Ухвала
від 20.10.2009 по справі 2а-20103/09/1270
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-20103/09/1270 С уддя у 1-ій інст: Чиркін С.М.

Суддя-доповідач: Шаптала Н.К.

донецький апеляційний адміністративний суд

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 жовтня 2009 року місто Донецьк

Донецький апеляційний ад міністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді: Шаптала Н.К.

суддів апеляційного суд у: Білак С .В., Гавріщук Т.Г.

при секретарі судового за сідання: Ли нник М.К.

З участю сторін: представника позивача Пасіч ника Д.С.;

розглянувши апеляційну скаргу Державної податкової ін спекції в Жовтневому районі м. Луганська на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 20 липня 2009 року за позовом Державної податкової ін спекції в Жовтневому районі м. Луганська до Приватного підприємства «МЕТАЛ-СЕРВІС-Я» про Визнання недійсним запи су про державну реєстрацію т а припинення юридичної особи ;

ВСТАНОВИВ:

Постановою Луганського о кружного адміністративного суду від 20 липня 2009 року було ві дмовлено в задоволенні позов у Державної податкової інспе кції в Жовтневому районі м. Лу ганська до Приватного підпри ємства «МЕТАЛ-СЕРВІС-Я» про в изнання недійсним запису про державну реєстрацію та прип инення юридичної особи.

Позивач з даною постаново ю суду не погодився та подав а пеляційну скаргу, в якій прос ив постанову суду першої інс танції скасувати, та прийнят и нове рішення, яким задоволь нити позовні вимоги в повном у обсязі.

Колегія суддів, заслухавш и доповідача, представника п озивача, перевіривши матеріа ли справи в межах апеляційно ї скарги, вважає, що апеляційн а скарга відповідача не підл ягає задоволенню, а постанов а суду першої інстанції має б ути залишена без змін.

До такого висновку колегі я прийшла з огляду на наступн е:

Як було встановлено судом першої інстанції та як вбача ється з матеріалів справи, ві дповідач - приватне підприєм ство «МЕТАЛ-СЕРВІС-Я», код 34202239, зареєстроване виконавчим ко мітетом Луганської міської р ади, про що зроблено запис за № 1 382 102 0000 00 7815 від 15.02.2006 року (а.с.4,9). Відпо відно до довідки про взяття н а облік платників податків в ід 15.02.2006 року відповідача взято на облік Державною податков ою інспекцією у Жовтневому р айоні М.Луганська (а.с.7). Згідн о Статуту вказаного підприєм ства - його засновником зареє стровано ОСОБА_1 (а.с.9). як вс тановлено судом першої інста нції та як вбачається з матер іалів справи, а саме, пояснень ОСОБА_1 - приблизно у лютом у 2006 року вона познайомилася з чоловіком на ім'я «ОСОБА_2 », який запропонував їй зареє струвати за матеріальну вина городу підприємство, на що ос тання погодилась та стала за сновником ПП «МЕТАЛ-СЕРВІС-Я ». з пояснень також вбачаєтьс я, що після реєстрації у всіх н еобхідних установах та відкр иття рахунків у банках, всі ст атутні документи підприємст ва ОСОБА_1 передала чолові ку, якого більше не бачила (а.с .10).

Державна податкова інспе кція у Жовтневому районі м. Лу ганська ставить питання про визнання недійсним запису п ро державну реєстрацію за № 1 3 82 102 0000 00 7815 та припинення юридично ї особи, обґрунтовуючи повно важення щодо заявлення зазна ченого позову реалізацією вл адних управлінських функцій , спрямованих на забезпеченн я захисту інтересів держави в сфері контролю за правомір ністю здійснення господарсь кої діяльності, в тому числі щ одо сплати належних сум пода тків.

Ст. 2-3 ЗУ «Про державну реєст рацію юридичних та фізичних осіб-підприємців», встановле но, що відносини, які виникают ь у сфері державної реєстрац ії юридичних та фізичних осі б-підприємців, регулюються К онституцією України, цим Зак оном та нормативно-правовими актами, прийнятими відповід но до цього Закону. Дія цього З акону поширюється на державн у реєстрацію усіх юридичних осіб незалежно від організац ійно-правової форми, форми вл асності та підпорядкування, а також фізичних осіб-підпри ємців.

За змістом п.17 ст11 ЗУ «Про де ржавну податкову службу» пер едбачено право органів держа вної податкової служби зверт атися, у передбачених законо м випадках, до судових органі в із заявою про скасування де ржавної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності та відповідно до ст. 58, 59, 247 Госпо дарського Кодексу України - с уб'єкта господарювання.

Нормами ч.2 ст. 38 ЗУ «Про держ авну реєстрацію юридичних та фізичних осіб-підприємців» передбачено, що підставою дл я постановлення судового ріш ення щодо припинення юридичн ої особи, зокрема, є визнання н едійсним запису про проведен ня державної реєстрації чере з порушення закону, допущені при створенні юридичної осо би, які не можна усунути; не по дання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, доку ментів фінансової звітності відповідно до Закону; наявні сть в єдиному державному реє стрі запису про відсутність юридичної адреси за вказаним Місцезнаходженням.

Відповідно до п.7 ст.19 Закону України «Про державну реєст рацію юридичних та фізичних осіб-підприємців» від 15.05.2003 рок у - юридична особа щорічно, поч инаючи з наступного року з да ти її державної реєстрації, п ротягом одного місяця зобов' язана подати або надіслати р екомендованим листом держав ному реєстратору реєстрацій ну картку встановленого зраз ка про підтвердження відомос тей про юридичну особу.

Згідно довідки про встано влення фактичного місцезнах одження платника податків ві д 25.02.2009 року встановлено, що ПП « МЕТАЛ-СЕРВІС-Я» по вказаному юридичному адресу не знаход иться (а.с.11). Проте, як було обґр унтовано зазначено судом пер шої інстанції і з чим погоджу ється колегія суддів, доказі в наявності в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м позивач суду не надав, натом ість, згідно довідки з ЄДР 02.06.2008 року в Єдиний державний реєс тр внесено запис за № 1 382 106 0003 007815 - « підтвердження відомостей пр о юридичну особу».

Відповідно до п.2 ст.9 Закону України «Про систему оподат кування» - платники податків і зборів (обов'язкових платеж ів) зобов'язані надавити пода тковим органам декларації пр о доходи, інші необхідні відо мості для нарахування податк ів та інших обов'язкових плат ежів.

Так, згідно висновку ДПІ в Жовтневому районі м. Лугансь ка останній раз податкові де кларації, документи податков ої звітності були надані під приємством 28.04.2009 року, таким чин ом визначений законом, як під става припинення юридичної о соби, річний термін неподанн я такої звітності ще не минув .

Як вбачається з матеріалі в справи, позивач ставить пит ання про визнання недійсним запису за № 1 382 102 0000 00 7815 від 15.02.2006 року про державну реєстрацію при ватного підприємства «МЕТАЛ -СЕРВІС-Я» та припинення юрид ичної особи, посилаючись на т е, що при створенні юридичної особи були допущені порушен ня закону, які не можна усунут и.

Відповідно до частини 5 ст. 111 Цивільного кодексу України - юридична особа є ліквідован ою з дня внесення до єдиного д ержавного реєстру запису про її припинення.

Згідно з частиною 7 ст.59 Госп одарського кодексу України - суб'єкт господарювання вваж ається ліквідованим з дня вн есення до державного реєстру запису про припинення його д іяльності.

Водночас, частиною 2 ст.104 Ци вільного Кодексу України вст ановлено, що юридична особа є такою, що припинилася, з дня в несення до єдиного державног о реєстру запису про її припи нення.

Відповідно до ч.2 ст. 33 Закон у України «Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб підприємців» юрид ична особа є такою, що припини лася, з дати внесення до Єдино го державного реєстру запису про державну реєстрацію при пинення юридичної особи.

Аналізуючи наведені норм и чинного законодавства, суд ова колегія погоджується з в исновками суду першої інстан ції, що, нормативні акти, які р егулюють дане питання (Госпо дарський кодекс України, Цив ільний кодекс України, Закон України «Про державну реєст рацію юридичних осіб та фізи чних осіб підприємців») пов'я зують момент ліквідації юрид ичної особи (суб'єкта господа рювання), а так само момент її припинення, з однією і тією ж п одією - внесення до державног о реєстру запису про припине ння такої особи (суб'єкта госп одарювання).

Крім того, ч. 4 ст.91 Цивільног о кодексу України встановлен о, що, цивільна правоздатніст ь юридичної особи припиняєть ся з дня внесення до Єдиного д ержавного реєстру запису про її припинення, тобто, з момент у втрати юридичною особою ци вільної правоздатності - ця ю ридична особа є такою, що прип инилася.

Визнання недійсним запис у про державну реєстрацію че рез порушення закону, допуще ні при створені юридичної ос оби, які не можна усунути, є ли ше однією з підстав для поста новлення судового рішення що до припинення юридичної особ и, що не пов'язано з банкрутств ом юридичної особи, визначен их частиною другою ст.38 ЗУ «Пр о державну реєстрацію юридич них осіб та фізичних осіб під приємців». Отже, визнання нед ійсним запису про державну р еєстрацію через порушення за кону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути, не може бути самості йним предметом позову, а є лиш е підставою для постановленн я судового рішення про припи нення юридичної особи.

Згідно з п.3 ч.1 ст. 10 Закону У країни «Про державну податко ву службу в Україні» - до функц ій органів державної податко вої служби належить контроль за своєчасністю подання пла тниками податків податкови х звітів, декларацій, розра хунків та інших документі в, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів. Вка зана норма кореспондує з нор мами Закону України «Про дер жавну реєстрацію юридичних о сіб та фізичних осіб підприє мців», якими визначені підст ави для постановлення судово го рішення про припинення юр идичної особи або припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця в наслідок неподання податков ої звітності.

Враховуючи наведене, кол егія суддів погоджується з в исновками суду першої інстан ції та вважає, що органи держа вної податкової служби вправ і звертатися з вимогою про пр ипинення суб'єктів господарю вання лише в разі, якщо підста вою позову є неподання таким суб'єктом протягом року до ор ганів державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності згідно із законодавств ом, тобто, коли податкові орга ни діють на реалізацію своєї владної компетенції, встано вленої Законом.

Крім того, колегія суддів з азначає, що п. 2 ч. 1 ст.110 ЦК Україн и встановлено, що юридична ос оба ліквідується за рішенням суду про визнання недійсною державної реєстрації юридич ної особи через допущенні пр и її створенні порушення, які не можна усунути, а також в ін ших випадках, встановлених З аконом. Відповідно до ч.2 ст. 110 Ц К України встановлено, що вим ога про ліквідацію юридичної особи на підставах, зазначен их п.2 ч.1 цієї статті, може бути пред'явлена до суду органом, щ о здійснює державну реєстрац ію, а також учасником юридичн ої особи.

Частиною 1. ст. 27. «Про держав ну реєстрацію юридичних та ф ізичних осіб-підприємців», п ередбачено, що підставами дл я відмови у проведенні держа вної реєстрації юридичної ос оби є: порушення порядку ство рення юридичної особи, який в становлено законом, зокрема: наявність обмежень на зайня ття відповідних посад, встан овлених законом щодо осіб, як і зазначені як посадові особ и органу управління юридично ї особи; невідповідність від омостей про засновників (уча сників) юридичної особи відо мостям щодо них, які містятьс я в Єдиному державному реєст рі; наявність обмежень щодо в чинення засновниками (учасни ками) юридичної особи або упо вноваженою ними особою юриди чних дій, які встановлені абз ацом четвертим частини друго ї статті 35 цього Закону; наявн ість в Єдиному державному ре єстрі найменування, яке тото жне найменуванню юридичної о соби, яка має намір зареєстру ватися; використання у найме нуванні юридичної особи прив атного права повного чи скор оченого найменування органу державної влади або органу м ісцевого самоврядування, або похідних від цих найменуван ь, або історичного державног о найменування, перелік яких встановлюється Кабінетом Мі ністрів України.

Як вбачається з матеріалі в справи та як було встановле но судом першої інстанції, пі дстави для відмови в проведе нні державної реєстрації При ватного підприємства «МЕТАЛ -СЕРВІС-Я», на час здійснення д ержавним реєстратором відпо відного запису, були відсутн і. Більш того, як зазначено суд ом першої інстанції, позивач не оспорював той факт, що всі дії державного реєстратора в чинені відповідно до вимог, п ередбачених Законом України Про державну реєстрацію юри дичних осіб та фізичних осіб підприємців», а також поясню вав, що кримінальні або адмін істративні справи відносно з асновника та посадових осіб підприємства, з питань ухиле ння від сплати податків, не по рушувались.

Також, з матеріалів спра ви, а саме, відповіді, наданої начальником Жовтневого РВ ЛМ У УМВС України в Луганській о бласті, на запит суду першої і нстанції, вбачається, що заяв та повідомлень у відношенні посадових осіб ПП «МЕТАЛ-СЕР ВІС-Я» не зареєстровано (а.с.37).

Враховуючи навед ене та приймаючи до уваги вим оги ч.2 ст.19 Конституції Україн и, п. 1 ч. 3 ст. 2, ч.1 ст.9 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, відповідно до яких орг ани державної влади, органи м ісцевого самоврядування, їхн і посадові і службові особи з обов' язані діяти лише на пі дставі, в межах повнов ажень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України, колегія суд дів приходить до висновку, що дії позивача - не ґрунтуються на Законі, оскільки компетен ція органів державної податк ової служби поширюється на в ідносини в сфері оподаткуван ня.

За таких обставин , враховуючи наведені норми з аконів та обставини справи, к олегія суддів приходить до в исновку, що суд першої інстан ції вірно встановив обставин и справи, дав їм правильну пра вову оцінку та дійшов правил ьного висновку, прийнявши за конне та обґрунтоване рішенн я з додержанням норм матеріа льного і процесуального прав а. Доводи апеляційної скарги не спростовують висновків с уду першої інстанції.

На підставі викладеного керуючись ст. ст. 195, п.1 ч.1 ст.198, 200, 205, 206 Кодексу адміністративного судочинства України, колегі я, -

УХВАЛИЛА:

Апеляційну скаргу Державної податкової ін спекції в Жовтневому районі м. Луганська - залиши ти без задоволення.

Постанову Луга нського окружного адміністр ативного суду від 20 липня 2009 ро ку щодо відмови в задоволенн і позову Державної податково ї інспекції в Жовтневому рай оні м. Луганська до Приватног о підприємства «МЕТАЛ-СЕРВІС -Я» про визнання недійсним за пису про державну реєстрацію та припинення юридичної осо би - залишити без змі н.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена протя гом місяця безпосередньо до Вищого адміністративного су ду України, з дня виготовленн я повного тексту ухвали, тобт о з 26 жовтня 2009 року.

Колегія суддів:

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.10.2009
Оприлюднено01.04.2010
Номер документу6670976
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-20103/09/1270

Ухвала від 20.10.2009

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Шаптала Наталя Костянтинівна

Постанова від 20.07.2009

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Смішлива Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні