Харківський окружний адміністративний суд
61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
10 травня 2017 р. № 820/226/17
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Мар'єнко Л.М.
розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду в письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Центральної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області до Комунального підприємства Харківської обласної ради "Кінотеатр "Боммер" про надання дозволу на стягнення боргу ,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Комунального підприємства Харківської обласної ради "Кінотеатр "Боммер", в якому просить суд надати дозвіл на стягнення боргу з Комунального підприємства Харківської обласної ради "Кінотеатр "Боммер" за рахунок майна в розмірі 14220,56 грн.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що Комунальне підприємство Харківської обласної ради "Кінотеатр "Боммер" має узгоджений податковий борг перед бюджетом всього у сумі 14220,56 грн. Проте відповідачем самостійно не сплачено узгодженої суми податкового зобов'язання у зв'язку з чим контролюючий орган просить надати дозвіл на погашення суми податкового боргу за рахунок майна.
Представник позивача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце слухання справи повідомлений належним чином, що підтверджується матеріалами справи. Надав клопотання в якому просив суд розглядати справу за відсутності уповноваженого представника позивача у письмовому провадженні.
Представник відповідача у судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином, що підтверджується матеріалами справи. Через канцелярію суду надав клопотання про розгляд даної справи в порядку письмового провадження.
На підставі вищевикладеного, відповідно до положень ст. 41, ст. 128 КАС України, суд вважає за можливе розглянути справу без участі представників сторін в порядку письмового провадження на підставі наявних в матеріалах справи доказів.
Дослідивши зібрані по справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які врегульовують спірні правовідносини, суд виходить з таких підстав.
Судом встановлено, що Комунальне підприємство Харківської обласної ради "Кінотеатр "Боммер" перебуває на податковому обліку у Центральній об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Харківській області з 07.08.1997 року.
Суд зазначає, що Комунальне підприємство Харківської обласної ради "Кінотеатр "Боммер" має узгоджений податковий борг перед бюджетом всього у сумі 14220,56 грн., який складається з:
- земельного податку з юридичних осіб у розмірі 1680,18 грн. (податковий розрахунок земельного податку №9022717764 від 17.02.2017 року у сумі 1638,85 грн., пеня у сумі 41,33 грн.);
- податку на прибуток підприємств та фінансових установ комунальної власності - 9816,98 грн. (податкова декларація №9090796277 від 27.02.2014 року у сумі 8365,94 грн., пеня у сумі 1021,23 грн., податкове повідомлення-рішення №0000331503 від 18.01.2016 року у сумі 429,81 грн.);
- податку на додану вартість - 2723,40 грн. (податкова декларація №9021305847 від 16.02.2017 року у сумі 2723,40 грн.).
Позивачем було вжито заходи, передбачені законодавством України щодо погашення даного боргу. Зокрема, на юридичну адресу відповідача надіслана податкова вимога форми «Ю» №59-25 від 11.03.2014 р., яка отримана представником підприємства, що підтверджується матеріалами справи.
Як вбачається з матеріалів справи, Східною об'єднаною державною податковою інспекцією міста Харкова Головного управління ДФС у Харківській області складені рішення про опис майна у податкову заставу від 22.05.2014 року, від 12.08.2014 року та акт опису майна від 25.09.2014 року(а.с.10-11, 88).
Відповідно до довідки позивача, відповідач має відкриті розрахункові рахунки в банківських установах(а.с.8 зворотній бік).
У зв'язку з наявністю боргу контролюючий орган звертався до Харківського окружного адміністративного суду з позовними вимогами про стягнення податкового боргу з Комунального підприємства Харківської обласної ради „Кінотеатр „Боммер”.
Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 18.03.2015 року (справа №820/1761/15) адміністративний позов Західної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області до Комунального підприємства Харківської обласної ради "Кінотеатр "Боммер" про стягнення податкового боргу – задоволено в повному обсязі.
Стягнуто з Комунального підприємства "Кінотеатр "Боммер" (61052, м. Харків, вул. Полтавський Шлях, 6, код ЄДРПОУ 05760595) суму податкового боргу у розмірі 21793,18 грн. (двадцять одна тисяча сімсот дев'яносто три гривні 18 копійок) на користь Державного бюджету України з рахунків у банках, що його обслуговують.
Слід вказати, що копія постанови від 18.03.2015 року направлена на адресу відповідача та не була оскаржена в апеляційному порядку.
Відповідно до даних програми Діловодство спеціалізованого суду постанова від 18.03.2015 року набрала чинності 20.04.2015 року.
Позивачем надано картки особових рахунків (КОР) Комунального підприємства "Кінотеатр "Боммер", які підтверджують наявність податкового боргу перед бюджетом вказаного платника податків.
Станом на момент звернення до суду податковий борг перед бюджетом відповідачем не погашений в повному обсязі та складає суму у розмірі 14220,56 грн.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України.
Згідно п. п. 14.1.175 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Відповідно до п. 57.1 ст. 57 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Частиною 1 п. 58.3 ст. 58 Податкового кодексу України передбачено, що податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
Згідно з п. 59.1 ст. 59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до п. п. 129.1.1. п. 129.1. ст. 129 Податкового кодексу України, після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Відповідно до п.п. 20.1.33, 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо накладення арешту на кошти та інші цінності, що знаходяться в банку, платника податків, який має податковий борг, у разі якщо у такого платника податків відсутнє майно та/або його балансова вартість менша суми податкового боргу, та/або таке майно не може бути джерелом погашення податкового боргу; звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно положень ст. 95 Податкового кодексу України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Контролюючий орган звертається до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі.
Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття контролюючим органом рішення про погашення усієї суми податкового боргу. Рішення контролюючого органу підписується його керівником та скріплюється гербовою печаткою контролюючого органу. Перелік відомостей, які зазначаються у такому рішенні, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує, державну податкову і митну політику.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.
На підставі викладеного вище, беручи до уваги той факт, що відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона належними і достатніми доказами повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а відповідач не надав належних та допустимих доказів сплати податкового боргу, суд дійшов висновку про законність та обґрунтованість позовних вимог, через що позов підлягає задоволенню.
Відповідно ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа судові витрати з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 160,161,162,163 КАС України, суд ,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Центральної об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Харківській області до Комунального підприємства Харківської обласної ради "Кінотеатр "Боммер" про надання дозволу на стягнення боргу – задовольнити.
Надати дозвіл Центральній ОДПІ м. Харкова ГУ ДФС у Харківської області на стягнення боргу з Комунального підприємства Харківської обласної ради "Кінотеатр "Боммер" (код ЄДРПОУ 05760595, адреса: вул. Полтавський шлях, буд. 6 м. Харків, 61052) за рахунок майна в розмірі 14220,56 грн. (чотирнадцять тисяч двісті двадцять гривень 56 копійок).
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Суддя Мар'єнко Л.М.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 10.05.2017 |
Оприлюднено | 13.05.2017 |
Номер документу | 66397469 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Мар'єнко Л.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні