Постанова
від 15.05.2017 по справі 818/522/17
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

15 травня 2017 р. справа №818/522/17

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бондаря С.О.

суддів - Гелети С.М., Павлічек В.О.

за участю секретаря судового засідання - Алексеєнко Є.А.

представника позивача - ОСОБА_1

представника третьої особи - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу №818/522/17

за позовом Глухівської міської ради Сумської області

до Глухівської міської виборчої комісії Сумської області, треті особи: ОСОБА_3, ОСОБА_4, політична партія "ОСОБА_5 народу"

про визнання незаконними та скасування постанов, зобов'язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

Глухівська міська рада Сумської області звернулася до суду з адміністративним позовом до Глухівської міської виборчої комісії Сумської області про визнання незаконними та скасування постанов Глухівської міської виборчої комісії Сумської області: від 09.12.2016 №64 про припинення повноважень депутата Глухівської міської ради ОСОБА_4 та визнання обраним депутата наступного за черговістю кандидата у депутати від Глухівської міської організації політичної партії "ОСОБА_5 народу"; від 13.12.2016 №65 про реєстрацію депутата Глухівської міської ради Сумської області ОСОБА_3, а також про дострокове припинення повноважень депутата Глухівської міської ради Сумської області VII скликання від Глухівської міської організації політичної партії ОСОБА_5 народу - ОСОБА_3, з моменту набрання рішенням суду законної сили. Свої вимоги позивач мотивує тим, що 28.11.2016 до міського голови надійшла заява від депутата ОСОБА_4, обраного від політичного партії "ОСОБА_5 народу", про дострокове складання своїх депутатських повноважень, за станом здоров'я. Відповідно до вимог пункту 2 частини 2 статті 5 Закону України Про статус депутатів місцевих рад така заява включається до порядку денного, розглядається на сесії міської ради, і на підставі прийнятого рішення, повноваження депутата вважаються припиненими, після чого це рішення направляється до Глухівської міської виборчої комісії Сумської області, яка повинна провести засідання, припинити повноваження такого депутата, визнати обраного наступного за черговістю кандидата у депутати, отримати його згоду, зареєструвати такого депутата і на наступній сесії міської ради оголосити таке рішення, з цього моменту депутат набуває повноваження депутата міської ради. Всупереч цим нормам закону Глухівська міська виборча комісія Сумської області, до прийняття рішення міської ради, своєю постановою № 64 від 09.12.2016 прийняла рішення про дострокове припинення повноважень депутата міської ради ОСОБА_4, на підставі його заяви, та своєю постановою №65 від 13.12.2016 зареєструвала наступного за черговістю кандидата у депутати ОСОБА_3 депутатом Глухівської міської ради Сумської області від політичної партії ОСОБА_5 народу .

Глухівська міська виборча комісія Сумської області, заперечуючи проти позову, свою позицію обґрунтовує тим, що 10 січня 2017 року Глухівська міська виборча комісія прийняла постанову №66 Про скасування постанови Глухівської міської виборчої комісії від 09 грудня 2016р №64 Про припинення повноважень депутата Глухівської міської ради ОСОБА_4 та визнання обраним депутата наступного за черговістю кандидата у депутати від Глухівської міської організації політичної партії ОСОБА_5 народу" та постанови від 13 грудня 2016 №65 Про реєстрацію депутата Глухівської міської ради Сумської області , про що негайно було повідомлено міського голову ОСОБА_6, Центральну виборчу комісію та відділ ведення ДРВ Глухівської міської ради.

Представник позивача ОСОБА_1 в судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі.

Представник третьої особи ОСОБА_4 - ОСОБА_2, позов не визнала, з тих підстав, що ОСОБА_4 у добровільному порядку подав заяву до Глухівської міської ради Сумської області про дострокове складання своїх депутатських повноважень за станом здоров'я. Проте позивач не прийняв рішення про дострокове складання його депутатських повноважень. Таке рішення було прийняте відповідачем у справі.

Суд, заслухавши пояснення представників позивача та третьої особи, вивчивши письмові матеріали справи, вважає, що позов підлягає частковому задоволенню, виходячи з наступного.

В судовому засіданні встановлено, що Глухівська міська виборча комісія Сумської області своєю постановою №64 від 09.12.2016 прийняла рішення про дострокове припинення повноважень депутата міської ради ОСОБА_4, на підставі його заяви, та визнала обраним ОСОБА_3 депутата наступного за черговістю кандидата у депутати від Глухівської міської організації політичної партії ОСОБА_5 народу (а.с.9).

Згідно постанови Глухівської міської виборчої комісії Сумської області №65 від 13.12.2016 ОСОБА_3 зареєстрована депутатом Глухівської міської ради Сумської області від політичної партії ОСОБА_5 народу (а.с.10).

Проте, постановою №66 від 10.01.2017 Глухівська міська виборча комісія Сумської області скасувала свої постанови № 64 від 09.12.2016 та № 65 від 13.12.2016 у зв'язку з відсутністю рішення сесії Глухівської міської ради про дострокове припинення повноважень депутата ОСОБА_4В.(а.с.8).

Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 5 Закону України Про статус депутатів місцевих рад повноваження депутата місцевої ради можуть припинятися достроково також за рішенням відповідної ради у зв'язку з особистою заявою депутата місцевої ради про складення ним депутатських повноважень.

Тобто, закон передбачає дострокове припинення повноважень депутата за його заявою лише після розгляду цієї заяви місцевою радою з прийняттям відповідного рішення.

З матеріалів справи вбачається, що рішення по заяві ОСОБА_4 про дострокове складання депутатських повноважень Глухівською міською радою Сумської області не приймалося.

За приписами частини 1 статті 90 Закону України Про місцеві вибори у разі якщо депутат, який обирався в багатомандатному виборчому окрузі, достроково припинив повноваження або його повноваження достроково припинені на підставах і в порядку, передбачених Конституцією та законами України, за рішенням територіальної виборчої комісії обраним депутатом визнається наступний за черговістю кандидат у депутати від місцевої організації партії.

Згідно матеріалів справи Глухівська міська виборча комісія Сумської області, до прийняття рішення міської ради, своєю постановою № 64 від 09.12.2016 року прийняла рішення про дострокове припинення повноважень депутата міської ради ОСОБА_4, на підставі його заяви, та своєю постановою № 65 від 13.12.2016 року зареєструвала наступного за черговістю кандидата у депутати ОСОБА_3, депутатом Глухівської міської ради Сумської області від політичної партії ОСОБА_5 народу , про що Голова Глухівська міська виборча комісія зробила оголошення на сесії Глухівської міської ради, що мало юридичним наслідком набуття ОСОБА_3 повноважень депутата Глухівської міської ради VII скликання.

Таким чином, постанови Глухівської міської виборчої комісії Сумської області від 09.12.2016 №64 про припинення повноважень депутата Глухівської міської ради ОСОБА_4, визнання обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати від Глухівської міської організації політичної партії "ОСОБА_5 народу" ОСОБА_3 та від 13.12.2016 №65 про реєстрацію депутата Глухівської міської ради Сумської області ОСОБА_3 є незаконними та підлягають скасуванню.

Посилання відповідача на свою постанову від 10.01.2017 №66 про скасування постанови Глухівської міської виборчої комісії Сумської області від 09.12.2016 №64 "Про припинення повноважень депутата Глухівської міської ради ОСОБА_4 та визнання обраним депутата наступного за черговістю кандидата у депутати від Глухівської міської організації Політичної партії "ОСОБА_5 народу" та постанови від 13.12.2016 №65 "Про реєстрацію депутата Глухівської міської ради Сумської області", як на підставу відмови у задоволенні позову, є необґрунтованим з огляду на таке.

Відповідно до частин 17, 18, 19 статті 27 Закону України Про місцеві вибори рішення виборчої комісії, прийняте в межах її повноважень, є обов'язковим для всіх суб'єктів та інших учасників виборчого процесу. Ніхто не має права втручатися в діяльність виборчої комісії, крім випадків, передбачених цим Законом.

Рішення дільничної виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийняте з перевищенням її повноважень, може бути скасоване в установленому законом порядку відповідною територіальною виборчою комісією або судом. У такому випадку відповідна територіальна виборча комісія має право прийняти рішення по суті питання.

Рішення територіальної виборчої комісії, що суперечить законодавству України або прийняте з перевищенням її повноважень, може бути скасоване в установленому законом порядку територіальною виборчою комісією вищого рівня з відповідних місцевих виборів, Центральною виборчою комісією або судом. Територіальна виборча комісія вищого рівня, Центральна виборча комісія у такому випадку має право прийняти рішення по суті питання.

Тобто, законом встановлений порядок скасування незаконних рішень виборчих комісій, який не надає права виборчій комісії скасовувати свої рішення.

Отже, постанова Глухівської міської виборчої комісії Сумської області від 10.01.2017 №66 про скасування постанови Глухівської міської виборчої комісії Сумської області від 09.12.2016 №64 "Про припинення повноважень депутата Глухівської міської ради ОСОБА_4 та визнання обраним депутата наступного за черговістю кандидата у депутати від Глухівської міської організації Політичної партії "ОСОБА_5 народу" та постанови від 13.12.2016 №65 "Про реєстрацію депутата Глухівської міської ради Сумської області" є незаконною та підлягає скасуванню.

Стосовно вимог позивача про дострокове припинення повноважень депутата Глухівської міської ради Сумської області VII скликання від Глухівської міської організації політичної партії ОСОБА_5 народу - ОСОБА_3, з моменту набрання рішенням суду законної сили, суд зазначає, що вказана вимога є необґрунтованою, оскільки дострокове припинення повноважень депутата місцевої ради відноситься до дискреційних повноважень місцевих рад та виборчих комісій, а тому знаходиться поза межами компетенції адміністративного суду.

Таким чином, суд вважає за необхідне визнати незаконними та скасувати постанови Глухівської міської виборчої комісії Сумської області від 09.12.2016 №64 про припинення повноважень депутата Глухівської міської ради ОСОБА_4 та визнання обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати від Глухівської міської організації політичної партії "ОСОБА_5 народу", від 13.12.2016 №65 про реєстрацію депутата Глухівської міської ради Сумської області ОСОБА_3, від 10.01.2017 №66 про скасування постанови Глухівської міської виборчої комісії Сумської області від 09.12.2016 №64 "Про припинення повноважень депутата Глухівської міської ради ОСОБА_4 та визнання обраним депутатом наступного за черговістю кандидата у депутати від Глухівської міської організації Політичної партії "ОСОБА_5 народу" та постанови від 13.12.2016 №65 "Про реєстрацію депутата Глухівської міської ради Сумської області".

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Глухівської міської ради Сумської області до Глухівської міської виборчої комісії Сумської області про визнання незаконними та скасування постанов, зобов'язання вчинити дії - задовольнити частково.

Визнати незаконними та скасувати постанови Глухівської міської виборчої комісії Сумської області:

- від 09.12.2016 №64 про припинення повноважень депутата Глухівської міської ради ОСОБА_4 та визнати обраним депутата наступного за черговістю кандидата у депутати від Глухівської міської організації політичної партії "ОСОБА_5 народу";

- від 13.12.2016 №65 про реєстрації депутата Глухівської міської ради Сумської області ОСОБА_5;

- від 10.01.2017 №66 про скасування постанови Глухівської міської виборчої комісії Сумської області від 09.12.2016 №64 "Про припинення повноважень депутата Глухівської міської ради ОСОБА_4 та визнання обраним депутата наступного за черговістю кандидата у депутати від Глухівської міської організації Політичної партії "ОСОБА_5 народу" та постанови від 13.12.2016 №65 "Про реєстрацію депутата Глухівської міської ради Сумської області".

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Стягнути на користь Глухівської міської ради Сумської області (код ЄДРПОУ 36235340) за рахунок бюджетних асигнувань Глухівської міської виборчої комісії Сумської області (код ЄДРПОУ 33872155) суму судового збору в розмірі 3200 грн. (три тисячі двісті грн.).

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Головуючий суддя C.О. Бондар

судді: С.М. Гелета

ОСОБА_7

Повний текст постанови складено 19 травня 2017 року.

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.05.2017
Оприлюднено23.05.2017
Номер документу66595262
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/522/17

Постанова від 15.05.2017

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

C.О. Бондар

Ухвала від 19.05.2017

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

C.О. Бондар

Постанова від 15.05.2017

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

C.О. Бондар

Ухвала від 11.04.2017

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

C.О. Бондар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні