Ухвала
від 15.05.2017 по справі 924/843/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


УХВАЛА

"15" травня 2017 р.Справа № 924/843/16

Господарський суд Хмельницької області у складі: суддя Шпак В.О., розглянувши у судовому засіданні матеріали скарги на дії державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області про стягнення виконавчого збору

за позовом Міського комунального підприємства „Хмельницьктеплокомуненерго» м.Хмельницький

до Товариства з обмеженою відповідальністю „Маяк-Сервіс» , м. Хмельницький

про стягнення 32002,83 грн. заборгованості за надані послуги з теплопостачання за період з 01.06.2014 р. по 01.01.2016р

Представники сторін:

від позивача: не з'явився

від відповідача: ОСОБА_1 - директор

від ДВС: ОСОБА_2 - за довіреністю від 09.03.2017 р.

Суть спору:

Рішенням господарського суду Хмельницької області від 21 листопада 2016 року позов Міського комунального підприємства „Хмельницьктеплокомуненерго» м.Хмельницький до Товариства з обмеженою відповідальністю „Маяк-Сервіс» , м. Хмельницький про стягнення 32002,83 грн. заборгованості за надані послуги з теплопостачання за період з 01.06.2014 р. по 01.01.2016р. задоволено.

Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю „Маяк-Сервіс» (м.Хмельницький, вул.Проскурівська, 85, код 14149007) на користь Міського комунального підприємства „Хмельницьктеплокомуненерго» (м.Хмельницький, вул. Пересипкіна, 5, код 033565710) - 32002(тридцять дві тисячі дві гривні)грн.83коп. заборгованості, 1378 (одну тисячу триста сімдесят вісім гривень)грн. судового збору.

Видано відповідний наказ.

05 квітня 2017 року товариство з обмеженою відповідальністю „Маяк-Сервіс» , м.Хмельницький звернувся із скаргою на дії державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області про стягнення виконавчого збору з ТОВ „Маяк-Сервіс» в розмірі 3338,08 грн.

В обґрунтування поданої скарги заявник зазначає, що ТОВ „Маяк-Сервіс» добровільно виконав рішення господарського суду Хмельницької області (Наказ № 924/843/16 від 12.12.2016р.) і перерахував МКП „Хмельницьктеплокомуненерго» всю суму за послуги теплопостачання і судовий збір в розмірі 33380,83 грн. (копії банківських квитанцій долучено до скарги), про що було повідомлено державну виконавчої служби м.Хмельницького 15.03.2017р. (підпис державного виконавця 1-го відділу ОСОБА_2 О В. на банківських квитанціях).

Також 16.03.17р. державна виконавча служба м.Хмельницького отримала лист-довідку від МКП „Хмельницьктеплокомуненерго» про те, що ТОВ „Маяк-Сервіс» сплатив всю суму в розмірі 33380,83 грн.

Про те, не зважаючи на це, 16.03.2017р. Перший відділ державної виконавчої служби м.Хмельницький Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області виносить Постанову ВП №53522462 від 16.03.20017року про стягнення виконавчого збору з ТОВ „Маяк-Сервіс» в розмірі 3338,08 грн., яку боржник отримав 28.03.2017 року.

Вважає вказану постанову незаконною, оскільки рішення суду ним виконано добровільно, державний виконавець ніяких виконавчих дій, направлених на виконання рішення суду не вчиняв.

Представник позивача в засідання суду за викликом не з`явився, про причини неявки суд не повідомив.

Державним виконавцем надано заперечення на скаргу відповідача, в якій зазначає, що відповідно до ст. 26 Закону України „Про виконавче провадження» державним виконавцем 03.03.2017 на підставі поданої заяви МКП „Хмельницьктеплокомуненерго» №257/020 від 27.02.2017 та наказу Господарського суду Хмельницької області №924/843/16 від 12.12.2016 прийнято рішення про початок примусового виконання рішення, про що державним виконавцем винесено відповідну постанову про відкриття виконавчого провадження №53522462 від 03.03.2017.

В ході примусового виконання рішення боржник надав державному виконавцю квитанції ХОУ АТ „Ощадбанк» №52 та №74 від 15.03.2017 про сплату заборгованості перед МКП „Хмельницьктеплокомуенерго» . Також на адресу відділу надана довідка стягувача про те, що боржник 15.03.2017 погасив заборгованість перед МКП „Хмельницьктеплокомуненерго» відповідно до поданого на виконання виконавчого документа.

Отже, на підставі вище викладеного, заборгованість ТОВ „Маяк-Сервіс» перед МКП „Хмельницьктеплокомуненрго» погашена після пред'явлення виконавчого документа на виконання та відкриття виконавчого провадження, тобто під час примусового виконання рішення суду. А тому, відповідно до ст.27 Закону України „Про виконавче провадження» в обов'язковому порядку стягненню підлягає виконавчий збір.

Оскільки, ст.27 Закону України „Про виконавче провадження» передбачає, що виконавчий збір - це збір, що справляється на всій території України за примусове виконання рішення органами державної виконавчої служби. Виконавчий збір стягується з боржника до Державного бюджету України. Виконавчий збір стягується державним виконавцем у розмірі 10 відсотків суми, що фактично стягнута, повернута, або вартості майна боржника, переданого стягувану за виконавчим документом. Виконавчий збір не стягується у разі закінчення виконавчого провадження на підставі пункту 9 частини першої статті 39 цього Закону, якщо рішення було виконано до винесення постанови про відкриття виконавчого провадження.

На підставі вище викладеного державним виконавцем у постанові про відкриття виконавчого провадження зазначено про необхідність стягнення з боржника виконавчого збору та винесено постанову про стягнення виконавчого збору ВП №53522462 від 16.03.2017. (необхідні копії додаються)

Виконавче провадження №53522462 закінчено 22.03.2017 на підставі пункту 9 частини першої статті 39 ЗУ „Про виконавче провадження» у зв'язку з фактичним виконанням рішення суду. А постанови про стягнення виконавчого збору та витрат на проведення виконавчих дій виділені в окремі виконавчі провадження. Про що повідомлено боржника.

Просить відмовити в задоволені скарги.

Розглядом матеріалів справи встановлено.

Рішенням господарського суду Хмельницької області від 21 листопада 2016 року позов Міського комунального підприємства „Хмельницьктеплокомуненерго» м.Хмельницький до Товариства з обмеженою відповідальністю „Маяк-Сервіс» , м. Хмельницький про стягнення 32002,83 грн. заборгованості за надані послуги з теплопостачання за період з 01.06.2014 р. по 01.01.2016р. задоволено.

Стягнуто з Товариства з обмеженою відповідальністю „Маяк-Сервіс» (м.Хмельницький, вул.Проскурівська, 85, код 14149007) на користь Міського комунального підприємства „Хмельницьктеплокомуненерго» (м.Хмельницький, вул. Пересипкіна, 5, код 033565710) - 32002(тридцять дві тисячі дві гривні)грн.83коп. заборгованості, 1378 (одну тисячу триста сімдесят вісім гривень)грн. судового збору.

Видано відповідний наказ.

03.03.2017 на підставі поданої заяви МКП „Хмельницьктеплокомуненерго» №257/020 від 27.02.2017 та наказу Господарського суду Хмельницької області №924/843/16 від 12.12.2016 державним виконавцем винесено постанову про відкриття виконавчого провадження №53522462.

В ході примусового виконання рішення боржник (ТОВ „Маяк-Сервіс» ) надав державному виконавцю квитанції ХОУ АТ „Ощадбанк» №52 та №74 від 15.03.2017 про сплату заборгованості перед МКП „Хмельницьктеплокомуенерго» .

Відповідно до вказаних платіжних документі боржником оплачено 32002,83грн. заборгованості та 1378грн. витрат по оплаті судового збору.

22.03.2017 на підставі пункту 9 частини першої статті 39 ЗУ „Про виконавче провадження» державним виконавцем було винесено постанову про закінчення виконавчого провадження у зв'язку з фактичним виконанням рішення суду

Постанови про стягнення виконавчого збору та витрат на проведення виконавчих дій виділені в окремі виконавчі провадження. Про що повідомлено боржника.

Дослідивши та проаналізувавши подані матеріали, докази та пояснення сторін, державного виконавця, судом враховується наступне.

Статтею 124 Конституції України передбачено, що судові рішення є обов'язковими до виконання на всій території України.

Відповідно до ст.1 Закону України „Про виконавче провадження» (в редакції чинної на момент винесення постанови) виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Як передбачено ст. 115 ГПК України, рішення, ухвали, постанови господарського суду, що набрали законної сили, є обов'язковими на всій території України і виконуються в порядку, встановленому Законом України „Про виконавче провадження» .

Згідно зі ст.26 ЗУ „Про виконавче провадження» виконавець розпочинає примусове виконання рішення на підставі виконавчого документа, зазначеного у статті 3 цього Закону: 1) за заявою стягувача про примусове виконання рішення;

Із матеріалів виконавчого провадження вбачається, що 03.03.2017року державним виконавцем винесено постанову про відкриття виконавчого провадження №53522462 стосовно виконання наказу господарського суду області №924/843/16 від 12.12.2016р. на підставі заяви МКП „Хмельницьктеплокомуненерго» .

В п. 5 ст.26 Закону вказано, що виконавець не пізніше наступного робочого дня з дня надходження до нього виконавчого документа виносить постанову про відкриття виконавчого провадження, в якій зазначає про обов'язок боржника подати декларацію про доходи та майно боржника, попереджає боржника про відповідальність за неподання такої декларації або внесення до неї завідомо неправдивих відомостей.

У постанові про відкриття виконавчого провадження за рішенням, примусове виконання якого передбачає справляння виконавчого збору, державний виконавець зазначає про стягнення з боржника виконавчого збору в розмірі, встановленому статтею 27 цього Закону.

В постанові про відкриття виконавчого провадження від 03.03.2017року державним виконавцем було визначено виконавчий збір у сумі 3338,08грн.

Виконавчий збір - це збір, що справляється на всій території України за примусове виконання рішення органами державної виконавчої служби. Виконавчий збір стягується з боржника до Державного бюджету України. Виконавчий збір стягується державним виконавцем у розмірі 10 відсотків суми, що фактично стягнута, повернута, або вартості майна боржника, переданого стягувачу за виконавчим документом (ст.27 Закону).

В п.9 ст. 27 Закону зазначено, що виконавчий збір не стягується у разі закінчення виконавчого провадження на підставі пункту 9 частини першої статті 39 цього Закону, якщо рішення було виконано до винесення постанови про відкриття виконавчого провадження.

Розглядом скарги було встановлено, що ТОВ „Маяк-Сервіс» заборгованість перед МКП „Хмельницьктеплокомуненрго» погашена після пред'явлення виконавчого документу до виконання та відкриття виконавчого провадження, тобто під час примусового виконання рішення суду.

А тому, відповідно до ст.27 Закону України „Про виконавче провадження» виконавчий збір підлягає стягненню.

Судом відзначається, що згідно зі ст.121-2 ГПК України скарги на дії органів Державної виконавчої служби розглядаються господарським судом, про час і місце якого повідомляються ухвалою стягувач, боржник чи прокурор та орган виконання судових рішень. Неявка боржника, стягувача, прокурора чи представника органу Державної виконавчої служби в судове засідання не є перешкодою для розгляду скарги.

За результатами розгляду скарги виноситься ухвала, яка надсилається стягувачеві, боржникові та органові виконання судових рішень. Ухвалу може бути оскаржено у встановленому цим Кодексом порядку.

В п. 9.13 Постанови пленуму Вищого господарського суду України „Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України» від 17 жовтня 2012року за № 9 зазначено, що за результатами розгляду скарги виноситься ухвала, в якій господарський суд або визнає доводи заявника правомірними і залежно від їх змісту визнає постанову державного виконавця щодо здійснення заходів виконавчого провадження недійсною, або визнає дії чи бездіяльність органу Державної виконавчої служби незаконними, чи визнає недійсними наслідки виконавчих дій, або зобов'язує орган державної виконавчої служби здійснити певні виконавчі дії, якщо він ухиляється від їх виконання без достатніх підстав, або визнає доводи скаржника неправомірними і скаргу відхиляє.

Враховуючи викладене, суд дійшов до висновку, що про те, що державним виконавцем прийнято постанову про стягнення виконавчого збору у сумі 3338,08грн. відповідно до положень Закону України „Про виконавче провадження» .

Доводи скаржника проте, що виконавчий збір не підлягає стягненню, оскільки ним рішення виконано у добровільному порядку не приймаються до уваги, оскільки вони не узгоджуються з положеннями чинного законодавства.

Посилання ТОВ „Маяк-Сервіс» на те, що він не отримував постанови про відкриття виконавчого провадження відхиляються, в силу того, що ст. 28 Закону визначено, що постанова про відкриття виконавчого провадження надсилається рекомендованим листом з повідомленням про вручення. Боржник вважається повідомленим про початок примусового виконання рішень, якщо йому надіслано постанову про відкриття виконавчого провадження за адресою, зазначеною у виконавчому документі.

Державним виконавцем було надано суду Рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення форма №119, відповідно до якого ТОВ „Маяк-Сервіс» було направлено на юридичну адресу (м.Хмельницький, вул.Проскурівська, буд. 85) постанови про відкриття виконавчого документу.

З огляду на викладене, в задоволенні скарги ТОВ „Маяк-Сервіс» на дії державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області про стягнення виконавчого збору належить відмовити.

Керуючись ст. ст. 86, 121-2 Господарського процесуального кодексу України, - суд

у х в а л и в:

В задоволенні скарги ТОВ „Маяк-Сервіс» на дії державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Хмельницькій області про стягнення виконавчого збору відмовити.

Суддя В.О. Шпак

Віддрук. 4 прим. :

1 - до справи,

2 - позивачу, м.Хмельницький, вул.Пересипкіна 5

3 - відповідачу. м.Хмельницький, вул.Проскурівська буд.. 85

4 -ДВС м.Хмельницький вул..Тернопільська 13/2

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення15.05.2017
Оприлюднено19.05.2017
Номер документу66508702
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —924/843/16

Ухвала від 15.05.2017

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Шпак В.О.

Ухвала від 18.04.2017

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Шпак В.О.

Ухвала від 06.04.2017

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Шпак В.О.

Рішення від 21.11.2016

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Шпак В.О.

Ухвала від 15.11.2016

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Шпак В.О.

Ухвала від 26.10.2016

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Шпак В.О.

Ухвала від 21.09.2016

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Шпак В.О.

Ухвала від 08.09.2016

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Шпак В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні