Постанова
від 11.05.2017 по справі 826/4977/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01051, м.  Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 11 травня 2017 року                      № 826/4977/17 Окружний адміністративний суд м.Києва у складі судді Смолія І.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовомтовариства з обмеженою відповідальністю «МАК» до третя особаДепартаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація)Київська міська рада про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії В С Т А Н О В И В: До Окружного адміністративного суду м.Києва звернулось товариство з обмеженою відповідальністю «МАК» (надалі по тексту – позивач, ТОВ «МАК») з позовом до Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) (далі по тексту – відповідач, Департамент), третя особа Київська міська рада (надалі по тексту – КМР) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії. В обґрунтування позову позивач зазначає, що відповідачем протиправно відмовлено позивачеві у наданні ТОВ «МАК» містобудівної умови та обмеженні на земельну ділянку площею 9,81 га, розташованої за адресою: Житомирське шосе (19-й км) у Святошинському районі м.Києва, кадастровий номер – 8000000000:75:661:0001, цільове призначення – для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельно-виробничого комплексу. Оскільки у позивача наявні всі відповідні документи для отримання зазначених умов та обмежень. У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав повністю, просив суд позов задовольнити. Представники відповідача та третьої особи  в судове не з'явились, хочу про дату, час та місце проведення судового засідання повідомлені належним чином, що підтверджується матеріалами справи. На підставі ч 4 ст. 122 КАС України (надалі по тексту -КАС України) судом ухвалено про продовження розгляду справи в порядку письмового провадження. Розглянувши подані матеріали, заслухавши пояснення присутніх представників осіб, які беруть участь у справі, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено наступне. ТОВ «МАК» в 2007р. звернулось до Київської міської ради з клопотанням про отримання в оренду земельну ділянку площею 9,81га за адресою: м.Київ, Святошинський район, шосе Житомирське (19-й кілометр) з метою його житлової забудови, яка належить територіальній громаді м.Києва в особі Київської міської ради та перебувала у користування Святошинського лісопаркового господарства. За результатами розгляду клопотання ТОВ «МАК» про надання згоди на розроблення документації із землеустрою 04.06.2007р. Київський міський голова надав згоду ТОВ «МАК» на розроблення документації із землеустрою Д-2836, щодо земельної ділянки з наступними параметрами:           адреса: м.Київ, Святошинський район, шосе Житомирське (19-й км.); вид землекористування – оренда на 10 років; цільове призначення земельної ділянки – для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельно-виробничого комплексу; орієнтований розмір – 9,807га. В подальшому ТОВ «МАК» звернулось до ТОВ «Науково-виробниче підприємство «Українська геодезична компанія» для розроблення Проекту землеустрою щодо відведення ТОВ «МАК» земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельно -виробничого комплексу на Житомирському шосе (19-й км.) у Святошинському районі. Розроблений проект землеустрою був погоджений контролюючими органами та отримав позитивний Висновок державної експертизи землевпорядної документації від 28.09.2007р. №886-07 проведений Державним агентством земельних ресурсів України. За результатами розгляду Проекту землеустрою щодо відведення ТОВ «МАК» земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельно -виробничого комплексу на Житомирському шосе (19-й км.) у Святошинському районі, Київська міська рада прийняла Рішення від 01.10.2007р. №463/3297 «Про передачу товариству з обмеженою відповідальністю «МАК» земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельно-виробничого комплексу на Житомирському шосе (19-й км.) у Святошинському районі» та вирішила: -          Внести зміни до Програми розвитку зеленої зони міста Києва до 2010року та концепції формування зелених насаджень в центральній частині міста, затверджених рішенням Київської міської ради від 19.07.2005 №806/3381, виключивши з переліку розподілу лісових площ по землекористуваннях станом на 01.01.2000 (таблиця 15) Святошинського лісопаркового господарства земельну ділянку площею 9,81га в кварталі №96 виділів 3-а, 3-б, 3-в, 3-д, 3-ж, 3-з, а також частково виділів  3, 6 Святошинського лісництва у Святошинському районі м.Києва. -          Віднести частину лісових земель Святошинського лісопаркового господарства площею 9,81га в кварталі №96 виділів 3-а, 3-б, 3-в, 3-д, 3-ж, 3-з, а також частково виділів  3, 6 Святошинського лісництва до земель запасу промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення, вилучивши їх з категорії земель лісового фонду. -          Затвердити проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки ТОВ «МАК»  для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельно-виробничого комплексу на Житомирському шосе, (19-й км) у Святошинському районі м.Києва. -          Передати товариству з обмеженою відповідальністю «МАК», за умови виконання пункту 5 цього рішення, у довгострокову оренду на 10 років земельну ділянку площею 9,81га для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельно-виробничого комплексу на Житомирському шосе (19-й км) у Святошинському районі м.Києва за рахунок земель промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення. На виконання зазначеного Рішення Київради 25.05.2008р. між Київської міською радою (Орендодавець за договором) та ТОВ «МАК» (Орендар за договором) укладено Договір оренди земельної ділянки, відповідно до якого Орендодавець передав, а Орендар прийняв в оренду строком на 10 років земельну ділянку площею 9,81 га, розташованою за адресою: Житомирське шосе (19-й км) у Святошинському районі м.Києва, кадастровий номер – 8000000000:75:661:0001, цільове призначення – для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельно-виробничого комплексу.     Зазначений договір зареєстровано Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київради (КМДА), про що зроблено запис від 09.06.2008р. за №75-6-00407 у книзі записів державної реєстрації договорів.   ТОВ «МАК» відповідно до ст.7 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» звернулось із заявою до Департаменту містобудування та архітектури Київської міської державної адміністрації щодо видачу містобудівних умов та обмеження забудови земельної ділянки. Департамент містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) за результатами заяви ТОВ «МАК», відмовив у видачі містобудівних умов та обмеження забудови земельної ділянки, яке оформлено листом від 30.03.2017р. №463/17/012/27-17, оскільки зазначена земельна ділянка за функціональним призначенням відноситься до території лісів та лісопарків. ТОВ «МАК» вважаючи таке рішення від 30.03.2017р. №463/17/012/27-17 протиправним, а, відтак, таким, що підлягає скасуванню, звернувся з позовом до суду. Розглядаючи справу по суті, суд виходить з наступного.   Частиною 1 ст.413 Цивільного кодексу України (надалі по тексту – ЦК України), встановлено, що власник земельної ділянки має право надати її в користування іншій особі для будівництва промислових, побутових, соціально-культурних, житлових та інших споруд і будівель (суперфіцій). Таке право виникає на підставі договору або заповіту. Відповідно до ч.1,5 ст.415 ЦК України, землекористувач має право користуватися земельною ділянкою в обсязі, встановленому договором та  зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до її цільового призначення. Як вбачається з договору оренди земельної ділянки від 28.06.2008р. зазначено цільове призначення – для будівництво, експлуатації та обслуговування торговельно-виробничого комплексу. Пунктом 8.4 Договору визначено, що Орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до її цільового призначення – тобто для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельно-виробничого комплексу. Частиною 1 ст.26 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011р. №3038-VІ (надалі по тексту – Закон №3038-VІ) визначено, що забудова територій здійснюється шляхом розміщення об'єктів будівництва. Суб'єкти містобудування зобов'язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об'єктів (ч.2 ст.26 даного Закону №3038-VІ). Відповідно до ч.5 ст.26 Закону №3038-VІ проектування та будівництво об'єктів здійснюється власниками або користувачами земельних ділянок у такому порядку: 1) отримання замовником або проектувальником вихідних даних; 2) розроблення проектної документації та проведення у випадках, передбачених статтею 31 цього Закону, її експертизи; 3) затвердження проектної документації; 4) виконання підготовчих та будівельних робіт; 5) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів; 6) реєстрація права власності на об'єкт містобудування. Згідно ч.1 ст.29 Закону №3038-VІ, визначено, що основними складовими вихідних даних є: містобудівні умови та обмеження; технічні умови; завдання на проектування. Частина 3 ст.29  №3038-VІ, передбачає, що містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі. Відповідно до п.2.4 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст», затверджено Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України №109 від 07.07.2011р, визначено, що розгляд заяви, надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх видачі здійснюється спеціальним уповноваженим органом містобудування та архітектури у порядку, визначеному Законом №3038-VІ.      Як вбачається в листа Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація) від 30.03.2017р. №463/17/012/27-17, підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень слугувало те, що зазначена земельна ділянка за функціональним призначенням відноситься до території лісів та лісопарків, а також не відповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні. Однак, суд не погоджуємся с вказаним твердженням відповідача, виходячи з наступного. Статтею 57 Земельного кодексу України (надалі по тексту – ЗК України), встановлено що земельні ділянки лісогосподарського призначення за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування надаються в постійне користування спеціалізованим державним або комунальним лісогосподарським підприємствам, іншим державним і комунальним підприємствам, установам та організаціям, у яких створено спеціалізовані підрозділи, для ведення лісового господарства. Частиною 2 ст.56 ЗК України, встановлено, що громадянам та юридичним особам за рішенням органів місцевого самоврядування та органів виконавчої влади можуть безоплатно або за плату передаватись у власність замкнені земельні ділянки лісогосподарського призначення загальною площею до 5 гектарів у складі угідь селянських, фермерських та інших господарств. Відповідно до Рішення Київської міської ради від 01.10.2007р. №463/3297 «Про передачу товариству з обмеженою відповідальністю «МАК» земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельно-виробничого комплексу на Житомирському шосе (19-й км) у Святошинському районі м.Києва» передано в оренду земельну ділянку загальною площею 9,81 га. Тобто, було виділену зазначену земельну ділянку з категорії земель лісогосподарського господарства. Комунальне підприємства «Святошинське лісопаркове господарства» листом від 20.03.2017р. №064/239-151 повідомило ТОВ «МАК» про те, що на виконання Рішення КМР від 01.10.2007р. №463/3297 зазначену ділянку виключено з переліку лісових площ. В свою чергу, ТОВ «МАК» відшкодувало КП «Святошинське лісопаркове господарства» збитки лісогосподарства в сумі 902802,40грн., збитки від вилучення земельної ділянки  в сумі  830921,00грн, а також сплатило орендну плату з червня 2008р. по лютий 2017р. в розмірі                      8719463,82грн. Департамент земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) в своєму листі від 15.02.2017 №0507032-2623 зазначив, що земельна ділянка площею 9,81 га, розташована на Житомирському шосе (19-км) у Святошинському районі м.Києва (кадастровий номер 8000000000:75:661:0001) передана в оренду ТОВ «МАК» із цільовим призначенням – для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельно-виробничого комплексу, тобто будівництво торгівельних будівель, об'єктів соціально-побутового призначення, багатоповерхових будинків, багатоповерхового паркінгу не означитиме зміну вказаної категорії земель (землі житлової та громадської забудови).   Крім цього, вказане будівництво можливе за умови надання Департаментом містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) містобудівних умов та обмеження забудови земельної ділянки. Відповідно до ч.2 ст.19 Земельного кодексу України земельні ділянки кожної категорії земель, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичних осіб, можуть перебувати у запасі. Отже, зазначене стосується тільки тих земельних ділянок, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам. Цільове призначення земельної ділянки, віднесеної до певної категорії земель для здійснення землекористувачем своїх прав на зазначену ділянку та в дотриманні передбачених земельним законодавством обов'язків. На землі запасу розповсюджуються вимоги щодо цільового  призначення земель конкретної категорії, в межах якої вони перебувають. Як встановлено матеріалами справи, земельна ділянка площею 9,81 га, розташована на Житомирському шосе (19-км) у Святошинському районі м.Києва (кадастровий номер 8000000000:75:661:0001) передана в оренду ТОВ «МАК» згідно рішення КМР від 01.10.2007р. №463/3297 «Про передачу товариству з обмеженою відповідальністю «МАК» земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельно-виробничого комплексу на Житомирському шосе (19-й км.) у Святошинському районі», що в свою чергу підтверджує факт вилучення її із земель запасу та надання їй іншої категорії визначеної законодавством. Наведені відповідачем доводи в листі від 30.03.2017р. №463/17/012/27-17 не спростовують висновків суду у даній справі та не доводять зворотного. Крім того, суд звертає увагу на те, що в матеріалах справи наявні копії рішення Господарського суду м.Києва від 19.05.2015р. №910/6874/15-г, яким позов ТОВ «МАК» до Київської міської ради задоволено та визнано недійсним рішення ІІ сесії VІІ скликання КМР від 16.12.2014р. №722/722 «Про розірвання договору оренди земельної ділянки укладеного між Київської міською родаю та Товариством з обмеженою відповідальністю «МАК» від 09.06.2008 №75-6-00407 на підставі рішення Київської міської ради від 01.10.2007 №463/3297. Залишеного без змін постановою Київського апеляційного господарського суду від 15.07.2015р. та постановою Вищого господарського суду України від 21.10.2015р. А також, рішення Господарського суду м.Києва від 10.02.2012р. №41/227, яким відмовлено в позові заступнику прокурора м.Києва в інтересах держави в особі Державного агентства земельних ресурсів України, Київської міської ради до ТОВ «МАК» про визнання рішення Київської міської ради №463/3297 від 01.10.2007 року, визнання недійсним договору №75-6-00407 від 09.06.2008 року, визнання відсутності права користування земельною ділянкою та повернення земельної ділянки. Отже, відповідач своїми діями порушив законні права ТОВ «МАК», що призвели до порушення умов договору оренди земельної ділянки та Рішення КМР. Згідно з п.1 ч.3 ст.2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Відповідно до ч.1 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Разом з тим, ч.2 ст.71 КАС України визначено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Таким чином, беручи до уваги вищенаведене, суд приходить до висновку про задоволення позову та визнання оскаржуваного рішення протиправним і його скасування, а також зобов'язання відповідача надати ТОВ «МАК» містобудівні умови та обмеженні на зазначену земельну ділянку. Керуючись вимогами ст.ст.69-71, 158-163, 167 КАС України, суд, П О С Т А Н О В И В: Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю «МАК» задовольнити повністю. Визнати неправомірним рішенням Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) №463/17/012/27-17 від 30.03.2017р. Зобов'язати Департамент містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) надати товариству з обмеженою відповідальністю «МАК» містобудівні умови та обмеженні на земельну ділянку площею 9,81 га, розташованої за адресою: Житомирське шосе (19-й км) у Святошинському районі м.Києва, кадастровий номер – 8000000000:75:661:0001, цільове призначення – для будівництва, експлуатації та обслуговування торговельно-виробничого комплексу.    Постанова набирає законної сили в порядку передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства та може бути оскаржена в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.           Суддя                                                                                                І.В. Смолій

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення11.05.2017
Оприлюднено16.05.2017
Номер документу66468563
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/4977/17

Ухвала від 18.07.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Твердохліб В.А.

Ухвала від 29.06.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Твердохліб В.А.

Ухвала від 29.06.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Твердохліб В.А.

Ухвала від 16.06.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Твердохліб В.А.

Ухвала від 16.06.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Твердохліб В.А.

Ухвала від 16.06.2017

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Твердохліб В.А.

Постанова від 11.05.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

Ухвала від 11.04.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні