Ухвала
від 21.04.2017 по справі 909/1178/16
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

УХВАЛА

21.04.17 Справа № 909/1178/16

Львівський апеляційний господарський суд в складі колегії суддів:

головуючий суддя Гриців В.М., суддів Давид Л.Л., Кордюк Г.Т.

розглянувши апеляційну скаргу комунального підприємства "Центральна районна аптека №47" на рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 14 березня 2017 року у справі №909/1178/16 за позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до комунального підприємства "Центральна районна аптека №47" про стягнення заборгованості

ВСТАНОВИВ:

Комунальне підприємство "Центральна районна аптека №47" подало апеляційну скаргу на рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 14 березня 2017 року у справі №909/1178/16.

До апеляційної скарги комунальне підприємство "Центральна районна аптека №47" додає клопотання, у якому просить звільнити його від сплати судового збору та стверджує, що є комунальним підприємством територіальної громади сіл, селища та міста Рогатинського району Івано-Франківської області, а Рогатинський район є дотаційним районом, тому кошти в районному бюджеті для сплати судового збору відсутні.

Суд апеляційної інстанції не має законних підстав для звільнення комунального підприємства "Центральна районна аптека №47" від сплати судового збору з огляду на наступне.

Конституцією України (ч. 2 ст. 19) установлено обов'язок органів державної влади, їх посадових осіб діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України.

Ставки судового збору визначено ст. 4 Закону України Про судовий збір у редакції Закону України від 22.05.2015р. N 484-VIII, чинній з 1 вересня 2015 року. Установлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Відповідно до вимог ст. 9 Закону України Про судовий збір судовий збір сплачується за місцем розгляду справи та зараховується до спеціального фонду Державного бюджету України. Суд перед відкриттям (порушенням) провадження у справі, прийняттям до розгляду заяв (скарг) перевіряє зарахування судового збору до спеціального фонду Державного бюджету України.

За змістом ст. 8 Закону України Про судовий збір враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою звільнити від сплати судового збору.

Як роз'яснив Пленум Вищого господарського суду України у п. 3.1. постанови від 21 лютого 2013 року N7, єдиною підставою для вчинення господарським судом дій, зазначених у статті 8 Закону, є урахування ним майнового стану сторін. Клопотання про відстрочення (розстрочення) сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати може бути викладене в заяві чи скарзі, які подаються до господарського суду, або окремим документом. Особа, яка заявляє відповідне клопотання, повинна навести доводи і подати докази на підтвердження того, що її майновий стан перешкоджав (перешкоджає) сплаті нею судового збору у встановленому порядку і розмірі. При цьому оскільки статтею 129 Конституції України як одну із засад судочинства визначено рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом, отже, в тому числі й органів державної влади, то самі лише обставини, пов'язані з фінансуванням установи чи організації з Державного бюджету України та відсутністю у ньому коштів, призначених для сплати судового збору, не можуть вважатися підставою для звільнення від такої сплати.

Виходячи із положень пункту 2 Прикінцевих положень закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору від 22 травня 2015 року №484-УІІІ Кабінету Міністрів України доручено забезпечити відповідне фінансування державних органів, які позбавляються пільг щодо сплати судового збору. Однак, комунальне підприємство "Центральна районна аптека №47" не надало жодних доказів неможливості сплати ним судового збору.

Слід зазначити що виконання судом приписів Закону не перешкоджає в доступі до правосуддя, навпаки, забезпечує правовий порядок. Чинна редакція Закону України Про судовий збір була прийнята Верховною Радою України 22 травня 2015 року, а введена в дію з 01 вересня 2015 року. Відтак, скаржник мав час і можливість у встановленому порядку визначитись щодо фінансування судових витрат.

Комунальне підприємство "Центральна районна аптека №47" не обґрунтувало і не довело належними і допустимими доказами того факту, що його майновий стан перешкоджає сплаті судового збору в установленому порядку і розмірі. Суд наголошує, що за приписами ст. 129 Конституції України, ст. 4-2 ГПК України однією із засад судочинства визначено рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом. Органи державної виконавчої влади не наділені окремими статусом, відмінним від статусу інших учасників процесу.

З урахуванням викладеного суд не має законних підстав для звільнення комунального підприємства "Центральна районна аптека №47" від сплати судового збору.

За приписами ст. 97 ГПК України апеляційна скарга не приймається до розгляду і повертається апеляційним господарським судом, якщо, зокрема, до скарги не додано документів, що підтверджують сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі. Про повернення апеляційної скарги виноситься ухвала.

Керуючись ст. 86, ст. 93, п. 3 ч. 1 ст. 97 ГПК України, Львівський апеляційний господарський суд

УХВАЛИВ:

1. Відмовити комунальному підприємству "Центральна районна аптека №47" у задоволенні клопотання про звільнення від сплати судового збору за подання апеляційної скарги на рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 14 березня 2017 року у справі №909/1178/16.

2. Апеляційну скаргу комунального підприємства "Центральна районна аптека №47" на рішення Господарського суду Івано-Франківської області від 14 березня 2017 року у справі №909/1178/16 повернути без розгляду.

Головуючий суддя Гриців В.М.

суддя Давид Л.Л.

суддя Кордюк Г.Т.

СудЛьвівський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення21.04.2017
Оприлюднено26.04.2017
Номер документу66116690
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —909/1178/16

Ухвала від 21.04.2017

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Гриців В.М.

Рішення від 14.03.2017

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Кобецька С. М.

Ухвала від 21.02.2017

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Кобецька С. М.

Ухвала від 24.01.2017

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Кобецька С. М.

Ухвала від 28.12.2016

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Кобецька С. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні