Справа № 746/120/17
№ провадження 3/746/37/17
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17.05.2017 року
Срібнянський районний суд Чернігівської області в складі :
головуючого судді - Цигури Н.А. ,
при секретарях - Нещерету І.М., Цигурі Л.М.,
з участю прокурора Бондаря А.В.,
захисника ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду смт. Срібне справу про адміністративне правопорушення, яка надійшла від Управління захисту економіки в Чернігівській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України у відношенні
ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, громадянина України, уродженця ІНФОРМАЦІЯ_2, мешканця ІНФОРМАЦІЯ_3, корпус "В", працюючого селищним головою Срібнянської селищної ради, одруженого, ідентифікаційний номер НОМЕР_1,
про притягнення до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 172-7 КУпАП, ч.2 ст. 172-7 КУпАП, ч.2 ст. 172-4 КУпАП,
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_2, будучи суб'єктом відповідальності за правопорушення, пов'язані з корупцією згідно п. п. в п.1 ч. 1 ст. 3 Закону України Про запобігання корупції , не вжив заходів передбачених п. 1-4 ч. 1 ст. 28 Закону України Про запобігання корупції під час здійснення службових повноважень.
21 квітня 2010 року проведено установчі збори засновників Товариства з обмеженою відповідальністю Срібнянський райагробуд , на яких було обрано голову та секретаря зборів, створено ТОВ Срібнянський райагробуд , сформовано статутний капітал, проведено оцінку майнового вкладу одного із засновників, визначено розмір та частки засновників товариства, затверджено статут Товариства з обмеженою відповідальністю Срібнянський райагробуд та призначено директора товариства - ОСОБА_3. Головою зборів обрано ОСОБА_2, секретарем - Шевченка М.І.
25 травня 2010 року Товариство з обмеженою відповідальністю Срібнянський райагробуд в особі ОСОБА_2, діючого на підставі статуту товариства та рішення загальних зборів учасників товариства, протокол № 1 від 21.04.2010 року, уклало контракт з ОСОБА_3, за яким ОСОБА_3 наймається на посаду директора Товариства з обмеженою відповідальністю Срібнянський райагробуд .
Вищевказаний контракт було складено у двох примірниках та підписано від імені товариства ОСОБА_2 та ОСОБА_3. Термін дії контракту - 25 травня 2020.
Відповідно до пункту 1.5 Контракту - Директор є підзвітним зборам учасників Товариства у межах, що визначені статутом та самим контрактом.
Відповідно до пункту 5.1. статуту ТОВ Срібнянський райагробуд вищим керівним органом товариства є збори учасників або їх представників. Учасники володіють кількістю голосів, пропорційно розміру їх частки в Статутному капіталі. ОСОБА_2 є засновником (учасником) товариства Срібнянський райагробуд , має другу по розміру частку в товаристві, що тягне за собою порушення встановлених законом обмежень щодо входження до складу правління.
22.06.2010 року в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб Міністерства юстиції України було зареєстровано юридичну особу, яка утворена в результаті перетворення, - ТОВ Срібнянський райагробуд . Ідентифікаційний код юридичної особи 03588117.
Пунктом 1.1 та 2.1 статуту Товариства з обмеженою відповідальністю Срібнянський райагробуд передбачено, що вказане товариство здійснює підприємницьку діяльність з метою отримання прибутку та наступного його розподілу між учасниками (засновниками).
Відповідно до пункту 1.2 Статуту Товариства з обмеженою відповідальністю Срібнянський райагробуд від 2010 року, одним із засновників товариства є ОСОБА_2, його частка в статутному капіталі товариства становить 12, 86 % та є другою по розміру. Засновниками даного товариства являються також ОСОБА_3, частка якого в статутному капіталі товариства становить 85,53 %, ОСОБА_4, ОСОБА_5 , ОСОБА_6, ОСОБА_7 та ОСОБА_8, частки яких в статутному капіталі товариства становлять по 0,32 % кожного.
Відповідно до повідомлення голови Срібнянської селищної виборчої комісії Про підсумки виборів 25 жовтня 2015 року селищного голови , у відповідності до п.1 ст. 42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , Срібнянська селищна рада визнала повноваження селищного голови ОСОБА_2.
Керуючись ст. 85 Закону України Про місцеві вибори , на підставі протоколу про підсумки голосування та результатів виборів Срібнянського селищного голови Срібнянська селищна виборча комісія визнала обраним та зареєструвала Срібнянським селищним головою ОСОБА_2, який до цього обіймав посаду селищного голови з 26 листопада 2010 року.
Рішенням позачергової тридцять восьмої сесії шостого скликання Срібнянської селищної ради Чернігівської області від 03.12.2014 року, селищному голові ОСОБА_2 присвоєно 7 ранг посадової особи місцевого самоврядування з 26.11.2014 року.
Разом з цим, ОСОБА_2 з 22.01.2010 року по теперішній час одночасно є засновником ТОВ Срібнянський райагробуд код 03588117, яке зареєстровано за адресою: 17300, Україна, Чернігівська область, смт. Срібне, вул. Миру (Леніна), 61, що має на меті одержання прибутку.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, станом на 21 березня 2017 року, одним із засновників ТОВ Срібнянський райагробуд , ідентифікаційний код юридичної особи 03588117, являється ОСОБА_2, розмір внеску до статутного фонду якого являється 4000.00 грн. Згідно п.п. 1.1, 2.1 статуту товариства, у підприємства є мета одержання прибутку.
Відповідно до ст. 2 Закону України Про службу в органах місцевого самоврядування - посадовою особою місцевого самоврядування є особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно- дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету.
Відповідно до ч. 1 ст. 42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , повноваження сільського, селищного, міського голови починаються з моменту оголошення відповідною сільською, селищною, міською виборчою комісією на пленарному засіданні ради рішення про його обрання. Повноваження сільського, селищного, міського голови закінчуються в день відкриття першої сесії відповідної сільської, селищної, міської ради, обраної на наступних чергових місцевих виборах, або, якщо рада не обрана, з моменту вступу на цю посаду іншої особи, обраної на наступних місцевих виборах, крім випадків дострокового припинення його повноважень.
Відповідно до ч. 3 ст. 24 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Крім того, відповідно до ч. 2 ст. 12 Закону України Про службу в органах місцевого самоврядування на посадових осіб місцевого самоврядування поширюються вимоги та обмеження, встановлені Законом України Про запобігання корупції .
Так, згідно п. 1- 4 ч. 1 ст. 28 Закону України Про запобігання корупції - особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов'язані: 1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; 2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; 3) не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; 4) вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.
Відповідно до абзацу 11 ч. 1 ст. 1 Закону України Про запобігання корупції , реальний конфлікт інтересів - це суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
Правила врегулювання конфлікту інтересів в діяльності Президента України, народних депутатів України, членів Кабінету Міністрів України, керівників центральних органів виконавчої влади, які не входять до складу Кабінету Міністрів України, суддів, суддів Конституційного Суду України, голів, заступників голів обласних та районних рад, міських, сільських, селищних голів, секретарів міських, сільських, селищних рад, депутатів місцевих рад визначаються законами, які регулюють статус відповідних осіб та засади організації відповідних органів, що зазначено у ч. 1 ст. 35 Закону.
Перебуваючи на посаді голови Срібнянської селищної ради ОСОБА_2:
- із порушенням вимог п. 1-4 ч. 1 ст. 28 Закону України Про запобігання корупції , ст. 12-1 Закону України Про службу в органах місцевого самоврядування та ст. 59-1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , не повідомив про реальний конфлікт інтересів колегіальний орган - Срібнянську селищну раду та не вжив заходів щодо недопущення виникнення такого конфлікту інтересів;
- із порушенням вимог п. 1-4 ч. 1 ст. 28, ч. 1 ст. 35 Закону України Про запобігання корупції , ст. 12-1 Закону України Про службу в органах місцевого самоврядування , вчинив дії та прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів, під час виконання повноважень голови відповідної ради у якому виник конфлікт інтересів.
Так, 15 жовтня 2015 року ТОВ Срібнянський райагробуд , одним із засновників якого є голова Срібнянської селищної ради ОСОБА_2, в особі директора ОСОБА_3, який діє на підставі Статуту, та Срібнянська селищна рада в особі голови ОСОБА_2 уклали договір № 16 по виконанню робіт з завезення бою по вул. Куйбишева в смт. Срібне, Чернігівської області. Строки виконання робіт починалися з 15 жовтня та закінчувались 19 жовтня 2015 року. Згідно п. 3.1 Договору, роботи виконувались згідно встановлених тарифів погодинної оплати, ціна за 1 годину роботи камаза була 300 грн., ескаватора - 300 грн. Загальна сума робіт по договору склала 1500 грн.
Відповідно до рахунку фактури № 16 від 20.10.2015 року, Акту приймання виконаних підрядних робіт за жовтень 2015 року, який підписаний директором товариства ОСОБА_3 та головою Срібнянської селищної ради ОСОБА_2, товаро - транспортних накладних від 15.10.2015 року серії ПЗО № 8695753 та серії ПЗО № 8695753, Срібнянська селищна рада відповідно до платіжного доручення № 1148 від 22.10.2015 року здійснила проплату бюджетних коштів на рахунок ТОВ Срібнянський райагробуд в сумі 1500 грн.
Відповідно до листа Срібнянської селищної ради від 22.03.2017 року вих. № 04-03/98, в період з 01.01.2015 року по 22.03.2017 року до сесії селищної ради відповідно до Закону України Про запобігання корупції надходили відповідні заяви (повідомлення) про виникнення конфлікту інтересів при розгляді питань.
Проте заяви про виникнення конфлікту інтересів, під час укладання вищезазначеного договору з підприємством, де одним із засновників є голова селищної ради ОСОБА_2, не надходило.
15.10.2015 року в смт. Срібне Чернігівської області голова Срібнянської селищної ради Чернігівської області ОСОБА_2, являючись одним із засновників товариства з обмеженою відповідальністю Срібнянський райагробуд , метою якого є отримання прибутку, здійснив укладення від імені селищної ради договору по виконанню робіт з ТОВ Срібнянський райагробуд , в результаті чого виник реальний конфлікт інтересів, про який він не повідомив не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли дізнався чи повинен був дізнатися про наявність реального конфлікту інтересів колегіальний орган - Срібнянську селищну раду, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, будучи ознайомленим з вимогами антикорупційного законодавства, свідомо проігнорував обмеження, встановлені законом, що є вчиненням правопорушення, пов'язаного з корупцією передбаченого п. 1-4 ч. 1 ст. 28 Закону України Про запобігання корупції , за що передбачена відповідальність ч. 1 ст.172-7 КУпАП.
15 жовтня 2015 року в смт. Срібне Чернігівської області голова Срібнянської селищної ради Чернігівської області ОСОБА_2, являючись одним із засновників товариства з обмеженою відповідальністю Срібнянський райагробуд , метою якого є отримання прибутку, здійснив укладення від імені селищної ради договору по виконанню робіт з ТОВ Срібнянський райагробуд , в результаті чого виник реальний конфлікт інтересів, тобто вчинив дії та прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, будучи ознайомленим з вимогами антикорупційного законодавства, свідомо проігнорував обмеження, встановлені законом, що є вчиненням правопорушення, пов'язаного з корупцією передбаченого п. 1-4 ч. 1 ст. 28, ч. 1 ст. 35 Закону України Про запобігання корупції , за що передбачена відповідальність ч. 2 ст.172-7 КУпАП.
16 серпня 2016 року ТОВ Срібнянський райагробуд , одним із засновників якого є голова Срібнянської селищної ради ОСОБА_2, в особі директора ОСОБА_3, який діє на підставі Статуту, та Срібнянська селищна рада в особі голови ОСОБА_2 уклали договір № 4 про грейдерування ґрунтової дороги вул. Калинова в смт. Срібне, Чернігівської області. Строки виконання робіт починалися з 16 серпня та закінчувались 17 серпня 2016 року. Згідно п. 3.1. Договору, роботи виконувались згідно встановлених тарифів погодинної оплати, ціна за 1 годину роботи екскаватора була 368 грн., загальна сума робіт по договору склала 1472 грн.
Відповідно до рахунку фактури № 4 від 17.08.2016 року, Акту приймання виконаних підрядних робіт за серпень 2016 року, який підписаний директором товариства ОСОБА_3 та головою Срібнянської селищної ради ОСОБА_2, товаро - транспортної накладної від 17.08.2016 року серії ПЗО № 8695764, Срібнянська селищна рада відповідно до платіжного доручення № 890 від 18.08.2016 року здійснила проплату бюджетних коштів на рахунок ТОВ Срібнянський райагробуд в сумі 1472 грн.
Відповідно до листа Срібнянської селищної ради від 22.03.2017 вих. № 04-03/98, в період з 01.01.2015 по 22.03.2017 до сесії селищної ради відповідно до Закону України Про запобігання корупції надходили відповідні заяви (повідомлення) про виникнення конфлікту інтересів при розгляді питань.
Проте, заяви про виникнення конфлікту інтересів, під час укладання вищезазначеного договору з підприємством, де одним із засновників є голова селищної ради ОСОБА_2, не надходило.
16 серпня 2016 року в смт. Срібне Чернігівської області голова Срібнянської селищної ради Чернігівської області ОСОБА_2, являючись одним із засновників товариства з обмеженою відповідальністю Срібнянський райагробуд , метою якого є отримання прибутку, здійснив укладення від імені селищної ради договору по виконанню робіт з ТОВ Срібнянський райагробуд , в результаті чого виник реальний конфлікт інтересів, про який він не повідомив не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли дізнався чи повинен був дізнатися про наявність реального конфлікту інтересів колегіальний орган - Срібнянську селищну раду, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, будучи ознайомленим з вимогами антикорупційного законодавства, свідомо проігнорував обмеження, встановлені законом, що є вчиненням правопорушення, пов'язаного з корупцією передбаченого п. 1-4 ч. 1 ст. 28 Закону України Про запобігання корупції , за що передбачена відповідальність ч. 1 ст. 172-7 КУпАП.
16 серпня 2016 року в смт. Срібне Чернігівської області голова Срібнянської селищної ради Чернігівської області ОСОБА_2, являючись одним із засновників товариства з обмеженою відповідальністю Срібнянський райагробуд , метою якого є отримання прибутку, здійснив укладення, від імені селищної ради договору по виконанню робіт з ТОВ Срібнянський райагробуд , в результаті чого виник реальний конфлікт інтересів, тобто вчинив дії та прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, будучи ознайомленим з вимогами антикорупційного законодавства, свідомо проігнорував обмеження, встановлені законом, що є вчиненням правопорушення, пов'язаного з корупцією передбаченого п. 1-4 ч. 1 ст. 28, ч. 1 ст. 35 Закону України Про запобігання корупції , за що передбачена відповідальність ч. 2 ст.172-7 КУпАП.
Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 25 Обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності Закону України Про запобігання корупції особам, зазначеним у пункті 1 частини першої статті 3 цього Закону, забороняється: входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.
З 11 листопада 2015 року по даний час голова Срібнянської селищної ради Чернігівської області ОСОБА_2 являється одним із засновників товариства з обмеженою відповідальністю Срібнянський райагробуд в смт. Срібне, метою якого є отримання прибутку, та входить до органу правління підприємства, будучи ознайомленим з вимогами антикорупційного законодавства, свідомо проігнорував обмеження, встановлені законом, чим порушив вимоги щодо обмеження сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності, що передбачене п.2 ч.1 ст. 25 Закону України Про запобігання корупції , чим вчинив правопорушення, передбачене ч. 2 ст.172-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
У судовому засіданні ОСОБА_2 вину по ч.1 ст. 172-7 КУпАП, ч.2 ст. 172-7 КУпАП, ч.2 ст. 172-4 КУпАП не визнав те пояснив, що в 2010 році став одним із застовників товариства з обмеженою відповідальністю Срібнянський райагробуд , брав участь в установчих зборах підприємства, нотаріальному посвідченні Статуту та підписував контракт від імені товариства з ОСОБА_3 Посвідчення, що він став учасником вказаного товариства він не отримував. З 26.11.2010 року був вперше обраний селищним головою Срібнянської селищної ради. 15.11.2015 року на посаду селищного голови обраний повторно. З часу заснування ТОВ Срібнянський райагробуд сплинуло чимало часу, тому він забув, що став учасником (засновником) вказаного товариства, не передав прав третім особам і тому при здійсненні своїх повноважень своєчасно не повідомив про реальний конфлікт інтересу та уклав договори на виконання робіт в умовах реального конфлікту інтересів. При укладенні договорів діяв виключно в інтерсах жителів Срібнянської громади, так як виконання робіт по завезенню бою на вулицю Куйбишева та по грейдеруванню вулиці Калинової було крайньою необхідністю. До нього неодноразово звертались жителі громади виконати вказані роботи. Але оскільки на час укладення договорів в Срібнянській селищній раді техніка, яка б могла виконати ці роботи, була відсутня, він уклав договори з ТОВ Срібнянський райагробуд . За виконані роботи жителі громади були йому вдячні, про що було розміщено статтю в газеті Срібнянщина . Для заповнення електронної декларації в березні 2017 року він збирав інформацію і дізнався, що є засновником ТОВ Срібнянський райагробуд . На наступний день він повідомив про це сесію. 24.03.2014 року сесія селищної ради його повідомлення прийняла до відома. З часу заснування ТОВ Срібнянський райагробуд він участі в управлінні не приймав, прибутку не отримував.
Свідок ОСОБА_3 у суді пояснив, що є керівником ТОВ Срібнянський райагробуд . ОСОБА_2 є засновником вказаного товариства, проте з часу його заснування участі в управлінні не приймав, на зборах учасників товариства присутнім не був. Роботи згідно укладених з Срібнянською селищною радою договору № 16 по виконанню робіт з завезення бою на вул. Куйбишева в смт. Срібне та договору № 4 про грейдування ґрунтової дороги вул. Калинова в смт. Срібне виконані в повному обсязі. Їх вартість є значно вищою, ніж сума, яка вказана в договорі. Щодо необхідності проведення таких робіт до нього звертався безпосередньою житель вул. Калинової ОСОБА_9, а він направив його до ОСОБА_2 Вже після цього був укладений договір на проведення робіт по вул. Калиновій смт. Срібне.
Свідок ОСОБА_4 у суді пояснив, що є засновником ТОВ Срібнянський райагробуд . Про те, що засновником є також ОСОБА_2 йому не було відомо, так як участі в зборах він не приймав.
Свідок ОСОБА_7 у судовому засіданні пояснив, що є засновником ТОВ Срібнянський райагробуд . Чи є засновником вказаного товариства ОСОБА_2, йому невідомо.
Свідок ОСОБА_8 у суді пояснив, що згідно статуту є одним із засновників ТОВ Срібнянський райагробуд . Про те, що засновником товаритсва є також ОСОБА_2, йому невідомо.
ОСОБА_10 Олександрович у судовому засіданні пояснив, що є засновником ТОВ Срібнянський райагробуд . Він вважає, що ОСОБА_2 засновником вказаного товариства не являється.
Свідок ОСОБА_11 у суді пояснила, що проживає по вул. Ярова, до перейменування Куйбишева, смт. Срібне. В жовтні 2015 року проводились роботи по ремонту дороги. Проведення вказаних робіт було край необхідним, так як були великі колії, не могла доїхати швидка допомога.
Свідок ОСОБА_9 пояснив у суді, що проживає ІНФОРМАЦІЯ_4. В 2016 році проводились роботи по вирівнюванню дороги. Це було крайньою необхідністю. Дійшло до того, що він сам впав у рів і зламав скутер. Туди падали і корови. Не раз він витягував з рову машини. До ремонту виїхати на гору взагалі було неможливо. Він сам ходив і просив директора ТОВ Срібнянський райагробуд розрівняти дорогу.
Суд, заслухавши особу, що притягається до адміністративної відповідальності, свідків, враховуючи обставини справи , приходить до висновку про наявність в діях ОСОБА_2 складу адміністративних правопорушень, передбачених ч.1 ст. 172-7 КУпАП, що підтверджено протоколами про адміністративні правопорушення серії АА № 768673 від 06.04.2017 року та серії АА № 768675 від 06.04.2017 року; за ч.2 ст. 172-7 КУпАП, що підтверджено протоколами про адміністративні правопорушення серії АА № 768676 від 06.04.2017 року та серії АА № 768674 від 06.04.2017 року; за ч.2 ст. 172-4 КУпАП, що підтверджено протоколом про адміністративне правопорушення серії АА № 768677 від 06.04.2017 року; рішенням Срібнянської селищної ради Срібнянського району Чернігівської області першої сесії сьомого скликання Про повідомлення селищної виборчої комісії від 11.11.2015 року; копією протоколу першої сесії сьомого скликання від 11.11.2015 року; попередженням про спеціальні обмеження, встановлені законами України Про державну службу та Про боротьбу з корупцією щодо прийняття на державну службу та проходження державної служби від 26.11.2010 року; Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань, станом на 21 березня 2017 року; копією протоколу № 1 від 21 квітня 2010 року установчих зборів засновників Товариства з обмеженою відповідальністю Срібнянський райагробуд ; копією Статуту Товариства з обмеженою відповідальністю Срібнянський райагробуд від 2010 року; копією контракту від 25 травня 2010 року; договором № 4 від 16.08.2016 року; платіжним дорученням № 890 від 18.08.2016 року; рахунком фактурою № 4 від 17.08.2016 року; актом приймання виконаних підрядних робіт № 4 за серпень 2016 року; товаро - транспортною накладною № 8695764 від 17.08.2016 року.
Твердження ОСОБА_2 про незнання, що він був засновником Товариства з обмеженою відповідальністю Срібнянський райагробуд та діяв виключно в інтересах жителів громади, показання свідків, які пояснили, що участі в управлінні товариством ОСОБА_2 не приймав та прибутку не отримав, не спростовують складу вчинених адміністративних правопорушень.
Посилання захисника на малозначність вчинених адміністративних правопорушень у судовому засіданні також свого підтвердження не знайшло. Згідно з вимогами статті 36 Закону України Про запобігання корупції особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, а також посадові особи юридичних осіб публічного права зобов'язані протягом 30 днів після призначення (обрання) на посаду передати в управління іншій особі (крім членів своєї сім'ї) належні їм підприємства та корпоративні права. Корпоративними правами є права особи, частка якої визначається у статутному капіталі (майні) господарської організації, що включають правомочності на участь цієї особи в управлінні господарською організацією, отримання певної частки прибутку (дивідендів) даної організації та активів у разі ліквідації останньої відповідно до закону, а також інші правомочності, передбачені законом та статутними документами. Дійсно, з матеріалів справи та пояснень свідків вбачається, що проведення робіт по ремонту доріг згідно укладених договорів були виконані для благоустрою селища та в інтересах громади. Проте, якщо враховувати, що ОСОБА_2 міг забути, що є засновником, а потім все ж таки з ясував це при заповненні декларації в березні 2017 року, про що повідомив сесію Срібнянської селищної ради, то з того часу і до завершення розгляду справи судом він мав можливість передати корпоративні права в управління іншій особі, проте не зробив цього і навіть не повідомив про наявність таких намірів.
Також в судовому засіданні не знайшла підтвердження обставина, викладена у протоколах, що ОСОБА_2 приймав участь в керуванні товариством з обмеженою відповідальністю Срібнянський райагробуд , проте відсутність вказаної обставини не впливає на кваліфікацію дій ОСОБА_2 відповідно до ч.1 ст. 172-7 КУпАП, ч.2 ст. 172-7 КУпАП та ч.2 ст. 172-4 КУпАП. Зокрема, об'єктивна сторона правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 172-4 КУпАП, полягає в порушенні суб'єктом встановлених законом обмежень щодо входження до складу правління , інших виконавчих чи контрольних органів, чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку. Диспозиція ч. 2 ст. 172-4 КУпАП в частині об'єктивної сторони цього правопорушення є бланкетною, відсилаючи особу, яка має застосовувати її положення, до інших законів. Спеціальним законом, який встановлює зазначені в ч. 2 ст. 172-4 КУпАП обмеження, є Закон України Про запобігання корупції , у даному випадку п. 2 ч. 1 ст. 25 цього Закону, де особам, які є суб'єктами зазначеного вище правопорушення, забороняється входити до складу правління, що має на меті одержання прибутку.
Відповідно до ст. 36 ч.2 КУпАП, якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом , стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.
Відповідно до ч. 2 ст. 172-4 КУпАП порушення особою встановлених законом обмежень щодо входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особа здійснює функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляє інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації), - тягне за собою накладення штрафу від трьохсот до п'ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією отриманого доходу від такої діяльності.
Згідно ч.1 ст. 172-7 КУпАП неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів - тягне за собою накладення штрафу від ста до двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а згідно ч.2 ст. 172-7 КУпАП вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів -тягнуть за собою накладення штрафу від двохсот до чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Отже, суд призначає стягнення в межах санкції за ч.2 ст. 172-4 КУпАП, як встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.
Обставинами, що пом якшують відповідальність ОСОБА_2 суд визнає його дії, вчинені в інтересах жителів Срібнянської селищної ради та відсутність доходу від отриманої діяльності.
Враховуючи характер вчинених правопорушень, обставини їх вчинення, особу ОСОБА_2, який характеризується позитивно, має на утриманні повнолітню дочку ОСОБА_12, ІНФОРМАЦІЯ_5, яка продовжує навчання та перебуває на диспансерному обліку у лікаря-офтальмолога Срібняняської ЦРЛ, суд приходить до висновку про доцільність застосування ОСОБА_2 адміністративного стягнення за вчинені адміністративні правопорушення у виді штрафу в мінімальному розмірі, передбаченому санкцією ч.2 ст. 172-4 КУпАП.
Санкцією ч. 2 ст. 172-4 КУпАП крім накладення штрафу, також передбачено і обовязкова конфіскація отриманого доходу від діяльності, передбаченої вказаною статтею. Проте, в судовому засіданні при дослідженні матеріалів, доданих до протоколів про вчинення адміністративних корупційних правопорушень та з"ясуванні обставин справи було встановлено відсутність даних про те, що ОСОБА_2 отримав за період, що досліджується, прибуток (дивіденти) товариства, а за таких обставин суд позбавлений можливості конфісковувати доходи, які не отримувались.
Виходячи з викладеного, керуючись ст. ст. 283, 284 КУпАП, відповідно до ч.1 ст. 172-7 КУпАП, ч.2 ст. 172-7 КУпАП, ч.2 ст. 172-4 КУпАП, -
П О С Т А Н О В И В:
ОСОБА_2 визнати винним у вчиненні правопорушень, передбачених ч.1 ст. 172-7 КУпАП, ч.2 ст. 172-7 КУпАП, ч.2 ст. 172-4 КУпАП і призначити йому адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5100 гривень.
Стягнути з ОСОБА_2 судовий збір на користь держави в сумі 320 грн.
Роз'яснити положення ст.ст. 307, 308 КУпАП, відповідно до яких штраф має бути сплачений не пізніше як через 15 днів з дня отримання копії постанови, а у разі її оскарження або опротестування не пізніше як через 15 днів з дня повідомлення про залишення скарги або протесту без задоволення. У разі несплати штрафу у строк, зазначений вище, у порядку примусового виконання постанови стягується подвійний розмір призначеного штрафу.
На постанову суду може бути подана апеляційна скарга до апеляційного суду Чернігівської області через Срібнянський районний суд протягом 10 днів з дня винесення постанови .
Суддя
Суд | Срібнянський районний суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 17.05.2017 |
Оприлюднено | 19.05.2017 |
Номер документу | 66522258 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Срібнянський районний суд Чернігівської області
Цигура Н. А.
Адмінправопорушення
Срібнянський районний суд Чернігівської області
Цигура Н. А.
Адмінправопорушення
Срібнянський районний суд Чернігівської області
Цигура Н. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні