Постанова
від 18.05.2017 по справі 806/965/17
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 травня 2017 року м.Житомир справа № 806/965/17

категорія 5.1.2

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Капинос О.В.,

секретар судового засідання Недашківська Н.В ,

за участю: позивача позивача ОСОБА_1,

представника відповідача ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Лабрадорит" до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області про визнання дій протиправними, зобов'язання видати дозвіл на зняття та перенесення грунтового покриву,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Лабрадорит" звернувся до суду з позовом, в якому просить:

- визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області щодо відмови ТОВ "Лабрадорит" у наданні дозволу на зняття та перенесення грунтового покриву ( родючого шару ґрунту) земельної ділянки загальною площею 7,6962 га, кадастровий номер 1822582401:01:005:0013, яка надана в оренду товариству для будівництва комплексу заводів по глибокій переробці каменю та виробництва щебеню, що знаходиться в с.Кам"яний Брід, Кам"янобрідської сільської ради, Коростишівського району, Житомирської області;

- зобов"язати Головне управління Держгеокадастру в Житомирській області видати дозвіл на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки ТОВ "Лабрадорит" загальною площею 7,6962 га, кадастровий номер 1822582401:01:005:0013, яка надана в оренду товариству для будівництва комплексу заводів по глибокій переробці каменю та виробництва щебеню, що знаходиться в Кам"яний Брід, Кам"янобрідської сільської ради, Коростишівського району, Житомирської області.

В обґрунтування позову зазначає, що у лютому 2017 звернулося із заявою до ГУ Держгеокадастру у Житомирській області про видачу дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельної ділянки, в чому йому було відмовлено листом від 24.02.2017. Усунувши недоліки, підприємство 14.03.2017 повторно подало заяву з усіма необхідним документами. Однак, за результатами розгляду таких документів, відповідач знову відмовив у наданні дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву, посилаючись на недотримання порядку подачі документів. Вважає такі дії відповідача протиправними, оскільки підприємством було подано всі необхідні документи, передбачені чинним законодавством.

Представник позивача в судовому засіданні позову підтримав, просив задовольнити.

Представник відповідача в судовому засіданні позов не визнав, з підстав, викладених у письмових запереченнях. В обґрунтування заперечень зазначив, що за результатами розгляду заяв позивача було відмовлено у видачі дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельної ділянки, оскільки останнім не було дотримано Порядку видачі дозволу та анулювання спеціальних дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок, затвердженого наказом Держкомзему від 04.01.2015 №1, а саме: в поданих документах відсутні: проект землеустрою із зазначенням його розробника, копія ліцензії на проведення робіт із землеустрою; копія договору на виконання земляних робіт (у разі якщо заявник уклав договір на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки з іншою фізичною чи юридичною особою. Тому, вважає відмову правомірною, а позов безпідставним.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню, з огляду на таке.

Встановлено, що в лютому 2017 позивач звернувся до відповідача із заявою про видачу дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки, а саме: земельної ділянки загальною площею 7,6962 га кадастровий номер 1822582401:01:005:0013, яка надана в оренду товариству для будівництва комплексу заводів по глибокій переробці каменю та виробництва щебеню, що знаходиться в с.Кам"яний Брід Кам"янобрідської сільської ради Коростишівського району Житомирської області.

24.02.2017, листом №28-6-0.43-2582/2-17, відповідачем відмовлено у видачі дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки, посилаючись на відсутність деяких документів необхідних для видачі такого дозволу. (а.с.21)

09.03.2017, усунувши недоліки попередньої заяви, позивач повторно звернувся до відповідача із заявою.

За результатами розгляду заяви та поданих документів, відповідачем, листом від 14.03.2017 №28-6-0.43-18/90-17, відмовлено у видачі позивачу дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки. Відмова мотивована тим, що у поданих на розгляд документах відсутні: проект землеустрою із зазначенням його розробника, копія ліцензії на проведення робіт із землеустрою; копія договору на виконання земляних робіт земельної ділянки з іншою фізичною чи юридичної особою. (а.с.23)

Вважаючи таку відмову протиправною, позивач звернувся до суду.

Перевіряючи дії відповідача на відповідність вимогам ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд виходить з наступного.

Спірні правовідносини регулюються Земельним кодексом України, Законами України "Про охорону земель" від 19.06.2003 №962-IV, "Про землеустрій" від 22.05.2003 №858-VI, та Порядком видачі та анулювання спеціальних дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок, затвердженим Наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 04.12.2005 № 1.

Згідно зі ст. 1 Закону України "Про охорону земель", ґрунт - це природно-історичне органо-мінеральне тіло, що утворилося на поверхні земної кори і є осередком найбільшої концентрації поживних речовин, основою життя та розвитку людства завдяки найціннішій своїй властивості - родючості.

У чинному законодавстві України ґрунти визнані об'єктом особливої правової охорони.

Відповідно до ст. 168 Земельного кодексу України при здійсненні діяльності, пов'язаної із порушенням поверхневого шару ґрунту, власники земельних ділянок та землекористувачі повинні здійснювати зняття, складування, зберігання поверхневого шару ґрунту та нанесення його на ділянку, з якої він був знятий (рекультивація), або на іншу земельну ділянку для підвищення її продуктивності та інших якостей. Здійснення такої діяльності можливе за умови отримання спеціального дозволу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі.

Спеціальний дозвіл на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок - це офіційний документ, який видається на підставі затвердженого в установленому законом порядку проекту землеустрою і дає право власнику земельної ділянки чи землекористувачу на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки.

Отримання спеціальних дозволів регулюється Порядком видачі та анулювання спеціальних дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок, затвердженого Наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 4 грудня 2005 року № 1, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20 січня 2005 року за № 70/10350 (далі - Порядок № 1).

Відповідно до 3.1 Порядку №1, власники земельних ділянок та землекористувачі, які проводять гірничодобувні, геологорозвідувальні, будівельні та інші роботи, зобов'язані отримати дозвіл на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки, якщо це призводить до порушення поверхневого (родючого) шару ґрунту.

Дозвіл видається на підставі затвердженого в установленому законом порядку проекту землеустрою, у якому повинні бути визначені умови зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту та порядок проведення рекультивації порушених земель.

Відповідно до пункту 4.1 Порядку №1, для отримання дозволу власник земельної ділянки, землекористувач або їх представник (далі - заявник) звертається із письмовою заявою до відповідного органу Держкомзему (далі - інспекційного органу Держкомзему).

Згідно пункту 4.2 Порядку №1, до заяви (додаток 1) додаються такі документи: копія документа, що посвідчує право власності чи право користування земельною ділянкою; копія паспорта громадянина (для військових - посвідчення офіцера; юридичних осіб - копія свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, копія статуту (положення), інформація щодо прізвища, ім'я та по батькові керівника (заступника), а також особи, відповідальної за додержання умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту, їх номери телефонів; представників - копія паспорта громадянина /посвідчення офіцера/, довіреність на отримання дозволу, інформація щодо прізвища, ім'я та по батькові особи, відповідальної за додержання умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту, її номер телефону); проект землеустрою із зазначенням його розробника, копія ліцензії на проведення робіт із землеустрою; копія агрохімічного паспорта земельної ділянки; копія договору на виконання земляних робіт (у разі якщо заявник уклав договір на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки з іншою фізичною чи юридичною особою), прізвище, ім'я та по батькові особи, відповідальної за додержання умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту, її номер телефону; копія документа, що підтверджує сплату коштів за відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва (у разі їх наявності).

За результатами розгляду матеріалів інспекційний орган Держкомзему видає дозвіл чи відмовляє у його видачі. У разі відмови у видачі дозволу інспекційний орган Держкомзему письмово повідомляє про це заявника із зазначенням причин відмови (п.4.5 Порядку №1 ).

Із аналізу вищенаведеного випливає, що для отримання дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву землекористувачі звертаються до відповідного органу Держкомзему із заявою та документами, за наслідками розгляду якої надається дозвіл чи відмовляється у його видачі, про що письмово повідомляється заявнику із зазначенням причини такої відмови.

Як вбачається з матеріалів справи, згідно опису документів, які надані адміністратором для проведення реєстрації заяви про видачу дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки, було надано: заяву на отримання дозволу; копію документа, що посвідчує право власності чи право користування земельною ділянкою (договір оренди); копію свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи, інформацію щодо прізвища, імені та по батькові особи, відповідальної за додержання умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту, її номер телефону; представників - копія документа, що посвідчує особу, довіреність на отримання дозволу; робочий проект землеустрою, затверджений в установленому законом порядку, із зазначенням його розробника; копію агрохімічного паспорта земельної ділянки; копію документа, що підтверджує сплату коштів за відшкодування втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва.

Тобто, позивачем до заяви було подано необхідний перелік документів, визначений п.4.2 Порядку №1.

Однак, 14.03.2017 відповідачем відмовлено у видачі дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки, посилаючись на те, що в поданих на розгляд Головному управлінню Держгеокадастру у Житомирській області документах відсутні: проект землеустрою із зазначенням його розробника, копія ліцензії на проведення робіт із землеустрою; копія договору на виконання земляних робіт земельної ділянки з іншою фізичною чи юридичної особою.

Суд не погоджується з такою відмовою, з огляду на таке.

Відповідно до п.3.3-3.5 Порядку №1 дозвіл видається на підставі затвердженого в установленому законом порядку проекту землеустрою, у якому повинні бути визначені умови зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту та порядок проведення рекультивації порушених земель.

Проект землеустрою повинен бути розроблений відповідно до вимог законодавчих та нормативно-правових актів, які регламентують порядок розробки, розгляду, погодження, затвердження та внесення змін до проектів землеустрою. Якщо в проекті ці умови не визначені чи визначені в неповному обсязі, відповідний орган спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів (Держкомзему України далі - Держкомзему) відмовляє у видачі дозволу.

Законом України "Про землеустрій" від 22.05.2003 встановлено, що проект землеустрою - сукупність економічних, проектних і технічних документів щодо обґрунтування заходів з використання та охорони земель, які передбачається здійснити за таким проектом.

Статтею 25 Закону України "Про землеустрій" визначено, що документація із землеустрою розробляється у вигляді схеми, проекту, робочого проекту або технічної документації.

Даною статтею закріплено види документації із землеустрою: а) схеми землеустрою і техніко-економічні обґрунтування використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць; б) проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць; в) проекти землеустрою щодо організації і встановлення меж територій природно-заповідного фонду та іншого природоохоронного призначення, оздоровчого, рекреаційного, історико-культурного, лісогосподарського призначення, земель водного фонду та водоохоронних зон, обмежень у використанні земель та їх режимоутворюючих об'єктів; г) проекти землеустрою щодо приватизації земель державних і комунальних сільськогосподарських підприємств, установ та організацій; ґ) проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок; д) проекти землеустрою щодо впорядкування території для містобудівних потреб; е) проекти землеустрою, що забезпечують еколого-економічне обґрунтування сівозміни та впорядкування угідь; є) проекти землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів; ж) проекти землеустрою щодо організації території земельних часток (паїв); з) робочі проекти землеустрою; и) технічна документація із землеустрою щодо визначення та встановлення в натурі (на місцевості) державного кордону України; і) технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості); ї) технічна документація із землеустрою щодо встановлення меж частини земельної ділянки, на яку поширюються права суборенди, сервітуту й) технічна документація із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок; к) технічна документація із землеустрою щодо інвентаризації земель.

Види документації із землеустрою та їх склад встановлюються виключно цим Законом.

Робочий проект землеустрою - сукупність економічних, проектних і технічних документів з використання та охорони земель, що включає розрахунки, опис, креслення технічних рішень, кошторис, реалізацію яких передбачається здійснити протягом строку, встановленого цим проектом

Відповідно до ст.54 цього Закону робочі проекти землеустрою складаються з метою реалізації заходів з рекультивації порушених земель, консервації деградованих та малопродуктивних угідь, поліпшення сільськогосподарських і лісогосподарських угідь, захисту земель від ерозії, підтоплення, заболочення, вторинного засолення, висушення, зсувів, ущільнення, закислення, забруднення промисловими та іншими відходами, радіоактивними та хімічними речовинами.

Робочий проект землеустрою включає: а) завдання на складання робочого проекту землеустрою; б) пояснювальну записку; в) рішення Верховної Ради Автономної Республіки Крим, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування про розроблення робочого проекту землеустрою; г) характеристику природних та агрокліматичних умов відповідної території; ґ) матеріали ґрунтових та інших обстежень; д) матеріали геодезичних вишукувань та землевпорядного проектування; е) техніко-економічні показники робочого проекту землеустрою; є) проектні рішення з визначення комплексу заходів та обсягу робіт з охорони земель; ж) розрахунки кошторисної вартості щодо впровадження запроектованих заходів з охорони земель; з) матеріали погодження робочого проекту землеустрою, встановлені статтею 186 Земельного кодексу України; и) плани агровиробничих груп ґрунтів та крутизни схилів; і) плани запроектованих заходів ; ї) матеріали перенесення проекту в натуру (на місцевість).

Системний аналіз норм викладеного законодавства дає підстави для висновку, що для отримання дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву подається проект землеустрою, що в обов"язковому порядку має містити умови зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту та порядок проведення рекультивації порушених земель . При цьому, Закон встановлює різні види проектів землеустрою, в тому числі передбачає і робочий проект землеустрою, який і складається з метою реалізації заходів з рекультивації порушених земель.

Отже, посилання представника відповідача на те, що позивачем мав бути поданий саме проект землеустрою про відведення земельної ділянки є безпідставними. Крім того, у своїй відмові відповідачем не було вказано, який саме проект мав бути поданий.

Також суд звертає увагу, що згідно п.3.4 Порядку проект землеустрою повинен бути розроблений відповідно до вимог законодавчих та нормативно-правових актів, які регламентують порядок розробки, розгляду, погодження, затвердження та внесення змін до проектів землеустрою.

Якщо в проекті ці умови не визначені чи визначені в неповному обсязі, відповідний орган спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів (Держкомзему України далі - Держкомзему) відмовляє у видачі дозволу.

При цьому, суд зазначає, що наданий позивачем робочий проект землеустрою повністю відповідає вимогам земельного законодавства та містить всі необхідні умови та вимоги, встановлені Порядком видачі та анулювання спеціальних дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок.

Крім того, відповідач стверджує, що у переліку документів відсутня копія ліцензії на проведення робіт із землеустрою.

З матеріалів справи вбачається, що товариством було долучено належним чином засвідчені копії кваліфікаційних сертифікатів інженерів землевпорядників, які містяться і в самому робочому проекті на сторінка 122,123. (а.с.36-37)

Так, згідно п.4.2 Порядку №1 до заяви, крім іншого, додаються, копія ліцензії на проведення робіт із землеустрою.

Водночас, відповідно до ст.26 Закону України "Про землеустрій" розробниками документації із землеустрою є:

юридичні особи, що володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та у складі яких працює за основним місцем роботи не менше двох сертифікованих інженерів-землевпорядників, які є відповідальними за якість робіт із землеустрою;

фізичні особи - підприємці, які володіють необхідним технічним і технологічним забезпеченням та є сертифікованими інженерами-землевпорядниками, відповідальними за якість робіт із землеустрою.

Крім того, статтею 7 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності" від 02.03.2015 встановлено перелік видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню.

У даному переліку, такий вид господарської діяльності як проведення робіт із землеустрою відсутній.

Отже, суд вважає що у даному випадку підлягає застосуванню саме Закон, оскільки він має вищу юридичну силу та по відношенню до Наказу Державного комітету України по земельним ресурсам від 04.01.2005 №1, а тому посилання відповідача на обов"язкову наявність ліцензії на проведення робіт із землеустрою, з огляду на наявність кваліфікаційних сертифікатів інженерів землевпорядників не відповідають вимогам чинного законодавства та є неправомірними.

Крім того, що стосується доводів відповідача щодо ненадання підприємством копії договору на виконання земляних робіт ( у разі якщо заявник уклав договір на зняття та перенесення ґрунтового покриву) земельної ділянки з іншою фізичною чи юридичної особою.

Відповідно до пп. 4.2 Порядку до заяви , крім іншого, додаються такі документи: копія договору на виконання земляних робіт (у разі, якщо заявник уклав договір на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки з іншою фізичною чи юридичною особою).

Тобто, аналіз даної норми свідчить про те, що договір на виконання земляних робіт необхідно надавати лише у разі його укладання.

В судовому засіданні представник позивача пояснив, що земляні роботи будуть виконуватися працівниками самого товариства, тому жодні договори з іншими особами на виконання даного виду робіт не укладалися.

В матеріалах справи міститься наказ ТОВ "Лабрадорит" від 06.02.2017 №33 "Про призначення відповідальної особи за додержання умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту", яким призначено відповідальним за додержання умов, зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту начальника кар"єру ОСОБА_3 (а.с.32). Вказаний наказ також був наданий позивачем до заяви про надання дозволу, що представником відповідача не заперечувалося.

Таким чином, суд зазначає, що оскільки позивач планує виконувати земляні роботи працівниками самого товариства, а відповідні договори з іншими особами не укладалися, отже вимога відповідача про обов"язковість надання таких договорів є неправомірною.

Враховуючи досліджені в ході розгляду обставини справи, суд вважає, що відповідачем протиправно відмовлено позивачу у наданні дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву ( родючого шару ґрунту) земельної ділянки загальною площею 7,6962 га, кадастровий номер 1822582401:01:005:0013, яка надана в оренду товариству для будівництва комплексу заводів по глибокій переробці каменю та виробництва щебеню, що знаходиться в с.Кам"яний Брід, Кам"янобрідської сільської ради, Коростишівського району, Житомирської області.

Оскільки судом встановлено протиправність дій Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області щодо відмови ТОВ "Лабрадорит" у наданні дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву ( родючого шару ґрунту) земельної ділянки, суд вважає, що для повного захисту порушених прав позивача необхідно зобов"язати Головне управління Держгеокадастру в Житомирській області видати дозвіл на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки ТОВ "Лабрадорит" загальною площею 7,6962 га, кадастровий номер 1822582401:01:005:0013, яка надана в оренду товариству для будівництва комплексу заводів по глибокій переробці каменю та виробництва щебеню, що знаходиться в Кам"яний Брід, Кам"янобрідської сільської ради, Коростишівського району, Житомирської області.

При цьому судом не приймаються до уваги доводи представника відповідача щодо того, що вимога позивача щодо зобов'язання відповідача надати дозвіл є втручанням у його дискреційні повноваження, з огляду на таке.

Так, Європейський суд з прав людини у рішенні по справі "Олссон проти Швеції" від 24 березня 1988 року (скарга №10465/83) зазначив, що серед вимог, які суд визначив як такі, що випливають з фрази "передбачено законом", є наступні:

- будь-яка норма не може вважатися "законом", якщо вона не сформульована з достатньою точністю так, щоб громадянин самостійно або, якщо знадобиться, з професійною допомогою міг передбачити з часткою ймовірності, яка може вважатися розумною в даних обставинах, наслідки, які може спричинити за собою конкретну дію;

- фраза "передбачено законом" не просто відсилає до внутрішнього права, але має на увазі і якість закону, вимагаючи, щоб останній відповідав принципу верховенства права. У внутрішньому праві повинні існувати певні заходи захисту проти свавільного втручання публічної влади у здійснення прав;

- закон, який передбачає дискреційні повноваження, сам по собі не є несумісним з вимогами передбачуваності за умови, що дискреційні повноваження та спосіб їх здійснення вказані з достатньою ясністю для того, щоб з урахуванням правомірності мети зазначених заходів забезпечити індивіду належний захист від свавільного втручання влади.

Крім того, згідно п. 65 вказаного рішення Суду, втручання повинно бути зумовлено досягненням правомірної цілі.

Також Європейський суд з прав людини вказує, що у відповідності зі сформованою практикою Суду, під поняттям необхідності мається на увазі, що втручання відповідає якій-небудь нагальній суспільній потребі і що воно пропорційно законній меті. При визначенні того, чи є втручання "необхідним у демократичному суспільстві", Суд враховує, що за державами - учасницями Конвенції залишається певна свобода розсуду.

З урахуванням викладеного суд вважає за необхідне зазначити, що запорукою вірного застосування дискреційних повноважень є високий рівень правової культури державних службовців. Обсяг таких повноважень суб'єкта владних повноважень повинен мати чіткі межі застосування. Рішення органу влади має бути визнано протиправним, у разі, коли істотність порушення процедури потягнуло його неправильність, а за наявністю правової можливості (якщо ідеться про прийняття органом одного з двох рішень надати чи ні певну можливість здійснювати певні дії) суд зобов'язаний відновити порушене право шляхом зобов'язання суб'єкта владних повноважень прийняти конкретне рішення про надання можливості, якщо відмова визнана неправомірною, а інших підстав для відмови не вбачається.

Відповідно, оскільки у ході судового розгляду справи суд дійшов висновку, що відповідач відмовив позивачу у наданні дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву протиправно, а визначених законом підстав для такої відмови під час розгляду справи встановлено не було, суд вважає, ефективний спосіб відновлення порушеного права позивача може бути забезпечений не інакше, як шляхом зобов'язання відповідача вчинити певні дії, зокрема, зобов'язати надати відповідний дозвіл.

Відповідно до ч.2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

На підстав вищевикладеного, суд приходить до висновку, що відповідачем в ході розгляду справи не доведено правомірність свої дій при прийнятті спірної відмови, а тому позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись статтями 86,94,16-163,186,254 Кодексу адміністративного судочинства України ,

постановив:

Позов задовольнити.

Визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області щодо відмови ТОВ "Лабрадорит" у наданні дозволу на зняття та перенесення грунтового покриву ( родючого шару грунту) земельної ділянки загальною площею 7,6962 га, кадастровий номер 1822582401:01:005:0013, яка надана в оренду товариству для будівництва комплексу заводів по глибокій переробці каменю та виробництва щебеню, що знаходиться в с.Кам"яний Брід, Кам"янобрідської сільської ради, Коростишівського району, Житомирської області.

Зобов"язати Головне управління Держгеокадастру в Житомирській області видати дозвіл на зняття та перенесення грунтового покриву (родючого шару грунту) земельної ділянки ТОВ "Лабрадорит" загальною площею 7,6962 га, кадастровий номер 1822582401:01:005:0013, яка надана в оренду товариству для будівництва комплексу заводів по глибокій переробці каменю та виробництва щебеню, що знаходиться в Кам"яний Брід, Кам"янобрідської сільської ради, Коростишівського району, Житомирської області.

Постанова набирає законної сили у строк та у порядку, що визначені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України, і може бути оскаржена до Житомирського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції у порядку, визначеному статтею 186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Суддя О.В. Капинос

Повний текст постанови виготовлено: 23 травня 2017 р.

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.05.2017
Оприлюднено26.05.2017
Номер документу66672299
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —806/965/17

Постанова від 10.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 09.09.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 29.09.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Постанова від 14.09.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 06.07.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 05.07.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Ухвала від 21.06.2017

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

Постанова від 18.05.2017

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

Ухвала від 30.03.2017

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Капинос Оксана Валентинівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні