Рішення
від 17.05.2017 по справі 908/333/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 20/16/16-32/124/16

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

17.05.2017 Справа № 908/333/16

За позовом ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «СТ АГРОІНВЕСТ» ,

(69037, Україна, м. Запоріжжя, вул. Правди, буд. 49)

до відповідача -1: ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ІНГРІД ТРЕЙД» ,

(INGRID TRADE Limited Liability Partnership) (Suite 48, 88-90 Hutton Garden street, London, EC1N 8PN, United Kingdom)

до відповідача -2: ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «Мелітополь хліб» ,

(69032, Україна, м. Запоріжжя, вул. Південне шосе, буд. 8, офіс №43)

про стягнення 5 685 200,63 дол. США (147230933,52 грн. за курсом НБУ), 15 000,00 грн.

Суддя Колодій Н.А.

Відомості про представників сторін та учасників судового процесу:

від позивача - ОСОБА_2, довіреність № 1 від 11.11.2016р.

від відповідача 1. - не з'явився.

від відповідача 2. - не з'явився.

СУТНІСТЬ СПОРУ:

Розглядається спір за позовом ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «СТ АГРОІНВЕСТ» про стягнення з INGRID TRADE LLP суми боргу за контрактами в розмірі 5 685 200,63 дол. США та з поручителя ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «Мелітополь хліб » солідарно з відповідачем - 1 15 000,00грн. на підставі укладених протягом вересня - грудня 2015 року договорів поруки.

Протоколом повторного автоматичного розподілу судової справи між суддями, враховуючи закінчення повноважень судді Гандюкової Л.П., на підставі Постанови ВРУ "Про звільнення суддів" від 22.09.2016 № 1600-VIII справу № 908/333/16 передано на розгляд судді Колодій Н.А.

Ухвалою суду від 18.10.2017р. справу № 908/333/16 прийнято до провадження, справі присвоєно номер провадження 20/16/16-32/124/16. Справу призначено до розгляду на 17.05.2017р. Провадження у справі № 908/333/16 зупинялось у зв'язку із зверненням господарського суду із судовим дорученням про надання правової допомоги до компетентного органу іноземної держави.

Відповідно до ст.4-2 Господарського процесуального кодексу України, правосуддя у господарських судах здійснюється на засадах рівності всіх учасників судового процесу перед законом і судом.

В силу ч.3 ст.4-3 Господарського процесуального кодексу України, на господарський суд покладено обов'язок створити сторонам та іншим особам, які беруть участь у справі, необхідні умови для встановлення фактичних обставин справи і правильного застосування законодавства.

30 листопада 2016р. від позивача надійшла заява про збільшення позовних вимог, згідно з якою просить суд стягнути солідарно з відповідачів 7 849 749 грн. 75 коп. за умовами контрактів та договорів поруки, укладених між сторонами.

Ухвалою від 01.12.2016р. заява була прийнята судом до розгляду.

17.05.2017р. справу розглянуто, оголошено вступну та резолютивну частини рішення. Справа розглянута без застосування засобів технічної фіксації судового процесу.

16.05.2017р. від позивача надійшла заява про розгляд справи за відсутності його представника, проте представник позивача був присутній в судовому засіданні 17.05.2017р. Позивач підтримав позовні вимоги викладені у позовній заяві з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог.

Відповідачі у судове засідання 17.05.2017р. не з'явились. Про час та місце слухання справи відповідачі були судом повідомлені належним чином.

16.05.2017р. від відповідача 2 на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач 2 визнав позовні вимоги з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог, в частині зобов'язань за договорами поруки укладеними між позивачем та відповідач 2 (відзив долучено до матеріалів справи).

16 травня 2017р. від відповідача 1 надійшла заява в якій позовні вимоги відповідач 1 визнав в повному об'ємі з урахуванням заяви про збільшення позовних вимог. Крім того, просить суд розстрочити виконання рішення суду на три роки.

Заява відповідача 1 судом прийнята до розгляду.

Згідно зі ст. 75 ГПК України, справу розглянуто за наявними матеріалами, які суд визнав достатніми для вирішення спору по суті.

Розглянувши матеріали справи, вислухавши пояснення представника позивача, суд

ВСТАНОВИВ:

4 вересня 2015 року між ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю СТ АГРОІНВЕСТ (далі за текстом - позивач, продавець) та компанією INGRID TRADE Limited Liability Partnership (далі за текстом - покупець, відповідач-1) було укладено контракт №0409-1 , за умовами якого продавець зобов'язався поставити товар - кукурудзу фуражну, українського походження, врожаю 2015 року, насипом. Ціна товару визначена у розмірі 136, 00 доларів США за одну метричну тону (1000 кг).

Відповідно до умов поставки товару, останній має бути поставлений на умовах СРТ ІНКОТЕРМС 2010) - Порт Южний, причал № 16, ТОВ ТІС-Зерно , Україна та/або Порт Южний, зерновий термінал ТОВ ТІС-Міндобрива , Україна, та/або ДП Одеський морський торгівельний порт , Україна, вантажоодержувач - ПрАТ Укрелеваторпром , Україна та/або ДП Одеський морський торгівельний порт , ПЗТ ТОВ Олімпекс Купе Інтернейшнл , Україна, та/або Миколаївський морський порт, зерновий термінал Грішур-Екс Україна, та/або Іллічівський морський торгівельний порт, Україна, зерновий термінал ТОВ ІЗТ , та/або ТОВ Бориваж , Порт Південний , Україна на вибір Покупця, згідно додаткових інструкцій покупця. Поставка здійснюється залізничними вагонами та або вантажними автомобілями, за вибором продавця та з урахуванням технічних можливостей Зернового Терміналу в місці поставки. Кількість товару, який зобов'язався поставити продавець складає 5000 (п'ять тисяч) метричних тон +/-3% за вибором продавця та за конкретною ціною.

За приписами вказаного контракту, відвантаження товару з внутрішніх елеваторів у залізничних вагонах та/або автотранспортом здійснюється в період з 1-го жовтня 2015 року по 30-те жовтня 2015 року (включно).

09.09.2015 між позивачем та відповідачем-1 було укладено додаткову угоду № 1 до контракту № 0409-1 від 04.09.2015, згідно якої сторони домовились, що розрахунки за відвантажений товар за контрактом мають бути здійснені банківським переказом протягом 3-х робочих банківських днів після надання покупцю електронної копії вантажної митної декларації на експортований вантаж.

Крім цього, 27.10.2015 між позивачем та відповідачем-1 було укладено додаткову угоду до контракту № 0409-1 від 04.09.2015, згідно якої сторони домовились, що початок відвантаження товару визначається датою 01 жовтня 2015року, а завершення відвантаження - 10 листопада 2015 року.

На виконання вказаного контракту, відповідно до митної декларації 500040406/2015/006484 від 12.10.2015 через Іллічівський морський торгівельний порт, покупцю було поставлено кукурудзу 3 класу для кормових потреб, українського походження, врожаю 2015 року у розмірі 1442859 кг. Якісні показники згідно ДСТУ 25:2006, насипом, на загальну суму 196228,8200 доларів США.

Крім цього, на виконання вказаного контракту, відповідно до митної декларації 500040406/2015/006486 від 12.10.2015 через Іллічівський морський торгівельний порт, покупцю було поставлено кукурудзу 3 класу для кормових потреб, українського походження, врожаю 2015 року, у розмірі 1317520 кг. Якісні показники згідно ДСТУ 4525:2006, насипом, на загальну суму 179182,7200 доларів США.

На виконання вказаного контракту, відповідно до митної декларації №50001003/2015/012049 від 05.11.2015 через Іллічівський морський торгівельний порт, покупцю було поставлено кукурудзу фуражну, українського походження, врожаю 2015 року, у розмірі 1618929 кг. Якісні показники згідно ДСТУ 4525:2006, насипом, на загальну суму 220174,3440 доларів США.

Заборгованість за контрактом № 0409-1 від 04.09.2015 відповідачем 1 не сплачена та становить 595 585,884 доларів США.

07 вересня 2015 року між ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю СТ АГРОІНВЕСТ (продавець) та компанією INGRID TRADE Limited Liability Partnership (покупець) було укладено контракт № 0709/1 за умовами якого продавець зобов'язався поставити товар - пшеницю 3-го класу (група А), українського походження, врожаю 2015 року, насипом. Ціна товару визначена у розмірі 136, 00 доларів США за одну метричну тону (1000 кг).

Відповідно до умов поставки товару, останній має бути поставлений залізничним/авто транспортом на умовах СРТ (перевезення оплачено до) Миколаївський морський торгівельний порт. Кількість товару, який зобов'язався поставити продавець складає 1000,00 (одна тисяча) метричних тон +/-10%.

За приписами вказаного контракту, відвантаження товару з внутрішніх елеваторів у залізничних вагонах та/або автотранспортом здійснюється в період з 7-го вересня по 30-е вересня 2015 року в опціоні покупця.

11.09.2015 між позивачем та відповідачем-1 було укладено додаткову угоду № 1 до контракту № 0709/1 від 07.09.2015, згідно якої сторони домовились, що розрахунки за відвантажений товар за контрактом мають бути здійснені банківським переказом протягом 3-х робочих банківських днів після надання покупцю електронної копії вантажної митної декларації на експортований вантаж.

В свою чергу, на виконання вказаного контракту, відповідно до митної декларації №504050002/2015/107477 від 13.11.2015 через Миколаївський морський торгівельний порт, Покупцю було поставлено пшеницю м'яку, не насіннєву, 3-го класу, для продовольчих потреб, врожаю 2015 року, якісні показники згідно ДСТу 3768:2010, насипом, у кількості 336,945 метричні тони, на загальну суму 45 824, 52 доларів США.

Заборгованість відповідача 1 за поставлений товар за контрактом № 0709/1 від 07.09.2015 становить 45 824,52 доларів США.

01 жовтня 2015 року між ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю СТ АГРОІНВЕСТ (продавець) та компанією INGRID TRADE Limited Liability Partnership (покупець) було укладено контракт № 0110/2 за умовами якого продавець зобов'язався поставити товар-кукурудзу для кормових потреб, українського походження, врожаю 2015 року, насипом. Ціна товару визначена у розмірі 136, 00 доларів США за одну метричну тону (1000 кг).

Відповідно до умов поставки товару, останній має бути поставлений залізничним/авто транспортом на умовах СРТ (перевезення оплачено до) Миколаївський морський торгівельний порт. Кількість товару, який зобов'язався поставити продавець складає 1000,00 (одна тисяча) метричних тон +/-10%.

За приписами вказаного контракту, відвантаження товару з внутрішніх елеваторів у залізничних вагонах та/або автотранспортом здійснюється в період з 1-го жовтня 2015 року по 31-ше жовтня 2015 року в опціоні покупця.

06.10.2015 між позивачем та відповідачем-1 було укладено додаткову угоду № 1 до контракту № 0110/2 від 01.10.2015, згідно якої сторони домовились, що розрахунки за відвантажений товар за контрактом мають бути здійснені банківським переказом протягом 3-х робочих банківських днів після надання покупцю електронної копії вантажної митної декларації на експортований вантаж.

В свою чергу, на виконання вказаного контракту, відповідно до митної декларації №500060703/2015/011823 від 02.12.2015 через Одеський морський торгівельний порт, покупцю було поставлено пшеницю м'яку, врожаю 2015 року, 3-го класу - 548200 кг, якісні показники згідно ДСТУ 3768:2010, насипом, на загальну суму 83 326, 40 доларів США.

На момент розгляду спору по суті, покупець не виконав свого обов'язку по сплаті за поставлений товар за контрактом № 0110/2 від 01.10.2015 на суму 83 326, 40 доларів США.

01 жовтня 2015 року між ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю СТ АГРОІНВЕСТ (продавець) та компанією INGRID TRADE Limited Liability Partnership (покупець) було укладено контракт № 0110/4 за умовами якого продавець зобов'язався поставити товар - пшеницю 5-го класу (група Б) та 6-го класу (група Б), українського походження, врожаю 2015 року, насипом. Ціна товару визначена у розмірі 134, 00 доларів США за одну метричну тону (1000 кг).

Відповідно до умов поставки товару, останній має бути поставлений на умовах СРТ (перевезення оплачено до) Миколаївський морський торгівельний порт, Україна, згідно ІНКОТЕРМС 2010 і умовами вказаного контракту. Кількість товару, який зобов'язався поставити продавець складає 1000, 00 (одна тисяча) метричних тон +/-10%.

За приписами вказаного контракту, відвантаження товару з внутрішніх елеваторів у залізничних вагонах та/або автотранспортом здійснюється в період з 1-го жовтня 2015 року по 30-е листопада 2015 року в опціоні покупця.

06.10.2015р. між позивачем та відповідачем-1 було укладено додаткову угоду № 1 до контракту № 0110/4 від 01.10.2015, згідно якої сторони домовились, що розрахунки за відвантажений товар за контрактом мають бути здійснені банківським переказом протягом 3-х робочих банківських днів після надання покупцю електронної копії вантажної митної декларації на експортований вантаж.

На виконання вказаного контракту, відповідно до митної декларації №504050002/2015/107478 від 13.11.2015 через Миколаївський морський торгівельний порт, покупцю було поставлено пшеницю м'яку, не насіннєву, врожаю 2015 року, 5-го Б класу - для продовольчих потреб у розмірі 335,330 метричних тон. Якісні показники згідно ДСТУ 3768:2010, насипом, на загальну суму 44 934, 22 долари США.

Крім цього, на виконання вказаного контракту, відповідно до митної декларації №504050002/2015/108004 від 05.12.2015 через Миколаївський морський торгівельний порт, покупцю було поставлено пшеницю м'яку, не насіннєву, врожаю 2015 року, 5-го Б класу - для кормових потреб у розмірі 338,445 метричних тон. Якісні показники згідно ДСТУ 3768:2010, насипом, на загальну суму 45 351, 63 долари США.

Відповідач 1 не виконав свого обов'язку по сплаті за поставлений товар за контрактом №0110/4 від 01.10.2015 на суму 90 285, 85 доларів США

19 жовтня 2015 року між ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю СТ

АГРОІНВЕСТ (продавець) та компанією INGRID TRADE Limited Liability Partnership (покупець) було укладено контракт № 1910 за умовами якого продавець зобов'язався поставити товар - кукурудзу для кормових потреб, насипом, врожаю 2015 року, українського походження. Ціна товару визначена у розмірі 136, 00 доларів США за одну метричну тону (1000 кг).

Відповідно до умов поставки товару, останній має бути поставлений на умовах СРТ (перевезення оплачено до) Миколаївський морський торгівельний порт, Україна, згідно ІНКОТЕРМС 2010 і умовами вказаного контракту. Кількість товару, який зобов'язався поставити продавець складає 10000,00 (десять тисяч) метричних тон +/-10%.

За приписами вказаного контракту, відвантаження товару з внутрішніх елеваторів у залізничних вагонах та/або автотранспортом здійснюється в період з 19-го жовтня 2015 року по 10-е листопада 2015 року в опціоні покупця.

22.10.2015 між позивачем та відповідачем-1 було укладено додаткову угоду № 1 до контракту № 1910 від 19.10.2015, згідно якої сторони домовились, що розрахунки за відвантажений товар за контрактом мають бути здійснені банківським переказом протягом 3-х робочих банківських днів після надання покупцю електронної копії вантажної митної декларації на експортований вантаж.

В свою чергу, на виконання вказаного контракту, відповідно до митної декларації № 504050002/2015/107550 від 15.11.2015 через Миколаївський морський торгівельний порт, відповідачу 1 було поставлено кукурудзу 3-го класу для кормових потреб, врожаю 2015 року, українського походження, у розмірі 1828,460 метричних тон. Якісні показники згідно ДСТУ 4525:2006, насипом, на загальну суму 248 670, 56 доларів США.

Відповідач 1 не виконав свого обов'язку по сплаті за поставлений товар за контрактом № 1910 від 19.10.2015 на суму 248 670, 56 доларів США.

21 жовтня 2015 року між ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю СТ

АГРОІНВЕСТ (далі за текстом - позивач, продавець) та компанією INGRID TRADE Limited Liability Partnership (далі за текстом - відповідач-1) було укладено контракт №2110-1 за умовами якого продавець зобов'язався поставити товар - кукурудзу 3-го класу, українського походження, врожаю 2015 року, насипом. Ціна товару визначена у розмірі 137, 00 доларів США за одну метричну тону (1000 кг).

Кількість товару, який зобов'язався поставити продавець складає 3000 (три тисячі) метричних тон +/-5% за вибором продавця та за конкретною ціною.

За приписами вказаного контракту, відвантаження товару з внутрішніх елеваторів у залізничних вагонах та/або автотранспортом здійснюється в період з 21-го жовтня 2015 року по 5-те листопада 2015 року (включно).

22.10.2015 між позивачем та відповідачем-1 було укладено додаткову угоду № 1 до контракту № 2110-1 від 21.10.2015, згідно якої сторони домовились, що розрахунки за відвантажений товар за контрактом мають бути здійснені банківським переказом протягом 3-х робочих банківських днів після надання Покупцю електронної копії вантажної митної декларації на експортований вантаж.

В свою чергу, на виконання вказаного контракту, відповідно до митної декларації №504050002/2016/100476 від 21.01.2016 через Миколаївський морський торгівельний порт, Покупцю було поставлено кукурудзу 3 класу для кормових потреб, українського походження, врожаю 2015 року, у розмірі 2894520 кг. Якісні показники згідно ДСТУ 4525:2006, насипом, на загальну суму 396 549, 24 доларів США.

Відповідач 1 не виконав свого обов'язку по сплаті за отриманий товар згідно з контрактом № 2110-1 від 21.10.2015 на суму 369 549, 24 доларів США.

30 жовтня 2015 року між ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю СТ АГРОІНВЕСТ (Продавець) та компанією INGRID TRADE Limited Liability Partnership (покупець) було укладено контракт № 3010 за умовами якого продавець зобов'язався поставити товар - кукурудзу для кормових потреб, насипом, врожаю 2015 року, українського походження. Ціна товару визначена у розмірі 137, 00 доларів США за одну метричну тону (1000 кг).

Відповідно до умов поставки товару, останній має бути поставлений на умовах СРТ (перевезення оплачено до) Миколаївський морський торгівельний порт, Україна, згідно ІНКОТЕРМС 2010 і умовами вказаного контракту. Кількість товару, який зобов'язався поставити продавець складає 6000,00 (шість тисяч) метричних тон +/-10% в опціоні продавця з оговореною в контракті ціною.

За приписами вказаного контракту, відвантаження товару з внутрішніх елеваторів у залізничних вагонах та/або автотранспортом здійснюється в період з 30-го жовтня 2015 року по 30-е листопада 2015 року в опціоні покупця.

30.10.2015 між позивачем та відповідачем-1 було укладено додаткову угоду № 1 до контракту № 3010 від 30.10.2015, згідно якої сторони домовились, що розрахунки за відвантажений товар за контрактом мають бути здійснені банківським переказом протягом 3-х робочих банківських днів після надання покупцю електронної копії вантажної митної декларації на експортований вантаж.

На виконання вказаного контракту, відповідно до митної декларації 504050002/2015/107792 від 19.11.2015 через Миколаївський морський торгівельний порт, покупцю було поставлено кукурудзу 3-го класу для кормових потреб, врожаю 2015 року, українського походження, у розмірі 3087,110 метричних тон. Якісні показники згідно ДСТУ 525:2006, насипом, на загальну суму 422 934, 07 доларів США.

Крім цього, на виконання вказаного контракту, відповідно до митної декларації 504050002/2015/107905 від 01.12.2015 через Миколаївський морський торгівельний порт, Покупцю було поставлено кукурудзу 3-го класу для кормових потреб, врожаю 2015 року, датського походження, у розмірі 3506,295 метричних тон. Якісні показники згідно ДСТУ -525:2006, насипом, на загальну суму 480 362,42 доларів США.

Відповідач 1 не виконав свого обов'язку по сплаті за отриманий товар згідно з контрактом № 3010 від 30.10.2015 на суму 903 296,49 доларів США.

12 листопада 2015 року між ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю СТ АГРОІНВЕСТ (продавець) та компанією INGRID TRADE Limited Liability Partnership (покупець) було укладено контракт № 1211 за умовами якого продавець зобов'язався поставити товар - пшеницю 5-го класу (група Б) та 6-го класу, українського походження, врожаю 2015 року, насипом. Ціна товару визначена у розмірі 157, 00 доларів США за одну метричну тону (1000 кг).

Відповідно до умов поставки товару, останній має бути поставлений на умовах СРТ (перевезення оплачено до) ТОВ ТІО-Зерно , Україна та/або ТОВ ТІС-Міндобрива , згідно ІНКОТЕРМС 2010 і умовами вказаного контракту. Кількість товару, який зобов'язався поставити продавець складає 2000,00 (дві тисячі) метричних тон +/-10% в опціоні продавця з оговореною в контракті ціною.

За приписами вказаного контракту, відвантаження товару з внутрішніх елеваторів у залізничних вагонах та/або автотранспортом здійснюється в період з 12-го листопада 2015 року по 30-е листопада 2015 року в опціоні покупця.

16.11.2015 між позивачем та відповідачем-1 було укладено додаткову угоду № 1 до контракту № 1211 від 12.11.2015, згідно якої сторони домовились, що розрахунки за відвантажений товар за контрактом мають бути здійснені банківським переказом протягом 3-х робочих банківських днів після надання покупцю електронної копії вантажної митної декларації на експортований вантаж.

В свою чергу, на виконання вказаного контракту, відповідно до митної декларації №500010003/2015/013170 від 25.11.2015 через Порт Південний покупцю було поставлено пшеницю врожаю 2015 року, 5-го Б та 6 класу у розмірі 670107, кг. - 5-го класу, 1338568 кг. -6 класу. Якісні показники згідно ДСТУ 3768:2010, насипом, на загальну суму 315 361, 9750 доларів США.

Крім цього, на виконання вказаного контракту, відповідно до митної декларації №500010003/2015/014025 від 18.12.2015 через Порт Південний покупцю було поставлено пшеницю, врожаю 2015 року, 6-го Б класу у розмірі 62181 кг. Якісні показники згідно ДСТУ 3768:2010, насипом, на загальну суму 9 762, 4170 долари США.

Відповідач 1 не виконав свого обов'язку по сплаті за отриманий товар згідно з контрактом № 1211 від 12.11.2015 на суму :І5 124, 392 доларів США.

16 листопада 2015 року між ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю СТ АГРОІНВЕСТ (Продавець) та компанією INGRID TRADE Limited Liability Partnership (покупець) було укладено контракт № 1611 за умовами якого продавець зобов'язався поставити товар - кукурудзу для кормових потреб, насипом, врожаю 2015 року, українського походження. Ціна товару визначена у розмірі 138, 00 доларів США за одну метричну тону (1000 кг).

Відповідно до умов поставки товару, останній має бути поставлений на умовах СРТ (перевезення оплачено до) Миколаївський морський торгівельний порт, Україна, згідно ІНКОТЕРМС 2010 і умовами вказаного контракту. Кількість товару, який зобов'язався поставити продавець складає 5000,00 (п'ять тисяч) метричних тон +/-10% в опціоні продавця з оговореною в контракті ціною.

За приписами вказаного контракту, відвантаження товару з внутрішніх елеваторів у залізничних вагонах та/або автотранспортом здійснюється в період з 16-го листопада 2015 року по 20-е грудня 2015 року в опціоні покупця.

17.11.2015 між позивачем та відповідачем-1 було укладено додаткову угоду № 1 до контракту № 1611 від 16.11.2015, згідно якої сторони домовились, що розрахунки за відвантажений товар за контрактом мають бути здійснені банківським переказом протягом 3-х робочих банківських днів після надання покупцю електронної копії вантажної митної декларації на експортований вантаж.

В свою чергу, на виконання вказаного контракту, відповідно до митної декларації № 504050002/2015/107906 від 01.12.2015 через Миколаївський морський торгівельний порт, покупцю було поставлено кукурудзу 3-го класу для кормових потреб, врожаю 2015 року, українського походження, у розмірі 3130,140 метричних тон. Якісні показники згідно ДСТУ 4525:2006, насипом, на загальну суму 431 959, 32 доларів США.

Крім цього, на виконання вказаного контракту, відповідно до митної декларації №504050002/2015/108122 від 09.12.2015 через Миколаївський морський торгівельний порт, покупцю було поставлено кукурудзу 3-го класу для кормових потреб, врожаю 2015 року, українського походження, у розмірі 2363,635 метричних тон. Якісні показники згідно ДСТу 4525:2006, насипом, на загальну суму 326181, 63 доларів США.

Відповідач 1 не виконав обов'язку по сплаті за отриманий товар згідно з контрактом № 1611 від 16.11.2015 на суму 758 140, 95 доларів США.

16 листопада 2015 року між ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю СТ АГРОІНВЕСТ (продавець) та компанією INGRID TRADE Limited Liability Partnership (покупець) було укладеного контракт № L1611 за умовами якого продавець зобов'язався поставити товар - пшеницю 3-го класу, українського походження, врожаю 2015 року, насипом. Ціна товару визначена у розмірі 163, 00 доларів США за одну метричну тону (1000 кг).

Відповідно до умов поставки товару, останній має бути поставлений на умовах ОАТ Южний порт, термінал Бориваж , згідно ІНКОТЕРМС 2010 і умовами вказаного контракту. Кількість товару, який зобов'язався поставити продавець складає 1000,00 (одна тисяча) метричних тон +/-5% в опціоні продавця за оговореною в контракті ціною.

За приписами вказаного контракту, відвантаження товару з внутрішніх елеваторів у залізничних вагонах та/або автотранспортом здійснюється в період з 17-го листопада 2015 року по 23-е листопада 2015 року в опціоні покупця.

17.11.2015 між позивачем та відповідачем-1 було укладено додаткову угоду № 1 до контракту № ІЛ611 від 16.11.2015, згідно якої сторони домовились, що розрахунки за відвантажений товар за контрактом мають бути здійснені банківським переказом протягом 3-х робочих банківських днів після надання покупцю електронної копії вантажної митної декларації на експортований вантаж.

В свою чергу, на виконання вказаного контракту, відповідно до митної декларації № 500010003/2015/013841 від 27.11.2015 через Порт Южний, Покупцю було поставлено пшеницю м'яку (група А), врожаю 2015 року, для продовольчих потреб у розмірі 951700 кг. Якісні показники згідно ДСТу 3768:2010, насипом, на загальну суму 155 127, 10 доларів США.

Відповідач 1 не виконав свого обов'язку по сплаті за отриманий товар згідно з контрактом № L1611 від 16.11.2015 на суму 155 127,10 доларів США.

23 листопада 2015 року між ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю СТ АГРОІНВЕСТ (продавець) та компанією INGRID TRADE Limited Liability Partnership (покупець) було укладено контракт № 2311 за умовами якого продавець зобов'язався поставити товар - кукурудзу для кормових потреб, насипом, врожаю 2015 року, українського походження. Ціна товару визначена у розмірі 138, 00 доларів США за одну метричну тону (1000 кг).

Відповідно до умов поставки товару, останній має бути поставлений на умовах СРТ (перевезення оплачено до) Миколаївський морський торгівельний порт, Україна, згідно ІНКОТЕРМС 2010 і умовами вказаного контракту. Кількість товару, який зобов'язався поставити продавець складає 3000,00 (три тисячі) метричних тон +/-10% в опціоні продавця з оговореною в контракті ціною.

24.11.2015 між позивачем та відповідачем-1 було укладено додаткову іду № 1 до контракту № 2311 від 23.11.2015, згідно якої сторони домовились, що в рахунки за відвантажений товар за контрактом мають бути здійснені банківським переказом протягом 3-х робочих банківських днів після надання Покупцю електронної :опії вантажної митної декларації на експортований вантаж.

В свою чергу, на виконання вказаного контракту, відповідно до митної декларації №504050002/2015/108280 від 15.12.2015 через Миколаївський морський торгівельний порт, покупцю було поставлено кукурудзу 3-го класу для кормових потреб, врожаю 2015 року, українського походження, у розмірі 2528,470 метричних тон. Якісні показники згідно ДСТу 4525:2006, насипом, на загальну суму 348 928, 86 доларів США.

Крім цього, на виконання вказаного контракту, відповідно до митної декларації № 504050002/2015/108223 від 09.12.2015 через Миколаївський порт, покупцю було поставлено кукурудзу 3-го класу для кормових потреб, врожаю 2015 року, українського походження, у розмірі 768,11 метричних тон. Якісні показники згідно ДСТУ4525:2006, насипом, на загальну суму 105 999, 87 доларів США.

Відповідач 1 не виконав свого обов'язку по сплаті за отриманий товар згідно з контрактом № 2311 від 23.11.2015 на суму 454 928, 73 доларів США.

23 листопада 2015 року між ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю СТ АГРОІНВЕСТ (продавець) та компанією INGRID TRADE Limited Liability Partnership (покупець) було укладено контракт № 2511 за умовами якого продавець зобов'язався поставити товар - пшеницю 3-го класу (група А), українського походження, врожаю 2015 року, насипом. Ціна товару визначена у розмірі 165, 00 доларів США за одну метричну тону (1000 кг).

Відповідно до умов поставки товару, останній має бути поставлений на умовах СРТ -ДП Одеський морський торгівельний порт , вантажоодержувач - ПрАТ Укрелеваторпром та/ або за вибором покупця - ДП Одеський морський торгівельний порт , вантажоодержувач - ТОВ ТЕК Зектер Кількість товару, який зобов'язався поставити продавець складає 5 700, 00 метричних тон +/-5% в опціоні продавця за оговореною в контракті ціною.

За приписами вказаного контракту, відвантаження товару з внутрішніх елеваторів у залізничних вагонах та/або автотранспортом здійснюється в період з 23-го листопада 2015 року по 31-е грудня 2015 року в опціоні покупця.

Згідно підпункту є пункту 2.2. вказаного контракту сторони домовились, що розрахунки за відвантажений товар за контрактом мають бути здійснені банківським переказом протягом 3-х робочих банківських днів після надання покупцю електронної копії вантажної митної декларації на експортований вантаж. В свою чергу, на виконання вказаного контракту, відповідно до митної декларації 500060703/2015/012269 від 15.12.2015 через Одеський морський торгівельний порт, покупцю було поставлено пшеницю м'яку 3-го класу (група А), врожаю 2015 року, для: продовольчих потреб у розмірі 2412100 кг. Якісні показники згідно ДСТУ 3768:2010,насипом, на загальну суму 397 996, 50 доларів США.

Крім цього, на виконання вказаного контракту, відповідно до митної декларації 500060703/2016/000016 від 29.12.2015 через Одеський морський торгівельний порт, і покупцю було поставлено пшеницю м'яку 3-го класу (група А), врожаю 2015 року, для продовольчих потреб у розмірі 3457550 кг. Якісні показники згідно ДСТУ 3768:2010, насипом, на загальну суму 570 495, 75 доларів США.

Відповідач 1 не виконав свого обов'язку по сплаті за отриманий товар згідно з контрактом № 2511 від 23.11.2015 на суму 968 492, 25 доларів США.

30 листопада 2015 року між ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю СТ АГРОІНВЕСТ (продавець) та компанією INGRID TRADE Limited Liability Partnership (покупець) було укладено контракт № L3011 за умовами якого продавець зобов'язався поставити товар - пшеницю 3-го , 5-го (група Б) та 6-го класу, українського походження, врожаю 2015 року, насипом. Ціна товару визначена у розмірі 153, 00 доларів США за одну метричну тону (1000 кг).

Відповідно до умов поставки товару, останній має бути поставлений на умовах DАТ ТОВ ТІС-Міндобрива , згідно ІНКОТЕРМС 2010 і умовами вказаного контракту. Кількість товару, який зобов'язався поставити продавець складає 1500,00 (півтори тисячі) метричних тон +/-5% в опціоні продавця за оговореною в контракті ціною.

За приписами вказаного контракту, відвантаження товару з внутрішніх елеваторів у залізничних вагонах та/або автотранспортом здійснюється в період з 30-го листопада 2015 року по 15-е грудня 2015 року в опціоні покупця.

Згідно підпункту є пункту 2.2. вказаного контракту сторони домовились, що розрахунки за відвантажений товар за контрактом мають бути здійснені банківським переказом протягом 3-х робочих банківських днів після надання покупцю електронної копії вантажної митної декларації на експортований вантаж.

В свою чергу, на виконання вказаного контракту, відповідно до митної декларації № 500010003/2015/014026 від 18.12.2015 через Порт Южний, покупцю було поставлено пшеницю 5-го класу (група Б) 137624 кг., 6-го класу - 1393957 кг., врожаю 2015 року. Якісні показники згідно ДСТУ 3768:2010, насипом, на загальну суму 234 331, 8930 доларів США.

Відповідач 1 не виконав свого обов'язку по сплаті за отриманий товар згідно з контрактом № L3011 від 30.11.2015 на суму 234 331, 8930 доларів США.

01 грудня 2015 року між ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю СТ ЮІНВЕСТ (продавець) та компанією INGRID TRADE Limited Liability Partnership (покупець) було укладено контракт № 0112 за умовами якого продавець зобов'язався поставити товар - кукурудзу для кормових потреб, українського походження, врожаю 2015 року, насипом. Ціна товару значена у розмірі 138, 00 доларів США за одну метричну тону (1000 кг).

Відповідно до умов поставки товару, останній має бути поставлений залізничним/авто транспортом на умовах СРТ (перевезення оплачено до) Миколаївський юрський торгівельний порт. Кількість товару, який зобов'язався поставити продавець складає 2000,00 (дві тисячі) метричних тон +/-10%.

За приписами вказаного контракту, відвантаження товару з внутрішніх елеваторів у залізничних вагонах та/або автотранспортом здійснюється в період з 1-го грудня 2015 року по 31-ше грудня 2015 року в опціоні покупця.

Згідно підпункту є пункту 2.2. вказаного контракту сторони домовились, що розрахунки за відвантажений товар за контрактом мають бути здійснені банківським переказом протягом 3-х робочих банківських днів після надання покупцю елеектронної копії вантажної митної декларації на експортований вантаж.

В свою чергу, на виконання вказаного контракту, відповідно до митної декларації № 504050002/2015/108367 від 18.12.2015 через Миколаївський морський торгівельний порт, покупцю було поставлено кукурудзу 3-го класу, для кормових потреб, врожаю 2015 року, у розмірі 518,955 метричних тон, якісні показники згідно ДСТу 4525:2006, насипом, на загальну суму 71 615, 79 доларів США.

Крім цього, на виконання вказаного контракту, відповідно до митної декларації № 504050002/2015/108541 від 23.12.2015 через Миколаївський морський торгівельний порт, Покупцю було поставлено кукурудзу 3-го класу, для кормових потреб, врожаю 2015 року, у розмірі 46,060 метричних тон, якісні показники згідно ДСТу 4525:2006, насипом, на загальну суму 5 942,28 доларів США.

На виконання вказаного контракту, відповідно до митної декларації №504050002/2015/100348 від 22.01.2015 через Миколаївський морський торгівельний порт, Покупцю було поставлено кукурудзу 3-го класу, для кормових потреб, врожаю 2015 року, у розмірі 365, 495 метричних тон, якісні показники згідно ДСТу 4525:2006, насипом, на загальну суму 50 438,31 доларів США.

Також, на виконання вказаного контракту через Миколаївський морський торгівельний порт, Покупцю було поставлено кукурудзу 3-го класу, для кормових потреб, врожаю 2015 року, на загальну суму 297 520, 00 доларів США.

Відповідач 1 не виконав свого обов'язку по сплаті за отриманий ним товар згідно з контрактом № 0112 від 01.12.2015 на суму 425 516, 38 доларів США.

4 грудня 2015 року між ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю СТ АГРОІНВЕСТ (продавець) та компанією INGRID TRADE Limited Liability Partnership (покупець) було укладено контракт № 0412 за умовами якого продавець зобов'язався поставити товар - пшеницю 5-го (група Б) та 6-го класу, українського походження, врожаю 2015 року, насипом. Ціна товару вказана у розмірі 151, 00 доларів США за одну метричну тону (1000 кг).

Відповідно до умов поставки товару, останній має бути поставлений на умовах СРТ ТОВ ТІС-Зерно та/або ТОВ ТІС-Міндобрива , згідно ІНКОТЕРМС 2010 і умовами вказаного контракту. Кількість товару, який зобов'язався поставити продавець складає 205,00 (двісті п'ять) метричних тони +/-10% в опціоні продавця за оговореною в контракті піною.

За приписами вказаного контракту, відвантаження товару з внутрішніх елеваторів у залізничних вагонах та/або автотранспортом здійснюється в період з 4-го грудня 2015 року по 15-е грудня 2015 року в опціоні Покупця.

Зазначаємо, згідно підпункту є пункту 2.2. вказаного контракту сторони домовились, що розрахунки за відвантажений товар за контрактом мають бути здійснені банківським переказом протягом 3-х робочих банківських днів після надання покупцю електронної копії вантажної митної декларації на експортований вантаж.

В свою чергу, на виконання вказаного контракту, відповідно до митної декларації № 500010003/2015/014027 від 18.12.2015 через Порт Южний, покупцю було поставлено пшеницю 6-го класу - 196900 кг., врожаю 2015 року. Якісні показники згідно ДСТУ 3768:2010, насипом, на загальну суму 29 731, 9000 доларів США.

Відповідач не виконав свого обов'язку по сплаті за отриманий товар згідно з контрактом № 0412 від 04.12.2015 на суму 29 731, 9000 доларів США.

02 липня 2016 року між ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю СТ АГРОІНВЕСТ (далі за текстом - продавець) та компанією INGRID TRADE Limited Liability Partnership (далі за текстом - покупець) було укладено контракт № 0207 за умовами якого продавець зобов'язався поставити пшеницю 5-го (група Б) та 6-го класу, українського походження, врожаю 2016 р., насипом; пшеницю 3-го (група А) класу, українського походження, врожаю 2016 р., насипом; пшеницю 2-го (група А) класу, українського походження, врожаю 2016 р., насипом; кукурудзу для кормових цілей, українського походження, врожаю 2016 р., насипом; ячміня 1,2,3-го класів для кормових цілей, насипом, врожаю 2016 року, країна походження - Україна (далі за текстом - товар).

Ціна та кількість товару визначена додатковими угодами № 1, від 07.07.2016 року. № 2, від 15.07.2016 року, додатковою угодою № 3, від 16.07.2016 року за одну метричну тону (1000 кг), які є невід'ємними частинами контракту № 0207 від 02.07.2016 року.

Відповідно до умов поставки товару має бути поставлений залізничним/авто транспортом на умовах СРТ (перевезення оплачено до) Миколаївського торгового порту України, порт Южний. ДП Одеський морський торгівельний порт , Іллічівський морский торгівельний порт, ТОВ Бориваж , порт Південний .

За приписами вказаного контракту поставка товару здійснюється шляхом відвантаження товару з внутрішніх елеваторів у залізничних вагонах/автомобілях з 21-го березня 2016 по 30 листопада 2016 року (включно). Дата оформлення залізничної накладної/ТТН є підтвердженням дати відвантаження Товару. У разі відвантаження автотранспортом - датою поставки вважається дата штампа поставлена на автотранспортній накладній, поставлена в порту призначення.

В свою чергу, на виконання вказаного контракту №0207 від 02.07.2016 року та невід'ємних від нього додаткових угод № 1, 2, 3 продавцем було поставлено товар. Сума заборгованості за додатковою угодою №1 складає 740 842,20 доларів США. Сума заборгованості за додатковою угодою №2 складає 1 250 056,52 доларів США. Сума заборгованості за додатковою угодою №3 складає 173650,40 доларів США.

Загальна сума поставленого, але не сплаченого товару, за контрактом №0207 від 02.07.2016 року складає 2 164 549,11 доларів США.

Оцінивши надані суду докази в їх сукупності, перевіривши матеріали справи, суд встановив , що загальна заборгованість ТОВ Інгрід Трейд ( INGRID TRADE Limited Liability Partnership) (відповідач 1 ) перед ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю СТ АГРОІНВЕСТ (позивачем) за невиконання вищевказаних контрактів складає 7 849 749, 75 доларів США (що станом на 28.11.2016р. за офіційним курсом НБУ становить 201 930 306,31) грн..

Відповідно до положень статті 712 Цивільного кодексу України (далі за текстом - ЦК України) за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов'язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов'язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов'язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю-продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін (ч. 2 ст. 712 ЦК України).

Так, відповідно до ст.ст. 15,16 ЦК України, кожна особа має право звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи інтересів.

Згідно п. 1 ч. 2 ст. 11 ЦК України підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Статтею 627 ЦК України визначено, що відповідно до статті 6 цього кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.

Стаття 526 ЦК України та ст. 193 Господарського кодексу України (далі за текстом -ГК України) передбачають, що суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору... Частина 2 ст. 193 ГК України передбачає, що одна сторона повинна вжити всіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання.

Частина 1 статті 530 ЦК України вказує, що коли у зобов'язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Згідно ст. 612 ЦК України боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не приступив до виконання зобов'язання або не виконав його у строк, встановлений договором або законом.

Згідно положень статті 692 ЦК України встановлено, що покупець зобов'язаний сплатити товар після його прийняття або прийняття товаророзпорядчих документів на нього, якщо договором або актами цивільного законодавства не встановлений інший строк оплати товару. У разі прострочення оплати товару продавець має право вимагати оплати товару та сплати процентів за користування чужими грошовими коштами.

Сума заборгованості підтверджується матеріалами справи, визнана відповідачем 1 та підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 546 ЦК України виконання зобов'язання може забезпечуватися неустойкою, порукою, гарантією, заставою, притриманням, завдатком.

Судом також встановлено, що всі вищевказані контракти були забезпечені договорами поруки, укладеними між ТОВ Мелітополь хліб (далі - відповідач 2) та ТОВ СТ АГРОІНВЕСТ , договір № 1023 від 07.09.2015р.; договір № 1021 від 04.09.2015 року; договір поруки № 1029 01.10.2015 року; договір поруки № 1030 від 01.10.2015 року; договір поруки № 1033 від 19.10.2015 року; договір поруки № 1021 від 21.10.2015 року; договір поруки № 1034 30.10.2015 року; договір поруки № 1035 від 12.11.2015 року; договір поруки № 1037 від 16.11.2015 року; договір поруки № 1036 від 16.11.2015 року, договір поруки № 1038 від 23.11.2015 року; договір поруки № 1043 від 23.11.2015 року, договір поруки № 1039 від 30.11.2015 року, договір поруки №1042 від 01.12.2015 року; договір поруки № 1040 від 04.12.2015 року;

Відповідно до умов вказаних договорів поруки, поручитель поручився перед позивачем за виконання обов'язку ТОВ Інгрід ТРЕЙД щодо часткової оплати за поставлений товар за контрактом № 0412 від 04.12.2015 на суму 1000 грн. по кожному з договорів, укладених між Позивачем та Відповідачем-1 та зобов'язався у разі порушення останнім обов'язків з оплати за поставлений товар, на підставі письмової вимоги позивача, протягом 3-х банківських днів сплатити 1000 грн. заборгованості за поставлений товар на розрахунковий рахунок позивача за кожним з договорів поруки.

Відповідач 2 також не виконав взяті на себе зобов'язання, внаслідок чого позивач був змушений звернутись до суду за захистом свого порушеного права, пред'явивши до солідарного стягнення суму 16000грн. заборгованості, що виникла за договорами поруки укладених між сторонами.

11.01.2016 позивачем на адресу поручителя було направлено письмову вимогу про необхідність виконання обов'язку за вказаними договорами та перерахування протягом 3-х банківських днів заборгованості ТОВ ІНГРІД ТРЕЙД за вищевказаними контрактами та договорами поруки.

Згідно ст. 553 ЦК України за договором поруки поручитель поручається перед кредитором боржника за виконання ним свого обов'язку. Поручитель відповідає перед кредитором за порушення зобов'язання боржником.

За приписами ч. 2 ст. 553 ЦК України, порукою може забезпечуватися виконання зобов'язання частково або у повному обсязі.

Відповідно до ст. 554 ЦК України, у разі порушення боржником зобов'язання, забезпеченого порукою, боржник і поручитель відповідають перед кредитором як солідарні боржники, якщо договором поруки не встановлено додаткову (субсидіарну) відповідальність поручителя. Поручитель відповідає перед кредитором у тому ж обсязі, що і боржник, включаючи сплату основного боргу, процентів, неустойки, відшкодування збитків, якщо інше не встановлено договором поруки. Особи, які спільно дали поруку, відповідають перед кредитором солідарно, якщо інше не встановлено договором поруки.

Згідно п. 4 ст. 559 ЦК України, порука припиняється після закінчення строку, встановленого в договорі поруки. У разі, якщо такий строк не встановлено, порука припиняється, якщо кредитор протягом шести місяців від дня настання строку виконання основного зобов'язання не пред'явить вимоги до поручителя. Якщо строк основного

Пов'язання не встановлений або встановлений моментом пред'явлення вимоги, порука припиняється, якщо кредитор не пред'явить позову до поручителя протягом одного року дня укладення договору поруки.

Судом встановлено, що сума заборгованості відповідача 2 перед позивачем становить 16 000 грн. 00 коп. відповідно до умов договорів поруки, визнана відповідачем 2 та підлягає солідарному стягненню разом з відповідачем 1.

Таким чином загальна сума заборгованості ТОВ Інгрід ТРЕЙД перед позивачем за контрактами та договорами поруки укладеними протягом вересня - грудня 2015, в тому числі за поставлений товар згідно умов контракту № 0207 від 02.07.2016 складає 7 849 749,75 доларів США (що станом на 28.11.2016 року за офіційним курсом НБУ становить 201 930 306,31 гривні).

Відповідно до ст. ст. 525, 526 ЦК України зобов'язання має виконуватися належним чином і в установлений строк відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших правових актів, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

Аналогічний припис містять ч. ч.1, 7 ст.193 Господарського кодексу України.

Відповідач доказів належного виконання зобов'язання і перерахування позивачу заявленої до стягнення суми не надав.

Таким чином, вимоги позивача про стягнення з відповідача 1 та відповідача 2 солідарно заборгованості в розмірі 7 849 749,75 доларів США (що станом на 28.11.2016 року за офіційним курсом НБУ становить 201 930 306,31 гривні) є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до п. 4 ст. 129 Конституції України, ст.ст. 33, 34 Господарського процесуального кодексу України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог і заперечень, суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи, а за загальним правилом тягар доказування певних обставин покладається на особу, яка посилається на ці обставини.

Постановою Пленуму Вищого господарського суду України від 23.03.2012р. №6 «Про судове рішення» передбачено, що рішення з господарського спору повинно прийматися у цілковитій відповідності з нормами матеріального та процесуального права та фактичними обставинами справи, с достовірністю встановленими господарським судом, тобто з'ясованими шляхом дослідження та оцінки судом належних і допустимих доказів у конкретній справі.

Пунктом 4 зазначеної Постанови передбачено, що, відхиляючи будь-які доводи сторін чи спростовуючи подані стороною докази, господарські суди повинні в мотивувальній частині рішення навести правове обґрунтування й ті доведені фактичні обставини, з огляду на які ці доводи або докази не взято до уваги судом.

Відповідно до ст.ст. 4-2, 4-3 Господарського процесуального кодексу України, правосуддя у господарських судах здійснюється на засадах рівності всіх учасників судового процесу перед законом і судом. Судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності.

Відповідно до ст. 43 ГПК України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконання, що ґрунтуються на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

З урахуванням викладеного, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Розглянувши заяву відповідача 1 про надання розстрочки виконання рішення суду на три роки, судом встановлено:

Згідно з вимогами ст. 33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.

На підтвердження своїх доводів, заявник посилається на тяжкий фінансовий стан.

За приписами ст. 129 Конституції України, однією з основних засад судочинства є обов'язковість рішень суду.

Згідно з мотивувальною частиною рішення Конституційного Суду України від 30.06.2009 р. № 16-рп/2009 виконання всіма суб'єктами правовідносин приписів, викладених у рішеннях суду, які набрали законної сили, утверджує авторитет держави як правової держави.

Виходячи з того, що згідно зі ст. 1 Конституції України Україна є правовою державою, обов'язковість виконання судових рішень є обов'язковою гарантією, дотримання якої є визначальним для утвердження авторитету України.

Відповідно до ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і неупередженим судом. У рішенні Європейського суду з прав людини від 20.07.2004 р. у справі «Шмалько проти України» (заява № 60750/00) зазначено, що для цілей ст. 6 виконання рішення, ухваленого будь-яким судом, має розцінюватися як невід'ємна частина судового розгляду. У рішенні від 17.05.2005 р. у справі «Чіжов проти України» (заява № 6962/02) Європейський суд з прав людини зазначив, що позитивним обов'язком держави є організація системи виконання рішень таким чином, щоб переконатися, що неналежне зволікання відсутнє та що система ефективна і законодавчо, і практично, а нездатність державних органів ужити необхідних заходів для виконання рішення позбавляє гарантії параграф 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод.

З урахуванням викладеного, відповідно до вимог Конституції України рішення суду, яке набрало законної сили, є обов'язковим до виконання та має бути виконане.

У зв'язку з тим, що розстрочка подовжує період відновлення порушеного права стягувача, при її наданні, суди в цілях вирішення питання про можливість її надання, а також визначення строку подовження виконання рішення суду, повинні враховувати закріплені в нормах матеріального права, і перш за все у Європейській конвенції про захист прав людини та основних свобод, що є частиною національного законодавства, допустимі межі надання відстрочки виконання судового рішення.

Європейський суд з прав людини у своїх рішеннях зазначає, що межі виправданої затримки виконання рішення суду залежать, зокрема, від складності виконавчого провадження, суми та характеру, що визначено судом.

Питання щодо надання розстрочки виконання рішення суду повинно вирішуватися господарськими судами із дотриманням балансу інтересів сторін , які приймають участь у справі. Таким чином, необхідною умовою задоволення заяви про надання розстрочки виконання рішення суду є з'ясування факту дотримання балансу інтересів сторін, господарські суди повинні досліджувати та оцінювати як доводи позивача, так і заперечення відповідача.

Необґрунтовано тривала затримка у виконанні обов'язкового для виконання судового рішення може становити порушення вимог статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, учасником якої є Україна, стосовно права на доступ до суду.

Право на суд, захищене статтею 6, було б ілюзорним, якби національна правова система Високої Договірної Сторони дозволяла, щоб остаточне, обов'язкове для виконання судове рішення залишалося невиконаним на шкоду будь-якій зі сторін (рішення у справі "Горнсбі проти Греції" (Ноrnsby v. Greece), від 19 березня 1997 року, п. 40, Reports of Judgments and Decisions 1997-II). Ефективний доступ до суду включає право на виконання судового рішення без невиправданих затримок (рішення у справі "Іммобільяре Саффі" проти Італії" (Іmmobiliare Saffi v. Italy), [GС], N 22774/93, п. 66. ЕСНR 1999-V).

Отже, при розгляді заяви відповідача 1 про надання розстрочки виконання рішення господарського суду Запорізької області, судом враховуються, можливі негативні наслідки для боржника при виконанні рішення у встановлений строк, але суд також враховує такі ж наслідки і для стягувача при затримці виконання рішення.

На підставі викладеного, суд відмовляє відповідачу 1 в задоволенні заяви про надання розстрочки виконання рішення суду на три роки.

Згідно зі ст. 49 ГПК України, витрати зі сплати судового збору покладаються на відповідачів солідарно.

Керуючись ст. ст. 49, 75, 82- 85 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

Позов ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «СТ АГРОІНВЕСТ» , (69037, Україна, м. Запоріжжя, вул. Правди, буд. 49) до відповідача -1: ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ІНГРІД ТРЕЙД» , (INGRID TRADE Limited Liability Partnership) (Suite 48, 88-90 Hutton Garden street, London, EC1N 8PN, United Kingdom) до відповідача -2: ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «Мелітополь хліб» , (69032, Україна, м. Запоріжжя, вул. Південне шосе, буд. 8, офіс №43) задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ІНГРІД ТРЕЙД» , (INGRID TRADE Limited Liability Partnership) (Suite 48, 88-90 Hutton Garden street, London, EC1N 8PN, United Kingdom) на користь ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «СТ АГРОІНВЕСТ» , (69037, Україна, м. Запоріжжя, вул. Правди, буд. 49, ЄДРПОУ 37595668, ІПН 375956608034, р/р 26001300000435 в ПАТ АБ РАДА БАНК МФО 306500) суми заборгованості за контрактами 7 849 749,75 доларів США (що станом на 28.11.2016 року за офіційним курсом НБУ становить 201 930 306,31 гривні), 206 779 (двісті шість тисяч сімсот сімдесят дев'ять) грн. 33 коп. судового збору

Видати наказ.

Стягнути з ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «Мелітополь хліб» , (69032, Україна, м. Запоріжжя, вул. Південне шосе, буд. 8, офіс №43) солідарно з ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «ІНГРІД ТРЕЙД» , (INGRID TRADE Limited Liability Partnership) (Suite 48, 88-90 Hutton Garden street, London, EC1N 8PN, United Kingdom)на користь ОСОБА_1 з обмеженою відповідальністю «СТ АГРОІНВЕСТ» , (69037, Україна, м. Запоріжжя, вул. Правди, буд. 49, ЄДРПОУ 37595668, ІПН 375956608034, р/р 26001300000435 в ПАТ АБ РАДА БАНК МФО 306500) 16 000 (шістнадцять тисяч) грн. 00 коп. заборгованості за договорами поруки, 20 (двадцять) грн. 67 коп. судового збору .

Видати наказ.

Повне рішення оформлено і підписано у відповідності до вимог ст. ст. 84, 85 ГПК України « 23» травня 2017р. р.

Суддя Н.А. Колодій

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення17.05.2017
Оприлюднено31.05.2017
Номер документу66712480
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/333/16

Судовий наказ від 06.06.2017

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Колодій Н.А.

Судовий наказ від 06.06.2017

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Колодій Н.А.

Рішення від 17.05.2017

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Колодій Н.А.

Ухвала від 29.03.2017

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Колодій Н.А.

Ухвала від 01.12.2016

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Колодій Н.А.

Ухвала від 18.10.2016

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Колодій Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні