Постанова
від 10.05.2017 по справі 807/517/17
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

10 травня 2017 рокум. Ужгород№ 807/517/17

Закарпатський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Калинич Я.М., розглянувши в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовною заявою Державної екологічної інспекції у Закарпатській області до приватного підприємства Комунал про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), -

В С Т А Н О В И В:

10 квітня 2017 року Державна екологічна інспекція у Закарпатській області звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду із позовною заявою до приватного підприємства Комунал , якою просила: 1. Підтвердити обґрунтованість вжиття заходів реагування на виявлені Держекоінспекцією під час здійснення заходів державного нагляду (контролю) порушення, а саме: тимчасово заборонити (зупинити) проведення будівельних робіт Капітальний ремонт утримуючої стіни по вул. Духновича у с. Поляна, Свалявського району на р. Пиня, у період весняно-літнього нересту риби з 25.03.2017 року по 15.05.2017 року, яке здійснюється ПП Комунал (юридична адреса: 89313, Закарпатська область, Свалявський район, с. Поляна, вул. Духновича, 108/3; код ЄДРПОУ 31509589) .

10 квітня 2017 року, ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду позовну заяву Державної екологічної інспекції у Закарпатській області до приватного підприємства Комунал про підтвердження обґрунтованості вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) було залишено без руху та надано строк до 19 квітня 2017 року для усунення недоліків, а саме надати суду оригіналу документу про сплату судового збору в розмірі 1600,00 грн. або доказів звільнення від його сплати та привести у відповідність позовні вимоги.

19 квітня 2017 року, на адресу Закарпатського окружного адміністративного суду надійшов лист від представника позивача про усунення вищезазначених недоліків.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 20 квітня 2017 року відкрито скорочене провадження.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, наступне. Державною екологічною інспекцією у Закарпатській області, згідно наказу щодо проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) дотримання вимог природоохоронного законодавства від 28 березня 2017 року № 120 (а.с.14), проведено позапланову перевірку на території Полянської сільської ради, у присутності сільського голови Дрогобецького І.І. щодо фактів викладених у зверненні гр. ОСОБА_2, мешканця с. Поляна, Свалявського району, Закарпатської області. За результатами перевірки було складено Акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства від 29 березня 2017 року, яким встановлено факт порушення вимоги щодо охорони водних біоресурсів, у період весняно-літнього нересту риби при проведенні будівельних робіт Капітальний ремонт утримуючої стінки по вул. Духновича у с. Поляна, Свалявського району на р. Пиня, виконання робіт здійснюється ПП Комунал (а.с.10-13). 04 квітня 2017 року першим заступником Головного державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища Закарпатської області Балега О.Ю. було винесено Рішення № 2 про тимчасову заборону (зупинення) виконання будівельних робіт Капітальний ремонт утримуючої стінки по вул. Духновича у с. Поляна, Свалявського району на р. Пиня, які проводяться ПП Комунал (а.с.9). На підставі вищенаведеного просить суд позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Згідно статті 183-2 частини 1 пункту 5 КАС України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), дозвільної системи у сфері господарської діяльності, якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням. Відтак, ухвалою суду від 20 квітня 2017 року було відкрито провадження у справі та у відповідності до статті 183-2 КАС України судом вирішено провести розгляд адміністративної справи за позовом Державної екологічної інспекції у Закарпатській області до приватного підприємства Комунал про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) в порядку скороченого провадження, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі.

З'ясувавши всі обставини у справі та перевіривши їх належними та допустимими доказами суд дійшов висновку, що адміністративний позов не підлягає до задоволення з огляду на наступне.

Відповідно до статті 183-2 частини 4 КАС України, суддя розглядає справу в порядку скороченого провадження одноособово, без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі. За результатами розгляду справи у скороченому провадженні суддя, оцінивши повідомлені позивачем, відповідачем обставини, за наявності достатніх підстав приймає законне судове рішення. У разі недостатності повідомлених позивачем обставин або якщо за результатами розгляду поданого відповідачем заперечення суд прийде до висновку про неможливість ухвалення законного судового рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, суд розглядає справу за загальними правилами цього Кодексу, про що постановляє ухвалу, яка не підлягає оскарженню.

Судом встановлено, що 28 березня 2017 року Державною екологічною інспекцією у Закарпатській області було видано Наказ № 120 про проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю), а саме: перевірки фактів, викладених у зверненні стосовно проведення будівництва на р. Пиня по вул. Духновича Свалявського району (а.с.14).

Відповідно до статті 20-2 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища та згідно з наказом Державної екологічної інспекції у Закарпатській області від 28.03.2017 року №120 було проведено позапланову перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства.

Так, за результатами перевірки, Державною екологічною інспекцією у Закарпатській області було складено Акт перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства (а.с.10-13). За результатами перевірки встановлено, що під час перевірки фактів, викладених у зверненні гр. ОСОБА_2, мешканця с. Поляна Свалявського району стосовно проведення будівельних робіт на р. Пиня по вул. Духновича в с. Поляна встановлено, що на території с. Поляна по вул. Духновича наявні ознаки проведення будівельних робіт з укріплення правового берега р. Пиня (встановлено опалубка, наявне каміння та металева арматура залиті бетонною сумішшю, поруч правового берега у руслі р. Пиня знаходяться декілька негабаритних каменів, які перешкоджають природній течії річки та зменшують пропускну спроможність річки в період підняття рівнів води).

04 квітня 2017 року перший заступник Головного державного інспектора з охорони навколишнього природного середовища Закарпатської області Балега О.Ю., за результатами розгляду акту позапланової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства, який складено старшими державними інспекторами з охорони навколишнього природного середовища Закарпатської області Павлишинець М.І. та державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Закарпатської області Савко В.І. за результатами проведеної перевірки 29 березня 2017 року, за фактами викладеними у зверненні гр. ОСОБА_2, мешканця с. Поляна, Свалявського району, стосовно проведення будівельних робіт на р. Пиня в с. Поляна, вул. Духновича, на виконання наказу Державної екологічної інспекції у Закарпатській області від 28.03.2017 року №120 було винесено Рішення № 2 про тимчасову заборону (зупинення) діяльності ПП Комунал в частині здійснення будівельних робіт Капітальний ремонт утримуючої стінки по вул. Духновича у с. Поляна, Свалявського району (правий берег р. Пиня), ДБН Д.1.1.-1-2000 у період дії весняно-літнього нересту риби (а.с.9).

Вищевказаним рішенням встановлено, що згідно Договору №17 від 29.07.2016 року Полянська сільська рада, в особі голови Дрогобецький І.І. та ПП Комунал , в особі директора Бочко Г.Г., уклали договір про виконання будівельних робіт Капітальний ремонт утримуючої стінки по вул. Духновича у с. Поляна, Свалявського району , ДБН Д.1.1.-1-2000, виконання робіт здійснюється ПП Комунал .

Держекоінспекцією у Закарпатській області, за результатами перевірки встановлено, що на території с. Поляна, по вул. Духновича проводяться будівельні роботи з укріплення правового берега р. Пиня (встановлено опалубка, наявне каміння та металева арматура залиті бетонною сумішшю, поруч правового берега у руслі р. Пиня знаходяться декілька негабаритних каменів, які перешкоджають природній течії річки та зменшують пропускну спроможність річки в період підняття рівнів води), що є грубим порушенням статей 9,10, 17 Закону України Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону біоресурсів , Закону України Про тваринний світ , оскільки відповідно до Розпорядження Закарпатської обласної державної адміністрації від 16.03.2017 року №118, в період з 25.03.2017 року по 15.05.2017 року на території Закарпатської області встановлено період весняно-літнього нересту риби. Дана діяльність забороняється законом і підлягає безумовній тимчасовій забороні (зупиненню).

Рішенням Державної екологічної інспекції у Закарпатській області № 2 від 04 квітня 2017 року вирішено, зокрема, тимчасово заборонити (зупинити) діяльність ПП Комунал в частині здійснення будівельних робіт Капітальний ремонт утримуючої стінки по вул. Духновича у с. Поляна, Свалявського району (правий берег р. Пиня), ДБН Д.1.1.-1-2000 у період дії весняно-літнього нересту риби.

Однак, звертаючись до суду позивач просить суд саме: тимчасово заборонити (зупинити) виконання робіт щодо виконання будівельних робіт Капітальний ремонт утримуючої стінки по вул. Духновича у с. Поляна, Свалявського району на р. Пиня у період весняно-літнього нересту риби.

Тобто позивачем заявлена вимога у відповідності до статті 183-2 КАС України.

Суд констатує, що позивачем вже прийнято відповідні розпорядчі документи про вжиття заходів реагування, а саме рішення за № 2 від 04 квітня 2017 року про тимчасову заборону (зупинення) проведення будівельних робіт Капітальний ремонт утримуючої стінки (правого берега р. Пиня) по вул. Духновича у с. Поляна Свалявського району, дана діяльність здійснюється ПП Комунал , юридична адреса: 89313, Закарпатська область, Свалявський район, с. Поляна, вул. Духновича, 108/3; місце здійснення діяльності: 89313, Закарпатська область, Свалявський район, с. Поляна, вул. Духновича (правий берег р. Пиня).

Тобто цим рішенням вже заборонено відповідачу проводити свою діяльність.

Таким чином суд констатує, що оскільки позивачем вже прийнято вищевказане рішення № 2 від 04 квітня 2017 року про заборону (зупинення діяльності) ПП Комунал , то останній повинен був звертатися до суду із вимогою щодо підтвердження обґрунтованості вжиття суб'єктами владних повноважень заходів реагування на виявлені під час здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності порушення вимог законодавства, тобто відповідно до статті 183-6 КАС України.

Суд також вважає за необхідне вказати на те, що відповідно до Закону України від 03 листопада 2016 року за № 1727-VII Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства у сфері державного нагляду (контролю) , статтю 183-6 КАС України виключено. Даний закон набрав чинності з 30 листопада 2016 року.

Відповідно до статті 5 частини 2 КАС України, провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

З огляду на вищенаведене, суд приходить до висновку, що позовна заява Державної екологічної інспекції у Закарпатській області до приватного підприємства Комунал про тимчасову заборону (зупинення) діяльності є не обґрунтованою та у задоволенні такої необхідно відмовити.

Керуючись статтями 17,71,160, 163, 183-2, КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В:

У задоволенні адміністративного позову Державної екологічної інспекції у Закарпатській області до приватного підприємства Комунал про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) - відмовити.

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається через Закарпатський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням її копії до суду апеляційної інстанції. У випадках, встановлених статтею 167 частиною 4 цього Кодексу десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

СуддяЯ.М. Калинич

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення10.05.2017
Оприлюднено12.05.2017
Номер документу66359962
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —807/517/17

Постанова від 10.05.2017

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я. М.

Ухвала від 20.04.2017

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я. М.

Ухвала від 10.04.2017

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Калинич Я. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні