Ухвала
від 21.04.2017 по справі 367/2617/17
ІРПІНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 367/2617/17

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 квітня 2017 року Ірпінський міський суд Київської області в складі:

головуючого слідчого судді Пархоменко О.В.,

з участю секретаря Мидловець М.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні Ірпінського міського суду Київської області клопотання слідчого СВ Ірпінського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Київській області рядового поліції Школьніка Руслана Вадимовича про арешт майна у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12017110040001017 від 19.04.2017 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України,

в с т а н о в и в:

До Ірпінського міського суду Київської області надійшло клопотання слідчого СВ Ірпінського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Київській області рядового поліції Школьніка Руслана Вадимовича, погоджене із прокурором у кримінальному провадженні - прокурором Ірпінського відділу Києво-Святошинської місцевої прокуратури юристом 3 класу Ворощук Т.О. про арешт майна у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12017110040001017 від 19.04.2017 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

В обґрунтування зазначеного клопотання слідчий посилається на те, що у провадженні Ірпінського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Київській області перебуває кримінальне провадження № 12017110040001017 від 19.04.2017,за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

В ході досудового розслідування кримінального провадження встановлено, що рішенням Гостомельської селищної ради від 22.07.2004 № 588-31-XXIV Про передачу до земель запасу земельної ділянки Першотравневого лісництва Київської ЛНДС , п. 1 якого виведено земельну ділянку площею 1,2 га Першотравневого лісництва ДП Київська лісова науково-дослідна станція квартал 150, виділ 15 із Державного лісового фонду та передано її до земель запасу селищної ради для рекреаційного використання з подальшою передачею вказаної земельної ділянки ПП Лакі для будівництва культурно-оздоровчого комплексу.

В подальшому рішенням Гостомельської селищної ради від 23.09.2004 № 613-32-IV Про затвердження проекту відведення земельної ділянки в оренду ПП Лакі в сел. Гостомель вилучено з земель запасу Гостомельської селищної ради земельну ділянку площею 1,2 га, затверджено проект відведення земельної ділянки та передано її в оренду строком на 49 років ПП Лакі для будівництва культурно-оздоровчого комплексу.

На підставі вказаного рішення 01.10.2004 між Гостомельською селищною радою та ПП Лакі укладено договір оренди землі, який, зареєстровано у Ірпінському міському відділі земельних ресурсів за № 99. В подальшому на підставі угод до зазначеного договору оренди вносились зміни від 27.10.2005, 23.03.2006, 02.03.2009, 30.11.2010, 11.03.2011, 19.11.2011.

Рішенням виконавчого комітету Гостомельської селищної ради від 04.03.2009 № 42 земельній ділянці присвоєно адресу вул. Леніна 1-б (нова назва вулиці Свято-Покровська).

Відповідно до умов договору оренди від 01.10.2004 № 99 (зі змінами) земельну ділянку площею 1,2 га по вул. Свято-Покровська 1-б передано в оренду ПП Лакі строком на 49 років, для будівництва культурно-оздоровчого комплексу, цільове призначення - землі рекреаційного призначення.

Також, на підставі рішення Гостомельської селищної ради від 18.08.2016 № 213-11-VII розроблено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення меж вищевказаної земельної ділянки в натурі (на місцевості) та земельній ділянці присвоєно кадастровий номер 3210945900:01:096:0367.

Рішенням Гостомельської селищної ради від 21.04.2016 № 136-7-VII надано дозвіл на виготовлення детального плану забудови території вищевказаної земельної ділянки площею 1,2 га для будівництва багатоповерхових житлових будинків з вбудованими приміщеннями соціальної інфраструктури.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 2 ст. 84 Земельного кодексу України передбачено, що право державної власності на землю набувається і реалізується державою в особі Кабінету Міністрів України, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських, районних державних адміністрацій, державних органів приватизації відповідно до закону.

Отже, рішення про вилучення спірної земельної ділянки має право приймати відповідний орган державної виконавчої влади, який в силу вимог ст. ст. 6, 19 Конституції України зобов'язаний діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. В розумінні ст. 149 Земельного кодексу України, в даному випадку вилучення оспорюваних земельних ділянок уповноваженим державним органом, не проводилось з наступних підстав.

Так, згідно ст. 12, ч. 1 ст. 20, ч. 1 ст. 122 та ч. 3 ст. 149 Земельного кодексу України селищні ради взагалі не наділені повноваженнями щодо вилучення, зміни цільового призначення і надання у приватну власність земель лісогосподарського призначення державної форми власності.

Аналогічно, відповідно до ст. 33 Про місцеве самоврядування в Україні до повноважень селищних рад у сфері лісових відносин взагалі не відносились питання щодо вилучення і припинення права користування або надання у власність земельних ділянок лісогосподарського призначення державної форми власності.

В свою чергу, згідно з ч.ч.3, 5, 6 ст. 149 Земельного кодексу України, сільські, селищні, міські ради вилучають земельні ділянки комунальної власності відповідних територіальних громад, які перебувають у постійному користуванні, для всіх потреб. Районні державні адміністрації на їх території вилучають земельні ділянки державної власності, які перебувають у постійному користуванні, в межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб. Обласні державні адміністрації вилучають земельні ділянки державної власності, які перебувають у постійному користуванні, в межах міст обласного значення та за межами населених пунктів для всіх потреб.

Відповідно до Закону України Про державно-правовий експеримент розвитку місцевого самоврядування в місті Ірпені, селищах Буча, Ворзель, Гостомель, Коцюбинське Київської області в Ірпінському регіоні (м. Ірпінь, сел. Буча, Ворзель, Гостомель, Коцюбинське) відсутня районна державна адміністрація.

В той же час, вказаним законом а ні Ірпінська міська рада, а ні Гостомельська селищна рада та їх виконавчі органи не наділені додатковими власними чи делегованими повноваженнями від органів виконавчої влади щодо розпорядження земельними ділянками державної власності.

Відповідно повноваження по розпорядженню землями державної власності (на час прийняття вказаних рішень) в Ірпінському регіоні здійснювала Київська обласна державна адміністрація, відповідно до ст. 1 Закону України Про місцеві державні адміністрації як орган, що здійснює виконавчу владу в Київській області.

Таким чином, всупереч вимог ст. 19 Конституції України, ст. ст. 12, 20, 84, 122, 149 Земельного кодексу України, ст. 33 Про місцеве самоврядування в Україні службові особи Гостомельської селищної ради зловживаючи владою та службовим становищем всупереч інтересам служби вчинили дії щодо прийняття рішень від 22.07.2004 № 588-31-XXIV та від 23.09.2004 № 613-32-IV, якими вилучено з постійного користування ДП Київська лісова науково-дослідна станція земельну ділянку державної власності лісогосподарського призначення площею 1,2 га вилучено до земель запасу ради та в подальшому відведено в оренду юридичній особі для будівництва культурно-оздоровчого комплексу, а службові особи Ірпінського міського відділу земельних ресурсів зловживаючи владою та службовим становищем всупереч інтересам служби та в порушення вимог ст. ст. 12, 20, 84, 122, 149 Земельного кодексу України погодили відповідну документацію із землеустрою щодо вилучення, надання в оренду, зміни цільового призначення земельної ділянки лісогосподарського призначення для будівництва культурно-оздоровчого комплексу.

Нормативна грошова оцінка земельної ділянки лісогосподарського призначення площею 1,2 га з кадастровим номером 3210945900:00:096:0023, що вибула з державної власності становить 670 800 грн., що у 250 і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян, а тому е тяжкими наслідками, заподіяними інтересам держави. Таким чином, службові особи Гостомельської селищної ради та Ірпінського міського відділу земельних ресурсів зловживаючи службовим становищем та діючи всупереч інтересам служби, з порушенням вимог ст. 19 Конституції України, ст. ст. 12, 20, 84, 122, 149 Земельного кодексу України, ст. 33 Про місцеве самоврядування в Україні , вчинили дії щодо прийняття рішень, погодження землевпорядної документації про передачу в оренду земельної ділянки державної власності лісогосподарського призначення загальною площею 1,2 га з кадастровим номером 3210945900:01:096:0367 по вул. Свято-Покровська 1-6 в сел. Гостомель, внаслідок чого з державної власності вибула вказана земельна ділянка лісового фонду загальною вартістю 670 800 грн.

Крім того, земельна ділянка площею 1,2 га з кадастровим номером 3210945900:01:096:0367, що знаходиться за адресою: сел. Гостомель, вул. Свято-Покровська, 1-б, на підставі договору оренди від 01.10.2004 № 99 перебуває в оренді ПП Лакі строком на 49 років для будівництва культурно-оздоровчого комплексу та має цільове призначення - землі рекреаційного призначення. Дана земельна ділянка в липні 2004 року була вилучена Гостомельською селищною радою із Державного лісового фонду, що перебували в користування ДП Київська лісова науково-дослідна станція .

Рішенням Гостомельської селищної ради від 21.04.2016 № 136-7-VІІ надано дозвіл на виготовлення детального плану забудови території вищевказаної земельної ділянки площею 1,2 га для будівництва багатоповерхових житлових будинків з вбудованими приміщення мисоціальної інфраструктури.

Рішенням виконавчого комітету Гостомельської селищної ради від 05.04.2017 № 38 надано дозвіл ПП Лакі на видалення зелених насаджень для проведення будівництва у селищі Гостомель, без адреси (квартал 150). Відповідно до акту обстеження зелених насаджень, що підлягають видаленню від 14.03.2017 зрізуванню підлягає 533 дерева лісових порід, в тому числі 207 сосен 45-55 річного віку, 39 сосен 10-15 річного віку в задовільному стані, 101 сосна 45-55 річного віку, 17 сосен 10-15 річного віку в незадовільному стані, 77 берез 10-15 річного віку в задовільному стані, 44 берези 10-15 річного віку в незадовільному стані, 21 дуб та осики - 27 шт.

Зазначене рішення прийнято всупереч вимог Порядку видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1045 від 01.08.2006.

Як вбачається зі змісту рішення дозвіл на видалення 533 дерев ПП Лакі надано у зв'язку із проведенням будівництва.

Отже, відповідно п.п. 1, п.2 Порядку видалення зелених насаджень у зв'язку з будівництвом об'єкта архітектури здійснюється на підставі документів, визначених частиною першою статті 34 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності".

Відповідно ч. 1 ст. 34 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності такими документами є повідомлення про початок виконання будівельних робіт, зареєстрована інспекцією ДАБК декларація про початок виконання будівельних робіт або виданий інспекцією ДАБК дозвіл на виконання будівельних робіт.

Будь-які дозвільні документи забудовника на ведення будівельних робіт відсутні, детальний план щодо багатоповерхового будівництва на цій місцевості не затверджено.

Відповідно до Генерального плану селища Гостомель ця територія відноситься до території рекреаційних установ.

Крім того, викликає сумнів розмір відновної вартості 533 дерев лісових порід, який відповідно до вищезгаданого акту обстеження визначено в розмірі 64 075 грн., тобто в середньому 120 грн. за одне дерево.

Враховуючи викладене відповідно до ч. 10 ст. 170 КПК України арешт може бути накладений у встановленому КПК України порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна. Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.

Завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування і судового розгляду з тим, щоб кожний, хто вчинив кримінальне правопорушення, був притягнутий до відповідальності в міру своєї вини, жоден невинуватий не був обвинувачений або засуджений, жодна особа не була піддана необґрунтованому процесуальному примусу і щоб до кожного учасника кримінального провадження була застосована належна правова процедура.

Таким чином відповідно до статті 41 Конституції України кожен має право володіти, користуватися, та розпоряджатися своєю власністю. Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності, яке є непорушним.

До майна, що належить арештувати відноситься земельна ділянка загальною площею 1,2 га з кадастровим номером 3210945900:01:096:0367 по вул. Свято-Покровська 1-б в сел. Гостомель, яка належить Гостостомельській селищній раді, та перебуває в оренді в ПП Лакі на підставі договору оренди землі від 01.10.2004 року.

Вказане майно відповідає вимогам зазначеним у статті 98 КПК України, тобто є предметом, що є об'єктом кримінально протиправних дій.

Таким чином, земельну ділянку загальною площею 1,2 га з кадастровим номером 3210945900:01:096:0367 по вул. Свято-Покровська 1-б в сел. Гостомель, постановою слідчого від 20.04.2017 визнано речовим доказом у кримінальному провадженню.

Підставами накладення арешту відповідно до ч.ч. 1, 3 ст. 170 КПК України на вказані об'єкти нерухомості є їх відповідність критеріям зазначеним у статті 98 КПК України, а саме вказана земельна ділянка є предметом вчинення злочину та існує ризик її подальшого відчуження, що унеможливить повернення реальному власнику в разі її забудови та знищення зелених насаджень.

Метою арешту майна відповідно до п. 1 ч. 2 ст. 170 КПК України є збереження речових доказів, а саме земельної ділянки, зелених насаджень, що наявні на ній, яка перебуває у користуванні ПП Лакі .

Документами, що підтверджують право власності (користування) на майно, що належить арештувати є рішення сесії Гостомельської селищної ради Київської області № 613-32-IV від 23.09.2004 року та договір оренди землі від 01.10.2004 року.

Разом з тим, в органу досудового розслідування є достатньо підстав вважати, що існує реальна загроза подальшого відчуження земельної ділянки, яке належить арештувати, знищення зелених насаджень тому враховуючи те, що майно на яке необхідно накласти арешт не було тимчасово вилучене, з метою забезпечення арешту майна, відповідно до ч. 2 ст. 172 КПК України просив суд розглянути вказане клопотання без повідомлення власника майна.

У зв'язку з вищевикладеним слідчий просив накласти арешт на земельну ділянку загальною площею 1,2 га з кадастровим номером 3210945900:01:096:0367 по вул. Свято-Покровська 1-б в сел. Гостомель, яка належить Гостостомельській селищній раді, та перебуває в оренді в ПП Лакі на підставі договору оренди землі від 01.10.2004 року шляхом тимчасової заборони на відчуження, розпорядження такористування майном.

В судове засідання прокурор та слідчий не з'явилися, надали суду письмові заяви про розгляд клопотання в їх відсутності, клопотання підтримують та просять задовольнити.

З метою забезпечення арешту майна на підставі ч. 2 ст. 172 КПК України власники вказаного майна в судове засідання не викликалися.

Відповідно до ч.4 ст. 107 КПК України фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді під час судового провадження є обов'язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цього Кодексу судове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.

У відповідності до ч. 1 ст. 172 КПК України клопотання про арешт майна розглядається слідчим суддею, судом не пізніше двох днів з дня його надходження до суду, за участю слідчого та/або прокурора, цивільного позивача, якщо клопотання подано ним, підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, і за наявності - також захисника, законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження. Неприбуття цих осіб у судове засідання не перешкоджає розгляду клопотання.

Вивчивши клопотання та додані до нього копії документів, слідчий суддя прийшов до висновку, що клопотання підлягає до задоволення, виходячи із наступного.

Так, в судовому засіданні встановлено, що в провадженні Ірпінського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Київській області знаходиться кримінальне провадження, відомості відносно якого внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12017110040001017 від 19.04.2017 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

У відповідності до ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження.

Згідно ч. 2 ст. 170 КПК України арешт майна допускається з метою забезпечення, зокрема, збереження речових доказів.

Згідно ч. 3 ст. 170 КПК України у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно будь-якої фізичної або юридичної особи за наявності достатніх підстав вважати, що воно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 цього Кодексу.

Згідно ст. 98 КПК України речовими доказами є матеріальні об'єкти, які були знаряддям вчинення кримінального правопорушення, зберегли на собі його сліди або містять інші відомості, які можуть бути використані як доказ факту чи обставин, що встановлюються під час кримінального провадження, в тому числі предмети, що були об'єктом кримінально протиправних дій, гроші, цінності та інші речі, набуті кримінально протиправним шляхом або отримані юридичною особою внаслідок вчинення кримінального правопорушення. Документи є речовими доказами, якщо вони містять ознаки, зазначені в частині першій цієї статті.

У відповідності до ч. 2 ст. 173 КПК України при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя, суд повинен враховувати: 1) правову підставу для арешту майна; 2) можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 1 частини другої статті 170 цього Кодексу); 3) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення або суспільно небезпечного діяння, що підпадає під ознаки діяння, передбаченого законом України про кримінальну відповідальність (якщо арешт майна накладається у випадках, передбачених пунктами 3, 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); 3-1) можливість спеціальної конфіскації майна (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 2 частини другої статті 170 цього Кодексу); 4) розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою (якщо арешт майна накладається у випадку, передбаченому пунктом 4 частини другої статті 170 цього Кодексу); 5) розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження; 6) наслідки арешту майна для підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб.

З клопотання та матеріалів доданих до нього вбачається, що майно, на яке прокурор просить накласти арешт, а саме земельна ділянка загальною площею 1,2 га з кадастровим номером 3210945900:01:096:0367 по вул. Свято-Покровська 1-б в сел. Гостомель належить Гостостомельській селищній раді та перебуває в оренді в ПП Лакі , що підтверджується Інформацією Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку від 20.04.2017 року та договором оренди землі від 01.10.2004 року. Постановою слідчого СВ Ірпінського ВП ГУНП в Київській області від 20.04.2017 року дана земельна ділянка визнана речовим доказом

Таким чином, вищезазначена земельна ділянка є об'єктом кримінально протиправних дій, дане майно відповідає критеріям, зазначеним у статті 98 КПК України, а саме є предметом, що був об'єктом кримінально протиправних дій.

Враховуючи вищевикладене, з метою запобігання можливості передачі та відчуження вищезазначеної земельної ділянки, знищення зелених насаджень, що належать Гостостомельській селищній раді та перебуває в оренді в ПП Лакі , слідчий судді вважає за необхідне задовольнити клопотання слідчого СВ Ірпінського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Київській області рядового поліції Школьніка Руслана Вадимовича, погоджене із прокурором у кримінальному провадженні - прокурором Ірпінського відділу Києво-Святошинської місцевої прокуратури юристом 3 класу Ворощуком Т.О. про арешт майна у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12017110040001017 від 19.04.2017 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, тимчасово, до скасування даного арешту у встановленому цим Кодексом порядку, накласти арешт на дану земельну ділянку.

Керуючись ст. ст. 98, 170 - 173, 175, 395 КПК України слідчий суддя -

п о с т а н о в и в:

Клопотання слідчого СВ Ірпінського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Київській області рядового поліції Школьніка Руслана Вадимовича, погоджене із прокурором у кримінальному провадженні - прокурором Ірпінського відділу Києво-Святошинської місцевої прокуратури юристом 3 класу Ворощук Т.О. про арешт майна у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12017110040001017 від 19.04.2017 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України задовольнити.

Накласти арешт на земельну ділянку загальною площею 1,2 га з кадастровим номером 3210945900:01:096:0367 по вул. Свято-Покровська 1-б в сел. Гостомель, яка належить Гостостомельській селищній раді та перебуває в оренді в ПП Лакі на підставі договору оренди землі від 01.10.2004 року, тимчасово, до скасування даного арешту у встановленому КПК України порядку, шляхом заборони на відчуження, розпорядження та користування даним майном.

Ухвала про арешт майна виконується негайно прокурором.

Копію ухвали направити Гостостомельській селищній раді та в ПП Лакі не пізніше наступного робочого дня після її постановлення.

На ухвалу може бути подана апеляція до Апеляційного суду Київської області на протязі п'яти днів.

Суддя: О. В. Пархоменко

СудІрпінський міський суд Київської області
Дата ухвалення рішення21.04.2017
Оприлюднено03.05.2017
Номер документу66170449
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —367/2617/17

Ухвала від 20.06.2018

Кримінальне

Ірпінський міський суд Київської області

Пархоменко О. В.

Ухвала від 13.06.2017

Кримінальне

Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ

Слинько Сергій Станіславович

Ухвала від 24.05.2017

Кримінальне

Апеляційний суд Київської області

Шроль В. Р.

Ухвала від 24.05.2017

Кримінальне

Апеляційний суд Київської області

Шроль В. Р.

Ухвала від 21.04.2017

Кримінальне

Ірпінський міський суд Київської області

Пархоменко О. В.

Ухвала від 21.04.2017

Кримінальне

Ірпінський міський суд Київської області

Пархоменко О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні