Ухвала
від 24.04.2017 по справі 159/639/17
КОВЕЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 159/639/17

Провадження № 1-кс/159/392/17

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 квітня 2017 року м. Ковель

Слідчий суддя - суддя Ковельського міськрайонного суду Волинської області Восковська О.А., за участю секретаря Канашкової О.М., прокурора Романюк Н.М., розглянувши клопотання прокурора Ковельської місцевої прокуратури ОСОБА_1 про призначення позапланової перевірки дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42017031110000018 від 15 лютого 2017 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України , -

в с т а н о в и в :

Прокурором Ковельської місцевої прокуратури ОСОБА_1 внесено до суду клопотання про призначення позапланової перевірки дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища . Клопотання обґрунтоване тим, що у ході досудового розслідування встановлено, що службові особи ДП "Любешівське ЛГ", достовірно знаючи, що ВОУЛМГ, на підставі актів лісопаталогічного обстеження, надано дозволи па проведення суцільних санітарних рубок, в рахунок рубок формування і оздоровлення лісів, на конкретні квартали та виділи лісу при складенні та видачі лісорубних квитків, внесли завідомо неправдиві дані до них, а саме, вказали більшу кількість виділів лісу, на яких необхідно провести суцільну санітарну рубку, що спричинило шкоду інтересам держави.

Відомості про вказане кримінальне правопорушення було внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань 26 січня 2017 року за №42017031110000018 з правовою кваліфікацією за ч.1 ст.366 КК України.

У клопотанні прокурор вказує, що з метою забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування суттєве значення має з'ясування питання законності проведення господарської діяльності ДП Любешівське ЛГ на земельній ділянці Мукошинського лісництва, що входить у структуру ДП Любешівське ЛГ площею 0,661 га, що можливе лише за участі органу уповноваженого на здійснення державного нагляду за додержанням вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, яким є ДСЛП Рівнелісозахист .

Також вказує, що згідно з ч. 2 ст. 84 КПК України, одним із процесуальних джерел доказів є документи, до яких п. 4 ч. 2 ст. 99 КПК України віднесено і акти перевірок, а відповідно до ч.2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення здійснює збирання доказів, серед іншого, шляхом отримання від органів державної влади актів перевірок. На даний час з КПК України виключено п. 6 ч. 2 ст. 36 та п. 4 ч. 2 ст. 40, якими прокурору та слідчому надавались повноваження призначати ревізії та перевірки у порядку, визначеному законом, що обумовило необхідність звернення до слідчого судді із розглядуваним клопотанням.

Слідчий суддя, заслухавши прокурора, дослідивши матеріали кримінального провадження №42017031110000018, включаючи витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого було подано клопотання, задовольняє клопотання частково з наступних підстав.

Як убачається з витягу із кримінального провадження №12015030110001118, таке провадження було внесено до ЄРДР 15.02.2017 року з фабулою службові особи ДП "Любешівське ЛГ", достовірно знаючи, що ВОУЛМГ, па підставі актів лісопаталогічного обстеження, надано дозволи па проведення суцільних санітарних рубок, в рахунок рубок формування і оздоровлення лісів, на конкретні квартали та виділи лісу при складенні та видачі лісорубних квитків, внесли завідомо неправдиві дані до них, а саме, вказали більшу кількість виділів лісу, на яких необхідно провести суцільну санітарну рубку, що спричинило шкоду інтересам держави , правова кваліфікація правопорушення - ч.1 ст.366 КК України.

У відповідності до п. 5 Санітарних правил в лісах України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 555 від 27.07.1995, заходи з поліпшення стану лісів (вибіркові та суцільні санітарні рубки) мають погоджуватися з Волинським ОУЛМГ. Разом з цим, підставою для видачі лісорубного квитка № 473092 від 15.11.2016 зазначено дозвіл №1252 від 06.11.2015, виданий ВОУЛМГ на проведення суцільно-санітарної рубки на території Мукошинського ЛГ, в якому рубки на вказаній території не передбачалися взагалі. Аналогічно, підставою для видачі лісорубного квитка №509723 від 14.03.2016 зазначено дозвіл № 378 від 12.03.2016, виданий Волинським ОУЛМГ на проведення суцільпо-санітарної рубки на території Деревківського ЛГ, в якому 46 квартал 23 виділ не зазначений. Окрім цього, вказаним вище документом передбачено проведення суцільної санітарної рубки на 6 кварталі 9 виділі, 21 кварталі 7, 8 виділі, 22 кварталі 1 виділі, 33 кварталі 1, 10 виділі, 46 кварталі 21,22.25 виділі.

Встановлення законності проведення господарської діяльності ДП "Любешівське ЛГ" на території земельної ділянки з кадастровим номером 0723183200:01:001:0336, що належить Любешівському ЛГ на праві постійного користування та розміщена на території Мукошинського лісництва площею 0,661 га, що знаходиться у с.Ветли Любешівського району має суттєве значення, а результати перевірки дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища можуть мати доказове значення і забезпечувати виконання завдань кримінального провадження щодо швидкого, повного та неупередженого розслідування.

Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок , проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Згідно вимог КПК України, одним із процесуальних джерел доказів є документи, до яких, відповідно до п. 4 ч.2 ст. 99 КПК України віднесено і акти перевірок.

Разом із тим, на даний час з КПК України виключено п. 6 ч. 2 ст. 36 та п. 4 ч. 2 ст. 40, якими прокурору, який здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням та слідчому надавались повноваження призначати ревізії та перевірки у порядку, визначеному законом.

Відтак, єдиним можливим процесуальним шляхом для призначення перевірки дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища під час кримінального провадження є отримання судового рішення (ухвали слідчого судді) про призначення такої перевірки.

Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 13.08.2014 року № 408 Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами , надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребується у разі, якщо такі перевірки проходять за рішенням суду та на вимогу службових осіб у випадках, передбачених КПК України.

Так, сторона обвинувачення довела наявність достатніх підстав вважати, що для з'ясування обставин, які відповідно до ч. 1 ст. 91 КПК України підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, виникла необхідність у проведенні позапланової перевірки дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, тому для забезпечення повного і об'єктивного досудового розслідування вказаного кримінального провадження слід надати дозвіл на проведення позапланової перевірки.

Керуючись ст. ст. 40,92, 93, 110 КПК України, слідчий суддя, -

у х в а л и в :

Клопотання задовольнити.

Надати Державному спеціалізованому лісозахисному підприємству Рівнелісозахист дозвіл на проведення позапланової перевірки додержанням вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища при проведені господарської діяльності Державним підприємством Любешівське лісове господарство на території земельної ділянки кадастровий номер 0723183200:01:001:0336 площею 0,661 га, що знаходиться у с.Ветли Любешівського району.

Проведення перевірки доручити працівникам Державного спеціалізованого лісозахисного підприємства Рівнелісозахист .

В ході проведення перевірки з'ясувати наступне:

* чи законно видавались лісорубні квитки та проводились згідно них рубки на території земельної ділянки з кадастровим номером 0723183200:01:001:0336 площею 0,661 га, що знаходиться у с. Ветли Любешівського району;

*яка сума збитків заподіяна незаконними вирубками лісу на земельній ділянці з кадастровим номером 0723183200:01:001:0336 площею 0,661 га, що знаходиться у с.Ветли Любешівського району;

*чи відповідає фактично зрізана деревина на земельній ділянці з кадастровим номером 0723183200:01:001:0336 площею 0,661 га матеріалам відводу до лісорубних квитків, згідно яких проводились санітарні рубки;

*чи відповідав фактичний стан лісових насаджень інформації, зазначеній у документах про обстеження даних насаджень, на підставі яких видавалися лісорубні квитки та проводилися санітарні рубки;

*чи здійснювались перевідводи лісових ділянок;

*чи мали місце факти незаконного відведення лісових ділянок в рубку та яка сума збитків внаслідок їх незаконного відведення в рубку.

Тривалість позапланової перевірки встановити терміном 15 робочих днів, починаючи з 25.04.2017 року.

Проведення перевірки не повинно порушувати нормального режиму роботи підконтрольних установ та інших суб'єктів господарської діяльності.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя Ковельського міськрайонного судуОСОБА_2

Дата ухвалення рішення24.04.2017
Оприлюднено28.04.2017
Номер документу66160003
СудочинствоКримінальне
Сутьпризначення позапланової перевірки дотримання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42017031110000018 від 15 лютого 2017 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України

Судовий реєстр по справі —159/639/17

Ухвала від 21.11.2017

Кримінальне

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Восковська О. А.

Ухвала від 24.04.2017

Кримінальне

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Восковська О. А.

Ухвала від 24.04.2017

Кримінальне

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Восковська О. А.

Ухвала від 10.04.2017

Кримінальне

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Восковська О. А.

Ухвала від 14.03.2017

Кримінальне

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Восковська О. А.

Ухвала від 21.02.2017

Кримінальне

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Восковська О. А.

Ухвала від 21.02.2017

Кримінальне

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Восковська О. А.

Ухвала від 21.02.2017

Кримінальне

Ковельський міськрайонний суд Волинської області

Восковська О. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні