Постанова
від 10.05.2017 по справі 236/543/17
КРАСНОЛИМАНСЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 236/543/17

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10.05.2017 року м. Лиман

Краснолиманський міський суд Донецької області у складі:

головуючого судді Бікезіної О.В.,

за участю: секретаря Плаксіної Є.В.,

представника позивача Воскобойнікова Д.Є. (за довіреністю),

представника відповідача Шуляченко І.О. (за довіреністю),

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Приватного підприємства "Луч" до Лиманської міської ради про скасування рішення Лиманської міської ради від 16.02.2017 року №7/24-1073 "Про затвердження Порядку здійснення компенсації за пільговий проїзд окремих категорій громадян автомобільним транспортом приміського та міського сполучення на 2017 рік", -

ВСТАНОВИВ:

01.03.2017 року позивач Приватне підприємство Луч (далі - ПП Луч ) звернулося до суду із адміністративним позовом до відповідача - Лиманської міської ради, в якому просив визнати незаконним та скасувати рішення Лиманської міської ради від 16.02.2017 року Про затвердження Порядку здійснення компенсації за пільговий проїзд окремих категорій громадян автомобільним транспортом приміського та міського сполучення на 2017 рік .

В обґрунтування позовних вимог зазначив, що згідно Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності оскарженерішення органу місцевого самоврядування є регуляторним актом, проте відповідачем було порушено процедуру його прийняття як регуляторного акту. Оскаржуване рішення прийнято відповідачем з перевищенням повноважень, оскільки Закон України Про місцеве самоврядування не передбачає затвердження типових договорів в у сфері господарських відносин, а відповідно до п. 2 вказаного рішення затверджено Типовий договір на здійснення компенсаційних виплат перевізнику. Крім того, у статті 37 Закону України Про автомобільний транспорт чітко зазначено, що види обсяги пільгових перевезень та порядок компенсації збитків від пільгових перевезень та порядок компенсації збитків від пільгових перевезень установлюється замовленням. Таким чином, законодавство встановлює лише наявність одного документа - замовлення, а не низки нормативних актів на місцевому рівні. Оскільки оскаржене рішення порушує права ПП Луч як перевізника пільгових категорій громадян, просив визнати його незаконним та скасувати. Стягнути з відповідача судові витрати.

В судовому засіданні представник позивача Воскобойніков Д.Є., який діє на підставі довіреності від 19.01.2017 року №1-17 (а.с.6) підтримав позовні вимоги, наполягав на їх задоволенні, навів доводи аналогічні викладеним в позовній заяві. Крім того суду показав, що ПП Луч має ліцензію на надання послуг з перевезення пасажирів і небезпечних вантажів автомобільним транспортом, здійснює зазначену діяльність на підставі договорів №284 від 27.11.2012 року з виконавчим комітетом Краснолиманської міської ради та №1150-56/13 від 06.03.2013 року з Донецькою обласною державною адміністрацією на міських та приміських маршрутах.

В судовому засіданні представник відповідача Шуляченко І.О., яка діє на підставі довіреності від 03.01.2017 року за №1 (а.с. 63) проти задоволення позовних вимог позивача заперечувала, подала письмові заперечення(а.с.86-90), суду пояснила, що оскаржене рішення прийнято Лиманською міською радою в межах повноважень, у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України. Рішення Лиманської міської ради від 16.02.2017 року Про затвердження Порядку здійснення компенсації за пільговий проїзд окремих категорій громадян автомобільним транспортом приміського та міського сполучення на 2017 рік не є регуляторним актом, того його прийнято згідно з вимогами ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування . Відповідно до п. 2 рішення управління соціального захисту населення надіслало на адресу ПП Луч проекти договорів на здійснення компенсаційних виплат, 09.03.2017 року від останнього надійшли підписані з протоколами розбіжностей вказані проекти договорів, що свідчить про те, що ПП Луч на той час не сприймав оскаржене рішення незаконним, з чого убачається, що позивач намагається пригальмувати дію прийнятого рішення, тим самим дискредитувати Лиманську міську раду в очах мешканців громади. Вважає, що позивачем не додано доказів яким чином оскаржене рішення порушує права позивача, тому він взагалі не має права його оскаржувати. З урахуванням викладеного, просила відмовити у задоволенні позовних вимог.

Суд, вислухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду спору по суті, суд встановив фактичні обставини та відповідні їм правовідносини.

Частиною 1 статті 6 КАС України передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутись до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією, чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Згідно ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Як встановлено судом, ПП Луч є юридичною особою, код ЄДРПОУ 20388213, юридична адреса: м. Лиман (колишній Красний Лиман), вул. Свободи, б.110, одним із видів господарської діяльності якого є надання послуг з перевезення пасажирів і небезпечних вантажів автомобільним транспортом, що підтверджується Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с.7-12).

Згідно Ліцензії № 065191 від 17.08.2012 року ПП Луч дозволений такий вид робіт як внутрішні перевезення пасажирів автобусами (а.с.120).

Згідно договору №284 від 27.11.2012 року, який укладений між виконавчим комітетом Краснолиманської міської ради (Замовник) та ПП Луч (Перевізник), останній здійснює перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування №01 сполученням Красний Лиман АС - Зелений Клин згідно з графіком, термін дії договору до 27.11.2017 року (а.с.105-109).

Згідно договору №1150-56/13 від 06.03.2013 року, який укладений між Департаментом розвитку базових галузей промисловості Донецької облдержадміністрації (Організатор) та ПП Луч (Перевізник), останній здійснює перевезення пасажирів на приміському та міжміському внутрішньо обласному автобусному маршруті загального користування, термін дії договору до 06.09.2018 року (а.с.110-113).

Зазначені договори містять зобов'язання Перевізника безперешкодно здійснювати перевезення громадян, що мають право на безкоштовний і пільговий проїзд у даному виді транспорту до чинного законодавства п. 2.3.7 (а.с.106, 112).

Таким чином, позивач є суб'єктом, який здійснює перевезення громадян, що мають право на безкоштовний і пільговий проїзд.

Згідно Програми економічного і соціального розвитку Лиманської об'єднаної територіальної громади на 2017 рік, яку затверджено рішенням Лиманської міської ради від 23.12.2016 року №7/22-959 Про затвердження Програми економічного і соціального розвитку Лиманської об'єднаної територіальної громади на 2017 рік заплановано компенсацію за пільгове перевезення громадян залізничним та автомобільним транспортом в розмірі 2 млн. грн. (а.с. 93, 99).

Згідно з протоколом № 23 засідання ХХІV чергової сесії міської ради VІІ скликання від 16 лютого 2017 року до порядку денного було включено та розглянуто питання № 26 про затвердження Порядку здійснення компенсації за пільговий проїзд окремих категорій громадян автомобільним транспортом приміського та міського сполучення на 2017 рік. (а.с.28, 39).

Рішенням Лиманської міської ради від 16.02.2017 року № 7/24-1073 Про затвердження Порядку здійснення компенсації за пільговий проїзд окремих категорій громадян автомобільним транспортом приміського та міського сполучення на 2017 рік затверджений Порядок здійснення компенсації за пільговий проїзд окремих категорій громадян автомобільним транспортом приміського та міського сполучення на 2017 рік (додаток 1). Затверджений Типовий договір на здійснення компенсаційних виплат перевізнику за перевезення пільгових категорій громадян автомобільним транспортом на міських та приміських маршрутах Лиманської об'єднаної територіальної громади за рахунок коштів міського бюджету на 2017 рік (додаток 2). Доручено управлінню соціального захисту населення міської ради заключити договори на здійснення компенсаційних виплат перевізнику з зазначенням сум компенсації в межах бюджетних призначень, передбачених на реалізацію з березня по травень 2017 року з ПП Луч . Відповідальність за достовірність, повноту та вчасне подання розрахунків до УСЗН за пільгове перевезення для пасажирів для надання відшкодування покладено на перевізника, з яким укладені відповідні договори (а.с. 13-25).

На виконання Рішення Лиманської міської ради від 16.02.2017 року № 7/24-1073 УСЗН Лиманської міської ради на адресу ПП Луч скеровані проекти Договорів здійснення компенсаційних виплат перевізнику за перевезення пільгових категорій громадян автомобільним транспортом на міських та приміських маршрутах (а.с. 124-138). Вказані проекти договорів підписані ПП Луч з протоколами розбіжностей (а.с. 129, 136). Згідно з вимогами ч.5 ст. 181 Господарського кодексу України ПП Луч надало згоду на передачу спору до Господарського суду (а.с.123).

Згідно з поясненнями представників сторін у судовому засіданні, на час розгляду даної справи, спір на розгляд до Господарського суду не наданий, розбіжності, які виникли між сторонами не врегульовані.

Відповідно до статей 19, 140 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України та законами України, місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.

Спеціальним законом, який визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування є Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 року № 280/97-ВР.

Згідно статті 25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Згідно з пунктом 22 статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , до компетенції місцевих рад належить вирішення відповідно до закону питань затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць, цільових програм з інших питань місцевого самоврядування.

Згідно вимог частини 1 статті 91 Бюджетного кодексу України до видатків місцевих бюджетів, що можуть здійснюватися з усіх місцевих бюджетів, належать в тому числі видатки на компенсаційні виплати за пільговий проїзд окремих категорій громадян.

Згідно частини 1 статті 31 Закону України Про автомобільний транспорт відносини автомобільного перевізника, що здійснює перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування міських, приміських та міжміських, які не виходять за межі території області (внутрішньообласні маршрути), із органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування визначаються договором про організацію перевезень пасажирів на автобусному маршруті загального користування, у якому встановлюються: перелік маршрутів загального користування, які буде обслуговувати автомобільний перевізник, умови організації перевезень, показники якості транспортного обслуговування населення, термін роботи

автомобільного перевізника, зобов'язання органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо облаштування маршруту, підтримки проїзної частини автомобільної дороги та під'їзних шляхів у належному стані (тільки для міських автобусних маршрутів), розмір компенсації витрат автомобільного перевізника внаслідок перевезення пільгових пасажирів та регулювання тарифів, механізм їх виплати.

Для запровадження в районі єдиного механізму розрахунків компенсаційних виплат за пільговий проїзд окремих категорій громадян на автомобільному транспорті міського та приміського сполучення, фінансування яких здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету, в умовах відсутності законодавчо врегульованого механізму відшкодування витрат перевізникам, на виконання Програми економічного і соціального розвитку Лиманської об'єднаної територіальної громади на 2017 рік, Лиманською міською радою 16.02.2017 року за № 7/24-1073 було прийнято рішення Про затвердження Порядку здійснення компенсації за пільговий проїзд окремих категорій громадян автомобільним транспортом приміського та міського сполучення на 2017 рік .

Частиною 11 статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов'язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". Проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України "Про доступ до публічної інформації", крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки.

Частиною 12 статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування, які відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються у порядку, встановленому Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

У статті 1 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" від 11.09.2003 року №1160-IV визначені наступні поняття, зокрема, -

- державна регуляторна політика у сфері господарської діяльності (далі - державна регуляторна політика) - напрям державної політики, спрямований на вдосконалення правового регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання, недопущення прийняття економічно недоцільних та неефективних регуляторних актів, зменшення втручання держави у діяльність суб'єктів господарювання та усунення перешкод для розвитку господарської діяльності, що здійснюється в межах, у порядку та у спосіб, що встановлені Конституцією та законами України;

- регуляторний орган - Верховна Рада України, Президент України, Кабінет Міністрів України, Національний банк України, Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення, інший державний орган, центральний орган виконавчої влади, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцевий орган виконавчої влади, орган місцевого самоврядування, а також посадова особа будь-якого із зазначених органів, якщо відповідно до законодавства ця особа має повноваження одноособово приймати регуляторні акти. До регуляторних органів також належать територіальні органи центральних органів виконавчої влади, державні спеціалізовані установи та організації, некомерційні самоврядні організації, які здійснюють керівництво та управління окремими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування, якщо ці органи, установи та організації відповідно до своїх повноважень приймають регуляторні акти.

Судом встановлено, що оскаржуване рішення прийнято Лиманською міською радою, яка відповідно до статті 10 Закону України № 280/97-ВР є органом місцевого самоврядування та згідно ст. 1 Закону України №1160-IV є регуляторним органом.

Крім того, відповідно до ст. 1 Закону України 1160-IV регуляторний акт - це:

- прийнятий уповноваженим регуляторним органом нормативно-правовий акт, який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання;

- прийнятий уповноваженим регуляторним органом інший офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб і який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб'єктами господарювання, незалежно від того, чи вважається цей документ відповідно до закону, що регулює відносини у певній сфері, нормативно-правовим актом.

Виходячи з аналізу наведених положень, суд вважає помилковою позицію відповідача щодо відсутності у рішенні Лиманської міської ради від 16.02.2017 року № 7/24-1073 Про затвердження Порядку здійснення коменсації за пільговий проїзд окремих категорій громадян автомобільним транспортом приміського та міського сполучення на 2017 рік визначальних ознак регуляторного акта, оскільки вказане рішення є офіційним письмовим документом, що прийнято уповноваженим регуляторним органом та окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських та адміністративних відносин, а саме на правове врегулювання порядку відносин Лиманської міської ради з фізичними та/або юридичними особами, котрі є перевізниками, які здійснюють безкоштовне перевезення пільгових категорій населення Лиманської об'єднаної територіальної громади; не має характеру одноразового застосування і стосується не конкретної особи, а не визначеного кола осіб.

Враховуючи викладене, рішення Лиманської міської ради від 16.02.2017 року № 7/24-1073 Про затвердження Порядку здійснення компенсації за пільговий проїзд окремих категорій громадян автомобільним транспортом приміського та міського сполучення на 2017 рік є регуляторним актом, який приймається за процедурою встановленою Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Згідно статті 8 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності , стосовно кожного проекту регуляторного акта його розробником готується аналіз регуляторного впливу. Аналіз регуляторного впливу готується до оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень та пропозицій. Розробник проекту регуляторного акта при підготовці аналізу регуляторного впливу повинен: визначити та проаналізувати проблему, яку пропонується розв'язати шляхом державного регулювання господарських відносин, а також оцінити важливість цієї проблеми; обґрунтувати, чому визначена проблема не може бути розв'язана за допомогою ринкових механізмів і потребує державного регулювання; обґрунтувати, чому визначена проблема не може бути розв'язана за допомогою діючих регуляторних актів, та розглянути можливість внесення змін до них; визначити очікувані результати прийняття запропонованого регуляторного акта, у тому числі здійснити розрахунок очікуваних витрат та вигод суб'єктів господарювання, громадян та держави внаслідок дії регуляторного акта; визначити цілі державного регулювання; визначити та оцінити усі прийнятні альтернативні способи досягнення встановлених цілей, у тому числі ті з них, які не передбачають безпосереднього державного регулювання господарських відносин; аргументувати переваги обраного способу досягнення встановлених цілей; описати механізми і заходи, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта; обґрунтувати можливість досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта; обґрунтовано довести, що досягнення запропонованим регуляторним актом встановлених цілей є можливим з найменшими витратами для суб'єктів господарювання, громадян та держави; обґрунтовано довести, що вигоди, які виникатимуть внаслідок дії запропонованого регуляторного акта, виправдовують відповідні витрати у випадку, якщо витрати та/або вигоди не можуть бути кількісно визначені; оцінити можливість впровадження та виконання вимог регуляторного акта залежно від ресурсів, якими розпоряджаються органи державної влади, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи, які повинні впроваджувати або виконувати ці вимоги; оцінити ризик впливу зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта; обґрунтувати запропонований строк чинності регуляторного акта; визначити показники результативності регуляторного акта; визначити заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття.

За приписами статті 9 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності , кожен проект регуляторного акта оприлюднюється з метою одержання зауважень і пропозицій від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань. Про оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень і пропозицій розробник цього проекту повідомляє у спосіб, передбачений статтею 13 цього Закону. У випадках, встановлених цим Законом, може здійснюватися повторне оприлюднення проекту регуляторного акта. Проект регуляторного акта разом із відповідним аналізом регуляторного впливу оприлюднюється у спосіб, передбачений статтею 13 цього Закону, не пізніше п'яти робочих днів з дня оприлюднення повідомлення про оприлюднення цього проекту регуляторного акта. Строк, протягом якого від фізичних та юридичних осіб, їх об'єднань приймаються зауваження та пропозиції, встановлюється розробником проекту регуляторного акта і не може бути меншим ніж один місяць та більшим ніж три місяці з дня оприлюднення проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу. Усі зауваження і пропозиції щодо проекту регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного впливу, одержані протягом встановленого строку, підлягають обов'язковому розгляду розробником цього проекту. За результатами цього розгляду розробник проекту регуляторного акта повністю чи частково враховує одержані зауваження і пропозиції або мотивовано їх відхиляє.

Частинами 1, 2 статті 13 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності , план діяльності регуляторного органу з підготовки проектів регуляторних актів та зміни до нього оприлюднюються шляхом опублікування в друкованих засобах масової інформації цього регуляторного органу, а у разі їх відсутності - у друкованих засобах масової інформації, визначених цим регуляторним органом, та/або шляхом розміщення плану та змін до нього на офіційній сторінці відповідного регуляторного органу в мережі Інтернет. Повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта з метою одержання зауважень і пропозицій, проект регуляторного акта та відповідний аналіз регуляторного впливу оприлюднюються шляхом опублікування в друкованих засобах масової інформації розробника цього проекту, а у разі їх відсутності - у друкованих засобах масової інформації, визначених розробником цього проекту, та/або шляхом розміщення на офіційній сторінці розробника проекту регуляторного акта в мережі Інтернет.

Здійснення державної регуляторної політики органами та посадовими особами місцевого самоврядування регламентовано розділом VI Закону України №1160-IV.

Згідно приписів ст.ст. 31, 33, 34, 35 Закону України №1160-IV, зокрема -

- при здійсненні державної регуляторної політики міські ради можуть створювати у своєму складі постійні комісії з питань реалізації державної регуляторної політики або можуть покладати ці повноваження на одну з існуючих постійних комісій відповідної ради (далі - відповідальна постійна комісія);

- кожен проект регуляторного акта, що внесений на розгляд до сільської, селищної, міської, районної у місті, районної, обласної ради, подається до відповідальної постійної комісії для вивчення та надання висновків про відповідність проекту регуляторного акта вимогам статей 4 та 8 цього Закону;

- у разі внесення на розгляд сесії ради проекту регуляторного акта без аналізу регуляторного впливу відповідальна постійна комісія приймає рішення про направлення проекту регуляторного акта на доопрацювання органу чи особі, яка внесла цей проект;

Таким чином, суд приходить до висновку, що у даних спірних правовідносинах регуляторним органом, на якого покладено виконання повноважень щодо організаційного забезпечення здійснення державної регуляторної політики є Лиманська міська рада та її органи в особі відповідальної постійної комісії.

Відповідно до статті 36 Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності , регуляторний акт не може бути прийнятий або схвалений уповноваженим на це органом чи посадовою особою місцевого самоврядування, якщо наявна хоча б одна з таких обставин: відсутній аналіз регуляторного впливу; проект регуляторного акта не був оприлюднений. У разі виявлення будь-якої з цих обставин орган чи посадова особа місцевого самоврядування має право вжити передбачених законодавством заходів для припинення виявлених порушень, у тому числі відповідно до закону скасувати або зупинити дію регуляторного акта, прийнятого з порушеннями.

Судом встановлено та представником відповідача Шуляченко І.О. в судовому засіданні підтверджено, що відповідачем не виконано обов'язку щодо опублікування повідомлення про оприлюднення проекту регуляторного акта, самого регуляторного акта та відповідного аналізу регуляторного вплив у порядку, встановленому Законом України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності . Проект даного регуляторного акту не був включений до Плану діяльності Лиманської міської ради з підготовки проектів регуляторних актів на 2017 рік (а.с.77-82).

Суд вказує, що оспорюване рішення органу місцевого самоврядування, спрямоване на правове регулювання господарських відносин і адміністративних відносин між регуляторним органом та іншими суб'єктами господарювання, а тому це рішення є регуляторним актом, стосовно якого Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" визначено чітку процедуру його прийняття, недотримання якої тягне за собою його недійсність.

З огляду на викладене, суд, враховуючи критерії правомірності, які пред'являються до рішень суб'єкта владних повноважень та які визначені ч. 3 ст. 2 КАС України, вважає, що відповідач при прийняті оскарженого рішення (регуляторного акта), діяв не у спосіб, що передбачений Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Всупереч наведеним вимогам відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не надав суду достатньо беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його заперечення, і довів правомірність своїх дій та дотримання, визначеної законом, процедури прийняття спірного регуляторного акту, а тому останній підлягає скасуванню.

Таким чином, враховуючи наведені вище норми законодавства та фактичні обставини справи, суд приходить до висновку про обґрунтованість доводів позивача щодо незаконності та необхідності скасування оскарженого рішення Лиманської міської ради від 16.02.2017 року № 7/24-1073 Про затвердження Порядку здійснення компенсації за пільговий проїзд окремих категорій громадян автомобільним транспортом приміського та міського сполучення на 2017 рік .

Суд не погоджується з позицією представника відповідача, що позивач ПП Луч не має безпосереднього відношення до оскарженого рішення і не має право оскаржити його в судовому порядку з огляду на наступне.

Частиною 2 статті 171 КАСУ визначено, що право оскаржити нормативно-правовий акт мають особи, щодо яких його застосовано, а також особи, які є суб'єктом правовідносин, у яких буде застосовано цей акт.

Як було встановлено судом Рішення Лиманської міської ради від 16.02.2017 року № 7/24-1073 Про затвердження Порядку здійснення компенсації за пільговий проїзд окремих категорій громадян автомобільним транспортом приміського та міського сполучення на 2017 рік є регуляторним актом, який стосується суб'єктів господарської діяльності (перевізників), в тому числі і ПП Луч .

З урахуванням викладеного, суд прийшов до висновку про відсутність необхідності в розгляді інших обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги.

Суд наголошує, що частиною 11 ст. 171 КАС України визначено, що резолютивна частина постанови суду про визнання нормативно-правового акта незаконним або таким, що не відповідає правовому акту вищої юридичної сили, і про визнання його не чинним невідкладно публікується відповідачем у виданні, в якому його було офіційно оприлюднено, після набрання постановою законної сили.

З урахуванням того, що суд дійшов до висновку про необхідність задоволення позовних вимог, відповідно до ст. 94 КАС України суд вважає за необхідне стягнути на користь ПП Луч понесені ним судові витрати по справі в сумі 1600 грн. з Лиманської міської ради.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст.11,12,158,159,160,163 КАС України суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позовні вимоги Приватного підприємства "Луч" до Лиманської міської ради про скасування рішення Лиманської міської ради від 16.02.2017 року №7/24-1073 "Про затвердження Порядку здійснення компенсації за пільговий проїзд окремих категорій громадян автомобільним транспортом приміського та міського сполучення на 2017 рік", - задовольнити.

Визнати протиправним і скасувати рішення Лиманської міської ради від 16.02.2017 року №7/24-1073 "Про затвердження Порядку здійснення компенсації за пільговий проїзд окремих категорій громадян автомобільним транспортом приміського та міського сполучення на 2017 рік".

Стягнути з Лиманської міської ради на користь Приватного підприємства "Луч" судові витрати у розмірі 1600 грн.

Постанову суду може бути оскаржено в апеляційному порядку до Донецького апеляційного адміністративного суду через Краснолиманський міський суд Донецької області шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня проголошення постанови. Особи, які брали участі у справі, але не були присутні у судовому засіданні під час проголошення постанови суду, можуть подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня отримання її копії.

Повний текст постанови виготовлений 13.05.2017 року.

Суддя:

СудКраснолиманський міський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення10.05.2017
Оприлюднено18.05.2017
Номер документу66474580
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —236/543/17

Постанова від 22.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 21.08.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 10.06.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 11.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Штульман І.В.

Ухвала від 12.07.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Штульман І.В.

Ухвала від 14.06.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 14.06.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 31.05.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 31.05.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Постанова від 10.05.2017

Адміністративне

Краснолиманський міський суд Донецької області

Бікезіна О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні