Справа № 746/120/17 провадження № 33/795/248/2017 Категорія - Головуючий у 1 інстанції Цигура Н. А.
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 червня 2017 року місто Чернігів
Апеляційний суд Чернігівської області в складі:
судді судової палати у кримінальних справах - Карнауха А.С.
розглянувши, у відкритому судовому засіданні в залі суду справу про адміністративне правопорушення за апеляційною скаргою ОСОБА_2 на постанову Срібнянського районного суду Чернігівської області від 17 травня 2017 року,
з участю:
прокурора - Карася В.М.
особи, яка притягнута до
адміністративної відповідальності - ОСОБА_2
В С Т А Н О В И В :
Постановою Срібнянського районного суду Чернігівської області від
17 травня 2017 року
ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, громадянина України, уродженця с. Побочіївка Срібнянського району Чернігівської області, працюючого селищним головою Срібнянської селищної ради, який проживає за адресою: АДРЕСА_1,
притягнуто до адміністративної відповідальності за частиною 1 статті 172-7 КУпАП, частиною 2 статті 172-7 КУпАП, частиною 2 статті 172-4, частиною 2 статті 36 КУпАП та накладено стягнення у виді штрафу в розмірі 300 неоподаткованих мінімумів доходів громадян в сумі 5100 гривень.
Постановлено стягнути з ОСОБА_2 в дохід держави судовий збір у сумі 320 гривень.
Судом першої інстанції встановлено, що ОСОБА_2, будучи суб'єктом відповідальності за правопорушення, пов'язані з корупцією згідно підпунктом в пункту 1 частини 1 статті 3 Закону України Про запобігання корупції , не вжив заходів передбачених пунктами 1-4 частини 1 статті 28 Закону України Про запобігання корупції під час здійснення службових повноважень.
21 квітня 2010 року проведено установчі збори засновників Товариства з обмеженою відповідальністю Срібнянський райагробуд , на яких було обрано голову та секретаря зборів, створено ТОВ Срібнянський райагробуд , сформовано статутний капітал, проведено оцінку майнового вкладу одного із засновників, визначено розмір та частки засновників товариства, затверджено статут ТОВ Срібнянський райагробуд та призначено директора товариства - ОСОБА_3 Головою зборів обрано ОСОБА_2, секретарем - ОСОБА_3
25 травня 2010 року Товариство з обмеженою відповідальністю Срібнянський райагробуд в особі ОСОБА_2, діючого на підставі статуту товариства та рішення загальних зборів учасників товариства, протокол № 1 від 21 квітня 2010 року, уклало контракт з ОСОБА_3, за яким ОСОБА_3 наймається на посаду директора ТОВ Срібнянський райагробуд .
Вищевказаний контракт було складено у двох примірниках та підписано від імені товариства ОСОБА_2 та ОСОБА_3 Термін дії контракту - 25 травня 2020 року.
Відповідно до пункту 1.5 Контракту - Директор є підзвітним зборам учасників Товариства у межах, що визначені статутом та самим контрактом.
Відповідно до пункту 5.1. статуту ТОВ Срібнянський райагробуд вищим керівним органом товариства є збори учасників або їх представників. Учасники володіють кількістю голосів, пропорційно розміру їх частки в Статутному капіталі. ОСОБА_2 є засновником (учасником) товариства Срібнянський райагробуд , має другу по розміру частку в товаристві, що тягне за собою порушення встановлених законом обмежень щодо входження до складу правління.
22 червня 2010 року в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб Міністерства юстиції України було зареєстровано юридичну особу, яка утворена в результаті перетворення, - ТОВ Срібнянський райагробуд . Ідентифікаційний код юридичної особи 03588117.
Пунктом 1.1 та 2.1 статуту Товариства з обмеженою відповідальністю Срібнянський райагробуд передбачено, що вказане товариство здійснює підприємницьку діяльність з метою отримання прибутку та наступного його розподілу між учасниками (засновниками).
Відповідно до пункту 1.2 Статуту ТОВ Срібнянський райагробуд від 2010 року, одним із засновників товариства є ОСОБА_2, його частка в статутному капіталі товариства становить 12,86 % та є другою по розміру. Засновниками даного товариства являються також ОСОБА_3, частка якого в статутному капіталі товариства становить 85,53 %, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 та ОСОБА_8, частки яких в статутному капіталі товариства становлять по 0,32 % кожного.
Відповідно до повідомлення голови Срібнянської селищної виборчої комісії Про підсумки виборів 25 жовтня 2015 року селищного голови , у відповідності до пункту 1 статті 42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , Срібнянська селищна рада визнала повноваження селищного голови ОСОБА_2
Керуючись статтею 85 Закону України Про місцеві вибори , на підставі протоколу про підсумки голосування та результатів виборів Срібнянського селищного голови Срібнянська селищна виборча комісія визнала обраним та зареєструвала Срібнянським селищним головою ОСОБА_2, який до цього обіймав посаду селищного голови з 26 листопада 2010 року.
Рішенням позачергової тридцять восьмої сесії шостого скликання Срібнянської селищної ради Чернігівської області від 03 грудня 2014 року, селищному голові ОСОБА_2 присвоєно 7 ранг посадової особи місцевого самоврядування з 26 листопада 2014 року.
Разом з цим, ОСОБА_2 з 22 січня 2010 року по теперішній час одночасно є засновником ТОВ Срібнянський райагробуд код 03588117, яке зареєстровано за адресою: 17300, Україна, Чернігівська область, смт. Срібне, вул. Миру (Леніна), 61, що має на меті одержання прибутку.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, станом на 21 березня 2017 року, одним із засновників ТОВ Срібнянський райагробуд , ідентифікаційний код юридичної особи 03588117, являється ОСОБА_2, розмір внеску до статутного фонду якого являється 4000.00 грн. Згідно пунктів 1.1, 2.1 статуту товариства, у підприємства є мета одержання прибутку.
Відповідно до статті 2 Закону України Про службу в органах місцевого самоврядування - посадовою особою місцевого самоврядування є особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження щодо здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету.
Відповідно до частини 1 статті 42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , повноваження сільського, селищного, міського голови починаються з моменту оголошення відповідною сільською, селищною, міською виборчою комісією на пленарному засіданні ради рішення про його обрання. Повноваження сільського, селищного, міського голови закінчуються в день відкриття першої сесії відповідної сільської, селищної, міської ради, обраної на наступних чергових місцевих виборах, або, якщо рада не обрана, з моменту вступу на цю посаду іншої особи, обраної на наступних місцевих виборах, крім випадків дострокового припинення його повноважень.
Відповідно до частини 3 статті 24 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Крім того, відповідно до частини 2 статті 12 Закону України Про службу в органах місцевого самоврядування на посадових осіб місцевого самоврядування поширюються вимоги та обмеження, встановлені Законом України Про запобігання корупції .
Так, згідно пунктів 1-4 частини 1 статті 28 Закону України Про запобігання корупції - особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов'язані: 1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; 2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; 3) не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; 4) вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.
Відповідно до абзацу 11 частини 1 статті 1 Закону України Про запобігання корупції , реальний конфлікт інтересів - це суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
Правила врегулювання конфлікту інтересів в діяльності Президента України, народних депутатів України, членів Кабінету Міністрів України, керівників центральних органів виконавчої влади, які не входять до складу Кабінету Міністрів України, суддів, суддів Конституційного Суду України, голів, заступників голів обласних та районних рад, міських, сільських, селищних голів, секретарів міських, сільських, селищних рад, депутатів місцевих рад визначаються законами, які регулюють статус відповідних осіб та засади організації відповідних органів, що зазначено у частині 1 статті 35 Закону.
Перебуваючи на посаді голови Срібнянської селищної ради ОСОБА_2:
- із порушенням вимог пунктів 1-4 частини 1 статті 28 Закону України Про запобігання корупції , статті 12-1 Закону України Про службу в органах місцевого самоврядування та статті 59-1 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , не повідомив про реальний конфлікт інтересів колегіальний орган - Срібнянську селищну раду та не вжив заходів щодо недопущення виникнення такого конфлікту інтересів;
- із порушенням вимог пунктів 1-4 частини 1 статті 28, частини 1 статті 35 Закону України Про запобігання корупції , статті 12-1 Закону України Про службу в органах місцевого самоврядування , вчинив дії та прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів, під час виконання повноважень голови відповідної ради у якому виник конфлікт інтересів.
Так, 15 жовтня 2015 року ТОВ Срібнянський райагробуд , одним із засновників якого є голова Срібнянської селищної ради ОСОБА_2, в особі директора ОСОБА_3, який діє на підставі Статуту, та Срібнянська селищна рада в особі голови ОСОБА_2 уклали договір № 16 по виконанню робіт з завезення бою по вул. Куйбишева в смт. Срібне, Чернігівської області. Строки виконання робіт починалися з 15 жовтня та закінчувались 19 жовтня 2015 року. Згідно пункту 3.1 Договору, роботи виконувались згідно встановлених тарифів погодинної оплати, ціна за 1 годину роботи камаза була 300 грн., ескаватора - 300 грн. Загальна сума робіт по договору склала 1500 грн.
Відповідно до рахунку фактури № 16 від 20 жовтня 2015 року, Акту приймання виконаних підрядних робіт за жовтень 2015 року, який підписаний директором товариства ОСОБА_3 та головою Срібнянської селищної ради ОСОБА_2, товаро-транспортних накладних від 15.10.2015 року серії ПЗО № 8695753 та серії ПЗО № 8695753, Срібнянська селищна рада відповідно до платіжного доручення № 1148 від 22.10.2015 року здійснила проплату бюджетних коштів на рахунок ТОВ Срібнянський райагробуд в сумі 1500 грн.
Відповідно до листа Срібнянської селищної ради від 22 березня 2017 року вих. № 04-03/98, в період з 01 січня 2015 року по 22 березня 2017 року до сесії селищної ради відповідно до Закону України Про запобігання корупції надходили відповідні заяви (повідомлення) про виникнення конфлікту інтересів при розгляді питань.
Проте заяви про виникнення конфлікту інтересів, під час укладання вищезазначеного договору з підприємством, де одним із засновників є голова селищної ради ОСОБА_2, не надходило.
15 жовтня 2015 року в смт. Срібне Чернігівської області голова Срібнянської селищної ради Чернігівської області ОСОБА_2, являючись одним із засновників ТОВ Срібнянський райагробуд , метою якого є отримання прибутку, здійснив укладення від імені селищної ради договору по виконанню робіт з ТОВ Срібнянський райагробуд , в результаті чого виник реальний конфлікт інтересів, про який він не повідомив не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли дізнався чи повинен був дізнатися про наявність реального конфлікту інтересів колегіальний орган - Срібнянську селищну раду, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, будучи ознайомленим з вимогами антикорупційного законодавства, свідомо проігнорував обмеження, встановлені законом, що є вчиненням правопорушення, пов'язаного з корупцією передбаченого пунктами 1-4 частини 1 статті 28 Закону України Про запобігання корупції , за що передбачена відповідальність частиною 1 статті 172-7 КУпАП.
15 жовтня 2015 року в смт. Срібне Чернігівської області голова Срібнянської селищної ради Чернігівської області ОСОБА_2 являючись одним із засновників ТОВ Срібнянський райагробуд , метою якого є отримання прибутку, здійснив укладення від імені селищної ради договору по виконанню робіт з ТОВ Срібнянський райагробуд , в результаті чого виник реальний конфлікт інтересів, тобто вчинив дії та прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, будучи ознайомленим з вимогами антикорупційного законодавства, свідомо проігнорував обмеження, встановлені законом, що є вчиненням правопорушення, пов'язаного з корупцією передбаченого пунктами 1-4 частини 1 статті 28, частиною 1 статті 35 Закону України Про запобігання корупції , за що передбачена відповідальність частиною 2 статті172-7 КУпАП.
16 серпня 2016 року ТОВ Срібнянський райагробуд , одним із засновників якого є голова Срібнянської селищної ради ОСОБА_2, в особі директора ОСОБА_3, який діє на підставі Статуту, та Срібнянська селищна рада в особі голови ОСОБА_2 уклали договір № 4 про грейдерування ґрунтової дороги вул. Калинова в смт. Срібне, Чернігівської області. Строки виконання робіт починалися з 16 серпня та закінчувались 17 серпня 2016 року. Згідно пункту 3.1. Договору, роботи виконувались згідно встановлених тарифів погодинної оплати, ціна за 1 годину роботи екскаватора була 368 грн., загальна сума робіт по договору склала 1472 грн.
Відповідно до рахунку фактури № 4 від 17 серпня 2016 року, Акту приймання виконаних підрядних робіт за серпень 2016 року, який підписаний директором товариства ОСОБА_3 та головою Срібнянської селищної ради ОСОБА_2, товаро-транспортної накладної від 17 серпня 2016 року серії ПЗО № 8695764, Срібнянська селищна рада відповідно до платіжного доручення № 890 від 18 серпня 2016 року здійснила проплату бюджетних коштів на рахунок ТОВ Срібнянський райагробуд в сумі 1472 грн.
Відповідно до листа Срібнянської селищної ради від 22 березня 2017 вих. № 04-03/98, в період з 01 січня 2015 по 22 березня 2017 до сесії селищної ради відповідно до Закону України Про запобігання корупції надходили відповідні заяви (повідомлення) про виникнення конфлікту інтересів при розгляді питань.
Проте, заяви про виникнення конфлікту інтересів, під час укладання вищезазначеного договору з підприємством, де одним із засновників є голова селищної ради ОСОБА_2, не надходило.
16 серпня 2016 року в смт. Срібне Чернігівської області голова Срібнянської селищної ради Чернігівської області ОСОБА_2, являючись одним із засновників товариства з обмеженою відповідальністю Срібнянський райагробуд , метою якого є отримання прибутку, здійснив укладення від імені селищної ради договору по виконанню робіт з ТОВ Срібнянський райагробуд , в результаті чого виник реальний конфлікт інтересів, про який він не повідомив не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли дізнався чи повинен був дізнатися про наявність реального конфлікту інтересів колегіальний орган - Срібнянську селищну раду, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, будучи ознайомленим з вимогами антикорупційного законодавства, свідомо проігнорував обмеження, встановлені законом, що є вчиненням правопорушення, пов'язаного з корупцією передбаченого пунктами 1-4 частини 1 статті 28 Закону України Про запобігання корупції , за що передбачена відповідальність частиною 1 статті 172-7 КУпАП.
16 серпня 2016 року в смт. Срібне Чернігівської області голова Срібнянської селищної ради Чернігівської області ОСОБА_2, являючись одним із засновників ТОВ Срібнянський райагробуд , метою якого є отримання прибутку, здійснив укладення, від імені селищної ради договору по виконанню робіт з ТОВ Срібнянський райагробуд , в результаті чого виник реальний конфлікт інтересів, тобто вчинив дії та прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, будучи ознайомленим з вимогами антикорупційного законодавства, свідомо проігнорував обмеження, встановлені законом, що є вчиненням правопорушення, пов'язаного з корупцією передбаченого пунктами 1-4 частини 1 статті 28, частиною 1 статті 35 Закону України Про запобігання корупції , за що передбачена відповідальність частиною 2 статті 172-7 КУпАП.
Відповідно до пункту 2 частини 1 статті 25 Обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності Закону України Про запобігання корупції особам, зазначеним у пункті 1 частини першої статті 3 цього Закону, забороняється: входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.
З 11 листопада 2015 року по даний час голова Срібнянської селищної ради Чернігівської області ОСОБА_2 являється одним із засновників товариства з обмеженою відповідальністю Срібнянський райагробуд в смт. Срібне, метою якого є отримання прибутку, та входить до органу правління підприємства, будучи ознайомленим з вимогами антикорупційного законодавства, свідомо проігнорував обмеження, встановлені законом, чим порушив вимоги щодо обмеження сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності, що передбачене пунктом 2 частини 1 статті 25 Закону України Про запобігання корупції , чим вчинив правопорушення, передбачене частини 2 статті 172-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, ОСОБА_2 подав апеляційну скаргу, в якій порушив питання про скасування постанови місцевого суду та закриття провадження в справі за відсутністю в його діях складу адміністративних правопорушень.
Обґрунтовуючи вимоги апеляційної скарги, ОСОБА_2 вказав, що він не входить до органу управляння ТОВ та не приймає учать його керуванні, оскільки виконавчим органом є директор, а контролюючим - є ревізійна комісія. Зазначив, що він не знав, що являється є засновником ТОВ, а тому не міг свідомо ігнорувати обмеження встановлені законом. З моменту реєстрації товариства, він не цікавився його роботою, не приймав участь у зборах засновників, не знайомився з річним звітом, наявністю прибутків та не отримував дивідендів, окрім цього йому не було видано свідоцтва засновника, що є підтвердженням факту участі в ТОВ. При укладені договорів на виконання робіт з ТОВ особистої зацікавленості не мав, ці дії були викликані тільки інтересами членів громади. З моменту дізнання про наявність реального конфлікту він мав наміри передати корпоративні права, які належать іншій особі, однак оскільки ця процедура довготривала на момент вирішення справи по суті вона не могла бути вирішеною.
Заслухавши пояснення ОСОБА_2, який підтримав подану апеляційну скаргу, думку прокурора, котрий вважав апеляційну скаргу не обґрунтованою та такою, що не підлягає задоволенню, дослідивши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, суд вважає, що остання задоволенню не підлягає.
Відповідно до частини 1 статті 1 Закону України Про запобігання корупції від 14 жовтня 2014 року з наступними змінами і доповненнями, корупційне правопорушення - діяння, що містить ознаки корупції, вчинене особою, зазначеною у частині першій статті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.
Реальний конфлікт інтересів - суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
Згідно підпункту в пункту 1 частини 1 статі 3 Закону України Про запобігання корупції , до суб'єктів, на яких поширюється дія цього Закону, відносяться - державні службовці, посадові особи місцевого самоврядування.
Адміністративна відповідальність за частиною 1 та 2 статті 172-7 КУпАП, настає вразі неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів та вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.
Згідно примітки до статті 172-7 КУпАП, суб'єктом правопорушень у цій статті є особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 Закону України Про запобігання корупції .
В цій статті під реальним конфліктом інтересів слід розуміти суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об'єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання вказаних повноважень.
Відповідно до статті 28 Закону України Про запобігання корупції особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов'язані вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника; не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів.
Адміністративна відповідальність за частиною 2 статті 172-4 КУпАП, настає вразі порушення особою встановлених законом обмежень щодо входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особа здійснює функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляє інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації),
Згідно примітки до статті 172-4 КУпАП, суб'єктом правопорушень у є особи, зазначені у пункті 1 частини першої статті 3 Закону України Про запобігання корупції , за винятком депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатів місцевих рад (крім тих, які здійснюють свої повноваження у відповідній раді на постійній основі), присяжних.
Факт вчинення ОСОБА_2 корупційних правопорушень, передбачених частиною 1 статті 172-7 КУпАП, частиною 2 статті 172-7 КУпАП та частиною 2 статті 172-4 КУпАП, підтверджуються наявними у справі доказами, зокрема: протоколами про адміністративні правопорушення (т.1, а.с. 6-12, 68-74, 130-136, 190-196, т.2, а.с. 6-11), які є документами що офіційно засвідчують факт учинення неправомірних дій, і є одним з джерел доказів.
Відповідно до копії рішення Срібнянської селищної ради Срібнянського району Чернігівської області першої сесії сьомого скликання Про повідомлення селищної виборчої комісії від 11.11.2015 року, за результатами виборів, Серібнянським селищним головою обрано та зареєстровано ОСОБА_2 та Срібнянською селищною радою визнані повноваження селищного голови ОСОБА_2 (т.1, а.с.33-35).
Із копії попередження про спеціальні обмеження, встановлені Законами України Про державну службу та Про боротьбу з корупцією щодо прийняття на державну службу та проходження державної служби, вбачається, що ОСОБА_2 26 листопада 2010 року повідомлений про спеціальні обмеження (т.1, а.с.25).
Відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, станом на 21 березня 2017 року, ОСОБА_2 є одним із засновників ТОВ Срібнянський райогробуд (т.1, а.с.40-46).
Згідно копії протоколу № 1 від 21 квітня 2010 року установчих зборів засновників Товариства з обмеженою відповідальністю Срібнянський райагробуд , на якому затверджено статут товариства з визначенням розміру та часток засновників, в якості засновника виступає ОСОБА_2 із розміром у статутному капіталі 4000 грн. та часткою 12,86 % (т.1, а.с.47).
Із копії Статуту ТОВ Срібнянський райагробуд від 2010 року, вбачається, що товариство здійснює діяльність з метою отримання прибутку від здійснення господарської та іншої не забороненої законодавством діяльності та наступного його розподілу між учасниками (т.1, а.с.48-49).
Згідно копії контракту від 25 травня 2010 року, ТОВ Срібнянський райагробуд в особі ОСОБА_2, діючого на підставі статуту товариства та рішення загальних зборів учасників товариства, був укладений договір з ОСОБА_3, за яким останній наймається на посаду директора ТОВ Срібнянський райагробуд (т.1, а.с.50-53);
Відповідно копій договорів № 16 від 15.10.2016 року та № 4 від 16.08.2016 року, ТОВ Срібнянський райагробуд , одним із засновників якого є ОСОБА_2, в особі директора ОСОБА_3, який діє на підставі статуту та Селищна рада в особі голови ОСОБА_2 уклади договір по виконанню робіт з завезення бою по вулиці Куйбишева в смт. Срібне Чернігівської області та по грейдуванню ґрунтової дороги вулиці Калинова в смт. Срібне, Чернігівської області (т.1, а.с. 54-55,178-179).
Із копій платіжних доручень № 1148 від 22.10.2015 та № 890 від 18.08.2016 року, копій рахунків фактури №16 від 20.10.2015 року та № 4 від 17.08.2016 року, копій актів приймання виконаних підрядних робіт №16 за жовтень 2015 року та № 4 за серпень 2016 року, копій товаро-транспортних накладних № 8695753 від 05.10.2015 року та № 8695764 від 17.08.2016 року, вбачається, що Срібнянська селищна рада, є замовником, а ТОВ Срібнянський райагробуд є виконавцем та Срібнянська селищна рада здійснила оплату бюджетних коштів на рахунок ТОВ Срібнянський райагробуд (т.1, а.с. 56, 57, 58, 59, 180,181,182,183).
Згідно пункту 2 частини 1 статті 25 Закону України Про запобігання корупції , особам, зазначеним у пункті 1 частини першої статті 3 цього Закону, забороняється входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді (спостережній раді), ревізійній комісії господарської організації), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України.
Доводи ОСОБА_2, про непричетність до вчинення адміністративних правопорушень, пов'язаних з корупцією, передбачених частиною 1 статті 172-7 КУпАП, частиною 2 статті 172-7 КУпАП, частиною 2 статті 172-4 КУпАП, спростовуються матеріалами справи.
Посилання ОСОБА_2, що укладаючи договори він діяв виключно в інтересах громади не спростовують наявність факту вчинення останнім адміністративних правопорушень, пов'язаних з корупцією.
З огляду на наведене твердження ОСОБА_2, викладені в апеляційній скарзі, про відсутність в його діях складу даних адміністративних правопорушень, були предметом розгляду в суді першої інстанції і є безпідставними.
Таким чином, суд першої інстанції у відповідності до вимог статей 245, 280, 283 КУпАП, всебічно та об'єктивно дослідивши в повному обсязі встановлені на підставі поданих доказів обставини у їх сукупності, дійшов правильного висновку, що в діях ОСОБА_2 наявний склад адміністративних правопорушень, передбачених частиною 1 статті 172-7 КУпАП, частиною 2 статті 172-7 КУпАП та частиною 2 статті 172-4 КУпАП.
Вирішуючи питання про розмір адміністративного стягнення, суд першої інстанції з додержанням вимог статей 33, 36 КУпАП, врахував характер вчинених правопорушень, особу порушника, ступінь його вини, майновий стан, наявність обставин, що пом'якшують відповідальність, відсутність обставин, що обтяжують відповідальність та обґрунтовано дійшов висновку про необхідність накладення на ОСОБА_2 стягнення у виді штрафу, в мінімальній межі, яка визначена санкцією частини статті за більш серйозне з числа вчинених правопорушень, що є достатнім для виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобіганню вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
Порушень вимог закону, які б ставили під сумнів доведеність винуватості ОСОБА_2 у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених частиною 1 статті 172-7 КУпАП, частиною 2 статті 172-7 КУпАП та частиною 2 статті 172-4 КУпАП та необґрунтованість накладеного на нього адміністративного стягнення, не вбачається.
Керуючись статтею 294 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу ОСОБА_2 на постанову Срібнянського районного суду Чернігівської області від 17 травня 2017 року, залишити без задоволення.
Постанову Срібнянського районного суду Чернігівської області від
17 травня 2017 року про притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за частиною 1 статті 172-7 КУпАП, частиною 2 статті 172-7 КУпАП та частиною 2 статті 172-4 КУпАП, залишити без змін.
Постанова набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.
Суддя А.С. Карнаух
Суд | Апеляційний суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 20.06.2017 |
Оприлюднено | 22.06.2017 |
Номер документу | 67238838 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Апеляційний суд Чернігівської області
Карнаух А. С.
Адмінправопорушення
Срібнянський районний суд Чернігівської області
Цигура Н. А.
Адмінправопорушення
Срібнянський районний суд Чернігівської області
Цигура Н. А.
Адмінправопорушення
Срібнянський районний суд Чернігівської області
Цигура Н. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні