ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 листопада 2015 р. Справа № 804/9324/15
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді: Турової О.М.,
за участю секретаря судового засідання: Чаплигіної А.А.,
представника позивача: ОСОБА_1,
представника відповідача ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Дніпропетровську адміністративну справу
за позовом Приватного підприємства Нокард
до Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області
про визнання недійсним та скасування податкового повідомлення-рішення, вимоги про сплату боргу та рішення про застосування штрафних санкцій,-
в с т а н о в и в :
Приватне підприємство Нокард (далі - ПП Нокард ) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області (далі - Дніпродзержинська ОДПІ), в якому просило визнати недійсним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 05.06.2015 року №0017621702 щодо збільшення суми грошового зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб на загальну суму 124 978,99 грн., (в т.ч. 71 503,56 грн. за основним платежем та 53 475,43 грн. за штрафними санкціями); вимогу про сплату боргу єдиного внеску від 05.06.2015 року №Ю-0017691702 на суму 179 286,93 грн. та рішення від 05.06.2015 року №0017681702 про застосування штрафних санкцій у розмірі 89 643,49 грн.
В обґрунтування позовних вимог зазначалося, що відповідач за результатами проведеної документальної позапланової виїзної перевірки позивача дійшов помилкового висновку про порушення ПП Нокард приписів ст.168 Податкового кодексу України (далі - ПК України) та п.4.1 ст.4, п.7.1 ст.7, п.8.8 ст.8 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , що призвело до заниження позивачем податку на доходи фізичних осіб та несплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) в періоді, що перевірявся, через не нарахування та неутримання ПП Нокард , як податковим агентом, податку із сум доходів, нарахованих особам за укладеними з ними цивільно-правовими договорами надання послуг з охорони, оскільки хоча підприємством у 2013 році і було укладено 97 цивільно-правових договорів надання послуг з охорони суб'єктам підприємницької діяльності Херсонської області, проте, в подальшому вказані суб'єкти відмовились від укладання договорів охорони, тому зазначені договори залишились невиконаними, розрахунки за ними - не проведеними, отже, підстави для нарахування та сплати податку із сум доходів, нарахованих за такими цивільно-правовими договорами, а також єдиного внеску відсутні, бо відсутні і самі доходи. Наведене підтверджується податковою звітністю ПП Нокард , первинними документами та банківськими виписками, які, всупереч чинному законодавству не були взяті до уваги податковою інспекцією, яка сформувала свої висновки виключно на припущеннях, що є неприпустимим.
У судовому засіданні представник позивача підтримав пред'явлений адміністративний позов у повному обсязі та, посилаючись на викладені у ньому доводи, просив повністю його задовольнити.
Відповідач правом на подання письмових заперечень на позов не скористався.
У судовому засіданні представник відповідача пред'явлений адміністративний позов не визнав та просив повністю відмовити у його задоволенні, посилаючись на те, що в ході перевірки позивача з питань дотримання вимог податкового законодавства при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин та взаєморозрахунків з Департаментом житлово-комунального господарства та будівництва Дніпродзержинської міської ради (далі - ЖКГБ ДМР) та ФОП ОСОБА_3 за період з 01.01.2012р. по 31.12.2014р. встановлено порушення ПП Нокард приписів ст.168 Податкового кодексу України та п.4.1 ст.4, п.7.1 ст.7, п.8.8 ст.8 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , що призвело до заниження позивачем податку на доходи фізичних осіб та несплати єдиного внеску в періоді, що перевірявся, через не нарахування та неутримання ПП Нокард , як податковим агентом, податку із сум доходів, нарахованих особам за укладеними з ними цивільно-правовими договорами надання послуг з охорони. Так, в додатку 6 довідки про результати зустрічної звірки від 25.11.2014р. №830-21/150 з ПП Нокард , проведеної з метою документального та фактичного підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків з Департаментом ЖКГБ ДМР за період з 01.01.2012р. по 31.10.2014р., проведеної головним державним фінансовим інспектором Дніпродзержинської об'єднаної державної фінансової інспекції ОСОБА_4, наявна інформація про укладені ПП Нокард 97 цивільно-правових договорів та нарахований за зазначеними договорами дохід фізичним особам у сумі 539503,00грн., що не відповідає документам, наданим до попередньої перевірки позивачем, згідно з якими позивачем нараховано заробітної плати по 25 цивільно-правовим договорам у сумі 57326,00грн., з якої було утримано податок на доходи фізичних осіб у сумі 8375,33грн. та перераховано (несвоєчасно) до бюджету.
Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи та надані сторонами докази, а також проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, що регулюють спірні правовідносини, суд приходить до висновку, що адміністративний позов задоволенню не підлягає, виходячи з наступних підстав.
Судом встановлено, що ПП Нокард 08.08.2011р. зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців за номером запису 1 223 102 0000 004657 та перебуває на обліку в Дніпродзержинській ОДПІ.
В період з 28.04.2015р. по 13.05.2015р. на підставі наказів від 28.04.2015р. №358, від 06.05.2015р. №371, від 08.04.2015р. №395 та направлень на перевірку від 28.04.2015р. №237, №238, від 07.05.2015р. №255, у зв'язку із отриманням постанови від 17.10.2015р. слідчого СВ Дніпродзержинського МУ ГУМВС України в Дніпропетровській області, фахівцями Дніпродзержинської ОДПІ проведена позапланова документальна виїзна перевірка ПП Нокард з питань дотримання вимог податкового законодавства при здійсненні фінансово-господарських взаємовідносин та взаєморозрахунків з Департаментом ЖКГБ ДМР та ФОП ОСОБА_3А за період з 01.01.2012р. по 31.12.2014р.
За результатами означеної перевірки складено акт №1214/52/04-03-2204/37777476 від 20.05.2015р., яким зафіксовано встановлене під час перевірки порушення позивачем приписів п.п.168.1.2, п.п.168.1.5 п.168.1 ст.168 Податкового кодексу України за рахунок неутримання, неперерахування податку на доходи фізичних осіб із сум доходів, нарахованих за цивільно-правовими договорами, в результаті чого донараховано податку на доходи фізичних осіб у сумі 73218,32 грн., в т.ч.: за 1 квартал 2013р. - 95,55грн., за 2 квартал 2013р. - 4830,45грн., за 3 квартал 2013р. - 12775,95грн., за 4 квартал 2013р. - 8389,80грн., за 1 квартал 2014р. - 47126,57грн.; п.4.1 ст.4, п.7.1 ст.7, п.8.5, п.8.8 ст.8 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010р. №2464 за рахунок неутримання, неперерахування податку на доходи фізичних осіб із сум доходів, нарахованих за цивільно-правовими договорами, в результаті чого донараховано єдиного внеску у сумі 179286,93 гри., в т.ч.: за 1 квартал 2013р. - 237,60грн., за 2 квартал 2013р. - 12011,72грн., за 3 квартал 2013р. - 31769,53грн., за 4 квартал 2013р. - 20862,64грн., за 1 квартал 2014р. - 114405,44 грн. (т.1 а.с.10-37).
Висновки означеного акта перевірки обґрунтовані тим, що в додатку 6 довідки про результати зустрічної звірки від 25.11.2014р. №830-21/150 з ПП Нокард , проведеної з метою документального та фактичного підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків з Департаментом ЖКГБ ДМР за період з 01.01.2012р. по 31.10.2014р., проведеної головним державним фінансовим інспектором Дніпродзержинської об'єднаної державної фінансової інспекції ОСОБА_4, наявна інформація про укладені ПП Нокард 97 цивільно-правових договорів та нарахований за зазначеними договорами дохід фізичним особам у сумі 539503,00грн., що не відповідає документам, наданим до попередньої перевірки позивачем, згідно з якими позивачем нараховано заробітної плати по 25 цивільно-правовим договорам у сумі 57326,00грн., з якої було утримано податок на доходи фізичних осіб у сумі 8375,33грн. та перераховано (несвоєчасно) до бюджету. Таким чином, позивачем протягом періоду, що перевірявся, було укладено 97 цивільно-правових договорів, за якими надано послуги з охорони, водночас, позивачем, як податковим агентом, із сум доходів, виплачених найманим працівникам за вказаними договорами, не утримано та не перераховано податок на доходи фізичних осіб, і, відповідно, не утримано та не перераховано єдиний внесок.
На підставі акта перевірки №1214/52/04-03-2204/37777476 від 20.05.2015р. Дніпродзержинською ОДПІ винесено:
- податкове повідомлення-рішення форми Р від 05.06.2015р. №0017621702, відповідно до якого збільшено суму грошового зобов'язання ПП Нокард з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати, на загальну суму 124978,99грн., в тому числі: на 71503,56грн. за основним платежем та 53475,43грн. за штрафними санкціями);
- вимогу про сплату боргу (недоїмки) з єдиного внеску від 05.06.2015р. №Ю-0017691702 на суму недоїмки зі сплати єдиного внеску у розмірі 179286,93грн.;
- рішення від 05.06.2015р. №0017681702 про застосування штрафних санкцій за донарахування територіальним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску, яким до ПП Нокард застосовано штрафні санкції на підставі п.3 ч.11 ст.25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у розмірі 89643,49грн. (т.1 а.с.7-9).
Вирішуючи позовні вимоги щодо визнання протиправними та скасування вищевказаного податкового повідомлення-рішення, вимоги про сплату боргу (недоїмки) з єдиного внеску та рішення про застосування штрафних санкцій, суд зважає на наступне.
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Підпунктом 14.1.180 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України) визначено, що податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб - це юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV цього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність контролюючим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IV цього Кодексу.
За змістом приписів п.164.1 ст.164 розділу IV ПК України базою оподаткування є загальний оподатковуваний дохід, з урахуванням особливостей, визначених цим розділом. Загальний оподатковуваний дохід - це будь-який дохід, який підлягає оподаткуванню, нарахований (виплачений, наданий) на користь платника податку протягом звітного податкового періоду.
Згідно з п.п.164.2.2 п.164.2 ст.164 ПК України до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку, зокрема, включаються: суми винагород та інших виплат, нарахованих (виплачених) платнику податку відповідно до умов цивільно-правового договору.
Відповідно до абз.2 п.164.6 ст.164 ПК України при нарахуванні доходів у вигляді винагороди за цивільно-правовими договорами за виконання робіт (надання послуг) база оподаткування визначається як нарахована сума такої винагороди, зменшена на суму єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Підпунктом 168.1.1 пункту 168.1 статті 168 ПК України встановлено, що податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов'язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену в статті 167 цього Кодексу.
За змістом приписів п.п.168.1.2 п.168.1 ст.168 ПК України податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету.
Пунктом 168.3 статті 168 ПК України встановлено, що розрахунок податкових зобов'язань з оподатковуваного доходу платника податку, нарахованого у джерела його виплати, проводиться податковим агентом (у тому числі роботодавцем).
Відповідно до п.п.168.4.7 п.168.4 ст.168 ПК України відповідальність за своєчасне та повне перерахування сум податку до відповідного бюджету несе юридична особа або її відокремлений підрозділ, що нараховує (виплачує) оподатковуваний дохід.
Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначаються Законом України Про збір та облік єдиного соціального внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - Закон № 2464-VI ).
Згідно з пунктом 2 частини 1 статті 1 Закону № 2464-VI єдиний внесок - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб та членів їхніх сімей на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 4 Закону № 2464-VI платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою-підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.
Пунктом 1 частини 2 статті 6 Закону № 2464-VI визначено, що платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.
Згідно з пунктом 1 частини 1 статті 7 Закону № 2464-VI єдиний внесок нараховується для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), 2, 3, 6, 7 і 8 частини 1 статті 4 цього Закону, - на суму нарахованої заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України Про оплату праці , та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.
Відповідно до ч.8 ст.8 Закону № 2464-VI єдиний внесок для платників, зазначених у пункті 3 частини першої статті 4 цього Закону, встановлюється у розмірі 2,6 відсотка винагороди за цивільно-правовими договорами.
Частиною 2 статті 9 Закону № 2464-VI встановлено, що обчислення єдиного внеску здійснюється на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) виплат (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховується єдиний внесок.
За змістом приписів абзаців першого та другого частини 8 статті 9 Закону № 2464-VI платники єдиного внеску, крім платників, зазначених у пунктах 4 і 5 частини 1 статті 4 цього Закону, зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця. При цьому платники, зазначені у пункті 1 частини 1 статті 4 цього Закону, під час кожної виплати заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), на суми якої (якого) нараховується єдиний внесок, одночасно з видачею зазначених сум зобов'язані сплачувати нарахований на ці виплати єдиний внесок у розмірі, встановленому для таких платників (авансові платежі). Винятком є випадки, якщо внесок, нарахований на ці виплати, вже сплачений у строки, встановлені абзацом першим цієї частини, або за результатами звірення платника з органом доходів і зборів за платником визнана переплата єдиного внеску, сума якої перевищує суму внеску, що підлягає сплаті, або дорівнює їй. Кошти перераховуються одночасно з отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення), у тому числі в безготівковій чи натуральній формі. При цьому фактичним отриманням (перерахуванням) коштів на оплату праці (виплату доходу, грошового забезпечення) вважається отримання відповідних сум готівкою, зарахування на рахунок одержувача, перерахування за дорученням одержувача на будь-які цілі, отримання товарів (послуг) або будь-яких інших матеріальних цінностей у рахунок зазначених виплат, фактичне здійснення з таких виплат відрахувань згідно із законодавством або виконавчими документами чи будь-яких інших відрахувань.
Аналогічні положення закріплені і в підпункті 6 пункту 4.3 Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства доходів і зборів України від 9 вересня 2013 року № 455 , зареєстровано в Міністерстві юстиції України 19 вересня 2013 року за № 1622/24154 , чинної з 1 жовтня 2013 року до 29 травня 2015 року, відповідно до якого нараховані за відповідний календарний місяць суми єдиного внеску сплачуються платниками не пізніше 20 числа наступного місяця, крім гірничих підприємств, які зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за календарний місяць, не пізніше 28 числа наступного місяця, незалежно від виплати заробітної плати та інших видів виплат, на суми яких нараховується єдиний внесок.
Відповідно до частини 12 статті 9 Закону № 2464-VI єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника єдиного внеску одночасно із зобов'язаннями із сплати єдиного внеску зобов'язань із сплати податків, інших обов'язкових платежів, передбачених законом, або зобов'язань перед іншими кредиторами зобов'язання із сплати єдиного внеску виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов'язаннями, крім зобов'язань з виплати заробітної плати (доходу).
За несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску штраф в розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум (пункт 2 частини 11 статті 25 Закону № 2464-VI ).
Відповідно до абз.1 ч.14 ст. 25 Закону № 2464-VI про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа органу доходів і зборів у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску.
Як свідчать матеріали справи, ПП Нокард в порушення наведених вище приписів ст.168 Податкового кодексу України та п.4.1 ст.4, п.7.1 ст.7, п.8.8 ст.8 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування не нарахувало та не утримало, як податковий агент, податок на доходи фізичних осіб із сум доходів, нарахованих цим фізичним особам за укладеними з ними цивільно-правовими договорами надання послуг з охорони.
Так, з довідки про результати зустрічної звірки від 25.11.2014р. №830-21/150 в ПП Нокард , проведеної з метою документального та фактичного підтвердження виду, обсягу і якості операцій та розрахунків з Департаментом ЖКГБ ДМР за період з 01.01.2012р. по 31.10.2014р., проведеної головним державним фінансовим інспектором Дніпродзержинської об'єднаної державної фінансової інспекції ОСОБА_4, а також з додатків 3 та 6 до цієї довідки слідує, що ПП Нокард протягом періоду, що перевірявся було укладено 97 цивільно-правових договорів надання послуг з охорони з фізичними особами, перелік яких наведено у додатку №6 до вказаної довідки, а саме:
- звіркою наявності документів щодо фактичного надання послуг по договору від 12.02.2013р. №08-13, укладеному між ПП Нокард (виконавець) та Управлінням комунального господарства Дніпродзержинської міської ради (в подальшому - Департамент ЖКГБ ДМР) (замовник), з організації похорон та суміжних послуг Догляд за кладовищами (охорона кладовищ) встановлено, що ПП Нокард для надання зазначених послуг за період з 12.02.2013р. по 28.02.2014р. залучено 46 осіб, з якими укладено цивільно-правові договори.
Відповідно до актів приймання-передачі послуг розмір винагороди 46 працівників по цивільно-правовим договорам за період з 12.02.2013р. по 28.02.2014р. за виконання обов'язків по забезпеченню сторожування майна, нагляд та обхід території, що забезпечує діяльність об'єкта, кладовища міста Дніпродзержинська, становить 323236,00грн. (реєстр працівників, з якими укладено цивільно-правові договори та розмір отриманої винагороди наведений в додатку 3 до довідки);
- звіркою наявності документів щодо фактичного надання послуг по договору від 16.04.2013р. №3-В, укладеному між ПП Нокард (виконавець) та Управлінням комунального господарства Дніпродзержинської міської ради (в подальшому - Департамент ЖКГБ ДМР) (замовник), а саме: послуг, пов'язаних з особистою безпекою (охорони гуртожитків) встановлено, що ПП Нокард для надання зазначених послуг за період з 16.04.2013р. по 28.02.2014р. залучено 51 особу, з якими укладено цивільно-правові договори.
Відповідно до актів приймання-передачі послуг розмір винагороди 51 працівника по цивільно-правовим договорам за період з 16.04.2013р. по 28.02.2014р. за виконання обов'язків по забезпеченню сторожування майна, нагляд та обхід території, що забезпечує діяльність об'єкта, становить 212667,00грн. (реєстр працівників, з якими укладено цивільно-правові договори та розмір отриманої винагороди наведений в додатку 6 до довідки).
Також з довідки про результати зустрічної звірки від 25.11.2014р. №830-21/150 слідує, що у директора ПП Нокард ОСОБА_5 були відібрані пояснення, в яких останній зазначав, що розподіл охоронників для виконання обов'язків по забезпеченню сторожування майна, нагляду та обходу території при здійсненні охорони кладовищ та охорони гуртожитків здійснювався згідно затверджених графіків роботи на 2013 та 2014 року. На кожному об'єкті велись журнали прийому-здач чергувань з відмітками про порушення за період чергування. Згідно цих журналів вівся облік відпрацьованого часу для оформлення актів виконаних робіт по договорам цивільно-правового характеру. Після закінчення дії договорів з Департаментом ЖКГБ ДМР від 12.02.2013р. №08-13 та від 16.04.2013р. №3-В, після підписання всіх актів виконаних робіт з замовником, ці журнали були утилізовані, так як вони не є нормативними і були створені на підприємстві для внутрішніх потреб контролю за роботою охоронників. Фактичне перебування на об'єктах охоронників, які здійснювали охорону кладовищ та охорону гуртожитків, підтверджувалися актами виконаних робіт, підписаними замовником, який перевіряв наявність та кількість охоронників на об'єктах, що охоронялися, та якість виконуваних робіт.
Безпосередньо самі договори та акти виконаних робіт, а також розписки громадян про отримання коштів за цими договорами, сторонами суду надані не були оскільки ці документи були вилучені у ПП Нокард 18.06.2014р. в ході здійснення тимчасового доступу до речей та документів, що перебувають у володінні ПП Нокард , на підставі ухвали судді Заводського районного суду м. Дніпродзержинська Похвалітої С.М. від 11.06.2014р. у кримінальному провадженні №42014040160000025, в рамках якої і було призначено перевірку позивача, за результатами якої і винесені спірні рішення.
Разом з тим, надана довідка про результати зустрічної звірки від 25.11.2014р. №830-21/150 та додатки до неї, що також були досліджені податковою інспекцією під час перевірки позивача, надають можливість встановити кількість та суть укладених ПП Нокард цивільно-правових договорів надання послуг з охорони кладовища та охорони гуртожитків з фізичними особами, а також цих осіб та суму виплаченої на їх користь винагороди за вказаними цивільно-правовими договорами (97 шт.).
При цьому відомості про нарахований за зазначеними вище договорами дохід фізичним особам у загальній сумі 539503,00грн. не відповідає документам, наданим ПП Нокард податковому органу до попередньої перевірки, згідно з якими позивачем було нараховано заробітну плату лише по 25 цивільно-правовим договорам у сумі 57326,00грн., з якої було утримано податок на доходи фізичних осіб у сумі 8375,33грн. та перераховано (несвоєчасно) до бюджету.
Наведені обставини спростовують твердження позивача про те, що вказані 97 цивільно-правових договорів надання послуг з охорони суб'єктам підприємницької діяльності Херсонської області були укладені підприємством у 2013 році, проте, в подальшому вказані суб'єкти відмовились від укладання договорів охорони, тому зазначені договори залишились невиконаними, а розрахунки за ними - не проведеними, тим більше, що жодних документальних доказів а підтвердження наведеного суду надано не було.
Враховуючи викладене, суд погоджується з висновками Дніпродзержниської ОДПІ щодо заниження позивачем податку на доходи фізичних осіб у сумі 73218,32 грн., в тому числі: за 1 квартал 2013р. - 95,55 грн., за 2 квартал 2013р. - 4830,45 грн., за 3 квартал 2013р. - 12775,95 грн., за 4 квартал 2013р. - 8389,80 грн., за 1 квартал 2014р. - 47126,57 грн., а, отже, і відповідно про заниження єдиного внеску у сумі 179286,93 грн., в тому числі : за 1 квартал 2013р. - 237,6грн., за 2 квартал 2013р. - 12011,72 грн., за 3 квартал 2013р. - 31769,53 грн., за 4 квартал 2013р. - 20862,64 грн., за 1 квартал 2014р. - 114405,44 грн., що вказує на правомірність надіслання позивачу оскаржуваних податкового повідомлення-рішення та вимоги про сплату боргу (недоїмки) з єдиного внеску.
Крім того, з аналізу наведених вище положень Закону № 2464-VI слідує, що порушення встановлених Законом строків сплати єдиного внеску є підставою для застосування до платника штрафних санкцій та нарахування пені. Роботодавці зобов'язані сплачувати нарахований єдиний внесок у встановлений законодавством строк незалежно від виплати заробітної плати та інших видів виплат, на які нараховується єдиний внесок. При цьому законодавство не ставить у залежність виконання обов'язку щодо своєчасної сплати нарахованого єдиного внеску від наявності певних умов, у тому числі від фінансового стану платника. Несвоєчасна виплата заробітної плати і несвоєчасне перерахування єдиного внеску є порушенням чинного законодавства, за яке передбачена відповідальність.
Таким чином, встановивши порушення позивачем визначених Законом № 2464-VI строків сплати єдиного внеску, відповідач правомірно виніс і оскаржуване рішення про застосування штрафних санкцій за донарахування територіальним органом доходів і зборів або платником своєчасно не нарахованого єдиного внеску.
За наведених обставин, підстави для задоволення позовних вимог відсутні.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд зважає на те, що ч.3 ст.4 Закону України Про судовий збір встановлено, що під час подання адміністративного позову майнового характеру сплачується 10 відсотків розміру ставки судового збору. Решта суми судового збору стягується з позивача або відповідача пропорційно до задоволеної чи відхиленої частини вимоги.
Оскільки позивачем при подачі цього адміністративного позову, який носить майновий характер, було сплачено лише частину судового збору у розмірі 487,20грн., з нього має бути стягнута решта суми судового збору у розмірі 4384,80 грн.
Керуючись ст. ст. 122, 160-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
п о с т а н о в и в :
У задоволенні адміністративного позову Приватного підприємства Нокард до Дніпродзержинської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання недійсним та скасування податкового повідомлення-рішення, вимоги про сплату боргу та рішення про застосування штрафних санкцій - відмовити у повному обсязі.
Стягнути з Приватного підприємства Нокард (код ЄДРПОУ 37777476) до спеціального фонду Державного бюджету України решту суми судового збору у розмірі 4384,80грн. (чотири тисячі триста вісімдесят чотири гривні вісімдесят копійок) на рахунок УДКСУ у Красногвардійському районі м. Дніпропетровська Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 37989253, рахунок: 31210206784008, банк: ГУ ДКСУ у Дніпропетровській області, МФО: 805012, код бюджетної класифікації доходів 22030001, призначення платежу - судовий збір за позовом).
Постанова суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст. 186 цього Кодексу до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дніпропетровський окружний адміністративний суд з одночасним направленням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя ОСОБА_6
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.11.2015 |
Оприлюднено | 27.04.2017 |
Номер документу | 66134470 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турова Олена Михайлівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турова Олена Михайлівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турова Олена Михайлівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турова Олена Михайлівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турова Олена Михайлівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турова Олена Михайлівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турова Олена Михайлівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турова Олена Михайлівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турова Олена Михайлівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Турова Олена Михайлівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні