Постанова
від 03.05.2017 по справі 818/550/17
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

03 травня 2017 р. Справа №818/550/17

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Соколова В.М.,

за участю секретаря судового засідання - Заіченко А.М.,

представника позивача - Громова Р.С.,

представника відповідача - Мірошник І.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №818/550/17 за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Аграрне підприємство "Інтер" до Управління агропромислового розвитку Буринської районної державної адміністрації, третя особа - ОСОБА_3 про визнання протиправним та скасування наказу, визнання дій протиправними,-

В С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Аграрне підприємство "Інтер" (далі по текст - позивач, ТОВ "АП "Інтер") звернулося до Сумського окружного адміністративного суду з позовом до Управління агропромислового розвитку Буринської районної державної адміністрації (далі по тексту - відповідач, Управління АПР Буринської РДА), третя особа - ОСОБА_3, в якому просить визнати протиправним та скасувати наказ начальника Управління агропромислового розвитку Буринської районної державної адміністрації №15-ОД від 07.09.2015, та визнати протиправними дії комісії Управління агропромислового розвитку Буринської районної державної адміністрації щодо обстеження 07.09.2015 земельної ділянки кадастровий номер НОМЕР_1 на території Воскресенської сільської ради.

Свої вимоги позивач мотивує тим, що оскільки до повноважень Управління АПР Буринської РДА не відноситься визначення правильності користування земельними ділянками, то виданий наказ від 07.09.2015 № 15-ОД є протиправним та підлягає скасуванню.

У судовому засіданні представник позивача підтримав позовні вимоги та просив суд їх задовольнити.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позову заперечував з підстав, викладених у письмових запереченнях (а.с.22-23) та зазначив, що оскаржений наказ було прийнято на підставі листа Конотопської ОДПІ ГУДФС у Сумській області від 03.09.2015 № 3992/18-02-01-205 та у відповідності до повноважень, визначених законодавством. Відповідач має право залучати працівників інших структурних підрозділів Буринської РДА, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками) для розгляду питань, що належать до його компетенції.

Третя особа у судове засідання не з'явилася, про дату, час та місце розгляду справи повідомлена належним чином, у письмових поясненнях підтримала позовні вимоги та зазначила, що її не було включено до складу комісії, яка здійснювала обстеження її земельної ділянки, дозволу на обстеження об'єкту права власності вона не надавала; судові рішення, які надавали право обстеження її земельної ділянки - відсутні, про виїзд комісії для обстеження її не було повідомлено, жодних запитів, листів про надання пояснень, інформації чи документів від комісії чи відповідача вона ніколи не отримувала. Справу просила розглядати за її відсутності (а.с.42).

Суд, заслухавши представників сторін, перевіривши матеріали справи та оцінивши докази в їх сукупності, дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню частково, з огляду на наступне.

У судовому засіданні встановлено, що наказом начальника Управління АПР Буринської РДА № 15-ОД від 07.09.2015 з метою визначення правильності користування земельною ділянкою було утворено комісію та затверджено її склад (а.с.14-15).

Підставою прийняття наказу став лист Конотопської ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області № 3992/18-02-01-206 від 03.09.2015 (а.с.13), відповідно до якого підставою звернення до Буринської РДА стало подання ТОВ "АП "Інтер" заяви про реєстрацію як суб'єкта спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість (а.с.10-12).

07.09.2015 складено акт виїзного обстеження на полі № 4 другої польової сівозміни на території Воскресенської сільської ради, де було засвідчено факт посіву кукурудзи, яка знаходилась в заключній фазі вегетації (а.с.16). Вказану ділянку поля обробляє фермерське господарство "Стеба" на підставі належним чином оформленого та зареєстрованого договору оренди земельної ділянки укладеного з громадянином ОСОБА_5 від 01.01.2011 з терміном дії до 31.12.2020 (а.с.35-38). Інших суб'єктів, які б здійснювали виробничу діяльність на даній ділянці не виявлено.

Надаючи правову оцінку матеріалам справи, суд виходить з наступного.

Правові засади здійснення діяльності управління агропромислового розвитку районних державних адміністрації передбачені, серед іншого, Законом України "Про місцеві державні адміністрації".

Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 13 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" до відання місцевих державних адміністрацій у межах і формах, визначених Конституцією і законами України, належить вирішення питань, у тому числі, використання землі, природних ресурсів, охорони довкілля.

Відповідно до ст. 16 цього ж Закону, місцеві державні адміністрації в межах, визначених Конституцією і законами України, здійснюють на відповідних територіях державний контроль, зокрема, за станом фінансової дисципліни, обліку та звітності, виконанням державних контрактів і зобов'язань перед бюджетом, належним і своєчасним відшкодуванням шкоди, заподіяної державі, а також використанням та охороною земель, лісів, надр, води, атмосферного повітря, рослинного і тваринного світу та інших природних ресурсів.

В свою чергу, пунктом 1 частини 1 статті 28 Закону України "Про місцеві державні адміністрації" встановлено, що для реалізації наданих повноважень місцеві державні адміністрації мають право, зокрема, проводити перевірки стану додержання Конституції України та законів України, інших актів законодавства органами місцевого самоврядування та їх посадовими особами, керівниками підприємств, установ, організацій, їх філіалів та відділень незалежно від форм власності і підпорядкування по напрямах, визначених статтею 16 цього Закону.

Відтак, місцеві державні адміністрації (відповідно і їх структурні підрозділи) наділені правом проводити перевірки стану додержання Конституції України та Законів України керівниками підприємств, в тому числі в галузі використання земель.

Відтак, суд дійшов висновку, що наказ начальника Управління АПР Буринської РДА №15-ОД від 07.09.2015 "Про утворення комісії", з метою визначення правильності користування земельної ділянки, був прийнятий правомірно, на підставі та в межах повноважень, визначених Законом України "Про місцеві державні адміністрації".

Натомість, в ході судового розгляду справи, було встановлено, що обстеження земельної ділянки відбувалось без залучення уповноваженої особи ТОВ "АП "Інтер" , яке є орендарем даної земельної ділянки, що підтверджується витягом з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав та їх обтяжень (а.с. 9). Дана обставина не заперечувалась представниками сторін в судовому засіданні.

В свою чергу, правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб, визначаються Законом України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Статтею 1 цього закону визначено, що державний нагляд (контроль) - це діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища. Заходи державного нагляду (контролю) - це планові та позапланові заходи, які здійснюються шляхом проведення перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та інших дій.

Частиною 11 статті 4 зазначеного Закону передбачено, що плановий чи позаплановий захід повинен здійснюватися у присутності керівника або його заступника, або уповноваженої особи суб'єкта господарювання.

Відтак, обстеження 07.09.2015 земельної ділянки з кадастровим номером НОМЕР_1 на території Воскресенської сільської ради за умови відсутності керівника або уповноваженої особи ТОВ "АП "Інтер" суперечить вимогам наведеної норми Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

Відтак, суд дійшов висновку про необхідність часткового задоволення адміністративного позову, а саме, визнання протиправними дій комісії Управління АПР Буринської РДА, що полягають у порушенні порядку проведення обстеження 07.09.2015 земельної ділянки кадастровий номер НОМЕР_1 на території Воскресенської сільської ради.

Відповідно до ч. 3 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

При поданні позову позивачем сплачено судовий збір в сумі 3200,00 грн. за квитанцією №0.0.747275675.1 від 18.04.2017 (а.с.3).

Таким чином ТОВ "АП "Інтер" підлягає відшкодуванню судовий збір пропорційно до задоволеним позовним вимогам в сумі 1600,00 грн.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Аграрне підприємство "Інтер" до Управління агропромислового розвитку Буринської районної державної адміністрації, третя особа - ОСОБА_3 про визнання протиправним та скасування наказу, визнання дій протиправними - задовольнити частково.

Визнати протиправними дії комісії Управління агропромислового розвитку Буринської районної державної адміністрації, що полягають у порядку проведення обстеження 07.09.2015 земельної ділянки кадастровий номер НОМЕР_1 на території Воскресенської сільської ради.

В задоволенні інших вимог відмовити.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Аграрне підприємство "Інтер" (код ЄДРПОУ 39117961) витрати зі сплати судового збору в сумі 1600,00 грн. з державного бюджету за рахунок бюджетних асигнувань Управління агропромислового розвитку Буринської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 00734400).

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя В.М. Соколов

Повний текст постанови складено 10.05.2017 року.

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.05.2017
Оприлюднено16.05.2017
Номер документу66449655
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/550/17

Постанова від 03.05.2017

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

Постанова від 03.05.2017

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

Ухвала від 19.04.2017

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

В.М. Соколов

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні