МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
м. Миколаїв
26 квітня 2017 року Справа № 814/122/17
Миколаївський окружний адміністративний суд, у складі головуючого судді Марича Є.В. розглянув у письмовому провадженні адміністративну справу
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Сервіс - Трактор", Підгороднянське шосе, 10-ж/2,Первомайськ,Миколаївська область,55200
доЮжноукраїнської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області, вул. Енергобудівників,5,Южноукраїнськ,Миколаївська область,55000
провизнання протиправними дії,визнання протиправним та скасування наказу від 12.12.2016 р. № 372, ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Сервіс-Трактор (далі-позивач) звернулось до суду з позовом до Южноукраїнської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області (далі-відповідач) про визнання протиправним та скасування наказу №372 від 12.12.2016 року та визнання протиправними дії щодо проведення перевірки позивача.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у відповідача відсутні підстави для проведення позапланової невиїзної перевірки позивача та складання наказу про її проведення, оскільки ним було надано вчасно всі запитувані відповідачем документи.
Відповідач вважає позовні вимоги необґрунтованими з підстав викладених у письмових запереченнях.
Справу розглянуто в порядку письмового провадження.
Дослідивши всі матеріали справи, оцінивши наявні докази в їх сукупності, суд встановив наступне.
Податковою на адресу позивача було надіслано лист № 4078/10/14-08-14-00 від 11.11.2016 року, за підписом заступника начальника - начальника Первомайського відділення Южноукраїнської ОДПІ Будурацького С.В., в якому повідомлено позивача про виявлення фактів, що свідчать про не достовірність даних податкового кредиту по взаємовідносинах з ТОВ Спецтрансгрупп (код ЄДРПОУ 38658257), які містяться у податкових деклараціях з ПДВ за: жовтень 2015 р. сума ПДВ 100,0 тис. грн.; листопад 2015 р. сума ПДВ 66,7 тис. грн.; грудень 2015 р. сума ПДВ 67,2 тис. грн. липень 2016 р. 272,6 тис. грн. У зв'язку з цим та керуючись нормами п. п. 16,1,5 і 16,1,7 п. 16,1 ст. 16, п. п. 20.1.2 п. 20.1 ст. 20, пунктів 1 і 3 абзацу третього п. п. 73.3 ст. 73, п. п. 78.1.4 п. 78.4 ст. 78 Податкового кодексу України, п. 14 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року № 1245, відповідач витребував у позивача на протязі десяти робочих днів з дня отримання запиту інформацію (пояснення та їх документальне підтвердження) з приводу наведених фактів. В даному листі був зазначений примірний перелік інформації, яка цікавила Відповідача (арк. с. 12-14).
28 листопада 2016 року позивач надав відповідачу пояснення та відповідні документи, які були зазначені в листі Позивача № 76 від 28 листопада 2016 року. Факт отримання листа підтверджується штампом відповідача проставленим на листі-відповіді позивача (арк .с. 15-35).
Южноукраїнською ОДПІ було винесено наказ №372 Про проведення
документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ"Сервіс-Трактор в період з 14 грудня 2016 року по 27 грудня 2016 року (далі- Наказ, арк. с. 36).
Згідно з п. 71.1 ст. 71, п. п. 72.1.1.1, 72.1 1.3, 72.1.1.4 п. 72.1 ст. 72 Податкового кодексу України інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів - комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій. Для інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності державної податкової служби використовується інформація, що надійшла, від платників податків та податкових агентів, зокрема інформація: що міститься в податкових деклараціях, розрахунках, звітах про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, інших звітних документах; про фінансово - господарські операції платників податків; про застосування реєстраторів розрахункових операцій.
Відповідно до п. п. 73.1, 73.2 ст. 73 Податкового кодексу України інформація, визначена у статті 72 цього Кодексу, безоплатно надається органам державної податкової служби періодично або на окремий письмовий запит органу державної податкової служби у терміни, визначені пунктом 73.2 цього Кодексу.
Також, пунктом 73.3 статті 73 вказаного кодексу України передбачено, що органи державної податкової служби мають право звернутися до платників податків та інших суб'єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на органи державної податкової служби функцій, завдань, та її документального підтвердження. Такий запит підписується керівником (заступником керівника) органу державної податкової служби і повинен містити перелік інформації, яка запитується, та документів, що її підтверджують, а також підстави для надіслання запиту.
Відповідно до п. п. 78.1.4 п. 78.1 ст.78 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин, зокрема, виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Згідно з п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби.
Підпунктом 75.1.2. пункту 75.1. статті 75 Податкового кодексу визначено, що документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на органи державної податкової служби, а також отриманих в установленому законодавством порядку органом державної податкової служби документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. Документальна позапланова перевірка не передбачається у плані роботи органу державної податкової служби і проводиться за наявності хоча б однієї з обставин, визначених цим Кодексом. Документальною невиїзною перевіркою вважається перевірка, яка проводиться в приміщенні органу державної податкової служби.
Пунктом 79.1 статті 79 Податкового кодексу України встановлено, що документальна невиїзна перевірка здійснюється у разі прийняття керівником органу державної податкової служби рішення про її проведення та за наявності обставин для проведення документальної перевірки, визначених статтями 77 та 78 цього Кодексу. Документальна невиїзна перевірка здійснюється на підставі зазначених у підпункті 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 цього Кодексу документів та даних, наданих платником податків у визначених цим Кодексом випадках, або отриманих в інший спосіб, передбачений законом.
Відповідно до п. 79.2 ст.79 означеного кодексу документальна позапланова невиїзна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби виключно на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому предстазнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки.
Відповідно до п. п. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється :;а наявності такої обставини, як: виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 10 робочих днів з дня отримання запиту.
Згідно з п. 78.4 ст. 78 Податкового кодексу України про проведення документальної позапланової перевірки керівник органу державної податкової служби приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення документальної позапланової перевірки платника ' податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
З огляду на вищезазначені норми, в кореспонденції з приписами ст. 42 Податкового кодексу України, вбачається, що рішення про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки може бути прийнято податковим органом лише в разі одночасної наявності таких умов: 1) належного складення податковим органом і направлення на адресу платника податків обов'язкового письмового запиту, 2) фактичного отримання платником податків такого запиту, тобто вручення запиту під підпис посадовій (службовій) особі платника податків або уповноваженому представнику платника податків чи повернення до податкового органу поштового повідомлення про вручення такого запиту платнику податків, 3) сплину строку у 10 робочих днів від дня отримання платником податків письмового запиту податкового органу, 4) не надання у законодавчо визначений термін платником податків до податкового органу письмових пояснень та документальних підтверджень по суті отриманого запиту.
Так, з матеріалів справи вбачається, що позивач своєчасно надав відповідачу письмові пояснення та документальні їх підтвердження по суті отриманого запиту (арк .с .15-35).
Таким чином, у відповідача були відсутні підстави для винесення оскаржуваного наказу та проведення позапланової невиїзної перевірки позивача.
Посилання відповідача на постанову Верховного суду України від 24.12.2010 року у справі за позовом ТОВ FOODS and GOODS LTD до ДПІ у Калінінському районі м. Донецька про скасування рішення про застосування фінансових санкцій, оскільки у даному випадку перевірка була невиїзна, відтак у позивача не було можливості не допуску відповідача до проведення перевірки.
Згідно з ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідач не довів суду правомірність та обґрунтованість своїх дій та оскаржуваного наказу. У зв'язку з цим, суд вважає позовні вимоги обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню в повному обсязі.
Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Керуючись ст. 2, 7, 17, 94, 158, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати наказ № 372 від 12 грудня 2016 року Про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю Сервіс-Трактор .
3.Визнати протиправними дії Южноукраїкської об'єднаної Державної Податкової Інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області, щодо проведення позапланової невиїзної документальної перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Сервіс-Трактор", у період часу з 14 грудня 2016 року по 27 грудня 2016 року, з питань достовірності, повноти нарахування та сплати податку на додану вартість з контрагентом-постачальником ТОВ Спецтрансгрупп .
4. Присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Сервіс-Трактор (код ЄДРПОУ 31210280) за рахунок бюджетних асигнувань Южноукраїкської об'єднаної Державної Податкової Інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області сплачений згідно платіжного доручення №15 від 11.01.2017 року судовий збір в сумі 1600 грн.
Постанова набирає законної сили після закінчення 10-денного строку з дня проголошення/отримання постанови, якщо протягом цього часу не буде подано апеляційної скарги.
У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили постанови за наслідками апеляційного провадження.
Порядок та строки апеляційного оскарження визначені ст. 186 КАС України.
Суддя Є.В. Марич
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.04.2017 |
Оприлюднено | 17.05.2017 |
Номер документу | 66468096 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні