Рішення
від 25.04.2017 по справі 908/259/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 35/25/17

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

25.04.2017 Справа № 908/259/17

Суддя господарського суду Запорізької області Топчій О.А.

при секретарі Осоцькому Д.І.

За участю представників сторін:

від позивача: ОСОБА_1, юрисконсульт, довіреність № 36 від 15.03.2017р.

від відповідача: ОСОБА_2, директор, довіреність № б/н від 28.02.2017р.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу

За позовом Комунального підприємства Водоканал , м. Запоріжжя

до Приватного підприємства Дарія , смт. Малокатеринівка, Запорізька область

про стягнення в сумі 6 425,00 грн.

СУТНІСТЬ СПОРУ:

09.02.2017р. до господарського суду Запорізької області звернулось Комунальне підприємство Водоканал з позовом до Приватного підприємства Дарія про стягнення додаткової плати за скид понаднормативних забруднень в комунальну каналізацію у сумі 6 425,00 грн.

09.02.2017р. автоматизованою системою документообігу господарського суду Запорізької області здійснено автоматичний розподіл судової справи між суддями, справу розподілено судді Топчій О.А.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 13.02.2017р. прийнято позовну заяву до розгляду, порушено провадження у справі, присвоєно справі номер провадження 35/25/17 та призначено розгляд справи на 28.02.2017р. о 12 год. 00 хв. У судовому засіданні 28.02.2017р. у порядку ст. 77 Господарського процесуального кодексу України оголошувалася перерва до 04.04.2017р. о 12 год. 00 хв. Ухвалою суду від 04.04.2017р. клопотання Комунального підприємства Водоканал про продовження строку розгляду справи та відкладення розгляду справи задоволено, продовжено строк розгляду справи № 908/259/17 на п'ятнадцять днів до 25.04.2017р., розгляд справи відкладено, судове засідання призначено на 25.04.2017р. о 12 год. 00 хв.

Обґрунтовуючи свій позов позивач посилається на те, що на підставі укладеного сторонами договору про надання послуг з питного водопостачання та приймання стічних вод у системі каналізації № 7585 від 01.07.2006р. позивач забезпечує відповідачу подачу питної води на господарсько-питні, побутові та технічні потреби, а також приймання стічних вод по майданчику: м. Запоріжжя, вул. Базова, 1В - підприємство. 01.06.2016р. керуючись умовами договору та чинним законодавством представниками лабораторії позивача проведено контрольний відбір проб стічних вод по майданчику вул. Базова, 3 що надходять в міську каналізацію. Факт відбору проб стічних вод відповідача зафіксовано в акті відбору проб стічних вод від 01.06.2016р. Відбір стічних вод зроблений в присутності представника відповідача ОСОБА_2 Було відібрано основну, арбітражну та паралельну проби. Результатами хімічного дослідження встановлено, що стічні води у контрольній точці К-10 не відповідають встановленим нормам: залізо загальне - 5,09 мг/дм 3 , при допустимій концентрації (ДК) 0,65 мг/дм 3 . даний факт відображений у протоколі якості скиду стічних вод виписаний від 02.06.2016р. Про результати хімічного аналізу стічних вод відповідача повідомлено листом (телефонограмою) від 02.06.2016р. Позивачем виконаний розрахунок розміру додаткової плати за скид понаднормативних забруднень за весь обсяг стічних вод, відведених від майданчика відповідача в мережі міськканалізації за період з квітня 2016р. по червень 2016р. у сумі 6425,00 грн. та виставлений рахунок від 19.07.2016р. № 7585. Позивачем на адресу відповідача направлялася претензія від 19.07.2016р. № 7431 з рахунком, протоколом якості скиду стічних вод, розрахунком додаткової плати з доказами направлення та отриманням відповідачем 22.07.2016р. В порушення п. 5.2.2 договору відповідач оплату за скид понаднормативних забруднень не здійснив, заборгованість складає 6425,00 грн. З огляду на вищезазначене та керуючись п.п. 7.7, 9.3, 9.6 «Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України» , ст.ст. 526, 629 Цивільного кодексу України, ст. 193 Господарського кодексу України, та умов договору № 7585 від 01.07.2006р. позивач просить суд стягнути з відповідача 6 425,00 грн. плати за скид понаднормативних забруднень в комунальну каналізацію.

У судовому засіданні 25.04.2017р. представник позивача підтримав позовні вимоги викладені у позовній заяві. Просить суд позов задовольнити та стягнути з Приватного підприємства Дарія додаткову плату у розмірі 6 425,00 грн. за скид понаднормативних забруднень в комунальну каналізацію.

Представник відповідача у судовому засіданні проти задоволення позовних вимог заперечив у повному обсязі та у відзиві зазначив, що система водопостачання та каналізації ПП Дарія не містить трубопроводів з кородуючого заліза в наслідок того, що у 2007 році проведена їх реконструкція, у зв'язку з чим здійснюється скидання виключно побутових стоків. Перевищення допустимих концентрацій у стічних водах відповідача виникло в результаті можливого попадання в колектор стічних вод суміжних організацій, а не з вини відповідача. Відповідач вважає результат аналізу стічних вод відповідача, який зроблений лабораторією позивача, неналежним доказом перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин в стічних водах та не може бути підставою для розрахунку оплати за скид понаднормативних забруднень. Крім того, відповідач не погодився з розрахунком плати за скид понаднормативних забруднень, зазначивши, що відбір проб стічних вод був зроблений 01.06.2016р., однак при розрахунку додаткової плати за скид понаднормативних забруднень у систему каналізації м. Запоріжжя Комунальне підприємство Водоканал взяло у розрахунок весь червень 2016р. Просить суд в задоволенні позовних вимог відмовити.

За клопотанням представників сторін розгляд справи здійснювався без застосування засобів технічної фіксації.

25.04.2017р. справу розглянуто, оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд

ВСТАНОВИВ :

Комунальним підприємством Водоканал (Водоканал, позивач у даній справі) та Приватним підприємством Дарія (Абонент, відповідач у даній справі) 01.07.2006р. укладений договір № 7585 про надання послуг з питного водопостачання та приймання стічних вод у системи каналізації (далі - Договір).

До Договору № 7585 укладались додаткові угоди № 3/01/11/2012 від 01.11.2012р., № 1/30/12/2013 від 30.12.2013р.

У розділі 2 Договору Термін дії договору (в редакції додаткової угоди № 1/30/12/2013 від 30.12.2013р.) встановлено, що договір укладається з 01.07.2006р. по 31.12.2014р. Договір вважається пролонгованим на кожний наступний рік, якщо за місяць до закінчення терміну його дії, про його припинення не було письмово заявлено однією із сторін.

Представники сторін у судовому засіданні пояснили, що Договір № 7585 діє до теперішнього часу, термін його дії сторонами не припинявся.

Згідно з пунктом 1.1 Договору Водоканал забезпечує Абоненту подачу питної води на господарсько-питні, побутові та технічні потреби, а також приймання стічних вод по майданчикам вул. Базова, 1В - підприємство

Згідно з п. 3.2.9 договору (в редакції додаткової угоди № 3/01/11/2012 від 01.11.2012р.) відповідальними особами (особами, що їх заміщають) за водопостачання Абонента, зберігання пломб на водолічильних вузлах, вводах та водопровідних мережах Абонента, забезпечення безпечних умов праці при проведенні робіт по зняттю показників облікових приладів, огляду водолічильних вузлів, вводів водопроводу, водопровідних та каналізаційних мереж і споруд Абонента, підписання усіх видів актів, актів-рахунків, виконання приписів представників Водоканалу, Абонент призначає: зам. Директора по виробництву ОСОБА_3.

У розділі 5 договору встановлений порядок розрахунків. Відповідно до п. 5.2.2 за скид стоків з перевищенням ДК Абонент зобов'язаний сплатити Водоканалу на підставі претензій за скид наднормативних забруднень у систему каналізації м. Запоріжжя, складених у відповідності з «Правилами приймання…» , «Правилами приймання…м. Запоріжжя» та «Інструкцією…» . Пунктом 9.6. «Правил приймання … м. Запоріжжя» визначено, що період, за який стягується плата за скид абонентом понаднормативних забруднень складає три календарні місяці (поточний місяць і два попередніх).

У додатку № 1 до п. 3.2.9 договору № 7585 встановлено допустимі концентрації забруднюючих речовин у стічних водах, підприємств на скид у міськканалізації по лівому та правому берегу.

Відповідно до п. 6.1 договору сторони несуть відповідальність за невиконання зобов'язань у відповідності з чинним законодавством та вказаними в цьому Договорі нормативними документами.

Згідно з п. 9.2. Договору, всі питання, не передбачені цим договором, регулюються чинним законодавством України, нормативними актами органів місцевої виконавчої влади та органів місцевого самоврядування.

Як свідчать матеріали справи, представниками позивача 01.06.2016р. складений Акт відбору проб стічних вод у контрольних точках по майданчику відповідача за адресою вул. Базова, 3.

Акт відбору проб стічних вод від 01.06.2016р. підписаний представниками позивача та відповідача.

Відповідач не заперечував проти повноважень осіб, які були присутні при відборі проб стічних вод 01.06.2016р.

На підставі акту відбору проб стічних вод від 01.06.2016р. позивачем складений протокол якості скиду стічних вод від 01.06.2016 р., в якому наведено показники виявлених забруднюючих речовин в точці відбору проб К-10 за результатами хімічного дослідження: перевищена концентрація залізу загального - 5,09 мг/дм 3 (допустима концентрація 0,65 мг/дм 3 ). Про результати хімічного аналізу стічних вод позивач повідомив відповідача листом (телефонограмою) 02.06.2016 р. (прийнято ОСОБА_4І.).

В зв'язку з виявленням перевищення концентрації залізу загального позивачем складений розрахунок додаткової плати за скид понаднормативних забруднень у систему каналізації м. Запоріжжя в сумі 6 425,00грн. за період квітень, травень, червень 2016 р. по об'єму стічних вод, що скинуті за вищезазначений період 304 м3. На сплату за скид стоків, що перевищують нормативні забруднення, відповідачу пред'явлено рахунок № 7585 від 19.07.2016р. на суму 6 425,00 грн.

У зв'язку з вищезазначеним порушенням позивач 19.07.2016р. направив відповідачу претензію № 7431 на суму 6 425,00грн., до якої додано протокол якості скиду стічних вод, розрахунок додаткової плати, рахунок, який був отриманий відповідачем (а.с. 34).

Як вказує позивач, відповідач не здійснив оплату за рахунком № 7585 від 19.07.2016р., внаслідок чого заборгованість по оплаті за скид понаднормативних забруднень за даним рахунком складає 6 425,00грн.

Відповідно до ч. 6 ст. 33 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища екологічні нормативи розробляються і вводяться в дію центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони навколишнього природного середовища, та іншими уповноваженими на те державними органами відповідно до законодавства України.

Згідно з п. 1.2 Правил прийняття стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України , затверджених наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 19.02.2002 р. № 37 та зареєстрованих Міністерством юстиції України 26.04.2002 р. за № 403/6691 (далі Правила приймання), Правила поширюються на комунальні підприємства водопровідно-каналізаційного господарства міст і селищ України та інші підприємства, що мають на балансі системи місцевого водопроводу та каналізації (далі - Водоканали), та на всі підприємства, установи, організації незалежно від форм власності й відомчої належності, які скидають свої стічні води в системи каналізації населених пунктів (далі - Підприємства).

Відповідно до ст. 44 Водного кодексу України водокористувачі зобов'язані дотримуватись встановлених нормативів гранично допустимого скидання забруднюючих речовин та встановлених лімітів забору води, лімітів використання води та лімітів скидання забруднюючих речовин, а також санітарних та інших вимог щодо впорядкування своєї території.

Згідно з п. 1.5 Правил приймання на підставі цих Правил та Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових стічних вод у системи каналізації населених пунктів Водоканали розробляють місцеві Правила приймання стічних вод підприємств у систему каналізації населеного пункту, у яких встановлюються допустимі концентрації (ДК) для кожної забруднюючої речовини, що може скидатися Підприємствами в систему каналізації, а також відображаються місцеві особливості приймання стічних вод Підприємств у міську каналізацію.

Місцеві Правила приймання згідно з Законом України Про місцеве самоврядування в Україні затверджують виконавчі органи місцевих рад за поданням Водоканалів після погодження з територіальними органами Мінекоресурсів та Міністерства охорони здоров'я України. Місцеві Правила приймання є обов'язковими для всіх Підприємств, яким Водоканали надають послуги з водовідведення та які розташовані на території даної місцевої ради (п. 1.6 Правил приймання).

Водоканал має право: контролювати якість, кількість та режим скиду стічних вод підприємств; пред'являти Підприємствам у встановленому порядку рахунки за скид понаднормативних забруднень із застосуванням коефіцієнта кратності, який враховує рівень небезпеки скинутих забруднень, при порушенні як цих Правил, так і місцевих Правил приймання; здійснювати раптовий (у будь-яку годину доби), не погоджений з Підприємством заздалегідь відбір проб для контролю за якістю стічних вод, що скидаються. Порядок та періодичність відбору проб визначаються в місцевих Правилах приймання (п. 2.1 Правил приймання).

Рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради від 20.05.2003 р. № 167 затверджено Правила приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя. Правила затверджено відповідно до наказу Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики від 19.02.02 № 37 Про затвердження Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів та Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26.04.2002 р. за № 402/6690, зокрема, для стягнення плати за скид промислових стічних вод у системи каналізації населених пунктів.

Згідно з п. 1.2 даних Правил, вони є обов'язковими до виконання всіма підприємствами, яким Водоканал надає послуги з водопостачання і водовідведення, розташованими на території Запорізької міської ради.

Рішенням виконавчого комітету Запорізької міської ради від 19.11.2009 р. № 476 внесено зміни до рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 20.05.2003 р. № 167 Про затвердження Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя в частині додатку № 1 до Правил, затверджено допустимі концентрації забруднюючих речовин у стічних водах, що скидаються підприємствами у міську систему каналізування у новій редакції.

Водоканали встановлюють кожному конкретному Підприємству режими і нормативи скиду забруднюючих речовин у систему каналізації населеного пункту, які не підлягають погодженню з місцевими органами Мінекоресурсів та МОЗ України (п. 1.7 Правил приймання).

Згідно з п. 7.8 Правил приймання № 37 із метою контролю якості стічних вод підприємств Водоканал здійснює відбір разових проб. Виявлені в цих пробах перевищення допустимих концентрацій (ДК) забруднюючих речовин у стічних водах є підставою для нарахування плати за скид понаднормативних забруднень. Відбір контрольних проб підприємств виконується уповноваженими представниками Водоканалу, що фіксується у спеціальному журналі або акті, який підписують як представники Водоканалу, так і представник підприємства - абонента.

При виявленні перевищення ДК забруднень, установлених договором або місцевими Правилами приймання, Водоканал після закінчення аналізу направляє Підприємству повідомлення про виявлене перевищення ДК забруднень (листом або телефонограмою) у термін, визначений місцевими Правилами приймання, але не більше 15 днів. Протягом шестимісячного терміну після виявлення перевищення ДК Водоканал згідно з Господарським процесуальним кодексом України направляє Підприємству претензію, до якої додаються: копія акта про відбір проби, копія результатів аналізу стічних вод, розрахунок величини додаткової плати за скид стічних вод (передаються лише ті документи, що відсутні на Підприємстві). У місцевих Правилах приймання конкретизується порядок відбору проб стічних вод на аналіз, порядок їх оформлення, а також порядок проведення аналізу проб (п.п. 7.10, 7.11 Правил приймання).

Водоканал має право: контролювати якість, кількість та режим скиду стічних вод у будь-який час доби без представника підприємства з участю представника відповідної компетентної організації або самостійно. Порядок та періодичність відбору проб визначає Водоканал без погодження підприємства. Проводити аналіз якості стічних вод підприємства. Робити офіційні висновки про відповідність фактичних концентрацій забруднюючих речовин в стічних водах допустимим. Виставляти підприємствам рахунки до оплати у випадку порушення Правил та невиконання умов договору (п. 2.1 Правил приймання … м. Запоріжжя ).

Допустимі концентрації (ДК) забруднюючих речовин у стічних водах підприємств розробляються згідно з Правилами приймання з урахуванням фонової концентрації води, що використовується на підприємстві. Дотримання встановлених ДК визначається в КТ на випуску підприємства відповідно до Додатку № 1 до Правил (п. 5.1 Правил приймання… м. Запоріжжя ).

У пункті 7.9 Правил приймання….. м. Запоріжжя визначений порядок відбору проб. З метою контролю якості стічних вод підприємств Водоканал здійснює плановий відбір разових, а при необхідності, середньодобових проб стічної води в контрольних точках. При відборі проб складається акт відбору проб стічних вод. У випадку виявлення порушення норм скиду забруднюючих речовин у міську каналізацію за результатами вимірювань заповнюється Протокол якості скиду стічних вод . У випадку виявлення перевищення ДК результати основного аналізу, що проводиться Водоканалом, доводяться підприємству телефонограмою в 15-денний термін.

У Додатку № 1 до Правил приймання….. м. Запоріжжя (в редакції згідно з рішенням виконкому Запорізької міської ради від 19.11.2009 р. № 476) встановлено розмір допустимих концентрацій забруднюючих речовин у стічних водах, що скидаються підприємствами у міську систему каналізування, зокрема, допустимі концентрації: залізу загального для підприємств, стічні води яких надходять до ЦОС-1 складає 0,65 мг/дм 3 .

Згідно п. 2.4 Правил приймання підприємства зобов'язані: виконувати в повному обсязі вимоги цих Правил, місцевих Правил приймання та договору на послуги водовідведення, своєчасно оплачувати рахунки Водоканалу за надані послуги; дотримуватись установлених Водоканалом кількісних та якісних показників стічних вод на каналізаційних випусках Підприємства; оплачувати рахунки за скид понаднормативних забруднень при порушенні встановлених показників.

Згідно з додатком № 1 до договору № 7585 Допустимі концентрації забруднюючих речовин у стічних водах підприємств на скид у міськканалізації по лівому та правому берегу» допустимі концентрації заліза загального для підприємств, стічні води яких надходять до лівого берегу складає 0,75 г/м 3 , для підприємств, стічні води яких надходять до правого берегу складає 0,68 г/м 3 .

Відповідно до пояснень представників сторін, допустимі концентрації залізу загального для відповідача встановлені - 0,65 мг/м 3 .

Згідно з п. 9.2 Правил приймання…м. Запоріжжя при перевищенні рівня вмісту забруднюючих речовин в стічних водах підприємств, що скидаються у систему каналізації, порівняно з встановленими правилами ДК, підприємства зобов'язані провести оплату за скид понаднормативних забруднень водоканалу, яка нараховується за нормативом плати за очищення 1 куб.м. стічних вод із вмістом забруднень у межах допустимих концентрацій, об'ємом скинутих понаднормативних забруднень стічних вод та коефіцієнтом кратності.

Період, за який стягується плата за скид підприємством стічних вод з перевищенням допустимих концентрацій, встановлених разовим аналізом, складає не більше трьох календарних місяців (поточного місяця та двох попередніх місяців). Підвищена плата стягується за весь об'єм стічних вод, скинутих підприємством за цей період з даного об'єкту (п. 9.6 Правил приймання м. Запоріжжя).

Наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 19.02.2002 р. № 37 затверджено Інструкцію про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів (далі Інструкція), яка встановлює єдиний на території України порядок встановлення та стягнення плати за скиди промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів і поширюється на комунальні підприємства водопровідно-каналізаційного господарства міст і селищ України та інші підприємства, що мають на балансі системи місцевого водопроводу та каналізації (далі - Водоканали), та на всі підприємства, установи, організації незалежно від форм власності й відомчої належності, які скидають свої стічні води в системи каналізації населених пунктів (далі - Підприємства).

Згідно з п. 1.3 Інструкції при недотриманні вимог договору та місцевих Правил приймання підприємства зобов'язані сплатити Водоканалу плату за скид понаднормативних забруднень, а також відшкодувати збитки, заподіяні через порушення режиму скиду і допустимих концентрацій забруднюючих речовин у стічних водах, які скидаються підприємствами. Контроль за прийманням стічних вод Підприємств у каналізаційну мережу здійснюють Водоканали.

У розділі 3 Інструкції визначено порядок обчислення плати за скид стічних вод підприємств у системи каналізації населених пунктів, зокрема, при перевищенні рівня вмісту забруднюючих речовин у стічних водах підприємства.

Суть спірних правовідносин полягає у вирішенні питання щодо правомірності стягнення плати за скид стічних вод з понаднормативним забрудненням за укладеним договором.

Відповідно до ст. 193 ГК України, ст.ст. 525, 526 ЦК України зобов'язання має виконуватися належним чином і в установлений строк відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших правових актів, а за відсутності таких умов та вимог відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Згідно з ст.ст. 11, 509 ЦК України підставою виникнення цивільних прав і обов'язків (зобов'язань) є, зокрема, договори та інші правочини. Цивільні права та обов'язки можуть виникати безпосередньо з актів цивільного законодавства. У випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов'язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.

Як встановлено судом, надані до матеріалів справи документи свідчать, що за результатами відбору проб за актом від 01.06.2016 р. та проведення хімічного лабораторного аналізу, у стічних водах підприємства відповідача виявлено перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин - заліза загального, які зафіксовано у протоколі якості стічних вод. Позивачем із додержанням вищевказаних вимог місцевих Правил, Інструкції та договору складено розрахунки додаткової плати за скид понаднормативних забруднень за встановленою формою акту відбору проб від 01.06.2016 р. (за період квітень, травень, червень 2016 р.) на суму 6 425,00 грн.

Розрахунок плати за скид понаднормативних забруднень здійснений позивачем на підставі Правил приймання стічних вод підприємств у комунальні та відомчі системи каналізації населених пунктів України, Правил приймання стічних вод підприємств у систему каналізування м. Запоріжжя та Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів.

Щодо заперечень відповідача, суд зазначає наступне.

Заперечуючи проти позову, відповідач зазначає, що відбір проб стічних вод був зроблений 01.06.2016р., однак при розрахунку додаткової плати за скид понаднормативних забруднень у систему каналізації м. Запоріжжя Комунальне підприємство Водоканал взяло у розрахунок весь червень 2016р.

Стосовно заперечень відповідача, що період розрахунку плати за скид понаднормативний забруднень може бути здійсненний і за менший період, ніж три місяці, суд зазначає наступне:

За умовами п. 5.2.2 договору № 7585 від 01.07.2006р. за скид стоків з перевищенням ДК Абонент зобов'язаний сплатити Водоканалу на підставі претензій за скид наднормативних забруднень в систему каналізації м. Запоріжжя, складених у відповідності з правилами приймання… , Правилами приймання … м. Запоріжжя , та Інструкцією… .

Пунктом 9.6. Правил приймання … м. Запоріжжя визначено, що період, за який стягується плата за скид підприємством стічних вод з перевищенням допустимих концентрацій, встановлених разовим аналізом, складає не більше трьох календарних місяців (поточного місяця та двох попередніх місяців). Підвищена плата стягується за весь об'єм стічних вод, скинених Підприємством за цей період з даного об'єкту.

Аналогічний порядок обчислення плати за скид стічних вод підприємств у системи каналізації населених пунктів визначений в п. 3.6. Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів, затвердженої наказом Держбуду України від 19.02.02 № 37 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України від 26.04.02 за № 402/6690.

Тобто, наведеними вище положенням встановлена можливість нарахування позивачем додаткової плати за скид стічних вод з перевищенням допустимих концентрацій не більше ніж за три місяці, при цьому нарахування плати за два попередні місяці перед місяцем, в якому виявлено порушення, не ставиться в залежність від перевищення допустимих концентрацій забруднюючих речовин у цих місяцях.

З наявного в матеріалах справи розрахунку об'єму стічних вод вбачається, що позивачем здійснено нарахування плати за скид понаднормативних забруднень на весь обсяг стічних вод, відведених від майданчика відповідача в мережі міськканалізації за період з квітня 2016 року по червень 2016 року включно в розмірі 6 425,00 грн.

Враховуючи наведене, оскільки позивачеві за умовами п. 9.6 Правил приймання … м. Запоріжжя та п. 3.6. Інструкції про встановлення та стягнення плати за скид промислових та інших стічних вод у системи каналізації населених пунктів, затвердженої наказом Держбуду України № 37 від 19.02.2002 р., надано право проводити нарахування додаткової плати за скид понаднормативних забруднень у строк не більше трьох місяців (поточного місяця та двох попередніх місяців), розрахунок плати за скид понаднормових забруднень здійснено позивачем за три місяці, суд дійшов висновку, що доводи відповідача в запереченнях є безпідставними.

В силу приписів ст. ст. 33, 34 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Оскільки судом встановлено, що відповідач свої зобов'язання за договором № 7585 від 01.07.2006р. щодо обмеження перевищення складу забруднюючих речовин в стічних водах не виконав, наявне перевищення допустимих концентрації забруднюючих речовин в стічних водах не спростував, а тому вимоги позивача щодо стягнення з відповідача додаткової плати за скид понаднормативних забруднень в комунальну каналізацію у сумі 6 425,00 грн. за період з квітня по червень 2016р. включно є законними, обґрунтованими, підтвердженими належними доказами та підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 49 ГПК України судові витрати за розгляд позовних вимог покладаються на відповідача.

Керуючись ст. ст. 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ :

1. Позов задовольнити.

2. Стягнути з Приватного підприємства ДАРІЯ (70454, Запорізька область, Запорізький район, смт. Малокатеринівка, вул. Хортицька, буд. 12-В, ідентифікаційний код 25481681) на користь комунального підприємства Водоканал (69002, м. Запоріжжя, вул. Святого Миколая, 61, ідентифікаційний код 03327121) 6 425 грн. (шість тисяч чотириста двадцять п'ять) грн. 00 коп. плати за скид понаднормативних забруднень в комунальну каналізацію міста Запоріжжя та витрати зі сплати судового збору в розмірі 1 600 (одна тисяча шістсот) грн. 00 коп. Видати наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку для подання апеляційної скарги з моменту оформлення та підписання повного тексту рішення.

Повне рішення оформлено і підписано, згідно із вимогами ст. 84 ГПК України 03.05.2017 р.

Суддя О.А. Топчій

Дата ухвалення рішення25.04.2017
Оприлюднено04.05.2017
Номер документу66296123
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/259/17

Судовий наказ від 16.05.2017

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Топчій О.А.

Рішення від 25.04.2017

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Топчій О.А.

Ухвала від 04.04.2017

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Топчій О.А.

Ухвала від 13.02.2017

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Топчій О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні