Постанова
від 26.04.2017 по справі 815/3632/16
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 квітня 2017 р.м.ОдесаСправа № 815/3632/16

Категорія: 8.3.3 Головуючий в 1 інстанції: Єфіменко К. С.

Колегія суддів Одеського апеляційного адміністративного суду, у складі:

головуючого судді - Запорожана Д.В.,

судді - Романішина В.Л.,

судді - Шляхтицького О.І.

при секретарі: Вишневській А.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за апеляційною скаргою Іллічівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 1 березня 2017 року у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Спільне підприємство Аквавінтекс до Іллічівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області про скасування рішень,

В С Т А Н О В И Л А:

Товариство з обмеженою відповідальністю СП Аквавінтекс звернулось до суду з позовом до Іллічівської ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області про скасування податкових повідомлень-рішень від 15.10.2015 року №0001872201, №0001882201.

Свої позовні вимоги ТОВ СП Аквавінтекс обґрунтувало незаконністю спірних рішень.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 1 березня 2017 року позов задоволено. Скасовано спірні рішення.

В апеляційній скарзі Іллічівська ОДПІ ГУ ДФС в Одеській області просить скасувати вищенаведену постанову, як таку, що прийнята з помилковим застосуванням норм матеріального та процесуального права і прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні даного позову.

Заслухавши суддю-доповідача, доводи апеляційної скарги, вивчивши матеріали справи та перевіривши законність і обґрунтованість постанови суду в межах апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга підлягає задоволенню з наступних підстав.

Приймаючи оскаржену постанову суд першої інстанції виходив з обґрунтованості даного позову та наявності підстав для його задоволення.

Колегія суддів не погоджується з таким висновком суду першої інстанції.

З матеріалів справи вбачається, що відповідачем було проведено документальну позапланову виїзну перевірку позивача з питань підтвердження задекларованих показників у податковій звітності з податку на додану вартість за період з 01.01.2014року по 31.12.2014року та податку на прибуток за період 2014рік, з питань дотримання вимог податкового законодавства України, при взаємовідносинах з ПП Якість Плюс Сервіс код за ЄДРПОУ 37171037 та ПП Бель код за ЄДРПОУ 24067799 за період січень 2015року . ТОВ Дорінвест код за ЄДРПОУ 30766723 за період квітень 2015року та з питань дотримання вимог податкового законодавства України, при взаємовідносинах з ТОВ Буд-Перспектива код за ЄДРПОУ 39051639. ТОВ Екстрабілдінг Груп код за ЄДРПОУ 39127257 за період 01.01.2013р по 31.05.2015р.

За результатами перевірки був складений акт від 16.09.15 №598/15-21-22-01/25040503.

На підставі зазначеного акту складено податкові повідомлення-рішення від 15.10.2015 року №0001872201, №0001882201.

В акті зазначено, що завищення відбулося за рахунок того, що підприємством включено до складу витрат рядку 05.1 Декларації вартість робіт з монтажу устаткування та інших ремонтних робіт з поліпшення основних засобів, отриманих від ТОВ Екстрабілдінг-Групп , ПП Промстройресурс , ТОВ Компанія Горизонт Плюс , ТОВ "Авеню-Л". по яким встановлено відсутність факту здійснення операцій, а саме:

ТОВ СП Аквавінтекс (Замовник) укладено договір з ТОВ ЕкстрабілдінгГрупп (Виконавець) на здійснення робіт з монтажу устаткування від 14.07.14 №014/07-14. відповідно якого ТОВ ЕкстрабілдінгГрупп зобов'язується здійснити роботи з монтажу та наладки устаткування в приміщенні за адресою: с.м.т. Великодолинське, вул. Леніна 126.

Актом зафіксовано, що у періоді 2014 року ТОВ СП Аквавінтекс віднесло витрати з монтажу устаткування лінії розливу коньяку на збільшення балансової вартості по зазначеному контрагенту в сумі З 111 224 грн. (детально в розрізі актів виконаних робіт наведено на стор. 6-7 акту перевірки).

До складу витрат по взаємовідносинам з ТОВ ЕкстрабілдінгГрупп ТОВ СП Аквавінтекс віднесло суму амортизаційних відрахувань в розмірі 103 734.5 гривень.

Згідно акту ДП1 у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києві від 01.09.14 №2660/26-55-22-08/39127257 встановлено, що ТОВ ЕкстрабілдінгГрупп не має основних засобів, трудових ресурсів та виробничих потужностей. Факт відсутності управлінського та технічного персоналу, складських приміщень та транспортних засобів свідчить про відсутність адміністративно-господарських можливостей на виконання будь яких послуг та постачання товарів, що являється доказом про відсутність реальності господарських операцій (відповідно звіту 1-ДФ за 2014рік на підприємстві налічувалось 4 особи, заробітна плата на одного працівника 1600грн.).

При проведенні аналізу наявної в органах ДФС України інформації встановлено, що діяльність ТОВ Екстрабилдинг-Групп має ознаки фіктивності , а саме: відповідно звіту 1-ДФ за 3-4 квартали 2014року кількість працюючих - 5 осіб; стан платника 7 до ЄДР направлено повідомлення про відсутність підтвердження відомостей ; остання звітність з ПДВ за листопад 2014року з податку на додану вартість: свідоцтво платника ПДВ - анульоване 18.1 1.2014року (до ЄДР внесено запис про відсутність за місцезнаходженням); недостатня кількість трудових ресурсів, відсутні складські приміщення, виробничі потужності для здійснення будь-якого виду діяльності.

2.1.2) ТОВ СП Аквавінтекс (Замовник) укладено договір з ПП Промстройресурс (Виконавець) на здійснення робіт з очистки, фарбування ємкостей від 03.11.14 №03/11, відповідно якого ПП Промстройресурс зобов'язується здійснити ремонтні роботи об'єктів, визначених у додаткових угодах"до цього Договору, що належать Замовнику, які розташовані за адресою: с.м.т. Великодолинське, вул. Леніна. 126.

Актом зафіксовано, що у періоді 2014 року ТОВ СП Аквавінтекс віднесло на збільшення балансової вартості основних засобів витрати з очистки, фарбування резервуарів 50мЗ, ЗОмЗ, 400мЗ, ЮЗмЗ. 120мЗ, 15мЗ, ІбмЗ, 18мЗ, 20мЗ,25мЗ всього у кількості 1 1 1 штук по зазначеному контрагенту в сумі 1 562 917 грн., та віднесло витрати на збільшення балансової вартості дорожнього покриття по зазначеному контрагенту в сумі 1 570 333грн. (детально в розрізі актів виконаних робіт наведено на стор. 8-9 акту перевірки).

До складу витрат по взаємовідносинам з ПП Промстройресурс ТОВ СП Аквавінтекс віднесло суму амортизаційних відрахувань в розмірі 15 677 гривень.

Згідно узагальненої податкової інформації Жовтневої ОДП1 у м. Маріуполі ГУ ДФС у Донецькій області ПП Промстройресурс від 08.04.14 №8517/7/05-22-06-13-02 не встановлено реального здійснення операцій.

Так, згідно зазначеної податкової інформації встановлено (мовою оригіналу):

1) Відділом контролю за декларуванням ПДВ управління оподаткування та контролю об'єктів і операцій було здійснено вихід на податкову адресу: м. Маріуполь, проспект Леніна, буд. 85 та встановлено відсутність посадових осіб за місцезнаходженням підприємства ПП ПРОМСТРОЙРЕСУРС , про що складено акт № 19/05-81-15-01 від 05.03.2015 року. До оперативного управління Маріупольської ОДПІ ГУ Міндоходів у Донецькій області направлено запит № 5170/10/05-81-15-01 від 05.03.15про встановлення місцезнаходження платника податків ПП ПРОМСТРОЙРЕСУРС .

2) Наявність трудових ресурсів: Інформація відсутня - розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку (форма ГДФ) за 2. З та 4 квартали 2014 року ПП ПРОМСТРОЙРЕСУРС не подавались. Наявність основних виробничих фондів: Інформація про основні засоби в ДНІ відсутня. Декларація з податку на прибуток підприємства та фінансовий звіт суб'єкту малого підприємництва за 2014 рік ПП ПРОМСТРОЙРЕСУРС не подавались.

Таким чином, ПП Промстройресурс не має основних засобів, трудових ресурсів та виробничих потужностей. Факт відсутності управлінського та технічного персоналу, складських приміщень татранспортних засобів свідчить про відсутність адміністративно-господарських можливостей на виконання будь-яких послуг, та постачання товарів, що являється доказом про відсутність реальності господарських операцій (відповідно звіту 1-ДФ за 2014рік на підприємстві налічувалось 4 особи, заробітна плата на одного працівника 1600грн.).

2.1.3) ТОВ СП Аквавінтекс (Замовник) укладено договір з ТОВ Авеню-Л (34221226)(Виконавець) на здійснення таких видів робіт: мийки цистерн V=15, договір від 25.06.14 №25/06-14;

передпродажна підготовка вина та коньяку, договір від 26.06.14 №26/06-14; оренда обладнання, договір від27.06.14 №27/06-14, відповідно яких ТОВ Авеню-Л зобов'язується здійснити зазначені вище роботи тапослуги.

Актом зафіксовано, що ТОВ СП Аквавінтекс у періоді 2014 року до складу витрат віднесло витрати на здійснення робіт з мийки цистерн V=15M3, оренди обладнання, передпродажної підготовки вина та коньяку по зазначеному контрагент)' в сумі 455 917 грн. (детально в розрізі актів виконаних робіт наведено на стор. 11 акту перевірки).

В акті зазначено, що при проведенні аналізу наявної в органах ДФС України інформації встановлено, що діяльність ТОВ Авеню-Л має ознаки фіктивності , а саме: відповідно звіту 1-ДФ за 2 квартал 2014року кількість працюючих - 1 особа; стан платника 8 до ЄДР направлено повідомлення про відсутність за місцезнаходженням ; остання звітність з ПДВ за грудень 2014року з податку на додану вартість; свідоцтво платника ПДВ анульоване 02.12.2014 (внесено запис про відсутність за місцезнаходженням): недостатня кількість трудових ресурсів, відсутні складські приміщення, виробничі потужності для здійснення будь-якого виду діяльності; фінансову звітність за 2014р. не надавало, декларація з податку на прибуток за 2014рік без додатків, тому інформація щодо наявності основних засобів відсутня.

2.1.4) ТОВ СП Аквавінтекс (Замовник) укладено договір з ТОВ „Компанія Горизонт Плюс"(Підрядник) №3/03-14 від 03.03.14 про наступне: За цим договором Підрядник зобов'язується на власнийризик виконати за плату відповідно до умов цього договору передбачену роботу (ремонтно-будівельніроботи приміщень за адресою: с.м.т. Великодолинське, вул. Леніна, 126), а Замовник зобов'язуєтьсяприйняти цю роботу та оплатити її.

Крім того, ТОВ СП Аквавінтекс ( Замовник ) укладено договір з ТОВ „Компанія Горизонт Плюс" (Виконавець) №5/05-14 від 05.05.14 про надання послуг по підготовці товару до реалізації, згідно якого Виконавець надає послуги по підготовці товару до реалізації, а Замовник приймає та сплачує у розмірі та на умовах, передбачених цим договором. Послуги, які надає Виконавець, представляють собою сукупність заходів, чи окремих мір, необхідних для задоволення потреб та інтересів Замовника по огляду і підготовці до реалізації пляшок з алкогольними напоями та включає в себе: зовнішній огляд на цілісність пляшки; перевірка рівня наповнення пляшки алкогольними напоями (недолив); перевірка наявності етикетки чи її пошкодження; перевірка наявності марок акцизного збору: перевірка наявності стикерів і інших маркіровок необхідних для продажу на пляшках з алкогольними напоями; сортування по виду алкогольних напоїв; упаковка товару в тару для перевезення.

Актом зафіксовано, що ТОВ СП Аквавінтекс у періоді 2014 року по бухгалтерському обліку віднесло на збільшення балансової вартості по цеху з розливу коньяку витрати з ремонтно-будівельних робіт по зазначеному контрагенту в сумі 419 999 грн. та до складу витрат витрати по передпродажній підготовці вина та коньяку в сумі 73 750 грн. (детально в розрізі актів виконаних робіт наведено на стор. 18 акту перевірки).

До складу рядка 05.1 Декларації за 2014р. включено витрати в сумі 146 178 грн. (в т.ч.: 72428грн. - витрати по ремонтно-будівельним роботам та 73 750 грн. - витати по передпродажній підготовці вина та коньяку).

Згідно акту ДПІ у Голосіївському районі ГУ Мнідоходів м. Києва від 07.07.14 №601/3-26-50-22-03-38671241 операції ТОВ СП Аквавінтекс з ТОВ „Компанія Горизонт Плюс" за період березень-травень; 2014 року не підтверджуються (мовою оригіналу): Згідно ІС Податковий блок декларації за квітень; та-травень 2014 року не визнано як податкова звітність. При проведенні аналізу наявної в органі Д1 ІС інформації ТОВ Компанія Горизонт Плюс за перевіряємий період, встановлено: кількість працюючих -'5 осіб; наявність основних засобів - не встановлено; наявність транспортних засобів - не встановлено; місцезнаходження - не встановлено; до перевірки ТОВ Компанія Горизонт Плюс не надано жодних документів; податкова декларація з податку на прибуток, фінансовий звіт суб'єкта малого підприємництва тазвіт про фінансові результати за 2013 рік подавались з нульовими показниками; податкові декларації з податку на додану вартість за 2013 рік не подавались.

В ході проведення перевірки встановлено: неможливість фактичного здійснення ТОВ Компанія Горизонт Плюс господарських операцій через відсутність майна та інших матеріальних ресурсів, економічно необхідних для здійснення операцій з купівлі - продажу; відсутність необхідних умбв для досягнення результатів економічної діяльності у зв'язку з відсутністю трудових ресурсів, основних фондів, складських приміщень, транспортних засобів.

ТОВ Компанія Горизонт Плюс здійснював діяльність спрямовану на здійснення операцій пов'язаних з наданням податкової вигоди третім особам.

Висновок: Звіркою не підтверджено реальність здійснення господарських відносин за перевіряємий період їх вид, обсяг, якість та розрахунки.

2.1.5) ТОВ СП Аквавінтекс (Замовник) укладено договір з ГОВ Будперспектива (Виконавець)на здійснення ремонту обладнання від 15.12.14 №152, відповідно якого ТОВ Будперспектива зобов'язується здійснити роботи з обстеження димових та вентиляційних каналів устаткування в приміщенніза адресою: с.м.т. Великодолинське, вул. Леніна 126.

Актом зафіксовано, що ТОВ СП Аквавінтекс у періоді 2014 року віднесло витрати на збільшеннябалансової вартості цеху №2 розливу ординарних коньяків і тихих вин з обстеження димових тавентиляційних каналів по зазначеному контрагенту в сумі473 333,33 грн. (детально наведено настор. 10 акту перевірки).

Амортизаційні відрахування у 2014році не здійснювались, так як дата введення в експлуатацію -31.12.2014року.

Згідно податкової інформації ДПІ у Києво-Святошинському районі ГУ ДФС у м. Києві від 10.03.15 №141/10-13-22-05, відповідно якої не встановлено реального здійснення операцій ТОВ БУД ПЕРСПЕКТИВА , а саме (мовою оригіналу): ...Враховуючи те, що ТОВ БУД ПЕРСПЕКТИВА (код за СДРПОУ 39051639) відсутні необхідні умови для здійснення господарських операцій, відсутні основні фонди, технічний персонал, виробничі активи, складські приміщення, транспортні засоби, то операції ТОВ БУД ПЕРСПЕКТИВА (код за СДРПОУ 39051639) не є господарською діяльністю підприємства в розумінні п.п.14.1.36 ПКУ.

Крім того, у ході дослідження ланцюга постачання товару (робіт, послуг) встановлено, що відповідно наявної узагальненої податкової інформації в органах ДФС України основним постачальником ТОВ Будперспектива у 2014році було ТОВ Ліхтери (код 38900476), яке має ознаки ризиковості . підприємство має стан - 9 направлено повідомлення про відсутність за місцезнаходженням, на момент діяльності складські приміщення, виробничі потужності для здійснення будь-якого виду діяльності відсутні, вбачається проведення обриву постачання придбаного товару, спрямованих на здійснення операцій, надання податкової вигоди переважно з контрагентами, які не виконують свої податкові зобов'язання, зокрема, у випадках, коли операції здійснюються через посередників з метою штучного формування валових витрат та податкового кредиту, не мають реального товарного характеру (відповідно звіту 1-ДФ за 3 квартал 2014року на підприємстві налічувалось 1 особа, з ознакою доходу 101- заробітна плата, за 4 квартал 2014року звіт 1-ДФ, фінансова звітність та декларація з податку на прибуток за 2014р. не надавалися). Зазначений контрагент податкові накладні на користь ТОВ Будперспектива не реєстрував у ЄРПН, оскільки було здійснено дроблення ПДВ.

При проведенні аналізу наявної в органах ДФС України інформації встановлено що, діяльність TOF3 Будперспектива має ознаки фіктивності , а саме:

-відповідно звіту І-ДФ за 4 квартал 2014року кількість працюючих - 5 осіб;

-стан платника 9 до ЄДР направлено повідомлення провідсутність підтвердження відомостей ;

-остання звітність з ПДВ за грудень 2014року з податку на додану вартість;

-недостатня кількість трудових ресурсів, відсутні складські приміщення, виробничі потужності для здійснення будь-якого виду діяльності.

2.1.6) ТОВ СП Аквавінтекс . далі - Кредитор, укладено договір про переведення боргу від29.05.2014року №29/05-14 з ТОВ БК Траст Інвест (39113417). далі - Новий боржник та ТОВ Тех-Трейдінг (38748848). далі - Первісний боржник, про таке:

1) Цим Договором регулюються відносини, пов'язані із заміною зобов'язаної сторони (Первісної о боржника) у зобов'язані, що виникає із Договором №03/02-14 від 03 лютого 2014року, укладеного між Первісним боржником та кредитором (надалі Основний договір ).

2) Первісний боржник переводить на Нового боржника борг (грошове зобов'язання) у розмірі 226 000,00 грн., в тому числі ПДВ 37 666,67грн.. що виник на підставі Основного договору, що підтверджується актом звіряння взаєморозрахунків між Кредитором та Первісним боржником, який є невід'ємною складовою частиною даного договору. Новий боржник зобов'язаний сплатити зазначену суму Кредитору на умовах визначених у додатковій угоді до цього Договору.

В акті зазначено, що ТОВ СП Аквавінтекс у періоді 2014 року віднесло в Д-т pax.91 витрати наздійснення ремонтно-будівельних робіт по ділянці розливу коньяку №2 по ТОВ БК Траст Інвест в сумі 188 334 грн. (детально наведено на стор. 12 акту перевірки). В бухгалтерському обліку відображено проводками: Дт685 КтЗ 11, Дт235 Кт685, Дт26 Кт23, Кт26 Дт901.

В акті зазначено, що при проведенні аналізу наявної в органах ДФС України інформації, встановлено, що діяльність ТОВ БК Траст Інвест має ознаки фіктивності , а саме: звіт 1-ДФ за 2014року не надавався, визначити кількість працівників не надається можливим; стан платника 8 до СДР направлено повідомлення про відсутність за місцезнаходженням ; остання звітність з ПДВ за липень 2014року з податку на додану вартість; свідоцтво платника ПДВ анульоване 02.03.2015 (внесено запис про відсутність за місцезнаходженням); фінансова звітність та декларація з податку на прибуток за 2014р. не надавалися; відсутність інформації щодо трудових ресурсів, відсутні складські приміщення, виробничі потужності для здійснення будь-якого виду діяльності.

Згідно акту ДПІ у Печерському районі м. Києва від 27.06.14 №1804/26-55-22-/39113417 не встановлено реального здійснення операцій ТОВ БК Траст Інвест .

Так, згідно зазначеного акту встановлено (мовою оригіналу): В ході аналізу податкової звітності, поданої ТОВ БК ТРАСТ ІНВЕСТ до податкового органу та у зв'язку з не поданням балансу підприємства встановлено відсутність будь-якої інформації про наявні складські приміщення, наявність автомобільного чи іншого транспорту, а також устаткування, що необхідне для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства.

-відсутність основних фондів та виробничих потужностей, податкова декларація з податку на прибуток за 2013 рік № ф.1 Баланс та ф.2 Звіт про фінансові результати фінансової звітності ТОВ БК ТРАСТ ІНВЕСТ та податкова декларація з податку на прибуток за І квартал 2014 року не подавалися;

-відсутність власних транспортних засобів відповідно до підсистеми АІС "Автомобіль" ДАІ МВС, України;

-відповідно до поданого податкового звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів за квітень 2014 року кількість найманих працівників, яким нарахована та виплачена заробітна плата складає 1 особа, за І квартал 2014 року податкова звітність за ф№ 1 - ДФ підприємством не подавалася;

-відсутність будь-якої інформації про наявні складські приміщення також устаткування, що необхідне для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства.

Фактично у ТОВ БК ТРАСТ ІНВЕСТ відсутні трудові ресурси, виробниче обладнання, транспортне та торгівельне обладнання, сировина, матеріали для здійснення основного виду діяльності.

Крім того, згідно базах даних ДФС України не встановлено отримання ТОВ БК ТРАСТ ІНВЕСТ дозвільних документів на проведення діяльності, яка їх потребує.

Виходячи з наведеного. ТОВ БК ТРАСТ ІНВЕСТ здійснював діяльність спрямовану на здійснення операцій, пов'язаних з наданням податкової вигоди третім особам.

Таким чином, ТОВ БК ТРАСТ ІНВЕСТ використовувалось з метою прикриття незаконної діяльності.

З урахуванням вищенаведеної інформації та виявленням дій, пов'язаних з формуванням технічного податкового кредиту за рахунок ТОВ МЕТАЛЛ ХОЛДИНГ , ЄДРГЮУ 38650127, у якого відповідно сформований податковий кредит за рахунок єдиного контрагента-постачальника з індивідуальним податковим номером 351972226556. ТОВ БК ТРАСТ ІНВЕСТ фактично не могло здійснювати господарські операції з реалізації товарів (робіт, послуг) начебто отриманих від вищевказаного контрагента-постачальника.

На підставі вищевикладеного та враховуючи формування податкового кредиту за рахунок контрагента-постачальника, ТОВ БК ТРАСТ ІНВЕСТ не підтверджено фактичне здійснення господарських операцій з придбання товарів (робіт, послуг) від підприємств -контрагентів ТОВ MET ОСОБА_1 код заЄДРПОУ 38650127.

В свою чергу, дана маніпуляція звітними даними дала можливість в подальшому формувати сумнівний податковий кредит по ланцюгу постачання від ТОВ БК ТРАСТ ІНВЕСТ до вигодо-набувачів в сумі 2 643 146,00 грн. ПДВ, які в свою чергу використовують даний схемний податковий кредит з метою заниження податку на додану вартість. Висновок: - перевіркою встановлено порушення п. 187.1 ст. 187, п. 198.1 ст.198, п. 198.2, 198.3 та п. 198.6 ст. 198 ПКУ, що призвело до завищення податкових зобов'язань з податку на додану вартість за період травень 2014 року на суму 2 643 146,00 грн. та завищення податкового кредиту з податку на додану вартість за період травень 2014 року на суму 2 642 144,11 гривень. За результатами звірки ТОВ БК ТРАСТ ІНВЕСТ не підтверджено задекларовані податкові зобов'язання з ПДВ за період травень 2014 року, а також не підтверджено задекларований податковий кредит з ПДВ за період травень 2014 року. Перевіркою встановлено, що правочини. укладені з контрагентами порушують публічний порядок, суперечать інтересам держави та суспільства, вчинені удавано з метою ухилення від сплати податків третіх осіб.

Відповідно реєстру виданих податкових накладних за травень 2014року ТОВ METАЛЛ ХОЛДИНГ виписало податкові накладні на користь ТОВ БК Траст Інвест всього 269 штук на суму ПДВ 2 642 144грн., але реєстрація відсутня у зв'язку з дробленням ПДВ. номенклатуру встановити не надається можливим.

Номенклатура вказана в податкових накладних, виписаних ТОВ БК Траст Інвест на адресу ТОВ СП Аквавінтекс ремонтно-будівельні роботи.

2.1.7) ТОВ СП Аквавінтекс (Замовник) укладено договір підряду на виконання ремонтно-будівельних робіт №01/01 від 02.01.14 із ПП „Гранд Стройгефест" - ..Підрядник" про наступне: Замовник доручає, а Підрядник зобов'язується виконати у відповідності до умов даного договору ремонтно-будівельні роботи, а Замовник зобов'язується прийняти ці роботи та оплатити їх. Характер робіт, що виконуються підрядником: Підрядник зобов'язується у відповідності до затвердженої проектно-кошторисної документації та графіку виконання будівельно-ремонтних робіт здійснити ремонтно-будівельні роботи об'єкту, що належить Замовнику, розташованого за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, с.м.т. Великодолинське, вул. Леніна, 126 в розумний строк.

В акті зазначено, що ТОВ СП Аквавінтекс у періоді2014 року віднесло витрати з ремонтно-будівельних робіт на збільшення балансової вартості по цеху з розливу коньяку, заводу по виробництву вина по зазначеному контрагенту у сумі 322 917 грн. (детально в розрізі актів виконаних робіт наведено на стор. 14-15 акту перевірки).

Згідно акту ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ ДФС в Одеській області від 01.04.14 №1 824/1 5-53-22-3/38644030) операції ТОВ СП Аквавінтекс з ПП Гранд Стройгефест за січень, лютий 2014 року не підтверджуються стосовно: врахування реального часу здійснення операцій; місцезнаходження підприємства (на підставі п. п. 20.1.2 п. 20.1 ст. 20 та п. п. 73.3. п. п. 73.5 ст. 73, п. п. 78.1.1, п. п. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 ПКУ ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області було здійснено виїзд за податковою адресою ПП Гранд Стройгефест з метою вручення запиту 27.03.14 за №10380/5/53-22-3/03 Про надання інформанта її документального підтвердження , в результаті виїзду, встановлено відсутність підприємства та посадових осіб за податковою адресою);

-місцезнаходження майна: проведено аналіз податкової звітності ПП Гранд Стройгефест , відсутня будь-яка інформація про наявні складські приміщення, наявність автомобільного чи іншого транспорту, а також устаткування, що необхідне для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства;

-наявності трудових ресурсів: згідно податкової звітності, поданої до податкового органу інформація про загальну чисельність працюючих на ПП Гранд Стройгефест відсутня, фактично ПП Гранд Стройгефест відсутні трудові ресурси, виробниче обладнання, транспортне та торгівельне обладнання, сировина, матеріали для здійснення основного виду діяльності.

Наявність у ланцюзі постачання контрагента, яким сформовано податковий кредит не визначеним платником, задекларовано суму ПДВ - 0 грн., що свідчить про відсутність сплати ПДВ до бюджету та безтоварність операцій.

Виходячи з наведеного, ПП Гранд Стройгефест здійснювало діяльність спрямовану на здійснення операцій, пов'язаних з наданням податкової вигоди третім особам та використовувалось з метою прикриття незаконної діяльності.

Вищезазначене свідчить про відсутність необхідних умов для результатів відповідної господарської, економічної діяльності, технічного персоналу, основних фондів, виробничих активів, складських приміщень і транспортних засобів.

В зв'язку з цим вищезазначене підприємство не могло фактично здійснювати господарські операції з урахуванням часу, оперативності проведення операцій, місцезнаходження майна, віддаленості контрагентів один від одного.

Крім того, при проведенні аналізу наявної в органах ДФС України інформації, встановлено, щодіяльність ПП Гранд Стройгефест має ознаки фіктивності , а саме: звіт 1-ДФ за 2014року не надавався,визначити кількість працівників не надається можливим; стан платника 8 до ЄДР направлено повідомленняпровідсутність за місцезнаходженням : остання звітність з ПДВ за лютий 2014року з податку на доданувартість; свідоцтво платника ПДВ анульоване 05.05.2014 (внесено запис про відсутність за місцезнаходженням); фінансова звітність та декларація з податку на прибуток за 2014р. не надавалися; відсутність інформації щодо трудових ресурсів, відсутні складські приміщення, виробничі потужності дляздійснення будь-якого виду діяльності.

2.1.8) ТОВ СП Аквавінтекс (Замовник) укладено договір підряду на ремонтно-будівельні роботи від 03.02.13 №03/02-14 із ТОВ Тех-Трейдінг (Виконавець) про наступне: Виконавець зобов'язується виконати будівельно-ремонтні роботи у приміщеннях об'єкту, що належить Замовнику та розташовані за адресою: Одеська область, Овідіопольський район, с.м.т. Великодолинське, вул.Леніна, 26, а Замовник оплатити виконані роботи в термін, обумовлений сторонами у договорі.

Актом зафіксовано, що ТОВ СП Аквавінтекс у періоді 2014 року віднесло витрати на збільшення балансової вартості з ремонтно-будівельних робіт дільниці №2 - цех з розливу коньяку по зазначеному контрагенту у сумі 727 333 грн. (детально в розрізі актів виконаних робіт наведено на стор. 16 акту перевірки).

Згідно акту ДП1 у Печерському районі ГУ ДФС у м. Києва від 08.05.14 №1284/26-55-22-07/38748848 операції ТОВ СП Аквавінтекс з ТОВ Тех-Трейдінг" у березні - квітні 2014 року не підтверджуються (мовою оригіналу): В ході аналізу податкової звітності, поданої ГОВ Тех-Трейдінг до податкового органу та у зв'язку з не поданням баланс) підприємства встановлено відсутність будь-якої інформації про наявні складські приміщення, наявність автомобільного чи іншого транспорту, а також устаткування, що необхідне для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства.

Згідно податкової звітності, поданої до податкового органу інформація про загальну чисельність працюючих на ТОВ Тех-Трейдінг відсутня.

Фактично ТОВ Тех-Трейдінг відсутні трудові ресурси, виробниче обладнання, транспортне та торгівельне обладнання, сировина, матеріали для здійснення основного виду діяльності.

Крім того, згідно базах даних Міндоходів України не встановлено отримання ТОВ Тех-Трейдінг дозвільних документів на проведення діяльності, яка їх потребує.

Виходячи з наведеного, ТОВ Тех-Трейдінг здійснював діяльність, спрямовану на здійснення операцій, пов'язаних з наданням податкової вигоди третім особам.

Таким чином, ТОВ Тех-Трейдінг (податковий номер 38748848) використовувалось з метою прикриття незаконної діяльності.

У зв'язку з вищевикладеним. у ТОВ Тех-Трейдінг відсутній об'єкт оподаткування податком на додану вартість та податком на прибуток операцій з контрагентами в розумінні ст. 134 та ст. 185 ПКУ.

Таким чином, оскільки ТОВ Тех-Трейдінг (податковий номер 38748848) до перевірки не надано первинних бухгалтерських та податкових документів, а проведені заходи щодо наявності здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства та його контрагентів не підтверджують фактичного постачання товарів та послуг, ТОВ Тех-Трейдінг порушено вимоги, пп. 138.1.1 п. 138.1, пп. 138.2 ст. 138. пп.139.1.9 п.139.1 ст.139, п.185.1 ст. 185. п.198.1, п.198.3, п.198.6 ст. 198 Податкового Кодексу України №2755-VI від 02.12.10 (зі змінами та доповненнями).

Враховуючи вищенаведене, вбачається проведення транзитних фінансових потоків, спрямованих на здійснення операцій надання податкової вигоди переважно з контрагентами, які не виконують свої податкові зобов'язання, з метою штучного формування валових витрат та податкового кредиту, які не мають реального товарного характеру.

Висновок: перевіркою встановлено порушення п. 187.1 ст.187, п. 198.1 ст. 198, п. 198.2, 198.3 та п. 198.6 ст. 198 ПКУ, що призвело до завищення податкових зобов'язань з податку на додану вартість за період з січня 2014р. по березень 2014р. на суму 4 680 264 грн. та завищення податкового кредиту з податку на додану вартість за період з січня 2014р. по березень 2014р. на суму 4 676 377 грн. За результатами перевірки ТОВ Тех-Трейдінг не підтверджено задекларовані податкові зобов'язання з ПДВ за період з січня 2014р. по березень 2014р., а також не підтверджено задекларований податковий кредит з ПДВ за період з січня 2014р. по березень 2014р. .

Крім того, при проведенні аналізу наявної в органах ДФС України інформації, встановлено, що діяльність ТОВ Тех-Трейдінг має ознаки фіктивності , а саме: звіт 1-ДФ за 2014року не надавався, визначити кількість працівників не надається можливим: стан платника 0 платник за основним місцем обліку ; остання звітність з ПДВ за квітень 2014року з податку на додану вартість; свідоцтво платника ПДВ анульоване 23.07.2014 (внесено запис про відсутність за місцезнаходженням); фінансова звітність та декларація з податку на прибуток за 2014р. не надавалися; відсутність інформації щодо трудових ресурсів, відсутні складські приміщення, виробничі потужності для здійснення будь-якого виду діяльності.

2.2) Перевіркою показників, відображених у рядку 06.2 Декларацій Витрати на збут встановлено їх завищення в сумі 122 917 грн. втому числі 2014р.

В акті зазначено, що завищення відбулося за рахунок того, що підприємством відображено у рядку 06.2 Декларації Витрати на збут за період з 01.01.2014 по 31.12.2014 загальну суму 4 837 764 грн.. а перевіркою встановлено відповідно до рахунку №93 Витрати на збут суму 4 714 847 грн., в результаті чого встановлено завищення показників, відображених у рядку 06.2 Декларації в сумі 122 917грн., в тому числі:, сума послуг з передпродажної підготовки, отриманої від ТОВ АлартТрейд - 104 167грн. за 2014р.

Так, ТОВ СП Аквавінтекс (Замовник) укладено договір про надання послуг по підготовці товару до реалізації від 02.12.13 №2/12 з ТОВ ,.АлартТрейд" (Виконавець), згідно якого Виконавець надає послуги по підготовці товару .до реалізації, а Замовник приймає та сплачує у розмірі та на умовах, передбачених цим договором. Послуги, які надає Виконавець, являють собою сукупність заходів, чи окремих мір, необхідних для задоволення потреб та інтересів Замовника по огляду і підготовці до реалізації пляшок з алкогольними напоями та включає в себе: зовнішній огляд на цілісність пляшки: перевірка рівня наповнення пляшки алкогольними напоями (недолив); перевірка наявності етикетки чи її пошкодження; перевірка наявності марок акцизного збору; перевірка наявності стикерів і інших маркіровок, необхідних для продажу на пляшках з алкогольними напоями; сортування по виду алкогольних напоїв; упаковка товару в тару для перевезення.

Актом зафіксовано, що ТОВ СП Аквавінтекс у періоді 2014 року віднесло витрати з передпродажної підготовки товарів по зазначеному вище контрагенту в сумі 104 167 грн. (детально в розрізі актів виконаних робіт наведено на стор. 21 акту перевірки). В бухгалтерському обліку відображено проводками: Дт685 КтЗ 11, Дт93 Кт685.

Згідно акту ДПІ у Печерському районі ГУ Мінідоходів м. Києва від 03.04.14 №1010/26-5 ;-22-07/38977359 встановлено:

-згідно висновку про результати відпрацювання ризикового платника податків оперативнимпідрозділом ГУ ДФС України ТОВ АлартТрейд (податковий номер 38977359) за податковою адресою: АДРЕСА_1 не знаходиться; керівник підприємства ОСОБА_2 Григорівназареєстрована за адресою: м. Дніпропетровськ, вул. Снайперська, буд. 15. Направлено запит до ОУ ГУМіндоходів у Дніпропетровській області з метою опитування останньої на рахунок причетності до фінанси-господарської діяльності підприємства: додатково проведено почеркознавче дослідження зразків підписудиректора ТОВ АлартТрейд ОСОБА_2 на реєстраційних документах підприємства. Згідно висновкуексперта №155 від 26.03.2014 року, підписи виконано різними особами;

-місцезнаходження майна: проведено аналіз податкової звітності ТОВ „АлартТрейд" відсутня будь-яка інформація про наявні складські приміщення, наявність автомобільного чи іншого транспорту, а також устаткування, що необхідне для здійснення фінансово-господарської діяльності підприємства;

-наявності трудових ресурсів: згідно податкової звітності, поданої до податкового органу інформація про загальну чисельність працюючих ТОВ „АлартТрейд" відсутня, фактично ТОВ „АлартТрейд" відсутнітрудові ресурси, виробниче обладнання, транспортне та торгівельне обладнання, сировина, матеріали для здійснення основного виду діяльності.

Виходячи з наведеного, ТОВ ,,АлартТрейд" здійснювало діяльність спрямовану на здійснення операцій пов'язаних з наданням податкової вигоди третім особам та використовувалось з метою прикриття незаконної діяльності.

Вищезазначене свідчить про відсутність необхідних умов для результатів відповідної господарської, економічної діяльності, технічного персоналу, основних фондів, виробничих активів, складських приміщень і транспортних засобів.

В зв'язку з цим, вищезазначене підприємство не могло фактично здійснювати господарські операції з урахуванням часу, оперативності проведення операцій, місцезнаходження майна, віддаленості контрагентів один від одного.

Крім того, при проведенні аналізу наявної в органах ДФС України інформації встановлено шо. діяльність ТОВ „АлартТрейд" має ознаки фіктивності , а саме: звіт 1-ДФ за 2014року не надавався, визначити кількість працівників не надається можливим; стан платника 28 триває процедура припинення, направлено заперечення органу ДФС); остання звітність з ПДВ за липень 2014року з податку на додану вартість; свідоцтво платника ПДВ анульоване 06.05.2014 (внесено запис про відсутність за місцезнаходженням); фінансова звітність та декларація з податку на прибуток за 2014р. не надавалися; відсутності інформації щодо трудових ресурсів, відсутні складські приміщення, виробничі потужності для здійснення будь-якого виду діяльності.

З урахуванням вище викладеного, в акті зазначено, що вище вказані підприємства: ТОВ Екстрабілдінг Груп , ПП Промстройресурс , ТОВ Авеню-Л , ТОВ „Компанія Горизонт Плюс", ТОВ Будперспектива , ТОВ БК Траст Інвест , ПП Гранд Стройгефест , ТОВ Тех-Трейдінг , ТОВ АлартТрейд не могли фактично здійснювати господарські операції з урахуванням часу, наявності трудовогоресурсу, оперативності проведення операцій, місцезнаходження майна, віддаленості контрагентів один відодного, так, як територіально контрагенти знаходяться: ТОВ ЕкстрабілдінгГрупп - м. Київ, вул. Німанська, 3; ТОВ Авеню-Л - м. Одеса, вул. Базарна,71; ТОВ Будперспектива -м. Київ, вул.Сурікова, 3, корп. 8Б; ТОВ БК Траст Інвест - м. Київ, вул. Червоноармійська, 139, офіс 315/2, а ТОВ СП Аквавінтекс за адресою: с.м.т. Великодолинське. вул. Леніна, 126. Овідіопольський район, Одеська область.

В акті зроблено висновок, що по ланцюгу постачання відсутні можливі виконавці зазначених робіт установки та наладки лінії розливу коньяку, ремонтно-будівельних робіт, послуг з мийки цистерн, передпродажної підготовки алкогольних напоїв та оренди основних засобів, обстеження димових та вентиляційних каналів і відповідно, документи, складені ГОВ Екстрабілдінг Груп . ПП Промстройресурс , ТОВ Авеню-Л , ТОВ „Компанія Горизонт Плюс", ТОВ Будперспектива , ТОВ БК Траст Інвест , ПП Гранд Стройгефест , ТОВ Тех-Трейдінг . ТОВ „АлартТрейд" і ТОВ СП Аквавінтекс є дефектними та формальними, що не дає права ТОВ СП Аквавінтекс на формування витрат, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування по взаємовідносинам із зазначеними контрагентами.

НІ) Пунктом 3.1.2 акту перевірки зафіксовано, що перевіркою повноти визначення податковою кредиту за період з 01.01.2014 по 3 1.12.2014 встановлено його завищення в сумі 1 586 827 грн., в тому числі : лютий 2014- в сумі 54 750 грн., квітень 2014- в сумі 56 500 грн.. травень 2014- в сумі 37 666 грн.. червень 2014- в сумі 91 183 грн., липень 2014- в сумі 49 21 7 грн.. серпень 2014- в сумі 79 266 грн., вересень 2014- в сумі 183 928 грн., жовтень 2014- в сумі 270 500 грн.. листопад 2014- в сумі 355 083 грн., грудень 2014- в сумі 408 734 гривень.

Актом зафіксовано, що перевіркою встановлено завищення показників, відображених у поданихДеклараціях з податку на додану вартість рядок 10.1 Колонка Б підлягають оподаткуванню за ставкою 20відсотків, крім імпорту за перевіряємий період з 01.01.2014 по 3 1.12.2014 на загальну суму 1 583 660 грн., вт.ч.: лютий 2014 - в сумі 54 750грн.. квітень 2014 - в сумі 56 500 гри., травень 2014 - в сумі 37 666 грн., червень 2014 - в сумі 91 183 грн.. липень 2014 - в сумі 49 2 І 7 гри. . серпень 2014 - в сумі 79 266 грн., вересень 2014 - в сумі 183 928 грн., жовтень 2014 - в сумі 267 333 грн., листопад 2014 - в сумі 355 083

грн., грудень 2014 - в сумі 408 734 грн.. а саме: в порушення п. 198.1. п. 198.3 ст. 198 ПКУ ТОВ СП Аквавінтекс неправомірно віднесено до складу податкового кредиту суми ПДВ по операціям з контрагентами: ТОВ Екстрабілдінг - Групп - в сумі 622 244 грн. (в т.ч.: липень 2014 - 49 217грн., серпень2014-79 266грн., вересень 2014 - 183 928грн., жовтень 2014 - 267 333 грн., листопад 2014-42 500грн.); ПП Промстройресурс в сумі 626 650 грн. (в т.ч.: листопад 2014 - 3 12 583грн., грудень 2014-314 067грн.): ТОВ Буд Перспектива в сумі 94 667 грн. (грудень 2014); ПП Гранд Стройгефест в сумі 48 417 гри. (лютий 2014); ТОВ "Авеню-Л" в сумі 91 182 грн. (червень 2014); ТОВ Тех - Трейдінг в сумі 62 834 гри..(в т.ч.: лютий 2014 - 6 333грн. та квітень 2014 - 56 500грн.); ТОВ БК Траст Інвест в сумі 37 666 грн. (травень 2014), які не мають реального здійснення.

Враховуючи наведене, виходячи з системного аналізу положень діючого законодавства оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності, суд дійшов висновку, що податкові повідомлення-рішення15.10.2015 року №0001872201, №0001882201є обґрунтованими та такими, що відповідають нормам чинного законодавства.

Таким чином, колегія суддів не погоджується з висновком суду першої інстанції про обґрунтованість даного позову та наявність підстав для його задоволення.

Пунктом 4 ст. 202 КАС України передбачено, що підставами для скасування постанови або ухвали суду першої інстанції та ухвалення нового рішення є порушення норм матеріального або процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи або питання.

З огляду на викладене, колегія суддіввважає, що суд першої інстанції допустив вищенаведені порушення норм матеріального та процесуального права, щопризвело до неправильного вирішення даної справи по суті, внаслідок чого його постанова підлягає скасуванню з прийняттям нової постанови про відмову у задоволенні даного позову у повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 195, 196, 198, 202, 205, 207 КАС України, колегія суддів, -

П О С Т А Н О В И Л А:

Апеляційну скаргу Іллічівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області - задовольнити.

Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 1 березня 2017 року - скасувати.

Прийняти нову постанову.

В задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю Спільне підприємство Аквавінтекс до Іллічівської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби в Одеській області проскасування податкових повідомлень-рішень від 15.10.2015 року №0001872201, №0001882201 - відмовити в повному обсязі.

Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю Спільне підприємство Аквавінтекс до спеціального фонду Державного бюджету України на рахунок №: 31212206781008, отримувач коштів: УК у м. Одесі/Приморський р-н/22030101, код ЄДРПОУ 38016923, банк отримувача: ГУДКСУ в Одеській області, МФО: 828011, Код класифікації доходів бюджету 22030101 судовий збір у розмірі 43 119 (сорок три тисячі сто дев'ятнадцять) гривень 19 копійок.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складання її в повному обсязі.

Головуючий /ОСОБА_3/

Судді /ОСОБА_4/

/ОСОБА_5/

Дата ухвалення рішення26.04.2017
Оприлюднено04.05.2017
Номер документу66220215
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/3632/16

Ухвала від 03.05.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Запорожан Д.В.

Постанова від 26.04.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Запорожан Д.В.

Ухвала від 10.04.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Запорожан Д.В.

Ухвала від 10.04.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Запорожан Д.В.

Постанова від 01.03.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К. С.

Ухвала від 09.08.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К. С.

Ухвала від 27.07.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Єфіменко К. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні