КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 грудня 2016 року м.Київ 810/3208/16
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дудіна С.О., розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Еко-Сервіс до Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
Суть спору: Товариство з обмеженою відповідальністю «Еко-Сервіс» звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Бориспільського відділення Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 13.06.2016 № 0011 831520, № НОМЕР_1.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 27.10.2016 замінено неналежного відповідача у справі - Бориспільське відділення Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області, на належного - Броварську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Київській області.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на необґрунтованість та безпідставність висновків контролюючого органу щодо порушення ТОВ Еко-Сервіс строків сплати податкового зобов'язання з податку на прибуток, оскільки відповідачем було порушено вимоги чинного законодавства під час здійснення зарахування сплачених позивачем платежів та визначення кількості днів прострочення.
Відповідач проти позову заперечував з підстав, викладених у письмових запереченнях, зміст яких повністю дублює рішення Головного управління ДФС у Київській області від 02.09.2016 №2018/10/10-36-10-01-04, прийняте в процесі адміністративного оскарження спірних податкових повідомлень-рішень.
19.12.2016 на адресу суду від представника відповідача надійшло клопотання б/н від 16.12.2016 (вх.№19077/16 від 19.12.2016) про надання витребуваних документів, яке було долучено судом до матеріалів справи.
20.12.2016 на електронну адресу суду від представника відповідача надійшло клопотання б/н від 20.12.2016 (вх.№1904/16 від 20.12.2016) про здійснення розгляду справи без участі представника Броварської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області.
Присутній у судовому засіданні представник позивача заявив клопотання про здійснення розгляду справи у порядку письмово провадження.
Вказані клопотання сторін були задоволені судом, про що було постановлено усну ухвалу без виходу до нарадчої кімнати із занесенням до журналу судового засідання.
У зв'язку з цим, подальший розгляд справи здійснюється у порядку письмового провадження.
Так, згідно з ч. 4 ст. 122 Кодексу адміністративного судочинства України Особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
Згідно з п. 10 ч. 1 ст. З Кодексу адміністративного судочинства України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без виклику осіб, які беруть участь у справі, та проведення судового засідання на основі наявних у суду матеріалів у випадках, встановлених цим Кодексом.
Вищий адміністративний суд України в пункті 11 Листа від 30.11.2009 №1619/10/13-09 зазначив, що під час вирішення справи у порядку письмового провадження його фіксування за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється, оскільки в такому разі не проводиться судове засідання і, відповідно, справа розглядається без участі секретаря.
На підставі цього, справа розглядається без проведення судового засідання.
Дослідивши матеріали справи та оцінивши докази, які є у справі, суд
ВСТАНОВИВ:
27.05.2016 Бориспільською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Київській області було проведено перевірку правил сплати (перерахування) Товариством з обмеженою відповідальністю Еко-Сервіс податків, за результатами якої складено акт від 27.05.2016 №91/15-3/31885141.
Як вбачається з акта, перевіркою були виявлені порушення позивачем встановлених п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України термінів сплати самостійно визначеного грошового зобов'язання з кодом бюджетної класифікації доходів 11021000 податокна прибуток приватних підприємств за наступні періоди: лютий 2014 року, серпень 2014 року - листопад 2015 року.
На підставі акта перевірки 13.06.2016 Бориспільською ОДПІ ГУ ДФС у Київській області було прийнято наступні податкові повідомлення-рішення:
- №0011841520, яким позивачеві нараховано штраф у сумі 10904,02 грн., що дорівнює 20% від суми несвоєчасно сплаченого грошового зобов'язання;
- №0011831520, яким позивачеві нараховано штраф у сумі 9259,05 грн., що дорівнює 10% від суми несвоєчасно сплаченого грошового зобов'язання.
Вказані податкові повідомлення-рішення були оскаржені позивачем в адміністративному порядку до Головного управління ДФС у Київській області, однак за результатом розгляду скарги в її задоволенні було відмовлено, про що було прийнято рішення від 02.09.2016 №2018/10/10-36-10-01-04.
Не погоджуючись з правомірністю прийняття вищевказаних податкових повідомлень-рішень, ТОВ Еко-Сервіс звернулося до суду з позовом про визнання їх протиправними та скасування, з приводу чого суд зазначає наступне.
Підпунктом 4.1.1 п.4.1 ст.4 Податкового кодексу України встановлено, що податкове законодавство України ґрунтується, серед іншого на принципі загальності оподаткування, за яким кожна особа зобов'язана сплачувати встановлені цім Кодексом, законами з питань митної справи податки та збори, платником яких вона є згідно з положеннями цього Кодексу.
Згідно з приписами п.п.16.1.4 п.16.1 ст.16 ПК України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до п.31.1 ст.31 ПК України строком сплати податку та збору визнається період, що розпочинається з моменту виникнення податкового обов'язку платника податку із сплати конкретного виду податку і завершується останнім днем строку, протягом якого такий податок чи збір повинен бути сплачений у порядку, визначеному податковим законодавством. Податок чи збір, що не був сплачений у визначений строк, вважається не сплаченим своєчасно.
Відповідно до пунктів 36.1 та 36.2 статті 36 ПК України податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи.
Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.
Виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк (п.38.1 ст.38 ПК України).
Згідно з п.54.1 ст.54 ПК України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Відповідно до п.57.1 ст.57 ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Згідно з пунктом 49.18 статті 49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює:
- п.49.18.1: календарному місяцю (у тому числі в разі сплати місячних авансових внесків) - протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця;
- п.49.18.2: календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя);
- п.49.18.3: календарному року, крім випадків, передбачених підпунктами 49.18.4 та 49.18.5 цього пункту - протягом 60 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року;
- п.49.18.4: календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - до 1 травня року, що настає за звітним, крім випадків, передбачених розділом IV цього Кодексу;
- п.49.18.5: календарному року для платників податку на доходи фізичних осіб - підприємців - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) року.
Відповідно до п.49.19 ст.49 ПК України якщо податкова декларація за квартал, півріччя, три квартали або рік розраховується наростаючим підсумком на підставі показників базових податкових періодів, з яких складаються такі квартал, півріччя, три квартали або рік (без урахування авансових внесків), згідно з відповідним розділом цього Кодексу, зазначена податкова декларація подається у строки, визначені пунктом 49.18 цієї статті для такого базового звітного (податкового) періоду.
Для цілей цього Кодексу під терміном "базовий звітний (податковий) період" слід розуміти перший звітний (податковий) період року, визначений відповідним розділом цього Кодексу.
Абзацом четвертим пункту 57.1 ст.57 ПК України (в редакції до внесення змін Законом України від 28.12.2014 №71-УІІІ, який набрав чинності 01.01.2015)було передбачено, що платники податку на прибуток (крім новостворених, виробників сільськогосподарської продукції, неприбуткових установ (організацій) та платників податків, у яких доходи, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, за останній річний звітний податковий період не перевищують 10 мільйонів гривень) щомісяця сплачують авансовий внесок з податку на прибуток у порядку і в строки, які встановлені для місячного податкового періоду, у розмірі не менше 1/12 нарахованої до сплати суми податку за попередній звітний (податковий) рік без подання податкової декларації.
В абзаці 2 пункту 2 Підрозділу 4 Розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу України визначено, що платники податку на прибуток підприємств, які починаючи з 2013 року подають річну податкову декларацію відповідно до пункту 57.1 статті 57 цього Кодексу, сплачують у січні - лютому 2013 року авансовий внесок з цього податку у розмірі 1/9 податку на прибуток, нарахованого у податковій звітності за дев'ять місяців 2012 року, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Згідно з абзацами 5-6 пункту 57.1 статті 57 ПК України в редакції з 01.01.2015 до 01.01.2016 платники податку на прибуток (крім новостворених, виробників сільськогосподарської продукції, інститутів спільного інвестування, неприбуткових установ (організацій) та платників податків, у яких доходи, що враховуються при визначенні об'єкта оподаткування, за останній річний звітний податковий період не перевищують двадцяти мільйонів гривень) щомісяця, протягом дванадцятимісячного періоду, сплачують авансовий внесок з податку на прибуток у порядку і в строки, які встановлені для місячного податкового періоду. Сума щомісячних авансових внесків обчислюється у розмірі не менше 1/12 нарахованої суми податку на прибуток підприємств за попередній звітний (податковий) рік, зменшеної на суму сплачених авансових внесків з цього податку при виплаті дивідендів, яка залишилась не зарахованою у зменшення податкового зобов'язання з цього податку, без подання податкової декларації.
При цьому дванадцятимісячний період для сплати авансових внесків визначається з червня поточного звітного (податкового) року по травень наступного звітного (податкового) року включно.
У складі річної податкової декларації платником податку подається розрахунок щомісячних авансових внесків, які мають сплачуватися у наступний дванадцятимісячний період. Визначена в розрахунку сума авансових внесків вважається узгодженою сумою грошових зобов'язань.
Водночас, Законом України від 28.12.2014 №71-УІІІ пункт 9 Підрозділу 4 Розділу ХХ Перехідні положення Податкового кодексу Українибув викладений у такій редакції:
"У січні - грудні 2015 року та січні - травні 2016 року платники зобов'язані сплачувати щомісячні авансові внески з податку на прибуток підприємств відповідно до пункту 57.1 статті 57 цього Кодексу у редакції, що діяла до 1 січня 2015 року. При цьому сума щомісячних авансових внесків за березень - травень 2016 року обчислюється у розмірі не менше 1/12 нарахованої суми податку на прибуток підприємств за 2014 звітний (податковий) рік".
Отже, у період виникнення спірних правовідносин авансові внески з податку на прибуток, задекларовані платником податків у складі річної податкової декларації, підлягали щомісячній сплаті у порядку і в строки, які встановлені для місячного податкового періоду, тобто протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового місяця.
При цьому, відповідно до положень статті 126 ПК України у разі якщо платник податків не сплачує узгоджену суму грошового зобов'язання та/або авансових внесків з податку на прибуток підприємств, рентної плати протягом строків, визначених цим Кодексом, такий платник податків притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах:
- при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 10 відсотків погашеної суми податкового боргу;
- при затримці більше 30 календарних днів, наступних за останнім днем строку сплати суми грошового зобов'язання, - у розмірі 20 відсотків погашеної суми податкового боргу.
При цьому, суд звертає увагу на те, що відповідно до положень статей 54, 58 Податкового кодексу України передбачені статтею 126 ПК України штрафні санкції, на відміну від пені, застосовуються не в автоматичному режимі, а потребують прийняття контролюючим органом відповідного податкового повідомлення-рішення.
Так, після несвоєчасного погашення суми податкового боргу на таку суму сплати в залежності від строку затримки платежу (до 30 календарних днів включно чи більше) в інтегрованій картці платника податків нараховується штраф за кодами облікових операцій 280 ( необхідна штрафна санкція за несвоєчасну сплату платежу по ст. 126 ПКУ (10%)) та 281 ( необхідна штрафна санкція за несвоєчасну сплату платежу по ст. 126 ПКУ (20%)), який застосовується до платника податків та відображається в ІКПП в якості грошового зобов'язання після прийняття контролюючим органом відповідного податкового повідомлення-рішення.
З матеріалів справи вбачається, що 06.02.2014 Товариством з обмеженою відповідальністю «Еко-Сервіс» була подана до контролюючого органу за місцем податкового обліку податкова декларація з податку на прибуток підприємства (звітна) за 2013 рік, в якій податок на прибуток за звітний період (рядок 14) задекларований в сумі 106 415 грн.; податок на прибуток за результатами попереднього звітного (податкового) періоду поточного року з урахуванням уточнень (рядок 15) - в розмірі 73 846 грн.; податок на прибуток, нарахований за результатами останнього календарного кварталу (звітного) податкового періоду (рядок 16) - 32 569 грн.; авансовий внесок, що підлягатиме сплаті щомісяця у березні-грудні 2014 року та січні-лютому 2015 року (рядок 34) - 8868 грн.
11.03.2014 позивачем подано уточнюючу податкову декларацію з податку на прибуток підприємства за 2013 рік, в якій в рядку 13 ЗП задекларовано зменшення нарахованої суми податку на 114 972 грн., що, згідно з додатком ЗП, є сумою сплаченого авансового внеску з податку на прибуток відповідно до пункту 57.1 статті 57 ПК України.
У зв'язку з цим, як податок на прибуток за звітний період (рядок 14), так і податок на прибуток, нарахований за результатами останнього календарного кварталу (звітного) податкового періоду (рядок 16), були задекларовані позивачем з від'ємним значенням: -8557 грн.
В податковій декларації з податку на прибуток підприємства за 2014 рік (звітна) від 26.02.2015 позивачем задекларовані наступні показники:
- податок на прибуток від діяльності, що не підлягає патентуванню (рядок 11): 113 080 грн.;
- зменшення нарахованої суми податку (рядок 13 ЗП): 117 654 грн. (згідно Додатку ЗП зменшення відбулося за рахунок суми нарахованого авансового внеску з податку на прибуток);
- податок на прибуток за звітний період (рядок 14): -4574 грн.;
- авансовий внесок, що підлягатиме сплаті щомісячно (рядок 23): 9423 грн.
В податковій декларації з податку на прибуток підприємства за 2015 рік (звітна) від 12.02.2016 позивачем задекларовані наступні показники:
- податок на прибуток (рядок 06): 167 779 грн.;
- зменшення нарахованої суми податку (рядок 16 ЗП): 112 030 грн. (згідно Додатку ЗП зменшення відбулося за рахунок суми нарахованого авансового внеску з податку на прибуток);
- податок на прибуток за звітний період (рядок 17): 55 749 грн.;
- податок на прибуток, нарахований за результатами останнього (звітного) податкового періоду: 55 749 грн.
Таким чином, щомісячний розмір авансових внесків позивача з податку на прибуток приватних підприємств складав: з березня 2014 року по лютий 2015 року включно - 8868 грн., з березня 2015 року по лютий 2016 року включно - 9423 грн.
Ухвалами від 11.10.2016 та від 27.10.2016 у цій справі суд витребував від відповідача інтегровані картки платника податків-позивача з податку на прибуток (зокрема, рахунки №№33117347700004 та 33113318700004) за період з 2013 по 2015 роки включно.
На виконання цієї ухвали відповідачем були надані суду ІКПП позивача з авансових внесків (код класифікації доходів бюджету 11024000) за 2014 та 2015 роки, з податку на прибуток приватних підприємств (код класифікації доходів бюджету 11021000) за 2015 та 2016 роки.
Інші ІКПП суду надані не були.
Відповідно до частини 6 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України якщо особа, яка бере участь у справі, без поважних причин не надасть докази на пропозицію суду для підтвердження обставин, на які вона посилається, суд вирішує справу на основі наявних доказів.
З урахуванням цього, суд вирішує справу на підставі наявних у ній доказів та виходячи з тих обставин, що інші ІКПП за період 2013-2015 роки у контролюючого органу відсутні .
При цьому, оскільки правомірність відображення контролюючим органом в ІКПП розрахунків ТОВ Еко-Сервіс по авансовим внескам з податку на прибуток до лютого 2014 року позивачем не оспорюється, в рамках цієї справи досліджується період, починаючи саме з лютого 2014 року.
Крім того, відповідно до пункту 87.9 статті 87 ПК України у разі наявності у платника податків податкового боргу контролюючі органи зобов'язані зарахувати кошти, що сплачує такий платник податків, в рахунок погашення податкового боргу згідно з черговістю його виникнення незалежно від напряму сплати, визначеного платником податків. У такому ж порядку відбувається зарахування коштів, що надійдуть у рахунок погашення податкового боргу платника податків відповідно до статті 95 цього Кодексу або за рішенням суду у випадках, передбачених законом.
Спрямування коштів платником податків на погашення грошового зобов'язання перед погашенням податкового боргу забороняється, крім випадків спрямування цих коштів на виплату заробітної плати та єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.
Отже, перевірка правомірності нарахування контролюючим органом штрафу здійснюється судом з урахуванням закріпленого в цій нормі принципу спрямування грошових надходжень на погашення податкового боргу в порядку календарної черговості його виникнення, незалежно від призначення платежу, відображеного платником податків у платіжних документах.
Досліджуючи своєчасність сплати позивачем авансових внесків з податку на прибуток приватних підприємств у період, охоплений актом перевірки (лютий 2014 року - листопад 2015 року включно), судом встановлено наступне.
Задекларована позивачем сума авансового внеску за лютий 2014 року в розмірі 9243 грн. була відображена в ІКПП 28.02.2014, в результаті чого існуюча недоїмка в сумі 14073,91 грн. була збільшена до 23316,91 грн., а загальна сума заборгованості, з урахуванням несплаченої пені в сумі 230,92 грн., дорівнювала 23547,83 грн.
Після зменшення податкового зобов'язання на 8557 грн. шляхом подачі позивачем 11.03.2014 уточнюючої податкової декларації з податку на прибуток підприємства за 2013 рік, та з урахуванням нарахованої пені в сумі 72,27 грн. та 30,19 грн., загальний розмір заборгованості станом на 11.03.2014 складав 15093,29 грн.
Платіжним дорученням №62 від 17.03.2014 позивачем сплачено 8868,00 грн., внаслідок чого загальна сума заборгованості, враховуючи нараховану пеню в сумі 54,04 грн. та 9,33 грн., склала 6288,66 грн., що відповідає відображеним в ІКПП даним.
Таким чином, матеріалами справи підтверджується, що станом на 30.03.2014, тобто на останній день сплати авансового внеску з податку на прибуток приватних підприємств за лютий 2014 року, податкове зобов'язання в повному обсязі сплачено не було, оскільки фактично в межах встановленого строку перерахована лише частина сума в розмірі 2954,34 грн. (9243 грн. - 6288,66 грн.).
Внаслідок декларування позивачем суми авансового внеску за березень 2014 року в розмірі 8868 грн. розмір недоїмки був збільшенийдо 15156,66 грн.
Платіжним дорученням №103 від 18.04.2014 позивачем сплачено 19000,00 грн., в результаті чого існуюча заборгованість була погашена в повному обсязі та виникла переплата в сумі 3705,51 грн. (з урахуванням пені в сумі 87,97 грн. та 49,86 грн.)
Таким чином, авансовий внесок з податку на прибуток за лютий 2014 року був сплачений в повному обсязі 18.04.2014, строк затримки сплати не перевищує 30 календарних днів, у зв'язку з чим розмір штрафу має складати 628,87 грн. (10% від6288,66 грн.).
В подальшому, задекларована позивачем сума авансового внеску за квітень 2014 року в сумі 8868 грн., з урахуванням переплати в сумі 3705,51 грн. призвела до утворення недоїмки в розмірі 5162,49 грн. (8868 грн. - 3705,51 грн.).
03.05.2014 в ІКПП була відображена сума штрафу за податковими повідомленнями-рішеннями від 16.04.2014 №0002641510 та №0002651510, в результаті чого розмір недоїмки склав 14436,71 грн.
Суд не приймає до уваги твердження позивача про неправомірне нарахування та відображення в ІКПП зазначеної суми штрафу, оскільки вищевказані податкові повідомлення-рішення були отримані позивачем 19.04.2014, про що свідчить відповідне повідомлення про вручення поштового відправлення, у судовому чи адміністративному порядку вказані ППР оскаржені не були, а тому визначені ними суми грошового зобов'язання є узгодженими.
Платіжним дорученням №135 від 19.05.2014 позивачем сплачено 8900,00 грн., у зв'язку з чим загальний розмір заборгованості, з урахуванням нарахованої пені в сумі 38,91 грн. (22,57 грн. + 4,18 грн. + 4,22 грн. + 4,18 грн. + 3,76 грн.), склав 5575,62 грн.
Задекларована позивачем сума авансового внеску за травень 2014 року в сумі 8868 грн.30.05.2014 призвела до утворення заборгованості в загальному розмірі 14443,62 грн. (8868 грн. +5575,62 грн.).
Платіжним дорученням №161 від 19.06.2014 позивачем сплачено 8900,00 грн., у зв'язку з чим загальний розмір заборгованості, з урахуванням нарахованої пені в сумі 95,46 грн. (0,31 грн. + 12,55 грн. + 25,98 грн. + 12,99 грн. + 12,99 грн. + 12,99 грн. + 17,65 грн.), склав 5639,08 грн.
30.06.2014 авансовий внесок за червень 2014 року в розмірі 8868 грн. призвів до відображення в ІКПП збільшення заборгованості до 14507,08 грн.
Платіжним дорученням №184 від 18.07.2014 позивачем сплачено 8900,00 грн., у зв'язку з чим заборгованість, з урахуванням нарахованої пені в сумі 127,58 грн. (104,80 грн. + 22,78 грн.), склала 5734,66 грн.
30.07.2014 в ІКПП відображено задекларований позивачем авансовий внесок за липень 2014 року в сумі 8868 грн., що призвело до збільшення заборгованості до 14602,66 грн.
Після сплати позивачем платіжним дорученням №209 від 15.08.2014 суми коштів в розмірі 8900,00 грн. та нарахування пені в сумі 123,20 грн. (103,69 грн. + 19,51 грн.) розмір заборгованості склав 5825,86 грн., який 30.08.2014 збільшився до 14693,86 грн. - на задекларований позивачем авансовий внесок за серпень 2014 року в сумі 8868 грн., несвоєчасна сплата якого була відображена контролюючим органом в акті перевірки від 27.05.2016 №91/15-3/31885141 та стала підставою для нарахування штрафу.
Сплачені позивачем платіжним дорученням №257 від 17.09.2014 кошти в сумі 9000,00 грн. зменшили розмір існуючої заборгованості, погасивши в порядку календарної черговості борг в сумі 5825,86 грн. та частину авансового внеску за серпень 2014 року в сумі 3174,14 грн. (9000,00 грн. - 5825,86 грн.), у зв'язку з чим несплаченим залишився внесок в розмірі 5693,86 грн., заборгованість з якого була збільшена на нараховану пеню в розмірі 133,36 грн. (112,49 грн. + 20,87 грн.), усього станом на 17.09.2014 розмір боргу став дорівнювати5827,22 грн.
Задекларований позивачем авансовий внесок за вересень 2014 року в сумі 8868 грн. збільшив 30.09.2014 розмір заборгованості до 14695,22 грн.
17.10.2014 позивачем платіжним дорученням №288 від 17.10.2014 було сплачено 8900,00 грн., що призвело до погашення несплаченої частини авансового внеску за серпень 2014 року в розмірі 5693,86 грн. та є підставою для застосування штрафу в розмірі 569,39 грн. (10% від суми несвоєчасно сплаченого грошового зобов'язання, оскільки прострочення не перевищує 30 календарних днів).
Інша частина коштів в розмірі 3206,14 грн. (8900,00 грн. - 5693,86 грн.) відповідно до положень п.87.9 ст. 87 ПК України є джерелом для погашення нарахованої в вересні 2014 року пені в сумі 133,36 грн. та частини авансового внеску за вересень 2014 року в сумі 3072,78 грн. (3206,14 грн. - 133,36 грн.).
Приймаючи до уваги нарахування пені на суму 127,84 грн. (107,64 грн. + 20,20 грн.), розмір заборгованості склав 5923,06 грн., який 30.10.2014 був збільшений до 14791,06 грн. - за рахунок задекларованого позивачем авансового внеску за жовтень 2014 року в розмірі 8868 грн.
Несплачена частина авансового внеску за вересень 2014 року в розмірі 5795,22 грн. (8868 грн. - 3072,78 грн.) була погашена 18.11.2014 - в день сплати позивачем коштів за платіжним дорученням №319 від 18.11.2014 на суму 8900,00 грн., а тому розмір штрафу має становити 579,52 грн. (10% від суми несвоєчасно сплаченого грошового зобов'язання, оскільки прострочення не перевищує 30 календарних днів).
Інша частина коштів в розмірі 3104,78 грн. (8900,00 грн. - 5795,22 грн.) відповідно до положень п.87.9 ст. 87 ПК України є джерелом для погашення нарахованої в жовтні 2014 року пені в сумі 127,84 грн. та частини авансового внеску за жовтень 2014 року в сумі 2976,94 грн. (3104,78грн. - 127,84 грн.), зменшивши його до 5891,06 грн. (8868 грн. - 2976,94 грн.).
Приймаючи до уваги нарахування пені на суму 152,69 грн. (128,03 грн. + 24,66 грн.), розмір заборгованості склав 6043,75 грн., який 30.11.2014 був збільшений до 14911,75 грн. - за рахунок задекларованого позивачем авансового внеску за листопад 2014 року в сумі 8868 грн.
Несплачена частина авансового внеску за жовтень 2014 року в розмірі 5891,06 грн. була погашена 18.12.2014 - в день сплати позивачем коштів за платіжним дорученням №371 від 18.12.2014 на суму 8900,00 грн., а тому розмір штрафу має становити 589,11 грн. (10% від суми несвоєчасно сплаченого грошового зобов'язання, оскільки прострочення не перевищує 30 календарних днів).
Інша частина коштів в розмірі 3008,94 грн. (8900,00 грн. - 5891,06 грн.) відповідно до положень п.87.9 ст. 87 ПК України є джерелом для погашення нарахованої в листопаді 2014 року пені в сумі 152,69 грн. та частини авансового внеску за листопад 2014 року в сумі 2856,25 грн. (3008,94 грн. - 152,69 грн.), зменшивши його до 6011,75 грн. (8868 грн. - 2856,25 грн.).
Приймаючи до уваги нарахування пені на суму 152,50 грн. (130,15 грн. + 22,35 грн.), розмір заборгованості склав 6164,25 грн., який 30.12.2014 був збільшений до 15032,25 грн. - за рахунок задекларованого позивачем авансового внеску за грудень 2014 року в сумі 8868 грн.
Несплачена частина авансового внеску за листопад 2014 року в розмірі 6011,75 грн. була погашена 29.01.2015 - в день сплати позивачем коштів за платіжним дорученням №21 від 29.01.2015 на суму 8900,00 грн., а тому розмір штрафу має становити 601,18 грн. (10% від суми несвоєчасно сплаченого грошового зобов'язання, оскільки прострочення не перевищує 30 календарних днів).
Інша частина коштів в розмірі 2888,25 грн. (8900,00 грн. - 6011,75 грн.) відповідно до положень п.87.9 ст. 87 ПК України є джерелом для погашення нарахованої в грудні 2014 року пені в сумі 152,50 грн. та частини авансового внеску за грудень 2014 року в сумі 2735,75 грн. (2888,25 грн. - 152,50 грн.), зменшивши його до 6132,25 грн. (8868 грн. - 2735,75 грн.).
Приймаючи до уваги нарахування пені на суму 199,78 грн. (163,26 грн. + 36,52 грн.), розмір заборгованості склав 6332,03 грн., який 30.01.2015 був збільшений до 15200,03 грн. - за рахунок задекларованого позивачем авансового внеску за січень 2015 року в сумі 8868 грн.
Несплачена частина авансового внеску за грудень 2014 року в розмірі 6132,25 грн. була погашена 18.02.2015 - в день сплати позивачем коштів за платіжним дорученням №44 від 18.02.2015 на суму 8900,00 грн., а тому розмір штрафу має становити 613,23 грн. (10% від суми несвоєчасно сплаченого грошового зобов'язання, оскільки прострочення не перевищує 30 календарних днів).
Інша частина коштів в розмірі 2767,75 грн. (8900,00 грн. - 6132,25 грн.) відповідно до положень п.87.9 ст. 87 ПК України є джерелом для погашення нарахованої в січні 2015 року пені в сумі 199,78 грн. та частини авансового внеску за січень 2015 року в сумі 2567,97 грн. (2767,75 грн. - 199,78 грн.), зменшивши його до 6300,03 грн. (8868 грн. - 2567,97 грн.).
Приймаючи до уваги нарахування пені на суму 222,27 грн. (192,64 грн. + 29,63 грн.), розмір заборгованості склав 6522,30 грн., який 28.02.2015 був збільшений до 15390,30 грн. - за рахунок задекларованого позивачем авансового внеску за лютий 2015 року в сумі 8868 грн.
Несплачена частина авансового внеску за січень 2015 року в розмірі 6300,03 грн. була погашена 10.03.2015 - в день сплати позивачем коштів за платіжним дорученням №72 від 10.03.2015 на суму 9423,00 грн., а тому розмір штрафу має становити 630,00 грн. (10% від суми несвоєчасно сплаченого грошового зобов'язання, оскільки прострочення не перевищує 30 календарних днів).
Інша частина коштів в розмірі 3122,97 грн. (9423,00 грн. - 6300,03 грн.) відповідно до положень п.87.9 ст. 87 ПК України є джерелом для погашення нарахованої в лютому 2015 року пені в сумі 222,27 грн. та частини авансового внеску за лютий 2015 року в сумі 2900,70 грн. (3122,97 грн. - 222,27 грн.), зменшивши його до 5967,30 грн. (8868 грн. - 2900,70 грн.).
11.03.2015 недоїмка була зменшена на 4574 грн., у зв'язку з чим частина непогашеного авансового внеску за лютий 2015 року склала 1393,30 грн. (5967,30 грн. - 4574 грн.), а загальний розмір заборгованості, приймаючи до уваги нарахування пені на суму 299,61 грн. (236,12 грн. + 22,89 грн. + 40,60 грн.), став дорівнювати 1692,91 грн., який 30.03.2015 був збільшений до 11115,91 грн. - за рахунок задекларованого позивачем авансового внеску за березень 2015 року в сумі 9423 грн.
Несплачена частина авансового внеску за лютий 2015 року в розмірі 1393,30 грн. була погашена 17.04.2015 - в день сплати позивачем коштів за платіжним дорученням №118 від 17.04.2015 на суму 9423,00 грн., а тому розмір штрафу має становити 139,33 грн. (10% від суми несвоєчасно сплаченого грошового зобов'язання, оскільки прострочення не перевищує 30 календарних днів).
Інша частина коштів в розмірі 8029,70 грн. (9423,00 грн. - 1393,30 грн.) відповідно до положень п.87.9 ст. 87 ПК України є джерелом для погашення нарахованої в березні 2015 року пені в сумі 299,61 грн. та частини авансового внеску за березень 2015 року в сумі 7730,09 грн. (8029,70 грн. - 299,61 грн.), зменшивши його до 1692,91 грн. (9423,00 грн. - 7730,09 грн.).
Приймаючи до уваги нарахування пені на суму 192,82 грн. (63,21 грн. + 129,61 грн.), розмір заборгованості склав 1885,73 грн., який 30.04.2015 був збільшений до 11308,73 грн. - за рахунок задекларованого позивачем авансового внеску за квітень 2015 року в сумі 9423 грн.
Несплачена частина авансового внеску за березень 2015 року в розмірі 1692,91 грн. була погашена 07.05.2015 - в день сплати позивачем коштів за платіжним дорученням №138 від 07.05.2015 на суму 9423,00 грн., а тому розмір штрафу має становити 169,29 грн. (10% від суми несвоєчасно сплаченого грошового зобов'язання, оскільки прострочення не перевищує 30 календарних днів).
Інша частина коштів в розмірі 7730,09 грн. (9423,00 грн. - 1692,91 грн.) відповідно до положень п.87.9 ст. 87 ПК України є джерелом для погашення нарахованої в квітні 2015 року пені в сумі 192,82 грн. та частини авансового внеску за квітень 2015 року в сумі 7537,27 грн. (7730,09 грн. - 192,82 грн.), зменшивши його до 1885,73 грн. (9423 грн. - 7537,27 грн.).
Приймаючи до уваги нарахування пені на суму 76,65 грн. (61,78 грн. + 14,87 грн.), розмір заборгованості склав 1962,38 грн., який 30.05.2015 був збільшений до 11385,38 грн. - за рахунок задекларованого позивачем авансового внеску за травень 2015 року в сумі 9423 грн.
Несплачена частина авансового внеску за квітень 2015 року в розмірі 1885,73 грн. була погашена 09.06.2015 - в день сплати позивачем коштів за платіжним дорученням №175 від 09.06.2015 на суму 9423,00 грн., а тому розмір штрафу має становити 188,57 грн. (10% від суми несвоєчасно сплаченого грошового зобов'язання, оскільки прострочення не перевищує 30 календарних днів).
Інша частина коштів в розмірі 7537,27 грн. (9423,00 грн. - 1885,73 грн.) відповідно до положень п.87.9 ст. 87 ПК України є джерелом для погашення нарахованої в травні 2015 року пені в сумі 76,65 грн. та частини авансового внеску за травень 2015 року в сумі 7460,62 грн. (7537,27 грн. - 76,65 грн.), зменшивши його до 1962,38 грн. (9423 грн. - 7460,62 грн.).
Приймаючи до уваги нарахування пені на суму 116,61 грн. (65,10 грн. + 51,51 грн.), розмір заборгованості склав 2078,99 грн., який 30.06.2015 був збільшений до 11501,99 грн. - за рахунок задекларованого позивачем авансового внеску за червень 2015 року в сумі 9423 грн.
Несплачена частина авансового внеску за травень 2015 року в розмірі 1962,38 грн. була погашена 17.07.2015 - в день сплати позивачем коштів за платіжним дорученням №214 від 17.07.2015 на суму 9423,00 грн., а тому розмір штрафу має становити 196,24 грн. (10% від суми несвоєчасно сплаченого грошового зобов'язання, оскільки прострочення не перевищує 30 календарних днів).
Інша частина коштів в розмірі 7460,62 грн. (9423,00 грн. - 1962,38 грн.) відповідно до положень п.87.9 ст. 87 ПК України є джерелом для погашення нарахованої в червні 2015 року пені в сумі 116,61 грн. та частини авансового внеску за червень 2015 року в сумі 7344,01 грн. (7460,62 грн. - 116,61 грн.), зменшивши його до 2078,99 грн. (9423 грн. - 7344,01 грн.).
Приймаючи до уваги нарахування пені на суму 202,99 грн. (87,10 грн. + 115,89 грн.), розмір заборгованості склав 2281,98 грн., який 30.07.2015 був збільшений до 11704,98 грн. - за рахунок задекларованого позивачем авансового внеску за липень 2015 року в сумі 9423 грн.
Несплачена частина авансового внеску за червень 2015 року в розмірі 2078,99 грн. була погашена 14.08.2015 - в день сплати позивачем коштів за платіжним дорученням №240 від 14.08.2015 на суму 9423,00 грн., а тому розмір штрафу має становити 207,90 грн. (10% від суми несвоєчасно сплаченого грошового зобов'язання, оскільки прострочення не перевищує 30 календарних днів).
Інша частина коштів в розмірі 7344,01 грн. (9423,00 грн. - 2078,99 грн.) відповідно до положень п.87.9 ст. 87 ПК України є джерелом для погашення нарахованої в липні 2015 року пені в сумі 202,99 грн. та частини авансового внеску за липень 2015 року в сумі 7141,02 грн. (7344,01 грн. - 202,99 грн.), зменшивши його до 2281,98 грн. (9423 грн. - 7141,02 грн.).
Приймаючи до уваги нарахування пені на суму 188,82 грн. (90,22 грн. + 98,60 грн.), розмір заборгованості склав 2470,80 грн., який 30.08.2015 був збільшений до 11893,80 грн. - за рахунок задекларованого позивачем авансового внеску за серпень 2015 року в сумі 9423 грн.
Несплачена частина авансового внеску за липень 2015 року в розмірі 2281,98 грн. була погашена 02.09.2015 - в день сплати позивачем коштів за платіжним дорученням №271 від 02.09.2015 на суму 9423,00 грн., а тому розмір штрафу має становити 228,20 грн. (10% від суми несвоєчасно сплаченого грошового зобов'язання, оскільки прострочення не перевищує 30 календарних днів).
Інша частина коштів в розмірі 7141,02 грн. (9423,00 грн. - 2281,98 грн.) відповідно до положень п.87.9 ст. 87 ПК України є джерелом для погашення нарахованої в серпні 2015 року пені в сумі 188,82 грн. та частини авансового внеску за серпень 2015 року в сумі 6952,20 грн. (7141,02 грн. - 188,82 грн.), зменшивши його до 2470,80 грн. (9423 грн. - 6952,20 грн.).
Приймаючи до уваги нарахування пені на суму 86,61 грн. (74,27 грн. + 12,34 грн.), розмір заборгованості склав 2557,41 грн., який 30.09.2015 був збільшений до 11980,41 грн. - за рахунок задекларованого позивачем авансового внеску за вересень 2015 року в сумі 9423 грн.
06.10.2015 ІКПП з авансових внесків з податку на прибуток приватних підприємств та ІКПП з податку на прибуток приватних підприємств були об'єднані, в результаті чого наявна переплата з податку в розмірі 75,50 грн. зменшила розмір недоїмки до 11818,30 грн., а загальний розмір заборгованості, з урахуванням нарахованої пені в сумі 0,38 грн., склав 11905,29 грн.
Погашення 06.10.2015 частини несплаченого авансового внеску з податку на прибуток приватних підприємств за серпень 2015 року в розмірі 2470,80 грн. за рахунок переплати з податку на прибуток приватних підприємств в сумі 75,50 грн. є підставою для застосування штрафу в розмірі 7,55 грн. (10% від суми несвоєчасно сплаченого грошового зобов'язання, оскільки прострочення не перевищує 30 календарних днів).
Інша несплачена частина авансового внеску за серпень 2015 року в розмірі 2395,30 грн. (2470,80 грн. - 75,50 грн.) була погашена 16.10.2015 - в день сплати позивачем коштів за платіжним дорученням №315 від 16.10.2015 на суму 9423,00 грн., а тому розмір штрафу має становити 239,53 грн. (10% від суми несвоєчасно сплаченого грошового зобов'язання, оскільки прострочення не перевищує 30 календарних днів).
Інша частина коштів в розмірі 7027,70 грн. (9423,00 грн. - 2395,30 грн.) відповідно до положень п.87.9 ст. 87 ПК України є джерелом для погашення пені в сумі 86,99 грн. (86,61 грн. + 0,38 грн.) та частини авансового внеску за вересень 2015 року в сумі 6940,71 грн. (7027,70 грн. - 86,99 грн.), зменшивши його до 2482,29 грн. (9423 грн. - 6940,71 грн.).
Приймаючи до уваги нарахування пені на суму 175,38 грн. (100,89 грн. + 74,49 грн.), розмір заборгованості склав 2657,67 грн., який 30.10.2015 був збільшений до 12080,67 грн. - за рахунок задекларованого позивачем авансового внеску за жовтень 2015 року в сумі 9423 грн.
Несплачена частина авансового внеску за вересень 2015 року в розмірі 2482,29 грн. була погашена 17.11.2015 - в день сплати позивачем коштів за платіжним дорученням №6 від 17.11.2015 на суму 9423,00 грн., а тому розмір штрафу має становити 248,23 грн. (10% від суми несвоєчасно сплаченого грошового зобов'язання, оскільки прострочення не перевищує 30 календарних днів).
Інша частина коштів в розмірі 6940,71 грн. (9423,00 грн. - 2482,29 грн.) відповідно до положень п.87.9 ст. 87 ПК України є джерелом для погашення нарахованої в жовтні 2015 року пені в сумі 175,38 грн. та частини авансового внеску за жовтень 2015 року в сумі 6765,33 грн. (6940,71 грн. - 175,38 грн.), зменшивши його до 2657,67 грн. (9423 грн. - 6765,33 грн.).
Приймаючи до уваги нарахування пені на суму 84,37 грн., розмір заборгованості склав 2742,04 грн., який 30.11.2015 був збільшений до 12165,04 грн. - за рахунок задекларованого позивачем авансового внеску за листопад 2015 року в сумі 9423 грн.
Несплачена частина авансового внеску за жовтень 2015 року в розмірі 2657,67 грн. була погашена 21.12.2015 - в день сплати позивачем коштів за платіжним дорученням №51 від 21.12.2015 на суму 9423,00 грн., а тому розмір штрафу має становити 265,77 грн. (10% від суми несвоєчасно сплаченого грошового зобов'язання, оскільки прострочення не перевищує 30 календарних днів).
Інша частина коштів в розмірі 6765,33 грн. (9423,00 грн. - 2657,67 грн.) відповідно до положень п.87.9 ст. 87 ПК України є джерелом для погашення нарахованої в листопаді 2015 року пені в сумі 84,37 грн. та частини авансового внеску за листопад 2015 року в сумі 6680,96 грн. (6765,33 грн. - 84,37 грн.), зменшивши його до 2742,04 грн. (9423 грн. - 6680,96 грн.).
30.12.2015 існуючий розмір заборгованості був збільшений до 12165,04 грн. - за рахунок задекларованого позивачем авансового внеску за грудень 2015 року в сумі 9423 грн. (2742,04 грн. + 9423 грн.).
Несплачена частина авансового внеску за листопад 2015 року в розмірі 2742,04 грн. була погашена 19.01.2016 - в день сплати позивачем коштів за платіжним дорученням №18 від 19.01.2016 на суму 9423,00 грн., а тому розмір штрафу має становити 274,20 грн. (10% від суми несвоєчасно сплаченого грошового зобов'язання, оскільки прострочення не перевищує 30 календарних днів).
Отже, матеріали справи свідчать, що прострочення сплати авансових внесків з податку на прибуток приватних підприємств за охоплені актом перевірки періоди не перевищувало 30 календарних днів, у зв'язку з чим застосування штрафу в розмірі 20% від суми несвоєчасно сплаченого грошового зобов'язання є безпідставним, а тому податкове повідомлення-рішення №0011841520 від 13.06.2016 підлягає визнанню протиправним та скасуванню.
При цьому, загальний розмір штрафу (на рівні 10% від суми несвоєчасно сплаченого грошового зобов'язання) має дорівнювати 6376,11 грн. (628,87 грн. + 569,39 грн. + 579,52 грн. + 589,11 грн. + 601,18 грн. + 613,23 грн. + 630,00 грн. + 139,33 грн. + 169,29 грн. + 188,57 грн. + 196,24 грн. + 207,90 грн. + 228,20 грн. + 7,55 грн. + 239,53 грн. + 248,23 грн. + 265,77 грн. + 274,20 грн.), а не 9259,05 грн., як зазначено в податковому повідомленні-рішенні №0011831520 від 13.06.2016, внаслідок чого це рішення суб'єкта владних повноважень підлягає визнанню протиправним та скасуванню в частині нарахування позивачеві штрафу в розмірі 2 882,94 грн.
За таких обставин, позов підлягає частковому задоволенню.
Відповідно до ч.1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Частиною 3 цієї статті закріплено, що якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.
Судом встановлено, що позивачем при зверненні до суду сплачено судовий збір в розмірі 1378,00 грн.
Враховуючи задоволення судом позовних вимог майнового характеру на суму 13786,96 грн. при загальній ціні позову 20163,07 грн., сума судового збору, яка підлягає стягненню на користь позивача з Броварської ОДПІ ГУ ДФС у Київській області, складає 942,24 грн. (13786,96 грн. х 1378,00 грн. : 20163,07 грн.).
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
1.Адміністративний позов задовольнити частково.
2.Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Бориспільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області від 13.06.2016 №0011841520.
3.Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Бориспільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області від 13.06.2016 №0011831520 в частині нарахування Товариству з обмеженою відповідальністю Еко-Сервіс штрафу в розмірі 2 882 (дві тисячі вісімсот вісімдесят дві гривні) 94 коп.
3.В іншій частині в позові відмовити.
4.Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Еко-Сервіс (083000, Київська область, м.Бориспіль, вул. Глибоцька (Котовського), 128-А, ідентифікаційний код 31885141) судовий збір у сум 942 (дев'ятсот сорок дві) грн. 24 коп. за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень - Броварської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Київській області (07400, Київська область, м. Бровари, вул. Київська, 286, ідентифікаційний код 39463945).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано в установлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга на постанову суду подається до Київського апеляційного адміністративного суду через Київський окружний адміністративний суд протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Дудін С.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.12.2016 |
Оприлюднено | 05.05.2017 |
Номер документу | 66317851 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Дудін С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні