Рішення
від 13.04.2017 по справі 923/100/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

73000, м. Херсон, вул. Театральна, 18

тел. /0552/ 49-31-78

Веб сторінка : ks.arbitr.gov.ua/sud5024/


Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

13 квітня 2017 року Справа № 923/100/17

Господарський суд Херсонської області у складі судді Соловйова К.В. при секретарі Степанової Н.Д., розглянув у відкритому судовому засіданні справу

за позовом Новотроїцького районного центру зайнятості, смт. Новотроїцьке, Херсонська область,

до Головного Управління Національної Поліції в Херсонській області, м. Херсон,

про стягнення 4 673,37 грн.

за участю представників сторін:

від позивача - ОСОБА_1, уповн. представник, довіреність № 15-02 від 12.04.2017р;

від відповідача - ОСОБА_2, уповн. представник, довіреність № 3243/01/25-2016 від 29.12.2016р.

Обставини справи: справу порушено та розглянуто за позовом Новотроїцького районного центру зайнятості (позивач) до Головного Управління Національної Поліції в Херсонській області (відповідач) з вимогою про відшкодування 4673,37 грн. коштів здійсненої позивачем виплати допомоги по безробіттю гр.-ці ОСОБА_3, за період її перебування на обліку позивача, як безробітної, після її звільнення відповідачем, з урахуванням наявності рішення суду про поновлення вказаної громадянки на роботі. Позов обґрунтовано нормами ст.ст.31, 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", ст.45 Закону України "Про зайнятість населення" та твердженнями про наявність у відповідача, у зв'язку з поновленням гр.-ки ОСОБА_3 на роботі за рішенням суду, встановленого законом обов'язку відшкодувати суму виплаченої цій громадянці допомоги по безробіттю.

Відповідач надав відзив, за яким позов не визнав, стверджуючи, що постановою від 28.11.2016р. Херсонського окружного адміністративного суду у справі № 821/1476/16, яка набрала законної сили, з відповідача на користь гр.-ки ОСОБА_3 стягнуто грошове забезпечення за час вимушеного прогулу з 29.09.2016р. по 28.11.2016р. в сумі 13792,10 грн., й, таким чином, вказана громадянка отримала як допомогу по безробіттю від позивача, так і заробітну плату за час вимушеного прогулу від відповідача, без врахування суми допомоги по безробіттю.

В судовому засіданні 28.02.2017р. оголошена перерва до 11-00 год. 28.03.2017р.

Ухвалою суду від 28.03.2017р., за заявою позивача, строк розгляду справи продовжено по 18.04.2017р. та відкладено розгляд справи на 13.04.2017р.

Після закінчення розгляду справи в судовому засіданні 13.04.2017р., відповідно до ст.85 ГПК України, оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд

в с т а н о в и в:

04.10.2016р. до Новотроїцького районного центру зайнятості (надалі - позивач) звернулася з заявою гр.-ка ОСОБА_3, який було надано статус безробітного та призначено матеріальне забезпечення на випадок безробіття (а.с.15-16).

За час перебування гр.-ки ОСОБА_3, як безробітного, на обліку позивача, за період з 11.10.2016р. по 13.11.2016р., цій громадянці виплачено сплачено допомогу по безробіттю в розмірі 4 673,37 грн., що підтверджується довідками позивача (а.с.18, 21).

Як-то слідує з витягу з наказу відповідача № 266 о/с від 02.12.2016р. та постанови Херсонського окружного адміністративного суду від 28.11.2016р. у справі № 821/1476/16, ОСОБА_3 звільнена з органів внутрішніх справ на підставі наказу відповідача, Головного управління Національної поліції в Херсонській області, № 177 о/с від 28.09.2016р. за ст.77 ч.1 п.5 Закону України "Про Національну поліцію" (через службову невідповідність) (а.с.17, 28).

Постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 28.11.2016р. у справі № 821/1476/16, яка залишена без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 14.03.2017р. у справі № 821/1476/16, визнано протиправним та скасовано рішення атестаційної комісії № 6 Головного управління Національної поліції в Херсонській області від 15.08.2016р. в частині висновку про невідповідність ОСОБА_3 займаній посаді та звільнення зі служби в поліції через службову невідповідність, визнано протиправним та скасовано наказ Головного управління Національної поліції в Херсонській області, № 177 о/с від 28.09.2016р. в частині звільнення ОСОБА_3 зі служби в поліції за ст.77 ч.1 п.5 Закону України "Про Національну поліцію" (через службову невідповідність), поновлено ОСОБА_3 на службі в поліції на посаді інспектора Генічеського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Херсонській області з 29.09.2016р., стягнуто з Головного управління Національної поліції в Херсонській області на користь ОСОБА_3 грошове забезпечення за час вимушеного прогулу з 29.09.2016р. по 28.11.2016р. включно в сумі 13792,10 грн. (а.с.28, 40-43).

Позивач 12.12.2016р. надіслав відповідачеві письмове повідомлення-вимогу від 08.12.2016р. № 15-02-1752/1 про перерахування на користь позивача протягом 15-ти календарних днів від дня отримання цієї вимоги грошових коштів в розмірі 4 673,37 грн., що відповідає сумі нарахованої та виплаченої позивачем гр.-ці ОСОБА_3 допомоги по безробіттю, за період її перебування на обліку позивача як безробітної, з 11.10.2016р. по 13.11.2016р., у відповідності до ст.ст.34-35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття". Вказану вимогу отримано відповідачем 15.12.2016р., проте, по теперішній час 4673,37 грн. коштів на повернення вказаної допомоги по безробіттю відповідач не сплатив на користь позивача а ні повністю, а ні частково.

Правові, фінансові та організаційні засади загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття" визначено Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття".

У ст.1 цього Закону визначено, що:

- "загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" - це система прав, обов'язків та гарантій, яка передбачає матеріальне забезпечення на випадок безробіття з незалежних від застрахованих осіб обставин та надання соціальних послуг за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (п.1 ч.1 цієї статті);

- "страховий випадок" - це подія, через яку застраховані особи втратили заробітну плату (грошове забезпечення) або інші передбачені законодавством України доходи, внаслідок втрати роботи з незалежних від них обставин та зареєстровані в установленому порядку як безробітні, готові та здатні приступити до підходящої роботи і дійсно шукають роботу (за п. 8 ч. 1 цієї статті);

- "втрата роботи з незалежних від застрахованих осіб обставин" - це припинення трудового договору відповідно до ст.36 (пункти 1, 2, 3), ст.38 (у разі неможливості продовження роботи, а також невиконання роботодавцем законодавства про працю, умов колективного чи трудового договору), ст. 39, ст. 40 (пункти 1, 2, 5, 6) Кодексу законів про працю України, а також з аналогічних підстав, визначених іншими законами, а для військовослужбовців - звільнення зі служби з поважних причин без права на пенсію (у зв'язку із скороченням штатів або проведенням

організаційних заходів, за станом здоров'я, у зв'язку із закінченням строку контракту, систематичним невиконанням умов контракту командуванням, через сімейні обставини або з інших поважних причин відповідно до законодавства про військовий обов'язок і військову службу) (за п. 9 ч. 1 цієї статті);

- терміни "застрахована особа", "страхувальник", "роботодавці" вживаються у цьому Законі у їхньому значенні, що наведене у Законі України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" (за ч. 2 цієї статті).

Відповідно до ст. 4 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування" роботодавцями є підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Відповідно до пп. 2 п. 1 ст. 45 Закону України "Про зайнятість населення" реєстрація безробітного в центрі зайнятості припиняється у разі поновлення його на роботі за рішенням суду.

Відповідно до п. 37 Порядку реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2013р. № 198, центр зайнятості припиняє реєстрацію з дня поновлення зареєстрованого безробітного на роботі за рішенням суду, що набрало законної сили.

Відповідно до пп. 2 п. 1 ст. 31 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі поновлення безробітного на роботі за рішенням суду.

Відповідно до ст. 7 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" видами матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття за цим Законом є, зокрема, допомога по безробіттю.

Відповідно до ст. 34 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" Фонд загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття має право стягувати відповідно до закону кошти вказаного Фонду, виплачені особам, зареєстрованим як безробітні, у вигляді матеріального забезпечення на випадок безробіття та витрачені на надання соціальних послуг безробітним у разі встановлення факту їх отримання на підставі недостовірних відомостей, поданих особою, а також, стягувати з роботодавця суму страхових коштів та вартість соціальних послуг, наданих безробітному в разі поновлення його на роботі за рішенням суду, а також, незаконно виплачені безробітному суми матеріального забезпечення в разі неповідомлення роботодавцем вказаному Фонду про прийняття його на роботу.

Відповідно до п. 4 ст. 35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" з роботодавця утримується сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному у разі поновлення його на роботі за рішенням суду.

В силу положень ст.ст. 34-35 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", в залежності від підстав, з яких застраховані особи втратили заробітну плату та роботу законодавець встановлює відповідальність роботодавців за шкоду, заподіяну Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття внаслідок невиконання або неналежного виконання обов'язків, а Фонд, в свою чергу, наділений правом стягувати з роботодавця суму страхових коштів та вартість соціальних послуг, наданих безробітному в разі поновлення його на роботі за рішенням суду. Обов'язок роботодавця відшкодувати Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття вартість соціальних послуг, наданих безробітному, в разі поновлення його на роботі за рішенням суду виникає у тому випадку, якщо невиконання власником або уповноваженим ним органом законодавства про працю потягло за собою незаконне звільнення з роботи застрахованої особи, і саме через цю подію така особа втратила заробітну плату і була вимушена стати на облік як безробітна та отримувати страхові виплати.

Відповідач, Головне управління Національної поліції в Херсонській області, в розумінні Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" є роботодавцем та відповідно з нього мають бути утримані суми виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному у разі поновлення його на роботі за рішенням суду.

Згідно з Положенням про позивача, яке затверджено директором Херсонського обласного центру зайнятості (а.с.8-11):

- позивач є органом державної служби зайнятості, на який покладаються функції робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, підпорядковується та підзвітний Херсонському обласному центру зайнятості (за п.1 Положення);

- до основних завдань позивача належить реєстрація, перереєстрація та ведення обліку громадян, які шукають роботу, та безробітних, здійснення виплати матеріального забезпечення відповідно до Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", забезпечення цільового використання коштів Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття (за п.3 Положення);

- позивач, відповідно до покладених на нього завдань, виконує облік осіб, які звертаються за сприянням у працевлаштуванні, наданих їм послуг, реєстрацію громадян у встановленому порядку як таких, що шукають роботу, та безробітних, виплачує матеріальне забезпечення на випадок безробіття та надає соціальні послуги в установленому законодавством порядку (за п.4 Положення);

- позивач має право у межах компетенції діяти від імені Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, стягувати з роботодавця суму страхових коштів (тобто, коштів Фонду) та вартість соціальних послуг, наданих безробітному в разі поновлення його на роботі за рішенням суду (за п.5 Положення).

Фактичні обставини, з якими відповідач пов'язує наявність підстав для відмови у позові, не скасовують встановлений законом для відповідача, як для роботодавця працівника, що був поновлений, після незаконного звільнення, на роботі за рішенням суду, обов'язок відшкодувати Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття вартість соціальних послуг, наданих такому працівнику, в період його перебування на обліку даного Фонду, як безробітного. Передбачені Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття" підстави для стягнення коштів виплаченої позивачем допомоги по безробіттю, безпосередньо, з особи, яка була зареєстрована як безробітна, відсутні.

За вказаних встановлених судом фактичних обставин та на підставі наведених правових норм позовні вимоги підлягають задоволенню у повному обсязі.

Відповідно до ст. 44 ГПК України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюється законом.

Позивач, згідно з положеннями п. 18 ч. 1 ст. 5 Закону України "Про судовий збір" звільнений від сплати судового збору за даним позовом.

Відповідно до ч. 3 ст. 49 ГПК України судовий збір, від сплати якого позивач у встановленому порядку звільнений, стягується з відповідача в доход бюджету пропорційно розміру задоволених вимог, якщо відповідач не звільнений від сплати судового збору. Докази звільнення відповідача від сплати судового збору за даним позовом у справі відсутні. Позов задовольняється у повному обсязі, у зв'язку з цим 1600,00 грн. судового збору, що за ст.4 Закону України "Про судовий збір" підлягає сплаті за подання до господарського суду позову з вимогами про стягнення 4673,37 грн., має бути покладений повністю на відповідача та стягнутий з нього до держбюджету.

Керуючись ст.ст. 49, 82-85 ГПК України, господарський суд

в и р і ш и в:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Стягнути з Головного Управління Національної Поліції в Херсонській області (місцезнаходження: 73000, Херсонська область, м. Херсон, вул. Лютеранська, буд.4; ідентифікаційний код юридичної особи 40108782) на користь Новотроїцького районного центру зайнятості (місцезнаходження: 75300, Херсонська область, Новотроїцький район, смт. Новотроїцьке, вул. Гагаріна, буд.12; ідентифікаційний код юридичної особи 22737474) 4673 (чотири тисячі шістсот сімдесят три) грн. 37 коп. на повернення виплаченої допомоги по безробіттю.

3. Стягнути з Головного Управління Національної Поліції в Херсонській області (місцезнаходження: 73000, Херсонська область, м. Херсон, вул. Лютеранська, буд.4; ідентифікаційний код юридичної особи 40108782) до державного бюджету, отримувач коштів - ГУК у м. Києві/м.Київ/22030106, код за ЄДРПОУ 37993783, банк отримувача - Головне управління Державної казначейської служби України у м. Києві, код банку отримувача 820019; рахунок отримувача №31215256700001; код класифікації доходів бюджету: 22030106, 1 600 (одна тисяча шістсот) грн. 00 коп. судового збору.

Стягувач : Державна судова адміністрація України (місцезнаходження: 01021, м.Київ, вул. Липська, буд.18/5; ідентифікаційний код юридичної особи 26255795).

4. Накази видати після набрання рішенням законної сили.

Повне рішення складено 21.04.2017р.

Суддя К.В. Соловйов

СудГосподарський суд Херсонської області
Дата ухвалення рішення13.04.2017
Оприлюднено27.04.2017
Номер документу66138346
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —923/100/17

Ухвала від 12.05.2017

Господарське

Одеський апеляційний господарський суд

Колоколов С.І.

Рішення від 13.04.2017

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Соловйов К.В.

Ухвала від 28.03.2017

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Соловйов К.В.

Ухвала від 06.02.2017

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Соловйов К.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні