Рішення
від 12.05.2017 по справі 676/4936/16-ц
КАМ'ЯНЕЦЬ-ПОДІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 676/4936/16-ц

Номер провадження 2/676/215/17

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 травня 2017 року м. Кам'янець-Подільський

Кам'янець-Подільський міськрайонний суд в складі:

головуючої - судді Стельмах Д.В.,

секретарі - Маневич І.В.,

за участю:

представника позивача ОСОБА_1,

представника відповідача ОСОБА_2,

представника відповідачів ОСОБА_3,

розглянувши у відкритому судовому засіданні цивільну справу за позовом ОСОБА_4 до ОСОБА_5 міської ради, ОСОБА_6, ОСОБА_7, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області про визнання незаконним рішення та зобов'язання вчинити дії,-

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_4 звернувся до суду з позовом до ОСОБА_5 міської ради, ОСОБА_6, ОСОБА_7 про визнання незаконним рішення та зобов'язання вчинити дії, а саме: просив визнати незаконними і скасувати рішення Кам'янець - Подільської міської ради №94/90 від 15.09.2015р. Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою вулиця Хмельницьке шосе (біля саду ПДАТУ) та передачі у власність ОСОБА_7П. , №95/90 15.09.2015р. Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою вулиця Хмельницьке шосе (біля саду ПДАТУ) та передачі у власність ОСОБА_6О. ; зобов'язати ОСОБА_5 міську раду на пленарному засіданні розглянути клопотання про надання громадянину України, учаснику бойових дій, ОСОБА_4 дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вулиці Хмельницьке шосе (біля саду ПДАТУ) площею 0,10 га для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд та прийняти вмотивоване рішення.

На обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що 29.07.2015 року він звернувся до ОСОБА_5 міської ради з заявою про надання йому землі площею 0,10 га по вулиці Хмельницьке шосе (біля саду ПДАТУ) для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд з бажаним місцем розташування зона 24 квартал 003.

Однак, 15.09.2015р. ОСОБА_5 міська рада не прийняла рішення по його клопотанню щодо надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вулиці Хмельницьке шосе (біля саду ПДАТУ) площею 0,10 га для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд.

Разом з тим, рішеннями ОСОБА_5 міської ради від 15.09.2015р. , ігноруючи першочергове право на землю, як учасника АТО, передала вказану земельну ділянку у приватну власність ОСОБА_7 та ОСОБА_6

Враховуючи те, що позивачу мала бути надана земля першочергово, просив позов задовольнити.

В судовому засіданні представник позивача заявлені вимоги підтримав в повному обсязі, пославшись на обставини, викладені в позовній заяві.

Представник відповідача ОСОБА_5 міської ради позов не визнав та пояснив, що першочергове право на відведення земельної ділянки позивачеві не порушено, оскільки статус учасника бойових дій ОСОБА_4 отримав 11.06.2015р. і до міської ради з клопотанням про безоплатну передачу земельної ділянки звернувся 29.07.2015р., а дозволи ОСОБА_7 та ОСОБА_6 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення цих земельних ділянок за рахунок земель житлової та громадської забудови, надані ще 21.04.2015 року .

Представник відповідачів ОСОБА_7 та ОСОБА_6 в судовому засіданні проти позову заперечила. Пояснила що доказів того, що земельні ділянки, які передані у власність відповідачам ОСОБА_7 та ОСОБА_6 за рішеннями сесії №94/90 та №95/90 від 15.09.2015 р., і земельна ділянка, на яку позивач просив надати йому дозвіл на розроблення проекту відведення, є одна і та сама частина земної поверхні, позивач не надав, а отже вимоги позивача до відповідачів ОСОБА_7 та ОСОБА_6 є безпідставними .

Крім того, позивач невірно визначився із сутністю права, яке він має згідно абз. 1 п. 14 ч. 1 ст. 12 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту - право першочергового відведення, а не першочергове одержання земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва, при чому не у власність, а може бути і користування. Але першочергове відведення земельних ділянок розпочинається лише після того, як уповноважений орган надав дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або ж замовлення розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки без надання такого дозволу. Однак, позивач не отримав дозволу міської ради на розроблення проекту землеустрою щодо відведення спірної земельної ділянки, без такого дозволу він не замовляв розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з подальшим письмовим повідомленням про це міської ради, а тому позивач не набув першочергового права на відведення спірної земельної ділянки.

Представник третьої особи в судове засідання не з'явився, подав письмове пояснення по справі.

Заслухавши представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов задоволенню не підлягає з огляду на наступне.

Судом установлено, що рішеннями сесії ОСОБА_5 міської ради №53/83 та №54/83 від 21.04.2015 року ОСОБА_7 та ОСОБА_6 надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення цих земельних ділянок за рахунок земель житлової та громадської забудови.

На підставі цих рішень відповідачі ОСОБА_7 та ОСОБА_6 замовили в землевпорядній організації - ТОВ ЕКФ Власна справа проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок. Проекти погоджені в порядку ст., ст. 186, 186-1 ЗК України і передані на сесію ОСОБА_5 міської ради для їх затвердження та прийняття рішення про передачу земельних ділянок у власність.

29.07.2015 року позивач звернувся до ОСОБА_5 міської ради з заявою про надання йому землі площею 0,10 га по вулиці Хмельницьке шосе (біля саду ПДАТУ) для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд з бажаним місцем розташування зона 24 квартал 003.

Як вбачається із протоколу засідання 90 сесії ОСОБА_5 міської ради від 15 вересня 2015 року питання про надання ОСОБА_4 дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вулиці Хмельницьке шосе, було винесене на розгляд цієї сесії. Депутати (при 8 - за ) не прийняли рішення з цього питання.

Рішенням сесії ОСОБА_5 міської ради №94/90 від 15 вересня 2015 року затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0750 га за адресою Хмельницьке шосе (біля саду ПДАТУ), кадастровий номер 6810400000:24:003:0042 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд та передано земельну ділянку у власність ОСОБА_7

Рішенням сесії ОСОБА_5 міської ради №95/90 від 15 вересня 2015 року затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 0,0750 га за адресою Хмельницьке шосе (біля саду ПДАТУ), кадастровий номер 6810400000:24:003:0043 для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель та передано земельну ділянку у власність ОСОБА_6

Відповідно до ч.6 ст.118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки, погодження землекористувача (у разі вилучення земельної ділянки, що перебуває у користуванні інших осіб) та документи, що підтверджують досвід роботи у сільському господарстві або наявність освіти, здобутої в аграрному навчальному закладі (у разі надання земельної ділянки для ведення фермерського господарства).

Ч.7 ст.118 ЗК України встановлено, що відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу розглядає клопотання у місячний строк і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише невідповідність місця розташування об'єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування територій населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Відповідно до абз. 1 п. 14 ч. 1 ст. 12 Закону України Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту учасники бойових дій мають пільги на першочергове відведення земельних ділянок для індивідуального житлового будівництва.

ОСОБА_4 має статус учасника бойових дій з 11 червня 2015 року, що підтверджується копією посвідчення серії МВ №001426.

На момент отримання позивачем статусу учасника бойових, а також його звернення до сесії міської ради із клопотанням від 28.07.2015 року, відповідачам ОСОБА_7 та ОСОБА_6 вже були надані дозволи на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Рішення сесії ОСОБА_5 міської ради №53/83 та №54/83 від 21 квітня 2015 року, за якими відповідачам ОСОБА_7 та ОСОБА_6 були надані дозволи на розроблення проекту землеустрою, в судовому порядку ніким не оскаржувалось, їх дія не зупинялась.

Оскільки позивач не отримував дозволу міської ради на розроблення проекту землеустрою щодо відведення спірної земельної ділянки, без такого дозволу він не замовляв розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з подальшим письмовим повідомленням про це міської ради, а тому, позивач не набув першочергового права на відведення спірної земельної ділянки.

Відповідно до ч. 1 ст. 116 Земельного кодексу України громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону.

Частиною п'ятою цієї ж статті встановлено, що земельні ділянки, які перебувають у власності чи користуванні громадян або юридичних осіб, передаються у власність чи користування за рішенням органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування лише після припинення права власності чи користування ними в порядку, визначеному законом.

З аналізу наведеної норми слідує, що орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування вправі вирішувати питання безоплатної передачі в користування чи у власність тільки вільної земельної ділянки.

З урахуванням встановлених обставин справи та наведених норм матеріального права, суд дійшов висновку, що вимоги позивача про визнання незаконними і скасування рішення Кам'янець - Подільської міської ради №94/90 від 15.09.2015р. Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою вулиця Хмельницьке шосе (біля саду ПДАТУ) та передачі у власність ОСОБА_7П. , №95/90 15.09.2015р. Про затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за адресою вулиця Хмельницьке шосе (біля саду ПДАТУ) та передачі у власність ОСОБА_6О. , зобов'язання ОСОБА_5 міську раду на пленарному засіданні розглянути клопотання про надання громадянину України, учаснику бойових дій, ОСОБА_4 дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки по вулиці Хмельницьке шосе (біля саду ПДАТУ) площею 0,10 га для будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд та прийняти вмотивоване рішення, не підлягають задоволенню.

На підставі п. 13 ст. 5 Закону України Про судовий збір позивач як учасник бойових дій, звільнений від сплати судового збору, тому судові витрати необхідно віднести на рахунок держави.

Керуючись ст.,ст. 10 , 11 , 60 , 88 , 209 , 212-215 ЦПК України , суд,

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову відмовити.

Рішення може бути оскаржене до апеляційного суду Хмельницької області через Кам'янець - Подільський міськрайонний суд протягом десяти днів з дня його проголошення, а в разі, якщо апеляцію подають особи, які не були присутніми в судовому засіданні, то апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не було скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.

Суддя

СудКам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення12.05.2017
Оприлюднено18.05.2017
Номер документу66477637
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —676/4936/16-ц

Рішення від 06.07.2017

Цивільне

Апеляційний суд Хмельницької області

Грох Л. М.

Рішення від 06.07.2017

Цивільне

Апеляційний суд Хмельницької області

Грох Л. М.

Ухвала від 08.06.2017

Цивільне

Апеляційний суд Хмельницької області

Грох Л. М.

Ухвала від 09.06.2017

Цивільне

Апеляційний суд Хмельницької області

Грох Л. М.

Ухвала від 09.06.2017

Цивільне

Апеляційний суд Хмельницької області

Грох Л. М.

Рішення від 12.05.2017

Цивільне

Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

Стельмах Д. В.

Рішення від 12.05.2017

Цивільне

Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

Стельмах Д. В.

Ухвала від 24.01.2017

Цивільне

Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

Стельмах Д. В.

Ухвала від 25.10.2016

Цивільне

Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

Стельмах Д. В.

Ухвала від 12.10.2016

Цивільне

Кам'янець-Подільський міськрайонний суд Хмельницької області

Стельмах Д. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні