ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 вересня 2009 року о 10 год., 40 хв. м. Львів
Львівський окружний а дміністративний суд, суддя Г авдик З.В.
секретар судового засідан ня Черній Ю.Л.
розглянувши в судовому зас іданні адміністративну спра ву № 2а-3779/09/1370
за позовом Прокурора Сокальського ра йону Львівської області в ін тересах держави в особі Держ авної інспекції з енергозбер еження України,
прокурор - не з' явився
представник позивача - Вінярський Я.Є. (довіреніст ь № 10/132-2210 від 04.07.2009 року) до Державного підприємства « Львіввугілля» відокремлено го підрозділу «Шахта «Відрод ження», представник - Гана с А.Б. (довіреність № 8/4-1 від 02.01.2 009 року) про стягнення підвищеної плат и за неефективне використанн я енергетичних ресурсів в ро змірі 11478,52 грн.
Позивач - Прокурор Сока льського району Львівської о бласті звернувся до Львівськ ого окружного адміністратив ного суду з адміністративним позовом в інтересах держави в особі Державної інспекції з енергозбереження України до Державного підприємства « Львіввугілля» відокремлено го підрозділу «Шахта «Відрод ження» про стягнення підвище ної плати за неефективне вик ористання енергетичних ресу рсів в розмірі 11478,52 грн.
Прокурор в судове засіданн я не з' явився, причини неявк и не повідомив.
Позивач свої позовні вимог и обґрунтовує тим, що проведе ною 31.03.2009 року комплексною пере віркою використання паливно -енергетичних ресурсів виявл ено факти неефективного вико ристання паливно - енергети чних ресурсів відповідачем, внаслідок чого порушено вимо ги п. «е» ст. 11 Закону України «П ро енергозбереження». За вка зане порушення, на підставі а кту перевірки № 17-13/17 від 31.03.2009 рок у, позивачем винесено постан ову № 15-13/12 від 31.03.2009 року про сплату підвищеної плати за нераціональне використан ня газу та інших паливно-енер гетичних ресурсів, якою заст осовано подвійну плату за пе ревищення електричної енерг ії в обсязі 15724 кВт/год. в рік. Ст аном на день розгляду справи вказані кошти відповідачем у добровільному порядку не с плачені.
В судовому засіданні 20.08.2009 ро ку представником позивача по дано клопотання, у якому прос ить розглядати справу поза м ежами строку, встановленого ч. 1 ст. 122 КАС України.
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримав у повному обсяз і, просив суд задоволити позо в повністю, при цьому пояснив , що Державна інспекція з енер гозабезпечення є урядовим ор ганом державного управління , яка виконує контрольно - на глядові функції щодо викорис тання паливно-енергетичних р есурсів та кошти, які отриман і внаслідок застосування еко номічних заходів за неефекти вне використання паливно-ене ргетичних ресурсів зарахову ються до загального фонду Де ржавного бюджету України.
Представником позивача в с удовому засіданні подано коп ію акту звірки заборгованост і підписаного сторонами.
Позиція відповідача викла дена у поданому в судовому за сіданні 20.08.2009 року запереченні на адміністративний позов, у якому він просить суд закрит и провадження у справі на під ставі п. 1 ч. 1 ст. 157 КАС України, ос кільки п одання позову до від повідача про стягнення підви щеної плати за неефективне в икористання енергоресурсів в розмірі 11478,52 грн. не є випадк ом, передбаченим п. 5 ч. 4 ст. 50 КАС України, що виключає можливі сть розгляду цього позову в п орядку адміністративного су дочинства.
Право звернення Прокурора Сокальського району Львівсь кої області в інтересах держ ави в особі Державної інспек ції з енергозбереження Украї ни до ДП «Львівввугілля» ВП Ш ахта «Відродження» про стягн ення підвищеної плати за нее фективне використання енерг оресурсів в розмірі 11478,52 грн. в иключає його розгляд в поряд ку адміністративного судочи нства.
Заслухавши пояснення пред ставників сторін, безпосеред ньо, всебічно, повно та об' єк тивно дослідивши наявні у сп раві докази, давши їм оцінку, с уд -
ВСТАНОВИВ:
Спірні правовідносини р егулюються Конституцією Укр аїни, Законом України «Про ен ергозбереження» N 74/94 ВР від 01.07.199 4 року із змінами і доповнення ми, Постановою Кабінету Міні стрів України № 699 від 02.09.1993 року «Про заходи щодо ефективного використання газу та інших п аливно-енергетичних ресурсі в в народному господарстві» із змінами і доповненнями, По рядком проведення перевірок ефективності використання п аливно-енергетичних ресурсі в на підприємствах, в установ ах та організаціях та усунен ня фактів їх неефективного в икористання, затвердженим На казом Державного комітету Ук раїни з енергозбереження N 64 в ід 04.08.2000 року із змінами і допов неннями, КАС України.
31.03.2009 року позивачем проведен о комплексну перевірку викор истання паливно-енергетични х ресурсів Державним підпри ємством «Львіввугілля» відо кремленого підрозділу «Шахт а «Відродження». За результа тами проведеної перевірки ск ладено акт № 15-13/17.
У висновках вказаного акту зазначено:
На Державному підприємств і «Львіввугілля» відокремле ного підрозділу «Шахта «Відр одження» відсутні норми пит омих витрат паливно - енергет ичних ресурсів на виробництв о продукції, встановлені від повідно до вимог Постанови К абінету Міністрів України ві д 15.07.1997 року № 786 та Наказу Держко менергозбереження від 22.10.2002 ро ку № 112 . Енергетичний паспорт підприємства в наявності, не заповнений, не зареєстрован ий. Шахтний газ, що виділяєть ся з вугільних пластів на ВП « Шахта «Відродження» не викор истовується та не утилізуєть ся. Частково відсутня теплов а ізоляція трубопроводів в к отельні.
На шахті рівень компенсаці ї реактивної потужності неза довільний коефіцієнт потужн ості за 2008 рік склав tgц = 0,32 при гр аничному tgц = 0,25.
Станом на 02.01.2009 року перевище ння фактичних зовнішніх вито ків повітря у системі головн ого провітрювання над розрах унковими: фактичні витоки по вітря 2103 мі/хв. при розрахунков их 1996 мі/хв., що призводить до пе ревитрат електричної енергі ї.
31.03.2009 року позивачем, на підст аві акту перевірки № 15-13/17, вине сено постанову № 15-13/12 про сплату підвищеної плати за н ераціональне використання г азу та інших паливно-енергет ичних ресурсів, згідно якої п еревитрати електричної енер гії на ВП «Шахта «Відродженн я» ДП «Львіввугілля» за раху нок відхилення коефіцієнта п отужності від величини норма тивного (граничного) значенн я в електромережах tgц = 0,32 внасл ідок недостатньої компенсац ії реактивної потужності. Вн аслідок чого, до відповідача застосовано подвійну плату за перевищення електричної е нергії в обсязі 15724 кВт/год. в рі к в розмірі 11478,52 грн.
02.04.2009 року та 29.04.2009 року позивач листами звертався до Держав ного підприємства «Львіввуг ілля» відокремленого підроз ділу «Шахта «Відродження» з листами відповідно № 15-13/03-03-700, № 15-13/06-06-891 про сплату підвищеної пл ати за неефективне використ ання енергетичних ресурсів в розмірі 11478,52 грн. Згадані лист и відповідачем отримано 06.04.2009 р оку та 06.05.2009 року, що підтверджу ється повідомленнями про вру чення поштових відправлень в ідповідно № 1167944, № 525329, однак вказ ана сума відповідачем у добр овільному порядку не сплачен а .
Згідно п.п. 1, 14 преамбули Зако ну України «Про енергозбереж ення», енергозбереження - дія льність (організаційна, наук ова, практична, інформаційна ), яка спрямована на раціональ не використання та економне витрачання первинної та пере твореної енергії і природних енергетичних ресурсів в нац іональному господарстві і як а реалізується з використанн ям технічних, економічних та правових методів;
- нераціональне (неефективн е) використання паливно-енер гетичних ресурсів - прямі втр ати паливно-енергетичних рес урсів, їх марнотратне витрач ання та використання паливно -енергетичних ресурсів понад показники питомих витрат, ви значених системою стандарті в, а до введення в дію системи стандартів - нормами питомих витрат палива та енергії.
Згідно ст. 1 цього ж Закону, метою законодавства про енер гозбереження є регулювання в ідносин між господарськими с уб'єктами, а також між державо ю і юридичними та фізичними о собами у сфері енергозбереже ння, пов'язаної з видобування м, переробкою, транспортуван ням, зберіганням, вироблення м та використанням паливно-е нергетичних ресурсів, забезп ечення заінтересованості пі дприємств, організацій та гр омадян в енергозбереженні, в провадженні енергозберігаю чих технологій, розробці і ви робництві менш енергоємних м ашин та технологічного облад нання, закріплення відповіда льності юридичних і фізичних осіб у сфері енергозбережен ня.
Згідно пп. 2 п. 1 Постанови КМ У країни «Про заходи щодо ефек тивного використання газу та інших паливно-енергетичних ресурсів в народному господа рстві», на Державну інспекці ю з енергозбереження покладе но здійснення державного кон тролю за раціональним і ефек тивним використанням газу та інших паливно-енергетичних ресурсів підприємствами (еле ктростанціями).
Згідно п. «е» ч. 1 ст. 11 Закону У країни «Про енергозбереженн я», економічні заходи для заб езпечення енергозбереження передбачають введення плати за нераціональне використан ня паливно-енергетичних ресу рсів у вигляді надбавок до ді ючих цін та тарифів залежно в ід перевитрат паливно-енерге тичних ресурсів щодо витрат, встановлених стандартами.
Згідно п. 2 Порядку проведен ня перевірок ефективності ви користання паливно-енергети чних ресурсів на підприємств ах, в установах та організаці ях та усунення фактів їх нееф ективного використання, план ові перевірки підприємств зд ійснюються за річним графіко м перевірок, який затверджує ться на наступний рік началь ником Інспекції - головним де ржавним інспектором з енерго збереження до 1 грудня поточн ого року. Планова перевірка п ідприємства проводиться не ч астіше ніж один раз на рік.
Згідно п. 4 цього ж Порядку, пр о проведення планової переві рки територіальні органи Інс пекції не пізніше як за 10 днів до її початку повідомляють у письмовій формі керівництво підприємства.
Перевірки підприємств про водяться державними інспект орами з енергозбереження. Пр и здійсненні перевірки інспе ктори повинні мати службове посвідчення, доручення на пе ревірку та програму перевірк и (п. 5 цього ж Порядку).
Програма передбачає перев ірку роботи підприємства з п итань стану експлуатації дію чого та впровадження нового енергетичного та енерготехн ологічного обладнання, прила дів, матеріалів та енерготех нологічних схем; зберігання палива; дотримання термінів виконання налагоджувальних робіт на енерговикористовую чому обладнанні; наявності р ежимних і технологічних карт та їх додержання при роботі о бладнання; відповідності дію чого обладнання стандартам з енергозбереження, встановле ним нормам і нормативам витр ат паливно-енергетичних ресу рсів (далі - ПЕР), правилам і вим огам щодо їх раціонального в икористання та економії; ста ну обліку та нормування пито мих витрат ПЕР; застосування резервних видів палива; спож ивання ПЕР з визначенням обс ягів їх неефективного викори стання. (п. 6 цього ж Порядку)
Представником позивача в с удовому засіданні подано суд у програму перевірки відпові дача, підписану начальником територіального управління Державної інспекції з енерг озабезпечення по Львівській області.
Згідно ч. 2 ст. 17 Закону Україн и «Про енергозбереження», за перевитрати паливно-енергет ичних ресурсів понад встанов лені показники норм питомих витрат суб'єкти господарюван ня сплачують збір за перевит рати паливно-енергетичних ре сурсів (енергетичний збір) у р озмірі 200 відсотків вартості п еревитрачених ресурсів. До о бсягу перевитрат паливно-ене ргетичних ресурсів, на які на раховується енергетичний зб ір, не включається обсяг виді в палива та паливно-енергети чних ресурсів, отриманих суб 'єктом господарювання з альт ернативних джерел енергії.
Згідно ч. 1 ст. 27 цього ж Закону , порушення законодавства пр о енергозбереження тягне за собою встановлену цим Законо м, а також чинним законодавст вом України дисциплінарну, а дміністративну або цивільну відповідальність. Пунктом « є» ч. 2 цієї ж статті встановле но, що відповідальність за по рушення законодавства про ен ергозбереження несуть особи , винні у використанні паливн о-енергетичних ресурсів з си стематичним перевищенням ст андартизованих
енергетичних рівнів та пор ушенні інших вимог щодо раці онального використання та ощ адливого витрачання паливно -енергетичних ресурсів.
Юридичні і фізичні особи по винні відшкодувати збитки, з аподіяні ними внаслідок пору шень законодавства про енерг озбереження, в порядку та роз мірах, встановлених законода вством України. (ч. 4 ст. 27 цього ж Закону)
Згідно абз. 1, 2 розділу 2 Додат ку до Постанови КМ України «П ро заходи щодо ефективного в икористання газу та інших па ливно-енергетичних ресурсів в народному господарстві», з а перевитрати газу та інших п аливно-енергетичних ресурсі в внаслідок неефективного йо го використання, виявлені ор ганами Державної інспекції з енергозбереження, сплачуєть ся підвищена плата. Якщо пере витрати газу та інших паливн о-енергетичних ресурсів викл икані недодержанням техноло гічної дисципліни (незадовіл ьний стан устаткування, відс утність або недотримання роб оти устаткування за режимним и або технологічними картами , відсутність теплоутилізаці йного устаткування, систем а втоматики), споживач сплачує за річний обсяг перевитрат г азу та інших паливно-енергет ичних ресурсів у двократном у розмірі встановленої на ни х ціни. Плата вноситься одраз у після обстеження підприємс тва Державною інспекцією з е нергозбереження.
Згідно п. 12 Порядку проведен ня перевірок ефективності ви користання паливно-енергети чних ресурсів на підприємств ах, в установах та організаці ях та усунення фактів їх нееф ективного використання, за р езультатами перевірки інспе ктор складає акт. У разі виявл ення порушень з питань енерг озбереження складається при пис, який обов'язковий для вик онання підприємством. Акт пі дписується працівником Інсп екції, що проводив перевірку та керівником (головним інже нером) підприємства, яке пере вірялося. У разі незгоди кері вництва підприємства з висно вками акта, воно може оскаржи ти його у Національному аген тстві України з питань забез печення ефективного викорис тання енергетичних ресурсів .
Рішення про сплату підвище ної плати за неефективне вик ористання енергоресурсів пр иймається відповідно до зако нодавства України на підстав і акта перевірки підприємств а, складеного інспектором і о формлюється постановою про с плату підвищеної плати. (п. 15 ць ого ж Порядку).
Згідно п.п. 16, 17 цього ж Порядку , підприємство повинно внест и підвищену плату протягом 30 д нів з дня винесення постанов и про її застосування.
У разі несплати підвищеної плати у зазначений термін гр ошова сума стягується в судо вому порядку.
Судом не враховуються пояс нення представника відповід ача на обов' язок позивача н адавати відповідачу під час здійснення перевірки програ му перевірки, оскільки згідн о п. 5 Порядку проведення перев ірок ефективності використа ння паливно-енергетичних рес урсів на підприємствах, в уст ановах та організаціях та ус унення фактів їх неефективно го використання, у позивача є обов' язок мати програму пе ревірки.
Судом також не враховуєтьс я пояснення представника від повідача щодо закриття прова дження у справі, на підставі п . 1 ч. 1 ст. 157 КАС України, оскільки , в силу п. 1 ч. 1 ст. 3 КАС України, ма є місце публічно-правовий сп ір, а згідно п.4 ч. 1 ст. 17 КАС Украї ни, компетенція адміністрати вних судів поширюється на сп ори за зверненням суб' єкта владних повноважень у випадк ах, встановлених законом, а ві дтак позов подано в межах пов новажень наданих прокурору , позивачу законодавством.
Таким чином, позовні вимоги Державної інспекції з енерг озбереження України підляга ють задоволенню повністю, ос кільки відповідачем підвище на плата за неефективне вико ристання енергетичних ресур сів в розмірі 11478,52 грн., що підтв ерджується розрахунком подв ійної плати за марнотратне в итрачання електроенергії та актом звірки заборгованості , у добровільному порядку не с плачена.
Розподіл судових витрат зг ідно ч. 2, 4 ст. 94 КАС України не за стосовується, оскільки такі зі сторін не належить стягув ати.
Керуючись ст.ст. 69, 70, 159-163, 167 КАС У країни, суд -
П Р И Й Н Я В:
1. Адміністративний позов задоволити повністю.
2. Стягнути з Державного під приємства «Львіввугілля» ві докремленого підрозділу «Ша хта «Відродження» (ЗКПО 32323256, Ль вівська область, м. Сокаль, вул . Б. Хмельницького, 26) в дохід сп еціального фонду Державного бюджету України (ЄДРПОУ 22368982, ко д бюджетної класифікації 2108120 0, одержувач: державний бюджет Сокальського району, банк: ГУ ДКУ у Львівській області, р/р 3 1217202700360, МФО 82504) стягнення підвище ної плати за неефективне вик ористання енергетичних ресу рсів в розмірі 11478,52 грн.
3.Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання заяви про апеляці йне оскарження, встановленог о ст. 186 КАС України, якщо таку з аяву не було подано.
Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але а пеляційна скарга не була под ана у строк, встановлений ст. 1 86 КАС України, постанова набир ає законної сили після закін чення цього строку.
У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо й ого не скасовано, набирає зак онної сили після закінчення апеляційного розгляду справ и.
Якщо строк апеляційного ос карження буде поновлено, то в важається, що постанова суду не набрала законної сили.
4. Сторони та інші особи, які б еруть участь у справі, а також особи, які не брали участі у с праві, якщо суд вирішив питан ня про їхні права, свободи, інт ереси чи обов'язки, мають прав о оскаржити в апеляційному п орядку постанову суду першої інстанції повністю або част ково в порядку і строки встан овлені ст. 186 КАС України:
Про апеляційне оскарження рішення суду першої інстанц ії спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскар ження і вимоги до суду апеляц ійної інстанції викладаютьс я в апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне оскар ження та апеляційна скарга п одаються до адміністративно го суду апеляційної інстанці ї через суд першої інстанції , який ухвалив оскаржуване су дове рішення. Копія апеляцій ної скарги одночасно надсила ється особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Заява про апеляційне оскар ження постанови суду першої інстанції подається протяго м десяти днів з дня її проголо шення, а в разі складення пост анови у повному обсязі відпо відно до ст. 160 КАС України - з дн я складення в повному обсязі . Апеляційна скарга на постан ову суду першої інстанції по дається протягом двадцяти дн ів після подання заяви про ап еляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бут и подана без попереднього по дання заяви про апеляційне о скарження, якщо скарга подає ться у строк, встановлений дл я подання заяви про апеляцій не оскарження.
Постанова складена у повно му обсязі 05.10.2009 року.
Суддя Гавдик З.В.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.09.2009 |
Оприлюднено | 17.05.2010 |
Номер документу | 6612812 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гавдик Зіновій Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гавдик Зіновій Володимирович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Гавдик Зеновій Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні