ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua
Головуючий у 1-й інстанції: Гурін Д.М.
Суддя-доповідач:Шидловський В.Б.
УХВАЛА
іменем України
"18" травня 2017 р. Справа № 806/2353/16
Житомирський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді Шидловського В.Б.
суддів: Капустинського М.М.
Мацького Є.М.,
за участю секретаря судового засідання Шведюк М.М.,
представника відповідача: Наумчука Д.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Житомирській області на постанову Житомирського окружного адміністративного суду від "14" лютого 2017 р. у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Техрезерв-С" до Головного управління ДФС у Житомирській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень ,-
ВСТАНОВИВ:
8 листопада 2016 року Товариство з обмеженою відповідальністю "Техрезерв-С" (далі - ТОВ "Техрезерв-С") звернулося з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області (далі - ГУ ДФС у Житомирській області) про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 27 жовтня 2016 року № 0001481405, № 0001491405, № 0001501405, № 0001511405.
Постановою Житомирського окружного адміністративного суду від 14 лютого 2017 року позовні вимоги задоволено.
Визнано протиправними і скасовано податкові повідомлення-рішення Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області від 27 жовтня 2016 року №0001481405, № 0001491405, № 0001501405, № 0001511405.
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Державної фіскальної служби у Житомирській області на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Техрезерв-С" 52 332 грн. 17 коп. на відшкодування витрат зі сплати судового збору.
Не погоджуючись з прийнятою постановою, Головне управління Державної фіскальної служби у Житомирській області звернулося до суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати вищевказану постанову та прийняти нову, якою в задоволенні позовних вимог відмовити в повному обсязі. В апеляційній скарзі апелянт посилається на незаконність, необ'єктивність та необґрунтованість оскаржуваного рішення, порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, що є підставою для скасування постанови суду першої інстанції.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника відповідача, перевіривши законність та обгрунтованість судового рішення, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на таке.
Судом встановлено, що у період з 14 вересня 2016 року до 22 вересня 2016 року посадовими особами ГУ ДФС у Житомирській області на підставі наказів начальника ГУ ДФС у Житомирській області від 13 вересня 2016 року № 836 та від 20 вересня 2016 року №897 та направлень від 13 вересня 2016 року № 1269-1270, згідно ухвали слідчого судді Богунського районного суду м.Житомира Кузнєцова Д.В. від 17 серпня 2016 року у справі №295/10630/16-к проведено позапланову документальну виїзну перевірку ТОВ "Техрезерв-С" щодо правомірності формування сум податкового кредиту з податку на додану вартість по ланцюгу постачання та податку на прибуток підприємств з контрагентами ПП "Велтіс-Хім-Торг", ТОВ "Парітет-Альянс", ТОВ "Тантал ЛТД", ТОВ "Тріокепітал", ТОВ "Юніон-СТ", ТОВ "Ніка Ейр", ТОВ "Селена-2016", ТОВ "Астрель", ТОВ "Вест-Трейдінг ЛТД", ТОВ "Компанія "Адамант", ТОВ "Фірма "Легата" за період з 1 липня 2014 року до 1 липня 2016 року.
За результатами перевірки відповідачем було складено акт перевірки від 29 вересня 2016 року № 7/06-30-14-06/38982133 у якому зроблено висновок про порушення позивачем:
- пункту 138.2, підпунктів 138.4, 138.8 статті 138 підпункту 139.1.9 пункту 139.1 статті 139 Податкового Кодексу України та статті 3 та статті 4 Закону України від 16 липня 1999 року № 996-ХІV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" (далі - Закон України № 996-ХІV), пункту 1.11 положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 "Витрати", затверджего наказом Міністерства фінансів України від 31 грудня 1999 року №318, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 19 січня 2000 року за № 27/4248 та пункту 19 положення (стандарту) бухгалтерського обліку 3 "Звіт про фінансові результати", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 31 березня 1999 року № 87, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 21 червня 1999 року за № 397/3690 у результаті чого встановлено заниження податку на прибуток на загальну суму 1 066 929 грн. 00 коп., у тому числі: 2014 рік на суму 309 873 грн. 00 коп.; 2015 рік на суму 757 056 грн. 00 коп.;
- пункту 44.1 статті 44, пунктів 198.1, 198.2, 198.3, 198.6 статті 198, пункту 200.1 статті 200, пункту 201.1, статті 201 Податкового Кодексу України, у результаті чого підприємством занижено податок на додану вартість, що підлягав сплаті до бюджету у сумі 1 818 467 грн. 00 коп., у тому числі за період: серпень 2014 року - 66 671 грн. 00 коп., вересень 2014 року - 91617 грн. 00 коп., жовтень 2014 року - 73 172 грн. 00 коп., листопад 2014 року - 61 555 грн. 00 коп., грудень 2014 року - 51 287 грн. 00 коп., січень 2015 року - 49 928 грн. 00 коп., лютий 2015 року - 85 681 грн. 00 коп., березень 2015 року - 146 207 грн. 00 коп., квітень 2015 року - 100 324 грн. 00 коп., травень 2015 року - 114 075 грн. 00 коп., червень 2015 року - 11 836 грн. 00 коп., серпень 2015 року - 28 933 грн. 00 коп., жовтень 2015 року - 83 541 грн. 00 коп., листопад 2015 року - 107 877 грн. 00 коп., грудень 2015 року - 72 456 грн. 00 коп., січень 2016 року - 71 674 грн. 00 коп., лютий 2016 року - 84 241 грн. 00 коп., березень 2016 року - 117 697 грн. 00 коп., квітень 2016 року - 177 097 грн. 00 коп., травень 2016 року - 158 815 грн. 00 коп., червень 2016 року - 63 783 грн. 00 коп., та завищено залишок від'ємного значення (рядок 24 Декларації з податку на додану вартість) за березень 2015 року у сумі 2 574 грн. 00 коп., та завищено суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (рядок 21 Декларації з податку на додану вартість); за квітень 2016 року у сумі 183 грн. 00 коп. та за червень 2016 року у сумі 32 063 грн. 00 коп.;
- пункту 85.2, пункту 85.6 статті 85 Податкового Кодексу України, у результаті чого підприємством не надано до перевірки у повному обсязі первинних документів, необхідних для проведення перевірки, що тягне за собою накладення штрафу у відповідності до пункту 121.1 статті 121 Податкового Кодексу України (Том № 1 а.с.17-63).
На підставі акта позапланової документальної виїзної перевірки від 29 вересня 2016 року №7/06-30-14-06/38982133 ГУ ДФС у Житомирській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 27 жовтня 2016 року № 0001481405, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств на суму 1 144 397 грн. 00 коп., з яких 1 066 929 грн. 00 коп. основний платіж та 77 468 грн. 00 коп. - штрафні (фінансові) санкції, податкове повідомлення-рішення від 27 жовтня 2016 року №0001491405, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість на суму 2 273 084 грн. 00 коп., з яких 1 818 467 грн. 00 коп. основний платіж та 454 617 грн. 00 коп. - штрафні (фінансові) санкції, податкове повідомлення-рішення від 27 жовтня 2016 року №0001501405, яким до ТОВ "Техрезерв-С" застосовано штрафні (фінансові) санкції на суму 34 820 грн. 00 коп., податкове повідомлення-рішення від 27 жовтня 2016 року № 0001511405, яким до ТОВ "Техрезерв-С" застосовано адміністративний штраф та інші санкції на суму 510 грн. 00 коп. (Том № 1 а.с.68-71).
В акті перевірки від 29 вересня 2016 року № 7/06-30-14-06/38982133 уповноважені особи контролюючого органу дійшли висновків про заниження ТОВ "Техрезерв-С" податку на прибуток на загальну суму 1 066 929 грн. 00 коп.; заниження податку на додану вартість, що підлягав сплаті до бюджету у сумі 1 818 467 грн. 00 коп., завищення залишку від'ємного значення (рядок 24 Декларації з податку на додану вартість) за березень 2015 року у сумі 2574 грн. 00 коп., та завищення суму від'ємного значення, що зараховується до складу податкового кредиту наступного податкового періоду (рядок 21 Декларації з податку на додану вартість); за квітень 2016 року у сумі 183 грн. 00 коп. та за червень 2016 року у сумі 32 063 грн. 00 коп. А також про порушення позивачем пункту 85.2, пункту 85.6 статті 85 Податкового Кодексу України, у результаті чого підприємством не надано до перевірки у повному обсязі первинних документів, необхідних для проведення перевірки, що тягне за собою накладення штрафу у відповідності до пункту 121.1 статті 121 Податкового Кодексу України.
Згідно акта перевірки, підставою для наведених висновків контролюючого органу стало визнання взаємовідносин позивача з контрагентами ПП "Велтіс-Хім-Торг", ТОВ "Парітет-Альянс", ТОВ "Тантал ЛТД", ТОВ "Тріокепітал", ТОВ "Юніон-СТ", ТОВ "Ніка Ейр", ТОВ "Селена-2016", ТОВ "Астрель", ТОВ "Вест-Трейдінг ЛТД", ТОВ "Компанія "Адамант", ТОВ "Фірма "Легата" за період з 1 липня 2014 року до 1 липня 2016 року такими, що не спричиняють реального настання правових наслідків та мають ознаки нереальності здійснення господарських операцій. Господарські операції ТОВ "Техрезерв-С" з ТОВ "Юніон-СТ" оформлені лише документально для отримання податкової вигоди. Стосовно контрагентів ТОВ "Ніка Ейр", ТОВ "Селена-2016", ТОВ "Емеральд Інвест" та ТОВ "Велтіс-Хім-Торг" контролюючим органом під час перевірки встановлено, що вказані контрагенти позивача відсутні за адресами реєстрації. Крім того, під час перевірки, по всім контрагентам ТОВ "Техрезерв-С" не надано документів, які б засвідчували факт отримання товарів від постачальників, а саме: документів складського обліку, документів на підтвердження розвантажувальних робіт, копій довіреностей за якими одержувались товарно-матеріальні цінності. Крім того, не надано жодних документів (сертифікатів), які свідчили про якість та походження придбаних у контрагентів товарів. Законодавством України передбачено, що якість придбаного товару має повністю відповідати чинним державним стандартам, та/або іншим обов'язковим вимогам, встановленим чинним законодавством для даного виду товару, та підтверджуватись відповідними документами. При відсутності таких документів неможливо ідентифікувати предмет фактичної поставки та його відповідність предмету договору. На думку контролюючого органу, неможливо підтвердити фактичне транспортування товару від постачальників до ТОВ "Техрезерв-С" та оприбуткування на складі останнього.
Колегія суддів не погоджується з такими висновками контролюючого органу з огляду на наступне.
Вимоги до підтвердження даних, визначених у податковій звітності, встановлені статтею 44 ПК. Так, згідно з положенням пункту 44.1 цієї статті для цілей оподаткування платники податків зобов'язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов'язаних з визначенням об'єктів оподаткування та/або податкових зобов'язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством. Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Правові засади регулювання, організації, ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності в Україні визначає Закон № 996-ХIV.
Відповідно до статті 1 цього Закону первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.
Аналіз цієї норми дає підстави вважати, що первинний документ згідно з цим визначенням містить дві обов'язкові ознаки: він має містити відомості про господарську операцію і підтверджувати її реальне (фактичне) здійснення.
Згідно зі статтею 1 Закону № 996-ХIV господарська операція - це дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.
Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.
Здійснення господарської операції і власне її результат підлягають відображенню в бухгалтерському обліку.
За змістом частин першої та другої статті 9 Закону № 996-ХIV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати такі обов'язкові реквізити: назву документа (форми); дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Тобто для бухгалтерського обліку мають значення лише ті документи, які підтверджують фактичне здійснення господарських операцій.
Слід зазначити, що договір не є первинним обліковим документом для цілей бухгалтерського обліку. Відповідно до частини першої статті 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків. Отже, договір свідчить лише про намір виконання дій (операцій) в майбутньому, а не про їх фактичне виконання.
Відповідно до наведеного вище визначення господарська операція пов'язана не з фактом підписання договору, а з фактом руху активів платника податків та руху його капіталу.
Вимога щодо реальних змін майнового стану платника податків як обов'язкова ознака господарської операції кореспондує з нормами ПК.
Так, згідно з пунктом 138.2 статті 138 ПК витрати, які враховуються для визначення об'єкта оподаткування, визнаються на підставі первинних документів, що підтверджують здійснення платником податку витрат, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачено правилами ведення бухгалтерського обліку, та інших документів, встановлених розділом II цього Кодексу.
При цьому відповідно до підпункту 139.1.9 пункту 139.1 статті 139 ПК не включаються до складу витрат витрати, не підтверджені відповідними розрахунковими, платіжними та іншими первинними документами, обов'язковість ведення і зберігання яких передбачена правилами ведення бухгалтерського обліку та нарахування податку.
Водночас відповідно до пункту 198.3 статті 198 ПК України податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Згідно з пунктом 198.6 статті 198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Аналіз наведених норм свідчить, що господарські операції для визначення податкового кредиту мають бути фактично здійсненими та підтвердженими належним чином оформленими первинними бухгалтерськими документами, які відображають реальність таких операцій, та спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків
Довести правомірність своїх дій чи бездіяльності відповідно до принципу офіційності в адміністративному судочинстві зобов'язаний суб'єкт владних повноважень.
Разом з тим відповідно до принципу змагальності суб'єкт господарювання зобов'язаний заперечувати проти доводів суб'єкта владних повноважень.
Судом встановлено, що ТОВ "Техрезерв-С" зареєстроване як юридична особа виконавчим комітетом Житомирської міської ради 18 листопада 2013 року за №13051020000009888. Основним видом економічної діяльності підприємства є 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах, виробництво підшипників, зубчастих передач, елементів механічних передач і приводів, неспеціалізована оптова торгівля. Роздрібна торгівля іншими продуктами харчування в спеціалізованих магазинах, вантажний автомобільний транспорт та відповідно до свідоцтва № 200151980 від 1 січня 2014 року є платником податку на додану вартість (Том № 1 а.с.73-74).
У своїй діяльності підприємство використовує орендовані основні засоби.
1 лютого 2014 року між редакцією газети "Житомирщина" (Орендодавець) та ТОВ "Техрезерв-С" (Орендар) укладено договір оренди нежилого приміщення (Том № 1 а.с.72). Згідно з пунктом 1.1 Договору Орендодавець передає, а Орендар приймає в строкове платне користування приміщення складу загальною площею 225,0 кв.м., розташоване по вул.Ватутіна, 91/1, м.Житомир, що знаходиться у власності редакції. Орендар використовує орендне приміщення для зберігання промислових товарів. Відповідно до пункту 3.1 Договору орендна плата визначена за домовленістю сторін, а також з урахуванням ринкової вартості даних послуг і становить 3 287 грн. 26 коп. без податку на додану вартість за місяць оренди та перераховується Орендарем на розрахунковий рахунок Орендодавця не пізніше 15 числа з нарахуванням податку на додану вартість, та щомісячного індексу інфляції.
Стосовно господарських взаємовідносин позивача з ПП "Велтіс-Хім-Торг".
На час здійснення господарських операцій з позивачем назва ПП "Хімінвест". Контрагент здійснював поставку господарських товарів позивачу. Оплата за товар здійснена повністю. Факт поставки товару підтверджується видатковою накладною № Р-0000228 від 13 листопада 2014 року (Том №3 а.с.180-181), копією оборотно-сальдової відомості по рахунку 631 (Том №3 а.с.182), витягом з електронного реєстру прийняття на склад товару за листопад 2014 року (Том №3 а.с.210). Продукція прийнята на склад позивача та реалізована третім особам з метою отримання прибутку. Поставка запчастин підтверджується податковими накладними від 13 листопада 2014 року № 228 (Том № 4 а.с.190-194), які відповідають вимогам частини 2 статті 9 Закону України № 996-XIV та пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України.
На час здійснення господарських операцій контрагент позивача ПП "Велтіс-Хім-Торг" (ПП "Хімінвест") (код ЄДРПОУ 39419613) був зареєстрований як платник податку на додану вартість та внесений у Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Стосовно господарських взаємовідносин позивача з ТОВ "Парітет-Альянс".
На час здійснення господарських операцій з позивачем назва ТОВ "Успіх ЮА".
Встановлено, що 1 серпня 2014 року між ТОВ "Успіх ЮА" (Постачальник) та ТОВ "Техрезерв-С" (Покупець) укладено договір поставки № 7 (Том №1 а.с.101). Відповідно до пункту 1.1 якого Постачальник зобов'язується передати у встановлений даним Договором строк у власність Покупця товарно-матеріальні цінності (надалі іменується Товар) партіями відповідно до замовлень Покупця, а Покупець зобов'язується прийняти та проводити оплату за товар на умовах даного Договору. Згідно з пунктом 3.1 Договору товар поставляється на умовах самовивозу. Пунктом 4.1 встановлено, що ціна товару та порядок оплати зазначаються у рахунках-фактурах, які є невід'ємною частиною Договору. У пункті 5.2 Договору сторони погодили, що у разі відсутності довіреності на отримання товару силу довіреності матиме підписана та скріплена круглою печаткою представником Покупця видаткова накладна Постачальника.
На підтвердження фактичного виконання умов вказаного договору ТОВ "Парітет-Альянс" (ТОВ "Успіх ЮА") здійснило поставку запчастин, що підтверджується податковими накладними (Том № 4 а.с.92-189), які відповідають вимогам частини 2 статті 9 Закону України №996-XIV та пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, видатковими накладними (Том №1 а.с.104-127), факт поставки товару на склад позивача підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 631 (Том №1 а.с.102-103), витягом з електронного реєстру прийняття на склад товару за період 1 серпня 2014 року до 31 січня 2015 року (Том №3 а.с.199-200), факт транспортування товару по вищезазначеним видатковим накладним підтверджується товарно-транспортними накладними у вигляді вантажних декларацій ТОВ "Нічний експрес" (Том №1 а.с.128-132), видатковими накладними (Том №1 а.с.133-134), факт транспортування товару по вищезазначеним видатковим накладним підтверджується товарно-транспортними накладними у вигляді вантажних декларацій ТОВ "Нічний експрес" (Том №1 а.с.135-137), видатковими накладними (Том №1 а.с.138-142), факт транспортування товару по вищезазначеним видатковим накладним підтверджується товарно-транспортними накладними у вигляді вантажних декларацій ТОВ "Нічний експрес" (Том №1 а.с.143-144), видатковими накладними (Том №1 а.с.145-147), факт транспортування товару по вищезазначеним видатковим накладним підтверджується товарно-транспортними накладними у вигляді вантажних декларацій ТОВ "Нічний експрес" (Том №1 а.с.148-153), видатковими накладними (Том №1 а.с.154-161), факт транспортування товару по вищезазначеним видатковим накладним підтверджується товарно-транспортними накладними у вигляді вантажних декларацій ТОВ "Нічний експрес" (Том №1 а.с.162-165), видатковими накладними (Том №1 а.с.166-171), факт транспортування товару по вищезазначеним видатковим накладним підтверджується товарно-транспортними накладними у вигляді вантажних декларацій ТОВ "Нічний експрес" (Том №1 а.с.172-175), видатковими накладними (Том №1 а.с.176-181), факт транспортування товару по вищезазначеним видатковим накладним підтверджується товарно-транспортними накладними у вигляді вантажних декларацій ТОВ "Нічний експрес" (Том №1 а.с.182), видатковими накладними (Том №1 а.с.183-189), факт транспортування товару по вищезазначеним видатковим накладним підтверджується товарно-транспортними накладними у вигляді вантажних декларацій ТОВ "Нічний експрес" (Том №1 а.с.190-197), видатковими накладними (Том №1 а.с.198-208), факт транспортування товару по вищезазначеним видатковим накладним підтверджується товарно-транспортними накладними у вигляді вантажних декларацій ТОВ "Нічний експрес" (Том №1 а.с.209), видатковою накладною (Том №1 а.с.210), факт транспортування товару по вищезазначеним видатковим накладним підтверджується товарно-транспортними накладними у вигляді вантажних декларацій ТОВ "Нічний експрес" (Том №1 а.с.211-212), видатковими накладними (Том №1 а.с.213-227). Продукція була прийнята на склад позивача та реалізована третім особам з метою отримання прибутку, що підтверджується наступними документами, наявними у матеріалах справи: видатковими накладними (Том № 3 а.с.235, 238-239) та довіреностями на отримання товару (Том № 3 а.с.236-237, 240).
На час здійснення господарських операцій контрагент позивача ТОВ "Парітет-Альянс" (ТОВ "Успіх ЮА") (код ЄДРПОУ 38689971) був зареєстрований як платник податку на додану вартість та внесений у Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Стосовно господарських взаємовідносин позивача з ТОВ "Тантал ЛТД".
На час здійснення господарських операцій з позивачем назва ТОВ "Арвін Груп".
Встановлено, що 1 березня 2016 року між ТОВ "Арвін Груп" (Постачальник) та ТОВ "Техрезерв-С" (Покупець) укладено договір поставки № 21 (Том №1 а.с.228-229). Відповідно до пункту 1.1 якого Постачальник зобов'язується передати у встановлений даним Договором строк у власність Покупця товарно-матеріальні цінності (надалі іменується Товар) партіями відповідно до замовлень Покупця, а Покупець зобов'язується прийняти та проводити оплату за товар на умовах даного Договору. Згідно з пунктом 3.1 Договору товар поставляється на умовах самовивозу. Пунктом 4.1 встановлено, що ціна товару та порядок оплати зазначаються у рахунках-фактурах, які є невід'ємною частиною Договору. У пункті 5.2 Договору сторони погодили, що у разі відсутності довіреності на отримання товару силу довіреності матиме підписана та скріплена круглою печаткою представником Покупця видаткова накладна Постачальника.
Керівник ТОВ "Арвін Груп" ОСОБА_4 (на час поставок) здійснював поставку господарських товарів позивачу. Оплата за товар проведена повністю.
На підтвердження фактичного виконання умов вказаного договору ТОВ "Тантал ЛТД" (ТОВ "Арвін Груп") здійснило поставку запчастин, що підтверджується актом звіряння від 30 березня 2016 року (Том № 1 а.с.232), видатковими накладними (Том № 1 а.с.230-231, 234-235, 237-238), факт транспортування товару по вищезазначеним видатковим накладним підтверджується товарно-транспортними накладними у вигляді вантажних декларацій ТОВ "Нічний експрес" (Том № 1 а.с.233, 236, 239), витягом з електронного реєстру прийняття на склад товару (Том № 3 а.с.201).
Продукція була прийнята на склад позивача та реалізована третім особам з метою отримання прибутку, що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними (Том № 3 а.с.241-242).
На час здійснення господарських операцій контрагент позивача ТОВ "Тантал ЛТД" (ТОВ "Арвін Груп") (код ЄДРПОУ 39988136) був зареєстрований як платник податку на додану вартість та внесений у Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Стосовно господарських взаємовідносин позивача з ТОВ "Тріокепітал".
Встановлено, що 1 березня 2016 року між ТОВ "Тріокепітал" (Постачальник) та ТОВ "Техрезерв-С" (Покупець) укладено договір поставки №22 (Том №1 а.с.240). Відповідно до пункту 1.1 якого Постачальник зобов'язується передати у встановлений даним Договором строк у власність Покупця товарно-матеріальні цінності (надалі іменується Товар) партіями відповідно до замовлень Покупця, а Покупець зобов'язується прийняти та проводити оплату за товар на умовах даного Договору. Згідно з пунктом 3.1 Договору товар поставляється на умовах самовивозу. Пунктом 4.1 встановлено, що ціна товару та порядок оплати зазначаються у рахунках-фактурах, які є невід'ємною частиною Договору. У пункті 5.2 Договору сторони погодили, що у разі відсутності довіреності на отримання товару силу довіреності матиме підписана та скріплена круглою печаткою представником Покупця видаткова накладна Постачальника.
Керівник ТОВ "Тріокепітал" ОСОБА_5 здійснював поставку господарських товарів позивачу. Оплата за товар проведена повністю.
На підтвердження фактичного виконання умов вказаного договору ТОВ "Тріокепітал" здійснило поставку запчастин, що підтверджується актом звіряння від 30 квітня 2016 року (Том № 1 а.с.241), видатковими накладними (Том № 1 а.с.242-243), факт транспортування товару по вищезазначеним видатковим накладним підтверджується товарно-транспортними накладними у вигляді вантажних декларацій ТОВ "Нічний експрес" (Том № 1 а.с.244-245), витягом з електронного реєстру прийняття на склад товару за березень 2016 року (Том № 3 а.с.202).
Продукція була прийнята на склад позивача та реалізована третім особам з метою отримання прибутку, що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними (Том № 3 а.с.243, 245-246) та довіреностями (Том № 3 а.с.244, 247).
На час здійснення господарських операцій контрагент позивача ТОВ "Тріокепітал" (код ЄДРПОУ 39924355) був зареєстрований як платник податку на додану вартість та внесений у Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Стосовно господарських взаємовідносин позивача з ТОВ "Юніон-СТ".
Встановлено, що 1 квітня 2016 року між ТОВ "Юніон-СТ" (Постачальник) та ТОВ "Техрезерв-С" (Покупець) укладено договір поставки № 24 (Том №1 а.с.246-247). Відповідно до пункту 1.1 якого Постачальник зобов'язується передати у встановлений даним Договором строк у власність Покупця товарно-матеріальні цінності (надалі іменується Товар) партіями відповідно до замовлень Покупця, а Покупець зобов'язується прийняти та проводити оплату за товар на умовах даного Договору. Згідно з пунктом 3.1 Договору товар поставляється на умовах самовивозу. Пунктом 4.1 встановлено, що ціна товару та порядок оплати зазначаються у рахунках-фактурах, які є невід'ємною частиною Договору. У пункті 5.2 Договору сторони погодили, що у разі відсутності довіреності на отримання товару силу довіреності матиме підписана та скріплена круглою печаткою представником Покупця видаткова накладна Постачальника.
Керівник ТОВ "Юніон-СТ" ОСОБА_6 здійснював поставку господарських товарів позивачу. Оплата за товар проведена повністю.
На підтвердження фактичного виконання умов вказаного договору ТОВ "Юніон-СТ" здійснило поставку запчастин, що підтверджується актом звіряння від 30 червня 2016 року (Том № 1 а.с.248), видатковими накладними (Том № 1 а.с.249, Том № 2 а.с.1, 3-6, 8, 10-11, 13, 15, 18-21, 23, 25, 27, 29, 31-47, 49, 51-72, 74, 76-81), факт транспортування товару по вищезазначеним видатковим накладним підтверджується товарно-транспортними накладними у вигляді вантажних декларацій ТОВ "Нічний експрес" (Том № 1 а.с.250, Том №2 а.с.2, 7, 9, 12, 14, 16-17, 22, 24, 26, 28, 30, 48, 50, 73, 75, 82), витягом з електронного реєстру прийняття на склад товару від контрагента (Том № 3 а.с.203-204).
Продукція була прийнята на склад позивача та реалізована третім особам з метою отримання прибутку, що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними (Том № 3 а.с.248-250, Том № 4 а.с.1-3).
На час здійснення господарських операцій контрагент позивача ТОВ "Юніон-СТ" (код ЄДРПОУ 39924706) був зареєстрований як платник податку на додану вартість та внесений у Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Стосовно господарських взаємовідносин позивача з ТОВ "Ніка Ейр".
Встановлено, що 2 листопада 2015 року між ТОВ "Ніка Ейр" (Постачальник) та ТОВ "Техрезерв-С" (Покупець) укладено договір поставки № 23 (Том № 2 а.с.83-84). Відповідно до пункту 1.1 якого Постачальник зобов'язується передати у встановлений даним Договором строк у власність Покупця товарно-матеріальні цінності (надалі іменується Товар) партіями відповідно до замовлень Покупця, а Покупець зобов'язується прийняти та проводити оплату за товар на умовах даного Договору. Згідно з пунктом 3.1 Договору товар поставляється на умовах самовивозу. Пунктом 4.1 встановлено, що ціна товару та порядок оплати зазначаються у рахунках-фактурах, які є невід'ємною частиною Договору. У пункті 5.2 Договору сторони погодили, що у разі відсутності довіреності на отримання товару силу довіреності матиме підписана та скріплена круглою печаткою представником Покупця видаткова накладна Постачальника.
Керівник ТОВ "Ніка Ейр" ОСОБА_7 здійснював поставку господарських товарів позивачу. Оплата за товар проведена повністю.
На підтвердження фактичного виконання умов вказаного договору ТОВ "Ніка Ейр" здійснило поставку запчастин, що підтверджується актами звіряння від 31 березня 2016 року, від 8 квітня 2016 року, від 29 лютого 2016 року, від 31 грудня 2015 року, від 31 січня 2016 року (Том № 2 а.с.85-86, 112, 156, 162), видатковими накладними (Том № 2 а.с.87-92, 94-95, 97-99, 101-110, 113, 115, 117-121, 123-124, 126, 128, 130, 132-133, 135-136, 138-139, 141, 143-155, 157-161, 163-164, 166, 168, 170, 172, 174-175, 177, 179, 181, 183, 185, 187, 189, 191-211), факт транспортування товару по вищезазначеним видатковим накладним підтверджується товарно-транспортними накладними у вигляді вантажних декларацій ТОВ "Нічний експрес" (Том № 2 а.с.93, 96, 100, 111, 114, 116, 122, 125, 127, 129, 131, 134, 137, 140, 142, 165, 167, 169, 171, 173, 176, 178, 180, 182, 184, 186, 188, 190), витягом з електронного реєстру прийняття на склад товару від контрагента за І квартал 2016 року (Том № 3 а.с.205).
Продукція була прийнята на склад позивача та реалізована третім особам з метою отримання прибутку, що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними (Том № 4 а.с.4-8).
На час здійснення господарських операцій контрагент позивача ТОВ "Ніка Ейр" (код ЄДРПОУ 39600370) був зареєстрований як платник податку на додану вартість та внесений у Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Стосовно господарських взаємовідносин позивача з ТОВ "Селена-2016".
На час здійснення господарських операцій з позивачем назва ТОВ "Шивада".
Керівник ТОВ "Шивада" ОСОБА_8 (на час поставок) здійснював поставку господарських товарів позивачу. Оплата за товар проведена повністю.
Поставка запчастин підтверджується актом звіряння від 31 грудня 2015 року (Том № 2 а.с. 212), видатковими накладними (Том № 2 а.с.213-218, 220, 223-225, 227, 230-232, 234-236, 240, 242-248, Том № 3 а.с.2), транспортування товару по вищезазначеним видатковим накладним підтверджується товарно-транспортними накладними у вигляді вантажних декларацій ТОВ "Нічний експрес" (Том № 2 а.с.219, 221-222, 226, 228-229, 233, 237-239, 241, 249-250, Том № 3 а.с.1, 3-8), витягом з електронного реєстру прийняття на склад товару від контрагента за період з 1 жовтня 2015 року до 30 листопада 2015 року (Том № 3 а.с.206).
Продукція була прийнята на склад позивача та реалізована третім особам з метою отримання прибутку, що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними (Том № 4 а.с.9, 11, 13, 15, 17, 19-20, 22) та довіреностями на отримання товару (Том № 4 а.с.10, 12, 14, 16, 18, 21, 23).
На час здійснення господарських операцій контрагент позивача ТОВ "Селена-2016" (ТОВ "Шивада") (код ЄДРПОУ 39602912) був зареєстрований як платник податку на додану вартість та внесений у Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Стосовно господарських взаємовідносин позивача з ТОВ "Астрель".
На час здійснення господарських операцій з позивачем назва ТОВ "Імперіалбуд ЛТД".
Встановлено, що 1 лютого 2015 року між ТОВ "Імперіалбуд ЛТД" (Постачальник) та ТОВ "Техрезерв-С" (Покупець) укладено договір поставки № 15 (Том № 3 а.с.9). Відповідно до пункту 1.1 якого Постачальник зобов'язується передати у встановлений даним Договором строк у власність Покупця товарно-матеріальні цінності (надалі іменується Товар) партіями відповідно до замовлень Покупця, а Покупець зобов'язується прийняти та проводити оплату за товар на умовах даного Договору. Згідно з пунктом 3.1 Договору товар поставляється на умовах самовивозу. Пунктом 4.1 встановлено, що ціна товару та порядок оплати зазначаються у рахунках-фактурах, які є невід'ємною частиною Договору. У пункті 5.2 Договору сторони погодили, що у разі відсутності довіреності на отримання товару силу довіреності матиме підписана та скріплена круглою печаткою представником Покупця видаткова накладна Постачальника.
Керівник ТОВ "Імперіалбуд ЛТД" ОСОБА_9 (на час поставок) здійснював поставку господарських товарів позивачу. Оплата за товар проведена повністю.
На підтвердження фактичного виконання умов вказаного договору ТОВ "Імперіалбуд ЛТД" (ТОВ "Астрель") здійснило поставку запчастин, що підтверджується, податковими накладними (Том № 3 а.с.14, 18-19, 24-25, 28-29, 33-35, 37, 41-43, 45, 47, 51-52, 55а-56, 59, 62, 66-67, 70, 73-74), які відповідають вимогам частини 2 статті 9 Закону України № 996-XIV та пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України, факт поставки товару на склад позивача підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 631 (Том № 3 а.с.10), актами звіряння від 31 березня 2016 року (Том № 3 а.с.11-12), витягом з електронного реєстру прийняття на склад товару за період з 1 лютого 2015 року до 31 березня 2015 року (Том № 3 а.с.207), видатковими накладними (Том № 3 а.с.13, 16-17, 21-23, 26-27, 30-32, 36, 38-40, 44, 46, 49-50, 54-55, 58, 61, 64-65, 69, 71-72), транспортування товару по вищезазначеним видатковим накладним підтверджується товарно-транспортними накладними у вигляді вантажних декларацій ТОВ "Нічний експрес" (Том № 3 а.с.15, 20, 48, 53, 57, 60, 63, 68, 75),
Продукція була прийнята на склад позивача та реалізована третім особам з метою отримання прибутку, що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними (Том № 4 а.с.24, 27, 30, 33, 36), довіреностями на отримання товару (Том № 4 а.с.25, 28, 31) та податковими накладними (Том № 4 а.с.26, 29, 32, 34-35, 37-38).
На час здійснення господарських операцій контрагент позивача ТОВ "Астрель" (ТОВ "Імперіалбуд ЛТД") (код ЄДРПОУ 39361789) був зареєстрований як платник податку на додану вартість та внесений у Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Стосовно господарських взаємовідносин позивача з ТОВ "Компанія "Адамант".
На час здійснення господарських операцій з позивачем назва ТОВ "Зеріс".
Встановлено, що 1 березня 2015 року між ТОВ "Зеріс" (Постачальник) та ТОВ "Техрезерв-С" (Покупець) укладено договір поставки № 17 (Том № 3 а.с.76). Відповідно до пункту 1.1 якого Постачальник зобов'язується передати у встановлений даним Договором строк у власність Покупця товарно-матеріальні цінності (надалі іменується Товар) партіями відповідно до замовлень Покупця, а Покупець зобов'язується прийняти та проводити оплату за товар на умовах даного Договору. Згідно з пунктом 3.1 Договору товар поставляється на умовах самовивозу. Пунктом 4.1 встановлено, що ціна товару та порядок оплати зазначаються у рахунках-фактурах, які є невід'ємною частиною Договору. У пункті 5.2 Договору сторони погодили, що у разі відсутності довіреності на отримання товару силу довіреності матиме підписана та скріплена круглою печаткою представником Покупця видаткова накладна Постачальника.
Керівник ТОВ "Зеріс" ОСОБА_10 (на час поставок) здійснював поставку господарських товарів позивачу. Оплата за товар проведена повністю.
На підтвердження фактичного виконання умов вказаного договору ТОВ "Компанія "Адамант" (ТОВ "Зеріс") здійснило поставку запчастин, що підтверджується видатковими накладними (Том № 3 а.с.81-83, 85-86, 88-89, 91, 93-94, 96-97, 99-100, 102-105, 107-108, 110-111, 113, 115, 117, 120-122, 124-125, 127-128, 130-132, 134, 136-138, 140-143, 145, 147, 149-150, 152-157, 159-172), транспортування товару по вищезазначеним видатковим накладним підтверджується товарно-транспортними накладними у вигляді вантажних декларацій ТОВ "Нічний експрес" (Том № 3 а.с.84, 87, 90, 92, 95, 98, 101, 106, 109, 112, 114, 116, 118, 123, 126, 129, 133, 135, 139, 144, 146, 148, 158), актами звіряння (Том № 3 а.с.77-80, 119, 151), витягом з електронного реєстру прийняття на склад товару за період з 1 березня 2015 року до 31 травня 2015 року (Том № 3 а.с.208). Крім того у матеріалах справи міститься договір про переведення боргу від 1 березня 2015 року (Том № 3 а.с.173).
Продукція була прийнята на склад позивача та реалізована третім особам з метою отримання прибутку, що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними (Том № 4 а.с. 39, 41, 43), довіреностями на отримання товару (Том № 4 а.с.40, 42, 44) та податковою накладною (Том № 4 а.с.26).
На час здійснення господарських операцій контрагент позивача ТОВ "Адамант" (ТОВ "Зеріс") (код ЄДРПОУ 39422390) був зареєстрований як платник податку на додану вартість та внесений у Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Стосовно господарських взаємовідносин позивача з ТОВ "Фірма "Легата".
На час здійснення господарських операцій з позивачем назва ТОВ "Корес ЛТД".
Керівник ТОВ "Корес ЛТД" ОСОБА_11 (на час поставок) здійснював поставку господарських товарів позивачу. Оплата за товар проведена повністю.
Поставка товару підтверджується наступними документами: актом звіряння від 31 липня 2015 року (Том № 3 а.с.174), видатковими накладними (Том № 3 а.с.175-179), витягом з електронного реєстру прийняття на склад товару за червень 2015 року (Том № 3 а.с.209).
Продукція була прийнята на склад позивача та реалізована третім особам з метою отримання прибутку, що підтверджується наявними у матеріалах справи: видатковими накладними (Том № 4 а.с.45-46, 48), довіреностями на отримання товарно-матеріальних цінностей (Том № 4 а.с.47, 49).
На час здійснення господарських операцій контрагент позивача ТОВ "Фірма "Легата" (ТОВ "Корес ЛТД") (код ЄДРПОУ 39421580) був зареєстрований як платник податку на додану вартість та внесений у Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Стосовно господарських взаємовідносин позивача з ТОВ "Вест-Трейдінг ЛТД".
На час здійснення господарських операцій з позивачем назва ТОВ "Вейсес".
Встановлено, що 15 серпня 2015 року між ТОВ "Вейсес" (Постачальник) та ТОВ "Техрезерв-С" (Покупець) укладено договір поставки № 21 (Том № 3 а.с.183). Відповідно до пункту 1.1 якого Постачальник зобов'язується передати у встановлений даним Договором строк у власність Покупця товарно-матеріальні цінності (надалі іменується Товар) партіями відповідно до замовлень Покупця, а Покупець зобов'язується прийняти та проводити оплату за товар на умовах даного Договору. Згідно з пунктом 3.1 Договору товар поставляється на умовах самовивозу. Пунктом 4.1 встановлено, що ціна товару та порядок оплати зазначаються у рахунках-фактурах, які є невід'ємною частиною Договору. У пункті 5.2 Договору сторони погодили, що у разі відсутності довіреності на отримання товару силу довіреності матиме підписана та скріплена круглою печаткою представником Покупця видаткова накладна Постачальника.
На підтвердження фактичного виконання умов вказаного договору ТОВ "Вест-Трейдінг ЛТД" (ТОВ "Вейсес") здійснило поставку запчастин, що підтверджується актом звіряння від 31 жовтня 2015 року (Том № 3 а.с.184), факт поставки товару на склад позивача підтверджується оборотно-сальдовою відомістю по рахунку 631 (Том № 3 а.с.185), витягом з електронного реєстру прийняття на склад товару за серпень 2015 року (Том № 3 а.с.211), видатковими накладними (Том № 3 а.с.186-187, 189-190, 192-193, 195-196), транспортування товару по вищезазначеним видатковим накладним підтверджується товарно-транспортними накладними (Том № 3 а.с.188, 191, 194, 197).
Продукція була прийнята на склад позивача та реалізована третім особам з метою отримання прибутку, що підтверджується наявними у матеріалах справи видатковими накладними (Том № 4 а.с.50-51, 53, 55) та довіреностями на отримання товару (Том № 4 а.с.52, 54).
На час здійснення господарських операцій контрагент позивача ТОВ "Вест-Трейдінг ЛТД" (ТОВ "Вейсес") (код ЄДРПОУ 39419613) був зареєстрований як платник податку на додану вартість та внесений у Єдиний державний реєстр юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Факт оплати запчастин не заперечувався сторонами під час розгляду справи та підтверджується наявними у матеріалах справи банківськими виписками по рахунку (Том №4 а.с.195-235г), у ході проведення перевірки та у судовому засіданні даний факт відповідач не спростував.
Згідно з положеннями абзацу першого частини 1 статті 638 Цивільного кодексу України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору.
Для здійснення господарських відносин між TOB "Техрезерв-С" та його контрагентами було укладено реальні господарські договори, якими досягнуто згоди з усіх істотних вимог, результатом яких є постачання товарів, що підтверджується актами, видатковими та податковими накладними, що напряму пов'язані з веденням господарської діяльності ТОВ "Техрезерв-С".
Отже, TOB "Техрезерв-С" отримало товари з усіма первинними документами з метою комерційного використання для отримання доходу.
Відповідно до положень статті 204 Цивільного кодексу України правочин є правомірним, якщо його недійсність прямо не встановлена законом або якщо він не визнаний судом недійсним.
Оскільки договори, укладені між ТОВ "Техрезерв-С" та його контрагентами з дотриманням вимог Цивільного кодексу України та не визнавались недійсними будь-яким судовим органом, та є чинними, то ТОВ "Техрезерв-С" правомірно сформовано грошові зобов'язання за вказаними договорами зі сплати податку на прибуток та податку на додану вартість.
Крім того, відповідно до вимог чинного законодавства покупець-платник податку не може нести відповідальність за зловживання службовою особою підприємства-продавця.
Верховний Суд України у постанові від 31 січня 2011 року (справа №21-47а10) зазначив, що і якщо контрагент не виконав свого зобов'язання щодо сплати податку до бюджету, то це тягне відповідальність та негативні наслідки саме для цієї особи. Зазначені обставини не є підставою для позбавлення платника податку права на відшкодування податку на додану вартість у випадку, коли останній виконав усі передбачені законом умови стосовно отримання такого відшкодування та має необхідні документальні підтвердження розміру податкового кредиту.
Стосовно зазначеного в акті перевірки, що товарно-транспортні накладні, оформлені з грубим порушенням вимог, щодо їх заповнення, суд зазначає наступне.
Судом встановлено, що зауваження контролюючого органу стосувалося товарно-транспортних накладних компаній перевізників, тобто сторонніх юридичних осіб, які залучалися для перевезення товарів. Однак в акті перевірки відсутні посилання на те, що компанії перевізники фактично не здійснювали перевезення товарів.
Позивач не може нести відповідальності за неналежне оформлення товарно-транспортних накладних транспортною компанією.
Окрім того, у листах Вищого адміністративного суду України від 02 червня 2011 року №742/11/13-11 та від 01 листопада 2011 року №1936/11/13-11 проаналізовано відповідні законодавчі акти щодо формування показників податкової звітності на підставі даних, не підтверджених документами та наголошено на тому, що для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції. При цьому, сама собою наявність або відсутність окремих документів, а так само помилки у їх оформленні не є підставою для висновків про відсутність господарської операції, якщо з інших даних вбачається, що фактичний рух активів або зміни у власному капіталі чи зобов'язаннях платника податків у зв'язку з його господарською діяльністю мали місце.
Щодо не надання документів про якість, зокрема сертифікатів, суд зазначає наступне.
Сертифікати якості не є документами первинного бухгалтерського або податкового обліку, що фіксують рух активів. Порушення окремих умов договору, таке як не надання постачальником сертифікатів якості на товар, які не є істотними для сторін для досягнення цілі правочину (поставка товару), не може впливати на податкові зобов'язання однієї із сторін договору. А тому неподання платником сертифікаційних документів на придбаний товар не може слугувати спростуванням реального виконання господарської операції.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Вищого адміністративний суду України від 15 липня 2015 року у справі №К/800/62702/14.
Крім того, товар, який отримував позивач не підлягає сертифікації, і відповідно посилання відповідача на відсутність сертифікату є безпідставним та незаконним.
Щодо не надання довіреностей на отримання товару, суд зазначає наступне.
На підприємстві позивача належним чином організований порядок прийняття товару на склад та його подальше відвантаження третім особам. Прийняття довіреностей фіксується в електронному журналі, який ведеться на підприємстві. Такий порядок не заборонений.
Згідно з підпунктом "а" пункту 198.1 статті 198 Податкового кодексу України, право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.
Абзацами 1-3 пункту 198.2 статті 198 Податкового кодексу України, передбачено, що датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг; дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною.
Відповідно до пункту 198.3 статті 198 Податкового кодексу України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку з: - придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку; - придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основних засобів, у тому числі інших необоротних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротні капітальні активи), у тому числі при їх імпорті, з метою подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Право на нарахування податкового кредиту виникає незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітного податкового періоду.
Згідно з абзацом першим пункту 198.6 статті 198 Податкового кодексу України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог статті 201 цього Кодексу) чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, складену за вибором покупця (отримувача) в один з таких способів: а) у паперовому вигляді; б) в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та умови реєстрації податкової накладної у Єдиному реєстрі податкових накладних. У такому разі складання податкової накладної у паперовому вигляді не є обов'язковим. У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити: а) порядковий номер податкової накладної; б) дата виписування податкової накладної; в) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - продавця товарів/послуг; г) податковий номер платника податку (продавця та покупця); ґ) місцезнаходження юридичної особи - продавця або податкова адреса фізичної особи - продавця, зареєстрованої як платник податку; д) повна або скорочена назва, зазначена у статутних документах юридичної особи або прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи, зареєстрованої як платник податку на додану вартість, - покупця (отримувача) товарів/послуг; е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг; є) ціна постачання без урахування податку; ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні; з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку; и) вид цивільно-правового договору; і) код товару згідно з УКТ ЗЕД (для підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України).
Згідно з абзацом першим пункту 201.7 статті 201 Податкового кодексу України податкова накладна виписується на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
З наведених норм вбачається, що податковим кодексом України або ж іншим нормативно-правовим актом не встановлено будь-яких обмежень, ніж наявність належним чином оформленої податкової накладної, щодо включення до податкового кредиту суми сплаченого податку, не встановлено обов'язку для позивача здійснювати контроль за веденням господарської діяльності та зобов'язань сплати податку до бюджету контрагентами.
Судом встановлено та не спростовано відповідачем, що позивач на підставі належним чином оформлених податкових накладних та інших первинних документів сформував податковий кредит та грошові зобов'язання зі сплати податку на додану вартість та податку на прибуток.
Первинними документами підтверджено реальне виконання ТОВ "Техрезерв-С" та його контрагентами взятих на себе зобов'язань по договорам поставки товарів, що спростовує висновки відповідача про відсутність факту нереального здійснення господарських операцій.
Стосовно податкового повідомлення-рішення № 0001511405 від 27 жовтня 2016 року суд зазначає наступне.
В акті перевірки посадовими особами контролюючого органу зроблений висновок про те, що позивач не надав до перевірки в повному обсязі первинних документів чим порушив пункт 85.2 статті 85 Податкового кодексу України.
Однак, перевіряючими не враховано, що позивач не відмовлявся від надання первинних документів до перевірки та надав усі первинні документи, які були у нього в наявності. При цьому перевіряючими також не враховано право позивача на відновлення відсутніх документів у порядку підпункту 139.1.9 пункту 139.1 статті 139 Податкового кодексу України, що призвело до неправомірного прийняття оскаржуваного податковго повідомлення-рішення.
Щодо решти доводів відповідача, суд зазначає, що вони є необґрунтованими та не приймаються судом.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції про існування кількох підстав для формування податкового кредиту, а саме: наявність у платника податку-покупця належно оформлених податкових накладних, фактична сплата грошових коштів контрагентам в сумі, визначеній в податкових накладних, а також фактичне виконання господарських операцій, за наслідками яких у платника ПДВ виникає право на податковий кредит, що в цьому випадку підтверджено матеріалами справи.
Таким чином, оскільки в судовому порядку встановлено фактичне здійснення господарських операцій між позивачем та вказаними контрагентами, що підтверджено належним чином оформленими первинними документами бухгалтерського та податкового обліку, формування позивачем податкового кредиту та віднесення відповідних сум до складу витрат спірного періоду за результатами господарських операцій із зазначеними контрагентами є правомірним.
Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких грунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Колегія суддів вважає, що позивач в повній мірі довів ті обставини, на яких грунтуються його позовні вимоги, в той час як відповідачем правомірність оспорюваних податкових повідомлень-рішень від 27 жовтня 2016 року №0001481405, № 0001491405, №0001501405, № 0001511405 не доказана.
Відповідно до статті 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Доводи апеляційної скарги не спростовують законність та обґрунтованість постанови суду першої інстанції. Постанова суду першої інстанції прийнята з дотриманням норм матеріального та процесуального права.
Враховуючи вищевикладене, колегія суддів вважає, що постанова суду першої інстанції є законною та обґрунтованою, відповідає матеріалам справи та чинному законодавству, а підстави для задоволення апеляційної скарги відсутні.
Керуючись ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Житомирській області залишити без задоволення, постанову Житомирського окружного адміністративного суду від "14" лютого 2017 р. без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протягом двадцяти днів з дня складання її в повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя В.Б. Шидловський
судді: М.М. Капустинський
Є.М. Мацький
Повний текст cудового рішення виготовлено "18" травня 2017 р.
Роздруковано та надіслано:р.л.п.
1- в справу:
2 - позивачу: Товариство з обмеженою відповідальністю "Техрезерв-С" вул.Ватутіна,91/1,м.Житомир,10003
3- відповідачу: Головне управління ДФС у Житомирській області вул.Юрка Тютюнника,7,м.Житомир,10003
- ,
Суд | Житомирський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.05.2017 |
Оприлюднено | 23.05.2017 |
Номер документу | 66596958 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Шидловський В.Б.
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Гурін Дмитро Миколайович
Адміністративне
Житомирський окружний адміністративний суд
Гурін Дмитро Миколайович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні