'єкта та земельної ділянки;

- проектно-кошторисну документацію та виконавчі креслення на кожний будинок та споруду об'єкта;

- акт технічного стану об'єкта на момент приймання-передачі;

- схеми внутрішньобудинкових мереж централізованого постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізованого опалення тощо;

- виконавчі креслення контурів заземлення (для споруд, які мають заземлення);

- паспорти котельного господарства, котлові книги;

- паспорти ліфтового господарства;

- кошториси, описи робіт з поточного та капітального ремонту;

- акти технічного огляду;

- журнали заявок мешканців об'єкта;

- протоколи виміру опору ізоляції електромереж;

- протоколи огляду системи вентиляції;

- щодо бухгалтерського обліку та передбаченої законодавством звітності за об'єктом; обліку мешканців об'єкта, а також власників, співвласників окремих приміщень об'єкта, які у ньому не мешкають; правовідносин попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, з юридичними або фізичними особами у сфері надання та оплати житлово-комунальних послуг, найму, оренди та користування приміщеннями об'єкта; планових заходів за попередній та на поточний роки, необхідних для утримання об'єкта відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил та для збереження належного технічного стану будівельних елементів, конструкцій та мереж об'єкта.

3. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНИЙ СЕРВІС (65037, Одеська обл., Овідіопольський р-н, с. Лиманка, ж/м Ульянівка, масив Радужний, буд. 7-А, код ЄДРПОУ 35999605) на користь Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку РАДУЖНИЙ 11 (65125, Одеська обл., Овідіопольський р-н, с. Лиманка, ж/м Ульянівка, масив Радужний, буд. 11, код ЄДРПОУ 40456077) 1600 (одну тисячу шістсот) грн. судового збору.

Видати накази після набрання рішенням законної сили.

Згідно з ч.5 ст. 85 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Рішення може бути оскаржене протягом десяти днів з дня його підписання до Одеського апеляційного господарського суду через господарський суд Одеської області.

Повне рішення складено 19 квітня 2017 року.

Суддя Ю.С. Бездоля

СудГосподарський суд Одеської області
Дата ухвалення рішення14.04.2017
Оприлюднено26.04.2017
Номер документу66116168
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —916/255/17

Постанова від 02.07.2018

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Поліщук Л.В.

Ухвала від 13.06.2018

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Поліщук Л.В.

Ухвала від 29.05.2018

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Поліщук Л.В.

Ухвала від 03.05.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Щавинська Ю.М.

Ухвала від 05.04.2018

Господарське

Господарський суд Одеської області

Щавинська Ю.М.

Ухвала від 20.02.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Баранець О.М.

Постанова від 20.02.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Баранець О.М.

Ухвала від 23.01.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Баранець О.М.

Ухвала від 08.12.2017

Господарське

Вищий господарський суд України

Плюшко І.А.

Ухвала від 30.11.2017

Господарське

Господарський суд Одеської області

Щавинська Ю.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні