ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
16 травня 2017 р.м.ОдесаСправа № 501/3014/16-а
Категорія: 10.2.4 Головуючий в 1 інстанції: Максимович Г.В.
Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
Головуючого судді Бойка А.В.,
суддів: Танасогло Т.М.,
ОСОБА_1,
розглянувши у порядку письмового провадження в місті ОСОБА_1 апеляційну скаргу Чорноморського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Одеської області на постанову Іллічівського міського суду Одеської області від 28 березня 2017 року по справі за позовом ОСОБА_2 до Чорноморського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Одеської області про визнання протиправним рішення та зобов'язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В:
20.12.2016 року ОСОБА_2 звернувся до суду з позовом до Чорноморського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Одеської області, в якому просив суд: визнати протиправним та скасувати рішення відповідача №48 від 04.11.2016 року про відмову у призначенні пенсії за віком на пільгових умовах; зобов'язати відповідача зарахувати до пільгового стажу період роботи у ТОВ Україна 3 з 01.03.2002 року по 01.11.2003 року за спеціальністю тракториста-машиніста; зобов'язати УПФУ призначити пенсію за віком на пільгових умовах згідно п. в ст. 13 Закону України Про пенсійне забезпечення з 09.09.2016 року.
Постановою Іллічівського міського суду Одеської області від 28 березня 2017 року позов ОСОБА_2 задоволено у повному обсязі.
Не погоджуючись з зазначеною постановою Іллічівського міського суду Одеської області від 28.03.2017 року, Чорноморське об'єднане управління Пенсійного фонду України Одеської області 04.04.2017 року подало апеляційну скаргу на вказану постанову суду.
В апеляційній скарзі апелянт зазначає, що підтверджений пільговий стаж позивача є недостатнім для призначення йому пенсії на пільгових умовах згідно п. в ст. 13 Закону України Про пенсійне забезпечення . Період роботи з 01.03.2002 року по 01.11.2003 року у ТОВ Україна 3 в пільговий стаж позивача правомірно не враховано, оскільки, згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, підприємство ліквідовано в 2013 році, у зв'язку з чим ним не могла бути видана пільгова довідка від 01.09.2016р.
Апелянт вважає, що оскаржувана постанова ухвалена з порушенням норм матеріального та процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, у зв'язку з чим ним ставиться питання про скасування постанови Іллічівського міського суду Одеської області від 28.03.2017 року та ухвалення нової постанови про відмову у задоволенні позовних вимог ОСОБА_2 у повному обсязі.
Відповідно до вимог п. 2 ч. 1 ст. 197 КАС України суд апеляційної інстанції може розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на основі наявних у ній доказів, у разі неприбуття жодної з осіб, які беруть участь у справі, у судове засідання, хоча вони були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання.
Розглянувши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів суду апеляційної інстанції приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав:
Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що 09.09.2016 року ОСОБА_2 (08.09.1961 р.н.) звернувся до Чорноморського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Одеської області із заявою про призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до п. в ст. 13 Закону України Про пенсійне забезпечення . (а.с.77)
До заяви позивачем надано трудову книжку колгоспника, пільгову довідку про стаж роботи трактористом від 01.09.2016р. №449, видану ТОВ Україна-2010 , пільгову довідку про стаж роботи трактористом від 01.09.2016р. №1, видану ТОВ Україна 3 , довідку про стаж роботи від 29.08.2016р. №236.
Рішенням №48 від 04.11.2016 року Чорноморське об'єднане управління Пенсійного фонду України Одеської області відмовило позивачу у призначені пенсії за віком на пільгових умовах, як трактористу - машиністу, безпосередньо зайнятому у виробництві сільськогосподарської продукції, з посиланням на відсутність у нього пільгового стажу роботи 20 років. Зокрема, зазначено, що загальний стаж роботи ОСОБА_2 становить 35 років, з яких стаж роботи машиністом-трактористом 19 років 6 місяців 29 днів. (а.с.13)
Не погоджуючись з вказаним рішенням позивач звернувся з даним позовом до суду.
Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги ОСОБА_2 виходив з того, що позивачем надано достатні докази на підтвердження трудового стажу, необхідного для призначення йому пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до п. в ст. 13 Закону України Про пенсійне забезпечення .
Колегія суддів апеляційної інстанції погоджується із зазначеним висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.
Статтею 19 Конституції України встановлено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з вимогами частини 1 статті 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Чорноморське об'єднане управління Пенсійного фонду України Одеської області у рішенні №48 від 04.11.2016 року зазначило, що загальний стаж роботи ОСОБА_2 становить 35 років, стаж роботи трактористом-машиністом складає 19 років 06 місяців 29 днів. До пільгового стажу не зараховано період роботи з 01.03.2002 року по 01.11.2003 року у ТОВ Україна 3 , оскільки підприємство, згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, ліквідовано (дата зняття з обліку 18.5.2013р.), у зв'язку з чим УПФУ не може взяти до уваги надану вказаним підприємством 01.09.2016р. довідку, підтверджуючу пільговий характер роботи ОСОБА_2 Позивачу роз'яснено, що для підтвердження пільгового стажу, що він має право звернутися до Управління з пакетом документів для розгляду на Комісії при Головному управлінні Пенсійного фонду України в Одеській області з питань підтвердження стажу на посадах, що дають право на призначення пенсій на пільгових умовах. (а.с.13)
Положеннями пункту в частини 1 статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення передбачено, що на пільгових умовах мають право на пенсію за віком, незалежно від місця останньої роботи трактористи-машиністи, безпосередньо зайняті у виробництві сільськогосподарської продукції в колгоспах, радгоспах, інших підприємствах сільського господарства, - чоловіки після досягнення 55 років і при загальному стажі роботи не менше 30 років, з них не менше 20 років на зазначеній роботі.
Порядок призначення пенсій на пільгових умовах цій категорії працівників роз'яснено у листі Міністерства соціального забезпечення України від 20.01.1992р. №7, згідно якого до трактористів-машиністів, безпосередньо зайнятих у виробництві сільгосппродукції, належать працівники, які оформлені на роботу трактористами-машиністами, мають відповідні посвідчення, постійно зайняті на тракторах та інших самохідних сільськогосподарських машинах протягом повного сезону сільгоспробіт в рослинництві та тваринництві. Трактористам-машиністам, які відпрацювали повний польовий період на тракторах та інших самохідних сільськогосподарських машинах, весь рік роботи зараховується до стажу, який дає право на пільгове пенсійне забезпечення, і в тому випадку, якщо в міжпольовий або міжсезонний період вони виконували інші роботи на стаціонарних і причіпних установках та агрегатах з ремонту сільськогосподарської техніки, на тваринницьких фермах тощо. Віднесення господарства до сільгосппідприємств, трактористи-машиністи яких мають право на пільгову пенсію, здійснюється відповідно до класифікатора галузей народного господарства. До сільськогосподарських належать підприємства, які виробляють продукцію рослинництва і тваринництва. Єдина назва професії тракторист-машиніст , запроваджена в 1961 році, охоплює такі професії: бульдозерист, бульдозерист-скреперист, грейдерист; комбайнер; машиніст дощувальної установки, змонтованої на базі трактора; машиніст скрепера, скреперист; машиніст чаєзбиральної машини; машиніст екскаватора; машиніст-водій льонозбиральної машини, самохідної широкозахватної сінокосарки; механік-комбайнер, тракторист, тракторист-бульдозерист. До числа трактористів-машиністів, безпосередньо зайнятих у виробництві сільгосппродукції, віднесено працівників, прийнятих на роботу трактористами-машиністами, які мають про це відповідні посвідчення. Для призначення пенсії на пільгових умовах марка трактора, на якому працює тракторист-машиніст, значення не має.
Згідно зі статтею 62 Закону України Про пенсійне забезпечення основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993р. №637, за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами.
Згідно пункту 20 Порядку №637 у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні відомості, що визначають право на пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установлені для окремих категорій працівників, для підтвердження спеціального трудового стажу приймаються уточнюючі довідки підприємств, установ, організацій або їх правонаступників. У довідці має бути вказано: періоди роботи, що зараховуються до спеціального стажу; професія або посада; характер виконуваної роботи; розділ, підрозділ, пункт, найменування списків або їх номери, до якого включається цей період роботи; первинні документи за час виконання роботи, на підставі яких видана зазначена довідка.
Таким чином, надання уточнюючих довідок підприємств, установ, організацій або їх правонаступників для підтвердження спеціального трудового стажу необхідно лише у випадку відсутності трудової книжки або коли в трудовій книжці відсутні відомості, що визначають право на пенсії на пільгових умовах.
Із записів в трудовій книжці позивача вбачається, що ОСОБА_2 у період з 01.03.2002 року по 01.11.2003 року працював механізатором у ТОВ Україна 3 .
Позивачем надано до Чорноморського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Одеської області довідку від 01.09.2016 року № 1 видану ТОВ Україна 3 ОСОБА_2 на підтвердження того, що він працював з 01.03.2002 року по 01.11.2003 року трактористом-машиністом та був безпосередньо зайнятий у виробництві сільськогосподарської продукції на протязі повного польового періоду в рослинництві та зазначені періоди зараховуються до стажу роботи, що дає право на пільгове пенсійне забезпечення згідно з пунктом в ст. 13 Закону України Про пенсійне забезпечення . (а.с.106)
Відповідно до службової записки від 14.09.2016 року № 191/07 начальнику відділу з питань призначення, перерахунку та виплати пенсії повідомлено, що провести перевірку довідки від 01.09.2016 року № 1 немає можливості, оскільки ТОВ Україна 3 , код ЄДРПОУ 31765516, ліквідовано, дата зняття з обліку 18.05.2013 року. (а.с.107)
Згідно довідки від 01.03.2017 року №Т-10 трудового архіву Овідіопольської районної ради документи з особового складу та відомості з нарахування заробітної плати підприємства ТОВ Україна 3 до трудового архіву на державне зберігання не передавались. (а.с.140)
Разом з тим, пунктом 18 Порядку №637 передбачено, що за відсутності документів про наявний стаж роботи і неможливості одержання їх внаслідок ліквідації підприємства, установи, організації або відсутності архівних даних з інших причин, ніж ті, що зазначені в пункті 17 цього Порядку, трудовий стаж установлюється на підставі показань не менше двох свідків, які б знали заявника по спільній з ним роботі на одному підприємстві, в установі, організації (в тому числі колгоспі) або в одній системі і мали документи про свою роботу за час, стосовно якого вони підтверджують роботу заявника.
Під час розгляду справи у суді першої інстанції були допитані у якості свідків ОСОБА_3, ОСОБА_4 та ОСОБА_5.
Свідки ОСОБА_3 та ОСОБА_4, які в період з 01.03.2002 року по 01.11.2003 року працювали разом із ОСОБА_2 трактористами в ТОВ Україна-3 , пояснили, що у всіх трактористів в трудовій книжці були внесені записи, що вони працювали механізаторами.
Свідок ОСОБА_5 надала суду показання, що з 2002 року по 2003 рік працювала бухгалтером в ТОВ Україна 3 та вона заповнювала трудові книжки ОСОБА_2, ОСОБА_3 та ОСОБА_4 Вказані особи працювали трактористами, але вона вважала що механізатор та тракторист це одне й те саме. Також, ОСОБА_5 зазначила, що відрахування із заробітної плати зазначених трактористів, вона нараховувала та відраховувала у фонди, як особам, які в майбутньому будуть мати право на пільгову пенсію.
Апелянтом не заперечується, що підприємства, де працював позивач, відносяться до сільськогосподарських підприємств.
Тобто, з урахуванням наведених вище правових норм, записів трудової книжки, пільгових довідок та показань свідків вбачається, що позивач досяг 55-річного віку, має загальний трудовий стаж більше 30 років, з яких більше 20 років відпрацював трактористом на підприємствах, де був безпосередньо зайнятий у виробництві сільськогосподарської продукції.
А відтак, апеляційний суд погоджується з висновком суду першої інстанції, що у відповідача не було правових для винесення рішення про відмову в призначенні позивачу пенсії за віком на пільгових умовах згідно з пунктом в статті 13 Закону України Про пенсійне забезпечення .
Враховуючи все вищезазначене, колегія суддів суду апеляційної інстанції вважає, що судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та постановлено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, а тому, відповідно до ст. 200 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін.
Керуючись ст. ст. 184, 185, 197, 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції, -
У Х В А Л И В:
Апеляційну скаргу Чорноморського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Одеської області залишити без задоволення, а постанову Іллічівського міського суду Одеської області від 28 березня 2017 року - без змін.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили відповідно до ст. 254 КАС України та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.
Головуючий суддя: А.В. Бойко
Суддя: Т.М. Танасогло
Суддя: О.В. Яковлєв
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.05.2017 |
Оприлюднено | 22.05.2017 |
Номер документу | 66549066 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Бойко А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні